eitaa logo
خزینة الجواهر
1.2هزار دنبال‌کننده
33.3هزار عکس
32.2هزار ویدیو
38.3هزار فایل
منبعی از محتوای ناب تبلیغی مناسبتی ارتباط باخادم كانال @a1nemati پستهای مفیدتان را به ما ارسال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
4.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚸 اگر پدر و مادر خوبی نباشیم، فرزندانمان می‌روند سراغ جایگزین‌های خطرناک مجازی🔞 ⚠️ سواد فضای مجازی و سواد رسانه‌ای خود را افزایش دهید👇 👉 https://24on.ir/g/1/9 #⃣ 🇮🇷 جبههٔ اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh
هدایت شده از ایران آنلاین ✌️
35.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شبنامـه /فرانسه و انگلیس در تلاش برای رسیدن به فنـاوری ایرانـی در حوزه پهپـاد / تمرکز ارتش دو کشور بر مسئله شبکـه سازی پهپـادی / آیا فرانسوی‌ها و انگلیس موفق به بومـی‌سازی دانش پهپادی خواهنـد شد؟ / قسمت ۶۸۸ 👇 آدرس ما در پیام رسان های مختلف . لطفا با دنبال کردن صفحات و معرفی ما ، به دیده شدن ما کمک کرده و ما را در مسیری که انتخاب کرده ایم یاری کنید. پیج های اینستاگرام ایران آنلاین : https://www.instagram.com/iran_onlinn https://www.instagram.com/iran_onlini https://www.instagram.com/iranofficiall 👇 کانال ما در تلگرام: https://t.me/iran_onlin_ir 👇در ایتا : https://eitaa.com/iran_onlin_ir 👇کانال ما در یوتیوب: https://www.youtube.com/c/mrtahlilgar1 👇در توئیتر: https://twitter.com/mr_tahlilgar_ 👇در آپارات: https://www.aparat.com/mrtahlilgar
46.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 تبیین منظومه مبانی اندیشه اسلامی (طرح ولایت) 🔸 حجت الاسلام و المسلمین دکتر الهی‌راد؛ عضو هیات علمی گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی 🆔 @maab_iki 🆔@meshkatnoor
گزارش روزنامه فرهیختگان.pdf
حجم: 576K
✴️ علوم انسانی اسلامی: محال‌اندیشی یا واقع‌بینی؟ ⚖️ مناظره دکتر علی پایا و دکتر احمدحسین شریفی ❇️ 27 آبان 1400(روزنامه فرهیختگان) 🆔@meshkatnoor
22.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 معنویت دینی و معنویت 🔹حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد 🔺جلسه چهاردهم 🔸(2) http://aparat.com/hekmateislami @hekmateislami 🆔@meshkatnoor
⚪️ بیست‌وسومین فصلنامۀ علمي، تخصصي پاسخ منتشر شد 🔹به گزارش روابط عمومی مرکز مطالعات و پاسخ‌گويي به شبهات حوزه‌های علميه، شمارۀ بیست‌وسوم فصلنامه علمي، تخصصي پاسخ منتشر شد. ➖گفتني است در اين شماره‌‌ها، مقالاتي با عناوين ذيل ارائه گرديده است: 📝مهم‌ترین راهبردهای پاسخگویی به شبهات ✍️آیت‌الله علیرضا اعرافی 📝تبیین حکمت‌های محدودسازی گسترۀ آزادی‌ها در شریعت اسلامی ✍️احمدرضا دردشتی ـ رمضانعلی حسنی 📝بررسی نگرۀ تناقض گزاره‌های علمی قرآن با داده‌های علوم‌تجربی ✍️حسن‌رضا رضایی ـ فرج‌اله عباسی ـ محمدکاظم حسینی‌کوهساری 📝نقد ادلۀ قرآنی کثرت‌گرایی دینی ✍️میثـم فروغی 📝نقد شبهۀ لزوم فارس بودن پیامبر ایرانیان ✍️حمید کریمی ـ حمیدالله رفیعی زابلی 📝پاسخ به شبهۀ وهابیت در مسئلۀ جواز سبّ‌ولعن در مذهب تشیع ✍️مهدی محمدزاده بنی‌طرفی ـ قاسم محمدزاده ـ محمدامین مدهوشی‌مزرعی 📝طالبان و داعش، اشتراکات و افتراقات / نشست ✍️سیدمهدی علیزاده‌موسوی ـ مهدی فرمانیان ـ یاسر قزوینی‌حائری 🖇برای جزئیات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید: https://www.pasokh.org/fa/News/View/92570/ 🆔 @meshkatnoor
29.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹استدلال تکاملی بر علیه طبیعت‌گرایی (Evolutionary Argument against Naturalism) برهانی فلسفی است که به باور داشتن هم زمان تکامل و طبیعت‌گرایی فلسفی مرتبط می‌شود. 🔸این استدلال ابتدا توسط آلوین پلانتینگا در ۱۹۹۳ میلادی پیش نهاده شد و «مسائل جالب توجهی را برای معرفت‌شناسان، فیلسوفان ذهن، زیست‌شناسان فرگشتی، و فیلسوفان دین مطرح کرد» 🔹استدلال تکاملی بر علیه طبیعت‌گرایی استدلال می‌کند که باور هم‌زمان به تئوری تکامل و طبیعت‌گرایی، به لحاظ معرفتی خودشکننده است. 🔸برآمد استدلال این است که اگر تکامل و طبیعت‌گرایی هر دو درست باشند، آن‌گاه احتمال داشتن قوه‌های شناختی قابل اتکا بسیار کم است. 🔹در این ویدئوی کوتاه پلانتینگا این استدلال را به صورت ساده و روان را بیان می‌کند و در واقع او با این استدلال، طبیعت‌گرایی تکاملی را به شکل جالبی خلع سلاح می‌کند. 🆔 @meshkatnoor
✅ جريان‌شناسی روشنفکری دينی پس از انقلاب اسلامی 🔶 دهمين جلسه دوره "جریان‌شناسی فکری سیاسی ایران معاصر" پنجشنبه 11 آذر، با موضوع "جريان‌شناسی روشنفکری ديني پس از انقلاب اسلامی"، توسط حجت الاسلام دکتر محمد جعفری هرندی (دانشیار گروه کلام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌ره) در سالن همایش‌های مؤسسه امام خمینی (ره) برگزار شد. 🔶 حجت الاسلام جعفري در ابتدا با تقسيم روشنفکری به لائيک و دينی، به تفاوت اين دو اشاره کرد و گفت: "هدف روشنفکری دينی، جمع ميان دين و مدرنيته است. این جریان در ظاهر معتقد است نبايد هيچ‌کدام را فدای ديگری کرد، اما در عمل دين را بر اساس مدرنيته بازسازی می‌کند". 🔶 دکتر جعفري با تاکيد بر اينکه "روشنفکری دينی" را نبايد با "نوانديشی دينی" اشتباه گرفت، افزود: "نوانديشی دينی معتقد به احياء دين است و دغدغه اصلی در سازگاری با علم و مدرنيته، حفظ دين است؛ از سوی دیگر، برخلاف سنتی‌ها که علاوه بر مبانی، با مظاهر مدرنيته نيز مشکل دارند، جریان نواندیشی دينی با ظاهر مدرنيته مخالفت ندارد. بنابراين روشنفکري دينی نه لائيک است و نه نوانديشی دينی." 🔶 ايشان جريان روشنفکری دينی را دارای سه دوره دانست که اولين دوره آن توسط مهندس بازرگان و دکتر سحابی در دهه 20 شکل گرفت و در آن انطباق آموزه‌های دينی با علوم طبيعی مطرح شد. وی افزود: "اين جريان ابتدا از فقه و سازگاری آن با علوم طبيعی روز آغاز کرد، اما بعدها به مسائل اعتقادی مانند معاد هم کشيده شد و تفسيرهای طبيعی از آنها ارائه شد". 🔶 ايشان دوره دوم جريان روشنفکری دينی را انطباق آموزه‌های دينی با انديشه‌های سوسیاليستی و اگزيستانسياليستی دانست که توسط دکتر علی شريعتی در دهه 40 ايجاد شد و تا پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داشت. 🔶 دکتر جعفری دوره سوم روشنفکری دينی را متعلق به پس از انقلاب دانست که دکتر سروش و مجتهد شبستری آن را رهبری کرده و در آن از انطباق آموزه‌های دينی با علوم انسانی سخن گفته‌اند. 🔶 حجت الاسلام جعفری در ادامه با اشاره به مبانی اعتقادی، زمينه‌ها و عوامل افول اين دوره از جريان روشنفکری دينی افزود: "اين جريان با طرح نظريه قبض و بسط و تجربه نبوی و مباحث بعد از آن، اساسا از دين چيزی باقی نگذارد و به روشنفکری دينی پايان داد. هرچند اين جريان از ابتدا به دليل اينکه بر پايه‌های مدرنيته شکل گرفته بود، با آموزه‌های دينی سازگار نبود." 🔶 ايشان در پايان به ظهور جريان ديگری پس از روشنفکری دينی اشاره کرد و افزود: "به دليل ضرورت مدرن بودن و نيز ضرورت معنوی بودن، از دل دوره سوم جريان روشنفکری دينی، جريان ديگری بيرون آمد که توسط آقای مصطفی ملکيان به عنوان جريان روشنفکری معنوی مطرح شده است". 🆔 @meshkatnoor
191205_0959_01_1کم حجم.mp3
زمان: حجم: 25.12M
علمی 📌 موضوع: نقد انطباق نظریه تجرد نفس با آموزه های قرآنی ناظر به زندگی اخروی ✅ ارائه دهنده: جناب دکتر مهدی ذاکری دانشیار پردیس فارابی دانشگاه تهران 🕰زمان: سه شنبه 9 آذرماه در مجمع عالی حکمت اسلامی 🆔@meshkatnoor
چند درصد واکسن نزده اند درصدی از جمعیت استان ها که واکسن نزده اند در شکل دیده می شود استان گیلان رتبه یک واکسن زده های کشور است و فقط ۹ درصد هنوز واکسن نزده اند که البته واکسیناسیون ادامه دارد. سایر استان های شمالی نیز درصد کمی واکسن نزده داریم در استان قم هنوز ۳۰ درصد واکسن نزده وجود دارد با توجه به آمار اکثریت مردم ایران واکسن را قبول دارند و زده اند