eitaa logo
مناهج 🇵🇸🇮🇷
19.6هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.3هزار ویدیو
177 فایل
﷽ 🌀 نگرش‌ها و دغدغه‌های حوزه و روحانیت 🌐 Manahejj.ir 📠 ارتباط با سردبیر: 🆔 @Manahejj_Admin 📻 رادیو مناهج: 🎧 @Manahejj_Radio 💳 جهت حمایت مالی از مناهج: به ادمین پیام بدهید... ⛔️ تبلیغ و تبادل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌀 دستور فرمانده کل فراجا برای ورود بازرسی فراجا جهت بررسی پرونده ضارب بانوی آمر به معروف شیراز 👤 سخنگوی فراجا گفت: با دستور فرمانده کل انتظامی پروندۀ حمله به آمربه‌معروف در نارنجستان شیراز برای بررسی تخلف‌ها در اختیار بازرسی کل فراجا قرار خواهد گرفت. 📌 دادستان شیراز: مدیر باغ نارنجستان قوام بازداشت شد. 📌 در کمتر از یک روز، پویش «برخورد قاطع با ضارب آمر به معروف در نارنجستان شیراز» از ۴۰ هزار امضا گذشت: farsnews.ir/my/c/212837 @Manahejj
🌀 بیانیه مرکز مدیریت حوزه علمیه فارس خطاب به رئیس کل دادگستری استان 📝 لزوم برخورد جدّی با عوامل اقدام وقیحانه و مسئولانی که سهل‌انگاری کرده‌اند حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای موسوی رئیس کل محترم دادگستری استان فارس سلام علیکم إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ با کمال تأثر اطلاع یافتیم درست ۲ روز پس از عاشورای حسینی و در سومین حرم اهل بیت(ع) و در مکانی متعلق به دانشگاه شیراز، یکی از خواهران عزیز آمر به معروف آن هم در جلو چشمان فرزند معصومش توسط فردی هتاک و هنجار شکن مورد بی‌حرمتی و ضرب و شتم قرار گرفته، حرکت زشتی که احساسات اقشار مختلف مردم به خصوص روحانیون و طلاب را جریحه دار نموده. انتظار علما، اساتید و طلاب حوزه علمیه آن است که عوامل این اقدام وقیحانه و نیز مسئولانی که با سهل انگاری‌های خود زمینه ساز این حرکت زشت شده‌اند، به سرعت شناسایی و خارج از نوبت مورد برخورد قانونی و انقلابی قرار گیرند تا درس عبرتی باشد برای دیگر هنجار شکنانی که به راحتی به حقوق مردم و ارزش‌های اسلامی تعدی می‌کنند. و العاقبة للمتقین @Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 از جوانان مسلمان و غیور می‌خواهم از هتاکان قرآن انتقام بگیرند 🎥 سید حسن نصرالله؛ دبیر کل حزب الله لبنان در اجتماع عاشورایی مردم لبنان 🔺 اگر قرآن به زبان در می آمد خطاب به ۲ میلیارد مسلمان فریاد می زد «هل من ناصر ینصرنی». 🔻 در روز عاشورا اعلام کردیم تا دوشنبه صبر می کنیم ببینیم سازمان همکاری اسلامی موضع محکمی اتخاذ می کند یا نه که اتفاقی نیفتاد. ✊🏻 ای جوانان مسلمان و شجاع در سراسر دنیا! هیچ بهانه ای نیست که الان منتظر بمانید. نباید منتظر اتحادیه عرب یا سازمان همکاری اسلامی یا گروه های مختلف بمانید. لازم است مسئولیت خود را بر عهده بگیرید و قرآنتان را یاری و از مقدساتتان دفاع کنید. ✊🏻 ای جوانان مسلمان و شجاع و غیور! از هتاکان و توهین کنندگان به قرآن انتقام بگیرید. ♨️ روزی خواهد آمد که توهین کنندگان به قرآن و مقدسات مسلمانان به شدت از به آتش کشیدن قرآن پشیمان خواهند شد. @Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 شیعیان اُخت الیهودند!! 🎥 استاد علیرضا ایمانی مقدم، مبلغ بین الملل ♨️ نمونه‌ای از تلاش دشمنان برای تخریب چهره‌ی انقلاب اسلامی و نقش مؤثر آن در جهان اسلام به نقل از یک پیرمرد اهل سنت در مراکش @Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 پادکست علمای مجاهد 🎧 تیزر قسمت مشروطه: از تولد تا مرگ| با تأکید بر نقش شیخ فضل الله نوری 📅 به مناسبت 14 مرداد، سالروز صدور فرمان مشروطیت با تشکر از مدیر محترم کانال جهت همکاری در ساخت (تحقیق و گویندگی) این قسمت از سری پادکست‌های علمای مجاهد. 📌 فایل صوتی پادکست، بزودی در رسانه حوزوی مناهج منتشر خواهد شد 〰️〰️〰️〰️〰️ 🎧 @Manahejj_Radio @Manahejj
🌀 پاسخ به یادداشت استاد علیدوست 📝 پاسخی قویم به استدلالی عقیم 🖋 محمد خادمی 🔢 بخش نخست 🔸 اخیرا یادداشتی از استاد علیدوست منتشر شده است که ایشان تشبیه اشتباهات جمهوری اسلامی به اشتباهات حکومت امیرالمؤمنین را ناصواب می‌داند و در نقدی تند به برخی روحانیون، این نحو دفاع را عقیم و پرهزینه قلمداد می‌کند. 🔺 ابتدا باید بیان کنیم اصل اینکه استادی در حوزه بیانات هم لباسان ‌خود را با دقت گوش دهد و نقد کند امری پسندیده است و فارغ از لحن و نوع نقد، اصل این مطلب جای تقدیر دارد، لکن اشکال جایی است که این نقدها غالبا در یک جهت مطرح می‌شود! ♨️ مثلا اگر هم‌لباسی بگوید یزید با امام حسین می‌خواست با رفاقت مسئله را حل کند، نقدی از آقای علیدوست در رسانه‌ها دیده نمی‌شود! ♨️ اگر معمم دیگری بگوید کربلا درس مذاکره است یا بگوید حتی پیامبر قابل نقد است، استاد علیدوست به دلایلی نقد جدی به آنها مطرح نمی‌کند!! ❇️ اما فارغ از زمان و زبان نقد ایشان، به نظر می‌رسد پاسخ دغدغه استاد علیدوست در چند بخش قابل بررسی است: 1️⃣ آیا در زمان حکومت معصوم، خطا وجود داشته است؟! قاعدتا استاد علیدوست خودشان نیز منکر وجود خطا در جامعه پیامبر و امیرالمؤمنین نیستند و روی سخن‌ ایشان در تعداد خطا و گستردگی خطا در آن زمان می‌باشد که طبق ادعا بسیار کمتر از امروز بوده است. از آنجایی که بحثهای تاریخی و روایی اغلب، مخالفان و موافقان زیادی دارد و چه بسا ایرادات سندی و دلالی زیادی گرفته شود و حتی پس از رفع ایرادات بیان شود حجیت خبر واحد ملاک عمل است نه علم تاریخی (که در یادداشت ایشان اشاره شده بود) از این رو نگارنده ترجیح می‌دهد با استفاده از قرآن بحث خطای حکومت معصوم‌ را بررسی کند. واقعه‌ای که حتی حضرت حجت (روحی له الفدا) به نقل اکمال الدین ج۲، ص۴۶۲ به این آیه استشهاد کرده است و حضرت حجت خطای پیامبران هنگام‌ انتخاب‌های حساس را امری طبیعی می‌داند! ❗️ آیه مورد بحث آیه ۱۵۵ سوره اعراف است که فضای مورد بحث در جایی است که پس‌ از عبور بنی‌اسرائیل از دریا و سرنگونی رژیم طاغوتی فرعون، نیاز به قانون الهی برای جامعه‌سازی حس می‌شود. برای دریافت این قانون توسط موسای کلیم، خداوند به موسی دستور می‌دهد که ۷۰ نفر از برگزیدگان قومت را انتخاب کن تا در دامنه کوه عبادت کنند و به میقات ما بیایند تا شهادت دهند که احکام خدا بر تو نازل شده است (که بعدا این احکام با تایید این ۷۰ نفر ضمانت اجرایی داشته باشد). به تصریح آیه شریفه: «و اختار موسی سبعین رجلا لمیقاتنا» و موسی اختیار کرد (برگزید) ۷۰ نفر از قومش را؛ برای مهمترین مأموریتی که همان دریافت تورات بود ۷۰ نفر را کرد. ❗️ سرنوشت این ۷۰ نفر چه شد؟! گفتند ما تا خدا را نبینیم حرف تو را قبول نمی‌کنیم و ایمان نمی‌آوریم! یعنی برگزیدگان موسی همه کافر از آب در آمدند و خداوند نیز با صاعقه همه آنان را هلاک کرد! و اینجا سخن موسی جالب است: قال رب لو شئت اهلکتهم من قبل و ایای! اتهلکنا بما فعل منا! (۱۵۵اعراف) خدایا تو بخاطر اشتباه ما را مؤاخذه می‌کنی! یعنی خود موسی افرادی که خودش برگزیده است را سفیه خطاب می‌کند! 🔺 این دیگر روایت ضعیف السند و مجهول الدلاله هم نیست! اگر امروز بود نمی‌گفتند این موسی اصلا تدبیر نداشت که اینها اینطور شدند؟! نمی‌گویند بجای پذیرش خطا گفت اینها سفیه بودند؟! نمی‌گویند تو که خودت انتخاب کردی چرا زیر بار نرفتی؟!... 🔻 به نظر می‌رسد خطای انتصابات و انتخابات، خاصیت زندگی این دنیا و خاصیت استفاده نکردن از علم غیب در انتخاب و انتساب است. و اگر در زمان موسای کلیم در یکی از مهمترین ماموریتهای تاریخ این سطح از خطا در انتخاب رخ می‌دهد، اگر مسئول جامعه توان خود را در بررسی گذاشته باشد و بعد مشخص شود خطا بوده قدحی به مسئول جامعه نخواهد بود! بلکه نقد، زمانی است که پس از احراز تخلف و جرم با شخص برخورد نشود! اینکه آیا جمهوری اسلامی با مسئولین متخلف برخورد داشته یا خیر در بخش دوم بررسی می‌شود. 📌 ادامه در فرسته‌ی بعد... @Manahejj
🌀 پاسخ به یادداشت استاد علیدوست 📝 پاسخی قویم به استدلالی عقیم 🖋 محمد خادمی 🔢 بخش دوم 2️⃣ آیا جمهوری اسلامی با خطاکار برخورد داشته است؟! ❇️ در باره مدل مواجهه جمهوری اسلامی با خطاکاران می‌توان برخورد نظام با خطاکاران را در دو بخش بررسی کرد: 🔹برخورد اول: برخورد با خطاکارانی که مطابق شرع و قانون اسلامی حد یا قصاص برایشان تعیین شده است: در این زمینه جمهوری اسلامی کارنامه‌ای درخشان دارد و اگر کسی به دیده انصاف در این ماجرا بنگرد موارد متعددی می‌بیند که نظام بدون توجه به جایگاه و مسئولیت و انتساب شخص، حکم خدا را جاری کرده است‌. شاید معروفترین نمونه اعدام سید مهدی هاشمی بود که به قیمت عزل قائم مقام رهبری انجام شد! یعنی نظام حاضر بود کسی که در آستانه رهبرشدن بود (آقای منتظری) عزل شود؛ ولی حکم خدا درباره منسوبین ایشان اجرا شود. نمونه بعدی شهردار تهران آقای نجفی (وزیر سابق) بود که اگر رضایت ولی‌دم نبود، حکم اعدام برایش صادر می‌شد و حتی پس از رضایت ولی‌دم از جهت جنبه عمومی جرم چندسال در زندان گذراند. نمونه‌های دیگر از فرزندان مسئولین رده بالا که اعدام شده‌اند آقایان حسنی، جنتی و محمدی‌گیلانی. 