eitaa logo
مشتاقان حضور
268 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
986 ویدیو
27 فایل
سلام به اطلاع میرساند این کانال جهت رشد علمی و معنوی تشکیل شده است . امیدوار هستم که مورد استفاده عزیزان قرار بگیرد .. نام کانال مشتاقان حضور نهادیم .به این دلیل بفرموده علامه ذوالفنون حسن زاده آملی رحمت آله علیه ظهور اتفاق افتاده باید حضور پیدا کرد
مشاهده در ایتا
دانلود
بیست و هفتم پیامهای آیه فوق ⇧⇩: 1- كفر و عناد، تاريكى و ظلمتى است كه سبب محروم شدن انسان از بهره‌گيرى از ابزار شناخت مى‌شود. 2- تكذيب و كتمانِ حقّ، «گنگى» و نشنيدن حقّ، «كرى» است. 3- نتيجه‌ى تكذيب آيات الهى، اضلال و قهر الهى است. 4- حركت در راه مستقيم، گوش شنوا و زبان حقگو و روشنايى درون مى‌خواهد. ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
مداحی آنلاین - چقدر به امام زمان اعتقاد داریم - استاد دانشمند.mp3
2.8M
♨️چقدر به امام زمان اعتقاد داریم؟ 👌 بسیار شنیدنی 🎙حجت الاسلام 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید. ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
هدایت شده از 🚫گناه ممنوع🚫
┄┅─✵💝✵─┅┄ به نام خداوند لــــوح و قلم حقیقت نگـــار وجود و عـــدم خـــــدایی که داننده رازهاست نخســــــتین سرآغاز آغازهاست باتوکل به اسم اعظمت الهی به امید تو💚 سلام صبح زیباتون بخیر و سلامتی باشه ان شاءالله 🌺 ━🍃🌸🍃🌺🌙کانال 🚫گناه ممنوع🚫 👇 @gonahmamnoe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از 🚫گناه ممنوع🚫
لذت شعر به آن است که والا باشد هدف شعر ظهور گل زهـــــرا باشد جان ناقابل ما نذر شما مهدی جان علت هستی ما حضرت مـولا باشد 🍃🌸🍃🌺
🌷مهدی شناسی 80🌷 🔷اسامی امام زمان عج الله فرجه🔷 🌹نور🌹 ◀️قسمت دوم 🍃در دعايي خطاب به امام زمان (عج الله فرجه) عرض مي كنيم « فان ادركت يامولاي ايامك الزاهرة...»«مولاي من اگر دوران نوراني ات را درك كنم... » 🍃پس معلوم است انسان وقتي در زندگي با امام زمان (عج الله فرجه) باشد ديگر تاريك و ظلماني نيست زيرا در نور، در روز حركت مي كند. 🍃در زيارت روز جمعه به حضرت مي گوييم «السلام عليك يا نور الله في ظلمات الارض » سلام بر تو اي نور خدا در ظلمت زمين. 🍃با تامل در اين عبارت در مي يابيم ارتباط با نور خدا در زمين براي انسان رهاوردهاي ارزشمندي به دنبال دارد. 🍃وقتي انسان در پرتو نور ولايت زندگي مي كند، حركتش در نور است، پس از سرگرداني و حيرت به دور مي ماند. چرا كه در مسير تاريك و ظلماني پيش رفتن است كه فرد را دچار حيرت، فراق و دوري مي كند. 🍃در مراحل زندگي انسان دائما به سوي رشد و كمال سير مي كند و از ظلمت جهالت و آلودگي معصيت جدا مي شود. 🍃انسان به درجه عشاق مي رسد گوئي به مانند پروانه عاشقي است كه به دور نور ولايت طواف مي كند، بنفسي انت " جانم فدايت " مي گويد و پرو بالش در اين عشقبازي مي سوزد ، گويي در نور ولايت به فنا مي‌رسد. 🍃وقتي نور ولايت بر وجودي تابندگي داشته باشد، ديگر آن فرد اهل ظلم نيست. زيرا «ظلم» و «ظلمت» از يك ريشه‌اند، و ظلم ، تاريكي و كدورت دنيا پرستي را به دنبال دارد. 🍃در زيارت حضرت مي‌خوانيم:« تُنِيرَ بِعَدْلِهِ ظُلَمَ الْجَوْرِ وَ تُطْفِئَ بِهِ نِيرَانَ الْكُفْر» ، خدايا بانور عدل مهدي(عج) ظلمات جور وستم را مرتفع مي‌سازي، و آتش كفر را خاموش مي‌كني» 🍃از مصاديق كفر _كه خود امري ظلماني است_ ناسپاسي هاست. چرا كه خداوند در قرآن كريم،گاهي «كفر» را مقابل «ايمان» قرار داده و گاهي در برابر« شكر»:« لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ وَ لَئِنْ كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذابِي لَشَدِيد» ، «اگر شكر كنيد نعمت‌ها را بر شما زياد مي‌كنم، و اگر كفر ورزيد عذاب من شديد است.» 🍃انساني كه از امام زمانش دور بيفتد، آتش كفر «نعمت» سراسر وجودش را فرا مي‌گيرد، كه به تدريج به كفران نسبت به «منعم» منجر مي‌شود. 🍃وقتي با عنوان«السّلام عليك يا نور الله في ظلمات الارض» به حضرت عرض ارادت مي‌كنيم، تلويحاً از امام(ع) تقاضا مي كنيم تا بر وجودهاي ناشكر و ناسپاسي كه ظلمت كفر آنها را احاطه كرده، تابش خاصي داشته باشند. تا بتوانيم در پرتو اين نور، چشمان زيبا نگر داشته باشيم و يكايك نعمات خداوندي را در زندگی بيابيم. 🍃جنبه‌ي ديگر ظلم، غفلت از بندگي خدا و توجه به غير از اوست، كه در صورت ظالم به خود شده و خويشتن را به ظلمت نفس مبتلا مي‌كنيم. 🍃وقتي به جلوه‌ي نور خداوند_وجود مقدس بقية الله_ عرض سلام مي‌كنيم، خواستار رفع اين ظلمت‌ها از مملكت وجودي خود هستيم . گويي از ايشان طلب مي‌كنيم ياريمان كنند تا نه ظالم به خدا باشيم، نه به خود و نه به خلق. 🍃اكنون که در زمان غيبت به سر مي‌بريم، هماي عرش پيماي وجود مبارك حضرت به سرمان سايه افكنده است، و ما سراپا نياز ، طالب كسب نور از وجود فياض او هستیم.💖☘️💖☘️💖☘️💖☘️💖☘️💖☘️💖☘️💖
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ایام غدیریه 21 روز تا آغاز ۱۵ روز شاد غدیری 👈 از روز دهم تا بیست‌و‌پنجم ذی حجه ✅ تا عید قربان 21 روز ✅ تا عید غدیر «کاروان غدیر» 29 روز ✅ تا عید مباهله 35 روز در راه ابلاغ 📖 و احـیـاے و 💐 رسانه باشیم ... 🌍🌏🌎 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ▫️ستاد غدیریّہ:
💎درّ و یاقوت علوی💎 <_یاقوت_علوی 9️⃣ 👈خدا، رسول یا مردم⁉️ به عنوان جانشین رسول خدا، قدرت را در دست گرفتند و به جای حاکم شد❗️ کم کم با گسترش دامنه اسلام، مسائل و موضوعات جدیدی مطرح شد که خلفا از پاسخ آن، عاجز ماندند و با مراجعه به قرآن و همینطور سنت رسول خدا نیز مشکل حل نشد! و دستگاه حاکم، با مسئله ای به نام «ما لا نصَّ فیه» مواجه شد، یعنی مواردی که در دین مطرح نشده است❗️ بنا شد این مشکل، توسط برخی از صحابه که مورد تأیید دستگاه حاکم هستند حل شود و نظر شخصی آنان، در عرض قرآن و سنت، مبنای حکم شرعی قرار گیرد، طبعاً نظرات و اجتهادات شخصی آنان، متفاوت بود و این امر سبب مشکلاتی در حوزه دین شد. وقتی موضوع را با خلیفه در میان گذاشتند گفت: همۀ شما درست می گویید!! اکنون پای سخن مولایمان امیر المؤمنین علیه السلام می نشینیم: «گاه مسأله (و دعوايى) مطرح مى‏ شود و قاضى به رأى خود در آنجا حكم مى‏ كند، سپس شبيه همان دعوا نزد قاضى ديگرى عنوان مى ‏گردد، او درست بر خلاف اوّلى حكم مى‏ كند، سپس همه اين قضات (با آن آراى ضدّ و نقيض) نزد پيشوايشان كه آنان را به قضاوت