eitaa logo
محسن قنبریان
17.4هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
864 ویدیو
108 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
قسمت هفتم - علامت.mp3
19.17M
🔉فایل صوتی برنامه تلوزیونی «علامت» | قسمت هفتم 💠عاشورا؛در صیغه مونث 🔹متکلم وحده 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 🔸سه‌شنبه ۳ مرداد | شبکه دو سیما 📺 فیلم کامل برنامه را اینجا ببینید: https://telewebion.com/episode/0x7c16969 ▫️ @alamaat_tv2
33.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ارائه و خلاصه قسمت هفتم 🔰قسمت هفتم × برنامه تلوزیونی «علامت» 💠عاشورا؛در صیغه مونث 🔹متکلم وحده 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 🕙هرشب ساعت: ۲۲:۳٠ | تکرار: ساعت ۱۴ و ۱۷:۳٠ 🔸شبکه دو سیما ▫️ @alamaat_tv2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آزادی غیر قابل سلب 🔰قسمت هفتم × برنامه تلوزیونی «علامت» 💠عاشورا؛در صیغه مونث 🔹متکلم وحده 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 🕙امشب × قسمت آخر ساعت: ۲۲:۳٠| تکرار: ساعت ۱۴ و ۱۷:۳٠ 🔸شبکه دو سیما ▫️ @alamaat_tv2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥"آزادگی درونی" مانع تسلیم شدن/ ما نمیتوانیم "اخلاق" را از "سیاست" جدا کنیم! 🔰قسمت هفتم × برنامه تلوزیونی «علامت» 💠عاشورا؛در صیغه مونث 🔹متکلم وحده 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 🕙امشب × قسمت آخر ساعت: ۲۲:۳٠| تکرار: ساعت ۱۴ و ۱۷:۳٠ 🔸شبکه دو سیما ▫️ @alamaat_tv2
33.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥احساسات زیاد دلیل بر ضعف نیست! / قدرت تبلیغاتی دستگاه اموی 🔰قسمت هفتم × برنامه تلوزیونی «علامت» 💠عاشورا؛در صیغه مونث 🔹متکلم وحده 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 🕙امشب × قسمت آخر ساعت: ۲۲:۳٠| تکرار: ساعت ۱۴ و ۱۷:۳٠ 🔸شبکه دو سیما ▫️ @alamaat_tv2
28.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥امام علی(ع): الحُرُّ حُرٌّ و إنْ مَسَّهُ الضُّرُّ ، العَبدُ عَبدٌ و إنْ ساعَدَهُ القَدَرُ آزاده ، آزاده است هر چند سختى و مرارت بيند ؛ و بنده ، بنده است هرچند تقدير ياريش كند . 🔰قسمت هفتم × برنامه تلوزیونی «علامت» 💠عاشورا؛در صیغه مونث 🔹متکلم وحده 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 🕙امشب × قسمت آخر ساعت: ۲۲:۳٠| تکرار: ساعت ۱۴ و ۱۷:۳٠ 🔸شبکه دو سیما ▫️ @alamaat_tv2
۸-سه آزادی ، سه انتخاب.mp3
27.16M
💢 سه آزادی؛ سه انتخاب! سخنرانی شب هشتم محرم ۳مرداد۱۴۰۲ حجت الاسلام قنبریان 3⃣ آزادی احرار • تعهد به ارزش های مطلق ؛ عصیان علیه استبداد و استئثار • برخی انقیاد به ارزشها دارند و این تمرد و عصیان را نه! سلوکی های فردی و اخلاقی - عمره بنت عبدالرحمن نجاری / خواجه ربیع • آزاده بودن درون، اراده را منعطف به ارزش می کند - زهیر: انی وطّنتُ نفسی علی الموت مع الحسین - نمونه عالی اش ، علی اکبر(ع) ☑️ @m_ghanbarian
قسمت هشتم - علامت.mp3
18.76M
🔉فایل صوتی برنامه تلوزیونی «علامت» | قسمت هشتم(آخر) 💠عاشورا؛در صیغه مونث 🔹متکلم مع الغیر 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 🔸 چهارشنبه ۴ مرداد | شبکه دو سیما 📺 فیلم کامل برنامه را اینجا ببینید: https://telewebion.com/episode/0x7c63702 ▫️ @alamaat_tv2
35.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ارائه و خلاصه قسمت هشتم (آخر) 🔰قسمت هشتم × برنامه تلوزیونی «علامت» 💠عاشورا؛در صیغه مونث 🔹متکلم مع الغیر 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 🔸شبکه دو سیما ▫️ @alamaat_tv2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فرصت سازی و بروز آزادی غیرقابل سلب امام سجاد(ع) در شام 🔰قسمت هشتم(آخر) × برنامه تلوزیونی «علامت» 💠عاشورا؛در صیغه مونث 🔹متکلم مع الغیر 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 🔸شبکه دو سیما ▫️ @alamaat_tv2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 «جهاد تبیین» یعنی زدنِ حرف نافع و نقطه زنی! 🔰قسمت هشتم(آخر) × برنامه تلوزیونی «علامت» 💠عاشورا؛در صیغه مونث 🔹متکلم مع الغیر 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 🔸شبکه دو سیما ▫️ @alamaat_tv2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پدیده‌ی «دین‌بازی»! 🔰قسمت هشتم(آخر) × برنامه تلوزیونی «علامت» 💠عاشورا؛در صیغه مونث 🔹متکلم مع الغیر 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 🔸شبکه دو سیما ▫️ @alamaat_tv2
30.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 دین بازی عده ای، توجیهی برای عدم دینداری افراد نمیشود؟ - عده ای در لباس انسانیت هم کاسبی میکنند - زینب کبری نه تنها خودش آزاد است بلکه میخواهد دین را هم آزاد کند - وظیفه ما هم آزاد کردن دین است نه انفعال - اسارت دین مهمتر از اسارت افراد است - ماجرای خطبه امام باقر در دربار یزید 🔰قسمت هشتم(آخر) × برنامه تلوزیونی «علامت» 💠عاشورا؛در صیغه مونث 🔹متکلم مع الغیر 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 🔸شبکه دو سیما ☑️ @m_ghanbarian
۹-سه آزادی ، سه انتخاب.mp3
29.65M
💢 سه آزادی؛ سه انتخاب! سخنرانی شب نهم محرم ۴مرداد۱۴۰۲ حجت الاسلام قنبریان • آزادی نوع سوم: احرار • تعهد به حقیقت و ارزشهای ذاتی جاودانه عدم تعهد به غیر آن! - این ارزشها غیر از ذاتی و معقول بودن، پایه حیات اجتماعی بشرند! - جهان شمولند و در صورت جهانی شدن دنیا گلستان میشود! - ضدِ این ارزشها همیشه خرده فرهنگ و انگلی هستند! تا خانواده نباشد، دیگر باشی ها نیستند!... - ارزشهای انگلی، قابلیت جهان شمولی ندارند اگر همگانی شود نسل منقرض و حیات اجتماعی مختل میشود!... • آزادی ملازم با مسئولیت است! آزادی بیشتر مسئولیت بیشتر! • احرار غیر از اینکه آزادی شان ریشه در آزادگی درون دارد، مسئولیت اجتماعی بالا دارند... • شمر خود را شریف می خواند و در توجیه جنایتش می گفت اگر مخالفت می کردیم از خران آبکش بی مقدار تر بودیم! - این عذرهای ناموجه جای خود؛ اما آن استخفاف و استحمار استبداد یزیدی هم در این جملات موج می زند! * نکات مهمی در این فایل تشریح شد! ☑️ @m_ghanbarian
۱۰-سه آزادی ، سه انتخاب.mp3
29.84M
💢 سه آزادی؛ سه انتخاب! سخنرانی شب دهم محرم ۵مرداد۱۴۰۲ حجت الاسلام قنبریان ❗️ آزادی احرار به امامت می انجامد! • امام(ع) تجسم همه ارزشهای ثابت و جاودانه ای است که آزادی بدان متعهد بود! • در شرایطی مثل عاشورا، امام تجسم همه مسئولیت اجتماعی ای میشود که احرار بدان متعهدند! ⬅️ پیوندی عمیق بین احرار و امام شکل می گیرد در سه لایه: "عهداً و عقداً و بیعهً" • حسین(ع)، "بیعت" برمیدارد، بهانه هم می سازد که "هریک دست زن و بچه ای از من را بگیرید و ببرید"! ؛ اما آنها نمی روند چون او را نه فقط در بیعت بلکه در صفحه ایمان و "عهد الهی" پیدا کرده اند • نمونه ها: - بریر: از رفتن به خیمه عمرسعد تا مباهله با دشمن - عابس: جملات او تا عریان شدن مقابل سنگها (تشبّه با امامش) - مسلم بن عوسجه : سخنان و وصیت عجیبش! ☑️ @m_ghanbarian
برنامه ماجرا حجت الاسلام قنبریان.mp3
33.6M
💠 صوت برنامه ماجرا گفتگو با حجت الاسلام قنبریان شبکه چهار سیما / ۴مرداد۱۴۰۲ موضوع: عاشورا؛ رویارویی دو اسلام • نشانه های بیرونی رویارویی دواسلام... • تحلیل مضمونی دو اسلام: - کرامت انسان/ استخفاف - رضایت مردم/ استبداد - عدالت و معیشت/ استضعاف • نهضت، چگونه مقدس می شود؟ * فیلم برنامه را اینجا ببینید https://telewebion.com/episode/0x7c5fe8e ☑️ @m_ghanbarian
۱-عاشورا به وقت شام.mp3
25.54M
🔴 عاشورا به وقت شام! جلسه اول/ شب شام غریبان ۶مرداد۱۴۰۲ هیات الزهرا(س) دانشگاه شریف حجت الاسلام قنبریان - اعتماد به نفس دستگاه اموی - گوشه ای از تدابیر اموی درباره عاشورا - معادله را یک زن به هم زد! ☑️ @m_ghanbarian
🔴 عاشورا به وقت شام! چکیده سخنرانی حجت الاسلام قنبریان/ شب شام غریبان/ ۶مرداد۱۴۰۲/ هیات الزهرا(س) دانشگاه شریف • اعتماد به نفس دستگاه اموی بنی امیه پس از شهادت امیرالمومنین(ع) کل مملکت اسلام -بزرگتر از خاورمیانه کنونی- را یکپارچه در دست گرفتند. - قدرت نظامی برتر منطقه مقابل روم و ایران شدند! - عمده فتوحات در دوره آنان انجام شد (عباسی ها بیشتر صورت تمدنی بر آن افکندند) - آنها توانستند خلافت اسلامی را تبدیل به سلطنت و حتی آنرا موروثی کنند و این کار را بنام اسلام هم کردند! - قدرت و هژمونی تبلیغاتی شان از نظامی شان بیشتر بود آنها توانستند -یعنی علی(ع)- را نه فقط از خلافت محروم بلکه فضایل او را از زبانها جمع کنند و بالاتر سبّ و لعن او را بر زبانها در همه شهرها جاری کنند! تا عاشورا ۲۰ سال از اجرای این سیاست تبلیغاتی می گذشت و کاملا خود را موفق می دیدند! ⬅️ بنظرتان اینها دستگاه اموی را اعتماد به نفسی نمی دهد که ماجرای مخالفت حسین(ع) را خُرد ببیند و به زعم خود از عهده اش برآید❓ - حسین(ع) بیشتر از علی(ع) فضیلت در چشم مردم ندارد وقتی صاحب لیله المبیت و خندق و خیبر را می توان تا مرتبه سبّ و لعن کشاند چرا نوه رسول الله -که خاطرات کودکی با او دارد- را نتوان خارجی و مارق و کافر جا زد؟! این واقعا از دستگاه تبلیغاتی اموی و آنها بر می آمد! • گوشه ای از تدابیر اموی درباره عاشورا - ولایتعهدی یزید را در یک پروژه ۹ساله (۵۱ تا۶۰ق) به تدریج دنبال کردند. سران را خریدند و مخالفان را ترساندند طوری که فقط چند مخالف محدود از جمله امام حسین(ع) ماند! - تدبیر دارالندوه ای خود در مکه برای قتل پیامبر(ص) را درباره حسین(ع) بازتولید و اجرایی کردند⬅️ اینبار جای لیله المبیت ، عاشورا رقم خورد! ❓از خود نمی پرسید برای بیعت گرفتن یا کشتن ۷۰نفر ، ۳۰هزار آدم چرا؟! (بین ۲۲هزار تا ۳۵هزار گزارش شده است) ⬅️ برای این بود که دست همه قبایل کوفه به این خون آلوده شود! اینجور انتقام و خون خواهی هم منتفی بود! کی از کی انتقام بگیرد؟! - لذا حتی سرها را به نسبت قبایل تقسیم و جنایت پیشه گان قبایل در کربلا( شمر، حرمله، خولی و...) را حامل سرها کردند: هوازن ۲۰ سر، بنوتمیم ۱۷ سر، بنو اسد ۶سر، مذحج ۷سر، دیگر قبایل ۹سر! • البته عده ای هم از جنگ گریختند از لشکرهای ۱۰۰۰نفری اعزامی به کربلا ۳۰۰ تا ۴۰۰ می رسیدند و بقیه بخاطر کراهت از قتل حسین(ع) در بیابان متواری می شدند. روز عاشورا همین ها بر تلی جمع شده بر حسین(ع) ندبه و برای پیروزی اش دعا می کردند! این تماشاگران که دو سومِ کل بودند اگر بجای تماشاگری و گریه مذموم یک تکبیر گفته به حسین ملحق می شدند کار تمام بود! کلیشه دوصف در کربلا ، غلط مشهور است! سه صف بود؛ صف تماشاگران در همان کربلا بزرگتر بود! اینها مقصران همیشه تاریخ اند! • معادله را یک زن بهم زد! در چنین شرایطی اعتماد به نفس تبلیغاتی اموی بیجا نبود. او بیرون منطقه کوفه اصلا پنهان کرده بود که اینها خاندان رسول الله اند! مثل اسیران مرزها و کشور گشایی داشت واردشان می کرد! مردم شام اصلا نمی دانستند پیامبر غیر از بنی امیه خویشانی دارد!!! برای کوفه هم آنجور تدبیر کردند که مخالفتی برنخیزد! ❗️همه چیز درست و محاسبه ها دقیق بود اگر زینب(س) نبود! امام سجاد(ع) تا شام در بیماری است و خطبه ای نخوانده؛ همه حماسه این روزها مال زینب و بچه های زیر چتر اوست (مثل فاطمه صغری، امام باقر و...) - در کوفه و شام خطبه هایش و در مسیر تدبیرهایش ، عاشورا را جا انداخت و دستگاه عجیب تبلیغاتی اموی را در هم شکست! وقتی جا زده اند اینها اسیران خارجی بلکه مشرک (مثل ترک و دیلم) اند ، مردم برایشان زکات می ریختند! یک کلمه فریاد می شد: زکات برما حرام است! مسلمانان مفتون شده در دستگاه اموی را میخکوب می کرد که اینها مساله شرعی از کجا می دانند؟! زکات فقط بر بنی هاشم از خاندان رسول الله حرام است! و حالا گوشها تیز بود که بشنوند: اینها دختران و بچه های خودِ رسول الله اند! و طلسم اموی باطل شود! • عبیدالله در مواجهه اول با حماسه زینب(س) گفت:... اکذب احدوثتکم! خدا احدوثه شما را تکذیب و باطل کرد! - احدوثه از حدیث است در سوره مومنون خداوند سلاطین کفر را "احادیث" می خواند. سرجمع یعنی افسانه و اسطوره و تاریخ! در واقع گفت نظریه امامت و ولایت شما که خدا برایتان جعل کرده ، یک اسطوره و افسانه بود! خدا شما را یاری نکرد و در عاشورا کشت! - زینب(س) با کلام و تدبیرش می خواهد ثابت کند "احدوثه" سلطنت اموی( و هر سلطنتی) است و امامت و حسین(ع)، "اولوا بقیه" (۱۱۶ هود و مقابل احدوثه) هستند. ماجرای زینب(س) از این شروع می شود! بقیه را در جلسات بعد تعقیب کنید! * شنیدن این سه جلسه سخنرانی را برای علاقمندان موکداً تاکید می کنیم ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
⚜ برنامه قراری نو برای ائمه جمعه سرار کشور دوشنبه ۱۹تیر۱۴۰۲ موضوع: فرآیند حل مساله حجاب با اصول انقل
قرارینو19-19 تیر 1402.pdf
1.26M
⚜ فایل pdf برنامه قراری نو برای ائمه جمعه سرار کشور دوشنبه ۱۹تیر۱۴۰۲ موضوع: فرآیند حل مساله حجاب با اصول انقلاب اسلامی حجت الاسلام محسن قنبریان مطالعه این فایل را به فعالان عرصه حجاب و عفاف توصیه می کنیم 🔉 صوت جلسه ☑️ @m_ghanbarian
🔰 {{ لَقَدْ كَرَّمْنَا بَنِي آدَمَ اصحاب حسین فرزندان کرامت اند }} 🏴 مراسم عزاداری دهه دوم ماه ۱۴۴۵ ه ق - ۱۴۰۲ ه ش 🎙 به‌کلام: حجت الاسلام و المسلمین و حجت‌ الاسلام و المسلمین 🎙 با نوای : حاج حاج کربلایی 🕰 از یکشنبه ۸ الی ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ بعد از اقامه نماز مغرب و عشا 🕌 تهران میدان انقلاب اسلامی دانشگاه تهران مسجد دانشگاه تهران 🔰 مسیریابی: بلد | نشان ⚠️ << لطفاً برای ورود به دانشگاه از درب خیابان شانزده آذر و قدس مراجعه فرمایید >> ▪️▪️▪️ 📡 پخش زنده مراسم: zil.ink/ashabolhossein_ir (ع) [[ @abedini ]] [[ @m_ghanbarian ]] [[ @mahdirasuli_ir ]] [[ @ashabolhossein_ir ]]
۲-عاشورا به وقت شام.mp3
25.02M
🔴 عاشورا به وقت شام! جلسه دوم ۷مرداد۱۴۰۲ هیات الزهرا(س) دانشگاه شریف حجت الاسلام قنبریان - احدوثه یا اولو بقیه؟! - بنی امیه بر چه حسابی امامت و ولایت را احدوثه خواند؟! - ساخت دوگانه جماعت-امامت! - قطار آقایان نصیحت! - زینب و ما ادراک ما زینب! ☑️ @m_ghanbarian
🔴 عاشورا به وقت شام! چکیده جلسه دوم سخنرانی حجت الاسلام قنبریان/ هیات الزهرا(س) دانشگاه شریف/ ۷مرداد۱۴۰۲ احدوثه یا اولوا بقیه؟! • عبیدالله اولین اقدام زینب کبری(س) را در کوفه دید. به او تهاجم کرد که: "خدا شما را کشت و مفتضح تان کرد و اکذب احدوثتکم(افسانه تان را باطل کرد)!" منظورش ادعای امامت و ولایت از جانب خدا بود که ظاهرا در کربلا یاری (از خدا و مردم) نشد! • در قرآن این دوگانه مقابل هم هست: - احدوثه: "جعلناهم احادیث"(۴۴مومنون) که درباره تکذیب کنندگان الهی است. همان طواغیت و سلاطین جور. "آنها را احادیث قرار دادیم"؛ یعنی فقط خبری از آنها ماند، افسانه شدند و به تاریخ پیوستند! - اولوا بقیه: "...اولوا بقیه ینهون عن الفساد فی الارض"(۱۱۶ هود) در مقابل قرآن کسانی که نهی از فساد در زمین می کنند را "اولوا بقیه" یعنی صاحبان بقاء و نامیرا می خواند. آنها باقی اند "مابقی الدهر"! از آنها فقط جسمی می میرد که حضور دائمی شان را بیشتر می کند. ❗️زینب کبری(س) باید نشان دهد که حسین(ع) نامیرا است چون برای نهی از فساد در زمین برخاست! و یزید و دستگاه اموی، احدوثه است؛ جولانی است که زود تمام میشود! • این دریافت، یک مجاهد و کنشگر است. اگر حرکت خود را در مدار "اولوا بقیه" دید ، دیگر جایی برای نگرانی نیست . این شیکت های ظاهری و حتی کشته شدن و اسارت همه مقدمه پیروزی بزرگ و نامیرایی است. اگر جریان مقابل خود را هم "احدوثه" دید ، بالانشینی و سلطه و طمطراق او ناامیدش نمی کند و می داند او رو به افول و تمام شدن است. ⬅️ در همه آن مصائب و ناملایمات جاری این درک بزرگ به زینب کبری(س) و اسیران، امید داد. امیدی که طلیعه پیروزی شد. ❓ بنی امیه بر چه حسابی امامت و ولایت را احدوثه خواند؟! • دستگاه اموی تبلیغات و پروپاگاندای خود را بر یک نظریه مبنا استوار کرد. صرفاً افزایش بوق چی هایش نبود! • دیگر اینکه دو دستی کار می کرد: - در صحنه واقعیت، کاری می کرد و حادثه ای می ساخت - و در صحنه ذهنیت، با دستگاه تبلیغاتی خود آنرا دلخواه روایت می کرد و برساخت خود را در اذهان هک می کرد. ❗️ ساخت دوگانه جماعت-امامت! • از قضا تنها خلیفه ای که غیر از نص الهی، جماعت مردم با او بیعت همگانی، عمومی و علنی کردند، حضرت امیر(ع) بود! به تحقیق بیعت او جمع بین "عموم مردم مدینه"،"نمایندگان شهرهای بزرگ اسلام( کوفه، بصره، مصر) " و "اهل حِلّ و عقد" بود که چنین بیعت فراگیری برای احدی در حجاز بلکه در ایران و روم و یونان گزارش نشده است! لکن بنی امیه می خواست با چنین خلافتی، دوگانه امامت یا جماعت بسازد! این اوج توانایی تبلیغاتی و منقلب کردن واقع بود! • خود بر علی(ع) شوریدند( جنگ صفین) ، دیگر امتیاز خواهان را هم شوراندند( جنگ جمل)؛ بعد از این شورش های خود ساخته علیه امامت ، عکس هوایی گرفتند که: دوره علی(ع) دوره تفرقه و شکستن جماعت است! ⬅️ دستگاه تبلیغاتی آنها دوگانه جماعت-امامت را پروراند و جا انداخت که جماعت مسلمین ، با ادعای امامت نیست! و خود را جانب جماعت قرار دادند! ❗️در زمانه ما این ترفندی اموی با دوگانه جمهویت- ولایت بازتولید میشود ! عجبا که برخی طرفداران ولایت را هم قانع می کند ایندو مقابل هم اند! ادامه در بخش دوم ☑️ @m_ghanbarian
🔴 عاشورا به وقت شام! چکیده جلسه دوم سخنرانی حجت الاسلام قنبریان/ هیات الزهرا(س) دانشگاه شریف/ ۷مرداد۱۴۰۲ ❗️ قطار آقایان نصیحت! • حال که آن دوگانه را در جامعه جا انداختند، اینبار نه فقط علیه "" خرجش می کنند ؛ بلکه علیه اعتراض و قیام و "" علیه خود هم بکارش می گیرند! • در آستانه قیام حسینی علیه سلطنت موروثی اموی و خلافت نامسلمانی مثل یزید آقازادگان و شخصیت هایی قطار می شوند با تکیه بر همین نظریه مبنا ، حسین(ع) را نهی و نصیحت کنند: - عبدالله بن عمر گفت: از خدا بترش و تفرقه در جماعت نساز! - نمایندگان عمروبن سعید بن عاص -حاکم مکه- وقت خروج امام از مکه گفتند: آیا از خدا نمی ترسی که از جماعت خارج و بین این امت تفرقه می افکنی؟! - عمره بنت عبدالرحمن نجاری -شاگرد عایشه- همین مضمون را با نامه به امام نوشت! - عمروبن حجاج -از دعوت کنندگان امام که حالا موکل فرات و مانع آب خوردن همراهان امام شده بود- می گفت: ما اطاعت امام(یزید!) را کنار نگذاشته و از جماعت کناره گیری نمی کنیم! - و... ❗️ زینب و ما ادراک ما زینب! • زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) و آن زن و بچه اسیر مقابل چنین دسیسه کامل و حساب شده و هژمونی تبلیغاتی، کارستان کردند. اعتماد آنها به خدا (وعده اولوا بقیه) و بود؛ مردمی که مفتونِ فتنه تبلیغات اموی شده بودند! • زینب اگر می توانست عواطف مردم را به حسین(ع) بازگرداند ، "ملامت" و بعد "تنفر" و بعد "انتقام" را به جماعت برمی گرداند! توطئه (با حضور همه قبایل کوفه در کربلا) را می شکست و زمینه خون خواهی ها و قیامها می شد! • و زینب(س) در ورودی کوفه، عالی از این مرحله برآمد. تماشاگران دیروز کربلا که امروز برگشته و می گریستند را ستایش نکرد بلکه ملامت را بر جان آنها نشاند و زمینه اتفاقات بعد شد. • ماجرا ادامه دارد... ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 🔰همه چیز پولی نیست! اقتصاد تبرعی و صیانت از حقوق عمومی برشے‌‌ از جلسه‌‌ی درسگفتــار نظــام‌اقتصــادی‌دراســلام استاد ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔️ @sch_negah
🔻شروع پیش خرید نشریه 🔰 فصلنامه فرهنگ و علوم اسلامی روایت اندیشه | تابستان ۱۴۰۲ 🔹مدیر مسئول و سردبیر: حجت الاسلام امین اسدپور 🔸ویژه نامه «زن و عقلانیت انقلاب اسلامی» ▫️بازخوانی آراء و اندیشه های متفکرین انقلاب اسلامی پیرامون هویت و مسائل زنان. 🔻۱۴۴ صفحه | ۹۵ هزار تومان. 🟡 برای دریافت نشریه با تخفیف ۱۰ درصد، مبلغ ۸۵ هزار تومان به شماره کارت زیر واریز کنید و رسید را به همراه آدرس و کدپستی به آیدی @revayatandisheh_admin ارسال فرمائید. ۵۸۹۲۱۰۱۳۴۵۷۷۸۷۳۸ به نام امین اسدپور_بانک سپه 🔻همراه با ارسال رایگان @revayat_andisheh