الهی
به حق خودت حضورم ده
و از جمال آفتاب آفرینت، نورم ده
#علامه_حسن_زاده
#الهی_نامه
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
#توحید
✅ اسم در بسم الله الرحمن الرحیم یعنی بت را بشکن . آدمی اول باید بتِ خود را بشکند.
✅ حضرت ابراهیم علیه السلام، حضرت خاتم صلی الله و علیه و آله و سلم و پیامبران علیهمالسلام، اول بت خودشان را شکستند وقتی بت خود را شکستند ⬅️هرچه بر آنها وارد میشد آیات بود. آیه بر آنها نازل می شد.
#استاد_امامی
#از_شاگردان_خاص_علامه_حسن_زاده
📚أنهاراربعه
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
الهی
دلِ بیحضور، چشمِ بینور است!
این، دنیا را نمیبیند؛
آن، عقبا را!
#علامه_حسن_زاده
#الهی_نامه
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
#طینت_پاک
🔰قسمت صد و نود و سوم🔰
🔹"یَعرِفُک بها مَن عَرَفَک"
هر کس که تو را بشناسد ⬅️
اسماء حسنی و آن مقامات تو را میشناسد.
بعد تعبیر میفرماید:
"لا فرقَ بینک و بینها"
بین تو و بین این ارکانِ مقامات هیچ فرقی نیست؛
یعنی این ها توانستند آن را در خودشان پیاده کنند.
❓پس چه فرقی دارد؟
"الّا انّهم عِبادُک و خلقک"
از یک طرف فرق نیست: آن فنا
از یک طرف در عین فنا، خدایی میشود.
❌خدا که نمیشود!
"الّا انّهم عبادک و خلقک"
و بعد از اینها میخواهد یاد کند.
☑️پس این ها به جایی میرسند که تمامِ مقامات حق و ارکان مقامات حق را اینها پر می کنند.
یعنی اینها شبیه خدا میشوند!
"فتقها و رتقها بیدک، بدؤها مِنک و عودها إلیک"
⬅️تمام این ارکان الهی همه به دست توست.
⬅️فتق و رتقش به دست توست.
⬅️آغاز و انتهایش به دست توست.
❓این ها که هستند؟
"أعضادٌ"
بازوان حضرت حق هستند.
"و أشهادٌ"
گواهان عالم هستند.
"و مُناةٌ"
حامیان حضرت حق هستند.
"و أذوادٌ"
مدافعان حضرت حق هستند.
"و حفظة"
حافظانِ حق و سرّ حق هستند.
"و رُوّادٌ"
مبلّغان حضرت حق هستند⬅️یعنی به مقام فنا میرسند.
مثلِ خدا میشوند⬅️ لذا می شوند بازوی خدا.
☑️از این جهت حجج الهی به مقام قطبیّت میرسند.
#استاد_یزدان_پناه
#لغت_موران
🗂جلسه بیست و هفتم
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
الهی
ظاهر که این قدر زیبا ست
باطن چگونه است؟
#علامه_حسن_زاده
#الهی_نامه
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 نامه خواندنی از حضرت علامه حسنزاده در معرفی خودشان
به آن نويد سحرگاهى اميدوارم كه روزى به گفتار حافظ شيرين سخن به ترنم آيم كه⬇️
💧دوش وقت سحر از غصه نجاتم دادند
💧و اندر آن ظلمت شب آب حياتم دادند
💧چه مبارك سحرى بود و چه فرخنده شبى
💧 آن شب قدر كه اين تازه براتم دادند
💧من اگر كامروا گشتم و خوشدل چه عجب
💧مستحق بودم و اينها بزكاتم دادند
#علامه_حسن_زاده
#نامه_ها_و_برنامه_ها
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
الهی
عروج به ملكوت بدون خروج از ناسوت چگونه میسّر گردد؟!
