eitaa logo
مدارس امین
22.9هزار دنبال‌کننده
12.4هزار عکس
5.6هزار ویدیو
7.3هزار فایل
✅ کانال آموزشی و محتوایی مدارس امین ✅ کانال اطلاع رسانی مدارس امین https://eitaa.com/amouzeshamin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
16.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وصیت نامه ی شهید عباس دانشگر باتشکر مدیریت مدارس امین https://eitaa.com/mamin110
۱۷ 🌼🌼 🍃 عمر بن حنظله گويد: از امام صادق عليه السلام پرسيدم: دو نفر از خودمان راجع به دِین يا ميراثى نزاع دارند و نزد سلطان و قاضيان وقت به محاكمه ميروند، اين عمل جايز است؟ ❤️فرمود: كسى كه در موضوعى حق يا باطل نزد آنها به محاكمه و رود چنانست كه نزد بمحاكمه رفته باشد و آنچه برايش حكم كند اگر چه حق مسلّم او باشد چنان است كه مال حرامى را ميگيرد زيرا آن را به حكم گرفته است در صورتى كه خدا امر فرموده است به او كافر باشند خداى تعالى فرمايد ميخواهند بطغيانگر محاكمه برند در صورتى كه مأمور بودند باو كافر شوند. (نساء/۶۰) 🍃 عرض كردم: پس چه كنند؟ ❤️ فرمود: نظر كنند به شخصى از خود شما كه حديث ما را روايت كند و در حلال و حرام ما نظر افكند و احكام ما را بفهمد [یعنی در احکام فقیه و صاحب نظر باشد] به حكميت او راضى شوند همانا من او را حاكم شما قرار دادم؛ اگر طبق دستور ما حكم داد و يكى از آنها از او نپذيرفت همانا حكم خدا را سبك شمرده و ما را رد كرده است و آنكه ما را رد كند خدا را رد كرده و اين در مرز شرك بخدا است‏.(اصول کافی/ج‌/۱،ص/۶۷) 📖در این روایت که از نظر سندی مقبوله و مورد قبول فقهای شیعه است، به رد کنندگان بصورت مطلق ( چه فقیه و چه غیر فقیه ) فرمود: و زمانی که به حکم ما حکم راند و شما از او نپذیرفتید، پس حکم الهی را سبک شمردید. ...👇👇👇👇👇 ✍ باتشکر مدیریت مدارس امین https://eitaa.com/mamin110
👆👆👆👆 ۱۸ 👈برای همین فقیه بزرگی مثل شیخ انصاری ره در کتاب القضاء خود فرموده: 🍃درست است که فقرات قبلی روایت امور جزئی را بیان می کند، اما «فانی قد جعلته . . .» در قالب یک کبرای کلی (بدون مقید کردن به قید خاصی) بصورت مطلق را بر ثابت فرمود. ✅فلذا طبق همین روایت و نیز روایات زیاد و شبیه دیگر، اگر بر اساس موازین و کرد، حتی دیگر هم که طبق مبنای آنها حکم در آن مساله متفاوت باشد، حق مخالفت علنی با او را ندارند چون موجب سبک شمردن حکم ائمه علیهم السلام و موجب رد حکم الهی می شود، لذا همه فقهای شیعه قائلند که با حکم فقیه نمی شود مخالفت کرد و مخالفی در این زمینه وجود ندارد. ✅👈بنابر این هر جا بر اساس آیات و روایات در امور اجتماعی حکمی کرد، چه فقهای دیگر و چه مردم عادی حق مخالفت ندارند. 🔰 بنابر این چه بدون رضایت مردم و از نوع و غلبه بر مردم صورت بگیرد و چه با اجازه و رای مردم بصورت دموکراسی انجام بگیرد، هیچکدام الهی نبوده و مصداق خواهند بود. ♻️ برای جامعه یک راه حل برای است اما را حل دینی و الهی نیست. ✳️در اسلام اولین در تعیین حاکم در مورد ابوبکر اتفاق افتاد که مردم آن زمان با اکثریت قاطع و بدون توجه به انتصاب الهی حضرت علی علیه السلام برای و ، تن به حکوت ابوبکر دادند اما آیا این انتخاب درست بود؟ خیر ولو اکثر مردم انتخاب کرده بودند اما چون مخالف انتخاب خدایتعالی بود، بدترین انتخاب ممکن بود. ✅ لذا انتخاب از طریق و یا حتی همه مردم بدون اذن الهی غیر مشروع و حرام است و چنین انتخاب شده ای مصداق خواهد بود. چنانکه قرآن هم به رای اکثریت توجهندارد و می فرماید: «و اکثرهم لا یعقلون»: اکثریت مردم بر مدار حق حرکت نمی کنند. 👌برای همین تعیین به اختیار مردم نیست بلکه چون متخصص اند و معیارهای ولی فقیه را که در روایات ( مثل مقبوله) بیان شده می شناسند، لذا از بین کشف می کنند کدامیک همان ولی فقیهی است که حضرات معصومین علیهم السلام برای حکومت معین فرمودند و به دلخواه خود نمی توانند تعیین کنند. باتشکر مدیریت مدارس امین https://eitaa.com/mamin110
18.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موضوع:تولد یک سالگی سردار دلها طرح امین:فراشیانی محتوا مقاطع امین استان تهران باتشکر مدیریت مدارس امین https://eitaa.com/mamin110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠"شش دوربین زنده"💠 ◀️هنگام رانندگی به محض اینکه متوجه می‌شویم دوربین پلیس مراقب ماست، سریعا سرعت را کم کرده و دقیقا طبق قانون رعایت می‌کنیم،‌ که مبادا گرفتار شویم، اما هیچ میدانیم که در هرلحظه و هرزمان شش دوربین زنده در حال فیلمبرداری از زندگی ما هستند که قرار است روزی در قیامت تمام زندگی ما را به نمایش بگذارند؟ 1️⃣ دوربین اول: دوربین اول خود خدا است. آیه 14 سوره علق: 💢أ لَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَری؛ ‏آیا انسان نمیداند که خدا او را نگاه میکند. 2️⃣دوربین دوم: دوربین دوم پیامبر اکرم (ص) است. آیه 45 سوره احزاب: 💢يا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَرْسَلْناكَ شاهِدا؛ ای پیغمبر ما تو را فرستادیم که شاهد امت باشی. 3️⃣دوربین سوم: سومین دوربین ائمه اطهار (ع) هستند، آیه 105 سوره توبه: 💢 و قُلِ اعْمَلُوا فَسَيَرَی اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَ رَسُولُهُ وَ الْمُؤْمِنُونَ؛ پیغمبر به مردم بگو هر کاری میخواهید، بکنید. اما بدانید که اعمال شما را خدا، پیغمبر و امامان میبینند. 4️⃣دوربین چهارم: چهارمین دوربین ملائک مقرب خدا هستند؛ آیه ی 18 سوره قاف: 💢 ما يَلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إِلاَّ لَدَيْهِ رَقيبٌ عَتيد؛ از شما حرکتی سر نمیزند مگر اینکه دو مأمور در حال نوشتن آن هستند. 5️⃣دوربین پنجم: پنجمین دوربین زمین است. آیه 4 سوره زلزال: 💢يوْمَئِذٍ تُحَدِّثُ أَخْبارَها؛ در آنروز زمین هرچیزی که دیده را بیان میکند. 6️⃣دوربین ششم: ششمین دوربین اعضاء و جوارح خود ما می‌باشند. آیه 65 سوره یس: 💢تكَلِّمُنا أَيْدِيهِمْ وَ تَشْهَدُ أَرْجُلُهُمْ بِما كانُوا يَكْسِبُونَ در آنروز دست‌ها و پاها شهادت می‌دهند
🌙🌙اذان به افق تهران☀️☀️ ‍ 🌙الله اکبر ☀️ 🌙الله اکبر☀️ 🌙 الله اکبر☀️ 🌙 الله اکبر☀️ 🌙اشهد ان لا اله الا الله☀️ 🌙اشهد ان لا اله الا الله☀️ 🌙اشهد ان محمدا رسول الله☀️ 🌙اشهد ان محمدا رسول الله☀️ 🌙اشهد ان علیا ولی الله☀️ 🌙اشهد ان علیا ولی الله☀️ 🌙حی علی الصلاه☀️ 🌙حی علی الصلاه☀️ 🌙حی علی الفلاح☀️ 🌙حی علی الفلاح☀️ 🌙حی علی خیر العمل☀️ 🌙حی علی خیر العمل☀️ 🌙الله اکبر ☀️ 🌙الله اکبر☀️ 🌙لا اله الا الله ☀️ 🌙لا اله الا الله☀️ ☀️🌙☀️🌙☀️🌙☀️🌙☀️ عَجِلوُابا لصلاة 👋التمــــــــــاس دعــــا