از آیندگان تا خبرآنلاین!
مروری بر تکاپوی ژورنالیسم غربگرای ایرانی در عصر جمهوری اسلامی
بخش یازدهم
پیادهنظام مسیح علینژاد در تیم خبرنگاران خبرآنلاین
[صفحه 1 از 2]
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
پروژه های اصلی #خبرنگاران خبرآنلاین در #فضای_مجازی
#فیمینیسم به روایت تحریریه خبرآنلاین!
یکی از مهم ترین پروژه های چالش برانگیز در کارنامه تحریریه خبرآنلاین، ترویج آشکار و گسترده فیمینیسم در کشور است.
خبرآنلاین به دو شکل در ترویج #تفکرات_فمینیستی نقش دارد:
۱.از حیث سازمانی
۲.فعالیتهای خارج از سیستم اعضای تحریریه
🔻قبل از بررسی فعالیتهای فمینیستی برخی خبرنگاران خبرآنلاین، یکی از بندهای مرامنامه اخلاقی آن را مرور میکنیم:
"23. هرگونه مشارکت و همکاری تعهدآور با سازمانهای حوزه فعالیت خود (اعم از استخدام، همکاری پارهوقت، انجام پروژههای مشترک و ارائه مشاوره و غیره) از نظر #روزنامهنگاران «خبرآنلاین» مورد پذیرش نیست. چرا که این نوع #وابستگیها به #سازمانهایی که تحت پوشش خبری این رسانه قرار دارند، بدون شک دیدگاهها و نظرات روزنامهنگاران را به مرور زمان تحت تاثیر خود قرار میدهد و از بازده کاری آنان میکاهد."
🔹مسائل زنان از مسائل مهمی است که مناقشه برانگیزی است و انقلاب اسلامی در این بحث نگاه جدیدی به جهان ارائه داد. حضور خبرنگاران خبرآنلاین در گروه هایی که نگاه غربزده، عرفی و #غیراسلامی به مسئله #زنان دارند، علاوه بر متضاد بودن با این بند از #مرامنامه، نشان می دهد که تحریریه خبرآنلاین به دلیل مشارکت در ترویج این مسائل، با مبانی انقلاب اسلامی و نگاه امام خمینی و مقام معظم رهبری فرسنگ ها فاصل دارد. برای اثبات این مدعا، شواهد را در ذیل بخوانید.
دیده بان آزار
🔹بررسی های میدانی نشان می دهد که بعضی از خبرنگاران خبرآنلاین #سرشبکه #جریان_های_فمینیستی در ایران هستند.
یکی از خبرنگاران خبرآنلاین که حضور پر رنگی در آن دارد دبیر کارگروه رسانهای #دیده_بان_آزار است.
خانم الف_میم که متاسفانه به #کشف_حجاب در فضای مجازی نیز پرداخته، هم در بخش مسائل زنان و هم در بخش سیاسی خبرآنلاین فعالیت می کند.
🎞عکس58: خبرنگار خبرآنلاین
دیده بان آزار در معرفی خود می نویسد:
"حال در تابستان سال 1397، این تارنما واسطهای است برای طرح مسئله به صورت گسترده و گفتوگوی عمومی در زمینه آزار و اذیت زنان و دیگر گروههای به حاشیهرانده شده در شهر. در فقدان آموزشهای ضروری در مدارس، در حالیکه رسانه ملی دغدغههای مردمی را نادیده میگیرد و واقعیات جامعه ایرانی را انعکاس نمیدهد، در فضایی که #تفکیک_جنسیتی، #حجاب_اجباری و راندن زنان به حوزه خصوصی، به عنوان تنها راهحل تامین امنیت معرفی میشود، برای مبارزه با باورها و کلیشههای آسیبزایی که اینگونه ما را در مقابل یکدیگر و در موقعیت نابرابر قرار میدهد، راهی به جز شکستن سکوت و گفتوگو نداریم. "
سردبیر دیده بان آزار #غنچه_قوامی است. او شهروند ایرانی #بریتانیایی است که سابقه دستگیری دارد.
🎞عکس59: سردبیر دیدهبان آزار
دادستانی تهران درباره پرونده او اظهار داشت:
" در تاریخ 8/4/1393 با احضار متهم و برخی تحقیقات صورت گرفته، معلوم گردید نامبرده در فعالیتهای تبلیغی علیه #نظام مشارکت داشته و ضمن ارتباط با دستاندرکاران و مرتبطین شبکههای ماهوارهای از جمله شبکهی #بیبیسی_فارسی و اپوزیسیون خارج از کشور، در تجمعات و #راهپیماییهای ضد نظام حضور داشته است."(خبرآنلاین، 27/8/1393)
او که بعد ها آزاد شد، با گروه خود تحت عنوان دیده بان آزار به فعالیت های میدانی زیادی در ایران دست زد.
