eitaa logo
خشت اول ⁦↔️⁩ کلاس⁦ اولی ها کلاس اول اول ابتدایی اول دبستان کلاس اولیها
5.3هزار دنبال‌کننده
13.4هزار عکس
3.9هزار ویدیو
1.8هزار فایل
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ ﴿۱﴾ 🎓کانال پایه اول ابتدایی مجموعه خشت اول 🏷زیر نظر مربیان رسمی آموزش و پرورش ✅آموزش با رویکرد های نوین و جذاب ارسال مطالب فقط با لینک جایز ارتباط با مدیر مجموعه👇 @Sh2Barazandeh
مشاهده در ایتا
دانلود
وقتی لباس معلم هم تبدیل به ابزاری برای آموزش می شود👆👆👆 ایده ی خلاق همکار عزیزم خانم اقبالی join🔜 @KheshteAvval
نگرانی اولیا دلسوز بابت درس فرزندان کلاس اولی شون 👆🌷 join🔜 @KheshteAvval نشانه ها رو نمی‌شناسم ترکیب یاد ندارن و....👆🌷
استغفرالله ربی و اتوب الیه #اللهم_عجل_لولیک_الفرج_بحق_زینب_کبری_سلام_الله_علیها #اللهم_صل_علی_محمدﷺو_آل_محمدﷺو_عجل_فرجهم @KhanevadehMontazeran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
join🔜 @KheshteAvval خشت اول 🔴 🍭 : چپ، راست ؛ وسط، کنار، بین ؛ ردیف، ستون ؛ جلو، پشت؛ جهت قبله؛ حالات سجده؛ رکوع؛ قیام؛ قنوت. 🍭 : شمارش تعداد سجده‌ها، رکوع‌ها، قیام‌ها و قنوت‌ها به کمک چوب خط . 🍭 : ۱)صحت تحلیل ما را از آزمایش و نتایج آن باید دوباره مورد آزمایش قرار داده شود. ۲)دانش آموز می‌تواند به کمک ریاضیات مسائل روزمره را بهتر تشخیص دهد و بشناسد. 🍭 : ۱)راست‌گویی. ۲)تنفر از دروغ. ۳)تقوی. ۴)دوری از گناه. ۵)نمادسازی (جهت قبله). 🍭 : نماز و عبادت: در مورد آثار نماز و عبادت و اینکه نماز نمازگذار را از بدیها حفظ می‌‌کند نکاتی را که میدانید به دانش آموزان توصیح دهید. join🔜 @KheshteAvval 🍭 : ۱)تعداد رکعتها، قیام ها، سجده‌ها، قنوت‌ها و رکوعها را در یک نماز دو رکعتی با چوب خط بشمارید. ۲) در رکعت اول موارد بالا را با چوب خط بشمارید. ۳) در رکعت دوم موارد بالا را با چوب خط بشمارید. ۴)برای نمایش دادن جهت قبله روشهای مختلفی را به کمک دانش آموزان ابداع کنید. ۵) کدامیک از قیام‌ و سجده و قنوت و رکوع در یک نماز دو رکعتی چهار بار تکرار می‌شوند کنار آنها عدد ۴ را بنویسید. ۶)با چسباندن چهار مکعب از روی وجوه همه شکلهای ممکن را بسازید. ۷) با چسباندن سه مثلث از روی لبه‌ها همه شکلهای ممکن را بسازید. چند شکل به دست می آید؟ با چسباندن چهار مثلث چند شکل بدست می‌آید؟
🔴 🍭 : توانایی بیان یک داستان کوتاه (مسئله سازی) با استفاده از یک تصویر و به کار بردن مفاهیم ریاضی. تمرین مفاهیم جمع و تفریق بدون ذکر نمادها و واژه‌ها. آماده سازی برای معرفی نمادهای جمع و تفریق و حل مسئله. 🍭 : - با استفاده از اشیایی مثل دکمه یا چینه و قرار دادن آنها روی صندلی‌های دور میز پایین صفحه مسئله‌های عینی بسازید. برای مثال ۴ نفر دور میز هستند (یعنی ۴ تا چینه روی ۴ صندلی قرار دهید) یک نفر می‌رود (یعنی یک چینه را بردارید) حالا چند نفر ماندند؟ مشابه این مسئله را برای جمع هم می‌توان انجام داد. از دانش آموزان بخواهید گروه های ۲ نفری تشکیل داده یک نفر با مهره یا چینه مسئله طرح کند و نفر دیگر جواب دهد. به صفحه آغازین بخش برگردید . در مورد نماز خواندن نیز می توان مشابه این مسئله‌ها را ساخت. برای مثال در یک نماز دورکعتی چند سجده انجام می شود؟ اگر شخصی یک سجده را انجام داده چند تا سجده دیگر باید انجام دهد؟ - حال به صفحه ۵۱ کتاب برگردید و از دانش آموزان بخواهید برای تصاویر بالای صفحه داستان (مسئله) بگویند و سپس آن را حل کنند. این صفحه را نیز می توان با تشکیل گروه های دو نفره انجام داد. 🍭 : تا به حال دانش آموزان چینش‌های مختلفی از ۵ شی را دیده‌اند (به عنوان نمونه چینه‌ها که به صورت افقی یا عمودی بوده است). در اینجا نمایش دیگری که به صورت چینش ۵تایی از صندلیها که به صورت دایره می باشد را می بینید که به درک عمیق تر دانش آموزان منجر می شود. join🔜 @KheshteAvval در کلاس درس می تو انید همین فعالیت را با قرار دادن یک میز و ۵ صندلی به صورت عملی انجام دهید.
join🔜 @KheshteAvval 🔴 🍭 : برقرار ارتباط با نمایش‌های مختلف عدد ۳٫ توانایی نوشتن صحیح نماد عدد ۳٫ تشخیص مصادیق عدد ۳ در محیط پیرامونی در زندگی روزمره. 🍭 : -در اینجا می توانید یک مروری بر صفحات کتاب نمایید و دانش آموزان را تشویق کنید که هر جا نمایش ۳تایی دیده‌اند به شما نشان دهند همچنین از آنها بخواهید که با ابزارهای دلخواه یک نمایش ۳تایی درست کنند. می توانید به صفحه آغازین بخش برگردید و از آنها بپرسید که ردیف بالا و یا ردیف پایین چند مرحله از نماز را نشان می دهد. اگر دانش آموزان می دانند بیان کنند. (شما می توانید به آنها در بیان مراحل نماز کمک کنید) -در فعالیت صفحه ۵۲ ابتدا به دانش آموز نمایش‌های مختلف عدد ۳ را نشان دهید و به آنها با صدای بلند به عنوان نمونه بگویید ۳ چینه و پس به آنها بگویید که همه آنها نمایش عدد ۳ می باشد و ۳ را روی تخته بنویسید. به طریقه نوشتن عدد ۳ را آموزش دهید. -برای نوشتن نماد ۳ ابتدا بخواهید عددهای کمرنگ را با توجه به فلش‌های رسم شده پر رنگ کنند و سپس فعالیت مربوط به عددنویسی را انجام دهند. 🍭 : در ارائه نمایش های مختلف عدد ۳ می توانید از درس های دیگر استفاده کنید. به عنوان نمونه از دانش آموزان بخواهید یک کلمه ۳ حرفی بگویند. از دانش آموزان بخواهید که نمایش ۳تایی که در محیط پیرامونی می بینند تصور و بیان کنند. در بعضی از شکلها به دا نش آموزان کمک کنید که سه جزء یک کل را ببینند به عنوان نمونه سه پایه یک دوربین یا سه بخش برگ گل شبدر. در هنگام نوشتن عدد ۳ توجه دانش آموزان را به نقطه شروع توشتن، حرکت قلم و خط زمینه جلب کنید. از دانش آموزان بخواهید نوشتن صحیح نماد عدد ۳ را در منزل تمرین کنند. از د انش آموزان بخواهید در منزل قایقی نقاشی کنند که سه مسافر دارد، گلدانی ترسیم کنند که ۳ گل دارد. از دانش آموزان بخواهید در منزل با کمک خانواده اشیایی که سه حرف دارند و حرف آخر آنهایی یکی است را نقاشی کنند. یک ظرف ماسه یا آرد در اختیار دانش آموزان قرار دهید تا آنها با کمک انگشت اشاره عدد ۳ را ترسیم کنند تا تصویر بهتری از نماد ۳ در ذهن آنها نقش بندد.
join🔜 @KheshteAvval 🔴 🍭 : -ادامه دادن یک الگوی شطرنجی پیوسته. -کشف قانون مربوط به الگو. -تشخیص و رسم شکل تکرار شونده الگو. 🍭 : - از دانش آموزان بخواهید با استفاده از چوب کبریتها الگوی تکرار شونده دلخواه به گونه ای ترسیم کنند سر چوب کبریتها کنار یکدیگر نباشد برای این کار ابتدا از آنها بپرسید که چه الگویی با چوب کبریتها می خواهند بسازند و تکرار کنند. شما به عنوان نمونه می توانید یک بار انجام دهید سپس از آنها بخواهید یک الگویی را طراحی و آن را الگو را ادامه دهند. همین عمل را می توانید با دکمه‌های رنگارنگ انجام دهید. از دانش آموزان بپرسید که آیا در کاشی کاری‌های مسجد در صفحه آغزین بخش الگوی تکرار شونده می بینند؟ آن را بیان و یا مشابه آن را با اشیاء و یا اشکال مختلف بسازند و یا ترسیم کنند. -از دانش آموزان بخواهید فعالیت صفحه ۵۳  را انجام دهند. در صورتی که در تشخیص شکل تکرار شونده مشکل داشته باشند می توانید با قرار دادن نقطه در ابتدای شکل تکرار شونده به آنها کمک کنید. همچنین از دانش آموزان بخواهید در قسمت‌های خالی الگوهایی را به دلخواه خود طراحی کنند. الگوهای زیاد و پیچیده را در کلاس برجسته کرده و توجه سایر دانش آموزان را به آنها جلب کنید. 🍭 : اگر دانش آموزان در ادامه دادن الگو با مشکل مواجه هستند نمونه آن الگو را به صورت کمرنگ و یا نقطه چین در اختیارشان قرار دهید و از آنها بخواهید نقطه چینها را پر رنگ کنند و یا مربع ها را با نقطه های رنگی مشخص کنید و از آنها بخواهید به همان رنگ مربعها را رنگی کنند. از دانش آموزان بخواهید که الگویی را در کلاس بیان کنند و شما روی تخته (بعضی درست و بعضی نادرست) ادامه دهید و از آنها بخواهید بگویند که الگویی را که شما ادامه می دهید درست است یا نادرست. از دانش آموزان بخواهید در منزل دنبال الگوهای تکرارشونده باشند و نمونه‌هایی از آن الگو  را روی کاغذ ترسیم کنند. از دانش آموزان بخواهید خانه‌ای را نقاشی و بر روی دیوارهای آن خانه الگوهای تکرارشونده ترسیم کنند. در هر قسمت فضایی برای طراحی یک الگو توسط دانش آموزان قرار داده شده است توصیه می شود ابتدا شکل تکرارشونده را سم کنند سپس الگوی خود را با رسم متناوب آن شکل به دست آورند. این فعالیت را می تو انند دو نفره انجام دهند. یک دانش آموز شکل تکرار شونده بکشد و دانش آموز دیگر الگو را ادامه دهد join🔜 @KheshteAvval
🔴 join🔜 @KheshteAvval 🍭 : -برقراری ارتباط با نمایش های مختلف عدد ۴٫ -نوشتن صحیح نماد عدد ۴٫ -تشخیص مصادیق عدد ۴ در محیط پیرامونی. 🍭 : - از دانش آموزان بخواهید مروری بر صفحات قبل کتاب کرده و نمایش های مختلف عدد ۴ را در صفحات کتاب نشان دهند. سپس با ابزارهای دلخواهی که دارند نمایش‌های مختلفی از عدد ۴ بسازند. به عنوان نمونه با ۴ تا چوب کبریت نمایش های متفاوتی از عدد ۴ بسازند. -از آنها بخواهید که حیواناتی را که چهار دست و پا راه می روند نام ببرند. در مورد یکی از چهار راه‌های نزدیک مدرسه بپرسید. -به صفحه آغازین بخش برگردید و از آنها بپرسید که در ردیف بالا چند تا از اعمال نماز را انجام می‌دهند؟ -حال به کتاب برگردید و با نوشتن عدد ۴ روی تخته در مورد هر یک از تصاویر از دانش آموزان بپرسید و از آنها بخواهید عدد هر قسمت را با صدای بلند بیان کنند و یا به سؤال‌های شما پاسخ دهند. به عنوان نمونه چینه‌ها از بالا در ردیف چندم قرار دارند؟ اولین چینه از سمت چپ چندتااست؟ سپس ۴ را روی تخته به د انش آموزان نشان دهید. در ادامه نوشتن صحیح نماد ۴ را آموزش دهید و از آنها بخواهید ابتدا عددهای کمرنگ را پررنگ کنند سپس نوشتن عدد ۴ را ادامه دهند. 🍭 : از دانش آموزان بخواهید مصادیق عدد ۴ را در زندگی روزمره مثل چهار فصل چهار چرخ ماشین و .. بیان کنند. در ابتدای آموزش فقط از نماد ۴ که در کتاب نوشته شده استفاده کنید و شکل دیگر عدد را به کار نبرید از دانش آموزان بخواهید کلماتی را پیدا کنند که ۴ حرف دارد و یا داستانی بسازند که در آن عدد ۴ وجود دارد و یا با اعداد ۳ و ۴ الگوهای تکرارشونده دلخواه بسازند. به این ترتیب به توسعه مفهوم عدد ۴ در ذهن دانش آموزان کمک کنید. همچنین می تو انید فعالیت هایی برای منزل پبشنهاد کنید برای مثال از بچه ها بخواهید باغی را نقاشی کنند که همه اشیاء داخل آن باغ ۴ تایی باشند! http://eitaa.com/joinchat/2699427849C950f3ea347
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نمونه ی بازی باغچه ی باسوادی 👆👆 join🔜 @KheshteAvval باغچه ی باسوادی... بچین و بچین یک گل و بچین... اولین گام ها اگرچه که کند هست اما سرشار از لذت هستند😍 join🔜 @KheshteAvval
4_6021691170017510872.pdf
360K
#دبلنای_کلمات @KheshteAvval بازی بازی نبازی... بازی دبلنا ابزاری بسیار جذاب برای ارزشیابی، تقویت حافظه ی دیداری و خواندن join🔜 @KheshteAvval
4_6021691170017510873.pdf
433.8K
#دبلنای_کلمات @KheshteAvval بازی بازی نبازی... بازی دبلنا ابزاری بسیار جذاب برای ارزشیابی، تقویت حافظه ی دیداری و خواندن join🔜 @KheshteAvval
كاردستي پروژه پاییز ویژه #پیش_دبستانی_ها join🔜 @KheshteAvval