eitaa logo
معارف الشیعه
3.7هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
780 ویدیو
311 فایل
نگرشی بر مکتب معارف خراسان و معارف الهی در برابر افکار بشری و معارف یونانی کتابخانه مجازی "مکتب تفکیک" @k_maktabtafkik ارتباط با ما: حجت الاسلام طوغانی @Yanooor59 حجت الاسلام توحیدی اسدآبادی @valiyollah14
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 حالات مرحوم آیت الله العظمی قبل از وفات! 🔹 بخش سوم 🔹خضاب و حنوط و شهادتین قبل از وفات! 🔸میرزا جهت استحام وارد حمام عمومی شهر میشود. 🔸 داخل حمام به سر و محاسن خود حنا میزند و خضاب میکند! 🔸به حمامی فرمود حوله ای تمییز بیندازد،او حوله را انداخت ولی مرحوم میرزا جهت حوله را به سمت قبله تغییر میدهد! 🔸یکی از شاهدان میگوید: میرزا با خودش حنوط آورده بود و هفت موضع بدنش را حنوط کرد و روی حوله رو به قبله دراز کشید! 🔸حوله ای هم بروی خود کشید و مدام ذکر شهادتین میگفت....تا اینکه صدا خاموش شد.... 🔸 شاهد میگوید: من با خودم گفتم آقا سرما نخورد، نگاه کنیم شاید ایشان خوابیده اند! آمدند دیدند که میرزا در همان حالت از دنیا رفته اند!!!! 📚احیاگر حوزه خراسان ص۴۴۲ عاش سعیدا و مات سعیدا هنییا له ما اعده الله لاولیایه... کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔴 نماز اهلسنت ▪️سَمِعْتُ أَبَا اَلْحَسَنِ(عَلَیْهِ السَّلام) يَقُولُ: إِنَّ الله عَزَّ وَ جَلَّ فِي كُلِّ وَقْتٍ صَلاَةً يُصَلِّيهَاٰ هَذَاٰ اَلْخَلْقُ، يَلْعَنُهُمْ. قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاٰكَ وَ لِمَ؟ قَالَ (عَلَیْهِ السَّلام)؛ بِجُحُودِهِمْ حَقَّنَا وَ تَكْذِيبِهِمْ إِيَّانَاٰ. 🔸راوی گوید، از علیه السلام شنیدم که فرمودند: همانا خداوند در هر نمازی که این جماعت (اهل تسنن) بخوانند، آنان را لعنت می‌کند. راوی گوید، پرسیدم؛ فدایتان شوم، به چه دلیل؟ فرمودند؛ به سبب انکار نمودن حق ما و تکذیب ما اهل بیت علیهم السلام. 📚علل الشرایع، ج ۲، ص ۶۰۲ 📚بحارالأنوار، ج ۲۷، ص ۲۳۵ 📚بحار الأنوار، ج ۶۹، ص ۱۳۲ 📚موسوعة الکلمة، ج ۱۶، ص ۲۱۰ 📚وسائل الشیعة، ج ۱، ص ۱۲۴ 📚الدلائل فی شرح منتخب المسائل، ج ۱، ص ۶۵۴ 💐💐💐 کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔴 روز شب را خلاف مردم بگذرانید.... ▫️ سلام الله علیه إِنِّي لَأَقُولُ لَكَ قَوْلًا قَدْ كَانَتْ آبَائِي ع تَقُولُهُ لَوْ كَانَ فِيكُمْ عِدَّةُ أَهْلِ بَدْرٍ لَقَامَ قَائِمُنَا . ... قَدْ شَمَّرُوا فَاحْتَذَوْا بِحَذْوِنَا وَ عَمِلُوا بِأَمْرِنَا-... يُصْبِحُونَ فِي غَيْرِ مَا النَّاسُ فِيهِ وَ يُمْسُونَ فِي غَيْرِ مَا النَّاسُ فِيهِ يَجْأَرُونَ إِلَى اللَّهِ فِي إِصْلَاحِ الْأُمَّةِ بِنَا ... 💬 "من چيزى به تو مى گويم كه پدرانم آن را مى گفتند، اگر در بين شما به تعداد افراد جنگ بدر (313 یار واقعی) وجود داشت قائم ما قيام می کرد... (شیعیان واقعی ما) دامن همّت بالا زده و پا در جاى پاى ما مى گذارند و به فرمان ما عمل مى كنند... شب را بر خلاف معمول مردم به صبح مى رسانند، و همچنین روز را به خلاف معمول مردم به شب مى رسانند، و مدام با راز و نياز از خداوند می خواهند امّت به دست ما اصلاح شود (و برای ظهور استغاثه می کنند)." 📚مشکات الانوار ص64 💐💐 کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
@Elteja -کانال اِلتجا4_5875042986324134496.mp3
زمان: حجم: 7.91M
‍ ▫️این مرد، هرشب مهمان خانهٔ امام زمانش میشود!! زیبای عابد هندوستان به مناسبت سالروز ولادت 💐 📚کافی ج۱ ص۴۸۱. کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔻 و را بشناسیم .... 💢 صحبت کردن در میان صحبت های برادر مسلمان در حدیث معتبر از حضرت رسول(صلی‌ الله‌ علیه‌ و آله) منقول است که: هرکه در میان سخن برادر مسلمان خود سخن بگوید چنان است که خدشه و خراشی در روی او کرده است. 📚 کتاب باب یازدهم فصل هفتم کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
🔻 و را بشناسیم .... 💢 درگوشی صحبت کردن در جمع در حدیث صحیح از حضرت صادق و در حدیث دیگر از امام موسی سلام الله علیهما منقول است که: چون سه نفر در مجلسی باشند، دو تای ایشان با یکدیگر سرگوشی (درگوشی) نکنند که موجب اندوه و ایذای آن رفیق دیگر است. 📚 کتاب باب یازدهم فصل هفتم کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
🔴 🔻[وَ لَنُذِیقَنَّهُمْ مِنَ الْعَذابِ الْأَدْنی دُونَ الْعَذابِ الْأَکْبَرِ لَعَلَّهُمْ یَرْجِعُونَ] سجده ، ۲۱ ▪️مفضل بن عمر می‌گوید: از حضرت صادق سلام الله علیه درباره این آیه پرسیدم: {و قطعاً غیر از آن عذاب بزرگ تر، از عذاب این دنیا [نیز] به آنان می‌چشانیم} حضرت فرمود: عذاب نزدیک تر گرانی نرخ‌ها و عذاب بزرگ تر قیام سلام الله علیه با شمشیر است. 📚تأویل الآیات الظاهرة: ص ۴۳۷ کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
18.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 پاسخ های اقای وکیلی به اقای وکیلی 🔻به اقای عرض می کنیم مرحوم آیت الله العظمی " رضوان الله تعالی علیه " دقیقا به همین دلائلی که با آن اساتیدتان را تطهیر کردید ، نسبت به فلاسفه و عرفا تندی می کرد . ✅ از همین رسانه برای بار چندم از ایشان دعوت می کنیم که بجای شب نامه نوشتن علیه حضرت و دعوت ایشان به ، موافقت کنید فایل مناظره غیر علنی شما با استاد را در همین رسانه بارگزاری کنیم تا حق روشن گردد . ❌شما مناظرات قبلی خود را با اساتید ما انکار نکنید مناظرات جدید پیش کش....! کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
🔴 لازم بذکر است که سال گذشته بنا داشتیم صوت جلسات مناظره غیر علنی جناب اقای وکیلی و استاد معظم حاج اقای بیابانی را در کانال معارف الشیعه منتشر نماییم که اقای وکیلی پیام دادند که من راضی نیستم ! چرا ؟ ( تصریح کردند ) چون با ادببات و قواعد مناظره صحبت نکردن و صرفا گفتگو بوده قواعد مناظره چیست ؟ نپذیرفتن اشکال طرف مقابل و گاها فرار از جواب و توجیهات و حفظ فضای برتری ظاهر .... و الا مطلب حق در همون فایل ها بیان شده و فقط بازی با الفاظ در آن وجود ندارد اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
🔴 وقایع روز ۲۴ ماه ( روز علیهم صلوات الله ) ۱. روز با مسیحیان نجران ۲. روز خاتم بخشی سلام الله علیه در رکوع ۳. روز نزول سوره هل اتی ( ) 📚تقویم شیعه / ماه ذی الحجه 📚زادالمعاد ص۳۰۱ 📚تفسیر البرهان ج ۱ ص۲۸۷ کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
🔴 نقل و ماجرای قسمت اول 🔽 🔻در سال دهم هجری پیامبر صلّی اللَّه علیه و آله نامه ای به نصارای نجران فرستادند، به این مضمون که خداوند یکتا را عبادت کنند و مسلمان شوند، یا به مسلمین جزیه بدهند و به مذهب خود باشند وگرنه آماده جنگ باشند. بنی نجران در کلیسای بزرگ خود به مشورت پرداختند، عده ای مانند سیّد که از بزرگان قوم بود و عاقب که اسقف نجران بود مخالفت خود را با تسلیم در برابر خواسته پیامبر صلّی اللَّه علیه و آله اعلام کردند. در مقابل عده ای مانند ابوحارثه اسقف اعظم نجران که 120 سال عمر داشت و در باطن مسلمان بود با امر پیامبر صلّی اللَّه علیه و آله موافق بودند. بعد از دو روز مشورت قرار شد کتاب «جامعه» را که صفات پیامبر بعد از حضرت عیسی علیه السّلام را ذکر کرده بود، و صحیفه حضرت شئت علیه السّلام را بخوانند. در حضور جمع مسیحیان و فرستادگان پیامبر صلّی اللَّه علیه و آله فصل های جامعه قرائت شد و با اذعان به آنچه در جامعه آمده بود تصمیم گرفتند هفتاد نفر از جمله سیّد و عاقب و ابوحارثه را برای تحقیق به مدینه بفرستند. آنان به مدینه آمدند و خدمت پیامبر صلّی اللَّه علیه و آله شرفیاب شدند. هرچه آن حضرت دلیل و برهان آورد آنان قبول نکردند و امر به مباهله واگذار شد. جبرئیل علیه السّلام نازل شد و این آیه را آورد: «فَمَنْ حَاجَّکَ فیهِ مِنْ بَعْدِ ما جاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ أبْناءَنا وَ أبْناءَکُمْ وَ نِساءَنا وَ نِساءَکُمْ وَ أنْفُسَنا وَ أنْفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَی الْکاذِبینَ» آل عمران / ۶۱ اگر کسی با تو مجادله کند بعد از علمی که نزد تو آمده، بگو بیاید تا فرا خوانیم پسران خود و زنهای خود و کسی که به منزله جان ماست. آنگاه نفرین کنیم و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار دهیم». لذا قرار بر مباهله شد و سیّد و عاقب به محل خود در خارج مدینه رفتند. آنان با یکدیگر مشورت کردند و بعضی از علمای آنها گفتند: «اگر فردا محمّد با اصحاب و جمعی کثیر برای مباهله حاضر شود این روش پادشاهان است و ترسی به خود راه ندهید. ولی اگر خواص اهل بیت خود را آورد این کار انبیاء است». 📚 تفسیر برهان: ج 1، ص 287 - 288. 📚 قلائد النحور: ج ذی الحجه، ص 427، 438، 441) کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa