#بصیرت_قرآنی
فرمول مبارزه در قرآن
⭐چرا درخواست بررسی مجدد fatf را میدهند؟!
🔶يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا عَدُوِّي وَعَدُوَّكُمْ أَوْلِيَاء.... تُسِرُّونَ إِلَيْهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَ أَنَا أَعْلَمُ بِما أَخْفَيْتُمْ وَ ما أَعْلَنْتُمْ وَ مَنْ يَفْعَلْهُ مِنْكُمْ فَقَدْ ضَلَّ سَواءَ السَّبيلِ (1)
پیامها :
🔸۱ـ آنان قصد ضربه زدن به شما و آواره کردنتان را دارند. (يُخْرِجُونَ الرَّسُولَ وَإِيَّاكُمْ)
🔸۲ـ اگر بر شما مسلّط شوند، از هیچ دشمنی در حقتان کوتاهی نمی کنند، و دست و زبانشان را به بدى، به سوى شما خواهند گشود، و دوست دارند كه شما از دين خود دست برداشته و كفر ورزيد. (إِن يَثْقَفُوكُمْ يَكُونُوا لَكُمْ أَعْدَاء وَيَبْسُطُوا إِلَيْكُمْ أَيْدِيَهُمْ وَأَلْسِنَتَهُم بِالسُّوءِ وَوَدُّوا لَوْ تَكْفُرُونَ)
🔸۳ـ آن فرزندان و خویشانی هم که بخاطر وجود آنها در مملکت دشمن، با دشمنان دوستی می کنید، هیچ سودی برایتان نخواهند داشت. (لَن تَنفَعَكُمْ أَرْحَامُكُمْ وَلَا أَوْلَادُكُمْ )
✅تدوین : رجبعلی بازیاد
کماکلی از مبلغات استان گیلان
https://eitaa.com/mamin110
🍃
✅وظایف پدر و مادر در دوران ادب
✍کمی قبل از هفت سالگی باید به تدریج فرزند خودمان را برای آغاز یک دوران جدیدی از #زندگی آماده کنیم ؛ دورانی که بچّه باید #دستورها یا #برنامههای مشخصّی را اجرا کند.
مثلاً اگر یک جایی (مثل اتاق یا وسایل شخصی خودش) را مرتّب نکرده است، به او بگوییم : «ببین! اینجا را مرتّب نکردهای، ولی اشکال ندارد، فعلاً خودم مرتّب میکنم ، ولی از هفت سالگی (از چند ماه دیگر) باید اتاق را خودت مرتّب کنی.
✍با توجّه به #روایات، اولین دورهی آموزشی مبارزه با #نفس، برای فرزندان از #سن ۷ سالگی آغاز میشود.
#حاج_قاسم #مرد_میدان
مبلغ امین نسرین حاجیلو از قزوین
باتشکر مدیریت مدارس امین
https://eitaa.com/mamin110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تولیدمحتوا
#موضوع :القاب حضرت فاطمه (س) وجایگاه ایشان دربین اهلبیت (ع)
#مدارس امین استان تهران
#ناحیه۶، پردیس
#متوسطه
باتشکر مدیریت مدارس امین
https://eitaa.com/mamin110
💢بسماللهالرحمنالرحیم 💢
یکی از مهمترین انحرافات جامعه مسیحیت مسئله تثلیث و خدایان سهگانه است 🤔🤔
قرآن کریم📖 با جملههای کوتاه و مستدل📜، آنها را از این انحراف بزرگ برحذر میدارد 🤫
نخست در سوره نساء آیه 1️⃣7️⃣1️⃣به آنان اخطار میکند ☠️که در دین خود راه غلو را نپویند🚫🚷 و جز حق درباره خدا نگویند
❇️ یا اَهلَ الکتابِ لا تَغلوافی دینِکُم وَلا تَقولوا علی اللهِ إلاّ الحق❇️
ای اهل کتاب📘 در دین خود غلو نکنید و از چارچوب🔲 آیات نازل شده از سوی خدا 🕋و آنچه پیامبران به شما آموختهاند خارج 🏃♂️نشوید و نسبت به خدا جز حق نگویید.
پس در ادامه به چند نکته که هر کدام در حکم دلیلی برای بطلان تثلیث و الوهیت مسیح (علیهالسلام) است اشاره می کند.
۱. عیسی (ع) فقط فرزند🙇♂️ مریم (س) بود
انّما المَسیحُ و عیسی بنُ مریم
این تعبیر «ذکر نام مادر عیسی در کنار نام او» که در 6️⃣1️⃣مورد از قرآن مجید آمده است یادآور این میباشد که مسیح (ع) همچون سایر افراد افراددر رحم مادر 🧕قرار داشت و دوران جنینی را گذراند و همانند سایر افراد بشر متولد شده، شیر خوردو در آغوش مادر🧕 پرورش یافت یعنی تمام صفات بشری در او بود چگونه ممکن است چنین کسی که مشمول و محکوم قوای طبیعت ⛰️🗻و تغییرات جهان 🌍ماده است خداوندی ازلی و ابدی باشد؟
مخصوصاً کلمه «انّما» که در آیه آمده است به این توهم🤔 نیز پاسخ میگوید که اگر عیسی (ع) پدر🧔نداشت مفهومش این نیست که فرزند خدا بود بلکه فقط فرزند مریم بود!
۲. عیسی (ع) فرستاده خدا بود :
((ُرَسُولالله)) و این موقعیت نیز تناسبی با الوهیت او ندارد.
۳. عیسی (ع) کلمه خدا بود که بر مریم القا شد
و کلمةُ اَلقا ها اِلی مریم(سوره نساءآیه1️⃣7️⃣1️⃣)
این تعبیر به خاطر آن است که اشاره به مخلوق بودن مسیح (ع) کند همانطور که کلمات مخلوق خدا هستند مخلوقات این عالم 🌍 نیز روشنگر صفات جمال و جلال خدا هستند به همین جهت در چند مورد از آیات قرآن به تمام مخلوقات اطلاق کلمه شدهاست این کلمات با هم تفاوت دارند بعضی بسیار برجسته و بعضی نسبتاً ساده و کوچک هستند و عیسی (ع) مخصوصاً از نظر آفرینش علاوه بر مقام رسالت برجستگی خاصی داشت زیرا بدون پدر🧔 آفریده شد
#موضوع:برحذر داشتن قرآن نسبت به مسئله تثلیث
#ناحیه۶
#والدین، متوسطه
#پردیس
باتشکر مدیریت مدارس امین
https://eitaa.com/mamin110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خانم صارمی از مبلغات امین استان همدان شهرستان ملایر
باتشکر مدیریت مدارس امبن
https://eitaa.com/mamin110
🌼🍂🌼🍂
🔸️انواع کفر :
«فَلَمَّا جَاءتْهُمْ آيَاتُنَا مُبْصِرَةً قَالُوا هَذَا سِحْرٌ مُّبِينٌ(۱۳) وَجَحَدُوا بِهَا وَاسْتَيْقَنَتْهَا أَنفُسُهُمْ ظُلْمًا وَعُلُوًّا فَانظُرْ كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الْمُفْسِدِينَ(۱۴) »
[و هنگامی كه آيات روشنگر ما به سويشان آمد، گفتند: اين سحری آشكار است
* و با آن كه دلهايشان بدان يقين داشت، از روی ظلم و تكبر آن را انكار كردند.پس ببين سرانجام فسادگران چگونه بود.«۱»
🔸️۲) ابو عمرو زُبَیری، از امام صادق علیه السلام روایت كرده است كه:
به ایشان عرض كردم: مرا از وجوه كفر در كتاب خدای عزّ و جلّ آگاه نما. فرمود: كفر در كتاب خدا پنج نوع است:
🔸️ یك و دو: كفر جحود است كه خود دو وجه دارد؛
🔸️ سه: كفر به ترك آنچه خدا به انجام دادنش امر فرموده؛
🔸️چهار: كفر برائت؛
🔸️ پنج: كفر نعمتها.