منصوب كرد، گرد مى‏ آيند و او رأى همه آنها را تصديق و تصويب مى ‏كند در حالى كه خداى آنها يكى و پيامبرشان يكى و كتابشان (نيز) يكى است! (چگونه ممكن است اين همه آراى ضدّ و نقيض در مسأله واحد، حكم خداوند باشد!) آيا خداوند سبحان به آنها دستور اختلاف و پراكندگى داده است و آنها اطاعت فرمان او كرده ‏اند! يا اين كه آنها را از اختلاف بر حذر داشته و آنها عصيان نموده ‏اند! يا اين كه خداوند، دين ناقصى نازل كرده و در تكميل آن از آنها كمك خواسته است! يا اين كه آنها شريكهاى خدايند و حق دارند بگويند (و حكم صادر كنند و قانون بنويسند) و بر خداوند لازم است رضايت دهد! يا اين كه خداوند سبحان دين كاملى نازل كرده، ولى پيامبر در تبليغ و اداى آن كوتاهى نموده است! حال آن كه خداوند سبحان مى ‏فرمايد: «ما چيزى در قرآن فروگذار نكرديم» و «در قرآن بيان همه چيز آمده است» و نيز فرموده: «بخشهاى قرآن يكديگر را تصديق و تأييد مى ‏كنند» و هيچ گونه اختلافى در آن راه ندارد» (تا مايه اختلاف آرا شود، چگونه ممكن است در قرآن اختلافى باشد در حالى كه) خداوند سبحان‏ مى ‏فرمايد: «اگر اين قرآن از ناحيه غير خدا بود اختلافات بسيارى در آن مى ‏يافتند». خطبه 18 نهج البلاغه، نتیجه این که خداوند، دین کامل فرستاد و رسول خدا نیز این دین کامل را(غدیر) ابلاغ نمود، اما کوتاهی مردم، سبب شد نا اهلان به جای اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام قدرت را در دست گیرند و دینی التقاطی شکل گیرد و از دست برود، دینی که بخشی از آن، از خداوند است و بقیه اش نظرات شخصی دیگران.! اما شیعه با اعتقاد به ، را حفظ کرد و اجتهاد در شیعه به معنای تلاش در جهت استنباط حکم خداوند، از قرآن و سنت است نه دخالت دادنِ نظر شخصی خود در دین. نگاه کنید: پيام امام امير المومنين عليه السلام، ج‏1، ص: 607 0⃣3⃣ روز مانده به عید الله اکبر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃سلام صبح پنجشنبه‌تون بخیر 🌸زندگی فقط یک بوم 🍃نقاشی خالی است. 🌸شما باید معـــنا را 🍃در آن نقاشی کنید. 🌸هر آنچه که نقاشی کنید 🍃معنای آن خواهد بود. 🌸الهی بوم زندگیتون پر باشه 🍃از نقش خوشبختی و سعادت 🌸آمین یا رب‌العالمین
بیست و هشتم پیامهای آیه فوق ⇧⇩: 1- كاشتن دانه و هسته، كار انسان است، ولى شكافتن و روياندن، كار خداست. 2- دقّت در آثار طبيعى، از بهترين راه‌هاى خداشناسى است. 3- رزق و روزى انسان، از راه همين دانه‌ها و بذرهاست كه خداوند رويانيده است، پس به سراغ چه كسى مى‌رويم؟ ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مسیح اسلام (فضایل امیرالمؤمنین علیه السلام ) درمنابع اهل سنت و مشتری رضای خدا زندانی اش کنید آن قدر که این حرف ها و خیال می این حرف آخر را همه پذیرفتند آنگاه مصمم شده جمعی از کارها و حرف مارش در امان باشیما گفتند بکشیدش جنگاوران هر قبیله شبانه به خان پرش ببرند و در خوانی کارش را یکسره کنند جبرئیل سلام خدا را که به رسول رساند از نقطه مهرگان انگاهش ساخت باید همان ساعتهای آغازین شب خانه را ترک میکرد و باید کسی در خانه میماند تا در بسترش بخوابد کسی که توجه مهاجمان را به خود مشغول سازد علی این خطر بزرگ را به جان خرید بی آنکه از میزان خطر یا احتمال زنده ماندن بپرسد سپیده دم عظمت این مجاهدت خالصانه فرشته وحی را دوباره از آسمان به زمین کشاند با بشارتي وأينى ومن الناس من يشرى نفسه ابتغاء مرضات الله .... از آدمیان هستند کسانی که جان خود را به بهای رضایت خدا میفروشند و خداوند با بندگان مهربان است ٢٠٧٥ / بقره، ابن حنبل ،شیبانی احمد بن محمد، مسند امام احمد ، ج ۳، ص ۳۸۹ طبري، أبو جعفر محمد بن جرير بن يزيد تاریخ طبری ، ج ۲، ص ۳۷۳ 9⃣2⃣ روز مانده به عید الله اکبر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام اگر مایل هستید در دوره غدیرشناسی شرکت نمایید وارد کانال ذیل شوید . @ghdeshnasii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از 🚫گناه ممنوع🚫
عمری‌ست به دنبال توأم، نیست نشانی ای خوب‌تر از خوب‌تر از خوب ، کجایی...؟! اللهم صل علی محمد وآل محمد و عجل فرجهم 🌺🍃🌺 🍃🌸🍃🌺🌙کانال 🚫گناه ممنوع🚫 👇 @gonahmamnoe
💎درّ و یاقوت علوی💎 0️⃣1️⃣ 👈چرا ماجرا را مثل دُم گربه اینقدر می کشید⁉️ گاهی گفته می شود بعد از رحلت رسول خدا عده ای دنبال رفتند و اقلیتی راه را پیمودند، هر چه بود گذشت، اکنون پس از 1400 سال معنا ندارد به آن پرداخته شود، آیا می خواهید امام علی را زنده کنید و حقش را به ایشان بدهید؟! اگر ما به این موضوع به عنوان یک مسئله تاریخی بنگریم شاید حق با آنان باشد. اما اگر با دید اعتقادی به این آن نگاه کنیم می بینیم گذر زمان نقشی در پرداختن یا نپرداختن به آن ندارد، ما به عنوان مطیع محمد بن عبدالله هستیم زیرا ایشان است و «كسى كه از پيامبر اطاعت كند، خدا را اطاعت كرده است؛»(نساء، 80) پس از ایشان، به حکم خدا، ما باید مطیع کسی باشیم که اطاعت از او، اطاعت از خداوند باشد یعنی اطاعت از و همه از رسول خدا نقل کرده اند که رسولخدا در غدیر خم فرمود: «مَنْ‏ كُنْتُ‏ مَوْلَاهُ‏، فَعَلِيٌّ مَوْلَاه‏»(سنن ابن ماجه، ترمذی، نسائی و مسند احمد بن حنبل) سپس بر این مسئله بیعت گرفت و قطعاً بیعت مربوط به ولایت و امارت و حاکمیت است نه دوستی و رفاقت. در مکتب ، شرط عصمت برای ولیُّ الله و امام منصوب از طرف خداوند لحاظ شده است تا حفظ شود. اما رهروان مکتب ، مجبور شدند نظر شخصی خلفا، صحابه و نهایتاً ائمه چهارگانه(مالک، ابو حنیفه، احمد بن حنبل و شافعی) خود را که معصوم نبودند مصدر و منبع دین قرار دهند و مع الاسف شراکت در دین شکل گرفت،❗️ و هزاران سال هم از این ماجرا بگذرد باز باید دید پیروی از کدام مکتب، سبب حفظ توحید می شود❓ یا ؟ 9⃣2⃣ روز مانده به عید الله اکبر
بیست و نهم پیامهای آیه فوق ⇧⇩: 1- راه هدايت و راه قرآن ملاك است، نه راه مردم و اكثريّت. 2- اكثريّت، دليل حقانيّت نيست. ملاك، حقّ است نه عدد، پس در پيمودن راه حقّ از كمى افراد نهراسيد. 3- جلب نظر اكثريّت، گاهى به قيمت نابودى و انحراف خود انسان تمام مى‌شود. 4- اكثريّت، چنان جلوه‌اى دارد كه خدا پيامبر را هم از تبعيّت آن بر حذر مى‌دارد. 5- ريشه‌ى ضلالت‌ها، اعتماد به حدس وگمان است. 6- اكثريّتى كه به جاى حقّ، در پى حدس و هوس باشند، قابل پيروى نيستند. 7- در انتخاب راه، دليل وبرهان لازم است، نه حدس وگمان. ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا