🌀 پیکر اولین روحانی شهید مدافع حرم به میهن باز میگردد
🔸 پیکر حجت الاسلام مالامیری شهید مدافع حرم چهارشنبه به شهر مقدس قم منتقل میشود.
🔹 حجت الاسلام محمد مهدی مالامیری نخستین شهید روحانی مدافع حرم اهل بیت(ع) است، وی در شامگاه دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴، همراه با دیگر مجاهدان تیپ فاطمیون با شعار(کلنا عباسک یا زینب) در منطقه بصری الحریر استان درعای سوریه به آرزوی دیرینهاش رسید و جامه فاخر شهادت را بر تن کرد.
🔹 پیکر این روحانی مجاهد و مدافع حرم، بعد از ۶ سال کشف و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد و روز چهارشنبه ۲۰ مرداد ماه ۱۴۰۰ به شهر مقدس قم منتقل و در آغوش خانواده قرار خواهد گرفت.
♨️ از این شهید والامقام دو فرزند دختر به نامهای فاطمه و بشری به یادگار مانده است.
روحش شاد و راهش پررهرو باد.
#روحانی_شهید
#مدافع_حرم
@Manahejj
🌀 الزامات مبلّغ دینی
📝 مطالبات امام خامنهای
♨️ مبلّغ کمسواد که نتواند در مناظراتى شرکت کند و فائق بیاید، نتواند در رسانههاى جمعىِ آن کشور یا یک کشور دیگر حضور پیدا کند و مخاطبان را به اقناع قلبى برساند،
♨️ مبلّغ دینىاى که اگر جوانها به او مراجعه کردند، معضلات ذهنى داشتند، گره داشتند، نتواند باز کند، یا مبلّغ دینىاى که برخى از این خصوصیات ممتاز را هم داشته باشد، اما عمل او منفّر باشد، مستعمل علم نباشد،
این فایدهاى ندارد.
✅ پس باید هم عالم باشد، هم ناطق باشد- قدرت تفهیم، قدرت اثرگذارى، قدرت اقناع در او وجود داشته باشد- هم مستعمل علم باشد.
〰️〰️〰️〰️〰️
🗂 #مبلغ_تراز_اسلام
#تبلیغ
@Manahejj
🌀 یکی از دلایل قرائتی که امروز از اسلام میشود، کوتاهی علمای ما در همه حوزههاست
📝 خالی از محتوا شدهایم
👤 مجید مجیدی، کارگردان سینما
🔸 علمای ما در طول این سالها در حوزه مسائل فرهنگی حوزه علمیه یا مسائل کلان فرهنگی هنری، به کمک اصحاب فرهنگ و هنر نیامدهاند یا اگر آمدهاند کارساز نبودهاند.
راهبستن کاری ندارد مهم این است که مسیر هموار شود. مثلاً در همان اوایل انقلاب شطرنج چندان ورزش مقبولی نبود ولی هیچ کس جرات اعتراض به این موضوع را نداشت، اما حضرت امام (ره) این مسیر را باز کرد به طوری که حالا شطرنج تبدیل به یکی از ورزشهای جدی ما شده در حالی که مسیر این عرصه به راحتی میتوانست بسته شود.
🔹 علمای ما باید کمی بهروز به مسائل توجه کنند، از دور فتوادادن مسیری را باز نمیکند. یکی از دلایل این قرائتی که امروز از اسلام میشود، کوتاهی علمای ما در همه حوزههاست. وقتی چنین کوتاهی صورت میگیرد، دیگرانی عرصه را در دست میگیرند و قرائت دیگری از اسلام به دنیا معرفی میکنند.
مثلاً راه را برای آقای درویش بستند در حالی که او حدود هفت سال برای ساخت «رستاخیز» زحمت کشید. ممکن است در این مسیر آزمون و خطا داشته باشیم اما علما باید کمک کنند تا مسیر باز شود.
🔹 بستن راه فضیلت نیست. فضیلت زمانی اتفاق میافتد که افراد به عرصه بیایند و خودشان را برای باز کردن راه هزینه کنند، در این صورت عرصههای مختلف فتح میشود و آنگاه است که فیلمسازان میتوانند در این حوزه دست به تولید بزنند، وقتی این مسیر بسته میشود در واقع به گروههای دیگری در دنیا فرصت داده میشود که میخواهند قرائتی دیگر از اسلام را ارائه دهند. همانطور که در طول این سالها شاهد این وضعیت بودیم.
♨️ ما در طول این سالها خیلی غفلت کرده و نتوانستهایم فرهنگسازی کنیم.
اسلامهراسی که غرب در طول این سالها دنبال کرده، موفق بوده است زیرا به هر حال وقتی ما این جایگاه را خالی میکنیم اسلامهراسی پیش میآید.
♨️ متاسفانه ما متولی درستی در کشور نداریم. ما در طول این سالها تولید اندیشه نکردهایم، اندیشه در همه عرصهها مهم است، ما خالی از محتوا شدهایم و این برای همه عرصههای فرهنگی و هنری خیلی خطرناک است. وقتی راهبردی وجود ندارد طبیعی است هرکسی تلاش کند تا در هر عرصهای برای خودش راه باز کند.
♨️ عرصه هنر، عرصهای نیست که برنامهها در کوتاه مدت جواب بدهند. عرصه فرهنگ مانند نهالی است که کاشته میشود اما ۱۰ سال دیگر بار میدهد. برای مثال بعد از جنگ جهانی ۵۰ سال طول کشید تا ژاپن در عرصه اقتصادی سر پا شود. آنها زمان زیادی را هم برای فرهنگ و هنر گذاشتهاند تا کارهای این عرصه را جدیتر دنبال کنند.
🔹 (در پاسخ به پرسشی درباره وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی) در کشور ما باید ببینیم وزیری که سر کار میآید چقدر در حوزه مسائل فرهنگی و هنری شناخت دارد، اما متأسفانه در همه دورهها دیدهایم که چندان تسلط نداشته است. وقتی سلیقهای و جناحی دست به انتخاب زده میشود و نگاه ملی در افق فرهنگی وجود ندارد، اندیشه و خردورزی هم شکل نمیگیرد.
🔻 پس ابتدا باید دست به تربیت نیرو زده شود، اما اصولاً برنامهای وجود ندارد. به همین دلیل به نظرم وزیر جدید هم کار چندانی را از پیش نمیبرد.
📌 مناهج:
0⃣ وظیفه سیاستگذاریهای کلان حوزههای علمیه در عرصههای مختلف (علوم انسانی، فرهنگ، هنر و...) بر عهده شورای عالی حوزههای علمیه است؛
❓اما شورای عالی تا چه حد در این زمینهها، دغدغه و سیاستگذاری داشته است؟!!
#کوتاهی_حوزه
#شورای_عالی
#بی_برنامگی
#فرهنگ_و_هنر
@Manahejj
🌀 پاسخ به اشکالات مربوط به صداوسيما و آموزش و پرورش
📝 آقای خاتمی، اشکال از حوزه است
💠 مطالبات امام خامنهای از مدیران کلان حوزوی
🔢 بخش نخست
🔸 بعضى از نکاتى که [آقایان] فرمودند، پيشنهادهائى است؛ چه براى حوزه، چه براى اداره کل کشور. اين ايرادهايى که مطرح شد، بعضى کاملًا وارد است؛ مثلًا همين ايراد به صدا و سيما به نظر من يک اشکال واردى است؛ البته بارها هم صحبت شده و همانطور که در اين زمينه از قول بنده نقل کردند، خيلى تلاش ميکنم؛ حالا از نصب افراد تا تذکرات پىدرپى، تا ديدن طرحهائى که مسئولين دارند و نظر دادن روى آنها، بعد انطباق اين طرحها با واقعيتها- که آن حجم تلاشى که در رابطه با صدا و سيما از طرف خود بنده و مجموعه دفتر انجام ميگيرد، واقعاً يک حجم زيادى است- اما نتيجهاش همين است.
🔹 بالاخره آنچه که محصول همه اين تلاشهاست، همينى است که داريد مشاهده مىکنيد.
❓خوب، اين عيب از کجاست؟ در يکجائى نقصى وجود دارد که اينجورى در مىآيد؛ اين نقص را بايد درست کرد.
اگر حمل نشود بر اين که حالا انسان بخواهد توجيه کند، من نقص را باز برمیگردانم به حوزه؛ ما اشکالمان در حوزه است. آقاى #خاتمى فرمودند که:
«بخشى از مسائل فرهنگى مربوط به حوزه است، بخشىاش مربوط به خارج حوزه است؛ حالا آن بخش مربوط به حوزه هيچى، اما خارج حوزه اين جورى.»
♨️ من همان هيچى را کار دارم؛ [آقای خاتمی] مىخواهيم ببينيم آن بخشى که مربوط به حوزه است، چقدر انجام میگيرد؟!
🔻 ببينيد، فقط هم صداوسيما نيست؛ صداوسيما يک حقيقت آشکار و افشا شده است؛ [آقای خاتمی] آموزش و پرورش را نمیفرمائيد؟!
اگر انسان برود در بطون آموزش و پرورش، خواهد ديد که اشکالاتى که در مجموعه آموزش و پرورش ما وجود دارد- که ناشى از بىاعتقادى و بداعتقادى و اخلاق بد و چيزهاى ديگر است- شايد کمتر از صدا و سيما نباشد؛ اما چون آشکار نيست، درست نمىدانيم چه خبر است.
❓شبکهی عظيمى مثل آموزش و پرورش که از تهران تا اعماق روستاهاى کشور شاخ و برگ دارد، آيا روحانيت و حوزه علميه وظيفه ندارد که خودش را آماده کند براى حضور در مرکز اين شبکه و پمپاژ نيرو در اين رگ و ريشهى وسيع و عظيم و منتشر در همه جا؟
خوب، الآن اين نيست و نشده.
📗 بيانات در ديدار با جامعه مدرسين ۱ مهر ۱۳۸۹
#کوتاهی_حوزه
#شورای_عالی
#جامعه_مدرسین
#بی_برنامگی
#فرهنگ_و_هنر
@Manahejj
27.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#فوری
🌀 فیلم کامل پیام تلویزیونی امام خامنهای درباره وضعیت بیماری کرونا
🔻 کرونا، اولویت فوری و اول کشور
🔻 خستگی شدید مجموعههای درمانی
🔻 ضرورت تأمین میلیونها واکسن
🔻 مدیریت توزیع دارو
🔻 رایگان شدن آزمایش تشخیص کرونا با کمک شبکه بهداشت و #بسیج
🔻 لزوم کمک نیروهای مسلح
🔻 ۱۰۰ مردم باید پروتکلها و شیوهنامههای بهداشتی را رعایت کنند.
🔻 به مجالس عزاداری حسینی نیاز داریم؛ اما با رعایت دقیق فاصلهها و شیوهنامهها
#نشر_حداکثری
#فصل_الخطاب
#کرونا
@Manahejj
🏴 إنا لله و إنا الیه راجعون
◾️ درگذشت اندوهگین و غمبار استاد محقق حجت الاسلام والمسلمین ضمیری، استاد حوزه علمیه قم و عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور استان قم را که از اساتید بسیار عالم، متعهد و متخلق و بسیار تأثیر گذار در جامعه علمی و از همکاران سابق شورای علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بودند به اساتید و فرهیختگان حوزه و دانشگاه، دانشجویان و جامعه نخبگانی، تسلیت عرض مینماییم.
◾️ استاد ضمیری بر اثر #کرونا و پس از تحمل چندروز وخامت حال جسمی و بیهوشی در ماه سیدالشهدا علیهالسلام، جان به جان آفرین تسلیم کرد.
◾️ در ایام سوگواری سرور شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام، از خداوند منان برای آن عزیز سفر کرده رحمت واسعه الهی و حشر با مولایش امام حسین علیه السلام و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت می نماییم.
📌 پیش از این یکی از آثار دقیق، عمیق و گرانقدر مرحوم استاد ضمیری با عنوان «دانشنامه اصولیان شیعه» در کانال مناهج معرفی شده بود:
https://eitaa.com/manahejj/2961
◾️ بیشک یکی دیگر از ظرفیتهای عظیم حوزه بوسیله کرونا از حوزه و روحانیت گرفته شد.
@Manahejj
🌀 اسامی علما، اساتید و روحانیونی که به علت ابتلا به کرونا فوت کردند
◾️ آیت الله سید کمال فقیه ایمانی، فقیه و مبارز انقلابی
◾️ آیت الله سیدمحمد ضیاءآبادی مفسر قرآن کریم و از علمای اخلاق تهران
◾️ آیت الله سید هادی خسروشاهی
◾️ آیت الله سیدرضا فاضلیان، مجاهد و فقیه انقلابی، امام جمعه سابق ملایر
◾️ آیتالله سید عادل علوی از اساتید حوزه علمیه
◾️ علامه محمدرضا حکیمی
◾️ آیت الله محسن حبیبی، تولیت مدرسه علمیه مجتهدی و عضو شورای عالی حوزههای علمیه استان تهران
◾️ آیتالله سید هاشم بطحایی، عضو مجلس خبرگان رهبری
◾️ حجت الاسلام سید عباس موسویان، اقتصاددان و نظریه پرداز اقتصاد اسلامی و عضو شواری فقهی مشورتی بانک مرکزی
◾️ حجت الاسلام جواد اژهای نماینده حضرت آیت الله العظمی خامنهای در امور دانشجویان اروپا و آمریکا
◾️ حجت الاسلام مصطفی توکلیان، مدیر کل صداوسیمای مرکز سمنان
◾️ حجت الاسلام روحالله حسینیان رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی
◾️ حجت الاسلام ترابی شهرضایی استاد حوزه علمیه قم
◾️ حجت الاسلام مهدی پیشوایی، استاد و دانشمند تاریخ اسلام حوزه علمیه قم
◾️ آیت الله سید محمد حسینی کاهانی، از اساتید حوزه علمیه قم
◾️ حجت الاسلام ضمیری استاد حوزه علمیه قم
◾️ حجت الاسلام نقی منفرد استاد حوزه علمیه قم
◾️ حجت الاسلام اکبر فرجام فرد استاد حوزه علمیه قم
◾️ حجت الاسلام اکبر دهقان، استاد تفسیر حوزه علمیه قم
◾️ حجت الاسلام سید محمدرضا طباطبایی شیرازی استاد حوزه علمیه قم
◾️ حجت الاسلام محمد جمال خلیلیان، عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)
◾️ حجتالاسلام سید عباس هاشمی، از اساتید، مدیران و فعالان امور بین الملل جامعة المصطفی
◾️ حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری مدیر مرکز خدمات استان قم
◾️ حجتالاسلام دشتی مدیر مدرسه امام عصر قم
◾️ حجت الاسلام عبدالمحمود جهانگیری، مدیر حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان
◾️ حجتالاسلام سید جواد آیتاللهی، امامجمعه موقت یزد
◾️ حجت الاسلام علیرضا صفایی حائری امام جمعه شهرستان میناب
◾️ شهید سلامت حجت الاسلام سیدعلی سیدین امام جمعه موقت و جهادی کیش
◾️ حجتالاسلام آذرپندار، امام جمعه چهاربرج آذربایجان غربی
◾️ حجت الاسلام سید محمد مؤمنی، امام جمعه سابق تفرش و از اساتید حوزه علمیه قم
◾️ حجت الاسلام سید ضیاءالدین هاشمی امام جمعه و تولیت مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) شهرستان آوج قزوین
◾️ حجت الاسلام ابوالقاسم ارمی، جانباز شیمیایی، امام جمعه سابق قمصر و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد کاشان
◾️ حجت الاسلام مهدی رضایی صفت، مشاور معاون تهذیب حوزههای علمیه و مدیر سابق حوزه دانشجویی نهاد مقام معظم رهبری
◾️ حجتالاسلام سید هاشم حسینی از اساتید دروس معارف دانشگاه های قم و تهران
◾️ حجتالاسلام دکتر محمد اسعدی، حافظ، قرآنپژوه و دانشیار گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
◾️ حجت الاسلام سید علیاکبر محتشمیپور
◾️ حجت الاسلام محمد جعفر تجلی تهرانی، خطیب و فعال و مدیر فرهنگی و قرآنی
◾️ حجت الاسلام شیخ مسلم اسماعیلی، از خیرین قم
◾️ حجتالاسلام سید عبدالحسین چهل اخترانی، از بانیان مراسم سوگواری چهل اختران قم
◾️ حجت الاسلام محمدرضا کریمی، واعظ شهیر و شارح حدیث
◾️ حجت الاسلام حاج سید رضا مدرسی از منبریهای شهر قم
◾️ حجت الاسلام سعید سالاریان قائممقام اجرایی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور)
◾️ حجت الاسلام صادق پور، مسؤول امور روحانیون سپاه علی بن ابی طالب قم
◾️ حجتالاسلام فتحی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان آذربایجان غربی
◾️ حجت الاسلام حسن نمازی رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح و از منبری های هیأتهای تهران
◾️ حجتالاسلام محمدرضا تقوی مقدم رئیس عقیدتی سیاسی ناجای خراسان رضوی
◾️ حجت الاسلام سید مجید حجازی
◾️ حجت الاسلام یوسف غضبانی، دانشگاه ادیان و مذاهب
◾️ حجتالاسلام شهریاری استاد حوزه علمیه تهران
◾️ دکتر ابراهیم علیپور، رییس پژوهشکده فلسفه و کلام پژوهشگاه علوم فرهنگ اسلامی
◾️ حجتالاسلام واحدی، جانباز دفاع مقدس
◾️ حجت الاسلام حسین عباسی استاد حوزه علمیه ایلام
◾️ حجت الاسلام امین پور، استاد حوزه علمیه آران و بیدگل
◾️ حجت الاسلام شهريار شریفی مدیر طب المعصومین (طب اسلامی - سنتی)
◾️ طلبه شهید سلامت جمال سابقی نژاد
◾️ خانم بهشتی عضو هیات امنا و استاد فقه و اصول جامعه الزهرا
◾️ خانم داوودی عضو هیأت امنای جامعه الزهرا علیهاالسلام و معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران
◾️ طلبه خانم «صدیقه حسین زاده»
#کرونا
#سرمایه_های_حوزه
@Manahejj
مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 پاسخ به اشکالات مربوط به صداوسيما و آموزش و پرورش 📝 آقای خاتمی، اشکال از حوزه است 💠 مطالبات امام
🌀 پاسخ به اشکالات مربوط به صداوسيما و آموزش و پرورش
📝 آقای خاتمی، اشکال از حوزه است
💠 مطالبات امام خامنهای از مدیران کلان حوزوی
🔢 بخش دوم
🔸 همين صدا و سيما که [آقای خاتمی] مىفرمائيد، فشارهايى که آورده شده، تذکراتى که داده شده، توقعاتى که ابراز شده، موجب شده که انسان هر شبکهاى از اين هفت، هشت، ده تا شبکه را که در شبانه روز باز ميکند، مىبيند حداقل ساعتى يا حتى بيش از ساعتى، از علما و بزرگان و مراجع و فضلا آن جا يا سخنرانى دارند يا مصاحبه دارند يا دارند تحليل ميکنند يا دارند بيان ميکنند؛
‼️ اما آيا کار رسانهاى اين است؟
ما گفتيم شما مشاور روحانى انتخاب کنيد، انتخاب هم کردند؛ اما آيا اين مشاور روحانى يا آن مجموعهى مشاورت روحانىاى که بتواند ادارهى معنوى کند و به صدا و سيما جهتدهى کند، الآن وجود دارد يا نه؟
♨️ اگر وجود دارد، به من معرفى کنيد؛ بنده بلافاصله خواهم گفت اينها را به کار بگمارند. اما اگر آشنايى من مورد قبول باشد، من سراغ ندارم؛ گمان هم نميکنم وجود داشته باشد که بتوانند هم هنر را بفهمند، هم لزوم هنر را در صداوسيما تشخيص بدهند- که نمىشود باب صدا و سيما را بر روى هنر بست؛ و الا صداوسيما تعطيل خواهد شد؛ مردم نگاه نميکنند- هم بدانند بيان هنرى چگونه است و خلافگوئى و انحراف در بيان هنرى چگونه بروز و تحقق پيدا ميکند و بعد بدانند راه جلوگيرىاش چيست؛ در همهى برنامهها هم اينها بتوانند اعمال نظر کنند و جهتگيرى بدهند. اگر چنانچه چنين مجموعهاى با يک چنين آمادگىهائى باشد، مطمئناً صداوسيما تحول پيدا خواهد کرد، تکان مى خورد؛ اما خوب، اينها را نداريم.
🔻 يعنى با همهى کارهاى فراوانى که در حوزه دارد انجام ميگيرد، آمادگىهاى لازم را براى اين کار پيدا نکرده. اينها نقائص است. نمى گويم همهى اين نقائص را بايد جامعهى مدرسين برطرف کند؛ خوب، شايد جامعهى مدرسين هم نمىتواند؛ ليکن بايد اينها را فهميد؛ دنبالش بود.
🔺 امروز سعيمان را شروع کنيم، شايد انشاء الله پنج سال ديگر، ده سال ديگر اين کار جواب بدهد. بنابراين نيازهاى حوزه اينهاست؛ اينها چيزهايى است که ما لازم داريم.
📗 بيانات در ديدار با جامعه مدرسين ۱ مهر ۱۳۸۹
⏱ ۱۱ سال گذشت...
#کوتاهی_حوزه
#شورای_عالی
#جامعه_مدرسین
#بی_برنامگی
#فرهنگ_و_هنر
@Manahejj
🌀 خلأ جدی تبلیغ
📝 فقدان برنامه منسجم آموزشی
🖋 هادی چیت ساز
🔸 هیچچیز در قدرت تبلیغی یک سازمان، به اندازه قدرت مبلغانِ توانمند نیست.
مبلغ توانمند، موتور محرک تبلیغ است و قوتش ثمره و کارآیی را بیشتر خواهد کرد.
🔹 از سویی مبلغی که توانایی منبر خوب یا برقراری ارتباط با دیگران نداشته باشد، بهترین برنامههای فرهنگی را خنثی میکند.
🔹 امروز در جنگ رسانهها، تبلیغات و استفاده از انواع قالبهای ارائه محتوا، حتی برای بقا نیاز به سرعت بیشتر مبلغان داریم، چه رسد به رقابتکردن.
🔹 اما مبلغ خوب خود به خود بوجود نمیآید و نیاز به برنامههای میانمدت و بلندمدت دارد. نگارنده اطلاع دقیقی از آمار حوزه در تربیت مبلغ کارآمد ندارد، ولی ملاک برای سنجش، خروجی عمومی حوزه است که اصلا قانعکننده نیست.
✅ تربیت مبلغ دغدغهای است که باید از ابتدای طلبگی برای آن برنامه داشت و نیاز به برنامه منسجم بین تمام مراکز حوزوی و مدارس علمیه دارد.
🔻 متأسفانه برنامه فعلی آموزشی این خواسته را تأمین نمیکند. یا به تعبیر دقیقتر، با اینکه تبلیغ از وظایف اصلی روحانیت است، اما در برنامه آموزشی محلی از اعراب ندارد و چه در قالبها و چه در محتوا، دست طلبه خالی است.
تبلیغ نیاز به دانشها و مهارتهای خاص دارد و دروس حوزه با اینکه ضروریاند، ولی کافی نیستند.
🔻 اگر برخی گمان می کنند با امتحان گرفتن از چند واحد تفسیر و تاریخ و علوم قرآنی، طلبه آنها را میآموزد، باید بدانند با دروس شب امتحانی و نمونه سؤالی کسی مبلغ و عالم نمیشود.
همچنان که با یکی دو همایش نزدیک مناسبتهای تبلیغی، یا برگزاری چند کارگاه و دوره مختصر، مبلغ تربیت نمیشود.
🔹 «مبلغ تراز اسلام»، دارای مراتب است و نباید از همه انتظار یکسان داشت، اما تربیت مبلغی که حداقلها را داشته باشد، مطالبهای حق و جدی است که هرچه میگذرد، خلأ آن بیشتر حس میشود.
〰️〰️〰️〰️〰️
🗂 #مبلغ_تراز_اسلام
#تبلیغ
#تربیت_مبلغ
@Manahejj
5.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 هیأت امام حسین سکولار نداریم
🎥 هیأت تراز انقلاب
💠 امام خامنهای
🔺 هرکسی علاقمند به امام حسین است یعنی علاقمند به اسلام سیاسی است...
@Manahejj
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
📱 علاقمندان به «نذر خدمت» به این شماره پیامک بزنند
🔘 حجت الاسلام خوئینی مسئول جهادگران فعال در بیمارستانها از حضور طلاب جهادی در بیمارستان ها برای کمک رسانی به کادر درمان و التیام بخشیدن به بیماران خبر داد و گفت: در این فعالیت جهادی بیش از ۳۰۰ جهادگر اعلام آمادگی کردهاند که با برنامه ریزی و آموزش وارد بیمارستانهای قم میشوند.
🔘 افرادی که تمایل به حضور در فعالیت جهادی «نذر خدمت» هستند نام و نام خانوادگی، کد ملی و نام پدر خود را به شماره ۰۹۱۹۱۵۲۴۳۰۰ پیامک کنند.
https://hawzahnews.com/xbhdS
@HawzahNews | خبرگزاریحوزه
مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 اسامی علما، اساتید و روحانیونی که به علت ابتلا به کرونا فوت کردند ◾️ آیت الله سید کمال فقیه ایما
🏴 انا لله و انا الیه راجعون
◾️ درگذشت دانشمند تاریخ اسلام، حجتالاسلام والمسلمین مهدی پیشوایی
اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء
◾️ استاد برجسته حوزه علمیه قم در رشته تاریخ اسلام، جناب حجت الاسلام والمسلمین مهدی پیشوایی نیز بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.
ضمن ارج نهادن به سالها تلاش و مجاهدت علمی این اندیشمند تاریخ اسلام، این ضایعه جبران ناپذیر را تسلیت عرض کرده و جوار رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان و صبر جمیل و اجر جزیل را برای وابستگان و شاگردان ایشان خواهانیم.
رحم الله من یقرأ الفاتحه مع الصلوات
📌 اسامی علما، اساتید و روحانیونی که به علت ابتلا به کرونا فوت کردند:
https://eitaa.com/manahejj/4332
#کرونا
#سرمایه_های_حوزه
@Manahejj