eitaa logo
مباحث
1.6هزار دنبال‌کننده
34.6هزار عکس
30.3هزار ویدیو
1.6هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰امام زمان علیه السلام، فرمانده کل 🔹حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: ✨ما امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف را دوست می داریم، چون امیر نحل(فرمانده کل)است؛ امور ما مطلقاً به وسیله او به ما می رسد؛ و او را پیغمبر صلی‌الله‌علیه‌وآله برای ما امیر قرار داده است؛ و پیغمبر را دوست داریم، چون خدا او را واسطه بین ما و خود قرار داده؛ و خدا را دوست داریم، برای اینکه منبع همه خیرات است و وجود ممکنات، فیض اوست. 📚 کتاب حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه الشریف و علیه السلام) علیه السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| ۱۹۸ 🏷️ سوء استفاده از حق ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ ❁• وَ قَالَ عليه‌السلام لَمَّا سَمِعَ قَوْلَ اَلْخَوَارِجِ لاَ حُكْمَ إِلاَّ لِلَّهِ كَلِمَةُ حَقٍّ يُرَادُ بِهَا بَاطِلٌ ┅───────────────┅ ☜ و درود خدا بر او، فرمود: (وقتى شنيد كه خوارج مى‌گويند، حكومت فقط‍‌ از آن خداست.) سخن حقّى است كه از آن اراده باطل دارند. ─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─ ♻️ ترجمه فیض‌الاسلام: امام عليه السّلام هنگاميكه شنيد سخن خوارج را (كه مى‌گفتند) حكم و فرمانى نيست مگر براى خدا (در نادرستى گفتارشان) فرموده است: سخن حقّ‌ و درستى است كه از آن نتيجۀ باطل و نادرست مى‌گيرند (شرح اين جمله در سخن چهلم در باب خطبه‌ها گذشت). 🇯‌ 🇴‌ 🇮‌ 🇳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه‌اش هنگامى كه اين سخن خوارج را كه مى‌گفتند «لا حُكْمَ‌ إلَّا لِلّٰهِ‌» (حكم مخصوص خداست) شنيد فرمود: «سخن حقى است كه معنى باطلى از آن اراده شده است»؛ (لَمَّا سَمِعَ‌ قَوْلَ‌ الْخَوَارِجِ‌ لَا حُكْمَ‌ إِلَّا لِلَّهِ‌ كَلِمَةُ‌ حَقٍّ‌ يُرَادُ بِهَا بَاطِلٌ‌) اشاره به اين كه سخن حق است و برگرفته از آيات قرآن مجيد؛ ولى خوارج معناى آن را تحريف مى‌كنند به گونه‌اى كه سر از باطل بيرون مى‌آورند. قاضى نعمان مغربى در كتاب شرح الاخبار روایتی آورده است. او مى‌گويد: على عليه السلام از صفين باز گشته بود و در مسجد مشغول بيان خطبه‌اى بود كه يك نفر از گوشۀ مسجد شعار «لا حُكْمَ‌ إلَّا لِلّٰهِ‌» را سر داد. امام عليه السلام سكوت كرد و پاسخى نداد. مقدارى گذشت نفر دومى همين شعار را از گوشۀ ديگر سر داد. باز امام عليه السلام اعتنايى نكرد. سرانجام جمعى (از خوارج كه در مجلس حضور داشتند) با هم اين شعار را سر دادند. امام عليه السلام فرمود: اين سخن حقى است كه ارادۀ باطل از آن شده است. ما سه امتياز به شما (خوارج) مى‌دهيم: شما را از شركت در مساجد و نماز خواندن (با ما) باز نمى‌داريم و تا زمانى كه (با ما) هم دست باشيد سهم شما را از مى‌دهيم و اگر آغازگر جنگ نباشيد ما آن را آغاز نخواهيم كرد، سپس فرمود: «وَ أشْهَدُ لَقَدْ أخْبَرَنِى النَّبىُّ‌ الصّادِقُ‌ عَنِ‌ الرُّوحِ‌ الْأمينِ‌ عَنْ‌ رَبِّ‌ الْعالَمينَ‌ أنَّهُ‌ لا يَخْرُجُ‌ عَلَيْنا مِنْكُمْ‌ فِئَةٌ‌ قَلَّتْ‌ أوْ كَثُرَتْ‌ إلّا جَعَلَ‌ اللّٰهُ‌ عَزَّ وَ جَلَّ‌ حَتْفَها عَلىٰ‌ أيْدينا ؛ گواهى مى‌دهم به خدا سوگند پيامبر راستگو از فرشتۀ وحى، روح الأمين به من خبر داد كه گروهى از شما چه كم باشد چه زياد بر ما خروج نمى‌كند مگر اين‌كه مرگشان به دست ما خواهد بود» ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
133 - دادرسی از محتضر حضرت حجه الاسلام آقای حاج سید اسداللّه مدنی در نامه ای که مرقوم فرموده اند چنین می نویسند : روز عیدی بود ( یکی از اعیاد مذهبی ) نزدیک ظهر به قصد زیارت مرحوم آیت اللّه حاج سید محمود شاهرودی قدس اللّه نفسه الزکیه به منزلشان رفتم با اینکه وقت دیر و رفت و آمد تمام شده و معظم له اندرون تشریف برده بودند اظهار لطف فرموده دوباره به بیرونی برگشتند. به مناسبتی که پیش آمد، فرمودند وقتی با مرحوم عباچی از بلده مقدسه کاظمین علیهما السّلام پیاده به قصد زیارت سامرا حرکت کردیم، بعد از زیارت حضرت سیدمحمد سلام اللّه علیه در بلد یک فرسخی راه رفته بودیم که آقای عباچی بکلی از حال رفته و قدرت حرکت از او سلب و افتادند و به من گفتند چون من حتمی است نه راه رفتن و نه برگشتن و از دست شما نسبت به من کاری نمی آید اگر شما اینجا بمانید القای نفس در تهلکه و حرام است؛ بنابراین بر شما واجب است که حرکت کرده و خودتان را نجات بدهید و نسبت به من هم چون هیچ کاری از شما ساخته نیست تکلیفی ندارید. به هرحال، با کمال ناراحتی، من ایشان را همانجا گذاشته و بر حسب تکلیف، حرکت کردم. فردا که به سامرا رسیده وارد خان شدم ناگهان دیدم آقای عباچی از خان رو به بیرون می آیند ، بعد از سلام و دیدنی پرسیدم چطور شد که قبل از من آمدید؟ ایشان فرمودند بلی چنانچه دیروز دیدی من مهیای مرگ بوده و هیچ چاره ای تصور نمی کردم حتی دراز کشیده و چشمها را هم کرده ( روی هم گذاشته ) و منتظر مرگ بودم، فقط گاهی که صدای نسیم را می شنیدم به خیال اینکه حضرت ملک الموت است به قصد دیدار و زیارتش چشمها را باز کرده، چون چیزی نمی دیدم دوباره چشمها را می بستم تا وقتی به صدای پایی چشم باز کرده دیدم شخصی لباس عربی معمولی به تن و افسار الاغی به دستش بالای سرم ایستاده است از من احوالپرسی فرموده وجهت خوابیدنم را در وسط بیابان پرسیدند جواب دادم تمام بدنم درد می کند قدرت حرکتی نداشته و منتظر مرگ هستم. فرمودند بلند شوید تا شما را برسانم. عرض کردم قدرت ندارم، به دست خودشان مرا بلند نموده سوارم کرد و احساس می کردم به هر جایی از بدنم دستش می رسید بکلی راحت می شد تا تدریجاً دست مبارکش به اعضایم رسیده و تمام اعضا راحت شد به جوری که اصلاً هیچ خستگی نداشتم و آن شخص افسار حیوان را می کشید. هرچه از ایشان خواهش کردم که سوار شوند قبول نفرموده و فرمودند من به پیاده روی عادت دارم. در آن بین ملتفت شدم که شال سبزی به کمر دارد، به خودم خطاب کردم که خجالت نمی کشی سیدی از ذریه رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله پیاده و افسار بکشد و تو سوار باشی، فوراً دست و پایم را جمع کرده خودم را پایین انداخته و عرض کردم آقا ! خواهش می کنم شما سوار شوید ، آن موقع بود که خودم را در خان دیده و از کسی خبری نبود ، به تاریخ 29 ربیع الثانی 95 . نظیر این داستان است داستانی که از آیت اللّه سید شهاب الدین مرعشی دامت برکاته نقل گردیده و مرقومه ایشان که در کتاب منتقم حقیقی، صفحه 175 ثبت شده است برای مزید بصیرت اینجا نقل می گردد. فهرست کتاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| (علیه السلام) •──•❃❀✿( ۴۳ )✿❀❃•──• 📖 وَ أَمَّا حَقُّ الْكَبِيرِ فَإِنَّ حَقَّهُ تَوْقِيرُ سِنِّهِ وَ إِجْلَالُ إِسْلَامِهِ إِذَا كَانَ مِنْ أَهْلِ الْفَضْلِ فِي الْإِسْلَامِ بِتَقْدِيمِهِ فِيهِ وَ تَرْكُ مُقَابَلَتِهِ عِنْدَ الْخِصَامِ لَا تَسْبِقُهُ إِلَى طَرِيقٍ وَ لَا تَؤُمُّهُ فِي طَرِيقٍ وَ لَا تَسْتَجْهِلُهُ وَ إِنْ جَهِلَ عَلَيْكَ تَحَمَّلْتَ وَ أَكْرَمْتَهُ بِحَقِّ إِسْلَامِهِ مَعَ سِنِّهِ فَإِنَّمَا حَقُّ السِّنِّ بِقَدْرِ الْإِسْلَامِ وَ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ ┈┄┅═✾ ترجمه ✾═┅┄┈ ✨ و أما حق كبير اينست كه سن او را احترام كنى و اسلامش را تجليل نمائى اگر از أهل فضيلت در باشد باينكه او را مقدم دانى و با او طرفيت نكنى و در راه، جلو او نروى و از او پيش نيفتى و باو نادانى نكنى و اگر بتو نادانى كرد تحمّل كنى و او را گرامى دارى براى حق مسلمانى و سن او؛ زيرا حق سن باندازه مسلمانيست و لا قوة الا باللَّه. مقدمه رساله حقوق امام سجاد علیه‌السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 ماجرای شنیدنی آقا (علیه السلام) و عرض حاجت ره محضر ایشان 🎙استاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
|| در زمان حال، دعوا بر سر است و این امتحانی است برای (عجّل الله تعالی فرجه) و امتحانی که پیش روی ماست به مراتب سخت‌تر خواهد شد که باید حواسمان به امتحانات الهی که از نوع عبادی و اعتقادی و ولایت پذیری است، باشد. یادمان باشد که اگر از و فتنه‌ها عبور می‌کند، وقتی همه در خواب هستند، یک ناخدا بیدار است!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞️ : 🌸 یکی از راه های نسل نو این است که ارزش های را به او بگوییم . پدر و مادر گاهی اوقات در این امر مهم می کنند و این غفلتِ سهمگینی است . 🍃 برای دیدن نکات مهم دیگر ، کلیپ را مشاهده بفرمائید .
هدایت شده از فقه و احکام
27.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▬▬▬✨❁﷽❁✨▬▬▬ 💐 کلیدی ترین عامل در فرزند 🎙️ 👆 این کوتاه، اما بسیار مهم را در مبحث تربیت فرزند از دست ندهید. 📖 @feqh_ahkam
🔰 نعمت در بلا ! ✨ علیه السلام فرمودند: ✨مَا مِنْ بَلِیَّةٍ إِلَّا وَ لِله فِیهَا نِعْمَةٌ تُحِیطُ بِهَا ✨ هیچ گرفتاری و بلایی نیست جز آنکه نعمتی الهی آن را احاطه کرده است. 📚 بحارالانوار ج ۷۵ صفحه ۳۷۴
📜 احادیثی کوتاه از فرمایشات نورانی حضرت امام حسن عسکری علیه السلام که مرحوم شهید اول در کتاب "الدرة الباهرة من الاصداف الطاهرة" آنها را جمع آوری کرده است: ✨ إِنَّ لِلسَّخَاءِ مِقْدَاراً فَإِنْ زَادَ عَلَیْهِ فَهُوَ سَرَفٌ وَ لِلْحَزْمِ مِقْدَاراً فَإِنْ زَادَ عَلَیْهِ فَهُوَ جُبْنٌ وَ لِلِاقْتِصَادِ مِقْدَاراً فَإِنْ زَادَ عَلَیْهِ فَهُوَ بُخْلٌ وَ لِلشَّجَاعَةِ مِقْدَاراً فَإِنْ زَادَ عَلَیْهِ فَهُوَ تَهَوُّرٌ 🔸 سخاوت اندازه‌ای دارد که اگر از آن بیشتر شود، اسراف است. و احتیاط و دوراندیشی نیز اندازه‌ای دارد که اگر از آن بیشتر شود، ترس است. صرفه جویی و میانه روی اندازه‌ای دارد که اگر از آن بیشتر شود، بخل است. و شجاعت اندازه‌ای دارد که اگر از آن بیشتر شود تهور و بی باکی است. ✨ کَفَاکَ أَدَباً تَجَنُّبُکَ مَا تَکْرَهُ مِنْ غَیْرِکَ 🔸 در ادب تو همین بس که از آنچه از دیگران خوشت نمی آید، پرهیز کنی. ✨ احْذَرْ کُلَّ ذَکِیٍّ سَاکِنِ الطَّرْفِ 🔸از هر تیزهوش آرام و ساکت بر حذر باش (بترس)!! ✨ لَوْ عَقَلَ أَهْلُ الدُّنْیَا خَرَبَتْ 🔸 اگر مردم دنیا عاقل بودند، دنیا خراب می‌ماند. ✨ خَیْرُ إِخْوَانِکَ مَنْ نَسِیَ ذَنْبَکَ إِلَیْهِ 🔸بهترین برادران تو کسی است که خطای تو را نسبت به خود فراموش کند. ✨ أَضْعَفُ الْأَعْدَاءِ کَیْداً مَنْ أَظْهَرَ عَدَاوَتَهُ 🔸 آن دشمنی ضعیف‌ترین نیرنگ را دارد که دشمنی‌اش را آشکار کرده است. ✨ حُسْنُ الصُّورَةِ جَمَالٌ ظَاهِرٌ وَ حُسْنُ الْعَقْلِ جَمَالٌ بَاطِنٌ 🔸 زیبایی، جمال ظاهری است و عقل خوب داشتن، زیبایی باطنی است. ✨ مِنْ أَنِسَ بِالله اسْتَوْحَشَ مِنَ النَّاسِ 🔸 آن که با خدا انس یابد، از مردم بگریزد. ✨ مَنْ لَمْ یَتَّقِ وُجُوهَ النَّاسِ لَمْ یَتَّقِ الله 🔸 هرکه از روی مردم پروا نکند، از خدا هم پروا نکند! ✨ جُعِلَتِ الْخَبَائِثُ فِی بَیْتٍ وَ جُعِلَ مِفْتَاحُهُ الْکَذِبَ 🔸 کارهای زشت را در خانه ای نهاده و کلیدش را دروغگویی قرار داده اند. ✨ إِذَا نَشِطَتِ الْقُلُوبُ فَأَوْدِعُوهَا وَ إِذَا نَفَرَتْ فَوَدِّعُوهَا 🔸 هر گاه دلها در نشاط باشند آن‌ها را به عبادت عادت دهید و اگر اکراه داشته باشند آن‌ها را رها کنید. ✨ اللَّحَاقُ بِمَنْ تَرْجُو خَیْرٌ مِنَ الْمُقَامِ مَعَ مَنْ لَا تَأْمَنُ شَرَّهُ 🔸 رفتن در پی کسی که به او امیدوار هستی، بهتر است از همنشینی با کسی که از شر او در امان نیستی. ✨ مَنْ أَکْثَرَ الْمَنَامَ رَأَی الْأَحْلَامَ 🔸 آن‌که بسیار بخوابد، خوابها بیند! 🔹 شهید اول در توضیح این حدیث فرموده‌اند: ممکن است منظور امام علیه السّلام این باشد که دنیاطلبی مانند خواب است و آنچه حاصل این تلاش است مانند خواب دیدن است. ✨ الْجَهْلُ خَصْمٌ وَ الْحِلْمُ حُکْمٌ وَ لَمْ یَعْرِفْ رَاحَةَ الْقَلْبِ مَنْ لَمْ یُجَرِّعْهُ الْحِلْمُ غُصَصَ الْغَیْظِ 🔸نادانی، دشمن و حلم و بردباری، قدرت است؛ کسی که به وسیله بردباری جرعه جرعه خشم خود را فرو نخورد، آسایش دل را نچشیده است. ✨ مَنْ کَانَ الْوَرَعُ سَجِیَّتَهُ وَ الْإِفْضَالُ حِلْیَتَهُ انْتَصَرَ مِنْ أَعْدَائِهِ بِحُسْنِ الثَّنَاءِ عَلَیْهِ وَ تُحَصَّنُ بِالذِّکْرِ الْجَمِیلِ مِنْ وُصُولِ نَقْصٍ إِلَیْهِ. 🔸 هر کس ورع و پارسایی خوی و طبیعت او باشد و آراسته به بخشش و نیکوکاری باشد، دشمنانش از او تعریف می‌کنند و در پناه تعریف و تمجید، از نقص و انتقاد در امان است. ✨ نَائِلُ الْکَرِیمِ یُحَبِّبُکَ إِلَیْهِ وَ نَائِلُ اللَّئِیمِ یَضَعُکَ لَدَیْهِ 🔸[بهره‌مندی از] بخشش کریم، تو را محبوب او می‌کند، اما [بهره‌مندی از] بخشش انسان پست و فرومایه تو را نزد او خوار می‌سازد. ✨ إِذَا کَانَ الْمَقْضِیُّ کَائِناً فَالضَّرَاعَةُ لِمَا ذَا؟! 🔸 هنگامی که قضای الهی (خواه ناخواه) واقع می‌شود، پس گریه و زاری برای چیست؟! 📚 الدرة الباهرة (قسمت فرمایشات امام حسن عسکری علیه السلام)، بحارالاانوار ج ۷۵ ص ۳۷۷ ح ۳ @ostadelahi
4_165904368917282977.mp3
9.17M
استاد الهی 🏴 شب شهادت امام حسن عسکری علیه السلام ۲۹ آذر ۱۳۹۴ ۷ ربیع الاول ۱۴۳۷ @ostadelahi
هدایت شده از فقه و احکام
30 An Sooye Marg (1398-2-22) Daneshgah Ferdosi Mashhad.MP3
12.07M
🔊 | ۳۰ 📖 آن سوی مرگ 🦋 درخت‌ها و میوه‌ها در باغ‌های بهشتی چگونه است؟ @shahidane_14  •──•❃❀✿◇✿❀❃•──• ◇ نوع بهره مندی از نعمتهای بهشتی ◇ توضیح کامل سیر تکاملی در برزخ ◇ آیا در بهشت برزخی محدودیت وجود دارد؟ ◇ پاسخ به سوال: چرا روزه خواری علنی گناه محسوب می شود؟ ◇ کیفیت لذت عقلانی و عذاب در برزخ 📆 1398/02/22 ⏰ مدت زمان: ۲۹:۰۳ https://eitaa.com/joinchat/2307129358C448afc1e38 ⛔️ رضایتی به حـذ✂️ف لینک ها نداریم.
هدایت شده از مباحث
هدایت شده از فقه و احکام
06 Porsesh Va Pasokh Mosianade Soti Shonood (1401-04-28).mp3
18.38M
🔈 📣 و | بخش ششم * خداوند از میهمانش پذیرایی میکند هر چند ناصبی باشد. * در قضایایی که چند متغیر دارد، نمی توان حکم کلی داد. * طوری باش که خدا دوست دارد. * خدا همه را می بخشد به جز معاندین * به معنا توجه کن نه صورت. * شیطان انسان را هنگام گوش دادن به ، تهییج می کند. * خودت را از مرکز رحمت دور نکن. * القائات شیطان در حوزه خیال است. * لحظه به لحظه به ظهور نزدیک می شویم. * ظهور مساوی است با شیطان * تلاش مذبوحانه برای ماندن * راه شیطان را ببند. * تکیه ات بر روی استدلال و بدیهیات باشد. * ملائکه را در همه زندگی و جریانات دیدم. * أجانینِ مؤمن، اسباب را جور و ناجور می کنند. * بعضی از أجانین، از مقربین اند. * کافی است در راه خدا گام برداری، زمین و زمان به خدمتت در می آیند. * أجانین مسئول زوار علیه‌السلام * دانه های برنجی که آرزو داشتند خوراک زائر امام حسین علیه السلام شوند. * که تمام می شد، ناله موجودات بلند می شد. * ایرانی ها به (علیه السلام) می درخشیدند. * مهمانان عزیز اباعبدلله (علیه السلام) * مسئولیت ایرانی ها ⏰ مدت زمان: ۴۵:۰۰ 📆1401/04/28 🎧 دریافت مجموع جلسات مستند صوتی شنود @Aminikhaah_Media @feqh_ahkam @Mabaheeth ⛔️ رضایتی به حذ✂️ف لینک ها نداریم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.¸¸.•°˚˚°❃◍⃟🇮🇷◍¸.• .¸¸.•°˚˚°❃.¸¸.• 🇮🇷 ای اهل حرم وقت دفاع از حرم است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مراسم تشییع پیکر مطهر شهید مدافع امنیت شهید_زاهدلویی سه‌شنبه ۱۲ مهرماه ساعت ۱۵:۰۰ صحن امام رضا(علیه‌السلام) حرم مطهر، به سمت صحن جواد الائمه(علیه السلام)، سه راه خورشید و سپس خیابان امامزاده ابراهیم(علیه‌السلام) و دفن پیکر مطهر در گلزار شهدای امامزاده ابراهیم (علیه‌السلام) قم @ponezs