eitaa logo
مدیریت در اسلام
661 دنبال‌کننده
828 عکس
167 ویدیو
26 فایل
#مدیریت_در_اسلام رسانه بنیاد فقهی مدیریت اسلامی حوزه علمیه قم آشنایی با مجموعه: https://eitaa.com/madineyefazele/1935 کانال دروس: @d_bonyadfeghhi1386 سایت: fiim.ir ارتباط: @mottahed_m
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️مفاد توانمندسازی کارکنان: علم، فطانت و قدرت تفکر 📒خلاصه درس ۳۶ فقه توانمندسازی، استاد آیت الله قوامی @madineyefazele
▪️برج آزادی یک نماد است، در ظاهر نماد انقلاب است، زیرا در روزهای انقلاب شاهد بزرگ‌ترین تجمعات انقلابیون بوده است. ولی انقلاب را اگر صیرورتی به سوی استقرار نظام امامت فهم کنیم، دیگر اصرار نمی‌کنیم که راهپیمایی‌های ما به این المان‌ها و نمادهای ذاتاً مدرن و غربی ختم شود. نظام امامت اگر شأن محصل حرکت انقلابی مردم مؤمن ایران بوده است، طبیعتاً مقصد آن‌ نیز باید مساجد جامع شهرها باشد. اگرچه گرد‌وغباری ضعیف از معماری اسلامی و ایرانی بر روی برج آزادی نشسته است، اما اصل نمادینگی چنین بناهایی، جایگاهی در فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی ندارد. برج از اساس محصول دنیای مدرن است، همانگونه که المان، یادمان یا هر نشانه دیگری از این دست نیز محصول فرهنگ ما نیست. نماد اصلی و کانون هویتی شهر اسلامی، مسجد جامع است و تمام حرکت‌ها باید به ساحت آنجا ختم شود تا نمادی از حرکت به سوی باشد. حال در برهوت بی‌هویتی مانند تهران، مسجد جامع تهران کجاست، و چه نقشی در هویت شهر دارد؟ آیا اساساً مردم تهران می‌دانند مسجد جامع تهران کدام است و کجاست؟ آیا مسجد جامع تهران مرکز رهبری ایران و مدیریت پایتخت است؟ آیا مبدأ و مقصد همه حرکتها است؟ آیا قلب تپنده است؟ آیا واقعاً «جامع» است؟ یا نه، چیزی جز نمازخانه کاسبان بازار تهران نیست؟ باید روی این موضوعات فکر کرد. این‌ها مسائل جزئی و بی‌اهمیت نیستند، بلکه بیانگر مبانی اندیشه‌ای و مقاصد تمدنی نهضت ما هستند. ما به شکل اساسی نیاز به تغییر نگرش‌ها در این مسائل داریم. کاش جای این بحث‌ها در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باز شود. @madineyefazele
رویداد علمی از دریچه اخلاق، سیاست و الهیات 🔴آکادمی اخلاق پژوهی روشمند با همکاری انجمن علمی معارف دانشگاه شهید بهشتی و سایر مراکز برگزار می کند 📌مزایا: 🔸استفاده از نظرات 16 تن از اساتید حوزه و دانشگاه 🔸شرکت به صورت آنلاین 🔸اعطای گواهی معتبر از سوی دانشگاه شهید بهشتی 📅زمان: چهارشنبه 2 اسفندماه از ساعت 8:00 تا 15:00 👈ثبت نام در رویداد (کلیک کنید) 💠 جزئیات بیشتر 🌐 در شبکه‌های اجتماعی ما را همراهی کنید:‌ تلگرام I ایتا I آپارات I اینستاگرام I روبیکا 🚨لطفا در به اشتراک‌گذاری این رویداد علمی فرهنگی،‌ سهیم باشید. @madineyefazele
▪️مفاد توانمندسازی کارکنان: اعتقاد و التزام به امامت 🔸حب امام و تولی او از مقدمات ایجاد حکمت در کارکنان سازمان است. 📒خلاصه درس ۳۸ فقه توانمندسازی، استاد آیت الله قوامی @madineyefazele
▪️مفاد توانمندسازی کارکنان: صمت 🔸پرحرف‌ها از حکمت و عقل کمتری برخوردارند. صمت و سکوت تفکر را تقویت می‌کند. لذا مدیر ساکت و صامت توان تصمیم‌گیری صحیح‌تری را دارد. 📒خلاصه درس ۳۸ فقه توانمندسازی، استاد آیت الله قوامی @madineyefazele
19.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️نقش امام محله در تدبیر بیت 🔸بر امام محله واجب است که اهالی محله را در راستای تدبیر بیت توانمند کند. مقیاس کوچک محله امر توانمندسازی را تسهیل می‌کند. 📒خلاصه‌ای از درس ۹۰ فقه توانمندسازی، استاد آیت الله قوامی @madineyefazele
▪️مفاد توانمندسازی کارکنان: اکل عسل و سفَرجَل 🔸مصرف برخی خوراکی‌ها جان را مهیای حکمت می‌کند. لذا باید کارکنان را تشویق به مصرف خوراکی‌هایی مثل عسل و میوۀ به که حکمت‌سازی آنها مورد تصریح معصوم است کرد و آن‌ها را به سفره و سبد کارکنان اضافه نمود. 📒خلاصه درس ۳۸ فقه توانمندسازی، استاد آیت الله قوامی @madineyefazele
▪️مفاد توانمندسازی کارکنان: سیرۀ نظری و عملی پیامبر–صلوات الله علیه 🔸کارکنان سازمان باید نسبت به سیره و سنن نبی–صلی الله علیه و آله–آگاه و حساس باشند و به آن تأسی کنند. 📒خلاصه درس ٤٠ فقه توانمندسازی، استاد آیت الله قوامی @madineyefazele
▪️مفاد توانمندسازی کارکنان: التزام به سیرۀ علوی 🔸توان‌پذیران سازمان باید به آموزه‌های علوی به عنوان باب مدینۀ حکمت رسول خدا مجهز شوند. 📒خلاصه درس ٤۱ فقه توانمندسازی، استاد آیت الله قوامی @madineyefazele
24.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️نقش شبکه‌سازی محلی در تدبیر بیوت مدنی و محلی و مسکونی 🔸بیوت محله زیر نظر ساختار حکمرانی محله شناسایی می‌شوند و به آن‌ها خدمت‌رسانی می‌شود. 📒خلاصه‌ای از درس ۹۲ فقه توانمندسازی، استاد آیت الله قوامی @madineyefazele
▪️مفاد توانمندسازی کارکنان: قرآن 🔸قرآن پر از حکمت و مولد حکمت است، لذا بر مدیریت منابع انسانی فرض است که کارکنان سازمان را با قرآن مأنوس کند. 📒خلاصه درس ۴۰ فقه توانمندسازی، استاد آیت الله قوامی @madineyefazele