فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨رشد بینظیر جامعه بانوان ایران در ۴۱ سال پس از انقلاب
نان پدر، شیر مادر حلالت 👌
🌷🇮🇷🌷
اجبار به حجاب در فقه شیعه.pdf
8.67M
♦️ نسخهی پیدیاف پژوهشی با عنوان: اجبار به حجاب در فقه شیعه؛ بر اساس نظرات ۴۱ نفر از مراجع تقلید معاصر، علیرضا دهقانی، شهریور ۱۴۰۱، گروه بررسیهای راهبردی «میراث».
@horqlia
بررسی و تحلیل مساله مهسا امینی.pdf
3.03M
💯 تحقیق و پژوهش سازمان صدا و سیما ی جمهوری اسلامی ایران در خصوص #مهسا_امینی
📟دیتا ماینیگ شبکه های اجتماعی
🖲گزارش هوش مصنوعی
➕رصد کامل #اغتشاشات و اخبار مرتبط به آن در رسانه نیمهپنهانرسانه
🗒 | https://eitaa.com/joinchat/1236467840Cdbc8556d30
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فرمانده یگان زنان یگانهای ویژه فراجا توضیحاتی در مورد ورود یگان زنان برای اولین بار در ناآرامیها ارائه کرد
سرهنگ حیدری:
🔹️شب گذشته ۸ لیدر زن دستگیر شد.
🔹️برای نخستین بار یگان زنان یگانهای ویژه برای کنترل ناآرامیها وارد میدان شدند
🔹️این مأموریت را میتوان به عنوان اولین مأموریت رسمی این خانمها دانست./مهر
🇮🇷 #اتحادیه_عماریون
🔺#همدلی
🔻#انقلابی_گری
@khakestary_amar
هدایت شده از جهادتبیینی
📆۳۰ شهریور ماه سال ۱۲۸۱ش
🏳ولادت با برکت عبدصالح الله
🏳مرجعمجاهدبصیر، عارف بألله
🏳بنیانگذار حکومت اسلامی الله
🏳نائب بقیةالله، امام روح الله/۱
📌تاریخ دقیق ولادت امام خمینی؛
‼️آنچه درباره تاریخ تولد امام خمینی شهرت دارد، بیستم جمادی الثانی ۱۳۲۰ ه ق است. این تاریخ را برادر ایشان، آیت الله پسندیده، نقل کرده و چون با تولد حضرت زهرا سلام الله عليها مصادف است، تقدس و مقبولیت یافته، در بیشتر منابع یاد شده است. آنچه در پشت جلد کتاب جنات الخلود، کتاب باز مانده از سیداحمد موسوی، جد امام خمینی، که مطابق مرسوم آن زمان تاریخهای تولد و مرگ برخی از اعضاء این خاندان در صفحات آغازین یا آخرین آن نوشته شده، این جمله است: «به تاریخ تولد این حقیر روح الله ابن المصطفى الموسوی اول طلوع آفتاب روز هجدهم شهر جمادی الثانی سنه ۱۳۲۰ ه ق». (کتاب خاندان امام خمینی به روایت اسناد، ص ۱۸) و نیز در سال ۱۳۶۴ش زمانی که زندگی نامه فشرده ای از ایشان توسط فرزندش سیداحمد خمینی، نوشته شد و به دست خود امام خمینی تصحیح گردید، کنار تاریخ تولد چنین نوشت: ۱۸ جمادی الثانیه ۱۳۲۰ ه ق - ۳۰ شهریور ۱۲۸۱ صحیح است.» (زندگینامه خود گفته حضرت امام خمینی بقلم حجت الاسلام رضامختاری ص۲۵۶)
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
📆۳۰ شهریور ماه سال ۱۲۸۱ش
🏳ولادت با برکت عبدصالح الله
🏳مرجعمجاهدبصیر، عارف بألله
🏳بنیانگذار حکومت اسلامی الله
🏳نائب بقیةالله، امام روح الله/۲
💠رهبرانقلاب
‼️معتقدم که ما در استفاده از ظرفیت عظیم انقلاب اسلامی و شخصیت جذاب امام خمینی تنبلی کردیم! ۷۸/۵/۲۵
‼️از نیازهای فرهنگی جوانان ما استحکام مبانی اسلامی و شناخت تاریخ کشور خصوصا شناخت امام خمینی است! ۷۸/۳/۵
‼️ما یک زندگینامه جامع از امام نیاز داریم! ۷۲/۹/۱۵
‼️حقیقتا جای یک کار هنری خوب درباره امام خالی است، من میترسم که جوانان ما امام را نشناسند! ۷۶/۳/۱۲
‼️انصافا ما در تبیین شخصیتهایمان تنبلیم مثلا درباره امام که شخصیت درجه یک است و دوست و دشمن در عظمت او تردید ندارد، ما واقعا چند جلد کتاب نوشتهایم!؟ این را مقایسه کنید با تعداد کتابهایی که درباره لینکلن در آمریکا نوشته شده، من گزارشی خواندم که اگر کتبی که درباره لینکلن نوشته شده را روی هم بچینند یک ستون ۱۰متری درست میشود! ۹۶/۳/۲۰