🔹 برخورد دوم: برخورد نظام با خطاکارانی که در شرع و قانون برای آنها حد یا قصاص تعیین نشده است و به تشخیص باید محکوم شوند: 🔹 شاید عمده نقدها در همین قسمت باشد. منظور مواردی است که مثلا شخص تخلف اقتصادی داشته و قاضی باید تشخیص دهد که آیا به حد افساد فی‌الارض رسیده یا فقط تخلفی است که جریمه دارد یا باید حبس طویل المدت برود و .... لذا مثل قصاص و حدود، حد مشخصی ندارد که طبق همان حکم شود. در این جا اگرچه شاید به مذاق ما برخی احکام سبک بیایند یا دوست داشته باشیم برخی احکام سنگینتر صادر شوند(و حتی حق هم با ما باشد!)، ولی در همین بخش هم نظام کارنامه بدی از خود به جای نگذاشته است: حکم حبس طویل المدت مسئولین و وابسته‌های آنان از طبری، رضوی، نعمت‌زاده، هاشمی، جهانگیری و ... مؤید این مطلب است. هر چند در مواردی با تغییر مسئولین قوا، کمی در این باره شاهد آزادی‌های موقت هستیم ولی نهایتا خطای بخشی از حاکمیت است که بخش دیگر (مثل بعضی نماینده‌های مجلس یا اعضای دولت) با آن مخالف باشند و با این وجود نمی‌توان نظام را به همراهی با فساد متهم کرد! نهایتا از نظر شما بدون اینکه کامل پرونده را بررسی کرده باشید حکمی صادر شده که مخالف برداشت شماست و این کاملا امری طبیعی است چون کسی فرصت این را ندارد مثل قاضی ۴۰صفحه مستندات پرونده را بخواند و اظهار نظر کند! ✅ نکته نهایی درباره یادداشت استاد علیدوست که تأکید بر نکته مهم ایشان است: نباید به نحوی حکومت امیرالمؤمنین را نشان داد که افراد مغرض بگویند پس عدل امیرالمؤمنین هم دروغ بود! خیر! اگر نقصهای حکومت علوی را گفتیم‌ حتما محسنات بسیار زیاد آن را هم بگوییم! همانطور که اگر نقصهای جمهوری اسلامی را گفتیم؛ اخلاقا موظفیم محسنات بسیار زیاد آن را هم بگوییم؛ وگرنه این همان کورکردن چشم برای آرایش ابرو است. موردی که استاد محترم، متأسفانه بعضا از آن دارند. @Manahejj
مشروطه بخش اول.mp3
11.61M
🌀 بخش اول پادکست «مشروطه: از تولد تا مرگ» 🎧 فصل علمای مجاهد 🎙 محمد خادمی ♨️ آنچه خواهید شنید: 🔹 اهمیت دانستن مشروطه 🔹 قرارداد رژی (تالبوت) 🔹 نقش شیخ فضل‌الله در شناساندن میرزای شیرازی و نظرات او 🔹 سیدعلی اکبر فال اسیری علیه انگلیس شمشیر کشید! 〰️〰️〰️〰️〰️ @Manahejj_Radio @Manahejj
مقایسه جمهوری اسلامی و حکومت امیر المؤمنین آیت الله جوادی آملی.mp3
14.85M
🌀 مقایسه جمهوری اسلامی با حکومت امیرالمؤمنین 🎙 آیت الله جوادی آملی ❇️ جمهوری اسلامی از حکومت امیر المومنین بهتر است! ✅ از دید آیت الله جوادی آملی، این مسلّم است که احدی با اهل بیت- علیهم‌السّلام- قابل مقایسه نیست؛ اما بحث درباره‌ی حکومت و تمام ارکان آن است و نه صرفاً شخصیت و ویژگی‌های شخص حاکم‌. 👈 چهار تا و چهارصد تا و چهارهزار فساد چیزی نیست که انسان بخواهد با آن اساس حکومت را بزند چرا که فساد در همه حکومت‌ها وجود داشته، مهم اصل آن نظام، ارکان آن و برای رفع اشکالات است که در این نظام وجود دارد. @Manahejj
🌀 استعدادیابی و رشد استعداد در حوزه علمیه 🖋 سیده زینب حسینی؛ 🔸 امروزه استعدادیابی و لزوم توجه به آن در انتخاب نقش‌ها از امور مورد توجه دست‌اندرکاران‌ حوزه تعلیم و تربیت به شمار می‌رود. راز موفقیت بسیاری از مراکز علمی-مهارتی و درخشش فراگیران‌شان، اهتمام به این موضوع است. 🔺طلاب حوزه علمیه برای خدمت به دین، فعالیت‌های متنوعی دارند. کنش‌های‌ طلاب آیینه‌ی استعداد، علاقه و احساس تکلیف آنان است. ✅ علاقه و احساسِ مسؤولیتِ طلاب به اضافه استعدادِ آن مسؤولیت، ضریب موفقیت در آن نقش را افزایش می‌دهند. 🔻 افزون بر تمایل ذاتی بسیاری از طلاب به کنشگری‌ مؤثر، تشویق و ترغیب طلاب از سوی بزرگان به مشارکت مداوم در صحنه‌های اثرگذاری، انگیزش لازم را ایجاد می‌کند. ♨️ اما در این میان، حلقه مفقوده کنشگریِ طلابِ حوزه‌های علمیه در عرصه خدمت‌رسانی دینی، به شمار می‌رود: ➖ بسیاری از طلاب بدون داشتن استعداد لازم وارد عرصه‌های مختلف دینی می‌شوند. ➖ با کمال تأسف بسیاری از طلاب توانمند بخاطر مشکلات مالیِ مدرسین‌ِ حوزه، به جای تدریس به امور اجرایی می‌پردازند. ➖ سرمایه عظیم طلاب خواهر بجای تبلیغ، بخاطر نبود راهبر و استعدادیابی و برنامه‌ریزی، آنگونه که باید بکارگیری نمی‌شود. 🔺 تمام این موارد و بیشتر از آنچه بیان شد، به هدررفت سرمایه عظیم انسانی‌ و مرگ انگیزه و امید می‌انجامد. کما اینکه سردرگمی و پریدن از این شاخه به آن شاخه از دیگر آفات بی‌توجهی‌ به استعدادهاست. ⛔️ طلابی که مدتی پیرو طب سنتی هستند و گاهی آن را اسلامی می‌نامند یک روز هم در آزمون قضاوت شرکت می‌کنند، تبرکا آزمون استخدامی آموزش و پرورش را امتحان می‌کنند، تورقی هم روی روان‌شناسی اسلامی دارند و ... همه ناشی از همین آفت سردرگمی است که در نهایت به یأس و سرخوردگی و منجر می‌شود. ✅ برای پیشگیری از این ابتلائات، علاج واقعه پیش از وقوع باید کرد و مسؤولان باید متناسب با استعدادها‌ برنامه‌ریزی و گزینش طلبه انجام دهند. تجمیع استعدادها‌ برای فعالیت‌‌های سازمانی گام دیگر کنشگری‌ مؤثر است که لازم است با استعدیابی‌ برداشته شود. 🔻 برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های‌ پرشمار‌ حوزوی بدون در نظر گرفتن استعدادیابی و رشد استعداد، کاری ناتمام است. جوایز مادی برای برندگان اگر چه لازم است اما با توجه به گستره‌ و ظرفیت برخی جشنواره‌ها کافی نیست. معرفی استعداد‌ها و نفرات ممتاز به همدیگر و آموزشِ فعالیت گروهی (گمشده طلاب) در کنار استفاده از محضر اساتید برجسته می‌تواند به کمال مسابقات و تکامل استعداد طلاب بیانجامد. ✅ امید است مسؤولان با توجه به تنوع استعدادها‌ی طلاب و کمک به پیشرفت این استعدادها، طلاب را از سردرگمی رها کنند و انگیزه‌های تحلیل‌‌رفته را جانی دوباره بخشند. @Manahejj
🌀 تغییر سقف واریزی هدفمندی خدمات 📝 قابل توجه اساتید گرامی و مبلغین محترم طرح هجرت و امین ✅ طبق پیگیری‌های بعمل آمده: 1️⃣ سقف (یک میلیون تومان) تعیین شده خدمات هدفمند اساتید در ماه قبل، برای اساتیدی که دهک‌های اول تا سوم محسوب می‌شوند به سقف «سه و نیم میلیون تومان» ارتقا خواهد یافت. 2️⃣ همچنین سقف خدمات هدفمند برای مبلغین طرح هجرت و طرح امین نیز که در ماه قبل دو میلیون تومان تعیین شده بود، نیز شامل طرح جدید می‌باشد. @Manahejj
🌀 وضعیت حوزه‌های علمیه در برخی شهرها بحرانی است 📝 مساجد و منابر در خطر هستند! 👤 شیخ حسین انصاریان 🔸 بنده به شهرهایی رفته‌ام و گفته‌ام می‌خواهم بروم حوزه علمیه شهر را ببینم؛ اما گفته‌اند علمیه شهر شده است! ♨️ امروز اگر کسی استعداد و شرایط لازم برای تحصیل علوم حوزوی را داشته باشد و نرود باید در پیشگاه خدای متعال جواب پس بدهد! 🔺 حوزه‌هایی می‌شناختم که و پویا بودند و صبحانه، نهار و شام داشتند، ۴۰۰ طلبه و مدرسین عالی و مجتهدین و درس خارج داشتند، 🔻 امسال بعد دو سال که در آن شهر منبر رفتم گفتم حوزه تعطیل شده است؟ گفتند: نه هنوز! گفتم پس طلبه‌های مدرسه کجا هستند، گفتند امسال طلبه‌های ما فقط ۲۸ نفر هستند! ♨️ مساجد و منابر شیعه و حتی نوشتن کتاب‌های تربیتی در این مملکت در خطر قطعی می‌باشند. 🌐 پایگاه خبری صدای حوزه @Manahejj
مشروطه بخش دوم.mp3
20.76M
🌀 بخش دوم پادکست «مشروطه: از تولد تا مرگ» 🎧 فصل علمای مجاهد 🎙 محمد خادمی ♨️ آنچه خواهید شنید: 🔹 ترور ناصرالدین شاه و جانشینی پسر بیمارش مظفرالدین شاه 🔹 امتیاز عجیب دارسی و واگذاری ۵۰ سال انحصار نفت جنوب به یک تاجر انگلیسی! 🔹 امین السلطان اتابک، صدراعظم وابسته به روس چگونه عزل شد؟! 🔹 عین الدوله صدراعظم می‌شود! 🔹 گستاخی عین الدوله به علما و تبعید وحشیانه سادات معمم به خارج از تهران! 〰️〰️〰️〰️〰️ @Manahejj_Radio @Manahejj
مشروطه بخش سوم.mp3
22.35M
🌀 بخش سوم پادکست «مشروطه: از تولد تا مرگ» 🎧 فصل علمای مجاهد 🎙 محمد خادمی ♨️ آنچه خواهید شنید: 🔹 وقایع دردناک محرم ۱۳۲۳ تا چوب خوردن تاجران متدین بازار تهران! 🔹 ماجرای عکس معروف موسیو نوز بلژیکی و توهین به لباس روحانیت در جشن بالماسکه! 🔹 وقتی که نوامیس شیعه بخاطر بی‌پولی به ارامنه فروخته می‌شدند!! 🔹 فلک‌کردن مجتهد کرمان و تبعید اهانت‌بار او! 🔹 بنای بانک روسیه و اولین اختلاف بین شیخ فضل‌الله و سید طباطبایی! 🔹 اتحاد مردم و علما سبب شد پسر شاه را از شهر خارج کنند! 〰️〰️〰️〰️〰️ @Manahejj_Radio @Manahejj
🌀 امر به معروف و غیبت حوزه علمیه 🖋 سیده زینب حسینی؛ 🔸 از حوادث سال گذشته تا کنون بحث‌های مختلفی بر سر چگونگی ترغیب به حجاب و نهی از بی‌حجابی مطرح شده و از آنجایی که به لطف کم‌لطفی حوزه علمیه یک کانون عظیم و مقتدر تبلیغی در این زمینه وجود ندارد، هر شخص یا نهاد یا گروهی پا به میدان امر به معروف و نهی از منکر گذاشته است؛ لذا شاهد تنوع عملکردها بر اساس سلیقه و مسلک خود هستیم که احتمالا برای آن پشتوانه دینی دارند یا شاید برای آن پشتوانه‌ای ساخته و پرداخته‌اند. ✅ آمران به معروف از جهت احساس تکلیف، مجاهدانه‌ به عرصه امر به معروف و نهی از منکر وارد می‌شوند. ❓اما آیا احساس تکلیف و روحیه جهادی برای اقامه فریضتین‌ کافی است؟ 🔺 امر به معروف و نهی از منکر فارغ از اینکه یک موضوع اجتماعی‌ است از فروع‌ دین به شمار می‌آید و توقع می‌رود حوزه علمیه به عنوان نهاد اقامه‌گر دین در جامعه مسؤولیت‌ آموزش و ساماندهی آن را در به عهده گیرد. 🔻 اما وقتی حوزه علمیه امر را به گروه‌های جهادی و نهادهای غیر دینی محول کند، احتمال خطا و اشتباه در اجرای فریضتین و وجود مفسده برای آمران دور از ذهن نیست همانگونه که شاهد هستیم. ❓آیا نباید حوزه علمیه در رأس همه نهادهای مجری فریضتین باشد و تربیت آمران را به عهده بگیرد؟ و نباید طلاب خواهر و برادر را در این جهت ساماندهی کند؟ 🔺 آیا حوزه طلاب را برای اجرای احکام شرعی از جمله امر به معروف و نهی از منکر آماده می‌کند یا صرفا اجرای همه احکام شرعی را به نهادهای نظامی و انتظامی و یا احیانا امنیتی سپرده است؟ 🔺 آیا نباید لااقل حوزه در اجرای شریعت مددکار و راهنمای نیروهای انتظامی باشد؟! 🔺 همانطوری که وظیفه سازمان‌های نظامی تربیت سرباز برای دفاع از کشور است و نیروهای داوطلب را پس از آموزش راهی میدان جنگ می‌کنند، حوزه علمیه باید کانون عظیم تبلیغ باشد و نیروهای داوطلب پس از آموزش‌های حوزه به اجرای امر به معروف و نهی از منکر بپردازند؛ نه اینکه طلاب مجاهد‌ برای آموزش اقامه فریضتین به آموزش‌های غیر متخصصانه‌ی نهادهای غیر حوزوی پناه برند!! @Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 من از زبان اسلام به شما توصیه می‌کنم این‌قدر نکنید! 🎥 نصیحت مهم امام خمینی به همه متدینین ♨️ شما اگر اختلاف کنید راه را برای دیگران باز می‌کنید! ❓مردم جوانشان را داده‌اند که شما اینطور باهم رفتار کنید؟! ✅ یک قدری باهم دوست باشید برادر باشید... @Manahejj
🌀 چهره‌ی حقیقی امام سجاد علیه‌السلام 💠 امام خامنه‌ای: ❌ آن چهره‌ی مظلوم بی‌صدای سربه‌زیرِ منفعلی که از امام سجاد درست کردند به کلی برخلاف واقع است؛ ✅ چهره‌ی حقیقی امام سجاد علیه‌السّلام چهره‌ی یک مبارزِ قهرمانِ خستگی‌ناپذیرِ آشتی‌ناپذیرِ پیگیری است، که با تدبیر تمام، با دقت کامل راه‌ها را می‌شناسد و انتخاب می‌کند و به سمت هدف‌ها این راه‌ها را می‌پیماید، خودش خسته نمی‌شود و دشمن را خسته می‌کند. ۱۳۶۵/۷/۴ 🏴 سالروز شهادت علی بن الحسین حضرت زین العابدین و سید الساجدین را به امام زمان ارواحنا فداه و همه محبین حضرتش تسلیت عرض می‌کنیم. @Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 گاهی دشمن، برای شما وظیفه شرعی می‌سازد! 📝 اصل، حفظ وحدت است 🎥 امام خامنه‌ای 📌 مناهج: 🔸 ایمان و انقلابی‌گری مردم، درجات متفاوتی دارد؛ در مسیر ایمان و انقلابی‌گری طبیعی است سرعت افراد به حسب معرفت و درجه‌ی ایمانی و انقلابی که دارند متفاوت است؛ ❓حال اگر آنکه - از نظر خود- بیشتر می‌فهمد بجای تبیین دلسوزانه و نقد منصفانه به برچسب‌زنی و پرخاش نسبت به دیگران روی بیاورد، نتیجه‌ای جز حاصل خواهد شد؟ دقیقا همان چیزی که دشمن می‌خواهد! تکه تکه شدن جامعه ایمانی و انقلابی! و اینکه بجای دشمن، به خود مشغول باشیم. ♨️ این روزها بعضا از تریبون‌های خودی برچسب‌هایی همچون و و ... نسبت به افرادی می‌شنویم که آنها هم (تند یا کند) خودی محسوب می‌شوند! ⛔️ مراقب باشیم شاید دشمن برای ما تکلیف شرعی می‌سازد! عنوان ثانویه‌ی حفظ وحدت را از یاد نبریم... @Manahejj
مشروطه بخش چهارم.mp3
14.11M
🌀 بخش چهارم پادکست «مشروطه: از تولد تا مرگ» 🎧 فصل علمای مجاهد 🎙 محمد خادمی ♨️ آنچه خواهید شنید: 🔹 مهاجرت صغری به حرم حضرت عبدالعظیم چرا رخ داد؟! خواسته مردم و علما در این تحصن چه بود؟! 🔹 قول شاه به علما و مردم برای تأسیس عدالتخانه! 🔹 از اهانت و کشتار مردم در حرم مطهر رضوی چه می‌دانید؟! 〰️〰️〰️〰️〰️ @Manahejj_Radio @Manahejj
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) ◻️ غروب امروز حادثه تروریستی دیگری در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) شیراز به وقوع پیوست و بنا به گفته منابع غیررسمی دوتن از خادمان حرم مطهر به شهادت رسیده‌اند. ◻️ استاندار فارس هم به صدا و سیما گفته که حادثه تیراندازی در حرم شاهچراغ(ع) تا این لحظه یک شهید و ۵ مجروح داشته است. جزئیات و فیلم و عکس👇 https://hawzahnews.com/xcpyg
🌀 داعش امروز ‏اگر در دهه گذشته داعش در میدان جنگ سخت می‌جنگید و رسانه پیوست آن بود، امروز نیروی اصلی داعش در فضای مجازی و رسانه مبارزه میکند و ترورهای کور میدانی تأمین کننده خوراک محتوایی داعش در فضای مجازی است!‎ ⚠️ داعش اصلی را گم نکنیم! @fanusegharn @Manahejj
🌀 سودای احیای داعش @Manahejj
🌀 عادلانه نیست 📝 واکنش آیت‌الله‌ مکارم به وام اربعین؛ پاسخ آیت الله العظمی مکارم شیرازی در مورد وام اربعین به این شرح است: ✍ بسمه تعالی در صورتی که بانک مبلغی وام به زائر بدهد که زائر به وکالت از بانک جنسی مثل ارز به صورت نقد بخرد سپس همان جنس را به وکالت از بانک به صورت اقساط و با قیمت بیشتر به خودش بفروشد و این کار به صورت جدی باشد ولی به یقین سود ۲۳ درصد . 📌 مناهج: اینکه حضرت آیت الله مکارم، به صرف بیان جواز (حکم) کفایت نکردند و فرمودند وام ۲۳ درصد عادلانه نیست، موضع‌گیری بسیار مبارکی است؛ چراکه مردم را دلگرم می‌کند که مرجع معظم تقلید علاوه بر جواز، به منصفانه و عادلانه بودن یک امر نیز حساسیت دارند. @Manahejj
🌀 استفاده از سامانه‌های مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) از طریق پیشخوان مرکز مدیریت حوزه 🔸 امکان استفاده طلاب، از سامانه‌های مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) به صورت سازمانی فراهم شده است و طلاب فعال از این پس نیازی به خرید اعتبار از سازمان نور ندارند. ✅ طلاب ثبت شده در پیشخوان حوزه می‌توانند تا هفته‌ای ۱۰ مقاله به صورت PDF دانلود نمایند. ✅ جهت ورود به سایت‌های نور از پیشخوان حوزه، از یکی از لینک‌های زیر وارد شده و ثبت نام اولیه (شامل تعریف نام کاربری و رمز) را انجام دهید. این نام کاربری و رمز در ورودهای بعدی، در صورتی که از لینک‌های زیر وارد شوید، پرسیده نخواهد شد. ✅ در صورتی که مشکلی در بازکردن سایت‌ها وجود داشت یا کاربری شما به عنوان یکی از طلاب شناسایی نشد، با شماره ۰۲۵۳۲۹۳۶۲۷۱ امور کاربران مرکز نور تماس حاصل فرمایید. ↙️ جهت ورود کلیک نمایید @Manahejj