eitaa logo
مناهج 🇵🇸🇮🇷
19.6هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.3هزار ویدیو
177 فایل
﷽ 🌀 نگرش‌ها و دغدغه‌های حوزه و روحانیت 🌐 Manahejj.ir 📠 ارتباط با سردبیر: 🆔 @Manahejj_Admin 📻 رادیو مناهج: 🎧 @Manahejj_Radio 💳 جهت حمایت مالی از مناهج: به ادمین پیام بدهید... ⛔️ تبلیغ و تبادل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از تنبیه الأمة
❇️ علامه طباطبایی و رویکرد تهاجمی در برابر تمدن غرب(۱) 🖋 حمزه شیخ‌تبار 🔸 آبان هر سال، بهانه‌ای است تا اندیشوران، مروری بر زندگی سراسر درخشان علامه طباطبایی رضوان الله علیه داشته باشند. تا کنون، ابعاد گوناگونی از شخصیت این مرد بزرگ، توجه متفکران را به خود جلب کرده است؛ دغدغه فلسفی و فکری، توجه علاقمندان علوم معقول را به چهره فلسفی کم‌نظیر این فیلسوف بزرگ جلب نموده است؛ آنان که دل در گروی اسرار سلوکی و سفر معنوی دارند نیز، همواره شیفته زندگی عرفانی این عارف شهیر بوده‌اند؛ غواصان دریای ژرف معارف قرآنی نیز همیشه المیزان را در رده نخستین منابع بالینی خود، حفظ نموده و با آن مأنوس بوده و هستند؛ حتی گهگاه، عده‌ای، هرچند به ندرت، به منزلت فقهی و اصولی این فقیه سترگ نیز پرداخته‌اند. ❗️با این همه، بنظر می‌رسد جلوه‌ای از شخصیت علامه طباطبایی همچنان در محاق است و آن، نگاه نافذ و تیزبین و انتقادی علامه طباطبائی نسبت به و رهاورد آن برای بشریت است. ✅ گزاف نیست بگوییم علامه، آگاهانه، بارها و بارها، از سیئات فرهنگ و تمدن غرب پرده برداشته و پرونده قصور و تقصیرهای این تمدن را افشا کرده و مواجهه‌ی فعال و تهاجمی بر آن داشته‌اند. این هجمه فعال، در چند جبهه سامان پذیرفته است که به مرور به خلاصه‌ای از آن اشاره می‌شود: 1⃣ معرفت‌شناسی در تمدن غرب؛ علامه، بارها هشدار داده‌اند که یکی از نقص‌های تمدن غرب، حصر روش معرفتی، بر معرفت حسی و تجربی است[1و2] حتی ایشان اعتقاد دارد که این کاستی معرفتی که غرب بدان مبتلاست، خود بستر خرافه‌ای است بسی مهم‌تر از خرافاتی که جوامع شرقی را بدان متهم می‌کنند. چرا که غرب، تجربه را آن چنان کارگشا شمرده است که بیش از اختیارات و توانایی‌های آن، از آن انتظار دارد و تلاش می‌کند تمام داده‌ها-هرچند داده‌های غیر تجربی را-با این ابزار، ارزیابی کند غافل از آن که ابزار تجربه، توان اثبات یا نفی چیزی را ندارد.[3] 2⃣ تقلید کورکورانه، سکه رائج در غرب؛ نقص پیش گفته در معرفت شناسی تمدن غرب، موجب شده است که آنها دینداران را به تقلید متهم کنند و حال آن که خود، در شؤون مختلف فردی و اجتماعی خود دچار تقلیدهای کورکورانه و بی دلیل از دیگران هستند هرچند آن را تغییر نام نهند.[4] علامه معتقد است آن مقدار از فضائل اخلاقی و حتی پیشرفت‌های مدنی که در جوامع غربی به چشم می‌آید چیزی جز تبعیت از میراث ادیان الهی و تعالیم انبیاء نیست و بر این مطلب استدلال هم ذکر می‌کنند. البته ایشان تصریح می‌کند که غربی‌ها، با این تقلید هرچند ناقص تا حدودی به پیش رفتند ولی امت‌های اسلامی با بی‌اعتنایی به گنجینه ارزشمند خویش، دچار عقب‌ماندگی شدند.[5] ایشان تصریح دارد که تأثیرگذاری اسلام بر جهان غرب، مطلبی است که مورد اعتراف روشنفکران اروپایی نیز واقع شده است.[6] علامه، به مسأله حقوق زن اشاره کرده و تأکید می‌کند که اسلام، بسی پیش از غرب، آزادی زن را تضمین کرده است و غرب، بعد از مدت‌ها تلاش کرد از اسلام تقلید کند هرچند در این تقلید ناشیانه عمل کرد.[7] 3⃣ ناکارآمدی تمدن غرب در اداره انسان؛ از نظر ایشان، بر خلاف آن چه روشنفکران غرب‌زده می‌پندارند که تمدن غرب الگوی ایده‌آل بشریت در پیشرفت و سعادت است[8] غرب، در تأمین سعادت بشر، ناموفق عمل کرده است و صرف قدرت ظاهری و یا پیشرفت مادی، از نظر اسلام، سعادت به حساب نمی‌آید بلکه سعادت آن است که بعد جسمانی و روحانی بشر را تحت تأثیر قرار دهد.[9] تمدن غرب، در اجرای نیز ناکام بوده است و با نادیده گرفتن مفسده ربا و مصلحت انفاق، پایه‌های عدالت را لرزان ساخته است.[10] آنچه غرب، به ارمغان آورده است تنها یک تمدن با محوریت لذت مادی است.[11] همین امر سبب شده است که غرب، موفق به حفظ اخلاق نیز نشود.[12] 4⃣ شعارهای دروغین تمدن غرب؛ می‌توان گفت اوج غرب ستیزی علامه طباطبایی در جایی است که مظالم تمدن غرب را بر می شمرد؛ او تمدن غرب را، بخاطر شعارهای خوش خط و خال ولی دروغینی همچون آزادی، مالکیت، استقلال، حفظ منافع مشترک و ... مورد مذمت قرار می‌دهد.[13] و تصریح می‌کند که تمدن غرب، نه تنها به این شعارها عمل نکرد بلکه با استثمار ملت‌ها، شیوه‌ای از بردگی مدرن را بنیان نهاده است. ایشان، وحشی‌گری‌های غرب در جنگ جهانی دوم، اشغال ایران، مظالم فرانسه و انگلیس و آمریکا و اروپای شرقی را به عنوان نمونه‌های باقی‌ماندن رسم بردگی در بین غربی‌ها متذکر می‌شود.[14] و حتی تأکید می‌کند که آفریقا و آسیا قربانی طمع و غارت غربی‌ها گشته‌اند.[15] 📌 ادامه در فرسته‌ی بعد👇🏻 @Tanbiholomah
هدایت شده از تنبیه الأمة
❇️ علامه طباطبایی و رویکرد تهاجمی در برابر تمدن غرب(۲) 🖋 حمزه شیخ‌تبار 5⃣ نقد غرب‌زدگی؛ از دیدگاه علامه طباطبایی، یکی از جرائم تمدن غرب آن است که انسان غربی را به عنوان انسان ایده آل به جهان معرفی کرد و به تمامی جوامع، این گونه القاء کرد که ایده‌آل‌ترین شرایط برای جوامع آن است که از هر جهت، به شکل اروپایی‌ها درآیند.[16] از قضا، ایشان اضافه می‌کند که جهان اسلام نیز در سده‌های اخیر، دچار این غرب‌زدگی شده است و هرگاه جهان اسلام دچار انحطاط شده است بخاطر همین تقلید کورکورانه از غرب بوده است.[17] 📚 منابع: [1]المیزان، ج1،ص47 [2]المیزان، ج1، ص210 [3]المیزان، ج1،ص 422 [4]المیزان، ج1، ص423 [5]المیزان، ج2، ص151 [6]المیزان، ج4، ص100 [7]المیزان،ج2، ص276 [8]المیزان، ج4، ص98 [9] المیزان، ج4، ص 104 [10]المیزان، ج2، ص 384 [11]المیزان، ج13، ص87 [12]المیزان، ج4، ص111 [13]المیزان، ج4، ص107 [14]المیزان، ج6، ص 355 [15]بررسی های اسلامی، ج2، ص307 [16]بررسی های اسلامی، ج1، ص122 و 278 [17]شیعه، مصاحبات کربن با علامه، ص209 @Tanbiholomah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 مستند وداع با اسلحه 🎥 سرآغاز مجاهدت یاسر عرفات، وداعش با اسلحه و بازگشت مجدد وی به مجاهدت 🔺 روایت صلح فلسطین و اسرائیل که بعد از ۴۵ سال مبارزه و درگیری و خونریزی، رهبران آنها تصمیم می‌گیرند برای آزادی، «صلح» بهتر از مبارزه است! ♨️ این مستند را حتما ببینید تا به خوبی عیان شود ذات دولتهای استکباری هیچ‌گاه قابل اعتماد نبوده و نیستند؛ و مذاکره‌کننده فقط فرصت‌های طلایی را از دست می‌دهد... ♨️ عرفاتِ مجاهد، مجاهدت را کنار گذاشت و سیاستمدار شد تا جنبش فتح آرزوهای بزرگ را محقق کند، آرزوهایی که و با جهاد به آنها رسیدند و می‌رسند؛ نه با مذاکرات مبنی بر اعتماد به مستکبرین خونخوار و کودک‌کش... ✅ این مستند با استفاده از تصاویر و آرشیو دیده نشده، به روایت ناگفته هایی از ماجرای اسرائیل و فلسطین می‌پردازد. 🔻این مستند هم‌اکنون رایگان است🔻 📌 دانلود از: سفیر تماشا @Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 شب‌های جمعه... ♨️ شده حتی به سلامی یادی از مولاجانمان حضرت اباعبدالله علیه‌السلام کنیم... @Manahejj
🌀 راهپیمایی مردم مؤمن و انقلابی قم در حمایت از کودکان مظلوم و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی 🕰 زمان: روز شنبه ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۲ 🗺 تجمع اولیه: ساعت ۱۵ در میدان فلسطین (جنب مصلی قدس) 🛣 مسیر راهپیمایی: میدان جانبازان - خیابان شهداء - خیابان ارم به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) 🇵🇸🇮🇷 برنامه پایانی و اجتماع پرشور مردم قم: صحن امام رضا علیه السلام در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها 🌐 شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم @Manahejj
هدایت شده از 📻 رادیو مناهج 🎧
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 قسمت جدید پادکست علمای مجاهد آماده انتشار است 🔰 حدس می‌زنید این قسمت در مورد کدام عالم مجاهد باشد؟ ♨️ به یک نفر از عزیزانی که پاسخ صحیح را برای @manahejj_admin بفرستند، به قید قرعه کتاب «طریق بندگی» از آیت‌الله خوشوقت اهدا می‌شود. 📻 رادیو مناهج همراه شماست👇🏻 @Manahejj_Radio
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 راهپیمایی مردم مؤمن و انقلابی قم در حمایت از کودکان مظلوم و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی 🕰 زمان: روز شنبه ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۲ 🗺 تجمع اولیه: ساعت ۱۵ در میدان فلسطین (جنب مصلی قدس) 🛣 مسیر راهپیمایی: میدان جانبازان - خیابان شهداء - خیابان ارم به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) 🇵🇸🇮🇷 برنامه پایانی و اجتماع پرشور مردم قم: صحن امام رضا علیه السلام در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها 🌐 شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم @Manahejj
🌀خروش انقلابی قم 📸 هم اکنون @Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 اشکال جدی شورای عالی و مرکز مدیریت 🎥 استاد آملی لاریجانی؛ مراسم رونمایی از نرم‌افزار جامع اصول۳ 🔺 خیلی از اشکالات [و اعتراضات] به علم اصول برنمی‌گردد؛ بلکه به نحوه کار ما [برای سیاست‌گذاری نظام آموزشی] در حوزه علمیه برمی‌گردد. ⁉️ چه کسی گفته همه حوزویان باید همه علم اصول را بخوانند؟!! مثل این است که همه کشور را اجبار کنیم به خواندن طب!! [نتیجه چیست؟] می‌گویند این چه طب بی‌خودی است که همه را گرفتار کرده است!! ✅ فقه و اصول ایراد ندارد؛ بلکه برنامه‌ریزی [نظام آموزشی] حوزه نباید اینگونه باشد. ✅ نیاز به تقسیم کار در حوزه داریم: هر دسته [از طلاب و استعدادها] باید به مقدار متناسب فقه و اصول بخوانند: ➖ عده‌ای برای اجتهاد نهایی کار کنند؛ ➖ عده‌ای دنبال کار تبلیغی هستند؛ ➖ و .... ♨️ چه لزومی دارد همه فقه و اصول را موسع بخوانند؟!! ✅ حتی علم اصول با توجه به علوم انسانی و نیازهای زمانه نیاز به تکمیل و توسعه دارد؛ ولی ما باید چاره‌ای کنیم در تقسیم کار و برنامه‌ریزی برای طلاب. 🔻 در زمان ما جمهوری اسلامی نیازمند استنباط فروعات زیادی است که در مقام اجرا بکار می‌آید و همچنان روی زمین مانده است و تنقیح نشده‌اند؛ در قضاء، در معاملات و .... ♨️ پس اشکالی به توسعه فقه و اصول وارد نیست؛ اشکال به نحوه برنامه‌ریزی حوزه است... @Manahejj
🌀 توقیف کشتی صهیونیست‌ها توسط انصارالله 📝 ابتکار جدید جبهه مقاومت 🔸 شبکه العربیه از توقیف یک فروند کشتی صهیونیستی توسط نیروهای وابسته به جنبش انصارالله یمن خبر داد. 🔺 در همین حال منابع موثق المیادین اعلام کردند: نیروهای دریایی یمن موفق شدند یک کشتی اسرائیلی را در اعماق دریای سرخ توقیف کنند و ۵۲ نفر در این کشتی اسرائیلی بازداشت شدند. ♨️ الجزیره: مقامات اسرائیلی تایید کردند که کشتی توقیف‌شده در دریای سرخ متعلق به یک تاجر اسرائیلی است. ☠ سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: توقیف کشتی توسط یمنی‌ها اتفاق خطرناکی است. @Manahejj
🌀 دود اختلافات مسؤولین مرکز مدیریت در چشم طلاب می‌رود؟! 📠 انعکاس نظر طلاب و اساتید 🔖 موضوع: اختلاف معاونت آموزش و دفتر فقه معاصر و بلاتکلیفی طلاب 💬 یکی از طلابی که به اعتبار اطلاع‌رسانی‌های حوزه انتخاب واحد کرده است: 🔻 قابل توجه فضلای خارج که دروس «شخص اعتباری» و «الفائق» شرکت می‌کنند؛ متأسفانه -علی‌رغم اطلاع‌رسانی‌ها- بدیل بودن این دو درس به عنوان یک سال درس خارج را بخش امتحانات دارالشفاء مردود می‌داند! 🔻 طبق صحبت هایی که با مسئولین مربوطه (در معاونت آموزش دارالشفاء) داشتیم: بخش آموزش حوزه، از بیخ و بن این مطلب رو رد می‌کنند می‌فرمایند که اصلا کی گفته که بدیل یک سال خارج هست که شماها الان طلبکار هستید، موقع انتخاب واحد ابلاغيه نبود و بخاطر همین این مطلب مسکوت مانده تا به الان هم حتی ابلاغيه نیست فلذا ما نمی‌توانیم این دو درس رو بدیل یک سال خارج حساب کنیم! خلاصه بعد از کلی صحبت و ارائه ادله به گردن گرفتند که امسال موقع انتخاب واحد کم‌کاری صورت گرفته اما مطلب همان هست که گفتیم مگر اینکه ابلاغيه جدیدی صادر شود. ♨️ و ما رو ارجاع دادند به آقای رستم‌نژاد (در مرکز مدیریت جمکران) که مسئول مربوطه هستند و دستورات رو ایشون باید بدهد، دستور بدهند ما موظف به اجرا هستیم و الا فلا. ❇️ آنچه عرض شد شرح ماوقع بود، اما با این پاسکاری‌ها دردی از درد طلاب دوا نمیشود الان دو ماه هست که بخاطر کم کاری واحد آموزش در انتخاب واحد و عدم اطلاع رسانی درست، در کلاس ها شرکت میکنیم به امید بدیل بودن از یک سال درس خارج، و حتی الان هم که الان هست اطلاع رسانی نمی‌کنند که طلاب متوجه بشوند و تعیین تکلیف شوند. مبادا قضیه رو کاملا مسکوت گذاشته اند تا اعتراض و تقاضایی شکل نگیرد و کار از کار بگذرد؟! 🔰 از طلاب محترم که درگیر این مسئله هستند تقاضا می‌شود تا از مسئول مربوطه یک تقاضای عمومی شکل بگیرد تا ابلاغ شود که امسال هم کما فی السابق این دو درس بدیل یک سال خارج شود؛ و از سال های آتی اگر تصمیم غیر این بود اطلاع رسانی وافی و کافی قبل از انتخاب واحد صورت بگیرد تا خدای نکرده حقی از حقوق طلاب ضایع نشود. ✅ و در آخر از اساتید محترم این دو درس(شخص الاعتباری و الفائق) تقاضامندیم اگر می‌توانند کاری در راستای رعایت حقوق طلاب انجام دهند و کمک حال تلامیذ باشند. ❌ مسئولین محترم معاونت آموزش حوزه خواهشا در برابر عمر طلاب خود را پاسخگو بدانند و همراهی لازم را انجام دهند. 〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 📌 مناهج نظرات اعضا را بدون رد یا تأیید منتشر می‌کند؛ همچنین آمادگی دارد پاسخ مستدل و مستند مسؤولین محترم را منتشر کند. @Manahejj
هدایت شده از 📻 رادیو مناهج 🎧
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 پادکست علمای مجاهد 🎧 تیزر قسمت چهارم 🎙 نور خدا | آیت اللهِ شهید، آقا نورالله نجفی اصفهانی قدس سره 📌 فایل صوتی پادکست، بزودی در رادیو مناهج... 〰️〰️〰️〰️〰️ 🎧 📻 رادیو مناهج همراه شماست👇🏻 @Manahejj_Radio
هدایت شده از طلبه مدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 خاطره‌ شنیدنیِ آیت‌الله طبسی از راننده سعودی! 🇸🇦 کارفرمای وهّابی دعوتم کرد برای شام؛ دویست نفر وهّابی چفیه قرمز دورهم جمع بودند. ناگهان... 👌 این خاطره را از دست ندهید! 📲 به طلبه مدیا بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/657522961Cbd43c59a42
هدایت شده از 📻 رادیو مناهج 🎧
🌀 در بیان علما 🔰امام خمینی: «این چند قیامی که شاهدش بودیم همه از علما بودند، علمای اصفهان قیام کردند و راسشان مرحوم حاج آقا نورالله بود.» ۱۳۵۸/۰۸/۰۸ 🔰امام خامنه ای: «مرحوم حاج‌آقا نورالله انصافاً از یک نظر، قله‌ی این خاندان (نجفی)است. ایشان از لحاظ علمی، شاگرد میرزا و اصحاب سامره است که چند سالی در آن‌جا زندگی کرده و برگشته...از لحاظ فهم سیاسی هم بسیار مرد فهیم و جلوتر از زمان خودش بود...نکته‌ی دیگری که در مورد ایشان هست، روشن‌بینی و روشنفکری است.» ۱۳۸۵/۰۵/۱۵ 🔰شیخ محمد حسین کاشف الغطا (مرجع بزرگ شیعه و پیشتاز مبارزه با انگلیس): «ستون امت و نور خداوندی که خداوند امتناع از تمام کردنش ندارد. ثقه الاسلام و ترویج دهنده احکام و شیر جنگجویی که در جنگ جدی است و نشانه بزرگ، شیخ ما شیخ بلند مرتبه، شیخ نورالله که خدا بقایش را طولانی کند.» 🔰شهید نواب صفوی: «ملت عزیزترین رجال خود مثل شیخ فضل الله نوری، حا ج آقا نورالله اصفهانی و ... را از دست داده‌اند.» 〰️〰️〰️〰️〰️ 📻 رادیو مناهج همراه شماست👇🏻 @Manahejj_Radio
📠 انعکاس نظر طلاب و اساتید 🔖 موضوع: بلاتکلیفی دروس الشخص الاعتباری و الفائق 💬 طلبه خارج: با سلام خدمت تمامی عزیزان بنده چهار سال درس خارج امتحان داده‌ام و چون (یک نمره و نیم) کسری معدل داشتم سال قبل درس الشخص الاعتباری و الفائق را انتخاب کردم و یک سال تمام از پردیسان تا مدرسه امام کاظم ع صبح ها کلاس می‌رفتم سرانجام ترم اول ۱۸/۵۰ ودترم دوم ۱۶/۵۰ گرفتم و کلی خوشحال شدم که این دو کتاب جایگزین یک درس خارج میشه و معدلم جبران میشه، حالا حدود دو ماه هست که مسؤولان آموزش من را از این اتاق به اون اتاق از دارالشفا به جمکران و از جمکران به دارالشفا پاس میدن و سرانجام میگن درست نمیشه چون چهار سال درس خارج امتحان دادی. این در حالی هست که بنده قبل از اینکه این دو درس را انتخاب کنم از مسؤولین پرسیده بودم که آیا اگه الفایق و الشخص الاعتباری را انتخاب کنم و کلاس برم جایگزین درس خارج میشه و گفتند بله اما حالا سر درگمم. 〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 📌 مناهج نظرات اعضا را بدون رد یا تأیید منتشر می‌کند؛ همچنین آمادگی دارد پاسخ مسؤولین را منتشر کند. @Manahejj
هدایت شده از 📻 رادیو مناهج 🎧
🌀 شهید مدرس: «به راستی حاج آقا نورالله دل دارد. او با این قیام، بزرگترین خدمت را برای اسلام انجام داد.» 〰️〰️〰️〰️〰️ 📻 رادیو مناهج همراه شماست👇🏻 @Manahejj_Radio
هدایت شده از 📻 رادیو مناهج 🎧
حاج آقا نورالله 1_.mp3
19.38M
🌀 بخش اول پادکست «نور خدا در برابر استبداد» 🎧 فصل علمای مجاهد 🎙 عطا یاوری ♨️ آنچه خواهید شنید: 🔺 خاندان و تحصیلات حاج آقا نورالله 🔺 مقابله با فتنه انگلیسی موسیونرها (تیزدال) 🔺 خدمات اجتماعی حاج آقا نورالله 🔺 تقابل حاج آقا نورالله با ظل السلطان برای حفظ میراث تاریخی 〰️〰️〰️〰️〰️ 📻 رادیو مناهج همراه شماست👇🏻 @Manahejj_Radio
28.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 مدح و نقد مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور 🎥 استاد آملی لاریجانی؛ مراسم رونمایی از نرم‌افزار جامع اصول۳ ♨️ مدح: 🔺 امروز حوزه‌های علمیه باید پاسخگوی پرسش‌های متنوع و زیادی باشند؛ 🔻 پاسخگویی نیاز به ابزار دارد؛ ✅ نرم‌افزارهای مختلف نور (جامع فقه، جامع اصول، جامع تفسیر و ...) و امکان جستجو در اینها [ابزار و] امکانات وسیعی را در اختیار قرار می‌دهند بگونه‌ای که برای تتبع و جستجو نمی‌توان دیگر به دو منبع کفایت کرد. ♨️ درخواست‌ها: 1⃣ تسهیل در ارائه نرم‌افزارهای نور هرچه می‌توان دسترسی به این نرم افزارها را تسهیل کنیم؛ به صورت رایگان یا قیمت خیلی پایین در اختیار طلاب قرار بگیرند. 2⃣ محدودیت در کپی کردن متون را بردارید 📌 مناهج: بسیاری از طلاب و اساتید گرانقدر بابت محدودیت‌های ایجاد شده در جامع فقه ۳ و جامع اصول ۳ و ... گلایه دارند که خدمات بزرگ اینچنینی شرکت نور چرا با یک اقدام تنگ‌نظرانه -در ایجاد محدودیت برای انتقال مطالب- باید مواجه شود؟!! امیدواریم همانطور که استاد آملی لاریجانی (رییس هیأت امنای شرکت نور) فرمودند، این محدودیت‌ها نیز بزودی برطرف شوند؛ تا اساتید و محققین براحتی بتوانند به پژوهشهای خویش بپردازند. @Manahejj
🌀 اعلام آتش‌بس ۴ روزه در غزه و تبادل بازداشت‌شدگان 📝 حماس: متن توافق بر اساس خواست مقاومت نوشته شده است 🔸 رویترز به نقل از دفتر نتانیاهو اعلام کرد که این رژیم به توافق آتش‌بس رای مثبت داد. طبق این توافق ۵۰ زن و کودک ظرف ۴ روز آزاد می‌شوند و در طی آن درگیری‌ها متوقف می‌شود. 🔹حماس نیز اعلام کرد: پس از مذاکرات دشوار و پیچیده، اعلام می‌کنیم که به یک آتش‌بس ۴ روز رسیده‌ایم. طی این توافق تمام اقدامات نظامی دو طرف متوقف شده و ۵۰ زن و کودک اسرائیلی در ازای آزادی ۱۵۰ زن و کودک مردم ما آزاد می‌شوند. 🔹همچنین بر اساس این توافق صدها کامیون کمک‌های بشردوستانه، پزشکی و سوختی به تمام مناطق نوار غزه ارسال خواهد شد. 🔹علاوه بر این‌ها حرکت خودروهای نظامی اشغالگران به سمت نوار غزه و پرواز جنگنده‌هایشان متوقف خواهد شد. همچنین اشغالگران متعهد شده‌اند که به کسی حمله یا کسی را دستگیر نکنند. 🔺مفاد توافقنامه مطابق با دیدگاه مقاومت تدوین شده که هدف آن خدمت به مردم و تقویت پایداری آن‌ها در برابر تجاوز است. 🔻در حالی که ما رسیدن به توافق آتش‌بس را اعلام می‌کنیم، تاکید می‌کنیم که دست‌مان روی ماشه باقی خواهد ماند و گردان‌های ما برای دفاع از مردم‌مان مواظب خواهند بود. 🌐 فارس @Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 شیوه‌ای غیر منطقی برای ارتقای اساتید در دانشگاه و نهادهای شبه‌دانشگاهی حوزوی 🎥 امام خامنه‌ای 🔸 این شیوه‌ی عملیّاتیِ رایجی است که چند بار هم بنده درباره‌ی آن صحبت کرده‌ام و آن، مسئله‌ی مقالات علمی است. ♨️ مقاله‌ی علمی را شرط ارتقاء هیئت علمی قرار دادن، به نظر من هیچ منطقی ندارد؛ یعنی واقعاً انسان نمیتواند این را هضم بکند. 🔺 بنده در اینکه ما در مسابقه‌ی علمی دنیا باید سهیم باشیم، شریک باشیم، شرکت کنیم، تردیدی ندارم، حتماً این کار باید انجام بگیرد؛ 🔻 امّا اینکه ما همه‌ی اساتید خودمان را و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور خودمان را موظّف کنیم که اگر میخواهید ارتقاء پیدا کنید، باید بروید پیش فلان مجلّه‌ی معروف دنیا یا مرکز علمی دنیا امتحان بدهید ــ مقاله‌نویسی یعنی این دیگر؛ یعنی مشخّص بشود رتبه‌ی علمی شما از نظر فلان مرکز چه رتبه‌ای است ــ من این را منطقی نمیبینم. بله، مقاله‌نویسی خوب است؛ اینکه تعدادی از اساتید مبرّز کشور در رشته‌های خاصّ خودشان تحقیقات بکنند، مقالاتِ استنادیِ قابلِ توجّه در مطبوعات معتبر دنیا و مراکز علمی دنیا منتشر کنند، بنده با این کاملاً موافقم، این کار باید انجام بگیرد... @Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 صحبت‌های قابل تأمل یکی از مدیران سابق مایکروسافت درباره مقالات ISI 🎥 روح‌الله رحمانی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و از مدیران سابق شرکت‌های مایکروسافت و آمازون 🔸 وقتی میخواستم به ایران مهاجرت کنم. در فرم هیئت علمی مقالات ISI مطرح شده بود. 🔺 در صنعت آمریکا و در دانشگاه‌های برتر آمریکا چنین چیزی را ندیدم. هیچ دانشگاهی در آمریکا بر اساس ISI استاد را ارتقا نمی‌دهد 🔻 نشریه ISI را یک شرکت خصوصی آمریکایی هرسال چاپ می‌کند که خود آمریکایی‌ها هیچ اهمیتی به آن نمی‌دهند. ♨️ ولی در ایران کل وزارت علوم به آن وابسته شده است که باید درست شود. @Manahejj
هدایت شده از 📻 رادیو مناهج 🎧
🌀 تصویری از روزنامه «الاسلام» که مشروح گفتگوهای صفاخانه در آن چاپ می‌شد. 🔰گفتگوهای صفاخانه مجموعه مذاکراتی بود بین اسلام و مسیحیت در اصفهان که دو سال به طول انجامید. در بخش اول پادکست ماجرای گفتگوهای صفاخانه آمده👇👇 https://eitaa.com/Manahejj_Radio/160 〰️〰️〰️〰️〰️ 📻 رادیو مناهج همراه شماست👇🏻 @Manahejj_Radio
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 یکی از برکات آینده‌نگری امام خامنه‌ای 🎥 اولین و بزرگترین حامی «مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور» چه کسی است؟ 👤 استاد آملی لاریجانی @Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 توصیه مهم مرحوم آیت الله ناصری برای مبلغین 🎥 قابل استفاده برای ایام تبلیغی فاطمیه 1⃣ تبلیغ امام زمان 2⃣ تبلیغ رهبری؛ وظیفه روحانیت است همانطور که تبلیغ از اسلام و قرآن و نظام می‌کنند تبلیغ از رهبری هم بکنند. @Manahejj
هدایت شده از 📻 رادیو مناهج 🎧
🌀 خدمات به فرهنگ و تاریخ ایران 🔹 یکی از خدمات به فرهنگ و تاریخ این کشور حفظ آثار تاریخی شهر اصفهان از تخریب بوده است. 🔹 در آن دوره ظل‌السلطان حاکم اصفهان بود و به بهانه‌های مختلف عمارت‌ها و باغ‌های باقیمانده از دوره صفوی را تخریب میکرد. 🔻ظل‌السلطان بیش از ۱۰۰ اثر تاریخی را تخریب کرد. 🔹 حاج آقا نورالله به کمک طلاب و مردم جلوی تخریب بخشی از بناهای مهم شهر اصفهان را گرفت؛ از جمله عشرت‌خانه، میدان شاه(نقش جهان)، درخت‌های چهارباغ و... . 📷 تصویر میدان نقش جهان که با مجاهدت حاج آقا نورالله باقی مانده. در بخش اول پادکست ماجرای نزاع حاج آقا نورالله و ظل‌السلطان بر سر آثار تاریخی آمده👇👇 https://eitaa.com/Manahejj_Radio/160 〰️〰️〰️〰️〰️ 📻 رادیو مناهج همراه شماست👇🏻 @Manahejj_Radio