این گروه های #فمینیستی که از دیدگاه برخی کارشناسان، خود از عوامل اشاعه فحشا و فرهنگ ابتذال و به تبع آن #افزایش #آزار_جنسی هستند، نمونه ای از بازو های جنگ نرم در داخل کشور محسوب می شود و به ترویج #کشف_حجاب و مبارزه با حجاب قانونی می پردازند.
با وجود چنین گروه های و حضور آنها در بدنه رسانه ای کشور، نباید تعجب کرد که چرا جریان #مخالف_حجاب_اسلامی در ایران تا این حد در موج آفرینی رسانهای موفق بوده است.
برنامه های آن ها احتمالا به این موارد محدود نخواهد بود چرا که نشانه ها و شائبه حمایت از #همجنس_بازی نیز در برخی رسانه های آنها دیده می شود.
🎞عکس60: فعالیت های دیدهبان آزار
ارتباط خبرآنلاین با عنصر های فمینیست به اینجا ختم نمی شود؛ از سال 94 از عناصر فمینیستی مثل #هدی_عمید به عنوان وکیل دادگستری و کارشناس حقوقی مسائل زنان نیز استفاده می کردند.
هدی عمید و #نجمه_واحدی دو تن از فعالان فمینیستی که کیفر خواست آنها به اتهام همکاری با دولت متخاصم #آمریکا علیه جمهوری اسلامی در موضوع زنان و خانواده در بهمن 98 صادر شده است(خبرآنلاین، 20/11/1398).
@rozaneebefarda
ادامه👇
پیادهنظام مسیح علینژاد در تیم خبرنگاران خبرآنلاین
[صفحه 2 از 2]
🔹برخی از اعضای تحریریه خبرآنلاین، علاوه برآنکه عامل گسترش تفکرات فمنیستی در فضای مجازی و افکار عمومی هستند، #رسما به #فمینیست_بودن خود #اعتراف دارند و نمودهای عینی فعالیتهای فمینیستی آنها بسیار پررنگ است که فعالیت میدانی و تولید رسانهای در موضوعاتی چون #ورود_زنان_به_ورزشگاه و #حجاب_اجباری از آن جمله است.
🎞عکس 62: خبرنگاران فمینیست
#حجاب_شرعی و #قانونی به روایت خبرآنلاین!
خبرآنلاین در برجسته کردن مخالفت ها با حجاب قانونی و مطرح کردن کلید واژه #حجاب_اجباری به شدت فعال است(خبرآنلاین، 25/11/1396).
این مسئله به طور #چراغ_خاموش از طرف خبرنگاران خبرآنلاین در شبکه های اجتماعی پیگیری می شود.
حمایت مستقیم و غیر مستقیم آنها از #کشف_حجاب های موسوم به #دختران_خیابان_انقلاب و مخالفت هایشان با #حجاب_قانونی، چیزی نیست که بتوان آن را انکار کرد.
🎞عکس64: خبرنگاران خبرآنلاین و حجاب قانونی
🔻بعضی از خبرنگاران زن خبرآنلاین به طور #علنی به انتشار #عکس_بی_حجاب یا نامتعارف خود در صفحه های شبکه های اجتماعی اقدام می کنند. تاکید داریم که این عکس ها در گوشه و کنار و در یک فضای خصوصی نیست. بلکه با اسم و رسم و اشاره به سوابق خبرنگاری افراد منتشر می شوند.
🔹برخی خبرنگاران خبرآنلاین در حمایت از جریان #دختران_خیابان_انقلاب سنگ تمام گذاشتند و آشکار و پنهان به حمایت از کشف حجاب پرداختند.
خبرنگاران این پایگاه شبه دولتی با حمایت و ترویج کشف حجاب ثابت کرده اند که دنباله رو سیاست های رضاخانی هستند. این نشان می دهد دشمن در پروژه ی #حیا_زدایی از زنان مسلمان ایران روی این چنین خبرنگارانی که قدرت رسانه ای دارند حساب باز کرده است.
#ورود_زنان_به_ورزشگاه
یکی از مهمترین دلائلی که مسئله حضور زنان در ورزشگاه بسیار برجسته شد ورود پرحجم رسانه های #گروه_رسانهای_خبر بود. روزنامه خبر ورزشی، خبر ورزشی آنلاین و سایت خبرآنلاین، رپرتاژ رسانه ای وسیعی برای تحت فشار قرار دادن مسئولین متعهد در این مسئله انجام دادند و در ایجاد آتش تهیه برای دفاع از مسئولین دولتی لیبرال بسیار موثر بودند.
🎞عکس65: گروه رسانه خبر و ورود زنان به ورزشگاه
🔹خبرنگارن خبرآنلاین به انتشار خبر ورود زنان به ورزشگاه! بسنده نکردند و #حضور_میدانی نیز در ورزشگاه داشته اند. اگر خبرنگاران رسانه های اقماری گروه رسانه ی خبر و دیگر رسانه های اصلاح طلب و گارگزارانی حضور میدانی در این غائله داشته باشند، این احتمال تقویت می شود که رهبری میدانی این جریان به دست #خبرنگاران رسانه ها بوده است نه مردم عادی!
🎞عکس66: حضور میدانی خبرنگاران خبرآنلاین در ورزشگاه
🔹تکمیل پازل #تجویز_شرعی این غائله ضدفرهنگی #تحریم_شده توسط مراجع عظام تقلید، در یک نهاد حوزوی کلید خورد!
سفارش پروژه فقهی با عنوان "حضور زنان در ورزشگاهها-پژوهش فقهی" توسط دولت، بخشی از پازل رسانهای #فمیسنیم_ایرانی بود.(خبرآنلاین، 5/4/1397).
🔹عجیب آنکه محصول این پژوهش به اصطلاح فقهی که به سفارش #مرکز_بررسی_های_استراتژیک_ریاست_جمهوری و به قلم #جواد_فخارطوسی در پژوهشکده فقه و حقوق #پژوهشگاه_علوم_و_فرهنگ اسلامی، وابسته به #دفتر_تبلیغات_اسلامی_قم، انجام گرفته بود، به ناگاه سر از سایت مرکز بررسی ها درآورد!
در شب 5 تیر 1397 متن کامل این پروژه در ۱۸۴ صفحه، در سایت مرکز بررسیهای استراتژیک منتشر شد و به سرعت مورد استقبال #رسانه_های_معاند و #جریان_غربگرای_داخلی قرار گرفت و #خبرآنلاین نیز به تعریف و تمجید از این کتاب پرداخت و مجیزنامه ای درباره آن نوشت.
🔹فارغ ار هر نوع قضاوت در مورد نیت نویسنده محترم باید گفت متاسفانه محتوای جزوه تئوریزه کننده نظرات یک طیف سیاسی و بخشی از پازل #کلان_پروژه سیاسی/فکری #برجامیان در امور زنان بود.
🔻در شناسنامه این کتاب، کلیه حقوق این کتاب را متعلق به مرکز بررسیهای استراتژیک ریاست جمهوری دانسته اند و قطعا طراحی تجویز فقهی برای یک پروژه غیرفرهنگی مورد نهی مراجع عظام تقلید، در تهران صورت گرفت اما پژوهشگاه علوم و فرهنگ، وابسته به دفتر تبلیغات و به ریاست آقای #نجف_لکزایی، با
تئوریزه کردن مسائلی برخلاف نظر صریح مراجع عظام تقلید آنهم در قم، در تکمیل پازل پیچیده یک جریان سیاسی خاص ولو ناخواسته نقش آفرینی کرده و اگر این مرکز، بدون علم و اطلاع از ابعاد پیچیده این عملیات روانی، در چنین پروژه ای همکاری کرده، بایسته است اکنون که ابعاد موضوع تا حدود زیادی روشن شده، نسبت به جبران مافات اقدام نمایند.
ناگفته نماند که بعد از انتشار متن و اعتراض حوزویان، پژوهشگاه رسما اعلان کرد که متن منتشر شده نهایی نیست:
yun.ir/zi46d
این توضیحات قابل تقدیر، از طراحی پیچیده دولتی ها و کلاه گشاد تیم آشنا بر سر پژوهشگاه حکایت دارد!
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیام تاریخی آیتالله #شهید_دستغیب به روحانیت ایران
بازخوانی به مناسبت 20 آذر سالروز شهادت ایشان
🔻 هر عمامه به سری که از رهبر مکرم فاصله بگیرد؛ لعنت خدا بر او باد . تمام عمامه به سرها همه باید مطیع یک رهبر باشند. امام یکی است نائب امام هم یکیست.
🔻یکی این پیام من را به گوش عمامه به سرهای ایران برساند. هر کسی می خواهی باش! خودتو مجتهد می دانی؟ خودتو مقدمات خوان می دانی؟ بر تو واجب است تبعیت از یک نفر!
@rozaneebefarda
AUD-20201210-WA0000.m4a
3.72M
💥اظهارات موهن و تحریف آمیز #احمد_عابدینی از شاگردان آقای #منتظری و از نویسندگان تفسیر راهنمای آقای #هاشمی پیرامون ارتحال #آیتالله_یزدی
⭕️عابدینی از روحانیان رادیکال و مخالف، در حلقه شاگردان آقای منتظری است که اظهارات تند او هر از گاهی نقل محافل مخالفان نظام میشود.
🔻نقل قول او از آیات سیستانی و موسوی اردبیلی فاقد مستند معتبر است و امید است اعضای دفتر این آیات نسبت به صحت و سقم آن اعلام نظر کنند.
🔻این سخنان باز تکرار همان مواضع سیاه شخص منتظری در دوران قائم مقامی است که بعد از بی نتیجه ماندن نصایح و مدارای طولانی مدت امام و بزرگان حوزه و نظام، نهایتا به نامه ۱/۶ و برکنارماندن از قائم مقامی منجر شد.
🔻وضع موجود معیشتی و نارضایتی های مردمی ناشی از #خط_سازش و عملکرد دولت مورد حمایت جریان #منتظری است که گذشته از حمایتهای صریح از #حسن_روحانی، با انتشار فایل صوتی جنجالی، زمینه تخریب کاندیدای انقلابی را فراهم آوردند. بله، امروز مردم از دولت ناراضی اند و به همین دلیل از تمام #حامیان_حوزوی دولت اعتدال و برجام خسارتبار نیز به شدت گریزانند لذا حضرات به جای #قیاس_به_نفس، بهتر است به فکر توبه و استغفار و جبران مافات باشند.
🔻اگر واقعا این جماعت راست میگویند و از مواهب حکومتی برکنارند، بگویند نوچه های بیت منتظری مانند عطریانفر و قوچانی در #کارگزاران بعنوان #کلوپ_قدرت چه میکنند؟!
عابدینی اگر لالایی بلد است بهتر است برای هم پیاله های خود بخواند!
🔻یکی از راه های شناخت شخصیتها، شناخت #دشمنان آنهاست! این اظهارات موهن و سرباز کردن احقاد بدریه و حنینیه حاکی از حقانیت آنهاست!
@rozaneebefarda
#ولایت_فقیه در کتاب فقه القرآن مرحوم #آیت_الله_یزدی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
ولاية الفقيه
و عليه فالولاة و الحكّام الحقيقيون في زمن الغيبة هم الفقهاء و العلماء الذين عرّفهم الأئمة (عليهم السّلام) و هم أمناء الله على حلاله و حرامه ما لم يدخلوا في الدنيا ، و نوّابهم المأذونون من قبلهم، و لا ولاية لغيرهم في شيء مما يرتبط بالأمة الاسلامية، و المتصرّف في شئونهم بدون اذنهم غاصب ظالم تحرم طاعته و معاونته و تأييده بأي وجه حتى بالارجاع، و في مواقع بالسكوت. أعاذنا الله من شرور أنفسنا.
و جدير بالذكر أن عبد الله و هو (الخضر) الذي آتاه الله رحمة من عنده و علّمه من لدنه علما، قد تصرّف في السفينة فخرقها، و الغلام فقتله، و الجدار فأقامه، لم يكن من عنده بل بأمر من الله تعالى بولايته على ما قصّ الله تعالى في كتابه العزيز قصة مصاحبة كليمه موسى معه (على نبينا و آله و عليهما السلام)، فان التحفظ على مصالح الامة الاسلامية و لا سيما في مثل ذلك المستوى الرفيع، الذي لم يكن حتى لأوليائه المأمورين بظواهر الأمور، إلا لولايته الشاملة التي أعطاها الله تعالى اياه فكان له ان يتصرّف في أموال الناس و أنفسهم بمثل ذلك و لم ينحصر بما ذكر.
