eitaa logo
مجمع الذاکرین مداحان کشوری و بخش پیربکران شهرستان فلاورجان اصفهان
2.9هزار دنبال‌کننده
7هزار عکس
8.6هزار ویدیو
993 فایل
مجمع ذاکرین مداحان بخش پیربکران بسیج مداحان آموزش مداحی امام حسین(ع)محل کلاس پایگاه بسیج کرافشان حوزه شهید بهشتی چهارشنبه شبه ساعت ساعت ۱۹/۳۰ مداح اهل بیت مهدی عباسی شماره تماس مجتبی موسوی ونهری: 09130857625 لینک کانال: @madahanpirbakran
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺️ مناجاتی زیبا به مناسبت شب قدر خواهند اگر ببخشند از مجرمی گناهی دریای عفو جوشد از اشک دردمندی ┄┄┅┅┅❅🇮🇷❅┅┅┅┄
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 سلام یا رب دل مرده ی مرا احیا کن بر روی گدای نیمه شب در وا کن سوگند به قطره قطره‌ی خون علی (ع) پرونده‌ی اعمال مرا امضا کن... "شب قدر"  شب بیدار شدن است  نه بیدار ماندن!  ای بیدار شدگان؛  برای ما درخواب مانده‌گان دعاکنید.  طاعات و عبادات مقبول حق والتماس دعا ⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬ 🟢 لزوم بازگشت به قرآن 🔻رسول خدا «صلى الله عليه و آله» درباره قرآن فرمود: « انَّهُ شافِعٌ مُشَفَّعٌ وَ ماحِلٌ مُصَدَّقٌ‏ » (کافی ج ۲ص ۵۹۹) يعنى قرآن در نزد خدا و در پيشگاه حقيقت وساطت مى ‏كند و پذيرفته مى ‏شود و نسبت به بعضى كه به او جفا كرده ‏اند سعايت مى‏ كند و مورد قبول واقع مى‏ شود. 🔻هم نسل قديم و هم نسل جديد به قرآن جفا كردند و مى ‏كنند. اول نسل قديم جفا كرد كه حالا نسل جديد جفا مى‏ كند. 🔻نسل كهن از بزرگترين گناه خود بايد توبه كند و آن مهجور قرار دادن قرآن است. همه بايد به قرآن بازگرديم و قرآن را پيشاپيش خود قرار دهيم و در زير سايه قرآن به سوى سعادت و كمال حركت كنيم. ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى(ده گفتار) ؛ ج‏24 ص384 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
آسمانها به لرزه افتادند تا کشید از غلاف خنجر را عرش با فرش همصدا نالید تا نشان کرد فرق حیدر را بوسه ای زد چو تیغ زهرآلود بر سر سرور زمین و زمان بود کافی که بر زمین بزند فاتح قهرمان و خیبر را گشت محراب عشق خون آلود غرق در خون خویش شد خورشید صبح صادق میان شب گم شد کوفه احساس کرد محشر را جهل و کین رفته رفته باور شد فتنه در فتنه جان تازه گرفت تا قیامت نشاند بر ماتم چشم محراب و گوش منبر را فتنه ها از سقیفه رویش کرد چون درختی خبیث بالا رفت کینه هم شکل ابن ملجم شد‌ تا شکافد دل پیمبر را قدر او را عدو چه می داند رهبری ساده چون رعیت خویش بسکه غرق خیال و خواب شدند کوفه از دست داد رهبر را در میان گلیم دلخسته سوی خانه چو می بردند گفت باید بپای خود بروم در نظر داشت حال دختر را به گمانم دعا اجابت شد تا به فیض وصال یار رسد ورنه کس را نبود توان تا زند ضربه آن دلاور را رمضان قدر خویش را گم کرد درهیاهیوی نهروانی ها بی علی قدر را چه قدری هست لعن هر ظالم و ستمگر را قرنها پشت هم گذشت ولی یک نفر هم نشد مثال علی مدح او می کند عدو حتی ای بنازم ولی داور را
هنگامه "انا الیه راجعون" شد محراب مانند دلش دریای خون شد سجاده می گیرد در آغوشش علی را والله ارکان هدایت بی ستون شد
. السلام علیک یا امیرالمؤمنین گفته نبی عبادت است ؛ ذکر فضایل علی ستاره ی ولایت است ، هر دل مایل علی مسیر هر هدایت است ، تکامل عبادت است زمزمه ی محبت است ، نغمه ی محفل علی دوری از او بوَد قبیح ، بگویم این نکته صریح معجزه می کند مسیح ، به ذکر کامل علی حب علی به ممکنات ، چشمه ای از آب حیات رسد به وادی نجات ، کنار ساحل علی درخت ها شود قلم ، به آب دریا نتوان تا که نوشت ذره ای ، شرح فضایل علی گفته پیمبر که دگر ، شمسم و حیدر چو قمر وجه خدا خواهی اگر ؛ وصف شمایل علی شب عروج آن جناب ، چون که خدا کند خطاب ساتر و پرده و حجاب ، نبوده حائل علی قسم به سرخی شفق ، به روشنایی فلق نیست همه صفات حق ، مگر خصائل علی به شور و شوق و بی قرار ، به اوج رنج رورگار شده فدای راه یار ، تمام حاصل علی وقت نبرد و کارزار ، لشکریان رو به فرار به لحظه ای که ذوالفقار ، شود حمایل علی چو ابن ملجم از جفا ، ضربه زند به ناروا کمک نموده از قضا ، به حل مشکل علی غیر تقرب خدا ، غیر وصال اولیا غیر سفر به کبریا ، نیست مقابل علی ذکر علی دمادم است ، عروج اهل عالم است و هیزم جهنم است ، دشمن باطل علی لبی که ذکر او سرود ، عبادت خدا نمود خوشا به حال آن که بود ، همیشه سائل علی شب ۱۹ ماه رمضان ۱۴۴۵ جمعه شب ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ✍ .
. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ یا امیر المومنین شاه دوعالم من غلام روی تو ای وصی و جانشین و جان خاتم جان اسیر موی تو جان فدایت جان فدایت یاعلی جلوه گاه بی حدود ذات یزدان قبله من کوی تو ای گیسوی تو حبل المتین ذاتت با ذات حق عجین ای شاهنشاه بی قرین ای محبوب رب العالمین بر دین حق حصن حصین جانم امیرالمومنین یعصوب دین علی و حصن حصین علی و یکتاترین علی و یل آفرین علی و مولا علی علی نقش نگین علی و تاج زمین علی و دلدل نشین علی و مولا علی علی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ https://eitaa.com/emame3vom/94451 👇
. علیه السلام 〰️〰️〰️〰️〰️〰️ نزدیک افطاره نوکر با خشکی لباش میگه دوست داره نزدیک افطاره رو می کنه سمت حرم هر کی گرفتاره نزدیک افطاره نزدیک افطاره یعنی رسیده وقت گریه واسه شیرخواره نزدیک افطاره روضه می خونم واسه مشکی که شده پاره نزدیک افطاره آه / چه بگم از اون غروب تو آب میخواستی ولی زدن تو رو سنگ و چوپ آه / توو لحظه ی واپسین به عمد جلو چشم تو آبو می ریخت رو زمین (آه / غریب مادر حسین ۳) ۲ 〰️〰️〰️〰️〰️〰️ حال منو دیدی با اشک روضه ت زندگیمو رنگ و رو میدی حال منو دیدی بی آبرویی مثل من رو آبرو میدی حال منو دیدی دل باز پرِ درده کی جای من امشب ضریحت رو بغل کرده دل باز پرِ درده کِی میشه باز نوکر به آغوش تو برگرده دل باز پرِ درده آه / دل به تو بستم حسین ای همه داراییِ دل شکستم حسین آه / بی تو می میره دلم خدا می‌دونه چقد پیش تو گیره دلم (آه / غریب مادر حسین ۳) ۲ .👇
. علیه_السلام یتیم شدن بازم یتیما غمی نشسته تو دلاشون دیگه کسی تو‌ شهر کوفه دل نمی سوزونه براشون چند شبه که بازی نکردن با قهرمانِ زندگی شون دارن از این غم جدایی دق می کنن یکی یکی شون دیگه نمیاد اون آقایی که خنده رو لبا می آوُرد مهربونی که نیمه شب ها برا همه غذا می آوُرد وامیکنه به سختی دیگه دیده هاشو حضرت مولا ذکر لب همه ، علیه ذکر لبِ علی، یا زهرا داره میره دیدن زهراش شب رسیدن به نگاره بچه ها دیدن پای بستر شیر خدا چه بی قراره دردل علی رو تنها تو کوفه گوش چاه شنیده مدینه رو یادش نمیره که اونجا داغ یاس و دیده ✍ .
امام خامنه ای : * روز جهانی این روز، مخصوص ملت ایران هم نیست؛ در خیلی از نقاط عالم، مردم مؤمن و پرشور، با محدودیتهایی که در کشورهای خود دارند، روز قدس را گرامی می دارند. 95/4/10
گزیده بیانات مقام معظم رهبری درباره روز قدس 94/4/18 «روز جهانی قدس روز اعلام مخالفت امت اسلامی با ظلم و بی‌عدالتی صهیونیست‌ها و حامیان‌شان است.» «در مساله فلسطین، آنچه که هدف است، استنقاذ فلسطین است؛ یعنی محو دولت اسرائیل.» «انتفاضه مسجدالاقصی یکی از آیات الهی است و جنایتکاران روسیاه را به شدت مجازات خواهد کرد.» «تنها راه‌حل فلسطین؛ بازگشت فلسطینی‌ها به سرزمین‌های خود و اخراج صهیونیست‌های غاصب از آنجا می‌باشد.» «ما ایمان داریم که اسلام سرانجام فلسطین را نجات داده و قدس عزیز را از دست متجاوزین پس خواهد گرفت.» «در روز قدس ملت ما به یاد آینده می‌افتد و همت در خود ذخیره‌ می‌کند و به حرکت در می‌آید و راه را به سوی آینده باز می‌کند.» «دولت جمهوری اسلامی و ملت ایران همواره مدافع و حامی فلسطینیان خواهد بود.» «مقاومت تنها راه آزادسازی فلسطین است.» «پرچم مبارزه در دست جوانان فلسطینی است.» «فلسطین قطعا روزی را خواهد دید که رژیم صهیونیستی دیگر وجود ندارد.» «محو اسرائیل از منطقه، موضوع همیشگی جمهوری اسلامی ایران است.» «همه کشورهای اسلامی باید دست در دست یکدیگر در مقابل صهیونیسم غاصب و متجاوز بایستند.» «دفاع از ملت مظلوم فلسطین و قیام شجاعانه و مظلومانه آنان وظیفه اسلامی همه ماست.» «فلسطین، مساله اول جهان اسلام است.» «تنها راه‌حل مساله فلسطین، مقاومت است و مبارزه است.» «پیروزی ملت فلسطین در بازگرداندن حق خود، دشوارتر نیست از پیروزی‌ای‌ که ملت ایران در ایجاد جمهوری اسلامی در ایران داشت.» «در راه آزادی فلسطین و قدس شریف استقامت لازم است، ایستادگی لازم است، ادامه دادن راه لازم است.» «امروز آمریکا و غرب در قضیه‌ فلسطین و در بسیاری از قضایای دیگر صریحا دروغ می‌گویند.» «مساله غزه مساله یک تکه سرزمین نیست؛ مساله فلسطین فقط مساله جغرافیا نیست؛ مساله بشریت است؛ مساله انسانیت است.» «ما در جمهوری اسلامی مساله فلسطین برایمان یک مساله تاکتیکی نیست، یک استراتژی سیاسی هم نیست، مساله عقیده است، مساله دل است، مساله ایمان است.» «مساله غزه و مساله فلسطین، مساله ماست، اسلامی ماست؛ مساله همه‌ مسلمین است و وظیفه ماست.» «شما امسال خواهید دید که به فضل الهی و با توفیق پروردگار، روز قدس از هر سال، پرشورتر و کوبنده‌تر در همه دنیای اسلام برگزار خواهد شد.» «همه دنیای اسلام از روز قدسی که امام بزرگوار در جمعه آخر ماه رمضان هر سال معین کردند، استقبال می‌کنند.» «اگر اسرائیل وارد جنگ شود؛ حیفا و تل‌آویو را با خاک یکسان می‌کنیم.» «فلسطین، فلسطین از بحر تا نهر است نه حتی یک وجب کمتر.»
. علیه السلام 〰️〰️〰️〰️〰️〰️ نزدیک افطاره نوکر با خشکی لباش میگه دوست داره نزدیک افطاره رو می کنه سمت حرم هر کی گرفتاره نزدیک افطاره نزدیک افطاره یعنی رسیده وقت گریه واسه شیرخواره نزدیک افطاره روضه می خونم واسه مشکی که شده پاره نزدیک افطاره آه / چه بگم از اون غروب تو آب میخواستی ولی زدن تو رو سنگ و چوپ آه / توو لحظه ی واپسین به عمد جلو چشم تو آبو می ریخت رو زمین (آه / غریب مادر حسین ۳) ۲ 〰️〰️〰️〰️〰️〰️ حال منو دیدی با اشک روضه ت زندگیمو رنگ و رو میدی حال منو دیدی بی آبرویی مثل من رو آبرو میدی حال منو دیدی دل باز پرِ درده کی جای من امشب ضریحت رو بغل کرده دل باز پرِ درده کِی میشه باز نوکر به آغوش تو برگرده دل باز پرِ درده آه / دل به تو بستم حسین ای همه داراییِ دل شکستم حسین آه / بی تو می میره دلم خدا می‌دونه چقد پیش تو گیره دلم (آه / غریب مادر حسین ۳) ۲ .👇
. علیه_السلام یتیم شدن بازم یتیما غمی نشسته تو دلاشون دیگه کسی تو‌ شهر کوفه دل نمی سوزونه براشون چند شبه که بازی نکردن با قهرمانِ زندگی شون دارن از این غم جدایی دق می کنن یکی یکی شون دیگه نمیاد اون آقایی که خنده رو لبا می آوُرد مهربونی که نیمه شب ها برا همه غذا می آوُرد وامیکنه به سختی دیگه دیده هاشو حضرت مولا ذکر لب همه ، علیه ذکر لبِ علی، یا زهرا داره میره دیدن زهراش شب رسیدن به نگاره بچه ها دیدن پای بستر شیر خدا چه بی قراره دردل علی رو تنها تو کوفه گوش چاه شنیده مدینه رو یادش نمیره که اونجا داغ یاس و دیده ✍ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️دعای فوق العاده زیبای دختر نابغه ۸ ساله حافظ کل قرآن کریم 🔺محیا فیروزی حافظ کل قرآن کریم و دارنده نشان های ملی و بین المللی کاراته در برنامه محفل دعایی بسیار ناب برای امام زمان (عج) خواند. https://eitaa.com/madahanpirbakran
Namahang Nane Khonin 1403 Rasoli [Mohjat_Net].mp3
1.66M
نان خونین همدردی با مردم غزه کاش این بغض گلو یه امون بده یا گریه بهم راهو نشون بده افطارو سحرم شد غصه و غم ذره ذره دارم دق میکنم برادر وقتی تو محاصره ای دیگه چه افطاری و سحری عذرا عذرا یا رمضان الشعب بغزه جوئان هم بارون آتیش رو سرشون هم زیر آواره پیکرشون غزه تنها مونده غرقه ی خون عادت کردیم انگاری هممون عاشورا شد ما موندیم یه کنار تماشاچی شدیم آخر کار عذرا عذرا یا رمضان الشعب بغزه جوئان شعر: امیر علی شریفی✍ رمضان 1403 .https://eitaa.com/madahanpirbakran
توسط ✍ تحلیل مناجات خوانی حاج سعید حدادیان در حرم امام رضا علیه السلام 🔅1) حساسیت بخشی - برای اینکه مستمع اهمیت موضوعی را بداند ، باید مداح ، او را نسبت به آن موضوع حساس کند . در این جلسه حاج آقا حدادیان در ابتدای دعای کمیل گفتند (( اگر این قسمت اول کمیل و توجه کنی تا آخرش بهره می بری )) با این جمله اهمیت حضور قلب از ابتدای دعا را به مستمع گوشزد کردند )) . 🔅2) تناسب سبک و لحن با محتوا - برای دعا خوانی باید متناسب با محتوای فرازها از سبک و لحن استفاده کرد ، لذا حاج آقا حدادیان در فرازهای (( اللهم انی اسئلک . . . )) از یک لحن و سبک ساده تر استفاده کردند و در فرازهای (( اللَّهُمَّ اغفِر . . . )) سوز و گداز سبک و لحنشان را افزایش دادند . 🔅3) لحن مناجاتی - دعا را باید غالباً با لحن ملایم خواند البته با توجه به فرازها این ملایمت شدّت و ضعف پیدا می کند ، این امر در این فایل کاملا مشهود است . 🔅4) میزان تحریر و کشش صدا : در دعاهایی که طولانی است مثلا دعای کمیل و ندبه بایستی تحریر و کشش صدا ، مختصر باشد ، چنانچه در این فایل این طور است . اما تحریر و کشش طولانی صدا ، در ادعیه کوتاه که قرار است در زمان یا در حد 30 تا 60 دقیقه خوانده شود معمول است . 🔅5) تفسیر عبارت دعا : - خوب است عبارات دعا با کلماتی که ریشه آن ها در فرازهای دعا آمده تفسیر شود در این فایل حاج آقا حدادیان فراز (( اللَّهُمَّ اغفِر لِی الذُّنُوب الَّتی تُنزِلُ النِّقَم )) را اینگونه تفسیر کردند . (( خدایا ، آخه من سراپام چیه بخوای ازم انتقام بگیری )) و یا در فراز (( اللَّهُمَّ اغفِر لِی الذُّنُوب الَّتی تُغَیِرِ النِّعَم )) اینگونه تفسیر کردند (( نکنه اشکم و ازم بگیری )) 🔅6) توجه به اقتضای مکان در تفسیر دعا - در تفسیر عبارات به اقتضای مکانی هم خوب است توجه شود . حاج آقا حدادیان چون در حرم مطهر امام رضا علیه السلام فیض قرائت دعا داشتند گفتند (( می خوای بزنی ، نگی دیگه نمی ذارم بیاد حرم امام رضا )) . 🔅7) اشاره به حاجت مستمع در تفسیر دعا - معمولا مخاطب ما با حاجت به جلسه می آید ، خوب است به آن اشاره شود . حاج آقا حدادیان در عبارت (( اللَّهُمَّ اغفِر لِیَ الذُّنُوب الَّتی تَحبِسُ الدَّعا )) گفتند (( یه ذره به خاطر دلخوشی هم شده جوابم بده یه چند تا دعام و پشت سر هم مستجاب کن ، بذار منم فکر کنم آدم خوبی شدم )) 👇👇
. ‍ 🎤 تحلیل🔰 ✍ 📌گریز 📌زمین خوردن واعظان و روضه‏خوانان، به تناسب بحث و گفتارى كه دارند، مرثيه خاصى از كربلا رامى‏خوانند يا به مصيبت‏خاصى از مصائب چهارده معصوم مى‏پردازند. اين انتقال از موضوع يا حادثه خاص به واقعه كربلا و امام حسين يا يكى ديگراز شهدا«گريز زدن‏»نام دارد. طبیعتاً مهمترین بحث در این قسمت، وجود یک حلقه ارتباطی مناسب بین روضه و گریز است. این حلقه ارتباطی در محافل علما و دانشمندان هر رشته ای اشاره به موردی از تخصصشان و گریز زدن از آن به موضوعی در روضه، در وضوح بیان و القای معانی، خیلی مؤثر خواهد بود. من باب مثال به موارد زیر اشاره می گردد: بین فقها اشاره به احکام ذبح و یا احکام مُثله کردن و گریز زدن به روضه کربلا . بین مورخین اشاره به شواهد تاریخی مثل پایبندی عرب جاهلیت به مسائلی چون امان دادن، وفای به بیعت، عدم تعرض به زنها و... و گریز به کربلا. بین پزشکان اشاره به مسائل پزشکی مثل تأثیر سم درخت ام غیلان که تشنج است و یا تأثیر تشنگی بر انسان و ... و گریز به کربلا. در گريز چند نكته بايستي رعايت گردد: حجم محتوايي گريز بيش از روضه اصلي نباشد. تناسب و ارتباط گريز با روضه اصلي كاملا آشكار باشد. شدت مصيبت محتواي گريز بيش از روضه اصلي باشد. سوز و گداز ، بغض و پرده صداي گريز ، بيشتر و بالاتر از روضه اصلي باشد. در فایل پیوستی حاج آقای خمسه به روضه زمین خوردن مولا علی علیه السلام، اشاره و از آن به روضه حضرت زهرا سلام الله علیها ورود پیدا می کنند. نکاتی که خواندن ایشان را موثر می کند عبارت است از: با جمله «دو تا زمین افتادن شیعه رو سوزوند» آتش غیرت مستمع ولایی را شعله ور می کند. اشاره به نام مبارک«امام حسن علیه السلام» در روضه، که نوعی مستمع نسبت به نام آن حضرت در روضه «زمین خوردن» حساسیت دارد. توصیه می کنیم ذاکرین عزیز این نمونه ها را به خاطر بسپارند، تا خودشان در این زمینه به تبحر لازم برسند و بتوانند چنین گریزهایی را در مداحیشان داشته باشند. متن صوت ارائه شده « پاشیم بریم به کوفه مریض دیدن ثوابه / زینب داره میمیره علی حالش خرابه آی دو تا زمین افتادن شیعه رو سوزوند؛ زیر بغلاشُ گرفتن. بیچاره حسن... رسیدن دم در آقا زد کنار. دستمُ رها کنید. گفت خواهرتون منُ اینطور ببینه میمیره. لذا رهاش کردن آقا رو پا خودش به زور ایستاد. درُ که زینب وا کرد یهو آقا زمین افتاد. امام حسن دوباره یاد یه زمین خوردن افتاد. کوچه ی بنی هاشم...» .👇