اخیراً این فتوا توسط برخی #ولایتمدران در حال دست به دست شدن است و همین را سندی بر عدم فرمان #آتش_به_اختیار دانسته اند و همواره تبعیت بی چون و چرا از #ستاد_کرونا را لازم و مطابق امر ولی می دانند.
لازم است به این عزیزان بگویم نهایت بی فهمی و بی بصیرتی است که ما #ولی_فقیه را رسماً مورد سوالی قرار دهیم که جواب صریح او می تواند بحران بزرگی را در مملکت به وجود بیاورد.
باید دانست فرمان #آتش_به_اختیار دارای یک چارچوبی است که #ولی_فقیه آن چارچوب را ترسیم فرموده و ما به عنوان مأموم هر جا این ضابطه را دیدیم باید آتش به اختیار وارد عمل شویم و نباید دنبال فرمان جدیدی باشیم.
مثل #احکام_شرعی که شارع یک ضابطه ای را معین می کند و مصادیق را خود مکلف شناسایی می کند و لازم نیست در هر مورد و در هر مصداق شارع امر خود را تکرار کند.
اما ضابطه ای که #رهبری برای آتش به اختیار فرمودند این است 👇
👈 من به همهی آن هستههای فکری و عملیِ جهادی، فکری، فرهنگی در سرتاسر کشور مرتّباً میگویم: هرکدام کار کنید؛ مستقل و بهقول میدان جنگ، آتشبهاختیار. البتّه در جنگ، #قرارگاه_مرکزی وجود دارد که دستور میدهد، امّا اگرچنانچه رابطهی قرارگاه #قطع شد یا قرارگاه #عیبی پیدا کرد، اینجا فرمانده دستورِ آتشبهاختیار میدهد. خب شما افسرهای جنگ نرمید -قرار شد شما افسران جوان جنگ نرم باشید- آنجایی که احساس میکنید دستگاه مرکزی #اختلالی دارد و #نمیتواند_درست_مدیریّت کند، آنجا آتشبهاختیارید؛ یعنی باید خودتان تصمیم بگیرید، فکر کنید، پیدا کنید، حرکت کنید، اقدام کنید.
گاهی اوقات انسان احساس میکند دستگاههای مرکزی #فکر و #فرهنگ و #سیاست و مانند اینها دچار اختلالند، دچار تعطیلند؛ واقعاً آدم گاهی اوقات احساس میکند. حالا مثلاً فرض بفرمایید اینهمه ما مسئلهی فرهنگی در کشور داریم، مسائل مهم که شاید من بتوانم ده مسئلهی اصلیِ فرهنگی را بشمارم که اینها دچار مشکل است؛ فرض کنید مسئلهی #سینما، یک مسئلهی مهم است، [یعنی] مسئلهی فرهنگی مهمّی است که سینمای کشور چه جوری اداره میشود، از کجا پشتیبانی میشود -حالا پشتیبانی خارجی هم پیدا میکنند برای فیلمها- ادارهی هنر کشور و سینما که چیز کوچکی نیست؛ مثلاً فرض کنید ده مسئلهی اینجوری میشود پیدا کرد، [امّا] ناگهان میبینید مثلاً فرض کنید اینکه فلان آهنگ قبل از #افطار پخش بشود یا نشود، میشود مسئلهی اصلی؛ نامهنگاری میکنند!(خندهی حضار) پیدا است که این دستگاه اختلال پیدا کرده که #مسئلهی_اصلی_را_از_مسئلهی_فرعی_تشخیص_نمیدهد و یک مسئلهی اصلاً بیاعتبارِ بیاهمّیّت فرعی را بهعنوان یک مسئلهی اصلی، درشت میکنند. وقتی اینجوری دستگاههای مرکزی اختلال دارند، آنوقت اینجا جای همان آتشبهاختیاری است که عرض کردم.(خندهی حضار)۱۳۹۶/۰۳/۱۷
اگر به این فرمایش دقت شود معلوم می شود فرمان آتش به اختیار صرفا منحصر در امور فرهنگی نیست بلکه دستگاه های مرکزی فکر و فرهنگ و سیاست و مانند این ها را شامل می شود پس #ستاد_کرونا که مربوط به #بهداشت و #درمان و #سلامت جامعه هست را هم شامل می شود.
ادامه دارد...
مولفههایی که با آنها فرمان #آتش_به_اختیار محقق میشود در کلام #رهبری این است 👇
اول ) رابطه با #قرارگاه_مرکزی #قطع شود
دوم ) #قرارگاه_مرکزی عیبی پیدا کند
سوم ) #قرارگاه_مرکزی #اختلال دارد
چهارم ) #قرارگاه_مرکزی نمی تواند درست مدیریت کند
پنجم ) #قرارگاه_مرکزی دچار تعطیل باشد
ششم ) #دستگاه مسأله ی اصلی را از مسأله فرعی تشخیص ندهد
در خصوص #ستاد_کرونا موارد دو، سه، چهار، شش محرز است یعنی این قرارگاه هم عیب دارد هم اختلال دارد هم نمی تواند درست مدیریت کند و هم موضوع اصلی مثل #نماز_جماعت و به طور کلی معنویات را یک موضوع فرعی و کم اهمیت و فرعی تلقی می کند.
پس حکم #آتش_به_اختیار در خصوص این ستاد جریان پیدا می کند.
ادامه دارد...
سوالی که مطرح است این که مخاطب فرمان #آتش_به_اختیار چه کسانی هستند ؟ آیا فقط نیروهای رسمی مملکت باید هر جا که تشخیص دادند آتش به اختیار وارد شوند یا افراد دیگر را هم شامل می شود ؟
برای پاسخ به این سؤال این کلام #رهبری را مرور می کنیم 👇
👈 نمونههایی از کارهایی که میتواند نسل جوان را در نقش و شأنِ محور بودنِ حرکت عمومی جامعه کمک کند و ظرفیّت لازم را به آنها بدهد. یکی تشکیل کارگروههای فرهنگی است؛ این کاری که الان دارد انجام میگیرد؛ این الان وجود دارد. بنده با بسیاری از اینها آشنا هستم، با بعضی، ارتباط هم دارم. کارگروههای فرهنگی در سراسر کشور و در #مساجد -که در صحبت یکی از دوستان هم اتّفاقاً همین بود- یکی از کارها است. این «آتش به اختیار» که من چندی پیش گفتم،(۱۳) مربوط به این مجموعه است، [یعنی] مجموعههای فعّال در زمینههای فرهنگی که اینها میتوانند تأثیرگذاری عمیقی داشته باشند. از اوّل #انقلاب هم همین جور بوده، الان هم همین جور است. الان هر جایی که شما یک گروه جوان را پیدا کنید -جوان متشکّل و بافکر و صاحب ذهن فعّال- که دست به کار فرهنگی میزنند مثلاً در یک مسجدی، در یک #هیئتِ عزاداریای -همین طور که دوستان بیان کردند-اینها میتوانند روی جوانها تأثیر بگذارند، روی #محلّه تأثیر بگذارند، روی خویشاوندان تأثیر بگذارند، روی مجموعههای دانشجویی تأثیر بگذارند، یک حرکتی، یک عزمی، یک بینش و بیناییای را در یک مجموعهای به وجود بیاورند.۱۳۹۸/۰۳/۰۱
با توجه به این فرمایش معلوم می شود که نه تنها فرمان آتش به اختیار با تشکل های فرهنگی در مساجد و هیآت بیگانه نیست بلکه مخصوص این قشر است.
ادامه دارد...
سؤال دیگر اینکه آیا اگر در جریان #کرونا بخواهیم #آتش_به_اختیار عمل کنیم با امر #ولی_فقیه نسبت به تبعیت از #ستاد_کرونا مخالفت نکرده ایم ؟
در پاسخ عرض می کنم در اینجا دو امر از حضرت آقا به ظاهر تزاحم پیدا می کنند
امر اول به آتش به اختیار در شرایط اختلال #قرارگاه_مرکزی
امر دوم به تبعیت از ستاد
قبل از اینکه وارد علاج این تزاحم شویم به امر #رهبری در خصوص #مراکز_دعا و تصمیم گیری افراد معتقد به دعا نیز توجه می کنیم.
وقتی آقا فرمودند تصمیم گیری در امور معنوی جامعه که از نیاز های ضروری هست را به افرادی که اعتقاد به #دعا دارند بسپارید و ستاد این امر آقا را زمین می گذارد و به آن عمل نمی کند پس بر مأموم واجب نیست از ستادی تبعیت کند که مخالف #ولی_فقیه عمل می کند.
چون مجموعه ای که مطابق رأی و فتوا و حکم فقیه عادل عمل نکند مصداق #طاغوت خواهد بود و تبعیت از آن تبعیت از طاغوت است.
اما راه علاج تزاحم آن است که تبعیت از ستاد در امور #فرهنگی و #مذهبی که از تصمیم تصمیم گیران معتقد به دعا استفاده نشده محول به آتش به اختیار می شود و در سایر امور که ارتباطی به حوزه معنویت و دعا ندارند از ستاد تبعیت می شود.
ادامه دارد...
اگر تبعیت از #ستاد_کرونا در اموری که امر #ولی_فقیه را زیر پا گذاشته است مصداق تبعیت از #طاغوت است پس چرا #رهبری امر به تبعیت از ستاد کرده اند ؟
جواب 👈 امر به تبعیت منحصر می شود در اموری که مخالف با حکم فقیه نیست. و در سایر اموری که مخالف حکم می باشد تبعیت ممنوع است.
به عنوان مثال وقتی ولی فقیه واردات #واکسن های #آمریکا یی و #انگلیسی و #فرانسوی را ممنوع کرده اند و ستاد بعد از وارد کردن این واکسن ها شروع به تزریق کند و تزریق آن را اجباری کند باید چه کار کرد ؟
باید از ستاد تبعیت کرد و واکسن را زد یا اینکه از #رهبری تبعیت کرد و نزد ؟
مسلما در این موارد تبعیت از فقیه حاکم است بر تبعیت از ستاد چرا که وجوب تبعیت از ستاد هم به خاطر الزام و حکم فقیه است.
هر چند فقیه فرموده از ستاد تبعیت کنید ولی در این امور که مخالف حکم او عمل می شود تبعیت از ستاد صحیح نخواهد بود.
در خصوص مسائل معنوی و #دعا نیز همین گونه است وقتی حکم آقا به ستاد این بوده است که از افراد معتقد استفاده شود ولی آنان استفاده نکردند پس خود به خود ستاد صلاحیت خود را در خصوص مسائل معنوی از دست می دهد و امر فقیه به تبعیت منحصر می شود در سایر امور.
ادامه دارد...
اگر تبعیت از #ستاد_کرونا در اموری که امر #ولی_فقیه را زیر پا گذاشته است مصداق تبعیت از #طاغوت است پس چرا #رهبری صراحتا از تبعیت در این امور نهی نمی کنند تا تکلیف بر همه مشخص شود ؟
جواب 👈 جایگاه امامت جایگاه حساسی است که امر و نهی در آن جایگاه میتواند تبعات بسیار خطرناکی برای جامعه داشته باشد.
فرض کنید آقا صریحا بفرماید در خصوص مسائلی که ستاد حکم من را نقض کرده است مردم #آتش_به_اختیار عمل کنند در آن صورت نقض غرض خواهد بود یعنی هر کسی که مصوبات ستاد به ضررش باشد سوء استفاده می کند و به بهانه آتش به اختیار از ستاد تبعیت نمی کند.
حتی در آن صورت #دولت می تواند تمام مرگ و میر ها را گردن #رهبری بیندازد و بگوید چون آقا فرمان آتش به اختیار صادر کرد مردم بی موالاتی کردند و از مصوبات ستاد تبعیت نکردند و شد آنچه شد.
لذا ما نباید فقیه را در معرض اتهام قرار دهیم و صراحتا از حکم آتش به اختیار از او بپرسیم چرا که او محذوریت هایی دارد که سایرین ندارند.
وظیفه مأموم آن است که #بصیرت داشته باشد و طبق ضوابط و قواعد فرمان آتش به اختیار، آن را دریافت کند و خودش عمل کند تا انگشت اتهام به سوی خود او رود نه ولی جامعه
ادامه دارد...
وقتی #ظریف #شهید_سلیمانی را عامل به سرانجام نرسیدن #برجام معرفی می کند این سؤال ایجاد می شود که فعالیت در #میدان سردار دل ها که فعالیتی نظامی در مقابل #داعش بود چه ارتباطی با صنعت #هسته_ای دارد ؟
مگر برجام غیر از هسته ای بود ؟
از این مصاحبه ی ظریف این نتیجه گرفته می شود که هدف از برجام هسته ای به تنهایی نبوده چون اگر فقط هسته ای بود فعالیت های منطقه ای نباید خللی به آن وارد می کرد.
آقای ظریف این ضعف شما است که #دیپلماسی را نتوانستید در محدوده ی هسته ای به کار بگیرید که حالا توقع دارید برای به ثمر رسیدن برجام باید از آزمایش های #موشکی و فعالیت های منطقه ای و میدانی صرف نظر کرد.
بیانات #رهبری به مناسبت #روز_معلم و #روز_کارگر چهار بخش داشت
در بخش اول مقداری از فضایل حضرت #امیرالمؤمنین فرمود
در بخش دوم در خصوص #معلم صحبت کردند
در بخش سوم در خصوص #کارگر و پشتیبانی از #تولید فرمودند
و در بخش چهارم در مورد #انتخابات صحبت کردند که در این بخش انتقاداتی نسبت به نامزد ها داشتند که در بین این ها #ظریف را توبیخ کردند.
باید مورد توجه قرار بگیرد که وقتی توبیخ ظریف در بخش انتخابات مطرح می شود به آن معنا است که حضرت آقا کار ظریف را یک کار انتخاباتی می داند
دارالقرآن #ثقلین ورامین برگزار می کند
🌲 #پخش_زنده با موضوع #پرسش_پاسخ_آزاد
🌲امروز پنج شنبه ۱۶ اردیبهشت مصادف با ۲۳ #ماه_رمضان #روز_قدر
🌲 ساعت ۱۷
🌲 توسط حاج آقا میثاق تاجیک
🌲 لطفاً قبل از شروع #لایو سوالات خود را اینجا 👈 @missaq14 👉 مطرح کنید
آدرس
https://shad.ir/darulquranthaqalainVaramin
🍀🍀🍀
14.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴حاشیه های ناتمام عوارض واکسن آسترازنکا
♦️کمی تامل !
#نه_به_واکسن
#واکسن_آسترازنکا
کانال سبک زندگی طیب
@mahyateb
💎 چند جمله کوتاه در پاسخ به یاوه گویی مولوی #گورگیج
💎 #عمر خلیفه به ناحق و غاصب رسول خدا بود و اگر در زمان او جنگی رخ داد حتماً آن جنگ خلاف شرع هست و اسیر و کنیز حاصل شده از آن جنگ حلال نخواهد بود مگر بر کسی که #ولی_الله و جانشین به حق رسول خدا و #صاحب_امر تصرف آن کنیز را اجازه دهد.
💎 و در جریان تاریخی علی فرض صحت ولی الله #امیرالمؤمنین علیه السلام تصرف حضرت #شهربانو را اجازه فرمود و به کنیزی گرفتن و یا #ازدواج کردن با ایشان حتماً برای #امام_حسین علیه السلام جایز بود.
💎 اگر شما دلتان به حال #حلال_زادگی امت اسلامی می سوزد ، ببینید بقیه ی کنیزانی که معلوم نیست ولی خدا اجازه ی تصرف در آنان را صادر فرموده یا نه دست چه کسانی قرار گرفت و از آنان چه نسلی شکل گرفت که بنا ندارم نام آنان را بیان کنم که اگر بیان کنم خیلی از شما ها از عصبانیت رگ گردن پاره خواهید کرد.
💎 ثانیاً علی فرض محال که وصلت حضرت #سیدالشهدا علیه السلام با همسر مکرمه شان صحیح نبوده و فرزند متولد شده از آن وصلت #حرام_زاده باشد چه دلیلی وجود دارد که فرزندان او هم حرام زاده باشند ؟
💎 به عبارت دیگر : اگر حرام زاده ای با کسی ازدواج صحیح و شرعی انجام دهد فرزند او نیز حرام زاده خواهد بود ؟ مسلما خیر. پس چگونه این عالم 😳 #اهل_سنت نتیجه گرفته که نه امام بعدی همه العیاذ بالله حرام زاده هستند ؟
لعنت بر دهانی که بی موقع و در جهت تنقیص #اهل_بیت عصمت باز شود نجاستی بر آن دهان هست که با هیچ آبی تطهیر نمی شود.
💐💐💐💐💐💐💐💐
@maktubateman
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