✅ شیوه دستیابی به مکتب و نظام اسلامی بر اساس کتاب اقتصادنا
👤 آیت الله محمد حسین ملک زاده
🔶 جلسه #پنج
🗓 زمان: ١٧ آبان ۱۴۰۳
🕌 مکان: صفائیه، کوچه ۲۳، پلاک۳۹
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #بیان_نکته
⏪ #تربیت_فرزند
🔶 توجه #طلبه ها به تربیت فرزندانشان، و #آموزش صحیح #معارف_اسلامی به آنها؛
👤 آیت الله ملک زاده
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
آیتالله ملک زاده
📚 النخبة من دروس في علم الأصول 📔 این #کتاب دارای دو بخش است؛ یکی در متن و دیگری در پاورقی. 📌 در مت
📚 النخبة من دروس في علم الأصول
💥 قابل توجه طلاب و فضلای #مشهد_مقدس کتاب #النخبة من دروس في علم الأصول، تأليف آيت الله #ملک_زاده در فروشگاه بوستان کتاب، شعبه مشهد عرضه شده و در دسترس میباشد.
🏢 آدرس: #مشهد، چهارراه خسروى، مجتمع یاس، جنب دفتر تبلیغات اسلامى.
☎️ شماره تماس: 05132233672
🌐 #فروش_مجازی از طریق سایت #بوستان کتاب
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
هدایت شده از مرکز پژوهشهای اقتصادی حَبنا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ #بیان_نکته
⏮ #همت_بلند طلبه
👤 آیتالله ملک زاده
✅ بخشی از سخنرانی در حوزه علمیه انوار طاها
🗓 ۲۲ مهر ۱۴۰۰
🔶 طلبه باید از خود رجولیت نشان دهد!
🔹 همت بلند #علامه_طباطبایی در پر کردن خلأهای حوزه علمیه قم، با وجود اعاظم فراوان در دورۂ ایشان؛
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
آیتالله ملک زاده
🔊 #اطلاعیه 🔊 ✅ #تدریس و #گعده_علمی ⏪ روش دستيابى به مكتب و نظامهاى اسلامى 🔶 بر اساس كتاب #اقتصادنا
✅ السلام علیك یا فاطمة الزهراء
⏪ با توجه به تعطیلی ايام عزاداری حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها درس "روش دستيابى به مکتب و نظامهای اسلامی" تعطیل است.
✅ #حضرت_زهرا
🔶 #حضور_بانوان در سطح جامعه در قول و فعل حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها؛
🔶 برداشتی نادرست از #اثرگذاری_اجتماعی؛
👤 آیت الله ملک زاده
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #بیان_نکته
⏪ نقش فقيه و مردم در قانونگذاری از منظر شهید صدر
👤 آیت الله ملک زاده
🔶 توضیحی پیرامون دایره اختیارات فقیه در قانونگذاری و تشریع و نقش مردم در پر کردن خلأ منطقة الفراغ از دیدگاه شهید صدر
💥 برگرفته از گعدههای علمی عصرهای پنجشنبه
🗓 زمان: مهرماه ۱۴۰۳
🕌 مکان: صفائیه، کوچه ۲۳، پلاک ۳۹
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #بیان_نکته
⏪ نیرو سازی عجیب و ایجاد هستۀ اولیۀ مجدد شیعیان توسط امام سجاد علیه السلام
👤 آیت الله ملک زاده
🔶 امام سجاد علیه السلام هر سال تعداد زیادی بنده میخریدند و برای آنها در منزلشان تا یک سال دورۀ آموزشی برگزار میکردند تا آنها شیعه میشدند، سپس همۀ آنها را آزاد میکردند.
🔶 در برخی از نقلها وجود دارد که شخص میگوید به در خانه امام سجاد رفتم و ایشان خودشان در را باز کردند، با اینکه خانه امام پر از عبد بود اما آنها همه مشغول کارهای آموزشی و علمی بودند تا با معارف اسلامی آشنا شوند و حضرت بسیاری از کارهایشان را خودشان انجام میدادند.
🔶 حضرت بعد از یک سال هزینه ازدواج آنها را فراهم میکردند و آنها را آزاد میکردند و این خانوادهها، هستۀ اولیه مجدد شیعه را تشکیل دادند که یا خودشان و یا فرزندانشان بخشی از شاگردان امام باقر و امام صادق علیمها شدند.
زیرا ایشان وقتی پس از شهادت امام حسین علیه السلام به امامت رسیدند، هیچ شیعهای نداشتند و حتی بسیاری از بنی هاشم، بزرگ فامیل را محمد بن حنفیه میدانستند.
🗓 زمان: تابستان ۱۴۰۳
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ مقاله علمی پژوهشی
🔶 #اصول_الفقه
⏪ تبیین نسبت بین #تقریر_القرآن و تفقه جامع؛
🔶 بر اساس دیدگاه آیت الله ملک زاده صاحب کلان نظریه #تفقه_جامع
👤 سید محمد سیدی فرد
🔹 استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم
👤 مجتبی زینی
🔹 دانش آموخته سطح ۴ حوزه علمیه قم و استاد حوزه علمیه
🗓 زمان: دی ماه ۱۴۰۰
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
آیتالله ملک زاده
✅ مقاله علمی پژوهشی 🔶 #اصول_الفقه ⏪ تبیین نسبت بین #تقریر_القرآن و تفقه جامع؛ 🔶 بر اساس دیدگاه آیت
✅ #تقریر_القرآن
⏪ تقریر القرآن، دلیلی ارتکازی در ذهن فقهای امامیه که معنون نشده است.
👤 آیت الله ملک زاده
🔶 همانطور که در امثلهای که به عنوان نمونه ذکر کردیم مشاهده شد شهید ثانی، ملا مهدی نراقی، شیخ اعظم انصاری و ... در استدلالهای فقهیشان از تقریر القرآن استفاده کردهاند.
🔶 لذا همانطور که زیاد تکرار کردهایم، فقهای امامیه در طول تاریخ بارها به تقریر القرآن استناد کردهاند و اساسا مرتکز ذهنی آنها این بوده است که میشود از تقریر القرآن استفاده کرد الا اینکه آن را معنون نکردهاند و از آنجا که معنون نکردهاند در نتیجه حدود و ثغور آن نیز مشخص نشده است و مسأله حالت یک امر اجمالی ارتکازی را پیدا کرده است و حیث اینکه معنون نکردهاند بسیاری دیگر از فقها نیز، از این دلیل غفلت کرده و از آن استفاده نکردهاند.
🔶 اما اگر منعون میشد، علاوه بر اینکه حدود و ثغورش مشخص میشد، راه را برای استفاده دیگران نیز باز میکرد و فقهایی که غفلت دارند غفلتشان بر طرف میشد و از این امر استفاده میکردند.
💥 برگرفته از سال سوم از دوره سوم تدریس خارج اصول
🗓 زمان: ۲۸ آبان ۱۴۰۳
🕌 مکان: مدرسه آیتالله العظمی تبریزی، مدرس ۱۱۳
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #بیان_نکته
⏪ #مهادی_اربعه از شاگردان علامه مجدّد #وحید_بهبهانی
👤 آیت الله ملک زاده
🔶 از جمله معروفترین شاگردان علامه مجدّد وحید بهبهانی "مَهادی اربعه" بودهاند. چهار مهدی در درس ایشان شرکت میکردند که هر چهار نفر از علمای بزرگ دوران خود شدند. یکی ملا مهدی نراقی است، دیگری سید مهدی شهرستانی میباشد، مهدی سوم علامه بحر العلوم است که نام او سید مهدی طباطبایی میباشد و مهدی چهارم هم سید مهدی حسینی معروف به #شهید_رابع میباشد که جد سادات مشهورِ علم الهدی در مشهد هستند. ایشان در قیام در دفاع از تعرض به حرم امام رضا علیه السلام به شهادت رسیدند.
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #تفسیر_القرآن_الکریم
⏮ نقطةٌ مهمّة في قصة موسی علی نبینا وآله وعلیه السلام في القرآن الکریم فی سورة الشعراء
🔹 الترکیز علی الحلّ بدلاً عن الترکیز علی المشکلة
👤 سماحة آیة الله الشیخ ملك زاده
🔶 اصحاب موسی رکّزوا علی المشکلة والتحدّی وقدرة العدوّ ولکن ما صنع موسی؟ موسی علی نبینا وآله وعلیه السلام بدلاً عن التکریز علی المشکلة والتحدّی هو رکّز علی الحلّ و حسب رأیه و مقتضی إیمانه کان الحلّ هو الله والوعد الإلهيّ الصادق.
📆 31/10/2024
🌐 من قناة التليجرام
https://t.me/almabaheth
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
آیتالله ملک زاده
🔊 #اطلاعیه 🔊 ✅ #تدریس و #گعده_علمی ⏪ روش دستيابى به مكتب و نظامهاى اسلامى 🔶 بر اساس كتاب #اقتصادنا
🔊 #یادآوری 🔊
✅ درس روش دستیابی به مکتب و نظامهای اسلامی
🔶 و پس از آن #گعده_علمی طبق معمول هر #پنجشنبه این هفته نیز برقرار است.
⏰ راس ساعت ۱۶
🕌 مکان: صفائیه، کوچه ۲۳، پلاک ۳۹
آیتالله ملک زاده
✅ شیوه دستیابی به مکتب و نظام اسلامی بر اساس کتاب اقتصادنا 👤 آیت الله محمد حسین ملک زاده 🔶 جلسه #ی
✅ #بیان_نکته
⏮ واکاوی مراد شهید صدر از واژۀ مذهب در کتاب اقتصادنا
👤 آیت الله ملک زاده
🔶 مرحوم شهید صدر در اقتصادنا میفرماید «أن المذهب الاقتصادي للمجتمع عبارة عن الطريقة التي يفضل المجتمع اتّباعها، في حياته الاقتصادية و حل مشاكلها العملية.» (اقتصادنا، ص 359)
🔶 مراد ایشان از واژۀ مذهب در تعبیر «المذهب الاقتصادی» چیست و تفاوت آن با مکتب و مدرسه فکری چه میباشد؟
با توجه به اینکه اولا ایشان معادل کلمۀ مکتب را به معنای مدرسۀ فکری با عنوان مدرسه، بارها استفاده کردهاند و ثانیاً با لحاظ بار معنایی مذهب در اجواء دینی که به معنای انشعابات یک دین است، باز ایشان از کلمۀ مذهب استفاده کردهاند.
💥 برگرفته از درس روش دستیابی به نظامهای اسلامی بر اساس اقتصادنا
🗓 زمان: ۵ مهر ۱۴۰۳
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #سخنرانی_علمی
⏮ مکتب شیخ اعظم انصاری
🔶 جایگاه و مقام #شیخ_انصاری در #حوزه_علمیه
🔶 بررسی و ریشهیابی بحث #ولایت_فقیه در حوزهای علمیه و در #کتاب_مکاسب؛
🔶 نتیجه گیری کاملا ناصحیح در این بحث؛
👤 آیت الله ملک زاده
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9