و من المعلوم انه لا يجوز التصرّف مثل تلك التصرّفات لكل أحد حتى مع العلم بالمصلحة، و انما حسب ظواهر الأمور، ما لم تكن له الولاية العامة الالهية و العلم بالمصلحة على وجه لا يحتمل الخطأ دون القطع المحتمل، و لا سيما في مثل
القتل، فلا يتم الاستدلال بالقصة على جواز كل تصرّف كان أولى من تركه، مثل اجارة دار الغائب، و بيع أثاثه المشرفة على التلف ... و غيرها، أو جواز قتل شخص لدفع مفسدة، كما أشار إليه صاحب الزبدة (رضوان الله تعالى عليه) في كتاب «المكاسب» و لا سيما ما نقله عن المجمع (رضوان الله تعالى عليه) من الجواز لكل أحد من تأمله، ففيه تأمّل، و للجواز في مثل تلك الامور أدلة أخرى مذكورة في محالّها.
و اما الكلام في مراتب الولاية على المستويات المختلفة بحيث تشمل بواطن الأمور و مجاريها العينية الخارجية، التي تكون وراء ظواهرها، التي يتصرّف فيها كل وليّ و حاكم، فهو خارج عن وضع الرسالة، أشرنا إليها في بحث الولاية التكوينية الثابتة لنبينا و الأئمة المعصومين (عليه و عليهم الصلاة و السلام) و هم مجاري رحمة الله و بركاته، و لهم التصرّف في كل شيء باذنه و ارادته، و مع ذلك يعملون على ظواهر الأمور و مجاريها العادية، إلا في موارد خاصة أشير إليها في سيرتهم (عليهم السّلام) و لها مقياس خاص.
و الحاصل ان التصرّف في مختلف شئون المجتمع على تمام المستويات لا يجوز إلا للنبي (صلّى اللّه عليه و آله و سلّم) أو الولي (عليه السّلام) أو نوّابهما، و هم العلماء الأعلام العارفون بأحكام الله تعالى و مواقعها و الناظرون فيها و في ظروفها. كثّر الله أمثالهم و أيّدهم بنصره، ليكونوا هم الولاة في المجتمع الاسلامي مبسوطي الأيدي، نافذي القول، حتى تكون كلمة الله هي العليا، و يكون الدين كلّه للّه.
____________________________________
فقه القرآن، ج 2 ص 224-225.
@rozaneebefarda
نگرانی از نفودیها
گزیده سخنرانی دبیر شورای عالی حوزه در مراسم بزرگداشت #آیتالله_یزدی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
اشاره
مراسم بزرگداشت آیتالله محمد یزدی امشب به صورت مجازی در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.
⭕️ آیتالله یزدی شخصیتی پارسا و مسئولیت پذیر بود.
اعلام تسلیت مقام معظم رهبری در خصوص ایشان که فرمودند «ایشان ایمانی راسخ به مبانی انقلاب و استقامت در این راه داشت و دارای غیرت دینی و انقلابی بود» یک تابلو به تمام معنا است.
🔹در شکل گیری شخصیت انسان ها، عناصر مختلف و گوناگونی نقش آفرین هستند که هر کدام می توانند بیانگر شخصیت آن فرد باشند. هم روایات و هم قرآن کریم شاخص هایی را برای چنین انسان های کمال یافته ای مطرح کردند که اگر مروری به زندگی این شخصیت ها و برخی از ویژگی های آنها را به نسبتی بیان کنیم گویای شخصیت آنها است.
🔹قرآن روی مسئله علم، دانش، #بصیرت، آگاهی، جهاد، مبارزه و ثبات قدم تکیه می کند که چه کسانی از آغار تا انجام در میدان می مانند و چه کسانی صحنه را در میانه و آغاز راه ترک می کنند.
🔹 قرآن در ۸۰ نقطه در خصوص علم و عالم سخن گفته است. قرآن یکی از درجات مومنان را به نسبت علم آنها بیان کرده است. پیامبر اکرم(ص) بیان کردند که علما دژهای تسخیر ناپذیر اسلام هستند.
🔹بزرگان دین ما فرمودند، فقه، فهم همه جانبه احکام و اخلاق و باورها و اعتقادات بسیارم هم است، زیرا فقه کلید بصیرت و آگاهی است. تعلم فقه، تمام العباده است.
🔹امام رضا(ع) بیان کرده اند که فقیه کسی است که #خیرش به #مردم برسد و علمای بزرگ ما این ویژگی را دارند. علما مرزبانان مرزهای اسلامی هستند و هر زمانی که کژی و دور شدن از مسیر هدایت و مستقیم الهی را حس کنند، عالمان دین فریاد میکشند و اخطار می دهند.
🔹 مرحوم آیت الله یزدی هم پیش و هم پس از [پیروزی] انقلاب [اسلامی] در راه حفظ دین پویا و فعال بود. ایشان همیشه در گفتوگو با علما، اساتید و طلاب روی هر گونه نفوذی در دین و مسایل فرهنگی در کشور هشدار می داد.
🔹 بسیاری از افراد ممکن است در مبارزه قرار گیرند، ولی جدیت و تلاش آنها به هدر می رود. این جهاد معنی گسترده ای دارد که قرآن کریم به آن اشاره می کند. آیت الله یزدی هم با نفس خود #جهاد کرد و هم در مقابل دشمن جهادگر بود. چه در پیش و چه پس از انقلاب.
🔹 ایشان #عالمی_دارای_موضع و #نقش_آفرین بود. در حوزه خدمات اجتماعی نیز بسیار فعال بود. زمانی که از حوزه اصفهان وارد حوزه علمیه قم شد و امام(ره) را شناخت تا پایان در راه امام ایستاد. می گفت امام راحل شروع سال تحصیلی را با درس اخلاق آغاز می کرد و پایان درس نیز با اخلاق بود و طلاب در درس ایشان از اوج جذابیت سخن و گیرایی مباحث گریه می کردند.
🔹 آیت الله یزدی زندان و تنبیهات دشمن و آوارگی خود و فرزندانش را به جان خرید. به شکلی که فرزندان ایشان دروسشان را در #تبعید گذراندند و گاهی نیز همسر ایشان هیچ خبری از ایشان نداشت، زیرا ایشان را دستگیر می کردند و می بردند و نیز مجبور می شد برای اطلاع از وضعیت زنده بودن به ساواک رفته و کسب اطلاع کند.
🔹ایشان در تنگناهای شدید اقتصادی در راه امام و انقلابش ماند، آیت الله یزدی ثابت کرد که تا کجا به ارزش ها پایبند بود. آن عالم فرزانه، اجازه اجتهاد از امام راحل داشت و نزدیک به ۱۰۰ تالیف داشت.
🔹 ایشان کتب بسیار جالبی در حوزه های مختلف علمی و فرهنگی و تاریخی داشت. کتابی با عنوان «حسین بن علی(ع)» را بهتر بشناسیم را در زمانی نوشت که کسی جرأت چنین کاری نداشت. این کتاب کمیاب شد و مورد خشم ساواک بود زیرا مقایسه ای بین امام حسین(ع) و زمانه خویش کرده بود.
🔹 آیت الله یزدی دو دوره رئیس قوه قضائیه بود و در مجلس شورای اسلامی، عضو شورای نگهبان و ریاست جامعه مدرسین و... حضور داشت که هر کدام از این مسئولیت ها انسانی بسیار وزین و قوی می طلبد. آیت الله یزدی رئیس هیئت امنای مهدیه تهران که پایگاه مهدی یاوران و مهدی باوران است بود. مردم قم این شخصیت را به خاطر سخنرانی های تاریخی ایشان می شناختند. معتمدین شهر و مردم به وی اعتماد داشتند و در بزنگاه های انقلاب به وی رجوع می کردند. ایشان انسانی دغدغه مند و معتقد به مسایل انقلاب بود.
🔹آیت الله یزدی همیشه نگران بود که نکند که #نفوذیهای_دشمن همه آن زحماتی که برای انقلاب کشیده شده بود را #مصادر کنند.
🔹 باید قدر الگوهای خود را بدانیم. آیت الله یزدی شخصیتی بود که برای نسل امروز حوزه ما یک #الگوی_تمام_عیار است. اگر الگوهای خود را نشناسیم و مسیر الگوهایمان را طی نکنیم باخته ایم.
🔹این میدان میدان استقامت است. در کنار امام و رهبری به همراه #ساده_زیستی بسیار مهم است. زیرا این مقامات هیچگاه ایشان را، از جایگاه طلبگی خارج نکرد و این نشانه بزرگی یک انسان است. می گفت که این ایام می آید و می رود ولی باید در راه خدا مستحکم بود.
@rozaneebefarda
چرا اردوغان زیاده گویی میکند؟!
اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹در سالهای اخیر اردوغان و اسلامگرایان ترکیه هوای احیای امپراتوری عثمانی در سر داشتهاند.
حضور پررنگ آنان در ماجرای سوریه (از آموزش و تجهیز مسلحین و پشتیبانی هوایی و اطلاعاتی تا ورود مستقیم به جنگ و دخالت موثر در تصمیم گیری های پس از داعش) تنها یک نشانه کوچک از این بلندپروازی توهم زده است.