🔸️كفر جحود، همان انكار ربوبیّت است و این متعلّق به كسی است كه بگوید: هیچ پروردگاری نیست، هیچ بهشتی نیست، هیچ آتشی در كار نیست.
این سخن، سخن دو دسته از زندیقان است كه آنان را «دَهریّون» مینامند. اینان همان كسانی هستند كه میگویند:
«وَمَا یُهْلِكُنَا إِلَّا الدَّهْرُ»«۲»
[ما را جز طبیعت هلاك نمیكند]
آنان این دین را پسندیده و بیآن كه درباره آنچه میگویند تحقیقی كرده باشند، برای خود برگزیدند. خداوند متعال میفرماید:
«إِنْ هُمْ إِلَّا یَظُنُّونَ»«۳»
[و(لی) به این (مطلب) هیچ دانشی ندارند (و) جز (طریق) گمان نمیسپرند.]
اینان به افرادی میمانند كه خداوند عزّ و جلّ درباره آنان میفرماید:
«إِنَّ الَّذِینَ كَفَرُواْ سَوَاءٌ عَلَیْهِمْ أَأَنذَرْتَهُمْ أَمْ لَمْ تُنذِرْهُمْ لاَ یُؤْمِنُونَ»«۴»
[در حقیقت، كسانی كه كفر ورزیدند، چه بیمشان دهی چه بیمشان ندهی، برایشان یكسان است. (آنها) نخواهند گروید.]
یعنی به «توحید» خداوند ایمان نمیآورند و این یكی از وجوه كفر است.
🔸️اما وجه دیگر جحود،«۵»
انكار از روی آگاهی است و آن این است كه جاحد (منكِر) با علم به این كه توحید حق است و این امر بر وی مسلّم شده، آن را انكار كند و خداوند عزّ و جلّ میفرماید:
«وَجَحَدُوا بِهَا وَاسْتَیْقَنَتْهَا أَنفُسُهُمْ ظُلْمًا وَعُلُوًّا» و باز در آیهای دیگر میفرماید:
«وَكَانُواْ مِن قَبْلُ یَسْتَفْتِحُونَ عَلَی الَّذِینَ كَفَرُواْ فَلَمَّا جَاءهُم مَّا عَرَفُواْ كَفَرُواْ بِهِ فَلَعْنَةُ اللَّه عَلَی الْكَافِرِینَ»
[ولی همین كه آن چه (كه اوصافش) را میشناختند برایشان آمد، انكارش كردند. پس لعنت خدا بر كافران باد.]
این بود تفسیر دو وجه «جحود».«۶»و۷
______________________________________________
۱-سوره مبارکه نمل آیه ۱۳و۱۴
۲- جاثیه/ ۲۴.
۳- جاثیه/ ۲۴.
۴- بقره/ ۶.
۵- در نسخههایی كه دیدهایم، این گونه آمده است، اما شكل صحیح آن چنین است: اما وجه دیگر جحود، انكار از روی معرفت است...
