هدایت شده از جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی
🔴 شکایت مسلمانان روهینگیا از فیسبوک و درخواست غرامت ۱۵۰ میلیارد دلاری
🔹 خبرگزاری رویترز از شکایت جامعه مسلمانان روهینگیا از شرکت فیس بوک به اتهام نفرت پراکنی و دامن زدن به خشونتها علیه این اقلیت در میانمار خبر داد.
🔹 این شکایت جمعی را که روز دوشنبه شرکتهای حقوقی «ادلسون پی سی» و «پی ال ال سی فیلدز» در ایالت کالیفرنیا ثبت کردهاند، در متن دادخواست خود استدلال شده است که شبکه اجتماعی فیسبوک از نظر محتوا و خط مشی به خشونت علیه جامعه مسلمانان روهینگیا دامن زده است. در هماهنگی با این دادخواست، چند وکیل بریتانیایی نیز نامهای به دفتر شرکت فیسبوک در لندن ارسال کردهاند.
#⃣ #صیانت_از_اسلام
🇮🇷 جبههٔ #انقلاب اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh
هدایت شده از جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚸 اگر پدر و مادر خوبی نباشیم، فرزندانمان میروند سراغ جایگزینهای خطرناک مجازی🔞
⚠️ سواد فضای مجازی و سواد رسانهای خود را افزایش دهید👇
👉 https://24on.ir/g/1/9
#⃣ #صیانت_از_کودکان
🇮🇷 جبههٔ #انقلاب اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh
هدایت شده از ایران آنلاین ✌️
35.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شبنامـه /فرانسه و انگلیس در تلاش برای رسیدن به فنـاوری ایرانـی در حوزه پهپـاد / تمرکز ارتش دو کشور بر مسئله شبکـه سازی پهپـادی / آیا فرانسویها و انگلیس موفق به بومـیسازی دانش پهپادی خواهنـد شد؟ / قسمت ۶۸۸
👇 آدرس ما در پیام رسان های مختلف . لطفا با دنبال کردن صفحات و معرفی ما ، به دیده شدن ما کمک کرده و ما را در مسیری که انتخاب کرده ایم یاری کنید.
پیج های اینستاگرام ایران آنلاین :
https://www.instagram.com/iran_onlinn
https://www.instagram.com/iran_onlini
https://www.instagram.com/iranofficiall
👇 کانال ما در تلگرام:
https://t.me/iran_onlin_ir
👇در ایتا :
https://eitaa.com/iran_onlin_ir
👇کانال ما در یوتیوب:
https://www.youtube.com/c/mrtahlilgar1
👇در توئیتر:
https://twitter.com/mr_tahlilgar_
👇در آپارات:
https://www.aparat.com/mrtahlilgar
هدایت شده از گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره
46.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 تبیین منظومه مبانی اندیشه اسلامی (طرح ولایت)
🔸 حجت الاسلام و المسلمین دکتر الهیراد؛ عضو هیات علمی گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی
🆔 @maab_iki 🆔@meshkatnoor
هدایت شده از گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره
گزارش روزنامه فرهیختگان.pdf
576K
#گزارش
#مناظره
✴️ علوم انسانی اسلامی: محالاندیشی یا واقعبینی؟
⚖️ مناظره دکتر علی پایا و دکتر احمدحسین شریفی
❇️ 27 آبان 1400(روزنامه فرهیختگان)
🆔@meshkatnoor
هدایت شده از گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره
22.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 معنویت دینی و معنویت #سکولار
🔹حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد #جعفری
🔺جلسه چهاردهم
🔸#معنویت_و_آرامش_(2)
http://aparat.com/hekmateislami
@hekmateislami 🆔@meshkatnoor
هدایت شده از گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره
22.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴معنویت دینی و معنویت #سکولار
🔹حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد #جعفری
🔺جلسه پانزدهم
🔸#معنویت_و_معنای_زندگی
http://aparat.com/hekmateislami
@hekmateislami
🆔 @meshkatnoor
هدایت شده از گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره
⚪️ بیستوسومین فصلنامۀ علمي، تخصصي پاسخ منتشر شد
🔹به گزارش روابط عمومی مرکز مطالعات و پاسخگويي به شبهات حوزههای علميه، شمارۀ بیستوسوم فصلنامه علمي، تخصصي پاسخ منتشر شد.
➖گفتني است در اين شمارهها، مقالاتي با عناوين ذيل ارائه گرديده است:
📝مهمترین راهبردهای پاسخگویی به شبهات
✍️آیتالله علیرضا اعرافی
📝تبیین حکمتهای محدودسازی گسترۀ آزادیها در شریعت اسلامی
✍️احمدرضا دردشتی ـ رمضانعلی حسنی
📝بررسی نگرۀ تناقض گزارههای علمی قرآن با دادههای علومتجربی
✍️حسنرضا رضایی ـ فرجاله عباسی ـ محمدکاظم حسینیکوهساری
📝نقد ادلۀ قرآنی کثرتگرایی دینی
✍️میثـم فروغی
📝نقد شبهۀ لزوم فارس بودن پیامبر ایرانیان
✍️حمید کریمی ـ حمیدالله رفیعی زابلی
📝پاسخ به شبهۀ وهابیت در مسئلۀ جواز سبّولعن در مذهب تشیع
✍️مهدی محمدزاده بنیطرفی ـ قاسم محمدزاده ـ محمدامین مدهوشیمزرعی
📝طالبان و داعش، اشتراکات و افتراقات / نشست
✍️سیدمهدی علیزادهموسوی ـ مهدی فرمانیان ـ یاسر قزوینیحائری
🖇برای جزئیات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید:
https://www.pasokh.org/fa/News/View/92570/
🆔 @meshkatnoor
هدایت شده از گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره
29.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ
🔹استدلال تکاملی بر علیه طبیعتگرایی (Evolutionary Argument against Naturalism) برهانی فلسفی است که به باور داشتن هم زمان تکامل و طبیعتگرایی فلسفی مرتبط میشود.
🔸این استدلال ابتدا توسط آلوین پلانتینگا در ۱۹۹۳ میلادی پیش نهاده شد و «مسائل جالب توجهی را برای معرفتشناسان، فیلسوفان ذهن، زیستشناسان فرگشتی، و فیلسوفان دین مطرح کرد»
🔹استدلال تکاملی بر علیه طبیعتگرایی استدلال میکند که باور همزمان به تئوری تکامل و طبیعتگرایی، به لحاظ معرفتی خودشکننده است.
🔸برآمد استدلال این است که اگر تکامل و طبیعتگرایی هر دو درست باشند، آنگاه احتمال داشتن قوههای شناختی قابل اتکا بسیار کم است.
🔹در این ویدئوی کوتاه پلانتینگا این استدلال را به صورت ساده و روان را بیان میکند و در واقع او با این استدلال، طبیعتگرایی تکاملی را به شکل جالبی خلع سلاح میکند.
#علم_و_دین #تکامل #فرگشت #پلانتینگا #فلسفه_دین #فلسفه_دین_اسلامی #فلسفه_دین_مسیحی #فلسفه_ذهن #معرفت_شناسی
🆔 @meshkatnoor
هدایت شده از گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره
✅ جريانشناسی روشنفکری دينی پس از انقلاب اسلامی
🔶 دهمين جلسه دوره "جریانشناسی فکری سیاسی ایران معاصر" پنجشنبه 11 آذر، با موضوع "جريانشناسی روشنفکری ديني پس از انقلاب اسلامی"، توسط حجت الاسلام دکتر محمد جعفری هرندی (دانشیار گروه کلام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینیره) در سالن همایشهای مؤسسه امام خمینی (ره) برگزار شد.
🔶 حجت الاسلام جعفري در ابتدا با تقسيم روشنفکری به لائيک و دينی، به تفاوت اين دو اشاره کرد و گفت: "هدف روشنفکری دينی، جمع ميان دين و مدرنيته است. این جریان در ظاهر معتقد است نبايد هيچکدام را فدای ديگری کرد، اما در عمل دين را بر اساس مدرنيته بازسازی میکند".
🔶 دکتر جعفري با تاکيد بر اينکه "روشنفکری دينی" را نبايد با "نوانديشی دينی" اشتباه گرفت، افزود: "نوانديشی دينی معتقد به احياء دين است و دغدغه اصلی در سازگاری با علم و مدرنيته، حفظ دين است؛ از سوی دیگر، برخلاف سنتیها که علاوه بر مبانی، با مظاهر مدرنيته نيز مشکل دارند، جریان نواندیشی دينی با ظاهر مدرنيته مخالفت ندارد. بنابراين روشنفکري دينی نه لائيک است و نه نوانديشی دينی."
🔶 ايشان جريان روشنفکری دينی را دارای سه دوره دانست که اولين دوره آن توسط مهندس بازرگان و دکتر سحابی در دهه 20 شکل گرفت و در آن انطباق آموزههای دينی با علوم طبيعی مطرح شد. وی افزود: "اين جريان ابتدا از فقه و سازگاری آن با علوم طبيعی روز آغاز کرد، اما بعدها به مسائل اعتقادی مانند معاد هم کشيده شد و تفسيرهای طبيعی از آنها ارائه شد".
🔶 ايشان دوره دوم جريان روشنفکری دينی را انطباق آموزههای دينی با انديشههای سوسیاليستی و اگزيستانسياليستی دانست که توسط دکتر علی شريعتی در دهه 40 ايجاد شد و تا پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داشت.
🔶 دکتر جعفری دوره سوم روشنفکری دينی را متعلق به پس از انقلاب دانست که دکتر سروش و مجتهد شبستری آن را رهبری کرده و در آن از انطباق آموزههای دينی با علوم انسانی سخن گفتهاند.
🔶 حجت الاسلام جعفری در ادامه با اشاره به مبانی اعتقادی، زمينهها و عوامل افول اين دوره از جريان روشنفکری دينی افزود: "اين جريان با طرح نظريه قبض و بسط و تجربه نبوی و مباحث بعد از آن، اساسا از دين چيزی باقی نگذارد و به روشنفکری دينی پايان داد. هرچند اين جريان از ابتدا به دليل اينکه بر پايههای مدرنيته شکل گرفته بود، با آموزههای دينی سازگار نبود."
🔶 ايشان در پايان به ظهور جريان ديگری پس از روشنفکری دينی اشاره کرد و افزود: "به دليل ضرورت مدرن بودن و نيز ضرورت معنوی بودن، از دل دوره سوم جريان روشنفکری دينی، جريان ديگری بيرون آمد که توسط آقای مصطفی ملکيان به عنوان جريان روشنفکری معنوی مطرح شده است".
🆔 @meshkatnoor
هدایت شده از گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره
191205_0959_01_1کم حجم.mp3
25.12M
#نشست علمی
📌 موضوع:
نقد انطباق نظریه تجرد نفس با آموزه های قرآنی ناظر به زندگی اخروی
✅ ارائه دهنده: جناب دکتر مهدی ذاکری دانشیار پردیس فارابی دانشگاه تهران
🕰زمان: سه شنبه 9 آذرماه در مجمع عالی حکمت اسلامی
🆔@meshkatnoor