🔹گذشته از زیاده خواهی توهمی اردوغان و اسلامگرایان ترک، اخوانی های مصر اما مقصر پشت پرده ماجرا هستند. طیفی از آنها اردوغان را #خلیفه می نامند. بعد از شکست جنبش مصر و سقوط مرسی، طیفی از سران اخوانی ها در ترکیه بنگر انداختند و با ارتباط گیری با برخی نخبگان و نهادهای ایرانی، پازل پیچیده بازی همزمان با ترکیه، عربستان و ایران را طراحی کردند.
🔹ساماندهی جنبش های تجزیه طلبانه مان ترکها از دل خاک ترکیه، وجه دیگری از تنازع و تخاصمات سریالی اردوغان با ایران است.
🔹نقش آفرینی بعنوان سرپل ارتباطی عناصر ضدانقلاب و حمایت مالی و حقوقی از آنها، جنبه دیگری است که باید بطور جد مورد بررسی قرار گیرد. از منافقین و تروریستها تا پادوهای رسانهای دون پایه مانند #زم.
🔹تهاجم فرهنگی به ایران، خاصه تولیدات سینمایی و تلویزیونی، وجه مهم دیگر از خیانتهای ترکیه اردوغان است؛ راه اندازی تلویزیون فارسی زبان جم در خاک ترکیه از یک سو و ساخت آثار سینمایی و سریال های ترک زبان که تاثیرات زیادی بر ترک زبانان داخلی گذاشته، نمونهای از این تهاجم است.
🔹تحریک #همسایگان خصوصا #آذربایجان برای وارد شدن در جهت تقابل با ایران، مسئله مهم دیگر است که در ماجرای #جنگ_قره_باغ شدت گرفت.
🔹دیپلماسی به شدت ضعیف و غیرعالمانه و انفعال ناشی از ترس و سازشکاری دولت اعتدال از یک سو و #محاسبات_غلط برخی نهادهای نظام در مورد ماهیت اسلامگرایان ترک، مجموعا زمینه را برای بسط ید اردوغان در نقش آفرینی فعال علیه منافع ملی و امنیت ملی ایران اسلامی فراهم کرده است.
وقتی ایران اسلامی از ظرفیتهای خدادادی خود در جهت تقابل هوشمندانه و همه جانبه استفاده نکند، باید منتظر چنین وقاحتهایی نیز باشیم.
اجمالا توجه به #علویان ترک از یک سو و ارتباط گسترده از طریق دیپلماسی مذهبی و دیپلماسی عمومی با مردم مناطق ترک زبان خارج از کشور، نه تنها میتواند اردوغان را از کردار کودکانه اش پشیمان کند، بلکه به زودی او را به دست و پا خواهد انداخت!
@rozaneebefarda
روزنه
پیام تسلیت نامتعارف و کنایه آمیز به مناسبت ارتحال #آیتالله_یزدی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بسمه تعال
مبنای مواضع سیاسی بیت امام، مصلحت سنجی سیاسی یا زاویه فکری از مبانی امام خمینی(ره)؟
اختصاصی|| علی مومنی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
مقایسه پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب با آنچه در جملات #سیدحسن_مصطفوی آمده است، پاسخ برخی ابهامات در خصوص چرایی برخی مواضع وی را روشن میکند.
گرچه این نکته بر اهل اطلاع پنهان نبوده است، ولی از گذشته برای برخی این ابهام وجود داشت که همراهی امثال سید حسن مصطفوی با جریان روشنفکری و اصلاحات، تا چه اندازه از روی مصلحت سنجی و جذب این جریان ها است و تا چه اندازه از روی اعتقاد به مبانی آن ها است و دوری از تفکر و آرمان امام خمینی و انقلاب؟
برخی انتقادات در ذهن ایشان از عملکرد جامعه مدرسین و جریان انقلابی باعث همسویی ایشان با جریانات زاویه دار گشته یا واقعا از نظر فکری به آنان نزدیک شده و در مبانی امام خمینی ره مناقشه دارند؟ مناقشات و تجدید نظرهای خطرناک و تاثیرگذار در مسیر انقلاب که متاسفانه آن را ابراز نمیکنند و با نام امام، تفکرات و جریاناتی را تقویت میکنند که امام خمینی ره همیشه با عنوان لیبرال ها و غربگرایان از آنان یاد میکردند و نسبت به خطر آنان هشدار میدادند و آنان را مقصر اصلی تجربه تلخ مشروطه و قتل شیخ فضل الله ها و نابسامانی اوضاع، پس از انقلاب معرفی میکردند.
جریانی که مجمع محققین و موسسات حوزوی دیگری در حوزه به موازات جامعه مدرسین ایجاد کرد تا رسما انقلاب و افکار امام خمینی ره را تحریف و منطق مقاومت و مبارزه جمهوری اسلامی را به حاشیه براند.
قضاوت قطعی در این باره را به عهده خواننده محترم میگذاریم:
در اعلام تسلیت مقام معظم رهبری در خصوص آیت الله یزدی (قدس سره) آمده بود:
«ایشان ایمانی راسخ به مبانی انقلاب و استقامت در این راه داشت و دارای غیرت دینی و انقلابی بود.»
و در پیام تسلیت سید حسن مصطفوی نیز ثبات قدم آن مرحوم با این عبارت ذکر شده است:
آن مرحوم از زمره پیشتازان انقلاب شکوهمند اسلامی بودند و از سالهای قبل از انقلاب از شاگردان امام خمینی (س) به حساب می آمدند و همواره بر آنچه صحیح می دانستند ثابت قدم ماندند.
در حالی که وی بعد از درگذشت آقای #فیرحی_زنجانی، از او بعنوان《عالمی دردآشنا با هویت دینی》و دارای《همت مخلصانه در امر پیرایش دین و انقلاب اسلامی از تحجّر و جمود و هر ناخالصی زائد》یاد کرده بود.
اهل اطلاع قضاوت کنند که جناب آقای مصطفوی در این توصیف مرحوم فیرحی چقدر صداقت داشت که او《 ارادت خالصانه به امام و ارزش های اصیل انقلاب》داشت. همان شخصی که از شاگردان سید جواد طباطبایی بوده و اعتقاد داشت: «ریاست جمهوری، مذهبی نیست، یعنی #سکولار است!»(شبکه اجتهاد/17دی1397)
@rozaneebefarda
💥پیام تسلیت خشک و خالی و تاسف برانگیز #نشست_اساتید بمناسبت ارتحال #آیتالله_یزدی
⭕️متن تسلیت این تشکل حوزوی نوپدید، بدین شرح است:
نشست دوره ای اساتید، ارتحال عالم ربانی مرحوم آیت الله آقای حاج شیخ محمد یزدی رئیس محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را به حوزه های علمیه و خانواده این مرحوم تسلیت عرض می نماید.
🔶حاشیه روزنه
تشکل نوپدید موسوم به نشست اساتید، گرچه ظاهرا با هدف پیگیری مطالبات صنفی اساتید حوزه ایجاد شده اما بسیاری کارشناسان با تکیه بر پیشینه سران و کارنامه این تشکیلات، تاسیس این مجموعه را مصداق #نهادسازی_موازی در مقابل #جامعه_مدرسین تفسیر میکنند.
تحرکات سران این مجموعه در جهت #مرجع_سازی که برخلاف سیره سلف صالح بوده، بر تحلیل مذکور صحه می گذارد.
البته تمام اهل اطلاع و دلسوزان حوزه بین سران و بدنه این تشکل کاملا تفکیک قائل اند و نقد اصلی را متوجه سران و برخی چهرههای پشت پرده این تشکیلات میدانند. منابع مالی این مجموعه نیز از ابتدای تاسیس تا کنون مورد ابهام جدی بوده است.
از جمله نکات مهم مرتبط با نشست اساتید، مسئله رویکرد سیاسی و جناحی حاکم بر بدنه تصمیم گیری و مدیریت این تشکیلات است.
آنان گرچه خود را تشکلی #غیرسیاسی معرفی میکنند اما عملکردها و مواضع آنان نشان میدهد که حقیقت چیز دیگری است!
یکی از نمودهای #مواجهه_سیاسی_و_جناحی با مسائل حوزوی، نوع برخورد نشست با ارتحال #آیتالله_یزدی است.
پیام معنادار و خشک و خالی آنان در ارتحال عالمی وارسته که از دهه۴۰ تا کنون همواره در کرسی تدریس سطوح مختلف حوزوی خدمت کرده، بهترین دلیل بر سیاسی کاری سران نشست است!
@rozaneebefarda
آذربایجان سلام.mp3
11.17M
🔴مداحی حاج مهدی رسولی به زبان آذری در دفاع از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران
🔹 بازنشر به بهانه اظهارات گستاخانه اردوغان علیه تمامیت ارضی ایران
⭕️یادداشت اختصاصی روزنه در این موضوع را اینجا بخوانید:👇
https://eitaa.com/rozaneebefarda/6335
@rozaneebefarda