#ادامه_مطلب_بالا👆👆👆
⏪#نتیجه آن که در #بینش_اسلام، #مبنای_مشروعیت_حکومت_اسلامی در تمام سلسله مراتب حکومت، #اذن و اجازه #خدا است، او است که انشای حکومت نموده است، و مردم نیز باید در شناسایی مصداق بارز #ولایت_فقیه در میان #فقیهان، و گزینش او دخالت کنند .
✏️ یکی از دانشمندان محقق در این راستا چنین می نویسد:
🍃«البته این بدین معنی نیست که در حکومت اسلامی، مردم سهمی ندارند، بلکه سهم عمده دارند، و همین که تشخیص واجدین اوصاف و انتخاب اصلح به آنان واگذار شده، به معنای بها دادن به مردم و ارج نهادن به آرای عمومی است، به آن ها حق انتخاب داده شده تا در پرتو رهنمود شرع، #شایسته ترین را برای حکومت، و سپردن مسؤولیت #زعامت برگزینند . . .
🌟 در مکتب توحیدی اسلام، حکومت با صرف گزینش مردم انجام نمی گیرد، بلکه با اذن خدا و در سایه رهنمود شرع، با دست مردم شکل می گیرد .» 📚(ولایت فقیه/ص۵۹)
💠 بنابراین، نام #جامع و صحیح #ولایت_فقیه و حکومت اسلامی، «#حکومت_دینی_مردمی » است، نه «حکومت مردمی منهای حکومت دینی »، زیرا در این حکومت، معیارها و ضوابط گزینش #رهبر را، #خدا و #دین تعیین می کنند، نه مردم، البته مردم مسلمانی که پیرو دین اسلام هستند طبق ضوابط اسلام، به گزینش رهبر می پردازند، از این رو می گوییم: در کشور ما هم شرع و هم دموکراسی به نقطه مشترکی رسیده اند .
✍#فدایی_مولا
#مبلغه_م_پناهی
#متوسطه_اول_شهید_میثمی
#شاخصه_ولایت
باتشکر مدیریت مدارس امین
https://eitaa.com/mamin110
💫💫 بسم الله الرحمن الرحیم💫💫
💐قواعد روانخوانی قرآن کریم💐
🌸🌸 جلسه اول 🌸🌸
🌸🌸 درس اول🌸🌸
-------------------
💚قرآن آموزان عزیزم، سلام✋
💚امیدوارم حالتون خوب باشه و در سایه قرآن کریم ،زندگی نورانی و معنوی داشته باشین😊🙂
💚 بچه های خوب وزنگ 👌👥👨💻
💚میخواهیم از امروز با همدیگه به صورتی ساده ،و به نحوی که همتون یادبگیرید ،قواعد روانخوانی قرآن رو به خواست خدای بزرگ آموزش بدیم تا به امید خدا ،بعد از آموزش قواعد ،بتونید ،هر جایی از قرآن کریم رو به راحتی و روان بخونید🤲
💚البته این هدف ،تلاش و تمرین و زحمت شما عزیزان رو می طلبه که اگه تلاش و تمرین زیادی هر روز داشته باشید، به موفقیتهای قرآنی زیادی
می رسید و در زندگی هاتون ،هم طعم شیرینش رو می چشید، انشاءلله 🍯🍰🎂
💚پس تمرین و تکرار و خواندن مطالب درس یادتون نره👨💻📖📕📚
💚 اولین قدم👣 و اولین چیزی که باید در مورد روانخوانی بدونید☺️، این هستش که عزیزان من ، باید از این جلسه به بعد سه چیز رو یاد بگیرید:
🔹 شکل حروف و حرکات👌
🔹 اسم حروف و حرکات👌
🔹 صدای حروف و حرکات👌
-----------------
💚 خوب حالا ،باید در ابتدا تعداد حروف الفبا و شکل و اسم این حروف رو یاد بگیریم😊😌
💚بچه های عزیز قرآن آموز🙂😌 ✋
💚تعداد حروف الفبای عربی ،یا قرآنی چندتاست؟؟
نه نه❎👋👋
💚اون تعداد حروف الفبای فارسی هستش که ۳۲ حرفه ،آره عزیزان من
اما حروف الفبا عربی ،۲۸ حرفه و ۴ حرف
[پ، چ، ژ، گ]
جزء حروف الفبای عربی نیست، و هیچ کجای قرآن ،شما یکی از این حروف👆 رو نمی بینید❎
💚واما اسم حروف الفبا به همراه شکلشان:؛
✅《الف ا--/با ب--/تا ت/-- ثا ث/--
جیم ج/--حا ح--/ خا خ--/دال د/--
ذال ذ/--را ر--/ زا ز--/ سین س--
/ شین ش--/ صاد ص--/ضاد ض--
/ طا ط--/ ظا ظ--/ عین ع--/ غین غ
--/ فا ف--/ قاف ق/ کاف --/ لام ل
--/ میم م--/ نون ن--/
واو و --/ ها ه--/ یا ی.》
💚خوب ،بچه های گلم حروف الفبای قرآنی رو با اسم و به صورت دقیق بخونید و یادش بگیرید
که انشاءلله جلسه بعد بریم سراغ درس دوم😊
💚تا یک درس دیگه و کلاس دیگه ،خدای مهربان پشت وپناه همه ی شما نو گلای قرآنی باشه🤲
در پناه حق
👋👋👋👋👋
✅تولید محتوا
✅موضوع؛: قواعد روخوانی قرآن کریم
#آ. گودرزی : مبلغ امین
#شهرستان بروجرد
باتشکر مدیریت مدارس امین
https://eitaa.com/mamin110
#نظرعلمادرموردرهبری
🍃#آیت_الله_مصباح_یزدی رابط بین آیت الله بهجت و حضرت آقا بودند.
البته امام (ره) خودشان به حضرت آیت الله #خامنه ای فرموده بودند كه از آقای بهجت استفاده كنيد.
🌟 ایشان هم نامهاي می نويسند ميیدهند به حاج آقای #مصباح كه اين را شما لطف کنید و بدهید به آقای #بهجت.
💠البته ظاهراً آن طور که من اطلاع دارم حاج آقا برای ثبت این مکاتبات حساس شرط ميگذارند كه من به شرطي نامه رسانی ميكنم كه نامه را ببینم و نسخه ای هم کپي کنم و نگه دارم! حضرت آقا هم به دلیل علاقه خاصی که به آیت الله مصباح داشتند، قبول ميكنند.
ظاهراً حضرت 🌟آقا تقاضای دستورالعمل داشتند که آیت الله #مصباح می آوردند و آیت الله بهجت هم در پاسخ در مواقعی خودشان می نوشتند و در مواقعی هم به حاج می فرمودند که این موارد را بنویسید و به ایشان تحویل بدهید.
⚡️ یکبار رهبر انقلاب برای آقای #بهجت می نویسند که من این موارد را می دانم و انشاءالله عامل خواهم بود ولی توقعم بیش از این است که آقای بهجت در پاسخ نوشته بودند اينها را عمل کنید، در فرصتي كه پيش بیاید ديگر شما برای من نامه ننويسيد، من خودم برای شما نامه مينويسم.
🔰تا این که امام از دنیا رفتند، یادم است ما مشهد بوديم که حاج آقای #مصباح برای بیعت با 🌟آقا آمده بودند تهران و از آنجا هم آمدند مشهد.
🍃 ما خدمتشان رسیدیم و از وضع و اوضاع پرسیدیم. حاج آقا فرمودند كه برای بیعت رفته بودم خدمت 🌟آقا ولی خدا را شکر دست خالی نرفتم چون آیت الله #بهجت يک نامه چهار صفحه ای برای حضرت 🌟آقا که تازه #رهبر شده بودند، نوشتند که شروع نامه هم این بود:👇
💫 که بنده انتصاب حضرتعالي را به سمت مقام ولايت و رهبري تبريك عرض ميكنم و بعد شروع كرده بودند كه حالا ديگر وظايف شما این است.💫
بعد 🌟آقا به آیت الله #مصباح فرموده بودند که 💫تا حالا خيليها از مردم و مسئولین با من بيعت كردند ولی هيچ كدام دلم را آرام نكرد كه من در این جایگاه باید باشم یا نه الا این نامه که خیالم را راحت کرد. چون ميدانم که ايشان اصلاً بر مبنایی که دیگران ممکن است بنویسند و حرف بزنند، نمی نویسند وصحبت نمی کنند.💫
✍#فدایی_مولا
#مبلغه_م_پناهی
با تشکر مدیریت مدارس امین
https://eitaa.com/mamin110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یعقوب ایزد پناه
مربی طرح تربیتی امین
https://eitaa.com/mamin110
#شبهه_ولایت
💥❓وقتی ولی فقیه دارای عصمت نیست چگونه می شود به ایشان اعتماد کرد؟
🍃از مهم ترين #ادله_نقلي_برولايت_فقيه، روايتي است كه عمربن حنظله از امام صادق عليه السلام نقل کرده است.
🌼حضرت فرمودند:
💫يَنْظُرانِ إِلي مَنْ كانَ مِنْكُمْ مِمَّنْ قَدْ رَوي حَديثَنا وَ نَظَرَ في حَلالِنا وَ حَرامِنا وَ عَرَفَ أَحْكامَنا فَلْيَرضُوا بِهِ حَكَما فَإِنّي قَدْ جَعَلْتُهُ عَلَيْكُمْ حاكِما فاذا حَكَمَ بِحُكْمِنا فَلَمْ يَقْبَلْهُ مِنْهُ فَإِنَّما اسْتَخَفَّ بِحُكْمِ اللّهِ وَ عَلَيْنا رَدَّ وَ الرّادُّ عَلَيْنا الرّادُّ عَلَي اللّهِ وَ هُوَ عَلي حَدِّ الشِّركِ باللّهِ.💫
بنگرند به كسي كه از شما باشد؛ از آنان كه #حديث ما را روايت مي كنند و در #حلال و #حرام ما مي نگرند و #احكام ما را مي شناسند. پس بايد به او به عنوان #حاكم رضايت دهند، همانا من او را بر شما حاكم قرار دادم،
پس اگر او به #حكم ما #حكم كرد و آن حكم را يكي از شما از او نپذيرفت، #حكم_خدا را كوچك شمرده و ما را رد كرده است و ردكننده ما #خدا را رد كرده است و او در حدّ شرك به خداست.(کافی/ج۱/ص۵۴/ح۱۰)
✅اين روايت، در #نصب_فقها به #ولايت به #نيابت_ازامام_معصوم عليه السلام ظهور تام دارد.
به ويژه عبارت «فليرضوا به حكما فاني قد جعلته عليكم حاكما؛ پس بايد به او به عنوان #حاكم رضايت دهند؛ زيرا من او را بر شما حاكم قرار دادم» در نصب فقها به ولايت تصريح دارد. و به ویژگی عصمت در آن اشاره ای نشده است.
✍#فدایی_مولا
#مبلغه_م_پناهی
#متوسطه_اول_شهید_میثمی
#شاخصه_ولایت
باتشکر مدیریت مدارس امین
https://eitaa.com/mamin110
💥#شبهه
⚡️#تعهد_منهای_تخصص
🍃"#رهبر یک جامعه باید علاوه بر #تعهد، #متخصص باشد، تخصص در #فقه و #احکام دینی کافی نیست،
بلکه در امور #سیاست و #تدبیرامور و #کشورداری نیز باید از تخصص بالایی برخوردار باشد، در صورتی که در افراد فقیه، چنین تخصصی وجود ندارد .
❓آیا می توان مدیریت علمی را جای گزین مدیریت فقهی کرد؟"
✅در پاسخ این #شبهه یا سؤال، به چند مطلب اشاره می کنیم، که با توجه به آن، پاسخ خود را می یابیم:
1⃣👈 در کجای دنیا افرادی که از طرف مردم رهبر یا رییس جمهور، را برمی گزینند . در همه علومی که مربوط به کشورداری است، #تخصص دارند؟🧐
2⃣👈 آنچه برای #رهبر لازم است این است که در مساله #مدیریت و #تدبیرامور جامعه، #آگاهی داشته باشد، و در اجرای امور با نظارتی دقیق، با #مشورت از #متخصصان گوناگون، به شناخت لازم برسد، زیرا آن چه بر عهده #رهبر است، اجرای احکام کلی الهی و حکم در امور جزیی با مشورت اهل خبره در موضوعات و متعلقات آن ها است، او مدیریت جامعه را برعهده می گیرد، و شناخت امور جزیی در مسائل اجرایی از رهگذر متخصصان و کارشناسان برای او حاصل می شود . و چنین کاری با توجه به وجود «#مجمع_تشخیص_مصلحت» در کنار #رهبری، #مدیریت و #مدبریت_رهبری را تکمیل خواهد کرد .
⚖ در قانون اساسی در اصل ۱۰۹ شرایط و #صفات_رهبری در دو بند مشخص شده است:
🌷 «1 - #صلاحیت_علمی و #تقوایی لازم برای #افتا و #مرجعیت .
🌷 2 - #بینش_سیاسی و #اجتماعی و #شجاعت و #قدرت و #مدیریت کافی برای #رهبری .»
💎 روشن است که مفهوم این دو بند، با آن چه گفتیم قابل اجرا است .
3⃣👈✔️ اگر منظور از #تخصص در امور، #مدیریت_صحیح است، که چنین #تخصصی در کنار#مجمع_تشخیص_مصلحت، برای #ولی_فقیه_صالح_وآگاه، حاصل است،
✔️ و اگر منظور، #تخصص های صوری و #سیاست_بازی و ترفند و #دروغ است، چنان که در دنیای امروز در میان رهبران رایج می باشد، چنین کاری از نظر اسلام مردود است، زیرا نباید #درستی، #عدالت، مصالح امت را فدای سیاست بازی های 👹شیطانی کرد، و یا تعهد را فدای چنین تخصصی نمود
🔰 چنان که امیرمؤمنان علی علیه السلام در برابر نیرنگ ها و سیاست بازی های معاویه فرمود: 💫«وَ اللَّهِ مَا مُعَاوِيَةُ بِأَدْهَى مِنِّي وَ لَكِنَّهُ يَغْدِرُ وَ يَفْجُرُ، وَ لَوْ لَا كَرَاهِيَةُ الْغَدْرِ لَكُنْتُ مِنْ أَدْهَى النَّاسِ وَ لَكِنْ كُلُّ غُدَرَةٍ فُجَرَةٌ وَ كُلُّ فُجَرَةٍ كُفَرَةٌ وَ لِكُلِّ غَادِرٍ لِوَاءٌ يُعْرَفُ بِهِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ؛ وَ اللَّهِ مَا أُسْتَغْفَلُ بِالْمَكِيدَةِ وَ لَا أُسْتَغْمَزُ بِالشَّدِيدَة.💫
سوگند به خدا معاویه از من سیاست مدارتر نیست، ولی او نیرنگ می زند و به انواع گناهان مرتکب می شود، اگر نیرنگ، ناپسند و زشت نبود، من از سیاست مدارترین مردم بودم .»(نهج البلاغه/خطبه۲۰۰)
⏪نتیجه این که #رهبری_ولایت_فقیه_صالح، دارای کامل ترین #مدیریت ها است، زیرا جامع بین مدیریت #فقهی_الهی با #مدیریت_علمی (تخصصی در سایه مشورت با متخصصان) است، ولی مدیریت علمی منهای مدیریت فقهی الهی، ناقص ترین مدیریت ها است، زیرا علم بدون دین، و تخصص بدون تعهد مانند حکومت های استکباری ولائیک، خطرناک ترین مدیریت ها در بروز جنایات گوناگون اجتماعی، سیاسی و فرهنگی خواهد بود .
♻️#نتیجه اینکه: #اسلام مکتبی غنی، کامل در همه عرصه های زندگی است و به همه ابعاد حیات از: اقتصادی، صنعتی، کشاورزی، حقوق بشر، عدالت و انصاف توجه نموده، و طبعا #رهبر اسلام نیز در این راستا قدم برمی دارد، و به همه نیازها توجه دارد . برای اثبات این مطلب کافی است که عهدنامه مالک اشتر را که در نهج البلاغه (نامه ۵۳) آمده، و در آن به طور خلاصه اصول کشورداری از زبان حضرت علی علیه السلام بیان شده، مورد مطالعه قرار دهیم، که به راستی کانونی از همه ارکان مدیریت و رهبری است.
در فرازی از آن می خوانیم: 💫«وَلْيَكُنْ اَحَبُّ الاُْمُورِ اِلَيْكَ اَوْسَطَها فِى الْحَقِّ . . . ،💫
باید محبوب ترین کارها نزد تو اموری باشد که به حق و عدالت، موافق تر، و با رضایت توده مردم هماهنگ تر است، چرا که خشم توده مردم، خشنودی خواص را بی اثر می سازد، اما ناخشنودی خواص با رضایت عموم، جبران پذیر است .»
✍#فدایی_مولا
#مبلغه_م_پناهی
#متوسطه_اول_شهید_میثمی
#شاخصه_ولایت
باتشکر مدیریت مدارس امین
https://eitaa.com/mamin110
💥#شبهه
✳️#ناسازگاری_ولایت_فقیه_باآزادی
#ولایت_فقیه با #آزادی ناسازگار است.
❓ چگونه بین #ولایت_فقیه و آزادی جمع می شود؟
#رهبری که براساس #ولایت_فقیه ، زمام امور را به دست گرفته مانع بزرگی بر سر راه آزادی است، هر جا که مردم خواستند به دلخواه خود راهی را برگزینند و در آن راه حرکت نمایند، نهیب #رهبر و طرفداران او، او را بایکوت کرده و با وااسلاما، سد راه آزادی خواهند شد، یا آزادی یا #ولایت_فقیه، بین این دو، سازگاری نیست .
✅پاسخ آنان که چنین می اندیشند در واقع هنوز تعریف صحیح آزادی در اسلام را نمی دانند، آن ها آزادی در فرهنگ غرب را که به معنی #بی_قید و #شرط_بودن و ولنگاری است و موجب پوچی و بی محتوایی انسان می شود، معیار قرار داده، سپس می گویند: آزادی با ولایت فقیه سازگار نیست،
♻️ اگر #آزادی به معنی صحیح باشد، به معنی #پرسش و پاسخ، بحث آزاد، انتقاد صحیح، برداشتن موانع بر سر راه تکامل درست انسانی است که نه تنها با #ولایت_فقیه سازگار است، بلکه هرگز نمی توان آن را از #فرهنگ_ولایت_فقیه جدا نمود.
⏪ نتیجه این که #آزادی دارای حد و مرز است وگرنه باعث هرج و مرج خواهد شد، و #ولایت_فقیه برخاسته از اسلام ناب است، اسلام ناب مروج #آزادی صحیح است، چنان که مقام معظم رهبری حضرت آیة الله العظمی خامنه ای مدظله در فرازی از نطق تاریخی ۲۱ تیر ۷۸ فرموند:
«ما اصرار نداریم که همه یک طور فکر کنند، اما برای کار سیاسی و درگیری سیاسی حدی قایل بشوید، و یک خط قرمزی بگذارید، بی حساب و کتاب با هم مبارزه نکنید که آن قدر مشغول شوید که به دشمن اجازه بدهید این طور بیاید و داخل این میدان ها شود .» (کیهان۷۸/۴/۲ص۱۴)
♻️یعنی در غیر این صورت، بحث آزاد و آزادی در اظهار سلیقه ها و انتقاد صحیح و برخورد اندیشه ها در محدوده قانون، از حقوق همه است، و کسی نباید از آن جلوگیری کند .
✍#فدایی_مولا
#مبلغه_م_پناهی
#متوسطه_اول_شهید_میثمی
#شاخصه_ولایت
باتشکر مدیریت مدارس امین
https://eitaa.com/mamin110