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
📆۳۰ شهریور ماه سال ۱۲۸۱ش
🏳ولادت با برکت عبدصالح الله
🏳مرجعمجاهدبصیر، عارف بألله
🏳بنیانگذار حکومت اسلامی الله
🏳نائب بقیةالله، امام روح الله/٣
💠استاد خامنهای:
‼️بنده یک حدیثی در کتاب «کشف المحجوب في سيرة ارباب القلوب» دیده ام. حدود دو سال پیش یک نفری از آقایان که با این کتاب آشنا بود، آمد و به ما گفت فلان صفحه این کتاب را بیاور، یک روایتی هست، آن را بخوان؛ ما باز کردیم دیدیم عجب روایتی است. روایتش این بود که پیغمبر اکرم به اصحاب خودش خبر میداد که در آینده کسانی میآیند که این جورند، این جورند، این جورند. من الان یادم نیست متأسفانه ، آن عباراتش هم یادم نیست. از جمله این بود که «تحابّون بروح الله»؛ به روح خدا با یکدیگر تحبّب میجویند و به برکت روح خدا همدیگر را دوست میدارند. این حدیث خیلی حدیث جالبی است؛ یک وقتی حدیث را خدمت امام بردم و برای خود امام هم حديث را خواندم. البته ایشان نه رد کردند و نه اثبات کردند که معنایش این است؛ همین طور گوش کردند و یک تبسمی کردند؛ يتحابّون بروح الله. به هر حال اینجا هم که میگوید "أيدهم بروح منه" خدا به روحی از خودش آنها را تأیید میکند، خب امام ما هم روح الله است؛ مصداق روح الله است ، اسمش هم روح الله است. ۶۱/۴/۱۱ تفسیر سوره مجادله ص۱۳۷
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓۳۱ شهریور ماه سال ۱۳۶۶
🏳نطق رئیسجمهور خامنهای
🏳در مجمع سازمان ملل متحد/۱
💠رهبرانقلاب
‼️بنده بعنوان رئیس جمهور آن وقتی که متصدی این عنوان بودم نشستم و بیست روز کار کنم تا یک نطق فراهم شود. از مشاوران کمک بگیرم؛ از همفکریها کمک بگیرم؛ از اطلاعات گوناگون کمک بگیرم و نطقی یک ساعته در سازمان ملل ایراد کنم. دیگر از این بالاتر چیست!؟ برای یک کار رسمی، برای یک نطق، کدام منبر از منبر سازمان ملل عمومیتر و کدام گوینده از یک رئیس جمهور رسمیتر و کدام حرف از آن حرفها جدیتر!؟ من سخنرانیهایی را که داشتم، خدمت امام میبردم و ایشان هم غالباً تصحیح و اصلاح میکردند؛ نظر میدادند و تأیید میفرمودند؛ خوب؛ یک سخنرانی جانانه در چنان جایی توسط یک رئیس جمهور، آن هم با جرأتی که بنده آنجا به خرج دادم، خوانده شد و در دنیا هم پخش گردید. شما فکر میکنید این سخنرانی چقدر در افکار و دلهای مخاطبین خود اثر گذاشت؟ اگر محاسبه کنیم، به نسبت آنچه که یک پیام نیاز دارد، خیلی کم بود! به دوستانم گفتم که من در نطق سازمان ملل میخواهم «پیامبرانه» سخن بگویم نه «سیاستمدارانه!»، با دعا شروع کردم: «بارالها ...!» اینطور شروع کردم. این پیام پیام انقلاب بود. توقع است که خیلی گسترش و نفوذ پیدا کند و خیلی در دلها تأثیر بگذارد و در گوشه و کنار دنیا، اگر کسانی شنیده باشند، بگویند: «عجب! چه حرفهایی!» اصلاً طبیعت پیامهای معنوی، آن طبیعتی نیست که بشود با حرف زدن معمولی بیان کرد؛ بخصوص از موضع یک حالت رسمی. این پیامها را جز از طریق هنر نمیشود بیان کرد. ۷۱/۲/۷
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓۳۱ شهریور ماه سال ۱۳۶۶
🏳نطق مهم رئیس جمهور خامنهای
🏳درسازمان ملل باموضوع خانواده/۲
💠رهبرانقلاب
‼️من در یک سخنرانی در سازمان ملل، حدود یک ساعت و اندی راجع به خانواده صحبت کردم. بعد به من اطلاع دادند که تلویزیونهای آمریکا با اصراری که در سانسور کردن و خراب کردن حرفهای ما دارند، روی این صحبتها تکیه کرده و آن را چند بار پخش کرده و تفسیر هم گذاشتهاند. فقط به خاطر گفتن یک کلمه دربارهی خانواده. یعنی پیام متضمن مسأله خانواده، امروز برای غرب یک پیامی است مثل آب خنکِ گوارا. چون کمبود آن را حس میکنند.
چقدر زنهایی که تا آخر عمر تنها زندگی میکنند. مردهایی که تا آخر عمر تنها زندگی میکنند. غریب و بیانس زندگی میکنند. چقدر جوانانی که به خاطر نبودِ خانواده، ولگرد میشوند. در آن جا یا خانواده نیست یا اگر باشد، مثل نبودن است! ۷۶/۹/۲۴
‼️جملهای در یک سخنرانی معروف در یک مرکز بینالمللی راجع به خانواده گفته شد. گزارشهایی که از آنجا به ما رسید، حاکی از این بود که مردم آن کشور، نسبت به همان جمله، بهشدّت علاقه نشان داده بودند؛ به خاطر اینکه وضع خانواده در آن کشورها از هم پاشیده است. آنجا به زنان ظلم میشود؛ اما اینجا، آن مرز بین زن و مرد وجود دارد. معنای آن مرز هم این نیست که زنان و مردان در یک محیط تحصیل نکنند، در یک محیط عبادت نکنند، در یک محیط کار نکنند و در یک محیط خرید و فروش نکنند -که این قبیل موارد، فراوان است- بلکه معنایش این است که حدّ و حدودی در اخلاق معاشرتی خودشان قائل باشند. و این کار بسیار خوبی است. ۷۳/۷/۲۰
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓۳۱ شهریور ماه سال ۱۳۶۶
🏳نطق رئیسجمهور خامنهای
🏳در مجمع سازمان ملل متحد/۳
💠رئیس جمهور خامنه ای
‼️پیام ما به دولتهای جهان سوم آن است که تا نظام سلطه و وضع کنونی باقی است در راه اتحاد میان خود بکوشند؛این بهترین راه برای قوی شدن است. سلطههای جهانی جز قوّت و قدرت هیچ نمیفهمند، و در برابر زبان قدرتی که آنان به کار میگیرند با زبان قدرت باید سخن گفت. بیداری ملتها و آگاهی یافتن آنان از ماهیت و نقش نظام سلطه بزرگترین پشتوانهی دولتهای جهان سوم و مایهی قدرتی حقیقی در برابر سلطهگران است. رهبران این دولتها هیچ بازوی قدرتمندی و نیز هیچ چارهای جز فکر روشن و ارادهی نیرومند ملتهای خود ندارند. اتحادی که ما به کشورهای جهان سوم پیشنهاد میکنیم، اتحاد برای جنگیدن با قدرتهای بزرگ نیست؛ اتحاد برای دفاع از خود و جلوگیری از تضییع حقوق حقهی خود است. قدرتهای سلطهگر بزرگترین عامل توجیه و نشر فسادند؛ فساد اخلاقی، فساد جنسی و فساد اعتقادی. همه و همه در انگیزههای سیاسی و اقتصادی و جاسوسی این قدرتها پشتوانهها و مروّجین عمده و اصلی خود را مییابند. و چنین شده است که امروز در دنیای سیاه و تلخی - که این بار شامل خود ملتهای متعلق به قدرتهای بزرگ نیز میشود - ارزشهای اخلاقی برباد رفته، بنیان خانواده سست و لرزان، دیو الکلیسم و اعتیاد به مواد مخدر از همیشه مسلطتر و جاذبهی معنویت و اخلاق از همیشه کمتر است. ما باید در کشورهای خود با فساد مبارزهای جدی آغاز کنیم؛ باید بنیان خانواده را محکم و نخستین و اصلیترین پرورشگاه آدمی را کانون محبت، صفا، عاطفه و معنویت سازیم. ۶۶/۶/۳۱
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓۲۷ صفر سال ۱۱ ق
🏳دستور پیامبراعظم
🏳بر تجهیز لشکر اسامه
💠رهبرانقلاب
‼️پیامبر اکرم در یکی از حسّاسترین لحظات عمر خود، مسؤولیت بزرگی را به یک جوان ۱۸ساله داد. در جنگها خود پیامبر اکرم فرماندهی را عهدهدار میشد؛ اما آن وقت که در آخرین هفتههای زندگی خود احساس کرد از این عالم خواهد رفت و لشکرکشی به سرزمین امپراتوری روم بوسیله خود او امکان ندارد، این مسؤولیت را به یک جوان ۱۸ساله داد. پیامبر میتوانست یک نفر از اصحاب ۵۰ساله، ۶۰ساله و دارای سابقه جنگ و جبهه را بگذارد؛ اما یک جوان ۱۸ساله را گذاشت و او «اسامةبنزید» بود. پیامبر از ایمان و از سابقه فرزند شهید بودنِ او هم استفاده کرد. آن نقطهای که اسامه را فرستاد، همان نقطهای بود که پدر اسامةبنزید - یعنی زیدبنحارثه - در دو سال قبل از آن در آن نقطه به شهادت رسیده بود. پیامبر فرماندهىِ سپاهی بزرگ و گران را به آن جوان هجده ساله داد که همه اصحاب بزرگ و پیرمرد و سرداران سابقهدار پیامبر در آن سپاه عضو بودند. پیامبر به او گفت تا آن محلی که پدرت در آنجا شهید شد، میروی - یعنی در «موته» که محلی در امپراتوری رومِ آن روز و در کشور شامِ امروز بود - و آنجا را اردوگاه میکنی. بعد دستورات جنگی را به او داد. از نظر پیامبر، نیروی جوان اینقدر حائز اهمیت است. ما در کشورمان اسامةبنزیدهای زیادی داریم؛ جوانان زیادی داریم؛ دختران و پسران عظیم و جمعیت انبوهی از این مجموعهها داریم که حاضرند در همه میدانهای فعّال شرکت کنند. این موقعیت بسیار مهمی برای کشور ماست! ۷۹/۲/۱
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓یکشنبه ۱ مهر ماه سال ۱۳۲۴
🏳آغاز دوره تحصیلات دبستان
🏳آقاسیدعلی حسینی خامنهای
🏳با ورود به دارالتعلیم دیانتی/۱
💠رهبرانقلاب
‼️دبستانی که من در مشهد میرفتم، معلم آن، مرحوم میرزا حسین تدین کرمانی بود. تنها مدرسهی دینی مشهد هم مدرسهی ایشان بود، به نام «دارالتعلیم دیانتی». بنده ۶سال در این مدرسه زیر دست آقای تدین درس خواندم. مرحوم تدین واقعاً یک مرد حسابی بود. نه تنها آن زمان که من بچه بودم، این حس را داشتم، بلکه زمان ریاست جمهوری هم که ایشان در مشهد به دیدن من آمده بود، از نو نگاهی به ایشان کردم؛ دیدم مرد سنگین، جاافتاده، محترم و باشخصیتی است. ایشان، هم معلم بود، هم ناظم. با آن وقار و هیمنهیی که داشت، در حیاط مدرسه راه میافتاد و چوبی به دستش میگرفت و البته گاهی هم بچهها را فلک میکرد؛ بنده را هم یکبار فلک کرد. ایشان مرد محبوبی بود. در همان دورهی بچگی هم بنده و شاید همهی بچهها به ایشان علاقهمند بودیم. ما در مدرسه محلی داشتیم به نام قصاصگاه، که بچهها در آنجا مجازات میشدند؛ بنده هم در همانجا یکبار قصاص شدم! آنجا، هم محل مجازات بچهها بود، هم نوعی زبالهدانی؛ یعنی بچهها خربزه یا هندوانه میخوردند و پوستهایش را باید در آنجا میریختند. ایشان وقتی در مدرسه راه میرفت، با همان لهجهی کرمانی به بچهها خطاب میکرد: هر کس مِیْوه میخورد، پوستهایش را بریزد قصاصگاه. از آن سالها، این صدا هنوز در گوش من هست! ۸۴/۲/۱۲
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓یکشنبه ۱ مهر ماه سال ۱۳۲۴
🏳آغاز دوره تحصیلات دبستان
🏳آقاسیدعلی حسینی خامنهای
🏳با ورود به دارالتعلیم دیانتی/۲
💠رهبرانقلاب
‼️دهه ۲۰ با کنار گذاشته شدن رضاخان آغاز شد و با جریان مصدق در سال ۱۳۳۰ به پایان رسید. در این دهه، خطر کمونیسم در ایران ـ بویژه پس از واقعه آذربایجان ـ بالا گرفت. قدرت حاکمه برای مقابله با این خطر، میدان را برای برخی فعالیتهای دینی باز کرد. در همین دهه، نخستین مدرسه جدید دینی به نام «دارالتعلیم دیانتی» در مشهد تأسیس شد. مدیریت آن را میرزا حسین تدین برعهده داشت که اهل کرمان و ساکن مشهد بود. شش ساله بودم که وارد این مدرسه شدم و مرا در کلاس اول نشاندند. برادرم را که ده ساله بود هم در کنار دانش آموزان سال چهارم نشاندند. من در سه سال اول احساس عقب افتادگی در دروس را داشتم، سپس در سالهای چهارم و پنجم و ششم شاگرد اول شدم. علت این دگرگونی برای من روشن نبود، ولی چند سال پیش حقیقت را کشف کردم؛ یادم آمد که سال چهارم در ردیف جلوی کلاس نشستم و دیگر آنچه را معلم روی تخته سیاه مینوشت، میدیدم. در ۳سال پیش از آن، دور از تخته سیاه مینشستم و به سبب ضعف بینایی، نوشتههای روی تخته سیاه را نمیدیدم؛ درنتیجه، درس معلم را هم نمیفهمیدم. هنوز آن روز درخشان را که درهای دروس بر رویم گشوده شد، به یاد دارم. زنگ اول آن روز، درس حساب داشتیم و من توسط معلم خیلی تشویق شدم. این یک نکته آموزشی و تربیتی است که من در زمان تصدی ریاست جمهوری، در مصاحبه ای به مناسبت افتتاح سال تحصیلی جدید، معلمان را به آن توجه دادم! کتاب خون دلی که لعل شد ص۱۲
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓۲۸ ماه صفر سال ۱۱ق
🏴رحلت سیدالمرسلین
💠رهبرانقلاب
‼️رحلت نبیّ اکرم که یکی از حوادث بسیار مهمّ و تعیینکنندهی تاریخ اسلام بود و با خصوصیّاتی که این رحلت و درگذشت تاریخی و مؤثّر و تعیینکننده داشت، میتوان گفت که مسیر تاریخ اسلام و سرنوشت امّت اسلامی با شرایط و ظروف خاصّ این درگذشت، شکل خاصّ خودش را پیدا کرد؛ و همچنین مصادف است با شهادت سبط اکبر، امام مجتبیٰ، که آن هم در تاریخ اسلام یک مقطع و یک فصل قابل توجّه و مهمّی است. حقیقت قضیّه این است که ما شیعیان و همچنین عموم مسلمانان از تاریخ اسلام، مخصوصاً آن مقداری که مربوط به ماجراهای زمان پیغمبر است، اطّلاع درست و دقیقی نداریم؛ یعنی تاریخ و تاریخ اسلام در میان ما جدّی گرفته نشده. منظور از تاریخ زمان پیغمبر، مجموعهی حوادثی است که از پیش از بعثت تا بحبوحهی ماجراهای اوّل بعثت شروع میشود و تا ماجرای مهمّ هجرت پیغمبر در سال سیزدهم بعثت و سپس در لحظهلحظهی روزها و ساعات مهم و تعیینکنندهی ده سال اقامت مدینه ادامه پیدا میکند و با وفات پیغمبر، آن سلسله از مطالب تمام میشود؛ این بخش از تاریخ خیلی حائز اهمّیّت است. ۶۵/۸/۱۰
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓۲۸ ماه صفر سال ۵۰ق
🏴شهادت امام حسن(ع)
💠رهبرانقلاب
‼️امام مجتبی شجاعترین چهره تاریخ اسلام است، حتی از پدرش علی و برادرش حسین، چراکه حاضر شد نام و محبوبیت خود درمیان دوستان را فدای اسلام بکند، منازعه امام حسن و معاویه بر سر حکومت نبود بر سر دو فکر بود، منازعه توحید و شرک بود، اگر صلح امام حسن نبود، واقعه کربلا هم نبود و اگر واقعه کربلا نبود تمام انقلابهای تاریخ اسلام وقوع پیدا نمیکرد و خدا میداند دنیا بدون این انقلابها چه شکلی بود و امروز اسلام، اسلام معاویه بود! ۵۱/۱/۲۴
‼️خداوند به ما بصیرت دهد تا ایشانرا بشناسیم، همه بدانندکه صلح امام حسن همانقدر ارزش داشت که شهادت امام حسین ارزش داشت. همانقدرکه آن شهادت به اسلام خدمت کرد، صلح امام حسن هم همانقدر یا بیشتر به اسلام خدمت کرد! ۶۹/۱۱/۲۲
‼️امروز به برکت انقلاب بزرگ اسلامی و هوشیاری ملت ایران، نه آمریکا و نه بزرگتر از آمریکا قادر نیستند حادثهای مثل حادثه صلح امام حسن را بر دنیای اسلام تحمیل کنند، اینجا اگر دشمن زیاد فشار بیاورد حادثه کربلا اتّفاق خواهد افتاد! ۷۹/۲/۱
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓چهارشنبه ۲۸صفرسال۱۳۵۸ق
🏳ولادت آقا سید علی خامنهای
💠رهبر انقلاب:
‼️من در شهر مشهد در جوار آستان امام رضا بدنیا آمدم؛ زادروز من ۲۸ صفر ۱۳۵۸ق است، پدرم به فضل و علم و اجتهاد معروف و نزد علمای بزرگی مانند میرزای نائینی و سیدابوالحسن اصفهانی درس خوانده بود. عفیف و باحیا بود و نسبت به مال و منال، از مناعت طبع برخوردار بود. در میانه بازار مشهد که محل کسبه و تجار و سرمایهداران است، امامت مسجدی را داشت؛ اما چشمی به مال مردم نداشت و در اوج بلند طبعی میزیست، گوشه گیری را دوست داشت، ولی من این خصلت ایشان را خوش نمیداشتم؛ لذا عکس آن را فراگرفتم. پدرم بر درس خواندن ما بطور مستمر نظارت میکرد و ما را با تشویق و گاها با توبیخ به درس ترغیب میکرد، از اینرو هرگاه در مورد درسی که میخواندم اشکال و اظهار میکردم خیلی خوشحال میشد و به من که ۱۴ساله بودم میگفت که تو مجتهدی و قدرت استنباط داری! کتاب خون دلی که لعل شد ص۲۵و۳
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🏳بمناسبت نصرت مکرر خداوند
🏳به ملت ایران بر دفع فتنهگران
💠رهبرانقلاب
‼️پیروزیها ما را دچار غرور و غفلت نکند: «اذا جاء نصرالله و الفتح و رأیت النّاس یدخلون فی دین الله افواجاً فسبّح بحمد ربّک واستغفره انه کان توابا». اینها پشتوانههای حقیقی یک ملت مؤمن است. ۹۰/۶/۲۶
‼️در مواجههی با پیروزیها قرآن به ما درس میدهد: اِذا جاءَ نَصرُ اللهِ وَ الفَتحُ، وَ رَاَیتَ النّاسَ یَدخُلونَ فی دینِ اللهِ اَفواجًا، فَسَبِّح بِحَمدِ رَبِّکَ وَ استَغفِرهُ اِنَّه کانَ تَوّابًا؛ نمیگوید خوشحالی کن، مثلاً برو وسط میدان شعار بده؛ فَسَبِّح بِحَمدِ رَبِّک؛ میگوید برو تسبیح کن؛ این مربوط به تو نیست، مربوط به خدا است؛ استغفار کن. در خلال این حرکت ممکن است یک غفلتی از تو سر زده باشد، از خدای متعال طلب مغفرت کن؛ در برخورد با حوادث مثبت این جوری باید برخورد کرد: دچار غرور نشدن، و از خدا دانستن که «وَ ما رَمَیتَ اِذ رَمَیتَ وَلکِنَّ اللهَ رَمىٰ». این اغترار به نفْس و اغترار نسبت به خدا که انسان غرّه بشود، درست نیست؛ «فَحَقُّ لَکَ اَن لا یَغتَرَّ بِکَ الصِّدّیقون»؛ در دعای صحیفهی سجّادیّه آمده که صدّیقون هم نبایستی اغترار پیدا کنند به تو که بگویند «ما که دیگر با خدا وضعمان روشن است و ...»؛ نخیر، خدای متعال با صدّیقون هم رودربایستی ندارد؛ اگر یک وقت خطائی بکنند، ضربه را خواهند خورد. کاری که انجام میگیرد، کار خوبی را که انجام گرفته، از خودمان ندانیم، از خدا بدانیم! ۹۷/۱۲/۲۳
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
هدایت شده از روزنه
از آیندگان تا خبرآنلاین!
مروری بر تکاپوی ژورنالیسم غربگرای ایرانی در عصر جمهوری اسلامی
بخش یازدهم
پیادهنظام مسیح علینژاد در تیم خبرنگاران خبرآنلاین
[صفحه 1 از 2]
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
پروژه های اصلی #خبرنگاران خبرآنلاین در #فضای_مجازی
#فیمینیسم به روایت تحریریه خبرآنلاین!
یکی از مهم ترین پروژه های چالش برانگیز در کارنامه تحریریه خبرآنلاین، ترویج آشکار و گسترده فیمینیسم در کشور است.
خبرآنلاین به دو شکل در ترویج #تفکرات_فمینیستی نقش دارد:
۱.از حیث سازمانی
۲.فعالیتهای خارج از سیستم اعضای تحریریه
🔻قبل از بررسی فعالیتهای فمینیستی برخی خبرنگاران خبرآنلاین، یکی از بندهای مرامنامه اخلاقی آن را مرور میکنیم:
"23. هرگونه مشارکت و همکاری تعهدآور با سازمانهای حوزه فعالیت خود (اعم از استخدام، همکاری پارهوقت، انجام پروژههای مشترک و ارائه مشاوره و غیره) از نظر #روزنامهنگاران «خبرآنلاین» مورد پذیرش نیست. چرا که این نوع #وابستگیها به #سازمانهایی که تحت پوشش خبری این رسانه قرار دارند، بدون شک دیدگاهها و نظرات روزنامهنگاران را به مرور زمان تحت تاثیر خود قرار میدهد و از بازده کاری آنان میکاهد."
🔹مسائل زنان از مسائل مهمی است که مناقشه برانگیزی است و انقلاب اسلامی در این بحث نگاه جدیدی به جهان ارائه داد. حضور خبرنگاران خبرآنلاین در گروه هایی که نگاه غربزده، عرفی و #غیراسلامی به مسئله #زنان دارند، علاوه بر متضاد بودن با این بند از #مرامنامه، نشان می دهد که تحریریه خبرآنلاین به دلیل مشارکت در ترویج این مسائل، با مبانی انقلاب اسلامی و نگاه امام خمینی و مقام معظم رهبری فرسنگ ها فاصل دارد. برای اثبات این مدعا، شواهد را در ذیل بخوانید.
دیده بان آزار
🔹بررسی های میدانی نشان می دهد که بعضی از خبرنگاران خبرآنلاین #سرشبکه #جریان_های_فمینیستی در ایران هستند.
یکی از خبرنگاران خبرآنلاین که حضور پر رنگی در آن دارد دبیر کارگروه رسانهای #دیده_بان_آزار است.
خانم الف_میم که متاسفانه به #کشف_حجاب در فضای مجازی نیز پرداخته، هم در بخش مسائل زنان و هم در بخش سیاسی خبرآنلاین فعالیت می کند.
🎞عکس58: خبرنگار خبرآنلاین
دیده بان آزار در معرفی خود می نویسد:
"حال در تابستان سال 1397، این تارنما واسطهای است برای طرح مسئله به صورت گسترده و گفتوگوی عمومی در زمینه آزار و اذیت زنان و دیگر گروههای به حاشیهرانده شده در شهر. در فقدان آموزشهای ضروری در مدارس، در حالیکه رسانه ملی دغدغههای مردمی را نادیده میگیرد و واقعیات جامعه ایرانی را انعکاس نمیدهد، در فضایی که #تفکیک_جنسیتی، #حجاب_اجباری و راندن زنان به حوزه خصوصی، به عنوان تنها راهحل تامین امنیت معرفی میشود، برای مبارزه با باورها و کلیشههای آسیبزایی که اینگونه ما را در مقابل یکدیگر و در موقعیت نابرابر قرار میدهد، راهی به جز شکستن سکوت و گفتوگو نداریم. "
سردبیر دیده بان آزار #غنچه_قوامی است. او شهروند ایرانی #بریتانیایی است که سابقه دستگیری دارد.
🎞عکس59: سردبیر دیدهبان آزار
دادستانی تهران درباره پرونده او اظهار داشت:
" در تاریخ 8/4/1393 با احضار متهم و برخی تحقیقات صورت گرفته، معلوم گردید نامبرده در فعالیتهای تبلیغی علیه #نظام مشارکت داشته و ضمن ارتباط با دستاندرکاران و مرتبطین شبکههای ماهوارهای از جمله شبکهی #بیبیسی_فارسی و اپوزیسیون خارج از کشور، در تجمعات و #راهپیماییهای ضد نظام حضور داشته است."(خبرآنلاین، 27/8/1393)
او که بعد ها آزاد شد، با گروه خود تحت عنوان دیده بان آزار به فعالیت های میدانی زیادی در ایران دست زد.
این گروه های #فمینیستی که از دیدگاه برخی کارشناسان، خود از عوامل اشاعه فحشا و فرهنگ ابتذال و به تبع آن #افزایش #آزار_جنسی هستند، نمونه ای از بازو های جنگ نرم در داخل کشور محسوب می شود و به ترویج #کشف_حجاب و مبارزه با حجاب قانونی می پردازند.
با وجود چنین گروه های و حضور آنها در بدنه رسانه ای کشور، نباید تعجب کرد که چرا جریان #مخالف_حجاب_اسلامی در ایران تا این حد در موج آفرینی رسانهای موفق بوده است.
برنامه های آن ها احتمالا به این موارد محدود نخواهد بود چرا که نشانه ها و شائبه حمایت از #همجنس_بازی نیز در برخی رسانه های آنها دیده می شود.
🎞عکس60: فعالیت های دیدهبان آزار
ارتباط خبرآنلاین با عنصر های فمینیست به اینجا ختم نمی شود؛ از سال 94 از عناصر فمینیستی مثل #هدی_عمید به عنوان وکیل دادگستری و کارشناس حقوقی مسائل زنان نیز استفاده می کردند.
هدی عمید و #نجمه_واحدی دو تن از فعالان فمینیستی که کیفر خواست آنها به اتهام همکاری با دولت متخاصم #آمریکا علیه جمهوری اسلامی در موضوع زنان و خانواده در بهمن 98 صادر شده است(خبرآنلاین، 20/11/1398).
@rozaneebefarda
ادامه👇
هدایت شده از روزنه
پیادهنظام مسیح علینژاد در تیم خبرنگاران خبرآنلاین
[صفحه 2 از 2]
🔹برخی از اعضای تحریریه خبرآنلاین، علاوه برآنکه عامل گسترش تفکرات فمنیستی در فضای مجازی و افکار عمومی هستند، #رسما به #فمینیست_بودن خود #اعتراف دارند و نمودهای عینی فعالیتهای فمینیستی آنها بسیار پررنگ است که فعالیت میدانی و تولید رسانهای در موضوعاتی چون #ورود_زنان_به_ورزشگاه و #حجاب_اجباری از آن جمله است.
🎞عکس 62: خبرنگاران فمینیست
#حجاب_شرعی و #قانونی به روایت خبرآنلاین!
خبرآنلاین در برجسته کردن مخالفت ها با حجاب قانونی و مطرح کردن کلید واژه #حجاب_اجباری به شدت فعال است(خبرآنلاین، 25/11/1396).
این مسئله به طور #چراغ_خاموش از طرف خبرنگاران خبرآنلاین در شبکه های اجتماعی پیگیری می شود.
حمایت مستقیم و غیر مستقیم آنها از #کشف_حجاب های موسوم به #دختران_خیابان_انقلاب و مخالفت هایشان با #حجاب_قانونی، چیزی نیست که بتوان آن را انکار کرد.
🎞عکس64: خبرنگاران خبرآنلاین و حجاب قانونی
🔻بعضی از خبرنگاران زن خبرآنلاین به طور #علنی به انتشار #عکس_بی_حجاب یا نامتعارف خود در صفحه های شبکه های اجتماعی اقدام می کنند. تاکید داریم که این عکس ها در گوشه و کنار و در یک فضای خصوصی نیست. بلکه با اسم و رسم و اشاره به سوابق خبرنگاری افراد منتشر می شوند.
🔹برخی خبرنگاران خبرآنلاین در حمایت از جریان #دختران_خیابان_انقلاب سنگ تمام گذاشتند و آشکار و پنهان به حمایت از کشف حجاب پرداختند.
خبرنگاران این پایگاه شبه دولتی با حمایت و ترویج کشف حجاب ثابت کرده اند که دنباله رو سیاست های رضاخانی هستند. این نشان می دهد دشمن در پروژه ی #حیا_زدایی از زنان مسلمان ایران روی این چنین خبرنگارانی که قدرت رسانه ای دارند حساب باز کرده است.
#ورود_زنان_به_ورزشگاه
یکی از مهمترین دلائلی که مسئله حضور زنان در ورزشگاه بسیار برجسته شد ورود پرحجم رسانه های #گروه_رسانهای_خبر بود. روزنامه خبر ورزشی، خبر ورزشی آنلاین و سایت خبرآنلاین، رپرتاژ رسانه ای وسیعی برای تحت فشار قرار دادن مسئولین متعهد در این مسئله انجام دادند و در ایجاد آتش تهیه برای دفاع از مسئولین دولتی لیبرال بسیار موثر بودند.
🎞عکس65: گروه رسانه خبر و ورود زنان به ورزشگاه
🔹خبرنگارن خبرآنلاین به انتشار خبر ورود زنان به ورزشگاه! بسنده نکردند و #حضور_میدانی نیز در ورزشگاه داشته اند. اگر خبرنگاران رسانه های اقماری گروه رسانه ی خبر و دیگر رسانه های اصلاح طلب و گارگزارانی حضور میدانی در این غائله داشته باشند، این احتمال تقویت می شود که رهبری میدانی این جریان به دست #خبرنگاران رسانه ها بوده است نه مردم عادی!
🎞عکس66: حضور میدانی خبرنگاران خبرآنلاین در ورزشگاه
🔹تکمیل پازل #تجویز_شرعی این غائله ضدفرهنگی #تحریم_شده توسط مراجع عظام تقلید، در یک نهاد حوزوی کلید خورد!
سفارش پروژه فقهی با عنوان "حضور زنان در ورزشگاهها-پژوهش فقهی" توسط دولت، بخشی از پازل رسانهای #فمیسنیم_ایرانی بود.(خبرآنلاین، 5/4/1397).
🔹عجیب آنکه محصول این پژوهش به اصطلاح فقهی که به سفارش #مرکز_بررسی_های_استراتژیک_ریاست_جمهوری و به قلم #جواد_فخارطوسی در پژوهشکده فقه و حقوق #پژوهشگاه_علوم_و_فرهنگ اسلامی، وابسته به #دفتر_تبلیغات_اسلامی_قم، انجام گرفته بود، به ناگاه سر از سایت مرکز بررسی ها درآورد!
در شب 5 تیر 1397 متن کامل این پروژه در ۱۸۴ صفحه، در سایت مرکز بررسیهای استراتژیک منتشر شد و به سرعت مورد استقبال #رسانه_های_معاند و #جریان_غربگرای_داخلی قرار گرفت و #خبرآنلاین نیز به تعریف و تمجید از این کتاب پرداخت و مجیزنامه ای درباره آن نوشت.
🔹فارغ ار هر نوع قضاوت در مورد نیت نویسنده محترم باید گفت متاسفانه محتوای جزوه تئوریزه کننده نظرات یک طیف سیاسی و بخشی از پازل #کلان_پروژه سیاسی/فکری #برجامیان در امور زنان بود.
🔻در شناسنامه این کتاب، کلیه حقوق این کتاب را متعلق به مرکز بررسیهای استراتژیک ریاست جمهوری دانسته اند و قطعا طراحی تجویز فقهی برای یک پروژه غیرفرهنگی مورد نهی مراجع عظام تقلید، در تهران صورت گرفت اما پژوهشگاه علوم و فرهنگ، وابسته به دفتر تبلیغات و به ریاست آقای #نجف_لکزایی، با
تئوریزه کردن مسائلی برخلاف نظر صریح مراجع عظام تقلید آنهم در قم، در تکمیل پازل پیچیده یک جریان سیاسی خاص ولو ناخواسته نقش آفرینی کرده و اگر این مرکز، بدون علم و اطلاع از ابعاد پیچیده این عملیات روانی، در چنین پروژه ای همکاری کرده، بایسته است اکنون که ابعاد موضوع تا حدود زیادی روشن شده، نسبت به جبران مافات اقدام نمایند.
ناگفته نماند که بعد از انتشار متن و اعتراض حوزویان، پژوهشگاه رسما اعلان کرد که متن منتشر شده نهایی نیست:
yun.ir/zi46d
این توضیحات قابل تقدیر، از طراحی پیچیده دولتی ها و کلاه گشاد تیم آشنا بر سر پژوهشگاه حکایت دارد!
@rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
تعریف و تمجید علیرضا نوریزاده، عنصر مفلوک و معلومالحال ضدانقلاب، از مصطفی محقق داماد!
#اختصاصی
مصطفی محقق داماد پس از مرگ مهسا امینی یکی از اولین چهرههای حوزوی بود که با بیانیه التهابآفرین خود آتش اغتشاشات خیابانی را شعلهور ساخت و پروژه معاندان خارجنشین را پیش برد اما ظاهرا این خدمترسانی دو طرفه است چه آنکه مدت کوتاهی پیش از فوت امینی عنصر مفلوک سلطنتطلبان یعنی علیرضا نوریزاده در یادداشتی که ایندیپندنت فارسی منتشر کرد به تعریف و تمجید از وی پرداخت و نوشت:
«بسیاری از روحانیون شرافتمند یا همچون استاد مجتهد شبستری و یوسفی اشکوری در تبعیدگاه، عبا و عمامه کنار نهادهاند یا چون محقق داماد با سرفرازی به تدریس و تحقیق، حساب خود را از حوزویان جدا کردهاند. »(ایدیپندنت فارسی، 10شهریور1401)
قرار دادن نام محقق داماد در عداد اسامی همچون مجتهد شبستری و یوسفی اشکوری گویای بسیاری مطالب است.
@rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
صدا ۰۴۵.m4a
610.5K
واکنش #حاجاحمد_پناهیان در تریبون راهپیمایی مردم قم نسبت به فعالیتهای مرموز #سکولارهایحوزوی در حوادث اخیر
من امروز اسم نمیبرم اما اگر ادامه دهند رسوایشان خواهیم کرد...
@rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
بازتاب سخنان ساختارشکنانه اسدالله #بیات_زنجانی و #مصطفی_محقق_داماد در خبرگزاری معاند رادیو فردا
(26شهریور1401)
@rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
بازتاب سخنان شتابزده #سیدمحمد_خاتمی در رسانه ضد ایرانی #العربیه
العربیه ذیل گزارشِی سراسر دروغ، نوشت:
محمد خاتمی، رئیس جمهوری اسبق ایران که به ندرت درباره مسائل اجتماعی و سیاسی روز موضع میگیرد با توصیف این حادثه به «فاجعهای ناگوار که درد آن تا مغز استخوان را هم میسوزاند»، خواستار توقف این گونه رفتارهای «خلاف قانون، منطق و شرع» شد.
@rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
بازتاب سخنان نسنجیده و التهابآفرین
#مصطفی_محقق_داماد در خبرگزاری آناتولی 25شهریور1401 و تکمیل پروژه التهابآفرینی خیابانی
@rozaneebefarda