هدایت شده از احمدحسین شریفی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای کاش مدیریت محترم حوزه علمیه قویم و قوی خراسان بزرگ، نظارت بیشتری بر فعالیتهای تبلیغی و ترویجی حوزههای علمیه تابعه خود داشته باشد.
آیا این شیوه تبلیغ برای جذب افراد شایسته و مستعد به حوزههای علمیه درست است؟
آیا افرادی که با چنین انگیزههایی وارد حوزههای علمیه شوند، میتوانند میراثدار اصالتهای علوم اسلامی و حوزوی باشند؟
اصولاً رسالتهای اصلی حوزه و حوزویان در اینگونه تبلیغاتی در کجا قرار دارد؟
#حوزه_علمیه
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🌹
▪️متولی امر ازدواج در محله کیست؟ تجرد ناخواسته چگونه در محله ریشهکن میشود؟
ازدواج مانند سایر مسائل اجتماعی ابعاد گوناگون فرهنگی و اعتقادی، اقتصادی و مالی، روانی و غیرهم دارد که هر یک از این ابعاد به یکی از یاران محله مربوط میشود.
ابعاد #اقتصادی ازدواج و حل معضل تجرد در محله به عهده #تعاونیار است که بهعنوان یکی از اعضاء شورای محلهیاری و مسئول مرکز نیکوکاری، موظف است از طریق جذب کمکهای خیرین، جذب کمکهای نهادهای مختلف مانند کمیته امداد و ...، بهرهگیری از امکانات مسجد و محله و اشتغالآفرینی در محله، مشکلاتی از قبیل جهیزیه، مسکن و بیکاری که اصلیترین موانع تشکیل خانواده هستند را به قدر توان حل کند.
بعد دیگری از مسئله مربوط به ترویج و تثبیت #فرهنگ ازدواج اسلامی و اصلاح ذهنیتهای ناصحیح در بین جوانان و پدرومادرهاست که به عهده #فرهنگیار است. ترویج ازدواج ساده، معرفی الگوهای موفق و زوجهای نمونه در فرهنگ اسلام و ایران، ترویج سادهزیستی و قناعت، پرهیز از تجملگرایی و اسراف در بین زوجهای جوان و ... به عهده فرهنگیار است. همچنین #ورزشیار محله که نماینده وزارت ورزش و جوانان است، موظف است سیاستهای حمایتی معاونت جوانان وزارت ورزش در جهت اشتغال و ازدواج جوانان و همچنین مشاوره پیش از ازدواج را پیگیری و اجراء کند.
بُعد سوم به بحث واسطهگری ازدواج در محله مربوط میشود که به عهده #خانوادهیار است. خانوادهیار یکی از بانوان باتجربه ساکن در محله و دارای ارتباطات قوی است که مسئول شناسایی دختران و پسران مجرد در محله و معرفی آنها به خانوادههای یکدیگر است. خانوادهیار وظیفه دارد با همکاری مشاوران زبده و چند تن از بانوان دغدغهمند محله، فهرستی دقیق و کامل از جوانان در سن ازدواج محله تهیه کرده، ویژگیهای اعتقادی، اخلاقی و رفتاری و علایق و سلایق و معیارهای آنها را ثبت کند و سپس جوانان دارای بیشترین اشتراکات را شناسایی کرده و زمینه وصلت آنها را فراهم کند.
قبلا ذکر کردیم که شورای صلحیاری متشکل از تعدادی از مشاوران متخصص در حوزههای خانواده، تعلیم و تربیت، کودکان و ... است. یکی از این حوزههای تخصصی مشاوره، حوزه ازدواج است. حضور شخصی مسلط به ابعاد روانی مسئله ازدواج از نیازهای اساسی هر محله است و در صورت نبود فرد متخصص، امام محله باید نسبت به توانمندسازی یکی از بانوان محله در این حوزه اقدام کند. مشاور ازدواج علاوه بر آنکه پیش از ازدواج آمادگیهای لازم را در زوجین ایجاد میکند، پس از ازدواج نیز تا حد ممکن ارتباط خود با زوجهای جوان را حفظ میکند، به آنها سرکشی منظم میکند و تا حد ممکن سعی میکند مانع از بروز اختلافات شود و کانون زندگی زوجها را گرم نگه دارد.
باید توجه داشته باشیم که امروز جریان چپ فرهنگی و صهیونیسم جهانی از طریق تولیدات رسانهای و فضای مجازی در حال تبدیل ازدواج و تشکیل خانواده به یک امر ناهنجار و ضدارزش هستند تا جایی که پسلرزههای آن را میتوانیم در انفجار آمار طلاق در کشورمان ملاحظه کنیم. پنج نفر یادشده از یاران محله کارگروه تخصصی ازدواج محله را با اجماع و همکاری یکدیگر تشکیل میدهند و ذیل رهبری و راهنمایی امام، از پنج جهت مختلف به معضل تجرد حمله میکنند و آن را از بین میبرند که البته لازمه تحقق این امر رعایت اصل شایستهگزینی در انتخاب یاران محله است. (انتخاب افرادی دغدغهمند، دردمند، مسئولیتپذیر، جدی، باانگیزه و علاقمند)
#محله_فاضله #اتحاد_امامت_و_امارت #ازدواج #خانواده #تجرد #واسطهگری
@madineyefazele
هدایت شده از سید صمصام الدین قوامی
✍🏻دقائقی پیش در شورای فرهنگ عمومی شهرستان آزمونه لارستان شرکت کردم. بنا بر اجرای الگو در این شهر گذاشته شد. الان گراش هستم. برای کارگاه دوم مدیریت محله در این شهر برای کارگزاران سه محله منتخب. کارگاه اول دیروز برگزار گردید.
@qavami
هدایت شده از سید صمصام الدین قوامی
کارگاه مدیریت محله گراش.MP3
44.82M
کارگاه مدیریت محله - آزمونه گراش
@qavami
هدایت شده از سید صمصام الدین قوامی
✍قبل از غروب کارگاه آموزشی انگیزشی مدیریت محله با تدریس استاد متحد و مشارکت حقیر برای امامان و سران قوای محلات منتخب آزمونه گراش انجام گرفت و مقرر شد برای دوره بعد کلیه پارلمانها و کابینهها و شوراهای صلح یاری محلات به طور کامل طبق آییننامهها در محلات منتخب تشکیل شود تا تیم آموزشی بنیاد فقهی مدیریت اسلامی برای تداوم آموزش مدیریت محله از قم به این منطقه اعزام شود.
@qavami
هدایت شده از سید صمصام الدین قوامی
کارگاه 2 گراش.MP3
51.62M
✍🏻کارگاه دوم مدیریت محله - شهرستان گراش - 1/4/1402
@qavami
هدایت شده از ترابیران ... معماریظرفزندگی
سخرانی معظم له.mp3
43.18M
صوت نشست تبیینی الگوی معماری و شهرسازی اسلامی-ایرانی
بیانات آیت الله اراکی
#آیت_الله_اراکی
#معماری_اسلامی
#شهرسازی_اسلامی
https://eitaa.com/joinchat/3390242820C7aa91b8d30
هدایت شده از Hashem zarei
32.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹اجرای پروژه ملی امامت و امارت در شهرستان میناب📊
▪️۱۴ وظیفه مهم #آموزشیار محله
۱. افزایش بهرهوری در نظام تعلیم و تربیت محلی
۲. ارتقاء سطح تحصیلی و معرفت و بصیرتافزایی دانش آموزان
۳. واکاوی راهکارهای عملی ارتباط خانه و مدرسه با مسجد با توجه به مزیت مطلق فرهنگی اجتماعی مساجد در جوامع اسلامی و نقش برکت و هدایتگری آن به مصداق آیه «إِنَّ أَوَّلَ بَيْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذِي بِبَكَّةَ مُبَارَكًا وَهُدًى لِلْعَالَمِينَ»
۴. شناسایی دانشآموزان بازمانده از تحصیل و افزایش انگیزش نسبت به فراگیری علم و دانش و مهارت آموزی
۵. تبیین همکاری های متقابل مردم (اعم از اولیا خیرین، تشکل های مردمنهاد از جمله گروههای جهادی وبسیج محلات واقشار و عموم شهروندان) و مسئولین در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
۶. غنیسازی اوقات فراغت دانش آموزان خصوصا در تعطیلات تابستان
۷. جهاد تبیین و پاسخگویی به شبهات دانش آموزان و اولیا خصوصا در رابطه با مسائل جاری از جمله بحث مقابله با هنجارشکنی حجاب و عفاف
۸. تحکیم پیوند اولیا و مربیان در سطح محلات
۹. توانمند سازی اولیا در زمینه فرزندپروری، جوانسازی جمعیت و بومی سازی سیاست های کلان کشور در سطح محلات از طریق آموزش و بکارگیری اولیا
۱۰. تقویت پیوند دانش آموزان با امام محله در راستای تحکیم پیوند امام و امت در جامعه اسلامی با توجه به سه شاخصه اصلی (مسجد محوری، امام محوری و محله محوری الگوی اتحاد امامت و امارت)
۱۱. ارائۀ خدمات مشاورهای به دانش آموزان و اولیا، خصوصا مشاوره تحصیلی در راستای توزیع متوازن رشته های تحصیلی و انتخاب رشته بر اساس استعداد و رغبت دانش آموزان که نقش مهمی در پیشرفت دانش آموزان و پیشگیری از افت تحصیل خواهد داشت
۱۲. اهمیت انتخاب، حضور و نقشآفرینی نمایندگان فعال و توانمند اولیای دانش آموزان در بسترهای قانونی موجود از جمله شورای آموزش و پرورش، شورای انجمن اولیا و مربیان و.... در الگوی مدیریت اسلامی «اتحاد امامت و امارت»
۱۳. انتقال پیشنهادهای کارشناسی شده به شورای خیرین آموزش و پرورش با توجه به نیازها، کمبودها و مشکلات و تهیه چشمانداز محلات توسط محلهیاران و رابطین در راستای بهینهسازی مشارکت خیرین
۱۴. پیگیری مشکلات رفاهی فرهنگیان شاغل و بازنشسته در سطح محله، شهر و منطقه
✍ملوک امینی نژاد
@madineyefazele
▪️مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر در محله به عهدۀ کیست؟
تولید، توزیع و مصرف مخدرات مانند دیگر معضلات اجتماعی دارای ابعاد گوناگونی است که هر یک از این ابعاد به یکی از #یاران_محله تفویض میشود.
بعد #امنیتی و انتظامی موضوع که شامل مقابله با تولید، توزیع و خرید و فروش مواد مخدر است به عهدۀ فرماندۀ بسیج، معاون عملیات او و همچنین #پلیسیار محله است. پلیسیار به علت سکونت در محل و ارتباط با همسایگان و مخبرهایی که مرتبط با او هستند به راحتی میتواند شبکه تولید، توزیع و مصرف مواد مخدر در محله را کشف کند. همچنین همکاری و تعامل پلیسیاران محلات مختلف میتواند این معضل را در یک ناحیه (متشکل از چند محله) و یک منطقه (متشکل از چند ناحیه) از بین ببرد.
بعد #فرهنگی مبارزه با مواد مخدر که شامل آگاهیبخشی به نوجوانان و جوانان از سنین پایین، آگاهسازی مردم نسبت به مواد مخدر و آثار و تبعات آن و بیان ابعاد شرعی مسئلۀ اعتیاد است به عهده #فرهنگیار است.
بعد بهداشتی و #درمانی آن که شامل ترک دادن مصرفکنندگان و مبتلایان به اعتیاد از طریق ارتباط با نهادهای مسئول و کمپهای ترک اعتیاد است به عهدۀ #سلامتیار است.
بعد #ورزشی آن که شامل ترویج ورزش و ترغیب مبتلایان به ورزشهای سالم و بازیابی سلامت جسمی آنهاست به عهدۀ #ورزشیار است.
بعد #اقتصادی مقابله با اعتیاد که شامل توانمندسازی و اشتغالآفرینی برای جوانان بیکار یا مبتلا و ارتزاقکنندگان از تولید و توزیع مواد است به عهدۀ #تعاونیار است. تعاونیار همچنین مسئول رسیدگی اقتصادی به خانوادهها و فرزندان مبتلایان است.
بعد #روانی مبارزه با اعتیاد که شامل توانبخشی و بازیابی معتادان در دورۀ پس از ترک و مراقبت و مواظبت و سرکشی از آنان است به عهدۀ #مشاوران شورای صلحیاری و متخصصانی است که در این زمینه آموزش دیدهاند. مشاوران موظفاند برای ترککنندگان یک حلقۀ حمایتی دائم و طولانیمدت تشکیل دهند و ضمن هویتبخشی و توانمندسازی مستمر، تا زمان برگشت به زندگی سالم و طبیعی این حلقۀ حمایتی را حفظ کنند. همچنین #خانوادهیار نیز مسئول توانمندسازی همسران مبتلایان به مواد مخدر است و آنان را از جهات روحی و روانی و مبارزه با مشکلات ناشی از اعتیاد در زندگی تقویت و توانمند میکند.
این افراد در صورت بروز معضل مواد مخدر در سطوح مختلف در محله (چه در حوزه تولید، چه در حوزه توزیع و چه در حوزه مصرف) به سرعت کارگروه مبارزه با مواد مخدر را تشکیل میدهند و از شش جهت مختلف (انتظامی، فرهنگی، اقتصادی، روانی، بهداشتی و ورزشی) به معضل اعتیاد حمله میکنند و قبل از شیوع و سرایت در سطح شهر، آن را در محله از بین میبرند.
👈باید توجه داشت که امروزه اعتیاد به مفهومی وسیع بدل شده است که هم شامل اعتیاد به #دخانیات و #مواد_مخدر میشود و هم شامل اموری چون اعتیاد به #اینترنت و فضای مجازی، اعتیاد به #تلویزیون، اعتیاد به #بازی، اعتیاد به #قمار، اعتیاد به #خرید و #تجملات، اعتیاد به فساد #جنسی، اعتیاد به #پرسهزنی و خیابانگردی، اعتیاد به #غذاهای_ناسالم و #پرخوری و غیرهم است. اگر از این منظر به اعتیاد نگاه کنیم، باید بگوییم که امروزه طیف وسیعی از مردم مبتلا به اعتیاد هستند، پس کارگروه مبارزه با اعتیاد به صورت موردی و اقتضائی تشکیل نمیشود، بلکه کارگروهی است دائماً فعال که به همۀ انواع اعتیاد توجه دارد و با بهرهگیری از نظرات کارشناسان در حوزههای مختلف، راهحلهایی مناسب و اثربخش برای حل این مشکل اتخاذ مینماید.
#آسیبهای_اجتماعی
#محله_فاضله #اتحاد_امامت_و_امارت
@madineyefazele
هدایت شده از تدبیر نیوز
31.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹چه طور یک طلبه یک محله را متحول کرد؟
حجت الاسلام مصطفی اینانلو در منطقه دروازه غار تهران توانسته با یاری مردم منطقه در جمع آوری معتادین و ساماندهی آنان موفق باشد.
#امام_محله
#مردم_پای_کار
▪️پارک یک پدیدۀ وارداتی و غربی است و از اساس جای خانواده و انسانهای خانوادهدار نیست. پارک از اساس برای تخلیه هیجانات و فشارهای ناشی از زندگی شهری و ماشینی ساخته میشود که در شهرهای مدرن عموماً به صورت شرارت، فساد و مردمآزاری بروز میکند.
به جای پارکسازی باید به سراغ میدانسازی و باغسازی رفت، میدانها و باغهایی که در آنها طبیعت الهی با تمدن اسلامی ایرانی تلفیق شده باشد. باغ ایرانی بر خلاف پارک غربی با نقشههایی اصیل، به شکل محصور، قابل مدیریت و نظارت و همچنین دارای کوشکهایی با معماری اصیل و کهن ساخته میشود. از دل باغ ایرانی تفریح تفرج توأم با تذکر به آیات الهی بیرون میآید، اما از دل پارک فقط شرارت، فساد، جرم و جنایت و مردمآزاری خارج میشود.
اصلاح پارکها از اساس غیرممکن است، همانطور که اصلاح برجها، پاساژها، مناطق آزاد، کافهها و دیگر بسترهای زندگی لیبرالی غیرممکن است.
@madineyefazele
مدیریت در اسلام
▪️پارک یک پدیدۀ وارداتی و غربی است و از اساس جای خانواده و انسانهای خانوادهدار نیست. پارک از اساس
▪️اسم و رسم
این دو دسته تصویر را با دقت مقایسه کنید. دسته اول پارکهایی هستند که در حکومت اسلامی ساختهاند و اکثر آنها هم نامهای اسلامی به نام شهدا و علما و ائمه دارند (حتی اخیراً اسم کتابهای قرآن و نهج البلاغه را هم روی پارکها میگذارند) اما این پارکها در عمل به فضاهایی به شدت آلوده و مملو از انواع فسق و فجور، اعتیاد، پرسهزنی، مزاحمت و ... تبدیل شدهاند. دسته دوم تصاویر متعلق به باغهای ایرانی هستند که حکومتهای طاغوتی آنها را ساختهاند و اکثراً اسم اسلامی هم ندارند، اما طبق رسم اسلامی ساخته شدهاند و فضاهایی قدسی و معنوی، یادآور آیات و نعمات الهی، مفرح و زندهکننده روح و برطرفکننده خستگی جسم هستند و همین فضاها برای بیش از هزار سال فرهنگ و معنویت ما ایرانیها را شکل دادهاند.
ما انقلاب کردیم که هم اسم اسلامی داشته باشیم هم رسم اسلامی. اما مدیران شهری ما (حتی اصولگراها و انقلابیها) تصور میکنند که فقط برای اسم انقلاب کردهایم. لذا دست یک مشت معمار و مهندس بیهویت را باز گذاشتهاند تا هرچه میخواهند طراحی کنند و بسازند و آخرسر هم با یک اسم اسلامی سروته قضیه را هم بیاورند. نتیجه هم این شده که خانوادهها و بانوان مؤمن و متدین رفته رفته مثل زمان رضاشاه ترجیح دهند خود را در خانه حبس کنند و به پارکها و فضاهای عمومی شهرها پا نگذارند.
فأین تذهبون؟
@madineyefazele