یا مَن بِیدِهِ مَلَكوتُ كُلِّ شیءٍ، خُذْ بِیدی
#علامه_حسن_زاده
#الهی_نامه
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 حضور بانوان در صحنه سیاسی
▪️ قسمت چهارم: امّ حكيم و انتقام از بسر بن ارطاة
💥بعد از مسأله حكميّت، معاويه ـ عليه من الرّحمن ما يستحق ـ ضحاك بن قيس و بسر بن ارطاة را به يمن فرستاد و به آنان مأموريت داد تا مردان شيعه و پيروان اهل بيت را در آنجا قتل عام نمايند.
آنها به خانه يكی از شيعيان هجوم بردند و هنگامی كه او را در خانه نيافتند، دو كودك خردسال وی را در حضور مادرشان سر بريدند، تحمل اين صحنه جانسوز برای مادر مشكل بود.
💫 و بعد از مدتی اين بانو دچار مشكلات عصبی شد و رثاهای بلندی در شهادت دو فرزند خود سرود و همواره در سر هر كوی و برزن میخواند.
✅ به قدری اشعار ادبی اين مادر مؤثر بود كه يك نفر يمنی تصميم گرفت خونبهای اين دو فرزند و انتقام آنها را از بسر بن ارطاة بگيرد و بالاخره خود را آماده كرد و با نفوذ در دستگاه بسر، خود را مقرب نمود و مورد اعتماد واقع شد.
سرانجام دو پسر او را پس از جلب اطمينان، به همراه خود برد و آنها را سر بريد و كشت و گفت اين كيفر آن قتلی است كه بسر درباره دو فرزند آن زن انجام داد و اين همه بخشی از آثار اشعار حماسی و ادبی و مهيج و محرك آن زن بود.
#آیت_الله_جوادی_آملی
#زن_در_آینه_جلال_و_جمال
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
الهی
شکرت که دنیایم، آخرتم شد.
#علامه_حسن_زاده
#الهی_نامه
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 سلسله نشستهای متنخوانی
🎙 استاد حجت الاسلام و المسلمین مهدی منصوری
📚 کتاب روابط متکامل زن و مرد
📝 نویسنده: علی صفایی حایری
✔️این سلسله نشست از آبان ماه آغاز گردیده و به صورت هفتگی ادامه خواهد داشت.
🕌 مدرسه علمیه باقرین علیهماالسلام
🗂 دوره علامه طباطبایی ( ورودی ۱۳۹۷)
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
امتدادهای تربیتی در حکمت متعالیه.16.mp3
14.79M
🔰 متن خوانی کتاب روابط متکامل زن و مرد
🎙 حجت الاسلام و المسلمین استاد مهدی منصوری
📝 نوشته: علی صفایی حائری
📆 جلسه یازدهم
🕌 مدرسه علمیه باقرین علیهماالسلام
#روابط_متکامل_زن_و_مرد
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
▪️ امید صادق
اوضاع و احوال مساعد و نیز زمینههایی که کار امام باقر(علیهالسّلام) فراهم آورده بود، موجب میشد که امام صادق(علیهالسّلام) مظهر همان امید صادقی باشد که شیعه سالها انتظار آن را کشیده است...
گویا هموست که باید حکومت علوی و نظام توحیدی را بازسازی کند و رستاخیز دوبارهی اسلامی را برپا سازد.»
#رهبر_معظم_انقلاب
#شهادت_امام_صادق علیهالسلام
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰قسمت صد و سی و هفتم🔰
مقصد چهارم: در آداب قلبیه وقت
فصل اول:
🔶سَر حلقه اهل معرفت و خلاصه اصحاب محبّت و حقیقت (حضرت محمد صلی الله علیه و آله)، "اَبیتُ عندَ رَبّی یُطعِمُنی و یسقینی" فرماید.(نزد پروردگار خودم شب را به صبح میرسانم و پروردگارم مرا طعام و شراب عنایت میکند.)
💎خدایا! این چه بیتوته ایست که در دارالخلوت انس، محمد را با تو بوده و این چه طعام و شراب است که با دست خود این موجود شریف را چشاندی و از همه عوالم وارهاندی.
🔆 آن سرور را رسد که فرماید: " لی مَعَ اللهِ وقتُُ لا یَسعُهُ مَلَکُُ مُقَرَّب و لا نَبیُُّ مُرسَل"
🔸آیا این وقت از اوقات عالم دنیا و آخرت است؟
🔸یا وقت خلوتگاه قاب قوسین و طرح الکونین است؟
✳️چهل روز موسی کلیم، صومِ موسوی گرفت و به میقات حق نائل شد و خدا فرمود:"فَتَمَّ میقاتُ رَبِّهِ اَربَعینَ لَیلَه" با این وصف به میقات محمد نرسد و با وقت احمدی تناسب پیدا نکند.
🔶 به موسی در میعاد گاه "فَاخلَع نَعلَیکَ" خطاب رسید و آن را به محبّتِ اهل، تفسیر کردند؛
✅ و به رسول ختمی امر به حبِّ علی شد.
🔹در قلب از این سرّ، جذبه ای است که دم از او نزنم...
تو خود حدیث مفصّل بخوان از این مجمل.
#امام_خمینی_ره
#اسرار_الصلاه
#اسرار_نماز
📚آداب الصلوه|صفحه ۱۲۳
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 فلسفه حجاب
▪️قسمت دوم: سوره نور/ آیه ۳۱
در قسمت قبل آیه ۳۰ سوره نور بیان شد. در این قسمت، آیه ۳۱ را شرح مینماییم.
✨ آیه ۳۱
« وَ قُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَ يَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لَايُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا ۖ وَ لْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَىٰ جُيُوبِهِنَّ ۖ وَ لَايُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ أَوْ آبَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائِهِنَّ أَوْ أَبْنَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ نِسَائِهِنَّ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِينَ غَيْرِ أُولِي الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِينَ لَمْ يَظْهَرُوا عَلَىٰ عَوْرَاتِ النِّسَاءِ ۖ وَلَا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِنْ زِينَتِهِنَّ ۚ وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِيعًا أَيُّهَ الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ»
🏷 فلسفه حجاب | استاد یزدان پناه| جلسه دوم؛ رمضان ۱۴۴۴
#فلسفه_حجاب
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
✨ ترجمه آیه
و به زنان با ايمان بگو: «ديدگان خود را [از هر نامحرمى] فرو بندند و پاكدامنى ورزند و زيورهاى خود را آشكار نگردانند مگر آنچه كه طبعاً از آن پيداست و بايد روسرى خود را بر گردن خويش [فرو ]اندازند و زيورهايشان را جز براى شوهرانشان يا پدرانشان يا پدران شوهرانشان يا پسرانشان يا پسران شوهرانشان يا برادرانشان يا پسران برادرانشان يا پسران خواهرانشان يا زنان [همكيش] خود يا كنيزانشان يا خدمتكاران مرد كه [از زن] بىنيازند يا كودكانى كه بر عورتهاى زنان وقوف حاصل نكردهاند، آشكار نكنند؛ و پاهاى خود را [به گونهاى به زمين] نكوبند تا آنچه از زينتشان نهفته مىدارند معلوم گردد. اى مؤمنان، همگى [از مرد و زن] به درگاه خدا توبه كنيد، اميد كه رستگار شويد.
🏷فلسفه حجاب | استاد یزدان پناه| جلسه دوم؛ رمضان ۱۴۴۴
#فلسفه_حجاب
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 شرح آیه
در آیه ۳۰ دو دستور به مردان داده میشود. در آیه ۳۱ عینا همین دو دستور به بانوان داده میشود. سپس دستور اختصاصی بانوان بیان میشود.
🔻 دستور مشترک
1⃣ غض بصر
2⃣ پوشاندن عورت
🔻 دستورات اختصاصی
3⃣ آشکار نکردن زینتهایی که ظاهر نیست (دستور به حجاب): وَ لا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا ما ظَهَرَ مِنْها؛ به جز زیورآلات آشکار، ما بقی را آشکارش نکنند.
🟢 توضیح سه واژه «يُبْدِينَ»، «زِينَتَ»، «ما ظَهَرَ مِنْها»
منظور از «زینت»:
🔸 گردنبند و خلخال
🔹 سایر زینتها از جمله لباس زیبا
🟢 توضیح زینت در روایات:
1⃣ زیور آلاتی که جدای از بدن
2⃣ سرمه
3⃣لباس زیبا
✔️ بنابراین زینت فقط شامل اشیای جدا از بدن نیست بلکه هر چه مایه افزون شدن زیبایی زن میشود، باید پنهان بماند مگر آنکه آشکار است.
ادامه دارد...
🏷فلسفه حجاب | استاد یزدان پناه| جلسه دوم؛ رمضان ۱۴۴۴
#فلسفه_حجاب
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
#توحید
✅ نبی هستی را کشف میکند و توجه دارد که هرچه در عالم هست پدیده است
✅ و پدیده باید به جایی قائم باشد هر متحرکی باید محرِّکی داشته باشد
✅ ما باید به آن محرک و به اینکه پدیده ها و هرچه حادث میشود را کسی حادث می کند توجه کنیم .
⬅️ انبیا علیهم السلام این را کشف کردند ، دقتی کردن در عالم و گفتن همینطور که عقل و هوش و خیال ما بدون «من»ممکن نیست عالم هم باید به یک «من» تکیه داشته باشد آن «من» همان «هو» است که عبارت است از الله.
🔆 الله یعنی هستی. همه موجودات به آن هستی باید تکیه داشته باشند.
📚أنهاراربعه
#استاد_امامی
#از_شاگردان_خاص_علامه_حسن_زاده
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
هدایت شده از نسیم حکمت
🔰 گزارشی مختصر از درس فلسفه حجاب استاد یزدان پناه
1️⃣ بخش نخست
🔹 استاد یزدان پناه در جلسات درس تفسیر ماه مبارک رمضان، به بررسی آیات حجاب و نیز تبیین فلسفه حجاب برگرفته از حکمت قدسی و مبانی حکمت اسلامی پرداختند.
◾️ بررسی حجاب در قرآن
ایشان در پنج جلسه ابتدایی به بررسی آیات حجاب در قرآن پرداختند. آیات 30، 31 و 60 از سوره نور، آیت 32 و 33 و 59 سوره احزاب، از جمله آیاتی هستند که محدوده حجاب شرعی از آن ها به دست آید.
ایشان این نکته را یادآور شدند که گرچه روایات بسیاری در باب مساله حجاب وجود دارد، اما در این موضوع به بررسی آیات اکتفا می کنیم.
✳️ بررسی مبانی فلسفه حجاب
🔹 حکمت نظری قدسی و حکمت عملی قدسی
از جلسه ششم ایشان به مساله فلسفه حجاب پرداختند. حضرت استاد ابتدا در مقدمه ای کلان، به حکمت نظری قدسی و حکمت عملی قدسی اشاره و این دو حکمت را معصوم و مصون از خطا و اشتباه معرفی کردند و یادآور شدند: همان طور که حکمت نظری اسلامی بر گرفته از حکمت نظری قدسی پدید آمد، می توان و باید حکمت عملی اسلامی بر گرفته از حکمت عملی قدسی پدید آورد.
🔹 مبانی انسان شناسی فلسفه حجاب
در ادامه مباحث ایشان به تبیین مبانی انسان شناسی مرتبط با فلسفه حجاب پرداختند؛ اثبات نفس و تجرد آن، مساله کمال انسان، وجود دو بُعد حیوانی (خاکی) و انسانی (متعالی)، بقاء نفس (و ادله آن)، اتحاد عقیده و عمل با جان انسان، تاثیر عقیده و عمل بر جان انسان و.... از جمله این مسایل است.
◾️ بررسی کمال انسانی
استاد یزدان پناه در ادامه، با توجه به وجود دو بعد نظر و عمل در انسان، به بررسی کمال هر یک از این دو بُعد پرداخت. کمال انسان در بعد نظر شناخت عمیق به خداوند متعال و در بعد عمل، بندگی است. استاد در ادامه این نکته را گوشزد کرد که هر قانونی که در تضاد با کمال این دو ساحت انسانی باشد، خیانت و جنایت در حق انسان است. احسان، غایت و خضوع، از مهم ترین ادله ضرورت بندگی انسان است.
https://eitaa.com/nasimehekmat
هدایت شده از نسیم حکمت
🔰 گزارشی مختصر از درس فلسفه حجاب استاد یزدان پناه
2️⃣ بخش دوم
🔸 خداوند سبحان، یگانه ارایه دهنده برنامه زندگی انسان
حضرت استاد با توجه به مبانی پیش گفته چنین نتیجه می گیرد که تنها کسی که می تواند بهترین برنامه را برای تکامل انسان ارایه کند، خالق او، خداوند سبحان است. دستورات برآمده از حکمت عملی قدسی یگانه ناموسی است که می تواند سه ساحت دنیا، آخرت و معنویت انسان را به درستی در برگیرد.
✳️ فلسفه های حجاب
1- عفت نخستین امر به عنوان فلسفه حجاب است که استاد آن را در سه ساحت فرد، خانواده و اجتماع واکاوید.
2- تحکیم خانواده نیز دومین فلسفه حجاب است. مساله ضرورت خانواده و اجتماع و مبانی و دلایل آن، از جمله مسایلی است که استاد در ضمن این امر، آن ها را بیان کردند. (نیاز انسان به جامعه، کمال انسانی، ضرورت خانواده، برطرف شدن نیازهای عاطفی از جمله دلایلی است که ضمن این موضوع، بیان شد.)
◾️ بررسی وضعیت جامعه غربی
استاد پس از تثبیت ضرورت حجاب در جامعه، با استناد به گزارشات رسمی غرب، به بررسی وضعیت جامعه غربی پرداختند و نشان دادن که افسارگسیختگی شهوت و ولنگاری و برهنگی، ایشان را به بن بست رسانده است.
🔹 طرح دو موضوع مهم*
استاد یزدان پناه در دو جلسه پایانی دو موضوع مهم را طرح کرد:
1- مساله نخست تبیین نگاه «شیء انگارانه به زن»** و نقد این دیدگاه و مبانی آن؛
2- مساله دوم تبیین مواجهه تمدن غرب و تمدن اسلامی؛ در ضمن این امر استاد یادآور شد که مساله حجاب از جمله لبه های تعارض تمدنی میان تمدن اسلامی و تمدن غربی است. مساله حجاب برگ برنده تمدن اسلامی است که اندیشمندان و سیاستمداران غربی خود بر این امر آگاه اند. بر این اساس جامعه اسلامی باید نسبت به غرب مدعی باشد که چرا شما وضع خانواده و جامعه را به اینجا کشانده اید؟!
چنین رویکردی نسبت به مساله حجاب، بر عهده حکمت عملی اسلامی است که ریشه در حکمت عملی قدسی اسلامی دارد.
https://eitaa.com/nasimehekmat
#طینت_پاک
🔰قسمت صد و نود و چهارم🔰
🔹ما وقتی کار سلوکی می کنیم،
در مورد بعضی از کارها می گویند:
🔻در عین اینکه این کار را انجام می دهید، بدانید خودِ نفس این کار هم نقص دارد. 🔺
همین که می گویی «من» باید مبارزۀ با نفس کنم،
یک نوع توجّه به نفس کردی،
این خودش یک نحوه نقص است .
❌اصلاً نقص نباید باشد؛
ولی دیگر چاره ای نیست.
☑️به این ها نقائص سلوک می گوییم
یعنی سلوک را انجام می دهد،
هر مرحله ای برای خودش یک نقص هایی دارد.
ایشان برای اینکه این را قاعده بدهد به این شکل می گوید:
☑️کلاً هر چه که مانع خیر است، بد است.
❓الان اینجا محلّ بحث ما چیست؟
هر چیزی که مانع رسیدن به خداست، بد است؛
هر چه باشد.
⬅️مثلا گناه مانعِ خداست،
⬅️اغوائات شیطانی مانع خداست
⬅️و خیلی چیزها.
⬅️بلکه حتّی کسبِ علمی که، این کسبِ علم مانعِ خدا می شود، این هم بد می شود.
در عین اینکه کسبِ علم قرار است بشود تا آدم بتواند دست به کار شود.
به قول حضرت امام:
🔻باید داخل حجاب علم شد بعد خرق حجاب کرد🔺
یعنی
این علم باید باشد تا دست ما را بگیرد ما بفهمیم چه خبر است،
◀️بصیرت پیدا بکنیم،
◀️راه را بفهمیم،
◀️ شیوۀ کار را بفهمیم
◀️و بعد دست به کار شویم.
در عین اینکه این علم حجاب است،
راهی است به سمت بی حجابی،
به سمت برداشتن حجاب های ظلمانی و نورانی.
☑️پس خود این علم از یک جهت مانعِ راه است.
#استاد_یزدان_پناه
#لغت_موران
جلسه بیست و هشتم
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
هدایت شده از مدرسه علمیه حکمت و عرفان باقرین علیهماالسلام
🔹 فلسفه ملاصدرا وحدت بخش فاخرترین عناصر معرفت
مکتب فلسفی صدرالمتالهین همچون شخصیت و زندگی خود او، مجموعه ای در هم تنیده و به وحدت رسیده ی چند عنصر گرانبهاست، در فلسفه ی او از فاخر ترین عناصر معرفت یعنی
🔹عقل منطقی
🔸و شهود عرفانی
🔹و وحی قرآنی
در کنار هم بهره گرفته شده و در ترکیب شخصیت او:
▫️تحقیق و تامل برهانی
▪️ و ذوق و مکاشفه ی عرفانی
▫️و تعبد و تدین و زهد و انس با کتاب و سنت
همه باهم دخیل گشته، و در عمر علمی پنجاه ساله ی او رحلههای تحصیلی به مراکز علمی روزگار، با مهاجرت به کهک قم برای عزلت وانزوا و با هفت نوبت پیاده احرامی حج شدن، همراه گردیده است.
🔈پیام به مناسبت همایش جهانی بزرگداشت صدرالمتالهین
#رهبر_معظم_انقلاب
78/03/01
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰قسمت صد و سی و هشتم🔰
مقصد چهارم: در آداب قلبیّه وقت
فصل دوم:
🔶 ای عزیز! تو نیز به قدر میسور و مقدار مقدور:
🔹این وقت مناجات را غنیمت شمار؛
🔹و به آداب قلبیّه آن قیام کن؛
🔹و به قلب خود بفهمان که:
📍 مایه حیات ابدی اخروی،
📍و سرچشمه فضائل نفسانیه،
📍و راس المال کرامات غیر متناهیه،
🔅 به مراودت و موانست با حق است و مناجات با او(است)، خصوصا نماز، که معجون روحانی ساخته شده با دست جمال و جلال حق است و از جمیع عبادات جامع تر و کامل تر است.
🔸پس از اوقات آن حتی الامکان محافظت کن؛
🔸و اوقات فضیلت آن را انتخاب کن که در آن نورانیتی است که در دیگر اوقات نیست؛
🔸و اشتغالات قلبیّه خود را در آن اوقات کم کن بلکه قطع کن؛
✅و این حاصل شود به اینکه اوقات خود را موظف و معیّن کنی و برای نماز که متکفّل حیات ابدی توست وقتی خاص تعیین کنی که در آن وقت کارهای دیگر نداشته باشی و قلب را تعلّقاتی نباشد و نماز را با امور دیگر مزاحم قرار مده تا بتوانی قلب را راحت و حاضر کنی.
#امام_خمینی_ره
#اسرار_الصلاه
#اسرار_نماز
📚آداب الصلاه| صفحه۱۲۳و ۱۲۴
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab