eitaa logo
معارف الشیعه
3.7هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
780 ویدیو
311 فایل
نگرشی بر مکتب معارف خراسان و معارف الهی در برابر افکار بشری و معارف یونانی کتابخانه مجازی "مکتب تفکیک" @k_maktabtafkik ارتباط با ما: حجت الاسلام طوغانی @Yanooor59 حجت الاسلام توحیدی اسدآبادی @valiyollah14
مشاهده در ایتا
دانلود
062-osol-toohidi.mp3
زمان: حجم: 2.49M
🔴 از منظر قرآن و روایات 🔹 توسط عالم ربانی و فقیه اهل البیت حضرت علامه آیت الله حاج ادام الله ظله الوارف 🔸(جلسه شصت و دوم) کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
dcb694a0-ea6c-431c-b245-364eec52bcd0-H.mp3
زمان: حجم: 17.87M
🔴 درس 🔸سوره مبارکه 🔸توسط مرجع بزرگ شیعه ، شیخ الفقهاء و المجتهدین حضرت آیت الله العظمی دامت برکاته 🔹(جلسه دوازدهم) کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
nahaye-2.pdf
حجم: 370.5K
🔸فایل 🔴 نقد و بررسی کتاب علامه رحمت الله علیه 🔸توسط زعیم حوزه ی علمیه خراسان حضرت آیت الله العظمی علامه دامت برکاته 🔹 (جلسه دوم) کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
4_380051996641591738.pdf
حجم: 4.59M
🔴 فایل 🔸کتاب شریف 🔸تالیف مرحوم علامه رضوان الله تعالی علیه از بزرگان 🔸متن کتاب عربی کانال معرفتی"معارف الشیعه" @maaref_shiaa
💢حکایت معلم ناصبی امام هادی سلام الله علیه که از شیعیان شد .... " معتصم نقشه شهادت امام جواد(سلام الله علیه ) را در ذهن خود طرح می کرد. به عمر بن فرج دستور داد به مدینه حرکت و با والی مدینه مشورت کن و از او بخواه یک معلم که ناصبی و دشمن اهل بیت باشد، برای ابوالحسن هادی معین کند تا ضمن آموزش بر او اثر گذارد. او وارد مدینه شد و با والی مدینه مشورت کرد و همگی بر آن شدند که مانع ارتباط شیعیان با حضرت هادی شوند و عالم ناصبی شهر به نام جنیدی را برای آموزش حضرت بگمارند. بر حسب ظاهر به این امر موفق شدند و این در حالی بود که حضرت هادی(سلام الله علیه ) حدود شش سال و اندی داشتند. روزی والی شهر از جنیدی پرسید: حال این کودک که تربیت می کنی، چگونه است؟ جنیدی با اعتراض جواب داد: این کودک؟ چرا نمی گویی این پیر! بگو بدانم ایا دراین شهر در علم و ادب عالم تر از او کسی را می شناسی؟ والی جواب داد: نه. جنیدی گفت: به خدا قسم، در ادبیات مطلبی می گویم و تصور می کنم از ابتکارات من است. ناگهان می بینم حضرت هادی فروع و مطالبی می گوید و من از او استفاده می کنم. مردم تصور می کنند من معلم او هستم؛ نه چنین نیست، من از او بهره مند می گردم. مدتی گذشت، والی از جنیدی سؤال کرد: حال کودک چگونه است؟ جنیدی با کمال اعتراض گفت: کودک؟ چنین مگو! او برترین و بهترین مخلوق خدا روی زمین است. گاهی که وارد حجره می شود، به او می گویم سوره ای از قرآن بخواند، می گوید کدام سوره را می خواهی تا بخوانم؟ هر سوره طولانی که بگویم، با صدایی دلنشین تر از صدای داود قرائت می کند و صحیح تر از قرائت او نشنیده ام!! او قرآن را حفظ است و تأویل و تنزیل آن را می داند! این کودک در مدینه از کجااین علوم زیاد را آموخته!... با این ارتباط، دشمنی جنیدی با اهل بیت: تبدیل به دوستی و محبت شد و او به امامت حضرت هادی(سلام الله علیه) معتقد شد. 📚کتاب مأثر الکبراء فی تاریخ سامراء کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
💢اطاعت محض از معصوم علیه السلام ... ◾️قال علی بن الحسین (سلام الله علیه) : إنَّ دینَ اللّهِ لایُصابُ بِالْعُقُولِ النّاقِصَهِ، وَالاْراءِ الْباطِلَهِ، وَالْمَقاییسِ الْفاسِدَهِ، وَلایُصابُ إلاّ بِالتَّسْلیمِ، فَمَنْ سَلَّمَ لَنا سَلِمَ، ومَنِ اهْتَدى بِنا هُدِىَ، وَمَنْ دانَ بِالْقِیاسِ وَالرَّأْىِ هَلَكَ . 🔸حضرت سجاد علیه السّلام فرمودند : به وسیله عقل ناقص و نظریه هاى باطل و مقایسات فاسد و بى اساس نمى توان احكام و مسائل دین را به دست آورد بنابراین تنها وسیله رسیدن به احكام واقعى دین تسلیم محض مى باشد پس هركس در مقابل ما اهل بیت تسلیم باشد از هر انحرافى در امان است و هر كه به وسیله ما هدایت یابد خوشبخت خواهد بود و شخصى كه با قیاس و نظریات شخصى خود بخواهد دین اسلام را دریابد هلاك مى گردد . 📚مستدرك الوسائل/ج17/ص262. کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
🔴 اول یک‌دور معارف بخوانید و بعد اگر خواستید، و دانش‌های دیگر. آیت الله ( حفظه الله تعالی ) : «آشنایی با معارف اهل‌بیت(ع) باید محور حوزه علمیه باشد؛ اگر از محور بودن در حوزه بیرون رفت، این حوزه از مدار خودش خارج شده است. حوزه‌ای که مدار آن در فقه و اخلاق و عرفان، معارف اهل‌بیت(ع) نباشد، شک نکنید که این حوزه، شیعی نیست. می‌شود: حوزه مدینه یا حوزه الازهر. معنا ندارد طلبه در حوزه علمیه، شرح تجرید خوانده، شرح منظومه خوانده، اسفار خوانده، اشارات خوانده، حکمت‌الاشراق خوانده...، اما یک دوره توحید صدوق و کتب روایی دیگر را نخوانده باشد. این قابل‌دفاع نیست. ⬅️ این به معنی انکار فلسفه نیست؛ من نمی‌خواهم فلسفه را انکار کنم؛ می‌گویم این‌طرفش چه شد؟ طلبه ممکن است با حساب‌و‌کتاب [و در صورت لزوم]، ادبیات معاصر یا روشنفکری را بخواند و همچنین کتاب‌های خوب مثل کتب علامه طباطبایی(ره) را بخواند، اما اصول‌کافی و بحارالانوار چطور؟ [اگر نمی‌خوانیم] پس چرا اسم خودمان را می‌گذاریم طلبه؟ من نمی‌گویم آنها را نخوانید، می‌گویم این‌طرفش چه شد؟ آدم سی سال در حوزه علمیه باشد، اما یک دور «کافی» نخوانده، یک دور «بحار» نخوانده. پس چه خوانده‌ای؟ منبعِِ معارف برای طلبه، قرآن و روایات است. قرآن اصل است و روایات تفسیر قرآن است. خدا رحمت کند استاد ما را، می‌فرمود قرآن فهم نمی‌شود الا بالروایه (لتبیّن للناس ما نزّل الیهم. مبیّن قرآن اهل‌بیت-ع- هستند.) و روایت فهم نمی‌شود الا بالزیارة. منبع معرفتی ما باید قرآن و روایات باشد. همۀ سیر ما آخرش باید به اینها ختم شود. این سیر چقدر طول می‌کشد؟ از اول طلبگی تا آخر عمر. حد ندارد. کتب دیگر هم می‌خوانیم؟ بله. من همیشه به دوستانی که می‌گویند "ما فلسفه بخوانیم یا نه؟" می‌گویم اگر روایات و معارف را خوانده‌اید، بروید بخوانید؛ آن وقت استفاده می‌کنید. اگر نخوانده‌اید، نروید. یعنی ذهن خودتان را در معارف، اول با کلام دیگران باز نکنید. اگر جزو "عباد" شده‌اید، بروید بخوانید. این آیه قرآن را ببینید: "فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ". شما جزو "عباد" بشو! همانی که فرمود: "فَاطْلُبْ أَوَّلًا فِي‏ نَفْسِكَ‏ حَقِيقَةَ الْعُبُودِيَّة." همانی که فرمود: "وَ كَذلِكَ أَوْحَيْنا إِلَيْكَ رُوحاً مِنْ أَمْرِنا ما كُنْتَ تَدْري مَا الْكِتابُ وَ لاَ الْإيمانُ وَ لكِنْ جَعَلْناهُ نُوراً نَهْدي بِهِ مَنْ نَشاءُ مِنْ عِبادِنا". (...قرآن نوری است که ما عباد خود را با آن هدایت می‌کنیم). شما جزو عباد بشو! وقتی این محقق شد، برو [به سمتِ] "يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ." چنین فردی حرف که می‌شنود بهترینش را انتخاب می‌کند؛ عبد کسی است که وقتی می‌شنود، بهترین را انتخاب می‌کند. بهترین کدام است؟ چیزی که به درد بندگی می‌خورد و با توحید و ولایت تناسب دارد». کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴توجه : اگر در فقط به اندازه صلوات برای امام زمان "سلام الله علیه" فرصت دارید ، در این گروه عضو شوید . گروه ( و زیارت عاشورا) به نیت تعجیل در فرج http://eitaa.com/joinchat/2978086929C4b61c2798a
🔴 🔸السلام علیکم یا ایمه البقیع کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔴 🔸 عرض تسلیت به محضر مقدس قطب عالم امکان حضرت سلام الله علیه و عجل الله فرجه الشریف کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
  🏴🏴🏴 هشتم شوّال🏴🏴🏴 🔸ويرانى قبور ائمه عليهم السّلام در اين روز در سال ۱۳۴۴ هجری قمری ( ۹۷ سال قبل ) قبور ائمه بقيع عليهم السّلام به دست وهّابيون تخريب شد ، و أشياء نفيس و با ارزش آن قبور مطهّر به يغما برده شد . - مستدرك سفينة البحار ۶ / ۶۵ . علت و انگيزه تخريب اين قبور مطهّر در كتب مختلفى كه بر ردّ عقائد ضالّه وهابيّت تأليف شده ، بيان گرديده است . آنان اضافه بر قبور مطهّر ائمه معصومين عليهم السّلام ، ديگر قبور بقیع را هم تخريب نمودند ؛ قبر منسوب به فاطمه زهراء سلام الله عليها . قبر مطهّر فاطمه بنت أسد سلام الله عليها ، مادر أمير المؤمنين عليه السّلام . قبر مطهّر حضرت عبدالله و حضرت آمنه پدر و مادر گرامی پیامبر خدا صلّی الله علیه و آله . قبر مطهّر حضرت أمّ البنين سلام الله عليها . قبر إبراهيم پسر پيامبر صلّى الله عليه و آله . قبر إسماعيل فرزند حضرت صادق عليه السّلام . قبر دختران پيامبر صلّى الله عليه و آله . قبر حليمه سعديه ، مُرضِعه پيامبر صلّى الله عليه و آله . قبر حضرت حمزه عليه السّلام و شهداى أحُد . قبور شهداى زمان پيامبر صلّى الله عليه و آله . وهابيّون در سال ۱۳۴۳ هجری قمری در مكّه ، گنبدهاى قبر حضرت عبدالمطلب ، أبو طالب ، خديجه ، و زادگاه پيامبر صلّى الله عليه و آله و فاطمه زهراء سلام الله عليها را با خاك يكسان كردند . در جدّه نيز قبر حوا و ديگر قبور را تخريب كردند . در مدينه گنبد منّور نبوى را به توپ بستند ولى از ترس مسلمانان قبر شريف را تخريب نكردند . گنبد و مرقد حضرت عبدالله و آمنه پدر و مادر پيامبر صلّى الله عليه و آله را تخریب کردند . در همان سال به كربلاى معلّى حمله كردند ، و ضريح مطهّر را كندند و جواهرات و أشياء نفيس حرم مطهّر را كه اكثراً از هداياى سلاطين و بسيار ارزشمند و گرانبها بود ، غارت نموده و قريب به ۷۰۰۰ نفر از علماء ، فضلا و سادات و مردم را كشتند . سپس به سمت نجف رفتند كه موفق به غارت نشدند و شكست خورده برگشتند . 📚- كشف الارتياب / ۷۷ . 📚- شهداء الفضيلة علّامه امينى / ۳۸۸ کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa