eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
37.6هزار عکس
33.6هزار ویدیو
1.7هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 | دعایی که به رهبرانقلاب کردند. ◾ انتشار بمناسبت سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمدتقی بهجت رضوان الله تعالی علیه ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
سفر پر ماجرا 31.mp3
7.64M
| ۳۱ 🎙 ❓ سؤالات قبر رو نمیشه حفظ کرد! باید روی قلبت، ثبت شون کرده باشی! یعنی؛ باهاشون زندگی کرده باشی... 💢 چیزی که در جانت نفوذ کرد؛ تا ابد با تو همراه خواهد بود @ostad_shojae ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ▬ ╭─── │ 🌙 @Mabaheeth ╰──────────
سفر پر ماجرا 32.mp3
7.48M
۳۲ 🎙 ✨ هر چیزی رو که میخوای با خودت ببَری؛ باید همینجا، در درونت ریشه دارش کنی! ✔️ محاله چیزی جزو باورت نباشه؛ و قلباً بهش یقین نداشته باشی و... بتونی با خودت بِبَریش @ostad_shojae ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ▬ ╭─── │ 🌙 @Mabaheeth ╰──────────
سفر پر ماجرا 33.mp3
6.53M
| ۳۳ 🎙 وقتی بیمایهای روحت درمان میشن؛ 🌸 تو میشی یه آدمِ خوش اخلاق! ✔️ و خودبخود؛ فشارهایی که به روحت وارد میشن، و یهو داغت میکنن، از بین میرَن! حذف فشار نفس=حذف فشار قبر @ostad_shojae ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ▬ ╭─── │ 🌙 @Mabaheeth ╰──────────
02_se_daghighe_dar_ghiamat_aminikhaah.ir.mp3
17.07M
🏷️ جلسه دوم 🔊 شرح و بررسی کتاب 🔸 تجربه نزدیک به مرگ جانباز مدافع حرم *مرگ، رازی بزرگ دارد! * آیا NDE مخصوص جهان سوم است؟ * برزخ هم برزخی دارد! * مردی که میتوانست، مرده را زنده کند! * توبه؛ فرایندی برای تبدیل همه زشتی ها به حسنات * از بن بست حق الناس، رها شویم! * حقوق والدین، حق الناس است؟ * عمود به عمود تا فرج 📅 98/07/13 ⏰ مدت زمان : ۳۹:۵۶ | @Aminikhaah_Media ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| ۴۲۴ 🏷️ ارزش عقل و بردبارى ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ ❁• وَ قَالَ عليه‌السلام اَلْحِلْمُ غِطَاءٌ سَاتِرٌ وَ اَلْعَقْلُ حُسَامٌ قَاطِعٌ فَاسْتُرْ خَلَلَ خُلُقِكَ بِحِلْمِكَ وَ قَاتِلْ هَوَاكَ بِعَقْلِكَ ┅───────────────┅ ☜ و درود خدا بر او، فرمود: بردبارى پرده‌اى است پوشاننده، و عقل شمشيرى🗡️ است برّان، پس كمبودهاى اخلاقى خود را با بردبارى بپوشان، و هواى نفس خود را با شمشير عقل بُكش. ─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─ ♻️ ترجمه فیض‌الاسلام: امام عليه السّلام (دربارۀ حلم و عقل) فرموده است: بردبارى پردۀ پوشانندۀ (عيبها) است، و عقل شمشير برندۀ (نفس امّاره) است، پس عيبهاى خويت را با بردبارى بپوشان، و هوا و خواهشت را با خِرَد بكش. 🇯‌ 🇴‌ 🇮‌ 🇳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه به دو نعمت خدادادى اشاره مى‌فرمايد كه اگر انسان آن دو را در اختيار داشته باشد مى‌تواند خود را از خطرات مادى و معنوى حفظ كند. مى‌فرمايد: «حلم پرده‌اى است پوشنده و عقل شمشيرى است برنده»؛ (الْحِلْمُ‌ غِطَاءٌ‌ سَاتِرٌ، وَ الْعَقْلُ‌ حُسَامٌ‌ قَاطِعٌ‌). سپس كاربرد اين دو را در يك كلام كوتاه و پرمعنا بيان مى‌كند، مى‌فرمايد: «بنابراين، عيوب اخلاقى خود را با حلمت بپوشان و با هوى و هوس‌هاى سركشت با شمشير عقل مبارزه كن»؛ (فَاسْتُرْ خَلَلَ‌ خُلُقِكَ‌ بِحِلْمِكَ‌، وَ قَاتِلْ‌ هَوَاكَ‌ بِعَقْلِكَ‌). انسان براى حفظ خود در برابر خطرات مادى و معنوى احتياج به دو چيز دارد: يكى وسيله‌اى كه خود را در برابر خطرات بپوشاند مانند زره و دژهايى كه در سابق وجود داشت و وسايل نقليۀ محكمى كه امروز در جنگ‌ها در آن خود را حفظ مى‌كنند و ديگرى سلاحى كه به‌وسيلۀ آن با دشمن مبارزه كند و او را از خود دور سازد. امام عليه السلام اين دو وسيلۀ حياتى را به حلم و عقل تفسير كرده است. حلم چگونه عيوب انسان را مى‌پوشاند؟ روشن است كه وقتى انسان عصبـ😠ـانى شد، هم سخنان زشتى ممكن است بر زبان او بيايد و هم حركات نادرستى انجام دهد و خوى حيوانى خود را ظاهر و آشكار سازد و اضافه بر اين بر آتش خشم سفيه و نادانى كه در برابر او به درشت‌گويى وپرخاشگرى برخاسته افزوده مى‌شود و ناسزاهاى🤬ديگرى مى‌گويد و اى بسا عيوب پنهانى انسان را نيز آشكار سازد. بنابراين حلم تمام اين‌ها را مى‌پوشاند و از ضايعات حاصل از آن جلوگيرى مى‌كند. قرآن مجيد دربارۀ پرهيزكاران راستين صفاتى را در سورۀ آل عمران برشمرده كه از جملۀ آن‌ها اين است: « وَ الْكَاظِمِينَ‌ الْغَيْظَ وَ الْعَافِينَ‌ عَنِ‌ النَّاسِ‌ »؛ آنهايى كه بر خشم خود مسلّط مى‌شوند و غضب خود را فرو مى‌نشانند و مردم (نادان و خطاكار) را مى‌بخشند». در حديثى از امام على بن موسى‌الرضا عليه السلام آمده است: «لَا يكُونُ‌ الرَّجُلُ‌ عَابِداً حَتَّى يكُونَ‌ حَلِيما؛ انسان بندۀ واقعى خدا نخواهد بود مگر آن زمانى كه صاحب و بردبارى شود» ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────