eitaa logo
تأملات | تولايى
5هزار دنبال‌کننده
787 عکس
353 ویدیو
50 فایل
🔹️شبکه های مجازی ما: ➡️t.me/m_a_tavallaie ➡️instagram.com/m_a_tavallaie 🌐tavallaie.org ✅ ارتباط با ادمین: @admin_taamolat (پاسخگویی به سوالات محتوایی در صورت امکان) 📍حسینیه تأملات: @hosseinie_taamolat 📍کانال درسی: @taamolat_darsi
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم 🔻نکاتی پیرامون کتاب 1⃣: 🔸این کتاب شامل سه بخش است: الحلقۀ الاولی، الحلقۀ الثانیه و الحلقۀ الثالثه. هر حلقه یک دوره کامل مباحث علم اصول است به این نحو که در حلقه اول قواعد علم اصول به صورت ساده و روشن، بدون اقوال متعدد و استدلال ‌های پیچیده در ساختاری بدیع آورده شده است؛ 🔹در حلقه ثانیه در همان چارچوب و ساختار، مباحث حلقه قبل مقداری استدلالی ‌تر، همراه با اقوال بیشتر و به علاوه مسائل فنی ‌تری که در حلقه قبل نبوده، بررسی می ‌شود؛ 🔸اما در حلقه ثالثه مباحث کاملاً تخصصی و همراه با اقوال و خط ‌های اصلی در مسئله و استدلال ‌های بیشتری بیان می ‌شود. با این آموزشِ مرحله ‌ای ذهن طلبه کم‌ کم ورزیده شده و آماده درس خارج می ‌شود. ◽️اما برخی از اساتید گمان کرده ‌اند هر حلقه شامل بخشی از علم اصول است (مثلاً حلقه اولی مباحث الفاظ است و حلقه دوم مباحث عقلی و حلقه سوم مباحث حجج و اصول عملیه) آن ‌گاه چون مقداری از صفحات اول حلقه اولی را خوانده ‌اند تصور می ‌کنند، سطح حلقات خیلی پایین است؛ در حالی که اگر مقدمه کتاب را می ‌خواندند از ویژگی آموزش تدریجی و مرحله ‌ای حلقات مطلع می ‌شدند. 📚منبع: خبرگزاری حوزه https://eitaa.com/joinchat/3724476463C50b868e967
بسم الله الرحمن الرحیم ◽️به گفته اساتید، یکی از جدی ترین چالش های پیش روی دین داری در جهان معاصر، در کنار مساله الحاد، قرائت های متعددی است که در قالب قرائت دینی، از اسلام ارائه شده و به علاقه مندان دین داری عرضه می شود. ◾️این مسأله آن چنان خطیر است که اشخاصی نظیر حضرت آیة الله و استاد مشکل اصلی اسلام ناب در چند دهه آینده را تعدد قرائت می دانند نه الحاد! 🔹توجه به این معضل که به صورت جدی رگه هایی از آن را از دوره اصلاحات به این ور مشاهده می کنیم، ضرورت فعالیت جدی تر در علم اصول را طلب می کند. ✅اساسا می توان گفت در شبهات جدیدی که به دین وارد می شود، علم اصول نیز در مسیر و چه بسا دوشادوش و عهده دار دفاع از دین خواهد بود. https://eitaa.com/joinchat/3724476463C50b868e967
هدایت شده از استاد وکیلی
🔺 دوره اول مدرسه تابستانی-مجازی «صبح توحید» درسگفتارهایی با ارائه: ✔️ عقاید استدلالی۱: حجة الاسلام و المسلمین ابراهیمی ✔️ منطق کاربردی۱: حجة الاسلام و المسلمین حبیبی ✔️ سبک زندگی توحیدی۱: حجة الاسلام و المسلمین تولایی ⏱ مهلت ثبت نام: ۳۱خرداد 👈 اطلاعات بیشتر و ثبت نام: towhid.org/1362/text ___ ☑️ @ostad_vakili
هویت طلبگی ج01.mp3
23.79M
🔻گفت و گویی صمیمی پیرامون هویت، جایگاه و هدف حوزه های علمیه 🔸جلسه ، ۳۰ شوال در جمع شماری از طلاب ممتاز شهرستان کاشان @taamolat_darsi
هویت طلبگی ج02.mp3
15.5M
🔻گفت و گویی صمیمی پیرامون هویت، جایگاه و هدف حوزه های علمیه 🔸جلسه ، ۳۰ شوال در جمع شماری از طلاب ممتاز شهرستان کاشان @taamolat_darsi
🖋آیة الله علیدوست: 🔹شیخ اعظم متاجر را به مکاسب محرمه ی خودش رسانید. من متاجر رو مثال می زنم چون یکی از مبسوط ترین کتابها است و قبل از شیخ است. اگر کسی مکاسب محرمه، بیع و خیارات شیخ اعظم را  با ، و جواهر مقایسه کند متوجه می شود شیخ چه کار کرده است. 🔸تازه به عنوان یک کتاب پیشرفته است و کتابی است که فقیهی مثل نجفی آن را نگاشته است؛ ولی در عین حال می بینیم که شیخ خیلی بحث را پیش برده است؛ اما بخشی را هم برای آینده گذاشته است. ، شرایع ۱۲ هزار فرعی دایی خود را به تذکره ی حدود ۵۰ هزار فرع رساند.  آیندگان باید بیایند و این مکاسب را به جایی برسانند . ✅ اگر بگوییم فقیهان کم کار کردند بی انصافی است، اگر بگوییم خیلی کار کردند و کم مانده است ساده اندیشی است و اگر بگیم خیلی کار کردند و خیلی خیلی مانده این درست است. 📚برگرفته شده از وبلاگ روش شناسی اجتهاد (روشنا) @osul_fighh
مسیر طلبگی ج01.mp3
8.91M
(۱) ، ۲ ذی القعده ۱۴۴۱ گفت و گویی صمیمی پیرامون: 🔸ارکان چهارگانه تحصیل در حوزه 🔹اهمیت استفاده از تعطیلات جهت رشد علمی سریع 🔸شیوه و مراحل تحصیل مطلوب ، و 🔹فهرستی از دروس و مباحثی که جهت تحصیل اجتهادی علوم اسلامی لازم است در کنار ادبیات کار شود در جمع شماری از طلاب ممتاز شهرستان کاشان @taamolat_darsi
مسیر طلبگی ج02.mp3
13.63M
(۲) ، ۲ ذی القعده ۱۴۴۱ گفت و گویی صمیمی پیرامون: 🔹اشکالات شیوه تحصیلی متعارف در حوزه 🔸ضرورت رجوع به آثار قدماء در علم منطق (فارابی، بوعلی و خواجه نصیرالدین طوسی) 🔹پیشنهاد سیر مناسب تحصیل منطق جهت اجتهاد در علوم اسلامی 🔸بیان مختصر پاره ای از اشکالات مرحوم مظفر رضوان الله علیه در جمع شماری از طلاب ممتاز شهرستان کاشان @taamolat_darsi
مسیر طلبگی ج03.mp3
13.47M
(۳) ، ۳ ذی القعده ۱۴۴۱ گفت و گویی صمیمی پیرامون: 🔸سیر تحصیلی لازم جهت آشنایی با علم 🔹ضرورت تفکیک میان آموزش صحیح عقاید و آموزش علم کلام 🔸بن بست های شناخت علم کلام به عنوان یک علم مستقل در جمع شماری از طلاب ممتاز شهرستان کاشان @taamolat_darsi
مسیر طلبگی ج04.mp3
13.83M
(۴) ، ۳ ذی القعده ۱۴۴۱ گفت و گویی صمیمی پیرامون: 🔹روش مناسب تحصیل علم 🔸توصیه به تحصیل 🔹فرصت مناسب تحصیل و جهت آشنایی با اساطین فقهی قدیم و جدید 🔸سیر تحصیلی مناسب در حوزه های علمیه 🔹ضرورت آشنایی با ، و دانش های زبانی در جمع شماری از طلاب ممتاز شهرستان کاشان @taamolat_darsi
هوالعلیم آیة الله شب زنده دار حفظه الله: 🔹برخي شناخت مكاتب فقهي را لازم نمي‌ دانند و آن را تضييع وقت مي‌ شمارند و مي‌ گويند آنچه مهم است، اين است كه عبد به «قطع» به عنوان حجت در برابر خدايش برسد و اصلاً مهم نيست كه اين قطع از كدام مكتب و از كجا مي ‌آيد. 🔸 گروهي ديگر اما معتقدند ممكن است در سخنان مكتب هاي ديگر، سخن حقي باشد كه باعث تغيير نظر ما شود؛ از اين رو آشنايي با مكاتب فقهي ضروري است. ✅ اما به اعتقاد من كسي كه با فقه سر و كار دارد، در دو مقام است: مقام پاسخ‌گويي در برابر شارع و مقام پيشرفت علم، و روشن است كه كاركرد آشنايي با مكاتب فقهي در مقام پيشرفت علم است نه در مقام رسيدن به قطع و حجت در برابر شارع. ✅ با شناخت مكاتب و برجسته كردن نقاط ضعف و قوت آن‌ها در حقيقت از اشتباهات ديگران جلوگيري و بسياري از مشكلات رفع مي‌شود. @osul_fighh