۶- كافی، ج ۲، ص ۲۸۷، ح ۱
۷- بیان از✍از تفسیرالبرهان
@hekmaat
💐⚘💐
https://eitaa.com/mamin110
49.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تولیدمحتوا:
فاطمه (س)شناسی
سوزنده تر از داغ تو، داغی نبود
پژمرده تر از تو گل به باغی نبود
روشنگر دل هایی و اما افسوس
بر گمشده قبر تو چراغی نبود
شهادت حضرت فاطمه «س» تسلیت باد
مبلغ امین:ماهرخ سهرابی
استان قزوین
باتشکر مدیریت مدارس امین
https://eitaa.com/mamin110
31.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅کلیپ به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها( فاطمیه اول)
مبلغ امین نسرین حاجیلو از قزوین
#حاج_قاسم #مرد_میدان
#سردار_دلها #فاطمیه
990531-Panahian-MaktabSardarSoleimani-02-18k.mp3
5.55M
🌷 سلسله جلسات #مکتب_سردار_سلیمانی 2
جلسه دوم:
برخورداری از قدرت تشخیص مصداق و #حکمت
🔹 استاد پناهیان
❤️ @IslamlifeStyles
#امتحان_شیعه
♻️امتحان شدن شیعیان و شدت فتنه های زمان غیبت حضرت ولی عصر ارواحنا فداه♻️
🌼امام صادق (علیه السلام) درباره شدت فتنه های زمان غیبت می فرماید :
🍃به خدا سوگند شما خالص می شوید،
به خدا سوگند شما از یکدیگر جدا می شوید،
به خدا سوگند شما غربال خواهید شد،
تا اینکه از شما شیعیان باقی نمی ماند جز گروه بسیار کم و نادر
در این میان کسانی نجات خواهند یافت که :👇
🔴خود را در زمان غیبت به امام زمان ارواحنا فداه نزدیک و نزدیک تر کنند .
🔴خود را از رذایل اخلاقی پاک کنند و به صفات حسنه و نیکو آراسته گردند (تزکیه نفس کنند )
✅شناخت امام زمان ارواحنا فداه و دعای فراوان برای فرج ایشان، تنها راه نجات در این دوران پراز فتنه است.
📚بحارالانوار، ج ۵، ص ۲۱۶
❣اَلَّلهُمـّ؏جِّللِوَلیِڪَالفرَج❣
✍#فدایی_مولا
#مبلغه_م_پناهی
#تولیدی
#حکمت۱
✅ قَالَ ( علیه السلام ) :
کُنْ فِی الْفِتْنَةِ کَابْنِ اللَّبُونِ لَا ظَهْرٌ فَیُرْکَبَ وَ لَا ضَرْعٌ فَیُحْلَبَ .
🌸 🌸 🌸 🌸 🌸
در فتنه ها، چونان 🐪شتر دوساله باش، نه پشتی دارد که سواری دهد، و نه پستانی تا او را بدوشند.
🔰#شرح_وتفسیر
[بهترين روش در فتنه ها]
✅ براى روشن شدن محتواى اين کلام بسيار پرمعنا لازم است قبلاً دو واژه «فتنه» و «ابن لبون» تفسير شود:
🔶 فتنه، از ماده «فتن» (بر وزن متن) در اصل به معناى قرار دادن طلا در کوره است تا خالص از ناخالص جدا شود
🍃 سپس به معناى هرگونه آزمايش و #امتحان و بلا و عذاب و حتى شرک و بت پرستى و آشوب هاى اجتماعى آمده است و در اينجا منظور همان آشوب هاى اجتماعى است.
📝لبون، به 🐪شترى گفته مى شود که به جهت زائيدن مکرر پيوسته در پستانش شير است (لبون به معناى شير دار است از ماده لبن)
🌟 و ابن لبون به بچه چنين شترى گفته مى شود که دو سال آن تمام شده و وارد سال سوم شده است;
نه قوت و قدرت چندانى دارد که بتوان بر پشت او سوار شد و نه پستان پر شيرى
✅ (زيرا هم کم سن و سال است و هم نر) و به اين ترتيب هيچ گونه استفاده اى از آن در آن سن و سال نمى توان کرد.
🌸 از اينجا روشن مى شود که هدف امام اين است که انسان به هنگام شورش هاى اهل باطل و #فتنه هاى ناشى از خصومت آنها با يکديگر نبايد آلت دست اين و آن شود;
بايد خود را دور نگه دارد و به هيچ يک از دو طرف که هر دو اهل باطل اند کمک نکند.
✍#فدایی_مولا
#مبلغه_پناهی
https://eitaa.com/mamin110
خداحافظ ای روح شرم و عفاف
خداحافظ ای جان حج و طواف
خداحافظ ای لاله پرپرم
خداحافظ ای سوره کوثرم
خداحافظ ای درد من را طبیب
خداحافظ ای آشیان غریب
خداحافظ ای طایر نیمه جان
خداحافظ ای پوست و ای استخوان
خداحافظ ای به ز جان علی
قرار و بهار و توان علی
خداحافظ ای بانوی خانه ام
پرستوی پر بسته لانه ام
خداحافظ ای پیکر خسته اش
خداحافظ ای دست بشکسته اش
خداحافظ ای سینه چاک چاک
خداحافظ ای چادر پر زخاک
تو ماه تمام منی فاطمه
جواب سلام منی فاطمه
تو بودی به در دلم آشنا
به مشکل گشایی تو مشکل گشا
قسم بر تو و عمر کوتاه تو
به آن سینه غرق در آه تو
به آن چشم در موج خون خفته ات
به آن درد دلهای ناگفته ات
ز بعد تو ای شمع افروخته
علی ماند و یک در سوخته
غمت تار و پود من از هم گسست
ببین فاتح بدر از پا نشست
چکیده به رخ اشک تنهائیم
تماشائیم من تماشائیم
ندانی چه بر روزم آورده ای
در این شهر تنهاترم کرده ای
مرا موج غم هر طرف می کشد
فراغ تو آخر مرا می کشد
مداحی آنلاین - صد بار قدرش برتر از بیت الحرام است - حاج منصور ارضی.mp3
6.5M
🔳 #ایام_فاطمیه
🌴صد بار قدرش برتر از بیت الحرام است
🌴این خانه ای که قبله ی دارالسلام است
🎤حاج #منصور_ارضی
مداحی آنلاین - پرم شکسته مثل کبوتر - محمود کریمی.mp3
10.7M
🔳 #ایام_فاطمیه
🌴پرم شکسته مثل کبوتر
🌴دلم گرفته کجایی مادر
🎤 #محمود_کریمی
#حکمت۱
#قسمت_دوم
#شرح_بیشتر
✅👈در این گونه موارد معمولاً هر کدام از طرفین به سراغ افراد بانفوذ و باشخصیت مى آیند تا از نفوذ و قدرت آنها براى کوبیدن حریف استفاده کنند. در این هنگام باید این افراد بلکه تمام افراد، خواه ضعیف باشند یا قوى نهایت مراقبت را به خرج دهند که در دام فتنه گران و غوغاسالاران نیفتند مبادا دین و یا دنیاى آنها آسیب ببیند و همان گونه که در بالا آمد در بعضى از روایات جمله «ولا وَبَر فَیُسْلَب» نیز به آن افزوده شده است یعنى شتر دو ساله پشمى هم ندارد که آن را بچینند و از آن استفاده کنند.
♻️نمونه این فتنه ها در صدر اسلام و قرون نخستین فراوان بود که امامان اهل بیت و یارانشان همواره از آن کناره گیرى مى کردند حتى داستان قیام ابو مسلم بر ضد بنى امیه گرچه در ظاهر براى کوبیدن باطلى بود ولى در باطن براى تبدیل باطلى به باطل دیگر و حکومت بنى عباس به جاى بنى امیه بود. به همین دلیل هنگامى که ابو مسلم به وسیله نامه اى پیشنهاد حکومت و خلافت را به امام صادق علیه السلام کرد امام آن را نپذیرفت زیرا مى دانست در پشت پرده این قیام چه اشخاصى کمین کرده اند و به تعبیر دیگر امام مى دانست این یک فتنه است که دو گروه باطل به جان هم افتاده اند و نباید به هیچ کدام امتیازى داد.
📝 روایاتى که از ائمه هدى علیهم السلام درباره فضیلت عزلت و گوشه گیرى به ما رسیده است غالباً ناظر به این گونه شرایط است.
✅👈از جمله امام امیرالمؤمنین علیه السلام طبق آنچه در غررالحکم آمده مى فرماید: ✨«الْعُزْلَةُ أَفْضَلُ شِیَمِ الاَْکْیَاسِ; گوشه گیرى برترین خصلت افراد باهوش و زیرک است».✨(۱)
📝 و در حدیث دیگرى از آن حضرت مى خوانیم:✨ «سَلاَمَةُ الدِّینِ فِی إعْتِزَالِ النَاسِ; سلامت دین انسان درکناره گیرى از مردم است».✨(۲)
📝در حدیث گویا و روشنى از امام صادق علیه السلام مى خوانیم هنگامى از آن حضرت سؤال کردند: چرا گوشه گیرى را انتخاب کرده اید؟
فرمود: ✨«فَسَدَ الزَّمَانُ وَتَغَیَّرَ الاِْخْوَانُ فَرَأَیْتُ الاِنْفِرَادَ أَسْکَنَ لِلْفُؤَاد; زمانه فاسد شده و برادران تغییر روش داده اند به همین دلیل، آرامش دل را در تنهایى یافتم».✨(۳)
#ادامه_دارد...
📚منابع:
۱- غررالحکم،ص۳۱۸،ح۷۳۵۰
۲-همان،ص۳۱۹.ح۷۳۶۵
۳-میزان الحکمه،ج۸،ماده عزلت،ح۱۲۹۱۱
#نهج_البلاغه_حکمت۱
✍#فدایی_مولا
#مبلغه_پناهی
باتشکر مدیریت مدارس امین
https://eitaa.com/mamin110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مبلغ امین : سمیه صارمی از استان همدان
https://eitaa.com/mamin110
#حکمت۱
#قسمت_سوم
#ادامه_شرح_حکمت۱
☀️قرآن مجید نیز اشاراتى به این معنا دارد از جمله درباره حضرت ابراهیم مى خوانیم که او گروه بت پرستان را مخاطب قرار داد و گفت:
🌟«وَأَعْتَزِلُکُمْ وَما تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللّهِ وَأَدْعُوا رَبِّی🌟
از شما و آنچه غیر از خدا مى خوانید و مى پرستید کناره گیرى مى کنم و (تنها) پروردگارم را مى خوانم».(۱)
📖 در داستان اصحاب کهف نیز در آیه 16 سوره «کهف» اشاره به گوشه گیرى آنها از گروه فاسد و مفسد شده است.
✅👈از آنچه گفته شد به خوبى روشن مى شود که هرگز منظور امام علیه السلام این نبوده است که اگر گروهى باطل بر ضد مؤمنان و طرفداران حق برخیزند نباید به حمایت مؤمنان حق جو برخاست; این سخن بر خلاف صریح قرآن است که مى فرماید:
🌟«فَإِنْ بَغَتْ إِحْداهُما عَلَى الاُْخْرى فَقاتِلُوا الَّتى تَبْغى حَتّى تَفىءَ إِلى أَمْرِ اللّه🌟
اگر گروهى از مسلمانان بر گروه دیگرى ظلم و ستم روا داشتند (و اصلاح در میان آن دو از طریق مسالمت آمیز امکان پذیر نشد) با جمعیت ستمگر پیکار کنید تا به سوى حق باز گردند».(۲)
🔰ممکن است تفاوت بین جمله «لا ظَهْرٌ فَیُرْکَبُ» و جمله «وَلا ضَرْعٌ فَیُحْلَبُ» در این باشد که نه کمک هاى مستقیم به فتنه جویان کن (مانند سوارى دادن مرکب) که خودش وارد معرکه شود و نه کمک هاى غیر مستقیم مانند کمک هاى مادى به این گروه ها کردن رواست شبیه شیر دادن براى تغذیه افراد.
🎋🌸🎋🌸🎋🌸🎋🌸
📚منابع
۱-مریم،آیه۴۸
۲-حجرات،آیه۹
🌾🌼🌾🌼🌾🌼🌾🌼🌾
#نهج_البلاغه_حکمت۱
✍#فدایی_مولا
#مبلغه_پناهی
https://eitaa.com/mamin110