eitaa logo
آیت‌الله ملک زاده
5.4هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
46 ویدیو
261 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم 🔶 مباحث: کانالی برای پاسخ به نیازهای طلبه پساانقلاب و تربیت مجتهد تمدن ساز 💥 اطلاع رسانی و ارائه دروس، سخنرانی‌ها، تالیفات، آراء و ... «آیت‌الله محمدحسین ملک زاده» توسط جمعی از شاگردان؛ 🔶 خادمان کانال: @seyyedifard @Zeini64
مشاهده در ایتا
دانلود
نقد و تعدیل دیدگاه شهید صدر در باب فارق اساسی میان نظام سازی اسلامی با نظام سازی در مکاتب دیگر. 👤 آیت الله ملک زاده 🔶 شهید صدر در اقتصادنا می‌گوید: "عملية اكتشاف و عملية تكوين: إن العملية التي نمارسها في دراستنا للمذهب الاقتصادي الإسلامي، تختلف عن طبيعة العمل الذي مارسه الرواد المذهبيون الآخرون؛ فإن الباحث الإسلامي يحس منذ البدء، بالفارق الأساسي بين موقفه من المهمة التي يحاول إنجازها، و موقف أي باحث مذهبي آخر، ممن مارسوا عملية البحث المذهبي في الاقتصاد، و بشروا بمذاهب اقتصادية معينة، كالرأسمالية و الاشتراكية ..." (اقتصادنا، ص ۳۶۹) 🔶 به نظر می‌رسد این بیان باید تعدیل و اصلاح شود ... 💥 برگرفته از درس شیوه دستیابی به نظام‌های اسلامی بر اساس کتاب اقتصادنا 🗓 زمان: ۱۷ آبان ۱۴۰۳ 🕌 مکان: صفائیه، کوچه ۲۳، پلاک ۲۱ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
آیت‌الله ملک زاده
✅ #برنامه_اجتهاد ⏮ #صوت اولین جلسه رسمی سخنرانی مؤلف محترم، پیرامون کتاب «برنامه درسی»؛ 👤 آیت الله
💥 عناوین کلی دروس و سرفصل‌ها 💥 1. ادبیات عرب (شامل صرف، نحو، معانی، بیان، بدیع و تطبیق و تمرین عملی برای روی قواعد ادبی که طبعاً خود مشتمل بر تجزیه صرفی، ترکیب نحوی و تحلیل بلاغی است.)؛ 2. تجوید [بنا بر بعضی تقسیم‌بندی‌ها تجوید نیز یکی از زیرشاخه‌های ادبیات عرب به شمار می‌آید.]؛ 3. مکالمه عربی؛ 4. آشنایی با کتب مقدّس اسلامی (قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه)؛ 5. منطق؛ 6. عقائد؛ 7. فقه (نیمه استدلالی و تمام استدلالی)؛ 8. اصول الفقه؛ 9. فلسفه؛ 10. منطق و فلسفه (تمرین عملی و تطبیق قواعد منطقی، به خصوص در باب قیاس، بر روی یک متن فلسفی)؛ 11. علوم حدیث (شامل رجال و درایه)؛ 12. فقه مقارن؛ 13. قواعد فقهیه؛ 14. کارگاه استنباط. ⏮ قسمتی از کتاب برنامه درسی برای رسیدن به اجتهاد در شش سال، تالیف آیت‌ الله ملک زاده؛ http://eitaa.com/joinchat/1962278932Cb131348d00
✅ شیوه دستیابی به مکتب و نظام اسلامی بر اساس کتاب اقتصادنا 👤 آیت الله محمد حسین ملک زاده 🔶 جلسه 🗓 زمان: ١٧ آبان ۱۴۰۳ 🕌 مکان: صفائیه، کوچه ۲۳، پلاک۳۹ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
🔶 توجه ها به تربیت فرزندانشان، و صحیح به آنها؛ 👤 آیت الله ملک زاده http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
آیت‌الله ملک زاده
📚 النخبة من دروس في علم الأصول 📔 این #کتاب دارای دو بخش است؛ یکی در متن و دیگری در پاورقی. 📌 در مت
📚 النخبة من دروس في علم الأصول 💥 قابل توجه طلاب و فضلای کتاب من دروس في علم الأصول، تأليف آيت الله در فروشگاه بوستان کتاب، شعبه مشهد عرضه شده و در دسترس می‌باشد. 🏢 آدرس: ، چهارراه خسروى، مجتمع یاس، جنب دفتر تبلیغات اسلامى. ☎️ شماره تماس: 05132233672 🌐 از طریق سایت کتاب http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 🔹 تفاوت مکتب اقتصادی و قانون اقتصادی 🎙 آیت الله ملک زاده 💠 مطالعات اقتصادی حبنا را دنبال کنید: ایتا | تلگرام | بله | اینستاگرام | آپارات
طلبه 👤 آیت‌الله ملک زاده ✅ بخشی از سخنرانی در حوزه علمیه انوار طاها 🗓 ۲۲ مهر ۱۴۰۰ 🔶 طلبه باید از خود رجولیت نشان دهد! 🔹 همت بلند در پر کردن خلأهای حوزه علمیه قم، با وجود اعاظم فراوان در دورۂ ایشان؛ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
آیت‌الله ملک زاده
🔊 #اطلاعیه 🔊 ✅ #تدریس و #گعده_علمی ⏪ روش دستيابى به مكتب و نظامهاى اسلامى 🔶 بر اساس كتاب #اقتصادنا
السلام علیك یا فاطمة الزهراء ⏪ با توجه به تعطیلی ايام عزاداری حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها درس "روش دستيابى به مکتب و نظام‌های اسلامی" تعطیل است.
🔶 در سطح جامعه در قول و فعل حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها؛ 🔶 برداشتی نادرست از ؛ 👤 آیت الله ملک زاده http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
نقش فقيه و مردم در قانون‌گذاری از منظر شهید صدر 👤 آیت الله ملک زاده 🔶 توضیحی پیرامون دایره اختیارات فقیه در قانونگذاری و تشریع و نقش مردم در پر کردن خلأ منطقة الفراغ از دیدگاه شهید صدر 💥 برگرفته از گعده‌های علمی عصرهای پنجشنبه 🗓 زمان: مهرماه ۱۴۰۳ 🕌 مکان: صفائیه، کوچه ۲۳، پلاک ۳۹ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
نیرو سازی عجیب و ایجاد هستۀ اولیۀ مجدد شیعیان توسط امام سجاد علیه السلام 👤 آیت الله ملک زاده 🔶 امام سجاد علیه السلام هر سال تعداد زیادی بنده می‎خریدند و برای آنها در منزلشان تا یک سال دورۀ آموزشی برگزار می‎کردند تا آنها شیعه می‌شدند، سپس همۀ آنها را آزاد می‎کردند. 🔶 در برخی از نقل‎ها وجود دارد که شخص می‎گوید به در خانه امام سجاد رفتم و ایشان خودشان در را باز کردند، با اینکه خانه امام پر از عبد بود اما آنها همه مشغول کارهای آموزشی و علمی بودند تا با معارف اسلامی آشنا شوند و حضرت بسیاری از کارهایشان را خودشان انجام می‎دادند. 🔶 حضرت بعد از یک سال هزینه ازدواج آنها را فراهم می‎کردند و آنها را آزاد می‎کردند و این خانواده‎ها، هستۀ اولیه مجدد شیعه را تشکیل دادند که یا خودشان و یا فرزندانشان بخشی از شاگردان امام باقر و امام صادق علیمها شدند. زیرا ایشان وقتی پس از شهادت امام حسین علیه السلام به امامت رسیدند، هیچ شیعه‎ای نداشتند و حتی بسیاری از بنی هاشم، بزرگ فامیل را محمد بن حنفیه می‎دانستند. 🗓 زمان: تابستان ۱۴۰۳ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ مقاله علمی پژوهشی 🔶 ⏪ تبیین نسبت بین و تفقه جامع؛ 🔶 بر اساس دیدگاه آیت الله ملک زاده صاحب کلان نظریه 👤 سید محمد سیدی فرد 🔹 استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم 👤 مجتبی زینی 🔹 دانش آموخته سطح ۴ حوزه علمیه قم و استاد حوزه علمیه 🗓 زمان: دی ماه ۱۴۰۰ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
آیت‌الله ملک زاده
✅ مقاله علمی پژوهشی 🔶 #اصول_الفقه ⏪ تبیین نسبت بین #تقریر_القرآن و تفقه جامع؛ 🔶 بر اساس دیدگاه آیت
تقریر القرآن، دلیلی ارتکازی در ذهن فقهای امامیه که معنون نشده است. 👤 آیت الله ملک زاده 🔶 همانطور که در امثله‌ای که به عنوان نمونه ذکر کردیم مشاهده شد شهید ثانی، ملا مهدی نراقی، شیخ اعظم انصاری و ... در استدلال‌های فقهی‌شان از تقریر القرآن استفاده کرده‌اند. 🔶 لذا همانطور که زیاد تکرار کرده‌ایم، فقهای امامیه در طول تاریخ بارها به تقریر القرآن استناد کرده‎اند و اساسا مرتکز ذهنی آنها این بوده است که می‎شود از تقریر القرآن استفاده کرد الا اینکه آن را معنون نکرده‎اند و از آنجا که معنون نکرده‎اند در نتیجه حدود و ثغور آن نیز مشخص نشده است و مسأله حالت یک امر اجمالی ارتکازی را پیدا کرده است و حیث اینکه معنون نکرده‎اند بسیاری دیگر از فقها نیز، از این دلیل غفلت کرده و از آن استفاده نکرده‎اند. 🔶 اما اگر منعون می‎شد، علاوه بر اینکه حدود و ثغورش مشخص می‎شد، راه را برای استفاده دیگران نیز باز می‎کرد و فقهایی که غفلت دارند غفلتشان بر طرف می‎شد و از این امر استفاده می‎کردند. 💥 برگرفته از سال سوم از دوره سوم تدریس خارج اصول 🗓 زمان: ۲۸ آبان ۱۴۰۳ 🕌 مکان: مدرسه آیت‌الله العظمی تبریزی، مدرس ۱۱۳ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
از شاگردان علامه مجدّد 👤 آیت الله ملک زاده 🔶 از جمله معروفترین شاگردان علامه مجدّد وحید بهبهانی "مَهادی اربعه" بوده‎اند. چهار مهدی در درس ایشان شرکت می‎کردند که هر چهار نفر از علمای بزرگ دوران خود شدند. یکی ملا مهدی نراقی است، دیگری سید مهدی شهرستانی می‌باشد، مهدی سوم علامه بحر العلوم است که نام او سید مهدی طباطبایی می‌باشد و مهدی چهارم هم سید مهدی حسینی معروف به می‌باشد که جد سادات مشهورِ علم الهدی در مشهد هستند. ایشان در قیام در دفاع از تعرض به حرم امام رضا علیه السلام به شهادت رسیدند. http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
⏮ نقطةٌ مهمّة في قصة موسی علی نبینا وآله وعلیه السلام في القرآن الکریم فی سورة الشعراء 🔹 الترکیز علی الحلّ بدلاً عن الترکیز علی المشکلة 👤 سماحة آیة الله الشیخ ملك زاده 🔶 اصحاب موسی رکّزوا علی المشکلة والتحدّی وقدرة العدوّ ولکن ما صنع موسی؟ موسی علی نبینا وآله وعلیه السلام بدلاً عن التکریز علی المشکلة والتحدّی هو رکّز علی الحلّ و حسب رأیه و مقتضی إیمانه کان الحلّ هو الله والوعد الإلهيّ الصادق. 📆  31/10/2024 🌐 من قناة التليجرام https://t.me/almabaheth http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9