🌀 تحصیل در حوزه نباید تکبعدی باشد
📝 لزوم توجه به استعدادهای گوناگون
👤 آیت الله جوادی آملی
🔸 سيدناالاستاد مرحوم علامه [طباطبایی] نقل ميكردند كه ما پای درس مرحوم آقای نائينی كه اين مسجد نجف پر از شاگرد بود فكر میکردیم اينها همه درباره فقه و اصول كار میکنند، بعد وقتی بررسی میکردیم، میدیدیم آن دوتا در تفسير كار میکنند، آن دوتا در كلام كار میکنند، آن دوتا در تاريخ كار میکنند، آن دوتا در رجال كار میکنند!
♨️ همه برای فقه و اصول خلق نشدند؛ همه آن گرايش را هم ندارند.
وجود مبارك پيغمبر "صلی الله علیه و آله و سلم" فرمود، وجود مبارک امام صادق "سلام الله عليه" فرمود؛ اين روايت از هر دو نقل شده است كه درست است «طلب العلم فريضة» تحصيل علم واجب است، اما همين دينی كه گفت تحصيل علم واجب است گفت چه چيزی بخوان؛ نه اينكه نگفته باشد؛
گفت آيه محكمه بخوان، فريضه عادله بخوان، سنّت قائمه بخوان، عقايد بخوان، اخلاق بخوان، فقه و اصول بخوان، تفسير بخوان.
🔺 اينچنين نيست كه ما بگوييم آيه محكمه يعنی فقه و اصول، فريضه عادله يعنی فقه و اصول، سنّت قائمه يعنی فقه و اصول اين نيست.
🔻 غرض آن است آن دينی كه به ما گفته «طلب العلم فريضة» گفته چه چيزی بخوان و آن خدايی كه اسلام را به ما داد، استعدادهای گوناگون هم به ما داد. بنابراين اگر عدهای روی روايات تفسيری كار کنند، عدهای روی روايات تاريخی كار کنند، عدهای روی روايات مقتل كار كنند اينها همه برای ما لازم است.
📗 درس تفسیر سوره کهف؛ جلسه ۲۹
#شورای_عالی
#برنامه
📲 نگرشها و دغدغههای حوزه و روحانیت👇🏻
http://eitaa.com/joinchat/3159949328Ce4657829f7
هدایت شده از 📻 رادیو مناهج 🎧
14.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 آیا حضرت خدیجه قبل از پیامبر ازدواج کرده بودند؟!
🎧 برشی از قسمت ششم پادپخش مصطفی
💠 شواهد تاریخی
〰️〰️〰️〰️〰️
📻 فایل کامل ششمین قسمت پادپخش/پادکست مصطفی را از طریق لینک زیر در رادیو مناهج بشنوید👇
https://eitaa.com/Manahejj_Radio/461
〰️〰️〰️〰️〰️
💚 اگر میخواهی در ساخت پادکستها شریک باشی، واریز به شماره کارت👇
6037997750003585توضیح کمک مالی:👇 https://eitaa.com/Manahejj_Radio/392 〰️〰️〰️〰️〰️ #مصطفی #تاریخ_انبیا 📻 رادیو مناهج همراه شماست👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2812674312C2b3579343e
🌀 گواهی خون آرمان!
🔻شهادت مظلومانه تو در خیابانهای اکباتان، گواهی روشنی بود بر ابطال شعار دروغین زن، زندگی، #آزادی!!
🌷 ششم آبان بود که نامت در زمره یارانِ راستین ولایت، حک شد؛ ای طلبه بسیجی، شهید آرمانِ عزیز.
#آرمان_عزیز
@Manahejj
استاد فرخفال.mp3
1.81M
🌀 نخالههای شیطانی، مجمع محققین و مدرسین
🎙 استاد فرخ فال؛ ۶ آبان ۱۴۰۳
♨️ دست اجانب از آستین کسانی که خود را خودی میدانند بیرون میآید.
♨️ قبل از انقلاب هم دستنشاندههای ساواک بین معممین بودند.
♨️ خدعه یهود با اسلام ناب کار دارد؛ نه با اسلام آمریکایی و شیعه لندنی.
♨️ وقتی صدای دشمن بالا میرود، نخالههای داخلی از لانه خود بیرون میآیند.
#نفوذ_در_حوزه
#مجمع_محققین
#مارهای_خوش_خط_و_خال
📲 نگرشها و دغدغههای حوزه و روحانیت👇🏻
http://eitaa.com/joinchat/3159949328Ce4657829f7
هدایت شده از حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
👓 تصاویر ماهوارهای نشون میده حرم امام در نقاط متعدد مورد اصابت موشکهای اسرائیل بوده😳😳
❌ اینو خودم الکی زدم تا ببینید فیک درست کردن چقدر راحته!
طرف اومده دوتا عکس ماهواره ای از بیابون گذاشته یه جاش یکم تیرهتر شده!
همونو زده اینجا نشونمیده اسرائیل پدافند فلان رو زده!
❌ خود اسرائیلیا میگویند نتیجه حملات هنوز مشخص نیست اینها کلی تصاویر از نقاط مختلف کشور پخش کردند که اگر واقعا تصاویر واقعی پدافند باشه اصلا نشرش جرمه!
ولی در ایتا راحت و پرتعداد دارند گسترش میدهند!
اسرائیل چه حالی میکنه وقتی اینها هستند!
@HozeTwit
بیانات رهبری-دیدار خانواده شهدا.pdf
1.93M
🌀 اگر تا کنون موفق به مطالعه کامل بیانات بسیار مهم امام خامنهای در دیدار خانوادههای شهدای امنیت نشدید، از طریق فایل پیوست میتوانید این بیانات را مطالعه کنید
🎧 صوت کامل بیانات
khl.ink/f/58106
📹 فیلم کامل بیانات
khl.ink/f/58105
〰️〰️〰️〰️〰️
📌 مطالب مرتبط:
🌀 مراقب باشید آقا را از شما نگیرند و دشمن را آقای شما کنند!👇
https://eitaa.com/manahejj/8638
#امام_جامعه
#خط_تبیین
📲 نگرشها و دغدغههای حوزه و روحانیت👇🏻
http://eitaa.com/joinchat/3159949328Ce4657829f7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 هشدار دادسرای ویژه روحانیت به برخی اساتید که عنوان #محقق روی خودشان گذاشتند!
🎥 دستور صریح رئیس قوه قضائیه مبنی بر پیگیری بیانیه خلاف امنیت مجمع موسوم به #محققین
🔺 استاد و محقق نباید حرفی بزند و بیانیهای بدهد که خلاف امنیت ملی باشد.
🔹 رژیم آدمکشی که بیش از ۴۰ هزار نفر را به شهادت رسانده مستحق بالاترین مجازاتهاست.
🔹 نمیشود فردی به عنوان استاد حوزه و یا محقق بیاید حرفی خلاف امنیت بزند و آن را اصلاح نکند. اگر جبران نکنند دادسرای ویژه روحانیت حتما برخورد خواهد کرد. برخی حرفها در این مقطع زمانی و در مقابل این رژیم بسیار سنگین است.
📌 مناهج:
توقع این بود که جامعه مدرسین و مرکز مدیریت حوزههای علمیه نیز با همین صراحت ورود کنند...
#نفوذ_در_حوزه
#مجمع_محققین
#مارهای_خوش_خط_و_خال
📲 نگرشها و دغدغههای حوزه و روحانیت👇🏻
http://eitaa.com/joinchat/3159949328Ce4657829f7
12.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 ما قدردان حافظان امنیت و خانواده معزز ایشان هستیم
🌷 داغ این لالههای پرپر داغ سنگینی است؛ امثال این جوانان با رشادت از خون خود گذشتند تا ایران اسلامی همچنان سرافراز و راستقامت بایستد.
🔥 ای کاش سکولارهای لیبرال و معمم حوزوی هم ذرهای درک از جهاد و شهادت داشتند و امثال گروهک محققین و مدرسین، بجای اینکه بلندگوی اسرائیل باشند، شجاعت را به دیگران دیکته میکردند؛ نه وادادگی و بزدلی و ترس را...
#خط_تبیین
#شهدای_امنیت
📲 نگرشها و دغدغههای حوزه و روحانیت👇🏻
http://eitaa.com/joinchat/3159949328Ce4657829f7
🌀 پیام برخی از مؤمنین عراق به استاد اراکی پیرامون مجمع محققین و مدرسین
💬 سماحة آية الله الشيخ محسن الاراكي دام ظله سمعنا في الآونة الاخيرة
عن مركز اسمه مجمع محققين ومدرسين الحوزة في قم بوصفكم من
اعضاء جامعة مدرسين الحوزة ومن الهيئة الرئيسة لهذه الجامعة
نود منكم توضيح علاقة هذا المركز بالحوزة العلمية في قم المقدسة
السيد مؤيد الحسيني
📝 ترجمه: جناب حضرت آیت الله شیخ محسن اراکی دام ظلّه
اخیراً خبری در مورد مرکزی به نام «مجمع محققان و مدرسان حوزه» در قم شنیدهایم. با توجه به اینکه حضرتعالی از اعضای جامعۀ مدرسین حوزه و هیئت رئیسۀ این جامعه هستید، از شما تقاضا داریم رابطۀ این مرکز با حوزۀ علمیۀ قم را توضیح دهید.
با احترام
سید مؤید حسینی
〰〰〰〰〰
پاسخ استاد اراکی
پاسخ عربی: اینجا
ترجمه:
بسم الله الرحمن الرحیم
این مرکز و گروه هیچ ارتباطی با جامعۀ مدرسین و حوزۀ علمیه ندارد. اعضای آن به عنوان اساتید یا مدرسان شناخته شده نیستند و اهداف و دستگاهى که پشت آن قرار دارد، مشخص نیست. از خداوند سبحان میخواهیم که حوزههای علمیۀ مقدس ما را از شر منحرفان و عمّال صهیونیستها و مستکبران حفظ نماید.
محسن اراکی
📌 مناهج:
اینکه دلسوزان مدام نسبت به خطر مماشات #جامعه_مدرسین با گروهک منحرف مجمع محققین و مدرسین هشدار میدهند، به همین دلیل است که نه فقط در ایران، بلکه مردم منطقه هم نسبت به مواضع حوزه علمیه قم به خطا افتاده و نگران شدهاند.
#نفوذ_در_حوزه
#مماشات
#مارهای_خوش_خط_و_خال
📲 نگرشها و دغدغههای حوزه و روحانیت👇🏻
http://eitaa.com/joinchat/3159949328Ce4657829f7
هدایت شده از 📻 رادیو مناهج 🎧
10.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 سن حضرت خدیجه هنگام ازدواج با پیامبر
⁉️ ۲۸ یا ۴۰
🎧 برشی از قسمت ششم پادپخش مصطفی
💠 شواهد تاریخی
〰️〰️〰️〰️〰️
📻 فایل کامل ششمین قسمت پادپخش/پادکست مصطفی را از طریق لینک زیر در رادیو مناهج بشنوید👇
https://eitaa.com/Manahejj_Radio/461
〰️〰️〰️〰️〰️
💚 اگر میخواهی در ساخت پادکستها شریک باشی، واریز به شماره کارت👇
6037997750003585توضیح کمک مالی:👇 https://eitaa.com/Manahejj_Radio/392 〰️〰️〰️〰️〰️ #مصطفی #خدیجه #تاریخ_انبیا 📻 رادیو مناهج همراه شماست👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2812674312C2b3579343e
هدایت شده از 📻 رادیو مناهج 🎧
Mostafa-07-(manahej.ir).mp3
25.51M
🌀 قسمت هفتم پادپخش مصطفی
🎧 تاریخ تحلیلی زندگی پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم)
🎙 عطا یاوری
🔻 این قسمت: ماجرای بعثت پیامبر
🔹 حالات پیامبر قبل از بعثت
🔹 معنای بعثت
🔹نزول اولین آیات قرآن
🔹 نقد یک گزارش ساختگی از حال پیامبر بعد از نزول وحی
🔹 سه سال دعوت پنهانی
🔹 اولین افرادی که مسلمان شدند
🔹 اولین گروههایی که جذب اسلام شدند
〰️〰️〰️〰️〰️
💚 اگر میخواهی در ساخت پادکستها شریک باشی، واریز به شماره کارت👇
6037997750003585توضیح کمک مالی:👇 https://eitaa.com/Manahejj_Radio/392 〰️〰️〰️〰️〰️ #مصطفی #تاریخ_انبیا 📻 رادیو مناهج همراه شماست👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2812674312C2b3579343e