الهی
دلِ بیحضور، چشمِ بینور است!
این، دنیا را نمیبیند؛
آن، عقبا را!
#علامه_حسن_زاده
#الهی_نامه
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
#طینت_پاک
🔰قسمت صد و نود و سوم🔰
🔹"یَعرِفُک بها مَن عَرَفَک"
هر کس که تو را بشناسد ⬅️
اسماء حسنی و آن مقامات تو را میشناسد.
بعد تعبیر میفرماید:
"لا فرقَ بینک و بینها"
بین تو و بین این ارکانِ مقامات هیچ فرقی نیست؛
یعنی این ها توانستند آن را در خودشان پیاده کنند.
❓پس چه فرقی دارد؟
"الّا انّهم عِبادُک و خلقک"
از یک طرف فرق نیست: آن فنا
از یک طرف در عین فنا، خدایی میشود.
❌خدا که نمیشود!
"الّا انّهم عبادک و خلقک"
و بعد از اینها میخواهد یاد کند.
☑️پس این ها به جایی میرسند که تمامِ مقامات حق و ارکان مقامات حق را اینها پر می کنند.
یعنی اینها شبیه خدا میشوند!
"فتقها و رتقها بیدک، بدؤها مِنک و عودها إلیک"
⬅️تمام این ارکان الهی همه به دست توست.
⬅️فتق و رتقش به دست توست.
⬅️آغاز و انتهایش به دست توست.
❓این ها که هستند؟
"أعضادٌ"
بازوان حضرت حق هستند.
"و أشهادٌ"
گواهان عالم هستند.
"و مُناةٌ"
حامیان حضرت حق هستند.
"و أذوادٌ"
مدافعان حضرت حق هستند.
"و حفظة"
حافظانِ حق و سرّ حق هستند.
"و رُوّادٌ"
مبلّغان حضرت حق هستند⬅️یعنی به مقام فنا میرسند.
مثلِ خدا میشوند⬅️ لذا می شوند بازوی خدا.
☑️از این جهت حجج الهی به مقام قطبیّت میرسند.
#استاد_یزدان_پناه
#لغت_موران
🗂جلسه بیست و هفتم
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
الهی
ظاهر که این قدر زیبا ست
باطن چگونه است؟
#علامه_حسن_زاده
#الهی_نامه
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 نامه خواندنی از حضرت علامه حسنزاده در معرفی خودشان
به آن نويد سحرگاهى اميدوارم كه روزى به گفتار حافظ شيرين سخن به ترنم آيم كه⬇️
💧دوش وقت سحر از غصه نجاتم دادند
💧و اندر آن ظلمت شب آب حياتم دادند
💧چه مبارك سحرى بود و چه فرخنده شبى
💧 آن شب قدر كه اين تازه براتم دادند
💧من اگر كامروا گشتم و خوشدل چه عجب
💧مستحق بودم و اينها بزكاتم دادند
#علامه_حسن_زاده
#نامه_ها_و_برنامه_ها
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
الهی
عروج به ملكوت بدون خروج از ناسوت چگونه میسّر گردد؟!
یا مَن بِیدِهِ مَلَكوتُ كُلِّ شیءٍ، خُذْ بِیدی
#علامه_حسن_زاده
#الهی_نامه
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 حضور بانوان در صحنه سیاسی
▪️ قسمت چهارم: امّ حكيم و انتقام از بسر بن ارطاة
💥بعد از مسأله حكميّت، معاويه ـ عليه من الرّحمن ما يستحق ـ ضحاك بن قيس و بسر بن ارطاة را به يمن فرستاد و به آنان مأموريت داد تا مردان شيعه و پيروان اهل بيت را در آنجا قتل عام نمايند.
آنها به خانه يكی از شيعيان هجوم بردند و هنگامی كه او را در خانه نيافتند، دو كودك خردسال وی را در حضور مادرشان سر بريدند، تحمل اين صحنه جانسوز برای مادر مشكل بود.
💫 و بعد از مدتی اين بانو دچار مشكلات عصبی شد و رثاهای بلندی در شهادت دو فرزند خود سرود و همواره در سر هر كوی و برزن میخواند.
✅ به قدری اشعار ادبی اين مادر مؤثر بود كه يك نفر يمنی تصميم گرفت خونبهای اين دو فرزند و انتقام آنها را از بسر بن ارطاة بگيرد و بالاخره خود را آماده كرد و با نفوذ در دستگاه بسر، خود را مقرب نمود و مورد اعتماد واقع شد.
سرانجام دو پسر او را پس از جلب اطمينان، به همراه خود برد و آنها را سر بريد و كشت و گفت اين كيفر آن قتلی است كه بسر درباره دو فرزند آن زن انجام داد و اين همه بخشی از آثار اشعار حماسی و ادبی و مهيج و محرك آن زن بود.
#آیت_الله_جوادی_آملی
#زن_در_آینه_جلال_و_جمال
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
الهی
شکرت که دنیایم، آخرتم شد.
#علامه_حسن_زاده
#الهی_نامه
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 سلسله نشستهای متنخوانی
🎙 استاد حجت الاسلام و المسلمین مهدی منصوری
📚 کتاب روابط متکامل زن و مرد
📝 نویسنده: علی صفایی حایری
✔️این سلسله نشست از آبان ماه آغاز گردیده و به صورت هفتگی ادامه خواهد داشت.
🕌 مدرسه علمیه باقرین علیهماالسلام
🗂 دوره علامه طباطبایی ( ورودی ۱۳۹۷)
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
امتدادهای تربیتی در حکمت متعالیه.16.mp3
14.79M
🔰 متن خوانی کتاب روابط متکامل زن و مرد
🎙 حجت الاسلام و المسلمین استاد مهدی منصوری
📝 نوشته: علی صفایی حائری
📆 جلسه یازدهم
🕌 مدرسه علمیه باقرین علیهماالسلام
#روابط_متکامل_زن_و_مرد
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
▪️ امید صادق
اوضاع و احوال مساعد و نیز زمینههایی که کار امام باقر(علیهالسّلام) فراهم آورده بود، موجب میشد که امام صادق(علیهالسّلام) مظهر همان امید صادقی باشد که شیعه سالها انتظار آن را کشیده است...
گویا هموست که باید حکومت علوی و نظام توحیدی را بازسازی کند و رستاخیز دوبارهی اسلامی را برپا سازد.»
#رهبر_معظم_انقلاب
#شهادت_امام_صادق علیهالسلام
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰قسمت صد و سی و هفتم🔰
مقصد چهارم: در آداب قلبیه وقت
فصل اول:
🔶سَر حلقه اهل معرفت و خلاصه اصحاب محبّت و حقیقت (حضرت محمد صلی الله علیه و آله)، "اَبیتُ عندَ رَبّی یُطعِمُنی و یسقینی" فرماید.(نزد پروردگار خودم شب را به صبح میرسانم و پروردگارم مرا طعام و شراب عنایت میکند.)
💎خدایا! این چه بیتوته ایست که در دارالخلوت انس، محمد را با تو بوده و این چه طعام و شراب است که با دست خود این موجود شریف را چشاندی و از همه عوالم وارهاندی.
🔆 آن سرور را رسد که فرماید: " لی مَعَ اللهِ وقتُُ لا یَسعُهُ مَلَکُُ مُقَرَّب و لا نَبیُُّ مُرسَل"
🔸آیا این وقت از اوقات عالم دنیا و آخرت است؟
🔸یا وقت خلوتگاه قاب قوسین و طرح الکونین است؟
✳️چهل روز موسی کلیم، صومِ موسوی گرفت و به میقات حق نائل شد و خدا فرمود:"فَتَمَّ میقاتُ رَبِّهِ اَربَعینَ لَیلَه" با این وصف به میقات محمد نرسد و با وقت احمدی تناسب پیدا نکند.
🔶 به موسی در میعاد گاه "فَاخلَع نَعلَیکَ" خطاب رسید و آن را به محبّتِ اهل، تفسیر کردند؛
✅ و به رسول ختمی امر به حبِّ علی شد.
🔹در قلب از این سرّ، جذبه ای است که دم از او نزنم...
تو خود حدیث مفصّل بخوان از این مجمل.
#امام_خمینی_ره
#اسرار_الصلاه
#اسرار_نماز
📚آداب الصلوه|صفحه ۱۲۳
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab