eitaa logo
جامعه متعادل | مهدی تکلّو
1.7هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
114 ویدیو
22 فایل
دانشجوی دکتری جامعه‌شناسی سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی پژوهشگر مطالعات جنسیت و جامعه کانال‌ها و صفحات من⬇️ https://zil.ink/mimte
مشاهده در ایتا
دانلود
830.9K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴اشک‌های مادر شهید آمر به معروف سبزوار/ پسرم چاقو خورده بود اما باز از دختر مردم دفاع می‌کرد 🔹حمیدرضا الداغی ۸ اردیبهشت زمانی‌که می‌خواست مانع مزاحمت اراذل و اوباش برای ۲ دختر سبزواری بشود براثر ضربات متعدد چاقو به شهادت رسید.
هدایت شده از آقا روح‌ الله
به اصطلاح طلبگیِ ما بین نظر اسلام و نظر رایج در دنیای غرب در باب عموم و خصوص من وجه است در برخی از چیزها ما نظر غرب را بسیار محدود و تنگ میدانیم در بعضی از چیزها آن‌را بیش از حد وسعت یافته و نزدیک به بی‌بند و باری (میدانیم) کتاب آزادی یعنی آزادی (حضرت آقا) ✅️ @agha_ruhollah
جامعه متعادل | مهدی تکلّو
شهید سبزواری شهید چه چیزی است؟ پیگیری مسائل زنان در بستر هویت و مطالبه‌ی پروژه‌ی الگوی سوم ضرورتاً و منطقاً ما را به طرح هویتی خاصی از مردان متوجه می‌کند؛ چرا که قرارگیری زن در جایگاه خودش دقیقاً به معنای این است که مرد هم در جای خودش بایستد تا هندسه‌ی رابطه‌ی زن و مرد در حرکت تاریخی بهینه شود؛ این منطق ‎ است. این مرد چه مختصاتی دارد؟ اولین مشخصه در این رابطه این است که او در نسبت با زنان بر اساس قاعده و سیاست مهمی به نام «تکریم» عمل می‌کند. او این تکریم را «حق» تمام زنان به حسب خود می‌داند. زن چون زن است باید مراقب کرامت او بود. اگر هم او به دلایلی از کرامت خود غافل است باز مرد اجازه ندارد از کرامت او غفلت کند. در شهید ‎ چه دیدیم؟ غیرت؟ من دیدم غالباً او را شهید غیرت نامیده‌اند اما باید مشخص کرد خاستگاه این غیرت چیست و چرا این مرد غیور است؟ ‏و دقیقاً کدام معنا از غیرت در «الگوی مرد شریف و مومن» یافت میشود؟ این غیرت و مردانگی را باید با همان «قاعده‌ی تکریم» فهمید. کرامت و شرافت زن _ ولو بدون حجاب کامل یا با هر نقص ظاهری دیگری _ هم به حسب خود باید خط قرمز باشد و شاید یک جنبه از تکریم او مثلاً در این مورد، یعنی محافظت از او در برابر مردان اوباش، یعنی اظهار برادری با او و حتی یعنی بالاجبار سپر بلای او شدن. او نه‌تنها در برابر مردان رذل ایستاد بلکه به مردان دگم که این ستم‌دیدگی و ناامنی را حق بدحجابان (به بیان خودشان فواحش) می‌دانند پشت کرد. من این شهید عزیز را به «شهید گفتمان تکریم» می‌شناسم. الگوی مرد مسلمان ایرانی که با پروژه‌ی تعادل‌بخش الگوی سوم همراهی می‌کند ضرورتا مردی است که بالاترین حق زن یعنی کرامت را فهمیده است. او مردانگی دارد و آن را برای رفع موانع از پیش پای زن به خدمت می‌گیرد. این مرد مرد تراز انقلاب اسلامی است. و من البته میدانم در سرتاسر این متن واژگان استفاده‌شده‌ی بسیاری پیش از این از معنا تهی شده‌اند! @Mahdi_Takallou
تلازم غیرت مرد، تکریم و استقلال زن @Mahdi_Takallou
6.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✨ موقعیت زینب‌گونگی موقعیت زینب‌گونگی یکی از اسرارآمیزترین موقعیت‌های زنانه است. در حقیقت این موقعیت یک مقام و مرحله است که برخی زنان به آن نائل می‌شود. زنی که به این مرحله عروج می‌کند به یک اعتبار «زینب‌گونه» می‌شود. من برای این لحظه و موقعیت نام بهتری سراغ ندارم و راستش چیز زیادی هم از آن نمی‌دانم. فقط میدانم یک چنین چیزی علی‌القاعده باید وجود داشته باشد. این موقعیت به زن چیزهای عجیبی اعطا می‌کند. وقتی که زن داغ می‌بیند و شهیدی را تقدیم می‌کند، گویا نطقش باز می‌شود. درحالیکه انتظار می‌رود از شدت بلا زبانش قفل شده باشد اما به مدد این موقعیت و مقام رازآلود عمیق‌ترین مفاهیم را به فصیح‌ترین شکل بیان می‌کند. این امکان و قدرت را این موقعیت خاص به زن اعطا میکند. شاید پیش از این و بیرون از این نقطه کمتر چنین خطابه‌هایی از آن زن بشنویم و شاید برای چنین مفاهیم بلندی باید ساعت‌ها فکر و برای چنین ادبیاتی ساعت‌ها طراحی کرده باشد. لطافت و ظرافت روح زنانه در کالبد واژگان و جملات حلول می‌کند و جملاتی نافذ، ظریف و پرمغز به صفحه‌ی حافظه‌ی ما می‌نشاند. خیلی عجیب است! در خیلی از زنان معاصر تکرار این لحظات را دیده‌ایم. این موقعیت نامش زینب‌گونگی است و بدرستی تمام زنانی که به چنین موقعیتی مبعوث می‌شوند ما را بیاد آن بزرگ قبیله‌ی زن‌های قدرتمند و صبور می‌اندازند و به خوبی پژواک صدای زینب کبری در امتداد تاریخ می‌شوند. اینجا هم همسر شهید شیخ عدنان دارد جملات ویژه‌ای می‌گوید: «چهره‌ی فرزندان ما را به‌خاطر بسپارید». وه که چه خطابه‌ای. @Mahdi_Takallou
17.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امام خمینی: ما شاه را با همین‌ها "خانم‌ها" بیرون کردیم... ای کاش می‌توانستیم این شکوه را تکرار کنیم و با «همین خانم‌ها» بت‌های ارتجاعی و فرعون‌های استیلایی را از همه کشورهای آزاده‌ی جهان بیرون کنیم و بقایای طاغوت را به دریا بریزیم. کاش شکوه نسل ما هم نجات زنان و به تبع آن ها ملت‌ها از یوغ قدرتمندان و اصحاب زر و زور و تزویر باشد. پ.ن: کسانی که این مواضع امام را سیاسی و عملگرایانه می‌فهمند در مشکلات امروز زنان مقصرند. @Mahdi_Takallou
همواره پیرامون مسئله حجاب گزاره ها و روایت ها و گفتمان های مختلفی وجود داشته و هر یک نیز طرفداران و مخالفانی دارد. در ماه های اخیر آشفتگی گفتمانی و تشتت روایی و غلبه روایت های کم اثر به وضوح دیده می شود. از این رو در گام اول گفتگوها باید به دنبال شناسایی گفتمان و روایت برتر و اثر بخش ترین روایت باشیم تا با پیگیری آن در گفتگوها و تبیین آن در نسبت با گروه های مختلف مخاطب و بسته بندی رسانه ای مناسب به هدف گفتگوها که همان اثرگذای بر میدان جامعه و اصلاح وضعیت موجود است نزدیک شویم. و لذا بدین منظور مرکز بررسی مسائل فرهنگی (هاتف) اقدام به برگزاری سلسله نشست هایی با عنوان « نقد و بررسی روایت های موجود در حل مسئله حجاب» از منظر کارشناسی به تبیین روایت برتر و دلایل کم اثر بودن یا اثر معکوس داشتن برخی روایت ها در مسئله حجاب نموده است. زمان: ۱۶ الی ۲۱ اردبیهشت ماه ۱۴٠۲ مکان: خانه اندیشه ورزان 💠مرکز بررسی مسائل فرهنگی(هاتف)💠 📢 آپارات | بله | ایتا
*نزاع تصویر زن* 📌گفتگو و نشست علمی ناظر به الگو‌های هویتی زن 👤 با حضور پژوهشگر حوزه زنان *جناب آقای مهدی تکلو* 📆 دوشنبه؛ ۱۸ اردیبهشت ماه ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۶:۳۰ 📍اتاق شورای دانشکدهٔ روان‌شناسی و علوم تربیتی @basijpsyedu
🔸«رویداد ملی هاد» 🔹هویت آرمان‌خواه دختران 🔺با محوریت: ▫️تبیین هویت حقیقی دختران ▫️روایت بی‌واسطه از زندگی الگوهای موفق ▫️به همراه اکران دانشجویی «فیلم غریب» ▪️زمان رویداد: : ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۰۲ ▪️مکان رویداد: دانشگاه قم، دانشکده فنی و مهندسی، سالن شهید احمدی روشن ▪️از ۸ صبح الی اذان مغرب 🔻برای کسب اطلاعات بیشتر به آیدی @haadevent_ir در پیام‌رسان های ایتا و تلگرام مراجعه کنید. ♦️درگاه ثبت‌نام در رویداد: https://survey.porsline.ir/s/cyYlXHX ورود برای عموم دانشجویان دختر آزاد است. 📲 @anjomaneslami_qom
حضرت آدم اگر خطا نمیکرد به کمال نمیرسید! زيرا كه آدم- عليه السلام- در تحت جذبه غيبيّه اگر مانده بود، و در آن حالِ فنا و بى‏خبرى- كه بهشت دنيا به آن معبر است- باقى مى‏ماند، از تعمير عالم و كسب كمالات ملكيّه، آثارى نبود. پس به واسطه تسلط شيطان بر او، توجه به كثرات حاصل شد و از درخت گندم، كه صورت دنيا در عالم جنت است، تناول نمود. پس از آن توجه، باب كثرت مفتوح و راه كمال و استكمال، بلكه باب كمال «جلا» و «استجلا» باز شد. پس با آن كه در مذهب محبت و عشق، اين توجه خطيئه و خطا بود، در طريقه عقل و سنّتِ نظام اتمّ لازم و حتم بود، و مبدأ همه خيرات و كمالات و بسط بساط رحمت رحمانيّه و رحيميّه گرديد. پس حقيقت ادبار وقوع در حجب سبعه است و تا در اين حجب واقع نشود، قدرت خرق حجاب پيدا نشود. _ شرح حديث « جنود عقل و جهل »، متن، ص: 43 ____ __ @ensani_islami | زندگی برای علوم انسانی