هدایت شده از کودک یار مهدوی مُحکمات
#پرسش_های_آسمانی
#مجموعه_صوتهای_جذاب
✨مژده به والدین، مربیان و همه بچه های خوب محکماتی🥳😍
👈از آنجایی که دنیای کودکان 👼پر از هزاران هزار سؤال❓ درباره موضوعات دینی است، [تیم محکمات ]برآن شد تا با شیوه ای جذاب🤩 و برگرفته از منابع 📚تربیتی دینیِ مناسب📿 مجموعه ای از صوت های زیبا و شنیدنی🎶 را برای شما تهیه کند که از این پس بتوانید با
👈 #صرف_کمترین_زمان
👈 #بکارگیری_بهترین_شیوه
🚸سوالات کودکان خود را با توجه به نیاز و سن آنها پاسخ دهید
👌مطمئن باشید برای شنیدن این صوت ها لحظه شماری خواهید کرد😉😍
✨تیم پشتیبانی واحد کودکیار مهدوی محکمات
📱@koodakyaremahdavi
کودک یار مهدوی مُحکمات
#صوت_کاربردی #پرسش_های_آسمانی شماره 9⃣ 🐞موضوع: بعثت پیامبر یعنی چی❓🤔 👌پیشنهاد دانلود، فوق العاده
پرسش و پاسخ 1.mp3
11.5M
#صوت_کاربردی
#پرسش_های_آسمانی
شماره 0⃣1⃣
🐞موضوع: امامان بعد از پیامبر چه مسئولیتی داشتن❓🤔
👌پیشنهاد دانلود، فوق العاده شنیدنی☺️
🌿کودکیار مهدوی محکمات(تخصصی ترین کانال مهدی باوری درکودکان):👇
🆔 https://eitaa.com/joinchat/1945305120C076ae4f3ce
کودک یار مهدوی مُحکمات
#حدیث_گراف #قسمت_بیست_و_سوم ✨امام مهدی علیه السلام فرمودند: 🌱فَلیَعمَل کلُّ امرءِِ مِنکُم ما یُقَّ
#حدیث_گراف
#قسمت_بیست_و_چهارم
✨امام مهدی علیه السلام فرمودند:
🌱مَا أُرْغِمَ أَنْفُ الشَّيْطَانِ بِشَيْءٍ أَفْضَلَ مِنَ الصَّلَاةِ
*هیچ چیز مانند نماز بینی شیطان را به خاک نمی ساید*
📚کمال الدین، ج۲، ص ۵۲
✨صبح و ظهر و شب با ماست
نقشه دارد آن شیطان
🌟با فریب و با نیرنگ
بوده در پیِ انسان
✨شخص با نماز و خوب
مومن است و با تقوا
🌟چون بمالدش بر خاک
روی و بینیِ او را
🦋کودکیار مهدوی محکمات(تخصصی ترین کانال مهدی باوری درکودکان):👇
🆔 https://eitaa.com/joinchat/1945305120C076ae4f3ce
کودک یار مهدوی مُحکمات
#سرگرمی_مهدوی #شماره_14 🌱گلدونه ها🌸 اینم از سرگرمی جدیدمون🥰 ✨فاطمه خانوم همراه مامانش می خواد به
#سرگرمی_مهدوی
#شماره_15
سلام بچه ها جون❤️☺️
سجاد کوچولو میخواد برای خودش یه سربند یا مهدی با رنگ زیبا انتخاب کنه بهش کمک کنید تا یه سربند زیبا انتخاب کنه🤗😍
💫کودکیار مهدوی محکمات (تخصصی ترین کانال مهدی باوری درکودکان):👇
🆔 https://eitaa.com/joinchat/1945305120C076ae4f3ce
کودک یار مهدوی مُحکمات
🍎🍎🍎🍎🍎 #والدین_بخوانند #قسمت_هفتاد_و_سوم #مبحث_جدید 💠آيا به اين مسئله معتقديد که، در اثر سخت کار ک
🍎🍎🍎🍎🍎
#والدین_بخوانند
#قسمت_هفتاد_و_چهارم
#ادامه_مبحث
💠به عقیده برخی از کارشناسان کودکاني که در زمان انجام تکاليفشان، احساس کنترل و مديريت زمان را دارند، بويژه زماني که کار دشواري را انجام ميدهند، براحتي کار خود را رها نمي کنند👌
✨با توجه به نتیجه یک تحقيق، افرادي که مي توانند در مورد راهکارهاي لازم براي حل مشکلات پيش آمده با همسالان خويش مشورت کرده و در مورد توانايي ها و اختيارات خود فکر کنند، موفق تربوده و احساس کنترل و تسلط بيشتري به زندگي شان خواهند داشت. به بياني ديگر ميتوان گفت، کودکاني که در زندگي خود احساس بي کفايتي و ناشايستگي😨مي کنند و نمي توانند به وقايع اتفاق افتاده در زندگيشان کنترل و دخالتي داشته باشند، از کمک ديگران نيز دوري مي کنند😞زيرا معتقدند مهارت لازم را براي انجام چنين کارهايي ندارند. احتمالاً اين کودکان منابع راه حل رفع اين مشکلات را به شکل محدودتري در ذهن خود دارند و زماني که در انجام کاري ناموفق مي شوند، احساس عدم قدرت مي کنند زيرا، راه حل ديگري ندارند.
✅ در اينجا راه حل هايي ارائه شده که، به کودکان کمک مي کند تا اين ايده در آنها شکل بگيرد که مي توانند در وقوع حوادث نقش داشته باشند:
🔹به کودکان اجازه دهيد، زمانيکه کاري را با موفقيت انجام مي دهند از آن لذت ببرید🤗اما نبايد اين احساس لذت به ستايش و تحسين بيش از حد تبديل شود، زيرا در اينصورت آنها از اينکه نمي توانند کار خود را مثل قبل انجام دهند يا رضايت شما را جلب کنند، دچار نگراني خواهند شد😥
🌀ادامه دارد...
🐞کودکیار مهدوی محکمات(تخصصی ترین کانال مهدی باوری در کودکان):👇
🆔@koodakyaremahdavi
#داستان
#چهارشنبه_های_امام_رضایی
سیب🍎
گنجشکها🐦 روی درخت بزرگ حیاط🌳شلوغ کرده بودند. هوا بهاری بود، نسیم خنکی💨 می وزید. چند نفر از دوستان و آشنایان، در خانه ی ✨امام رضا علیه السلام مهمان بودند✨امام از اتاق مهمانان بیرون آمد. وقتی در ایوانِ خانه پا گذاشت، صدای جیک جیک بچه پرستوها را شنید. به سقف ایوان چشم دوخته مدت ها بود که پرستویی بر سقف چوبی ایوان، لانه گذاشته بود. ✨امام علیه السلام هر وقت که از آن جا رد می شد، به لانه ی پرستو نگاه می کرد و خوشحال می شد☺️ حالا دیگر جوجه هایش کمی بزرگ شده بودند. ✨امام دید که پرستوی مادر از راه رسید. جوجه های گرسنه، دهانشان را از هم باز کردند، پرستوی مادر غذا در دهان یکی گذاشت و دوباره به آسمان پرواز کرد،✨امام علیه السلام لبخند زد و به حیاط رفت. وضو گرفت. موقع برگشتن، در گوشه ی حیاط نگاهش به چیزی افتاد، کمی ایستاد و با تعجب به آن خیره شد، بعد جلو رفت و آن را برداشت. خیلی ناراحت شد. سرش را چندبار با افسوس تکان داد و از ناراحتی روی پله ی ایوان نشست. مهمانها که منتظر برگشتن✨امام عليه السلام بودند، از دیر کردن او نگران شدند😥یکی از دوستان جوان امام، که از لای در متوجه امام شده بود، بیرون آمد:
سرورم! چرا داخل نمی شوید؟✨امام ساکت بود. جلوتر آمد و نگاهی به چهره ی امام انداخت: سرورم! چیزی شما را ناراحت کرده است؟✨امام علیه السلام سیب نیم خورده یِ🍎توی دستش را نشان داد و گفت: چه کسی این میوه را اینطوری خورده؟ مرد جوان صدایش را بلند کرد: چه کسی این میوه را اینطوری خورده؟....
#ادامه_داستان_در_پست_بعد...👇
کودک یار مهدوی مُحکمات
#داستان #چهارشنبه_های_امام_رضایی سیب🍎 گنجشکها🐦 روی درخت بزرگ حیاط🌳شلوغ کرده بودند. هوا بهاری بود،
#ادامه_داستان_سیب
مهمان ها از اتاق بیرون آمدند. مرد جوان، سیب نیم خورده🍏را از امام گرفت و باز حرفش را تکرار کرد: این سیب را کی خورده؟🤔 یکی از آنها دست بر سینه گذاشت و گفت: مولایم! از شما عذر می خواهم... من این سیب را خورده ام😓
✨امام علیه السلام از جا بلند شده رو به او کرد و گفت: چرا اسراف می کنی؟ چرا قدر نعمت های خداوند را نمی دانی و به آن بی اعتنایی؟😔 مگر نمی دانی خدا اسراف کاران را به سختی عذاب می دهد؟😡 مرد باز دست به سینه ایستاد و از امام معذرت خواهی کرد🙏 امام علیه السلام با مهمان ها به اتاق برگشت. وقتی همه در جای خود نشستند، امام رو به آنها کرد و گفت: دوستان من! وقتی که به چیزی نیاز ندارید، بیهوده آن را تلف نکنید و اگر خودتان به آن احتیاج ندارید، به کسانی بدهید که به آن نیازمندند👌
💥کودکیار مهدوی محکمات:👇
🆔@koodakyaremahda
کودک یار مهدوی مُحکمات
#آموزش_مربی #قسمت_پنجاهم 🔺تلقین، تهدید یا فرصت برای مهدوی باوری در کودکان 🅾تبیین سوال: آیا باوراند
#آموزش_مربی
#قسمت_پنجاه_و_یکم
#ادامه_مبحث
...از سوی دیگر با اینکه تلقین روش تربیتی تاثیر گذار است ولی به معنای فرو نشاندن باور در انسان بوده که اگر مهارت و اصول آن رعایت نشود منجر به تحمیل عقیده ای خاص و اجبار کردن فرد بر پذیرش آن به نظر می آید که در این صورت باعث تهدید و آسیب خواهد شد بنابراین 👈اصل تحقیقی بودنِ عقاید در حیطه ی مهدویت و تکیه بر تربیتِ عقلانی به ویژه نسبت به کودکان یک اصل پذیرفته شده است.
✨باید تلقین را به ۲ صورت دسته بندی کنیم
بهره برداری از تلقین در حیطه ی آموزشی:
↖️تلقین آسیب زا در فرایند آموزش⬅️ممنوع است
↙️تلقین باور ساز پس از آموزش ⬅️مجاز است
#ادامه_دارد...
🌸کودکیار مهدوی محکمات(تخصصی ترین کانال مهدی باوری درکودکان):👇
🆔 https://eitaa.com/joinchat/1945305120C076ae4f3ce