eitaa logo
معارف دینی(عقاید و تاریخ و....)
95 دنبال‌کننده
170 عکس
53 ویدیو
3 فایل
💢 کانال های اصلی ما 👤👥 در ایتا 👈 @Allameaskari در ایتا 👈 @taghriraterozaneh 📚پرسش و پاسخ👈 @aghayabnalhasan 📱 ✍ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
مشاهده در ایتا
دانلود
👤بعضى اوقات روى صورت جوش‌هاى چرکى ظاهر مى‌شود آيا اين آبى که در اثر ترکاندن آنها بيرون مى‌آيد نجس است؟ اگر با خون همراه نباشد، نجس نيست. 🔗استفتائات جدید_خون_آیت الله خامنه ای 📲 @Maaref_dini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖قسمت سیزدهم 🔰چرا امامت را غصب کردند ⁉️ 💢 اولین کسی که به عیادت حضرت فاطمه (س) آمد،امّ سلمه بود. 🔻حضرت فاطمه(س) به امّ سلمه فرمود: ... علت این کار کینه هایی بود که از جنگ بدر _ از علی (ع) _ به دل داشتند و انتقام و طلب خون هایی که در جنگ احد ریخته بود. ▪️این منافقان دشمنی علی (ع) را در دلهایشان پنهان داشتند و آنگاه که خلافت را گرفتند و به هدف رسیدند،یکباره، ابر اهل شقاق بر ما باریدن گرفت و بلا بر ما فرو ریخت. 👈بند کمان ایمان از سینه های آنان برید و آنچه دلهایشان می خواست ، به سبب غرور دنیا به ما آزار کردند. 👈اینها همه به جهت آن بود که علی (ع) پدران آنان را در نبرد های سخت و در منازل شهادت، کشته بود‌. (س) 📖 سقیفه ص ۱۳۵ 🔗برای پیگیری بیشتر : ( @Allameaskari ) 📲 @Maaref_dini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✔️اثر بخشی سریع حرکت امام حسین (ع) ☑️ قسمت پنجم 🔰قیام بعد از قیام ⚠️با خون امام حسین(ع) ، اعتبار و قداست خلافت ، رو به افول و شکست نهاد و ساختمانی که پنجاه سال حکومت قریشیان در برآوردن و ساختنش زحمت کشیده بودند ، فروریخت. در واقع جهان اسلام نتوانست ، شهادت حضرت حسین (ع) را برتابد و تحمل آورد و در همه جا ، به صورت پنهان و نهان نارضایتی بوجود آمده بود. 👈خواب غفلت حاکم بر عالم اسلام ، پاره شده بود و جهلی که می رفت در اثر مرور زمان به ضلالت غیر قابل علاج تبدیل شود ، از سر ها پریده بود.از هر جا کسانی فریاد بر می داشتند و سخنانی برخلاف وضع موجود بر زبان می راندند و گاه و بی گاه انقدر این ناراحتی گسترده و عمیق بود که کسانی به اعمال انتحاری دست می زدند❗️ 📚معلم درس محبت ص ۵۰ 🔗برای پیگیری بیشتر : ( @Allameaskari ) 📲 @Maaref_dini
🌟 پیامبر، نوری در تاریکی جاهلیت بود 🔻 آیت الله خامنه ای : 🔹️ در دورانی که جهان در تاریکی جهل و فریب جاهلیت فرو رفته بود، خداوند نور پیامبر را به بشریت اعطا کرد ؛ امروز هم اگر از این نور تبعیت کنیم ، نتیجه‌اش فلاح و رستگاری است. 🔹️ اگر بشر به این بلوغ فکری برسد که به دعوت نبی پاسخ دهد ، گرفتاری او رفع می‌شود. 🔺️ امروز به‌خاطر ظلم قدرت‌ها، دنیا مثل آن روز تاریک است. امروز بشریت گرفتار است و این فقط مخصوص دنیای اسلام نیست ؛ آن کشورهایی هم که به‌ظاهر پیشرفته‌اند به‌شدت گرفتارند و اسلام پاسخگوی همه‌ی این نیازهاست. 🔗فرمایشات رهبر معظم انقلاب سال ۹۷/۹/۴ 📲 @Maaref_dini
درس‌هایی از رفتار سیاسی پیامبر(ص) 📝شدید با پیمان‌ شکنان 🔰از همان ابتدایی که (ص) در مدینه شکل گرفت، دشمنان آن هم شروع به کار کردند. پیامبر(ص) در دوران حکومت خود، حداقل با سه گروه دشمن مواجه بود: 1️⃣دشمن اول، قبایل نیمه وحشی‌: که اطراف مدینه زندگی می‌کردند «و تمام زندگی آنها عبارت از جنگ و خونریزی و غارت و به جان هم افتادن و از همدیگر قاپیدن است.» پیامبر «در هر کدام از آنها اگر نشانه‌ی صلاح و هدایت بود ، پیمان بست ... و بر عهد و پیمان خودش، بسیار پافشاری می‌کرد و پایدار بود.» اما آنهایی که شریر و غیر قابل اعتماد بودند، «پیغمبر سراغ آنها رفت و آنها را منکوب کرد و سر جای خودشان نشاند..» 2️⃣دشمن دوم ، اشراف مکه و اهل قریش: «پیغمبر احساس کرد اگر بنشیند تا آنها سراغش بیایند ، یقیناً آنها فرصت خواهند یافت ؛ لذا سراغ آنها رفت؛ منتها به طرف مکه حرکت نکرد. راه کاروانىِ آنها از نزدیکی مدینه عبور می‌کرد ؛ پیغمبر تعرّض خودش را به آنها شروع کرد ، که جنگ بدر ، مهم‌ترینِ این تعرّض‌ها در اوّلِ کار بود. پیغمبر تعرّض را شروع کرد ؛ آنها هم با تعصّب و پیگیری و لجاجت به جنگ آن حضرت آمدند. تقریباً چهار، پنج سال وضع این‌گونه بود ؛ یعنی پیغمبر آنها را به حال خودشان رها نمی‌کرد ؛ آنها هم امیدوار بودند که بتوانند این مولود جدید - یعنی نظام اسلامی - را که از آن احساس خطر می‌کردند، ریشه کن کنند. جنگ اُحد و جنگ‌های متعدّد دیگری که اتّفاق افتاد، در همین زمینه بود.» آخرین جنگ پیامبر(ص) با این دشمنان، جنگ خندق بود و پس از آن، ماجرای صلح حدیبیه پیش آمد و پیامبر(ص) با آنان پیمان صلح امضا کرد. اما سال هشتم بعثت ، «که کفّار نقض عهد کرده بودند ، پیغمبر رفت و مکه را فتح کرد، که فتحی عظیم و حاکی از تسلّط و اقتدار آن حضرت بود.» 3️⃣دشمن سوم، یهودی‌ها: «یعنی بیگانگانِ نامطمئنی که علی‌العجاله حاضر شدند با پیغمبر در مدینه زندگی کنند ؛ اما دست از موذیگری و اخلالگری و تخریب برنمی‌داشتند... پیغمبر تا آن‌جایی که می‌توانست، با اینها مدارا کرد؛ اما بعد که دید اینها مدارابردار نیستند ، مجازاتشان کرد. هرکدام از این سه قبیله عملی انجام دادند و پیغمبر بر طبق آن عمل، آنها را مجازات کرد. اوّل، بنی‌قینقاع بودند که به پیغمبر خیانت کردند؛ پیغمبر سراغشان رفت و فرمود باید از آن‌جا بروید؛ اینها را کوچ داد و از آن منطقه بیرون کرد و تمام امکاناتشان برای مسلمان‌ها ماند. دسته‌ی دوم، بنی‌نضیر بودند. اینها هم خیانت کردند لذا پیغمبر فرمود مقداری از وسایلتان را بردارید و بروید؛ اینها هم مجبور شدند و رفتند. 🔰 دسته‌ی سوم بنی‌قریظه بودند که پیغمبر امان و اجازه‌شان داد تا بمانند؛ اینها را بیرون نکرد؛ با اینها پیمان بست تا در جنگ خندق نگذارند دشمن از طرف محلاتشان وارد مدینه شود؛ اما اینها ناجوانمردی کردند و با دشمن پیمان بستند تا در کنار آنها به پیغمبر حمله کنند!... بعد که قریش و هم‌پیمانانشان شکست خوردند و از خندق جدا شدند و به طرف مکه رفتند، پیغمبر به مدینه برگشت. همان روزی که برگشت، نماز ظهر را خواند و فرمود نماز عصر را جلوِ قلعه‌های بنی‌قریظه می‌خوانیم؛ راه بیفتیم به آن‌جا برویم ؛ یعنی حتّی یک شب هم معطل نکرد؛ رفت و آنها را محاصره کرد. بیست‌وپنج روز بین اینها محاصره و درگیری بود؛ بعد پیغمبر همه‌ی مردان جنگی اینها را به قتل رساند؛ چون خیانتشان بزرگ‌تر بود و قابل اصلاح نبودند.» بنابراین در هیچکدام از این قضایا، پیغمبر نقض عهد نکرد اما در مقابل نقض عهد آنان، ساکت نماند و پاسخ خیانت‌شان را با اقتدار کامل داد. 👉@Khattehezbollah 📲 @Maaref_dini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢آیت الله حسینی همدانی امام جمعه کرج شب عید رسول اکرم (ص) به مردم عیدی ۳۰۰۰ تومانی دادید؟ اهداف سیاسی دارید +وقتی صدای مردم از تریبون نماینده ولی فقیه بیرون بیاید نفس دشمن را میبرد @basij_pnuh
🔻سبحانی‌نیا، مدیر حوزه علمیه استان قزوین: 🔹براساس قرآن و مستندات تاریخی، هیچ گاه رسول گرامی اسلام (ص) با دشمنانی که پیمان نامه خود را نقض کرده و زیر پا گذاشتند، پیمان نبستند و نسبت دادن چنین رفتاری به آن حضرت، مصداق دروغ بستن به رسول خدا (ص) است و بر اساس روایات متعدد جایگاه کسی که به پیامبر دروغ ببندد جهنم است. 🔹این بیانات برای توجیه برجام و بهره برداری انتخاباتی بود. ریاست جمهوری به خوبی اطلاع دارند که آمریکای جنایتکار چطور با پر رویی نقض برجام کرد و از طرف دیگر اروپا نیز با نیرنگ و خباثت دنباله رو آمریکاست، لذا نمی توان به غرب اعتماد کرد 🔹نسبت دادن به رسول اکرم (ص) شایسته مسئولان نظام جمهوری اسلامی نیست. http://hawzahnews.com/news/871868
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰وظیفه ی همیشگی 🔻وظیفه‌ای كه همیشه باید مورد نظرمان باشد بخصوص امروز، وظیفه‌ی مرزبندی صحیح و صریح با جبهه‌ی دشمن است : 🔸قَد كانَت لَكُم اُسوَةٌ حَسَنَةٌ فی اِبراهیمَ وَ الَّذینَ مَعَهُ اِذ قالوا لِقَومِهِم اِنّا بُرَءآؤُا مِنكُم وَ مِمّا تَعبُدونَ مِن دونِ الله كَفَرنا بِكُم وَ بَدا بَینَنا وَ بَینَكُمُ العَداوَةُ وَالبَغضآءُ [ابداً] حَتّی‌ تُؤمِنوا بِاللهِ وَحدَه. خداوند در این آیه ، تصریح می كند كه این اسوه‌ی حسنه‌ای است برای شما - قَد كانَت لَكُم اُسوَةٌ حَسَنَةٌ فی اِبراهیم - یعنی باید این‌جوری باشید ، مرزبندی باید بكنید. 🔻مرزبندی به معنای این نیست كه ما رابطه‌مان را قطع بكنیم ؛ توجه بكنید، مغالطه نكنند كه شما می گویید ما با همه‌ی دنیا دشمنیم ؛ نه ، مرزبندی كنید ، تا مرزها مخلوط نشود . ⚠️مثل مرز جغرافیایی ؛ که مرز شما را بین كشور خودتان و كشورهای اطرافتان مرز معین می كنید ؛ معنای این مرز این نیست كه شما نمی روید آنجا ، آنها نمی‌آیند اینجا ؛ معنای این مرز این است كه هر رفت‌ و آمدی منضبط خواهد بود. معلوم باشد كِی می رویم، چه كسی میرود ، چه‌جور می رود ؛ چه كسی می‌آید ، كِی می‌آید، چه‌جور می‌آید ، چرا می‌آید ؛ مرزبندی در مرزهای جغرافیایی این‌جور است ؛ در مرزهای عقیدتی هم همین‌جور است. در همین آیه‌ی شریفه، بعد از آنكه خدای متعال این اسوه‌ی حسنه را و عمل ابراهیم را بیان می فرماید، بعد می فرماید: اِلّا قَولَ ابراهیمَ لِاَبیهِ لَاَستَغفِرَنَّ لَك ؛ یعنی این مرزبندی، مانع این نیست كه ابراهیم به پدرش بگوید كه من به تو ترحم می كنم ، برای تو استغفار می كنم ؛ اینها همه هست. بنابراین معنای مرزبندی این است كه مشخص باشد ما چه كسی هستیم ، شما چه كسی هستید. من گمان می كنم سوره‌ی مباركه‌ی "قل یا ایها الكافرون" همین مرزبندی را بیان میكند: لا اَعبُدُ ماتَعبُدون، و لا اَنتُم عابِدُونَ مااَعبُد ؛ یعنی مرز مشخص باشد، مرز مخلوط نشود. 😱 كسانی كه سعی می كنند این مرز را كمرنگ كنند یا محو كنند یا از بین ببرند، اینها خدمت نمی كنند به مردم ، اینها خدمت نمی كنند به كشور ؛ چه مرزهای دینی و عقیدتی، چه مرزهای سیاسی. استقلال، مرزی است برای كشور؛ این كسانی كه سعی می كنند اهمیت استقلال یك ملت را - به‌عنوان جهانی شدن و حل شدن و منطبق شدن با جامعه‌ی جهانی - از بین ببرند و كمرنگ كنند ، مقاله مینویسند، حرف می زنند ، اینها هیچ خدمتی نمیكنند به این كشور. 🔗بیانات مقام معظم رهبر _۱۳۹۲/۱۲/۱۵ 📲 @Maaref_dini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا