هدایت شده از احمدحسین شریفی
@Ahmadhoseinsharifi1035_636965586794828532video (1) (Trimmed).mp3
زمان:
حجم:
12.49M
🌹قرائت زیبای دعای یستشیر؛
🌹دعایی که ترجمه ژاپنی آن یک خانم اندیشمند بودایی را به مسلمانی تبدیل کرد که زندگی خود را وقف تبلیغ اسلام در ژاپن کرده است.
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
احمدحسین شریفیمیراث علامه مصباح و (Trimmed).mp3
زمان:
حجم:
4.88M
🎤عنوان سخنرانی:
میراث اخلاقی علامه مصباح پایهای برای خودسازی و جامعهپردازی در گام دوم انقلاب اسلامی
🔴نشست انجمن فارغ التحصیلان موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی
🔷تاریخ برگزاری: ۸/ ۱۲/ ۱۳۹۹
🔷مکان برگزاری: قم: موسسه امام خمینی(ره)
#علامه_مصباح
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴بیتوجهی به داوریهای مردمان
🖊احمدحسین شریفی
🔶#سعدي درباب دوم گلستان (در اخلاق درويشان) در حکايت 22 ميگويد: لطف الهي شامل حال گنهکار و خطاکاري شده بود و بعد از سالها ابتلا به گناه و انحراف، متنبه شده و در حلقه اهل حق وارد و سبک زندگي و اخلاقيات آلوده خود را کنار گذاشته و به اخلاق پسنديده متخلق شده بود. در عين حال، از طعن طاعنان در امان نبود و دائماً دربارة او ميگفتند «كه بر قاعده اول است و زهد و صلاحش نامُعَوَّل». بعد از مدتي، تابآوري خود را در برابر اين همه طعنه و نيش و کنايه از دست داد و غمگين و دلآزرده، به شکایت زد اهل دلی رفت. آن بزرگ و پير کوشيد تا با تغيير نگرش و نوع نگاه او، اين تهديد و رنج را به يک فرصت براي تعالي روحي تبديل کند. به همين دليل به او گفت:
🌹«شكر اين نعمت چگونه گزارى كه بهتر از آنى كه همى پندارندت»
نيک باشي و بدت گويد خلق
به که بد باشي و نيکت بينند
ليکن مرا بين كه حسن ظن همگان در حق من به كمال است و من در عين نقصان، روا باشد انديشه بردن و تيمار خوردن.»
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
احمدحسین شریفینقش اسلامی سازی علوم انسانی در تمدن اسلامی از نگاه علامه مصباح (Trimmed).mp3
زمان:
حجم:
10.8M
🎤موضوع سخنرانی:
🔶نقش اسلامیسازی علوم انسانی در تمدن نوین اسلامی از منظر علامه مصباح یزدی
🔷همایش علمی «حکیم جریانساز»
🔶تاریخ: ۹/ ۱۲/ ۱۳۹۹
🔴محل برگزاری: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
#علوم_انسانی_اسلامی
#علامه_مصباح
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴تفاوت نگاه تربیتی سعدی و حافظ
🖊احمدحسین شریفی
🔶#سعدی و #حافظ برای قرنهای متمادی دو شاعر فرهنگساز بوده و هستند. در عین حال، تفاوتهای فراوانی میان نگاه فرهنگی و تربیتی و اخلاقی آنان مشاهده میشود که در جای خود قابل مطالعه و بررسی است. به عنوان مثال، درباره نقش وارستگی مربی در تربیت، سعدی میگوید هر چند پاکی و وارستگی مربی نقشی جدی و انکارناپذیر در تربیت متربیان دارد؛ اما متربی نباید خود را درگیر عمل یا بیعملی مربی کند. وظیفه متربی این است که پندها و سخنان حکیمانه را به گوش جان بشنود و عمل کند:
گفت عالم بگوش جان بشنو
ور نماند به گفتنش کردار
باطل است آنچه مدعي گويد
خفته را خفته کي کند بيدار
مرد بايد که گيرد اندر گوش
ور نوشته است پند بر ديوار
🔶اما حافظ به شدت با چنین نگاهی مخالف بود و به متربیان توصیه میکرد که اگر مربی اهل عمل نبود، هرگز پند و نصیحت او را نباید بشنوید و عمل کنید!
عنان به ميکده خواهيم تافت زين مجلس
که وعظ بيعملان واجب است نشنيدن
🔷در این میان به نظر میرسد دیدگاه سعدی درستتر و راهگشاتر از دیدگاه حافظ است. خود سعدی از قول فقیهی که پسرش دیدگاهی همچون حافظ داشت، میگوید: «بمجرّد اين خيال باطل (که مثلا مربیان به گفتههای خود عمل نمیکنند) نشايد روى از تربيت ناصحان بگردانيدن و علما را به ضلالت منسوب كردن و در طلب عالم معصوم از فوايد علم محروم ماندن»
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴علامه مصباح و شهید حیدری نهاوندی
🖊احمدحسین شریفی
🔶یک وقتی از #علامه_مصباح یزدی شنیدم که مدتی همبحث با شهید #حیدری_نهاوندی (از شهدای هفتم تیر) بودند. به دلیل علقه و علاقه خاصی که ما نهاوندیها به شهید حیدری داریم، خیلی دوست داشتم که از رابطه آن شهید بزرگوار با علامه مصباح و خاطرات ایشان درباره آن شهید بزرگوار بیشتر بدانم، اما متأسفانه هیچ وقت موقعیتی پیش نیامد که بیشتر در این باره از ایشان بشنوم.
🔶همین اندازه را میدانم که میفرمودند شهید بهشتی که مدیر دبیرستان دین و دانش قم بود به دلیل آیندهنگری و دوراندیشی بینظیری که داشت کلاسهای زبان انگلیسی و جامعهشناسی و فیزیک و شیمی و ریاضیات برای عدهای از فضلای جوان و پرانگیزه قم تشکیل داد و استادان برجستهای را دعوت میکرد و چنین آموزشهایی را ارائه میدادند. و میفرمودند «یکی از افرادی که بسیار پر انگیزه در این کلاسها شرکت میکرد، شهید حیدری نهاوندی بود. این کلاسها چند سال طول کشید اما متأسفانه به دلایل مختلف ریزشهای فراوانی داشت و اواخر فقط سه نفر مانده بودیم: مرحوم دکتر احمد احمدی، شهید حیدری نهاوندی و من.»
🌹خدای متعال روح همه این عالمان راستین و مجاهد را در اعلا علیین مهمان صدیقین و شهداء و صالحین بگرداند.
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
5.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶علم، انسان را تهذیب نمیکند.
🔶علم توحید و عرفان و فقه و اخلاق هم ممکن است انسان را جهنمی کنند.
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴در آستانه سفر پاپ به عراق
🔶گروههای مقاومت عراق خطاب به پاپ (رهبر مسیحیان کاتولیک)، با اشاره به دست قطع شده حاج قاسم سلیمانی:
«آیا جناب پاپ میداند؟
دستی که ناقوس کلیساها را باز گرداند این دست است.»
#حاج_قاسم_سلیمانی
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از رسانه فتن (اخبار خاص)
8.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ساختن خودرو در کارگاهی ۳۰ متری!
🔵هنرمند فردوسی با خلاقیت خود در کارگاهی ۳۰ مترمربعی، خودروهای شیک و کلاسیک می سازد.
@Fetan2
هدایت شده از رسانه فتن (اخبار خاص)
1.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدایت شده از رسانه فتن (اخبار خاص)
🔴«ط» دستهدار !(گفت و شنود)
گفت: جو بایدن از «ریچارد نفیو» که معمار تحریمهای آمریکا
علیه ایران بوده است برای حضور در دولتش دعوت کرده و روزنامه شرق از این دعوت به شدت استقبال کرده است!
گفتم: روزنامه شرق اگر وطنش را دوست دارد باید از دعوت ریچارد نفیو به شدت عصبانی باشد.
گفت: شرق نوشته است چون ریچارد نفیو معمار تحریمهای
ضد ایران بوده، بایدن میخواهد از تخصص او برای لغو تحریمها استفاده کند!
گفتم: اولاً که بایدن رسماً اعلام کرده تحریمها را لغو نمیکند و ثانیاً لغو تحریمها که نیاز به معمار تحریمها ندارد! برای
خراب کردن به چند کارگر ساختمانی نیاز است و نه معمار!
گفت: البته، این روزنامه شرق همان است که با تیتر درشت نوشته بود امضای جان کری تضمین است و همان روزنامهای است که علناً به تلاش خود برای بزک کردن آمریکا اعتراف کرده بود! و...! یعنی وطن و ایران
و این چیزها برایش معنی ندارد؟!
گفتم: به یارو گفتند با وطن جمله بساز، گفت؛ رفتم حموم
«و تنم» را شستم! گفتند منظورمان وطن با «ط» دستهدار است. گفت؛ اتفاقاً با تی دستهدار تنم رو شستم!
@Fetan2
هدایت شده از مدارس هوش و هیجان
🌼#آشنایی_با #امام_زمان(عج)
✅#ویژه_خانواده_های_محترم
🔴🔵 ۴۰ #راهکار_اُنس #کودکان
با #امام_زمان (عج)
🌼 ۱- اطلاعات خود را درباره حضرت افزایش دهید.
🌼 ۲-برنامه مطالعه منظمی برای شناخت بیشتر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف داشته باشید.
🌼 ۳-بخشی از کتابخانۀ شما و کودک تان را کتاب هایی با موضوع مهدویت تشکیل دهد.
🌼 ۴-اطلاعات کودک خود را درباره امام معصوم علیه السلام افزایش دهید.
🌼 ۵-نرم افزارهای مهدوی مناسب را شناسایی کرده و تهیه نمایید.
🌼 ۶-نواها و نغمه های مهدوی را در تلفن همراه و خودرو خود داشته باشید و به تناسب از آن ها استفاده کنید.
🔰ادامه دارد...
🌹مدرسه تربیتی و آموزشی هوش و هیجان
@hooshohayajan