eitaa logo
رایحه ی احکام «تخصصی»
36.5هزار دنبال‌کننده
8.6هزار عکس
3.9هزار ویدیو
126 فایل
امـام خـمـيـنــی ره : راه مــاآن روزتمـام میشـودکه هــمـه احـکام اسـلام جـاری شـود«صـحـیفـه» سؤالات شرعی 👇 https://eitaa.com/36182/54383 ارتباط بامدیریت👈 @khosravi11253 تبلیغات ارزان👇 https://eitaa.com/mmmm1253/235
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☝️📰 📰☝️ حکم شرعی لباس روشن 🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈 🖊کانال تخصصی رایحه‌ی‌احکام http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 🖊فقط همراه☝️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♻️مصرف ♻️ 💠💠💠💠 ✍آیت الله خامنه ای: مصرف فطریه همان مصرف زکات است؛ ولی احتیاط این است که به فقرای مومن داده شود. ↙️انسان می تواند زكات را در مواد ذیل مصرف كند: اوّل: فقیر و آن كسی است كه مخارج سال خود و عیالاتش را ندارد و كسی كه صنعت یا ملك یا سرمایه ای دارد كه می تواند مخارج سال خود را بگذراند، فقیر نیست. دوم: مسكین و آن كسی است كه از فقیر سخت تر می گذارند. سوم: كسی كه از طرف امام علیه السلام یا نایب امام مأمور است كه زكات را جمع و نگهداری نماید و به حساب آن رسیدگی كند و آن را به امام علیه السلام یا نایب امام یا فقرا برساند. چهارم: بدهكاری كه نمی تواند قرض خود را بد. پنجم: سبیل الله، یعنی كاری كه مانند ساختن مسجد، منفعت عمومی دینی دارد، یا مثل ساختن پل و اصلاح راه كه نفعش به عموم مسلمانان می رسد و آنچه برای اسلام نفع داشته باشد به هر نحو كه باشد. ششم: ابن السبیل، یعنی مسافری كه در سفر در مانده شده ✍آیت الله سیستانی: مسأله- زكات فطره را بنابر احتیاط واجب باید فقط به فقرا داد و منظور، فقرای شیعه است –كه دارای شرایط گذشته در مستحقّین زكات مال هستند- و چنانچه در شهر از فقرای شیعه كسی نباشد، می تواند آن را به فقرای دیگر مسلمان داد، ولی در هر صورت نباید به ناصبی داده شود. ✍آیت الله مكارم: مسأله- زكات فطره را بنابر احتیاط واجب باید فقط به فقرا و مساكین بدهند مشروط بر این كه مسلمان و شیعه دوازده امامی باشند. ✍آیت الله وحید: مشهور فرموده اند كه مصرف زكات فطره مصرف زكات مال است ، ولى احتیاط واجب آن است كه به فقرا داده شود ، و باید شیعه دوازده امامى باشد ، مگر در صورتى كه مؤمن پیدا نكند ، كه در این صورت به غیر ناصبى هم مى شود داد. ✍آیت الله صافی: احتیاط واجب آن است كه زكات فطره را به فقراء شیعه اثنی عشری بدهد اگر چه در شهر دیگر باشند و چون نقل این زكات به شهر دیگر خلاف احتیاط است اگر در شهر خودش فقیر شیعه نباشد مال خود را به شهر دیگر ببرد و در آنجا به قصد زكات به شیعه بدهد. ➖➖➖➖➖ رساله مراجع مسئله 2014 و سایت آیت الله خامنه ای. ⚠️💢⚠️💢⚠️💢⚠️💢⚠️💢⚠️💢 🖊کانال تخصصی رایحه‌ی‌احکام http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 🖊فقط همراه☝️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌾 نظر مراجع تقلید درباره مبلغ زکات فطریه سال ۱۳۹۹ ⭕️♻️⭕️♻️⭕️♻️⭕️♻️⭕️♻️ 🖊کانال تخصصی رایحه‌ی‌احکام http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 🖊فقط همراه☝️
😎 😎 دعای این روزای اول ماه شوال:😊 . . . . . اَللهُمَ آخیییییییییش..🙄😂😆 شااااااااااااادباااااااااااشین ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 احکام بورس 💠 قسمت ✍با کارشناسی استاد محمد تقی علوی ⚠️عضو کمیته فقهی سازمان بورس کشور ⚠️عضو موسس ستاد ملی ترویج احکام ⚠️دارای تحصیلات عالیه علوم اقتصادی ⭕️♻️⭕️♻️⭕️♻️⭕️♻️⭕️♻️⭕️ 🖊کانال تخصصی رایحه‌ی‌احکام http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 🖊فقط همراه☝️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨💫✨💫✨💫✨       📝 اصطلاحات فقهی.... 💢سوال : 💭 معنای احتیاط واجب و مستحب را توضیح دهید ؟ ✍ پاسخ: 👇👇 ✳️ اگر مرجع تقلید در مسأله‏اى فتوا نداشت و احتیاط واجب كرده بود، مقلد نمی ‏تواند آن را ترك كند بلكه مى‏تواند به احتیاط واجب عمل كند و یا در مسأله به مرجع تقلید دیگرى- با رعایت «الاعلم فالاعلم» رجوع كند. 💠 اگر احتیاط مستحب داشت، ترك عمل براى مقلّد جایز است اگر چه انجام دادن آن ثواب و پاداش دارد. *ء*-----------------*ء* 📚 منبع:  رساله مراجع عظام _____________________________  🖊کانال تخصصی رایحه‌ی‌احکام http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 🖊فقط همراه☝️
اگر هنگام خواندن نماز؛ قـــسمتــی از یا حتی از سر مشخص باشد؛ چیست⁉️ ⭕️♻️⭕️♻️⭕️♻️⭕️♻️⭕️♻️ 🖊کانال تخصصی رایحه‌ی‌احکام http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 🖊فقط همراه☝️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سوال: رجوع از یک مرجع به فتوای مرجع دیگر چه حکمی دارد؟پاسخ تقلید👇 امام خمینی (ره) 🔶با رعایت الاعلم فالاعلم رجوع جایز است. 📚تحریرالوسیله، 1408 هـ. ق ، ج 1، ص 11، م 34 توضیح المسائل، 1383، ص 2، م 7   ✍آیت الله اراکی (ره) 🔶بنابر احتیاط واجب با رعایت الاعلم فالاعلم رجوع جایز است. 📚المسائل الواضحه، 1372، ج 1، ص 7، م 7 توضیح المسائل ، 1372، ص 7، م 7   ✍آیت الله بهجت (ره) 🔶با رعایت الاعلم فالاعلم رجوع جایز است و در صورت تساوی اورع از دو مجتهد در فضل مراجعه نماید. 📚وسیلة النجاة، 1423هـ.ق، ج 1، ص 11، با استفاده از م 11 توضیح المسائل، 1381، ص 9، م 9   ✍آیت الله تبریزی (دام ظلّه) 🔶با رعایت الاعلم فالاعلم رجوع جایز است. 📚منهاج الصالحین، 1426 هـ. ق، ج 1، ص 13، م 31 توضیح المسائل، 1383، ص 7، م 7   ✍آیت الله خامنه ای (دام ظلّه) 🔶با رعایت ترتیب الاعلم فالاعلم رجوع اشکال ندارد. 📚اجویة الاستفتائات، 1384، ص2، س 8   ✍آیت الله خوئی (ره) 🔶با رعایت الاعلم فالاعلم رجوع جایز است. 📚منهاج الصالحین (العبادات)، 1415هـ.ق، ج1، ص 12، م 31 توضیح المسائل 1410 هـ. ق، ص 5 م 7   ✍آیت الله سیستانی (دام ظلّه) 🔶با رعایت الاعلم فالاعلم رجوع جایز است 📚منهاج الصالحین 1426 هـ. ق، ج 1، ص 18و 19، م 21 توضیح المسائل، 1425هـ. ق، ص 7، م 6   ✍آیت الله شبیری زنجانی (دام ظلّه) 🔶در جایی که احتیاط بدون هیچ قیدی باشد، می توان به احتیاط عمل ننموده، بلکه مطابق فتوای مجتهد دیگر با رعایت الاعلم فالاعلم رفتار کرد. ولی در جائی که قید «وجوبی» یا «واجب» همراه احتیاط دیده شود، عمل به این گونه احتیاط، واجب بوده و نمی توان به فتوای مجتهد دیگر رجوع نمود. 📚المسائل الشرعیه، 1428 هـ.ق، ص 8 و 9، م 7 توضیح المسائل، 1381 ، ج 1، ص 6 و 7، با استفاده از م 7   ✍آیت الله صافی گلپایگانی (دام ظلّه) 🔶با رعایت الاعلم فالاعلم رجوع جایز است. 📚توضیح المسائل، 1385، ص 7، م 7 هدایة العباد، 1416هـ. ق، ج 1، ص 10، م 37   ✍آیت الله فاضل لنکرانی (ره) 🔶با رعایت الاعلم فالاعلم رجوع جایز است. 📚العروة الوتقی مع تعلیقات، 1380، ج 1، ص 18، م 64 توضیح المسائل، 1384، ص 8، م 19   ✍آیت الله گلپایگانی (ره) 🔶با رعایت الاعلم فالاعلم رجوع جایز است. 📚هدایة العباد، 1413 هـ. ق، ج 1، ص 9، با استفاده از م 12 توضیح المسائل، 1372، ص 6، م 7   ✍آیت الله مکارم شیرازی (دام ظلّه) 🔶با رعایت الاعلم فالاعلم رجوع جایز است. 📚توضیح المسائل ، 1386، ص 20، م 9 العروة الوتقی مع تعلیقات، 1386، ج1 ، ص 28، م 64   ✍آیت الله نوری همدانی (دام ظلّه) 🔶با رعایت الاعلم فالاعلم رجوع جایز است. 📚منتخب المسائل، 1420 هـ. ق، ص 11، م 22   ✍آیت الله وحید خراسانی (دام ظلّه) 🔶با رعایت الاعلم فالاعلم رجوع جایز است. 📚منهاج الصالحین، 1428 هـ. ق، ج 2، ص 18، م 31 توضیح المسائل، 1379، ص 193 و 194، م 7 ♻️💠♻️💠♻️💠♻️💠♻️💠♻️💠♻️ 🖊کانال تخصصی رایحه‌ی‌احکام http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 🖊فقط همراه☝️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽؛ 🏵 صحیح خوانی و زیبا خوانی ؛ حرف ضاد 🏵 ✍روزی یک حرف از حروف....ادامه دارد..... 🔶🔷🔶🔷🔸🔹🔸🔹 🖊کانال تخصصی رایحه‌ی‌احکام http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 🖊فقط همراه ارسال شود↖️
✅سوال سلام به نظر همه مراجع آیا حرام است ؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖ ✍ پاسخ سلام یکی از حیواناتی که اکثر مردم حرام بودن یا حلال بودن گوشت آن را نمیدانند،خرگوش است! اظهار نظرهای زیادی در مورد گوشت این حیوان می شود بعضی میگویند مکروه است! بعضی میگویند که خرگوش ها دو گروه هستند یک دسته حلال و دسته دیگر حرام! اما یکی از اظهار نظرهای عجیب در مورد گوشت این حیوان این است که نصف آن حلال ونصف آن مکروه! همه ی این است. ✍و طبق نظر همه مراجع گوشت است ➖➖➖➖➖ 🌐 لینک کانال https://eitaa.com/khosravi1253
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
꧁༼﷽༽꧂ ☝️❤️شبی یه ❤️☝️ 🤱 🔹آموزش جنسی به کودکان،از دید روانپزشکان. 🔺بهترین سن شروع آموزش به کودکان وقتی است که بچه ها را از پوشک میگیرید. 🔺هرگز جلوی جمع شلوارشان را پایین نکشید 🔺به فرزندان یاد دهید که زیر پوشک حریم خصوصی بچه هاست. 🔺هرگز بچه ها را مجبور نکنید کسی را ببوسند "مادر برو یه بوس به عمو بده" یا "برو بغل دایی جان" و حرفهایی از این دست. 🔺 بگذارید یاد بگیرند که برای بوسیدن و در آغوش کشیده شدن اجازه بچه ها شرط است. 🔺 هرگز بچه ها را در سن پایین با هیچ مردی تنها نگذارید فکر نکنید پسربچه ها در خطر نیستند اتفاقا آمار تجاوز و آزار جنسی پسربچه ها رو به افزایش است.@khosravi1253
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‼️ سوء ظن نسبت به دیگران ❓ سوال: اگر کسی در ذهن خود نسبت به برادر مؤمنش بدگمان باشد، اما را اظهار نکند، آیا گناه محسوب می‌شود؟ ◀️ پاسخ: 👆 ♻️💠♻️💠♻️💠♻️💠♻️💠💠 🖊کانال تخصصی رایحه‌ی‌احکام http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 🖊فقط همراه☝️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌐 ! اگر در جمعی فتوای مجتهدی را گفتیم بعدا نظر مجتهد در آن مساله عوض شد، آیا باید به آن افراد اعلام کنیم⁉️ آیات امام خمینی، بهجت و نوری اگر کسی فتوای مجتهدی را به دیگری بگوید، چنانچه فتوای آن مجتهد عوض شود، لازم نیست به او خبر دهد که فتوی عوض شده [است]. ✍آیات سیستانی و وحید خراسانی اگر کسی فتوای مجتهدی را به شخص دیگری بگوید، چنانچه فتوای آن مجتهد عوض شود، لازم نیست به او خبر دهد که فتوی آن مجتهد عوض شده [است]. ✍ آیت الله مکارم شیرازی اگر فتوای آن مجتهد تغییر کرده، اعلام تغییر بر او لازم نیست. ✍ آیت الله شبیری زنجانی اگر فتوای آن مجتهد عوض شده باشد و ندانستن وی موجب شده که آن شخص بر خلاف وظیفۀ شرعی‌اش عمل کند و اگر سکوت وی دلالت عرفی بر عوض نشدن فتوای مجتهد دارد مانند بعضی از مسأله‌گویان، در صورت امکان و عدم حرج باید تغییر فتوا را خبر دهند. 📚منابع: توضیح المسائل، امام م۱۳، سیستانی م۱۱، مکارم م۱۵، وحید م۱۳، بهجت م۱۹، نوری م۱۳، شبیری م۱۳. 💠♻️💠♻️💠♻️💠♻️💠♻️💠♻️ 🖊کانال تخصصی رایحه‌ی‌احکام http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 🖊فقط همراه☝️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
😎 😎 شرط میبندم همین سوسک اگه صورتی بود دخترا میگرفتن لای دفتر خشک میکردن😷😷 روزی پنج دفعه بوسش میکردن میگفتن عجیجم😂 شاااااااااااااااباااااااااااشین✋ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌http://eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53