میلاد با سعادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام مبارک
شیخ محمود صنیعی تهرانی
https://eitaa.com/m_s_t14
❤️❤️ علامه طباطبایی رحمهالله
🔸 وجودِ فرشتگان نيز مجهّز به چيزى است كه مىتوانند با آن كارى را بكنند كه پرندگان آن كار را با بالِ خود انجام مىدهند، يعنى ملائكه هم مجهّز به چيزى هستند كه با آن از آسمان به زمين و از زمين به آسمان مىروند، و از جايى به جاى ديگر كه مأمور باشند مىروند، قرآن نام آن چيز را جناح (یعنی بال) گذاشته، و اين نامگذارى مستلزم آن نيست كه بگوييم ملائكه دو بال نظيرِ بالِ پرندگان دارند، كه پوشيده از پَر است، چون صرفِ اطلاقِ لفظ، مستلزمِ آن جناح نيست، هم چنان كه الفاظ ديگرى نظير جناح نيز مستلزم معانىِ معهود نمىباشد مثلاً وقتى كلمه عرش و كرسى و لوح و قلم و امثال آن را درباره خداى تعالى اطلاق مىكنيم، نمىگوييم عرش آنها و كرسى و لوح و قلمش نظير كرسى و لوح و قلم ماست.
🔹 بله اين مقدار را از لفظ جناح مىفهميم كه: نتيجهاى را كه پرندگان از بالهاى خود مىگيرند، ملائكه هم آن نتيجه را مىگيرند، و اما اينكه چطور آن نتيجه را مىگيرند، از لفظ جناح نمىتوان به دست آورد.
📚 ترجمه تفسیر المیزان، علامه طباطبایی ج17 ص6
حاشیه :
حرف علامه دقیق است لکن اصحاب مکاشفات خفیه و جلیه در بعضی از ملائکه بال را مشاهده کرده اند
شیخ محمود صنیعی تهرانی
https://eitaa.com/m_s_t14
AUD-20151217-WA0000.mp3
235.9K
سخنان معرفتی مرحوم آیت الله میلانی
شیخ محمود صنیعی تهرانی
https://eitaa.com/m_s_t14
شهادت حضرت مادر ، فاطمه معصومه صلوات الله علیها را خدمت حضرت صاحب تسلیت عرض میکنم
لقب معصومه از جانب حضرت امام رضا علیهالسلام به دلیل مراتب تقوی و پرهیزگاری ـ تنها به فاطمه معصومه (س) در میان دختران حضرت امام موسی بن جعفر علیهالسلام ـ اعطا گردید؛ خانمی که در اقتدا به پدر بزرگوارش، بسیاری از ساعات زندگیاش، به عبادت و راز و نیاز با خدا سپری شد.
مرجع عظیم الشأن مرحوم آیت الله العظمی نجفی مرعشی رحمهالله فرمود: پدرم مرحوم آیت الله علامه سیدمحمود مرعشی که در نجف اشرف میزیست علاقه مند بود که به طریقی، محل قبر جده اش حضرت زهرا (س) را بیابد، برای این مقصود ختم مجربی انتخاب نمود و چهل شب به آن مداومت نمود. شب چهلم بعد از انجام ختم و توسل فراوان به بستر خواب رفت، در عالم خواب به محضر امام باقر علیهالسلام رسید، امام به او فرمود: «علیک بکریمه اهل البیت» به دامن کریمه اهل بیت چنگ بزن، ایشان تصور کرد منظور امام علیهالسلام حضرت زهرا (س) است، عرض کرد: آری قربانت گردم من نیز ختم را برای همین امر گرفتم. امام فرمود: منظور من قبر شریف حضرت معصومه در قم است سپس افزود: بخاطر مصالحی خداوند اراده نموده که قبر حضرت زهرا (س) مخفی باشد از این رو قبر حضرت معصومه (س) را تجلیگاه قبر حضرت زهرا (س) قرار داده است. در زیارت نامه حضرت معصومه که بوسیله امام رضا علیهالسلام نقل شده عنوان شده است ای دختر رسول خدا، ای دختر فاطمه و خدیجه و… این تعابیر در مورد حضرت معصومه آن هم از زبان امامی معصوم فقط بیانگر شرافت خانوادگی نیست بلکه علاوه بر آن اشاره به مقامات عالی و ملکوتی و معنوی حضرت دارد
امام رضا علیهالسلام فرمودند: کسی که حضرت معصومه را در قم زیارت کند مانند آنست که مرا زیارت کرده است. امام ثواب زیارت خویش را با زیارت حضرت معصومه در یک حد و اندازه میداند و نیز اینکه نام مبارک حضرت، فاطمه کبری بوده و امام او را ملقب به صفت معصومه کرده است و این مطالب نشانگر اوج عظمت روحی و معصومیت حضرت فاطمه کبری است
حضرت مادر آنقدر کرامت و لطف دارند ولی به احترام حضرت رضا علیه السلام بروز نمیدن و همه را حواله به برادر میکنند
هرچند عمیت عین لاتراها
مهم مهم مهم
البته تاریخ شهادت و ولادت حضرت معلوم نیست
راستش ، شب شهادت بودن امشب مجعول است و متقن اصلا نیست
لکن یک روزی مثل فردا رو رجاء شهادت میگیریم ولی باز عرض میکنم متقن نیست بلکه جعلی است
البته از ارادت شما به حضرت قطعا کم نمیشود
برای همین اول مطالب بالا را آوردم بعد این نکته آخر رو
إلهی خیر زیاد ببینین
شیخ محمود صنیعی تهرانی
https://eitaa.com/m_s_t14
حضرت امام صادق علیه السلام می فرمایند: ...أَلا إِنَّ لِلجَنَّةِ ثَمَانِيَةَ أَبوابٍ ثلاثَةٌ منها إِلى قُمَّ تُقبَضُ فیها امرَأَةٌ مِن وُلدي اسمها فاطمَةُ بِنتُ موسى و تدخلُ بشفاعتها شِيعَتِي الجَنَّة باجمعهم
آگاه باشید بهشت هشت در دارد كه سه در آن به سوى قم است. بانویى از فرزندان من در آنجا وفات مى كند كه نامش فاطمه دختر موسى (سلام الله علیهما) است همه شیعیان ما به شفاعت او وارد بهشت مى شوند
بحار الأنوار ج 57، ص 228
شیخ محمود صنیعی تهرانی
https://eitaa.com/m_s_t14
شهید متفکر مطهری عزیز :
🔹 بنیالعباس خیلی سیاستمدارتر و نیرنگبازتر و منافقتر از بنیامیه بودند و تا حدّ زیادی به دنیا اعلام کرده بودند که خلافت آنها جنبهی تقدّس دارد... تا بعدها یک عالم بسیار روشنبین و روشنفکرِ شیعی پیدا شد که این سمبل دروغین را نیز درهم کوبید و او خواجه نصیرالدین طوسی بود. [گفت] این خلافت هیچگونه تقدّسی ندارد، این قداستِ دروغین را ساختهاند. ولی سعدی این اشتباه را میکرد و میگفت:
آسمان را حق بُوَد گر خون ببارد بر زمین
از برای مرگ مستعصَم امیرالمؤمنین
🔸 اما خواجه نصیرالدین طوسی میگفت آسمان خون نخواهد بارید و حقّش هم نیست که خون ببارد. او چون یک عالم شیعی بود، به خودش چنین جرأتی داد که این خلافت غاصبانه اسلامی را به نفع اسلام درهم بکوبد ولو به دست مغول. کفرِ صریح بر کفرِ مستور خیلی ترجیح دارد. او هم همین است، مستعصم هم با چنگیز و مغول [در واقع] فرق نمیکند؛ فرقش این است که او یک پرده دروغین از اسلام روی چهره خودش کشیده ولی وی این پرده را ندارد. آن که این پرده را ندارد خطرش کمتر است از آن که این پرده را دارد. این اقدام، الهام از همان درسی است که حسین بن علی (علیهالسلام) داد، پارهکردن این ماسکی که دشمنانِ اسلام به چهره خودشان زدند.
📚 مجموعه آثار، مطهری، مرتضی ج25 ص297
شیخ محمود صنیعی تهرانی
https://eitaa.com/m_s_t14