eitaa logo
کودک یار مهدوی مُحکمات
2هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
414 ویدیو
5 فایل
🔹آشنا کردن کودکان با مفهوم مهدویت، و هرگونه پشتیبانی محتوایی تربیتی مهدوی این کانال زیر مجموعه موسسه مهدوی محکمات فعالیت می کند. 🌐پایگاه اینترنتی: www.mohkamatmahd.ir ☎دفتر مرکزی: +98 21 2842 6318 روابط عمومی: @admin313_canal
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 2:پاداش دادن موثر: <<به این معنی که مطمئن شوید کودک بفهمد چه کاری مود تایید شماست >> پاداش دادن جایگزین توجه کردن نیست درواقع باید والدین به رفتار مثبت کودک توجه نشان دهند و برای تثبیت این رفتار از تمجید و پاداش استفاده کنند. _پاداش کلامی(مثل ؛آفرین گفتن) _فیزیکی(مثل؛بغل کردن) _فعالیتی(مثل؛بازی کردن) 💥سه اصل باید در پاداش دادن رعایت شود : *⃣👈الف:بلافاصله بعد از رفتار مطلوب پاداش داده شود. *⃣👈ب:درابتدا هر بار که رفتار مطلوب انجام شد پاداش داده شود. *⃣👈ج:فقط به رفتارهایی که میخواهید افزایش یابد پاداش داده شود. 📚منبع:کتابچه تربیت فرزند ........‌.‌‌ ☑️کودکیار مهدوی محکمات را درایتا دنبال کنید 👇: 🆔https://eitaa.com/joinchat/1945305120C076ae4f3ce
🎈ولادت امام جواد علیه السلام و حضرت علی اصغر برهمه شما گلدونه های محکماتی مبارک🎈 ☑️کودکیار مهدوی محکمات را در ایتا دنبال کنید 👇: 🆔https://eitaa.com/joinchat/1945305120C076ae4f3ce
سلام به بچه های خوب محکماتی✋ 🎊گلدونه های مهدوی امروز به مناسبت ولادت حضرت علی اصغر و روز درختکاری هر جا که هستید یه نهال بکارید به اسمه نهال انتظار؛🌳🌱 🌷میدونید که این کار پسندیده ای و وقتی که امام زمان علیه السلام ظهور می کنن تمام زمین سرسبز و پر از درختای پر بار میشه ،پس با کمک مامان باباهاتون شما هم یه نهال بکارید و اسمشو بذارید نهال انتظار تا ان شاالله ظهور حضرت هر چه زودتر اتفاق بیوفته و نهال هاتون ثمر بده...🤲 ☑️کودکیار مهدوی محکمات را در ایتا دنبال کنید 👇: 🆔https://eitaa.com/joinchat/1945305120C076ae4f3ce
🔔🔔 🌼یاجوادالائمه 🌼دریای جودی آقا 🌸همچو پدرت رضا(ع) 🌸پرزسروری آقا 🌺بادست بخشنده ات 🌺ببخش به ما یک عیدی 🌻فرج مولايمان 🌻ظهور نوروشادی 🌷بخاه از خدا آقا 🌷مولای مابیاید 🌹این غیبت طولانی 🌹دگر باقی نماند (اللهم عجل لویلک الفرج) 🤲 [به حق امام جواد علیه السلام] وحضرت علی اصغر ┄┅─✵🍃🌺🍃✵─┅┄ ☑️کودکیار مهدوی محکمات را درایتا دنبال کنید 👇: 🆔https://eitaa.com/joinchat/1945305120C076ae4f3ce
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آموزه: به معنای محتوای آموزشی برای یاد گیرندگان است. آموزش: به معنای هرگونه فعالیت و تدابیر از پیش تعیین شده با هدف انتقال یادگیری است. مهدوی :هرگونه امور،اشیاء و هرچیزی که منسوب به حضرت مهدی (علیه السلام) مانندکتابها،احادیث،ادعیه و...است. آموزه های مهدوی:دومفهوم عام و خاص دارد در مفهوم عام هرگونه مطلب و مبحث که مربوط به ایشان باشد چون اوصاف وداستان های تشرف و بحث غیبت ها و طول عمر و... 🔺️ولی در مفهوم اخص:دونکته وجود دارد 1:نگاه انحصاری به آینده ؛که بر این اساس معارف مهدوی برای بعد از ظهور تدریس می شود تا توانایی یاری حضرت برای تشکیل حکومت جهانی ایجاد شود. 2:نگاه فراگیر؛با اعتقاد به اینکه حضرت حجت حی و واسطه فیض الهی است و نعمت از طریق ایشان به ما می رسد براین اساس شناخت و شناساندن آموزه های مهدوی در تربیت و رشد ،نقشی موثر وکلیدی دارد. رویکرد آموزه ای در این رویکرد با نگاهی فراگیر به آموزه های مهدوی باید به صورت جامع و منسجم و نظام مند به تربیت نسلی مهدوی در همه ابعاد خانواده و مدرسه و جامعه پرداخت و فقط به خواندن روایات و ادعیه و احادیث و رویکرد تک گذاره ای اکتفا نکرد. کودک: دوران کودکی از تولد تا دوران نوجوانی ادامه دارد و به دلیل تفاوتهای جسمانی،روانی،هیجانی، ارثی ،محیطی نمی توان برای آن سن دقیقی درنظر گرفت. تقسیم بندی دوره کودکی از نظر روان شناسان 1:کودکی اول 2تا4سالگی 2:کودکی دوم 4تا7سالگی 3:کودکی سوم7تا12سالگی است. (دوره کودکی دوم مد نظراین پژوهش است) ☑️کودکیار مهدوی محکمات را در ایتا دنبال کنید 👇 🆔https://eitaa.com/joinchat/1945305120C076ae4f3c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✴️راه کار تربیتی : برای نهادینه سازی ودرونی کردن رفتاری در کودکان باید از راهکار تربیتی نظام مند جدای ازهرراهکار سیاسی ،اقتصادی،نظامی... استفاده کرد وراهکار باید به صورتی باشد که خودضامن اصلی اجرای رفتاری خاص باشد نه به سببِ اجبار و ازروی مراقبت شدیدو به خاطر حفظ نظم محیط هایکسری راهکار اعمال شود که بعد از ترک آن نهاد خودبه خود به فراموشی سپرده شود . 🔺لزوم سازگاری روش با دیگر مولفه های تربیتی: باید میان اجزای تشکیل دهنده نظام تربیتی سازگاری وجود داشته باشدو بین راهکارهاو سایر مولفه ها مانند:فعالیت ها ،اهداف و مبانی و اصول هماهنگی باشد به گونه ای که مکمل هم باشند نه متعارض باهم. در این پژوهش دوروش تلقین و الگو نمایی وراهکارهای آنها با در نظر گرفتن هماهنگی همه مولفه های نظام تربیتی اسلامی و معیار های اسلامی در نظر گرفته شده است . ✳️این نکته را باید درنظر گرفت که راهکارها مانند اصول حالت دستوری باید و نباید دارند وفقط اصول دستورالعمل های کلی اندوروش ها کمی جزیی ترند. 🔺گونه شناسی راهکار تربیتی: برای راهکارهای تربیتی دسته بندی های مختلفی همچون:قالب ،شیوه،فن،شیوه اجرایی...وجود دارد. ✴️در این پژوهش راهکار یعنی ؛ 🔹1:روش تربیتی : روش های کلی از قبیل تلقین و الگو دهی 🔹2:شیوه کلی کاربردی و اجرایی: امور جزیی مانند پیوندپیام با واقعیات زندگی کودک وترغیبش به الگو شدن برای بکارگیری روش های کلی 🔹3:قالب اجرایی: مقصود امورمحسوس تر است که نقش ابزار اجرایی را دارد مانند :قصه گویی وشعر و نمایش و... 🆔https://eitaa.com/joinchat/1945305120C076ae4f3ce
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا