eitaa logo
استاد مرتضی جوادی آملی
551 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
286 ویدیو
45 فایل
استاد حوزه و دانشگاه فهرست: https://eitaa.com/m_vaezjavadi/904 لینک اولین مطلب کانال: https://eitaa.com/m_vaezjavadi/3
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
56-54. المظاهر_الالهیة_فی_اسرار_العلوم_الکمالیه.mp3
12.14M
💠 صوت درس ⬅️ خوانش و شرح کتاب – جلسه 54 ✅ با حضور اساتید مطرح فلسفه سیاسی تكملة اعلم أنّ اللّه - تعالى - قد جمع فی الإنسان قوى العالم و أوجده بعد وجود الأشیاء التی جمعت فیه:(الَّذِی أَحْسَنَ كُلَّ شَیءٍ خَلَقَهُ وَ بَدَأَ خَلْقَ الْإِنْسٰانِ مِنْ طِینٍ)... و 77 تاریخ نشست: 1400/04/27 ✍️ نشست های علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 🆔 @m_vaezjavadi
💠 حیات طیّبه 🔸 ... حضرت ابی عبدالله (علیه السلام) به دنیا خطاب می ‌کند می ‌فرماید آیا می ‌خواهی مرا بفریبی؟ «أَ بِی تَعَرَّضْتِ أَمْ إِلَی [تَشَوَّفْتِ‏] تَشَوَّقْت‏»؛ آیا آمدی مرا فریب بدهی؟ من طعمه تو باشم؟ من گول و فریب و نیرنگ تو را بخورم؟ من اهل تو نیستم، «قَدْ طَلَّقْتُكِ ثَلَاثاً لَا رَجْعَةَ فِیهَا»؛ به هیچ وجهی بین من تو ـ ای دنیا ـ آشتی و دوستی نیست! انسانی می ‌تواند در میدان جهاد اصغر بگوید: «هَیهَاتَ‏ مِنَّا الذِّلَّة» که در میدان خطاب به دنیا بگوید «إِلَیکِ عَنِّی ... أَ بِی تَعَرَّضْتِ أَمْ إِلَی [تَشَوَّفْتِ‏] تَشَوَّقْت‏»، من طعمه تو ای دنیا نیستم، من در صید تو قرار نمی ‌گیرم، بلند پرواز هستم به حدّی که قدّ دنیا به من نمی ‌رسد، ﴿إِلاّ عِبَادَكَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِینَ﴾،[1] این می ‌شود. 🔸 چرا ابی عبدالله به راحتی می ‌فرماید: «فَكَأَنَّ الدُّنْیا لَمْ‏ تَكُنْ‏ وَ كَأنَّ الْآخِرَةَ لَمْ تَزَل‏»[2] گویا دنیا اصلاً نبوده و همواره آخرت است، چه می ‌بیند حضرت که این گونه ندا می ‌دهد؟ محراب عبادت، ، ، ، اینهاست که انسان‌ها را می ‌سازد و چنین زندگی و حیاتی را برای انسان‌ ها به ارمغان می ‌آورد. [1] . سوره حجر، آیه40؛ سوره ص، آیه83. [2] . کامل الزیارات، للنص، ص75. ◀️ سخنرانی محرم تاریخ: 1395/07/16 🆔 @m_vaezjavadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
57-55. المظاهر_الالهیة_فی_اسرار_العلوم_الکمالیه.mp3
10.22M
💠 صوت درس ⬅️ خوانش و شرح کتاب – جلسه 55 ✅ با حضور اساتید مطرح فلسفه سیاسی تنبیه اعلم أنّ هذا الروح الطبی، الذی یتقوّم به البدن، مثاله جرم له نور كنار السراج و القلب له كالمسرجة و الدم الأسود الذی فی باطن القلب له كالفتیلة... و 78 تاریخ نشست: 1400/04/28 ✍️ نشست های علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 🆔 @m_vaezjavadi
💠 فیض جدید 🔸 اگر ما دعای رسمی و دعای مختص داریم، این نشان از آن است که در دعاهای مختص ما مترصّد یک هستیم یک فوز و یک عنایت جدید هستیم. خدای عالم وقتی بخواهد نسبت به بندگانش از سر لطف و عنایت فوز جدیدی را به آنها عطا بفرماید راهش یا نماز است یا دعا و نیایش. ما سه روز را به عنوان عید رسمی الهی داریم: عید فطر، و عید جمعه؛ در این سه روز خدای عالم مختص دارد و این نماز مختص یک خاصی است که خدای عالم به لحاظ این و عود و به بنده، این را به او عطا فرموده است. ◀️ سخنرانی عمومی تاریخ: 1396/03/17 🆔 @m_vaezjavadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
58-56. المظاهر_الالهیة_فی_اسرار_العلوم_الکمالیه.mp3
11.68M
💠 صوت درس ⬅️ خوانش و شرح کتاب – جلسه 56 ✅ با حضور اساتید مطرح فلسفه سیاسی فكما أنّ السراج تارة ینطفئ من داخله كما ذكرناه و تارة بسبب من خارج كریح عاصفة؛ فكذلك الروح، تارة ینطفئ بسبب من داخل و تارة ینطفئ بسبب من خارج كالقتل... تاریخ نشست: 1400/04/29 ✍️ نشست های علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 🆔 @m_vaezjavadi
21.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 خردورزی 🔸 هلاکت و سقوط انسان در گرو عدم توجه به و است. امام سجاد (علیه السلام) فرمود: «مَنْ لَمْ یكُنْ عَقْلُهُ مِنْ أَكْمَلِ مَا فِیهِ كَانَ هَلَاكُهُ مِنْ أَیسَرِ مَا فِیهِ»؛[1] اگر کسی خردمندی و عقلانیت در او و بارز نباشد و جهت کامل تر وجودش را خردمندی پُر نکند، چنین انسانی به راحتی به سقوط و انحطاط کشیده می شود؛ زیرا حسّ گرایی، خیال گرایی، وهم گرایی و نظایر آن انسان را به درّه می کشاند. [1]. التفسیر المنسوب إلى الإمام الحسن العسكری علیه السلام، ص26؛ الإحتجاج علی أهل اللجاج(طبرسی)، ج‏2، ص320. ◀️ پیام موضوعی به مرکز اسلامی امام علی (علیه السلام) شهر استکهلم تاریخ: 1399/12/17 🆔 @m_vaezjavadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خوانش-کتاب-المظاهر-الالهیة-فی-اسرار-العلوم-الکمالیة-جلسه-چهارم.mp3
12.58M
💠 صوت درس ⬅️ خوانش و شرح کتاب – جلسه 4 ✅ با حضور اساتید مطرح فلسفه سیاسی المظهر الأوّل فی الإشارة إلى عمدة مقاصد الكتاب الإلهی، التی هی الحكمة الحقّة و الغایة المطلوبة. تاریخ نشست: 1392/10/19 ✍️ نشست های علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 🆔 @m_vaezjavadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا