هدایت شده از سید صمصام الدین قوامی
✍دیروز دوره اول "رشته مدیریت محله" برای قوای پنج محله درچه اصفهان توسط اساتید اعزامی بنیاد فقهی مدیریت اسلامی برگزار گردید.
@qavami
برای عضویت عدد ۳۹ را به ۳۰۰۰۱۵۱۵پیامک کنید
هدایت شده از سید صمصام الدین قوامی
✍قبل از ظهر امروز شورای فرهنگعمومی شهرستان قیروکارزین استان فارس اجرای الگوی جامع اتحاد امامت و امارت را در این شهر تصویب کرد.
@qavami
برای عضویت عدد ۳۹ را به ۳۰۰۰۱۵۱۵پیامک کنید
هدایت شده از سید صمصام الدین قوامی
✍نشست توجیهی الگوی جامع اتحاد امامت وامارت برای بانوان حوزوی شهرستان قیروکارزین با ریاست امام جمعه محترم
@qavami
برای عضویت عدد ۳۹ را به ۳۰۰۰۱۵۱۵پیامک کنید
📣 فراخوان پذیرش دانش پژوه در مرکز تخصصی مدیریت اسلامی (تدبیر)/ نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲
🔰 گرایشها:
🔷 سطح ۲:
(۱) رشته علوم اسلامی «گرایش حکمت عملی و علوم اسلامی»
🔷 سطح ۳:
(۱) رشته مدیریت اسلامی «گرایش مدیریت آموزشی پژوهشی»
(۲) رشته مدیریت اسلامی «گرایش مدیریت تبلیغی فرهنگی»
🔷 سطح ۴:
(۱) رشته مدیریت اسلامی «گرایش الگوی مدیریت معصومین (ع)»
(۲) رشته مدیریت اسلامی «گرایش مطالعات آینده پژوهی»
(۳) رشته مدیریت اسلامی «سیاستگذاری فرهنگی»
☎️ تلفن پاسخگویی: ۳۲۶۱۷۱۶۱-۰۲۵ - ساعت ۱۴ تا ۱۸
لینک ثبتنام مراکز تخصصی مرکز مدیریت حوزه علمیه قم
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#حوزه_علمیه
#فراخوان
#قم
🔶 مرکز تخصصی مدیریت اسلامی (تدبیر)🔶
هدایت شده از سید صمصام الدین قوامی
✍الگوی جامع اتحاد امامت وامارت در هر شهر به سرعت تصویب و اجرایی میشود، موجی از امید ایجاد میکند، داستانی که در سفرهای استانی برایم تکرار میشود. هر سفر از سفر قبلی و هر شهر از شهر پیشین موفقتر است شاهد یک اجماع و اراده ملی در اینجهت هستیم به شکل فشرده با تمامی اقشار نشست علمی تبلیغی دارم تماما امیدوار به آینده هستند. حوزوی ،دانشگاهی ،اداری، مردمی، پیر و جوان همه و همه طالب اجرای سریع، قوی و دقیق و مداوم الگو هستند و من قول میدهم که به اذن خدا چنین شود. خدایا شکرت.
@qavami
برای عضویت عدد ۳۹ را به ۳۰۰۰۱۵۱۵پیامک کنید
📊 #اینفوگرافی | نگاهی اجمالی به الگوی جامع اتحاد امامت و امارت
@madineyefazele
▪️عبرتهای آندلس
امروز سالروز فتح اندلس بدست مسلمانان است، فتحی که پس از ۸۰۰ سال به فروپاشی و سقوطی عبرتآموز منتهی شد. فرصتی مغتنم است که به این بهانه نگاهی کوتاه به عوامل ظهور و سقوط تمدن اسلامی آندلس بیندازیم.
مسلمانان در سال ۹۲ هجری در زمان ولید بن عبدالملک و به فرماندهی طارق بن زیاد موفق شدند سرزمین آندلس (شامل اسپانیا و پرتغال امروزی) را فتح کرده و به قلمروی خلافت اسلامی ضمیمه کنند. اما پس از گذشت ۸۰۰ سال مسیحیان جنبشی با عنوان بازپسگیری راه انداختند و با نبردها و جنگ و گریزهای فراوان و از همه مهمتر با شبیخون فرهنگی، اعتقادی و جنسی به مسلمانان موفق شدند مسلمانان را از آندلس اخراج کنند. اما چه عواملی باعث شد مسلمانان ۸۰۰ سال بر آندلس سیطره داشته باشند و پس از آن از دشمنان شکست بخورند؟
۱. محوریت احکام شرع در ادارۀ اجتماع: در آغاز حاکمیت مسلمانان در آندلس اداره حکومت عمدتاً بر محور شریعت صورت میگرفت. در حالیکه در پایان این دوره، مسلمانان بهجای احکام شرع و محوریت دادن به ظواهر امور، شروع به دستآویز کردن تأویلات و توجیهات عرفانی و شاعرانه در ادارۀ جامعه کردند. وقتی در اداره جامعه تأویل و نیتخوانی و استناد به باطن جای حکم به ظاهر و قانونمداری را گرفت و منطق اداره اجتماعی از منطق شرعی خشک و عقلانیت محض به سوی احساسات، عواطف و توجیهات عرفانی و صوفیانه کشیده شد، آندلس غرق در فساد زنانه و بیغیرتی مردانه شد.
۲. عصبیت مسلمانان: عصبیت از نگاه ابن خلدون همان عامل پیونددهنده و متحدکنندهای است که باعث میشود یک قوم قدرت را قبضه کنند و مادام که آن عصبیّت، غیرت و حمیّت را حفظ کنند، قدرت را هم حفظ خواهند کرد. این غیرت و عصبیت بر سر اصول و ارزشهایی است که مجاهدان در ابتدا برای آنها فداکاری میکنند و خون میدهند، اما پس از مدتی که کار از دست مجاهدان باغیرت خارج شده و به دست مصلحتاندیشان و قدرتطلبان میافتد، این عصبیت زایل میشود و قوم رقیب موفق به شکست دادن قوم حاکم میگردد. در نتیجه عدم برخورد حاکمان با فساد جنسی و مالی اشراف و شاهزادگان، ایمان، اعتقاد و عصبیت مسلمانان نسبت به حکومتشان سست شد و در نتیجه انگیزهای برای حفظ این حکومتها باقی نماند.
۳. اتحاد و وحدت فرماندهی: مسلمانان که ابتدا تحت فرماندهی واحد موفق به تسلط به آندلس شدند، پس از مدتی گرفتار چنددستگی، رقابت و قدرتطلبی شدند، جنگهای داخلی بر سر قدرت ایجاد شد و هر کسی در هر شهری یک حکومت ملوکالطوایفی تشکیل داد و از اطاعت از پایتخت سر باز زد. دشمن نیز از مشغولیت بزرگان به بازی قدرت استفاده کرد و لهو و لعب، سرگرمی، موسیقی و زنا را در بین جوانان شیوع داد.
۴. سرکوب غریزه جنسی: غریزه جنسی که در قوۀ شهویه ظهور پیدا میکند غریزهای زنانه و ضد تمدن است، در مقابل غریزه جنگاوری، دفاع، حماسه و جهاد که در قوۀ غضبیه ظهور میکند غریزهای مردانه و تمدنساز است. هر تمدن و حکومتی که غریزه جنسی را بیشتر سرکوب کند و غریزه غضب را در مدافعان خودش آزاد بگذارد، دوام و بقای بیشتری خواهد داشت و این قاعده در تمام حکومتها و تمدنهای تاریخ وجود داشته است. در آندلس، حکومت با سرکوب کردن امیال مردانه، جنگجویانه و سلحشورانه و آزاد گذاشتن امیال زنانه، عافیتطلبانه و لذتجویانه، منجر به گسترش بیحد و مرز شهوت در جامعه شد و در نهایت همین امر به تضعیف قوای دفاعی مسلمانان و غیرت و تعصب آنان منتهی شد.
۵. مرزگذاری و تفکیک وظائف بین زن و مرد در جامعه: در آندلس با یک سنتشکنی تمدنی، در عوض آنکه تدبیر منزل به زنان سپرده و تدبیر مدینه به مردان داده شود، خلط نقش صورت گرفت و زنان راهی کوچه و بازار شدند و حتی توانستند به شکل آزاد مشغول اداره قمارخانهها، رقاصخانهها و فحشاخانهها شوند. از طرفی زنان درباری نیز بسط ید پیدا کردند و با اعمال نفوذ در رأس قدرت، از عصبیت و اقتدار و روحیه غیرتمداری حکومتها کم کردند.
۶. حمایت وسیع حکومت از علم و پیشرفت علمی: آخرین حکومتهای مسلمان در آندلس مانند حکومتهای بنیاحمد و بنینصر نسبت به حکومتهای اولیه مانند مرابطان و موحدان، از دانشمندان کمتر حمایت میکردند و آلمان و سایر کشورهای اروپایی توانستند دانشمندان مسلمان آنان را جذب کنند و کتابهای ارزشمند آنان را از کتابخانههای آندلس به کشورهای خودشان منتقل کنند.
اینها برخی از عوامل ظهور و سقوط خلافت اسلامی در آندلس بودند. ارجاعات و اشارات امامین انقلاب در موقعیتهای مختلف به عبرتهای آندلس بیش از همه برای امروز ما درسآموز است. پایان انگارههای فاسد و خطرناکی مانند جذب حداکثری، رأفت اسلامی، اسلام رحمانی و صبر راهبردی، عصبیتزدایی از انقلاب و انزوای قشر مذهبی در جامعه است که قطعاً زمینهساز آندلسیسازی ایران خواهد بود. با بازسازی نظم اقتداری انقلاب میتوانیم قبل از آنکه این جوی به سیل تبدیل شود، آن را متوقف کنیم.
@madineyefazele
هدایت شده از سید صمصام الدین قوامی
✍دقائقی پیش شورای فرهنگعمومی شهرستان لاهیجان اجرای الگوي جامع اتحاد امامت وامارت را در این شهر به اتفاق آرا به تصویب رساند و فرماندار محترم ده محله را به عنوان آزمونه الگو نام برد. از مویدات علمی نماینده محترم مجلس بهره بردیم از همه شرکتکنندگان بویژه امام جمعه عالیقدر، ریاست محترم این شورا تشکر میکنیم که مایه انسجام و اثر بخشی این جمع بودند نهایت سپاس را داریم.
اکنون عازم رشت هستیم.
هدایت شده از سید صمصام الدین قوامی
✍️دیروز لاهیجان در شورای فرهنگ عمومی آقای فرخی نماینده این شهر در مجلس بعد از توجیه امامت و امارت توسط من گفت این الگو یک انقلاب اداری است و باید سریع تر در تمام ایران اجرایی شود زیرا نمادی از یک حکمرانی خوب است و هر مشکل اداری که الان دچار هستیم را حل میکند.
هدایت شده از سید صمصام الدین قوامی
✍امام جمعه ساوه دیشب به من گفتند که آیت الله جوادی آملی در تماسی تلفنی به من فرموده اند که شما هم امامت دارید هم امارت.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️هشدار استاد مطیعی نسبت به آینده هیئتهای مذهبی
پی نوشت: هیئت در ایران از زمانی رو به زوال رفت که از ابتدای دهه ۸۰ برخی مداحان طالب شهرت و عشق «جذب حداکثری» بجای اينكه پای درس اساتيد بنشینند و نوحهخوانی را در دستگاههای ایرانی و بومی یاد بگیرند، مشتی اشعار بیمحتوا و کوچهبازاری را روی موسيقی پاپ غربی گذاشتند و به دليل سادهفهم و مبتذل بودن اين نوع موسيقی، از طرف جوانان مورد استقبال قرار گرفتند. مداحان جدید كه به جزئيات دستگاههای موسيقایی و آوازخوانی ایرانی آشنايی ندارند و حتی سواد ادبی و آشنایی کافی با اوزان شعری و علم عروض هم ندارند، با نوحهخوانی بصورت کاملاً عوامانه برخورد میكنند و تمام هنرشان این است که ملودیها و نواهای غیردینی و غربی را با اشعار مذهبی تلفیق کنند که حاصل این تلفیق برای فرهنگ شیعه بسیار خطرناک خواهد بود.
در این سالها تمدنسازترین مناسک شیعه، یعنی عزاداری، توسط مداحان «موزیکال» و روضهخوانهای «ماکانبندی» و عاشقان تکنیکهای «خفن» صدابرداری در حال تبدیل شدن به یک دیسکوی با ظاهر مذهبی و اسلامی است؛ مداحانی که حماسه و جهاد عاشورا را به یک واقعه احساسی و عاطفی تقلیل دادند و بهجای تربیت سرباز و مجاهد، جوانان هیئتی را #صورتی کردند و در عمل به عاملان ناخواسته جریان نئولیبرالیسم برای عصبیتزدایی از قشر مذهبی جامعه تبدیل شدند.
هیئت مطلوب برای مداحان صورتی چیزی شبیه رقص سماع صوفیه در ترکیه امروز است: فقط جذاب است! اما نه معنا تولید میکند، نه هویت میدهد، نه جوان را به سوی جهاد و حماسه سوق میدهد و نه میتواند با منکرات مقابله و جامعه را اصلاح کند.
@madineyefazele
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻خرمشهر اینجاست! جهانآرا کجاست؟
🖊 مهدی جمشیدی
۱. یک هفتۀ اول پس از بیستوششم فروردین، شاید کشف حجاب بیش از پنج درصد کاهش پیدا کرد. شال هم نه بهعنوان حجاب، بلکه برای احتیاط به دور گردن اضافه شد. اما بعد از این یک هفته، و احساس شعاری و تبلیغی بودن هشدار سردار رادان، وضع به گذشته بازگشت؛ بلکه جسارت و بیحیایی، فزونی بیشتری گرفت. اکنون تا حد زیادی، وضع کشف حجاب، عادی و بهنجار شده است. مشاهدۀ روزانۀ حدود ده درصد کشف حجاب و حتی کشف بدن، در حال تثبیتشدن از نظر روانی و فکری است. کشف حجاب، آشکار و آسوده و در همهجا است. البته بعضی از اینان در درونشان، حس نگرانی به وجود آمده که نظام قصد برخورد دارد و در کمین ما نشسته است و چهبسا از راه برسد. با این حال، وضع همچنان مانند گذشته است؛ به این معنی که روند، دوباره صعودی شده است اما با شیب کم.
۲. در حال حرکت به سمت طبیعیشدگی و هنجارشدگی هستیم. آنقدر تعلل کردند که تا حدی وضع، به نفع آنها تثبیت شده است. غیرتها و حساسیتها، ساییده شدهاند و این گروهکهای فرهنگی، بخشی از جامعه شدهاند. در واقع، خودشان را در جامعه جا کردهاند و در پی جایابی ساختاری نیز هستند. اینان جامعه را از آنِ خود کردهاند و بخش متدین نیز بیش از گذشته، ناچار است در فضاهای گلخانهای بخزد و از واقعیتهای فرهنگیِ بیرونی بگریزد، مبادا که دامنش به معاصی اینان، آلوده شود. این همان کاری است که دربارۀ «مدارس» انجام شد و در اثر آن، مدارسِ خاصِ حزباللهیها و مؤمنان ایجاد گردید. مدارس اینان از مدارس دیگران جدا شد و اینک کار جدایی، به «جامعه» هم کشیده شده است. انقلابیها، هرچه بیشتر در حال منزویشدن هستند و خود را پنهان میکنند. مدسه و جامعه را نمیپسندند اما به جای «مواجهه» و «اصلاح»، میگریزند و برای خود، «باغچههای فرهنگی» ایجاد میکنند؛ ناکام در جامعهپردازی توحیدی و راضی به باغچهپردازی مصنوعی. از خودسازی به جامعهپردازی عبور نکردهاند، چه رسد به اینکه بخواهند تمدّنسازی کنند. منطق تقیّه و گریختن و پنهانشدن و بیرونکشیدن گلیم خویش را از آب آموختهاند و بس.
۳. نیاز نیست که قانون حجاب در مورد همه «اجرا» شود تا سخن از «امکان» و «قابلیت»، معنا داشته باشد. شاید دربارۀ حدود بیست درصد، اعمال «قدرت» (اجرای قانون) موضوعیت داشته باشد. بقیۀ افراد با مشاهدۀ اِعمال قدرت، تمکین و همراهی خواهند کرد. برای اینان، «اقتدار» کافیست و حاجت به قدرت نیست. ازاینرو، بیست درصد اِعمال «قدرت» و هشتاد درصد تجلی «اقتدار»، ما را از گردنه عبور خواهد داد. کار دولت، بسته به اقتدار است؛ اقتدار که فرویخت، همهچیز مباح میشود. واقعیت اجتماعی، صفر و صدی نیست، بلکه با مواجهههای پیوستاری و متنوّع، گرههایی که به ظاهر کور هستند، گشوده میشوند. در جنگ ترکیبی، باید چندلایه و چندسویه عمل کند و اهرمهای مختلف را به کار گرفت.
۴. بسیاری از ساختارها، چندان در خدمت غایات دینی نیستند. تسهیلگر نیستند، بلکه گاه مانع هستند؛ هرچه که بتوانند بازدارندگی ایجاد میکنند. سبک زندگیِ ما نیز در بخش مهمی، زیر نفوذ «ساختارهای تجدّدی» هست؛ حتی در لایۀ خُرد. فقط تحلیل ارزشهای معطوف به ازدواج و انتخاب همسر، کافی است که تغییر ساختارهای ذهنی را نشان بدهد. از ازدواج تا اشرافیت در زندگی تا فرزندآوری تا پوشش تا مصرف و خرید و پاساژ و سلبریتی و فضای مجازی و لذت و بدن و بینی و گونه و ... در هم تنیده شدهاند و تجدّد را میزایند؛ آن هم در ابعاد ساختاری. در بند هفتمِ بیانیۀ گام دوم، تعبیر «نفوذ سبک زندگی غربی» به کار برده شده است. اولاً نفوذ و ثانیاً نفوذ ساختاری. تجدّد، ما را محاصره کرده است و میخواهد بیش از گذشته، سرزمینهای فرهنگی ما را اشغال کند. خرمشهر اینجاست. جهانآرا کجاست؟!
۵. ما دچار فقر «فهم عالمانه و دینی» هستیم. چندان شناخت درستی از گرهها و گرانیگاهها در دست نیست. باید این فهم را تولید و تکثیر کرد؛ چون ادبیات متناسب با این فهم، ذهنیتها را تغییر خواهد داد. باید تعبیر دینی و انقلابی از دردها و درمانها ارائه داد. رسالت نخبگان فکری، آفرینش همین فهمهای قدسی است که تا به واسطۀ آنها، راه گشوده شود. راهکارها هم وابسته و مشروط به فهمها هستند. حتی فهم ما از ماهیت حجاب هم متوقف مانده است و ازاینرو، روایتهای نو ایجاد نکردیم. تغییر انفسی، تغییر در فهم نیز هست و باید فهمها هرچه بیشتر، انقلابی شوند.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از سید صمصام الدین قوامی
✍در نظام اسلامی تنها بانک امامت کافی است که در هر محله یک شعبه دارد
@qavami
✍برای عضویت در این کانال عدد ۳۹ را به ۳۰۰۰۱۵۱۵پیامک کنید
هدایت شده از خبرگزاری شهرستان شهداد🇮🇷
نمای پایانی هتل هزار در حال ساخت در شهر شهداد 👆✅
✍خبرگزاری شهرستان شهداد
📸اخبار مربوط به شهداد
https://eitaa.com/shahdade_man🇮🇷
مدیریت در اسلام
نمای پایانی هتل هزار در حال ساخت در شهر شهداد 👆✅ ✍خبرگزاری شهرستان شهداد 📸اخبار مربوط به شهداد htt
👆با #معماری_اصیل و با هویت میشود توریسم و گردشگری را هم به یک سیاحت معنوی بدل کرد.
با معماری بیهویت و غربی میشود مذهبیترین شهرهای ایران مانند قم و مشهد را به بیدینی و ارتداد و بیهویتی کشاند.
بخش قابل توجهی از مدنیت اسلامی ایرانی با همین نمادهای ساده و ظرافتهای هنری و بصری تحقق پیدا میکند.
@madineyefazele
هدایت شده از سید صمصام الدین قوامی
✍️بعد از غروب اولین شورای محله که با رای مستقیم مردم انتخاب شد در محله الرسول شهداد کرمان اتفاق افتاد در شور و نشاط بالا و نیز اعضاء کابینه ۲۰ نفره این محله نیز با تایید شورای منتخب برگزیده شدند. حقیر توفیق نظارت براین واقعه را داشتم.
هدایت شده از سید صمصام الدین قوامی
✍قبل از ظهر به محض ورود به زاهدان جلسه ای با ریاست محترم امور مساجد استان سیستان و بلوچستان داشتیم و حول اجرا شدن الگوی جامع اتحاد امامت وامارت در ۲۰ محله شهر گفتگو کردیم. قبلا محله فاطمیه آزمونه پیشرفته این الگو بوده که حال بنا بر توسعه کمی و کیفی با محوریت آمور مساجد است.
هدایت شده از سید صمصام الدین قوامی
ائمه محلات زابل.MP3
25.59M
✍️نشست توجیهی با ائمه محلات منتخب زابل در موضوع مدیریت شهری محله امام محور-روز میلاد امام هشتم ع
@qavami
▪️اتحاد امامت و امارت در بیان خواجه طوسی
ملوك مسلمین که مدبران عالماند، در اوضاع #نوامیس و مصالح #معاش تصرف کنند، تصرفاتی ملایم و مناسب وقت و حال. اما در نوامیس تصرف جزوی و در مصالح تصرفی کلی. و از این سبب باشد تعلق دین و مُلك به یکدیگر، چنانکه پادشاه عجم و حکیم فرس اردشیر بابک گفته است:
الدین و الملك توأمان، لایتمُّ أحدهما إلا بالآخر.
چه دین قاعده است و مُلك ارکان و چنانکه اساس بی رکن ضایع بود و رکن بی اساس خراب، همچنین دین بی ملك نامنتفع باشد و ملك بی دین واهی.
اخلاق ناصری، مقاله سوم، فصل دوم
@madineyefazele