کاندیدا نشوید(1).pdf
672.9K
📝متن نامه بیش از ۷۰۰ نفر از ادوار و فعالین #جنبش_دانشجویی خطاب به روسای قوای #قضاییه و #مقننه:
« کاندیدا نشوید...»
❗️امیدواریم دلایل ما برخی از مهمترین چالشهایی را که حضور شما ایجاد میکند، روشنتر کرده باشد. بگذارید یکبار در کنار تمام دعوتهایی که از شما برای حضور در انتخابات میشود، ما شما را #دعوت_به_نیامدن کنیم. امید میرود که این نیامدنِ شما و تداوم بهبود عملکرد قوهی قضائیه و مقننه به دست شما، با قرار گرفتن در کنار یک #دولت_جوان_حزباللهی، فردایی روشن را برای کشور رقم بزند.
📌به همراه اسامی امضاکنندگان
@marghoomat
May 11
نان و ایمان.mp3
948.6K
🔺خدایا به من #زیستنی عطا کن که در لحظه مرگ بر بی ثمری لحظه ای که برای زیستن گذشته است، #حسرت نخورم. و مُردنی عطا کن که بر بیهودگی اش #سوگوار نباشم.
🔺 خدایا تو چگونه #زیستن را به من بیاموز، چگونه #مُردن را خود خواهم آموخت.
🔺 خدایا رحمتی کن تا ایمان، #نام و #نان برایم نیاورد، قوتم بخش تا نانم را و حتی نامم را در خطر #ایمانمان افکنم.
#علی_شریعتی
@marghoomat
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
💠 شماره ۵۲۵ هفتهنامه ۹دی منتشر شد
👈فردا شنبه روی دكههای مطبوعات
🔻خاموشی نظارت بر سازمان اوقاف
🔹گزارش ۹دی درباره چرایی تعلل مجلس و سازمان بازرسی در نظارت، تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف و امور خیریه
🔻قوه قضائیه با قوه قضائیه برخورد کند!
🔹آزادی طبری، فرار میمندینژاد و اعتباربخشی به سلاحورزی از مصادیق برهم زدن امنیت روانی و ذهنی جامعه است
🔸اتاق بازرگانی یا کانون فتنهگران علیه مردم؟!
🔸 تولید حداکثری گاز؛ بدون برجام بدون توتال
🔸خطای راهبردی در مواجهه با کشف حجاب
♨️ فروش نسخه pdf هفته نامه ۹ دی ♨️
با توجه به درخواست مکرر برخی علاقمندان داخلی و بویژه عزیزان خارج از کشور، از سال ۹۸ فروش نسخه دیجیتال ۹دی آغاز شد. برای خرید نسخه PDF روی لینک زیر بزنید:
jaaar.com/kiosk/archives/9day
هفته نامه ۹ دی 👇
http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
مدیر مسئول 👇
http://eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
...
🔴 استحاله عدالتخواهی و مرگ انقلابی گری!
🔺مروری بر پروژه ایتانیزه کردن جنبش دانشجویی!
بخش اول.
🔹اینکه رودخانه عدالتخواهی و تفوق امر سیاسی بر تشکل های دانشجویی و مجموعه های فعال انقلابی حاضر در صحنه در پشت سد ایتانیزه کردن اتمسفر فضای سیاسی چنان به دریاچه ای آرام و دلنشین مبدل می شود که گویی اصلا از ابتدا برای رسیدن به همین غایت پدید آمده بود را نباید موضوع ساده و بی اهمیتی در نظر گرفت. در واقع نه تنها ایتانیزه کردن جریان عدالتخواهی انقلابی یک حادثه طبیعی و عادی نیست بلکه برعکس، کمی فاصله گرفتن از آغاز و پایان این اتفاق این ذهنیت را القا می کند که اینها اساسا دوماجرای ماهیتاً متفاوتند که هریک در دل تاریخ مسیر خود را رفته اند و از سر حادثه مرگ یکی با تولد دیگری مقارن گشته است. جنبشی دانشجویی و انقلابی که با مفاهیم عدالت، برابری، جامعه طبقاتی، فساد ساختاری، دفاع از حقوق ملّت، مستضعفین، مردم، مستکبران، آزادی انتقاد، و در یک کلمه «آرمانخواهی» هویت یافت و سازمانی که با مفاهیم کارآمدی، توسعه، برنامه ریزی، تخصص، بهینه سازی و رشد اقتصادی و در یک کلمه «مدیریت» بر جای آن نشست.
🔹آنچه با آن مواجهیم را می توان با تحول از Politics به Policy یا از عمل سیاسی به سیاستگزاری توضیح داد. با بهره گیری از ادبیات جامعه شناختی و بویژه اندیشه ماکس وبر می توان مهمترین تمایز میان این دو را در این دانست که Politics از جنس عقلانیت ارزشی و Policy از جنس عقلانیت ابزاری است. موضوع اولی «اهداف» و موضوع دومی «وسایل» است. در Politics یا عمل سیاسی بحث اصلی درباره اعتبار آرمانها و ارزیابی ساختارها و اراده های سیاسی از حیث تطابق آن با ارزشها و اهداف است، اما Policy یا سیاستگزاری با مفروض گرفتن اهداف صرفا خود را دلمشغول ارتقاء کارکرد درونی یک سیستم می بیند. از منظر عمل سیاسی یک سیستم همواره به واسطه التهاب دائمی امر سیاسی و تحول در معانی و اهداف و نیاز به سنجش همیشگی ساختارها با آرمانها «در حال تأسیس» است اما از منظر سیاستگزاری هر سیستمی یکبار تأسیس می شود و پس از آن باید کوشید که کارایی آن نظام را حفظ کرد و یا ارتقاء بخشید. آرمانخواهان عامل سیاسی دلمشغول «تحول و تکامل» یک نظامند و سیاستگزاران دلمشغول «اداره» آن. از این حیث مردان سیاسی به سازندگان ماشین دولت شبیهند و سیاستگزاران به مکانیک ها و تعمیرکنندگان آن. از یک منظر دیگر زمانی که اهالی پلیسی درباره کارایی ماشین و زودتر به مقصد رسیدن و رفاه حال مسافران در طول راه و مدیریت مصرف سوخت برنامه ریزی می کنند، اهالی پلیتیکز از خودِ مقصد و صدق راه در رسیدن به هدف پرسش می کنند. در حالیکه سیاستگزاران به «توسعه» نظام موجود می اندیشند، سیاست ورزان در «تعالی» وضع سیاسی موجود چون و چرا می کنند.
🔹بنابراین وقتی می گوییم مجموعه هایی چون ایتان و بیان قرائتی خاص از «مسأله محوری»، از عدالتخواهی و انقلابی گری سیاست زدایی کرده است، مرادمان همین تبدیل و تبدل و استحاله Politics به Policy است. اینها را صرفا نباید دو رویکرد در تحلیل مسائل دانست، بلکه اینها را باید دو جهانبینی در فهم جامعه و سیاست و دولت و حتی چیستی مشکل و مساله تلقی کرد. سیاستگزار الزاما تاریخ، جامعه، سیاست و فرهنگ را چون ماشینی می بیند که اگر «خوب کار کند» هیچ حادثه ای رخ نخواهد داد. از این جهت است که به دو صفت جدید برای سیاستگزار مستقر در حاکمیت دست می یابیم: از آنجا که تلقی مکانیکی از حرکت تاریخ دارد و برای مهار آن قائل به مهندسی اجتماعی است، تکنوکرات است و از آنجا که هدف هدفستیز او «به سامانی» و صرفاً «نظم امور» است عمیقاً محافظه کار است. تکنوکرات سیاستگزاری می کند تا بی نظمی را مهار کند: او تغییر ایجاد می کند تا تغییر را از میان بردارد.
🔹در نگاه تکنوکرات، همه چیز به تکنیک و تکنولوژی فروکاسته می شود. مسأله مجموعه هایی چون ایتان کارآمدیِ «ماشین دولت» یا در مقیاس کلان تر «ماشین حاکمیت» است و همواره این کار را با بهبود «روش ها و تکنیکها» انجام می دهد. از این منظر تکنیک مانند تکنولوژی امری یونیورسال است و تنها کافیست که به انتقال آن اقدام کرد. «انتقال فناوری» استعاره ی بنیادین نحوه ی نگرش تکنوکراتهای مذهبی به جهان است که بر پایه آن اقتصاد، دانشگاه، علم، فرهنگ، جامعه، سیاست، مدرسه و یا به اصطلاح خودشان «سیستمهای اجتماعی» را در نسبت با «تجربیات جهانی» تحلیل و ارزیابی می کنند. با اینحال پاسخ در هر پرسشِ توسعه ای همواره یک چیز است: انتقال فناوری.
@marghoomat
🔴 استحاله عدالتخواهی و مرگ انقلابی گری!
🔺مروری بر پروژه ایتانیزه کردن جنبش دانشجویی!
بخش دوم.
🔹بنابر آنچه گفته شد تکنوکرات را باید لایه کارشناسان طبقه محافظه کار نظام سیاسی-اجتماعی دانست که دولت و جامعه را در جهت حفظ یک وضع سیاسی خاص مهندسی می کنند. تکنوکرات از درون عالم خود که به کار و بار خود می نگرد، کار خود را کاملا علمی، خنثا، بی جهت و در راستای قواعد علمی تجربه شده ی توسعه ی کشورها می بیند، و به هیچ وجه نسبت به ماهیت سیستمی که اداره، سیاستگذاری و تضمین کارآمدی آنرا بر عهده دارد واقف نیست. تکنوکرات کاملاً با اسامی و معانیِ نظامهای مختلف اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و اخلاقی و تاریخی -که ملغمه خاصی از آنها را با توجه به ماهیت مفروضات خود پیاده می کند- بیگانه است و می پندارد که با نشاندن «خوب حکمرانی کردن» بر کرسی «حکمرانی خوب» توانسته رندانه کل تاریخ فلسفه سیاسی و فلسفه اخلاق را دور بزند. این بیماری البته اگر در زادگاه غربی خود مباحث فلسفی بسیاری را برانگیخته و بعنوان یک بن بست تاریخی و تمدنی بویژه از سوی اندیشمندان اروپایی مورد بررسی قرار گرفته، در ایران ماهیتی کاملاً وارداتی و استعماری دارد. ریشه نفوذ تکنوکراتها در حاکمیت ایرانی به تأسیس سازمان آمریکایی برنامه و بودجه در ایران و کودتای انگلیسی-امریکایی 28 مرداد باز می گردد که نقشی اساسی در جهت چپ زدایی، سیاست زدایی و جلوگیری از تغییر رژیم پهلوی در دوران جنگ سرد بر عهده داشتند. علی رغم انقلاب اسلامی و خلع ید امریکاییان، متأسفانه تکنوکراتها همچنان در نظام جدید هم دست بالاتر را در سیاستگزاری و اداره حاکمیت دارند و پروژه مدرنیزاسیون ایران را، هرچند به صورتی بی بنیاد و آشفته در مقایسه با برنامه های توسعه ی پیش از انقلاب و البته اینبار با پوششی اسلامی و مقدس، پیش می برند.
🔹از آنجا که سیاستگزاران و تکنوکرات ها در مراکزی نظیر ایتان و کلیه ساختار کارشناسی دولت و حاکمیت، تنها به توسعه وسائل و یا به تعبیر درست رهبری «اداره کشور» مشغولند، ثمره تلاشهای آنها عملاً نه در سبد آرمانهای انقلاب اسلامی بلکه در سبدِ سخت افزار یا صرفاً حفظ و تقویت صورتِ نظام می ریزد. تکنوکراتها اگرچه با زیرکی تصور می کنند که با گرفتن زهر سیاسی مفاهیم و مقولات و مثلاً تبدیل مستضعفین به محرومین یا قشر آسیب پذیر، مظلومیت به نارضایتی، استبداد به اقتدار، مردم سالاری به مقبولیت، سرمایه داری به رشد اقتصادی، جامعه بی طبقه به کاهش ضریب جینی، قومیت ستیزی به وحدت ملی، استکبار ستیزی به حفظ منافع ملی، علم به مدرک، فرهنگ به رسانه، معنویت به مناسک، و عدالت به کارآمدی توانسته اند که بنیادهای سیاسی و انقلابی جامعه را افسار زنند و با سیاستهای خود مهندسی آنرا به دست گیرند، اما غافل از آنند که برقرار شدن این معادلات تنها در ذهن آنها و نه در جهان واقع اتفاق افتاده است و تنها این تکنوکراتها هستند که در طول این سالیان از حقیقت مفاهیم استضعاف، ظلم، استبداد، جامعه طبقاتی، استکبار، علم، فرهنگ، معنویت و عدالت غافل بوده اند و نه تنها اکنون هیچ سخنی درباره این مقولات ندارند بلکه خود مهمترین عامل این عقب ماندگی در پیشرفت انقلاب اسلامی محسوب می شوند. این نکته ی اساسی بیان بسیار مهم رهبر انقلاب است که «تمام دستگاه های نظام مشغول اداره کشورند و تا کنون هیچ نهادی مسئولیت رصد اهداف انقلاب و ارزیابی راهی که آمده ایم در نسبت با آرمانها را نداشته است». نکته ای در نقد خلأ امر و فکر و عمل سیاسی و غلبه مدیران و تکنوکراتها بر نظام سیاسی ما، که به نظر می رسد روی دیگر توقف فرهنگی و نرم افزاری و اکتفا به توسعه سخت افزاری در چهار دهه گذشته است.
🔸 صریح می گویم؛ یکی از علتهای اخته شدن و غیرسیاسی بودن بدنه مهمی از جریان دانشجویی که اساسا از امر سیاسی فراری می باشد، تفوق دادن ادبیاتی غلط از کار تخصصی و مساله محوری در فضای جنبش دانشجویی بوده است. ادبیاتی که امروز حتی بانیان اولیه ی آن هم قبول دارند در جاهایی زیادهروی کردند و نمک غذا را آنقدر شور کردند که امروز پشیمان اند. این جریان خواسته یا ناخواسته جنبش دانشجویی را دچار چنان باتلاقی کرد که حالاحالاها باید برای بیرون آمدن از آن دست و پا بزند. الغرض؛ اگر دنبال علت یابی انفعال امروز جنبش دانشجویی و بخشی از جریان انقلابی می گردید، صرفا به امت، آدرس خانه روحانی و هاشمی و... را ندهید، خیر! بلاشک مقصر حداقل بخشی از وضعیت موجود تکنوکراتهای جوان مساله محوری می باشند که پروژه سیاست زدایی در دانشگاه ها را به خوبی کلید زدند و امروز دارند میوه های آن را می چینند!
@marghoomat
دین همه دین است.pdf
2.44M
🔺جزوه خواندنی «دین همه دین است»
⬅️ گفتاری از وحید جلیلی
#کپسول_مطالعاتی
@marghoomat
حد آزادی تا کجاست!.mp3
3.66M
⭕️ حد آزادی کجاست؟!
🔹#محیط_اجتماعی از طریق تسهیل یک انتخاب، و دشوار کردن انتخابی دیگر، روی فرد اثر میگذارد.
🔸 طبق حدیث «کاد الفقر ان یکون کفرا»، فقری که در اثر حاکمیت روابط ظالمانه اقتصادی گریبان یک فرد را میگیرد، او را به کفر نزدیک میکند نه مجبور.
🔹 محیط اجتماعی نقش آسانکننده يا دشوارکننده تغییرات دروني دارد؛ از اين رو، در هدايت يک جامعه به سوي #فلاح، نمیشود به وضع محيط اجتماعی به کلی #بیاعتنا بود...
به این ترتیب مساله #امربهمعروف و #نهیازمنکر در اسلام مطرح میشود.
🔸بنابراین در نظام اسلامی آزادیهای اجتماعی حدودی دارد:
➖اول، #آزادی یک فرد تا آنجا اعمال شود که به آزادی دیگران ضربه نزند.
➖دوم، آزادیهايی که محیط را فاسد میکند و زمينهها را برای رشد فساد در جامعه آماده میکند، #ممنوع است.
🔸یعنی به انسانها اجازه داده نمی شود که مطابق میل، هوا و هوس خودشان زندگی کنند، هر جور که #دلشان می خواهد! مثلا بیایند در خیابان یک ترانه ی فاسد کننده که انسانها را به سوی ابتذال تحریک می کند پخش کنند و بگویند ما میخواهیم این را گوش دهیم و بزنیم و برقصیم!
🔸اینجا در نظام اجتماعی اسلامی گفته می شود که شما در اعمال آزادی شخصی تون تا این نقطه نمی توانید جلو بیاید و برای شما مرز گذاشته شده است. چرا؟ برای اینکه این نوع آزادی زمینه اجتماعی را برای آسان تر شدن نفوذ #فساد در انسانهای دیگر و به بی راهه کشاندن انسانهای دیگر آماده می کند.
#سید_محمد_بهشتی
@marghoomat
⭕ حزب الله در دام سیاست زدگی و سیاست بازی
🔸از همان روزی که سیاستبازی وجود داشته سیاستزدگی هم به نافش بسته بوده و بالعکس. دوقلو هستند این دیرزادان و از جبر تقدیر یکی نابغه ازکاردرآمده و آن دیگری نارس. آنکه نابغه است سیاستباز است که خوب بلد است به بازی بگیرد همهچیز را و همهکس را. ذوق و استعدادش در سرکار گذاشتن خلق عالم است و مشغول کردنشان به هر آنچه مایه هرروزینگی است و آگاه کردنشان به چیزهایی که غافلشان کند و راه بردنشان در گمراهی.
🔸سیاستباز چشم پرکن است و گوشنواز. استاد است در زبانبازی و قصهپردازی و اینکه میگویم سیاستباز، نه فکر کنی که این کمالات مختص و مخصوص قدرتمندان و دولتمردان فقط تواند بود که این ظلمی است در حق حاشیهنشینان معرکهگردانی که هنوز دست بر کرسی قدرت نرسانده و از نردبان ریاست و وزارت و وکالت بالا نرفته، مقامات و درجات سیاستبازی را به اعلی درجه حائزند و حافظ.
🔸سیاستباز همهچیز را ابزار میبیند. حتی آدمها را و شاید بگوییم بیشتر از هر چیز آدمها را. آدمها هدف نیستند. ارزش آدمها در کاربردی است که دارند و او به راه بردن آدمها نمیاندیشد بلکه به پله کردنشان فکر میکند و اگر نشد؛ کله کردنشان و سیاستباز خود سیاستزده است. همان سیاستزدهای که طعم برخورداری را چشیده است. سیاستزدهها آنگاهکه طعم قدرت، ثروت و شهرت را تجربه کنند دگردیسیشان شروع میشود و کمکم میآموزند که چگونه باید بهجای فریب خوردن فریب داد. چگونه باید طوری بود و طور دیگری نمود. سیاستباز شغلش سیاست است نه رسالتش، و هدفش سیاست است نه تکلیفش و اگر شغلش را از او بگیری هیچ نمیماند.
🔸 سیاست زدگی یعنی ندیدن ناکافی بودن سیاست برای هدایت. سیاستزدگی یعنی مصلحتزدگی. یعنی به دنبال آسانترین راهحل بودن، دنبال کوتاهترین مسیر بودن. یعنی التزام عملی به «هدف وسیله را توجیه میکند». یعنی همواره به دنبال توجیههای دم دست بودن. سیاستزدگی یعنی نظام را در سیاست و سیاست را در قدرت خلاصه کردن و به آن امید بستن و هر ترفندی را برای به چنگ آوردن یا حفظ آن به کار گرفتن.
🔸سیاست زده به همه آنچه که میشنود گوش نمیکند و به همه آنچه که میبیند نمینگرد. خیلی جاها میبیند و چشم میبندد و خیلی جاها چشمبسته میبیند. رویدادها،حرفها و حدیثها،موضعگیریها و... برای او ابزارند نه عبرت. آن چیزی نیستند که واقعاً هستند آن چیزی هستند که او میپندارد یا دوست دارد بپندارد که هستند. سیاستزده عاشق جزئیات است. تکههای کوچکی از وقایع، نظریات و مواضع و عملکردها که در بنای پیشساخته ذهنی او به کار میآیند، ارتباط و پیوند آنها را اما او خود از پیش تعیین کرده است.
🔸آنجا که سیاستبازی و سیاستزدگی رواج داشته باشد بردوباخت هم عجیب معنا پیدا میکند و کار بدانجا میرسد که «بردوباخت» اصل میشود و معیار و انگیزه میشود برای هر کار و لاجرم عرصه بر دیگر انگیزهها تنگ میشود و راه بر آنان که به عشقی دیگر به میدان آمدهاند پر سنگ. تنها مسیر هموار سیاست میشود و سیاستبازی. فرهنگ، اعتقاد، باور، درد، دلسوزی، عشق، ایمان، همه و همه در سایه قرار میگیرد. طفیلی میشود.
وسیله، ابزار، حربه، بهانه میشود و آنچه میماند سلایق و علایق و ذوائق سیاستبازان و سیاستزدگان است که میاندار میداناند.
🔸سیاستزدگی که اوج بگیرد دیگر همپالکیهایش را هم دور خودش جمع میکند و سیاست قهوهخانهای میشود که پاتوق عملگرایی و قدرت طلبی است و نه محرابی که عرصه مسئولیت و جهاد و اصلاح و نظامسازی.
و دور میافتد دست کسانی که بهتر شعار میدهند بیحساب و کتابتر تحلیل میدهند و پرشورتر تقبیح یا تجلیل میکنند.
🔸فرد سیاستزده بیش از آنکه سیاست داشته باشد سیاستبازی دارد. بیش ازآنچه اسلام دارد اسلامنمایی دارد. بیش ازآنچه روشنفکری دارد روشنفکرمآبی دارد. بیش ازآنچه حرف دارد حرافی دارد. بیش ازآنچه درد دارد فریاد دارد و این یعنی چه؟ یعنی فاصله بین بود و نمود. قول و فعل. تعبیر سادهترش دروغ.
🔸هر حرف حقی در جامعه سیاستزده بلافاصله تبدیل میشود به چماقی برای کوبیدن کسی. کانه اصل حرف نیست که ارزش دارد بلکه کاربردش، کارکردش، استفاده یا سوءاستفادهای که میشود از آن کرد است که به آن قیمت میدهد و بدینترتیب هر کار زشتی هم در صورتی محکوم میشود که محکومیتش فایده فوری و فوتی برای منافع و مصالح مقطعی و موقتی داشته باشد.
🔸نسلی جدید از نیروهای انقلابی باید بیایند که فارغ از حماقتهای مقلدانه و زرنگیهای سیاسیکارانه به درانداختن طرحی نو بیندیشند. نسلی که ببیند سردرگمی سیاستزدگان را در برهوت روزمرگی و سرگرمی سیاستبازان را به سرگرم کردن سیاستزدگان. باید ازآنچه میگویند بگذریم. به آنچه میکنند بیندیشیم. حقیقت را فدای مصلحت نکنیم و اینهمه آسان نیست.
@marghoomat
_-13.pdf
17.35M
🔺 جزوه «خیانت به فرمانده»
⬅️ نوشتاری از کامران غضنفری
#کپسول_مطالعاتی
@marghoomat
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
💠 شماره ۵۲۶ هفتهنامه ۹دی منتشر شد
👈فردا شنبه روی دكههای مطبوعات
🔻تعامل با دنیا بدون برجام و FATF
🔹موفقیتهای پیدرپی دولت سیزدهم در برقراری ارتباط سیاسی و اقتصادی با کشورهای دنیا
🔻ایرانِ علی
🔹عید بزرگ غدیر، عید امامت، ولایت و حکومت اسلامی مبارک باد
🔸بینوایان غرب!
🔸 تصویر واقعی فرانسه
🔸هدیه رئیسی به آمریکاییها
♨️ فروش نسخه pdf هفته نامه ۹ دی ♨️
با توجه به درخواست مکرر برخی علاقمندان داخلی و بویژه عزیزان خارج از کشور، از سال ۹۸ فروش نسخه دیجیتال ۹دی آغاز شد. برای خرید نسخه PDF روی لینک زیر بزنید:
jaaar.com/kiosk/archives/9day
هفته نامه ۹ دی 👇
http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
مدیر مسئول 👇
http://eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
...
امروز ساعت 17 در خدمت دوستان عزیزم در برنامه «شانزده آذر» خبرگزاری دانشجو خواهم بود.
@marghoomat
مرقومات/علی ریاحی پور
امروز ساعت 17 در خدمت دوستان عزیزم در برنامه «شانزده آذر» خبرگزاری دانشجو خواهم بود. @marghoomat
فیلم کامل گفت و گو ی صریح، شفاف و آسیب شناسانه بنده و جناب مرادی دبیر اسبق اتحادیه انجمن های اسلامی مستقل در برنامه شانزده آذر را اینجا ببینید 👇 👇
https://www.aparat.com/v/27XpC
پ.ن: سابقا هم مناظراتی با دبیر اسبق اتحادیه دانشجویی دفتر تحکیم وحدت و بچه های بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق داشته ام؛ اگر این گفت و گوها را کامل دیده باشید به عمق تفاوت نگاه سیاسی و اندیشه ای و اختلافات سلیقه ای ما در عرصه های مختلف با برخی از دوستانمان پی خواهید برد.
🔺مناظره با دبیر اسبق اتحادیه دفتر تحکیم وحدت
https://eitaa.com/marghoomat/435
🔺مناظره با معاون اسبق تشکیلات بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق
https://eitaa.com/marghoomat/502
@marghoomat
⭕اسلام و انقلاب را از شر اینان نجات دهید!
🔸امروز جامعه اسلامی ما عمیقا اسیر است. اسیر دست خناسانی که دین را طُعمه، مذهب را دُکان و جمهوری اسلامی را چُنان سفره ای پهن شده می بینند. بیش از پیش مبتلاایم، مبتلای به بیماری نفاق، سالوس صفتی و تلون.
وقتی کنشها، مواضع و اقدامات برخی ملبسین به لباس دین، اسلام و انقلاب و... را می بینم و می شنوم رعشه و تشنج همه وجودم را فرا می گیرد. می لرزم و می سوزم. تاریخ اسلام برایم تداعی و تصویر می شود. تصویر کسانی که امروز فرزندان معنوی شان به سنت و سیره اسلاف شان عمل می کنند.
🔸آری همان تزویرگرانی که در بدر وقتی با اسلام می جنگیدند به هُبَل قسم می خوردند و در صفین و کربلا به الله. روزی قرآن را به تیر می زدند و در صفین قرآن را به سرنيزه. چه زیبا پیامبر اسلام به علی(ع) گفت که در دوران من جنگ، جنگ تنزیل است و شناخت دوست و دشمن آسان، اما دوران تو جنگ تأویل است و شناخت موافق و معاند سخت و دشوار. در نبرد تأویل همه گریم و بزک شده اند، انگشتر بدست دارند و دائم الوضو مشغول الذکرند، با زبان دین سخن می گویند و اشرافیت مذهبی را تئوریزه می کنند. از رحمانیت توحیدی دم می زنند و تساهل و تسامح را ترویج می کنند. اسلام را خنثی، بی جهت و بی طرف می خواهند تا قابل سواستفاده باشد و بتوانند به اسم دین، دین مردم را غارت کرده و به ریش جماعت بخندند.
🔸زهی حماقت که اگر فکر کنیم اسلام را شرک و کفر زمین خواهد زد. در جای جای تاریخ این نفاق بوده است که کمر اسلام را شکسته و علم و علمدار جریان حق را زمین زده است. پاشنه آشیل حکومت دینی نفاق سیاسی است. نفاقی که باید ریشه آن را در خو گرفتن و یا تمایل به کامیابی قدرت و ثروت جست و جو کرد. علی(ع) بدست مشرکان ضربه نخورد، او بدست رفقای سابق و نه دشمنان لاحق ضربه خورد، ابوذر در جهاد قبرس با کفار و مشرکین روم و اروپا شهید نشد، ابوذر در ربذه و داخل سرزمین های اسلامی و به فتوای مفتی حکومت که یک یهودی تازه مسلمان شده نظریه پرداز تجدید نظر طلب در حکومت اسلام که دین را تحریف، سرمایه داری و فاصله طبقاتی را توجیه میکرد تبعید گشته و در غربت و گرسنگی این صحابه پیامبر شهید شد.
🔸حسین(ع) بدست قیصر و سزار در یورک و قادسیه شهید نشد، او کنار کوفه به مسلخ کشیده شد. کوفه ای که پایگاه مهم حکومت اسلامی و مجاهدین آن بود و 20 سال قبل مرکز حکومت پدرش. حسین(ع) به فتوای موبد مجوس و کشیش نصارا و احبار یهود و برهمنان سومنات شهیدنشد، بلکه به فتوا و فهم غلط امثال شریح قاضی ها شهید شد. او در جنگی به گودال فتاد که فرماندهی دشمنش از آن عمر بن سعدی بود که پدرش سعد بن ابی وقاص بود. فاتح بزرگ اسلام. کسی که امپراطوری ایران را درهم شکست و اسلام را وارد ايران کرد. کسی بر سینه اش نشست و سر مبارکش را ذبح کرد که جانباز جنگ صفین در رکاب پدرش بود. او قاتلانی داشت که نذر کرده بودند به پاس پیروزی و شکست حسین(ع) مسجدها بسازند و در کوفه مسجدها ساختند.
🔸قالتاق های سیاسی به هیچ کس و هیچ آرمانی رحم ندارند. مهم کیسه ای است که برای خود دوخته اند. باید پُر شود. ولو به قیمت آنکه اسلام را همچون صدر اسلام فدا کنند. درآن مقطع اسلام روحش قربانی کالبدش شد، محتوا پیش پای فرم شهید شد، اسلام با سلاح رستم فرخزاد ایرانی و هراکلیوس روم یا با زبان و شبهات و کفرگویی ابن ابی العوجا زمین گیر نشد، اسلام با روایات جعلی ابوهریره، ابودردا و با فتوای های کعب الاحبارها و ابوموسی اشعری ها و شریح قاضی ها مسخ شد. مسخی تاریخی و عبرت آموز. با حفظ فرم و حذف محتوا، با حفظ صورت و حذف سیرت، با حفظ ساخت حقوقی و حذف ساخت حقیقی مسیر جامعه اسلامی را به انحطاطی عجیب کشاندند.
🔸این جماعت ملون سیرت، اسلامی و قرائتی خاص از انقلابی گری را می خواهند که با گنج قارون و تخت فرعون کاری نداشته باشد. دینی محدود به شعائری خنثی، خواب، گیج و کور. اسلامی نه مطابق کتاب و سنت بلکه مبتنی بر اسلام جعلی اموی. اینان حکومتی را می خواهند که حیات خلوت حاکمان، احزاب و جناحها و قبایل سیاسی باشد. حکومتی که نه امانتی از طرف خدا بلکه وسیله ای برا چابیدن بندگان خدا است. در منطق علوی و حسینی فرهنگ، اقتصاد، قضاوت و سیاست چهار عرصه برای عبادت است و نه رذالت. در این منطق باید از گرسنگی گرسنگان و دیدن گونه های چال افتاده فقرا به خود لرزید و نه آنکه آنچنان دچار روزمرگی سیاسی شد که درد محرومین و مستضعفین برایمان عادی شود.
🔸 برخی حرافان سیاسی چنان از اسلام و انقلاب حرف می زنند که هر که آنان را نشناسد حکم به اولیای الهی بودن آنان می کند. این جریان خطرناک بر خلاف ظاهر و صورت جذابش، سیرتی خطرناک و ضد توحیدی دارد. به اسم مصلحت اجرای احکام الهی را به تعویق می اندازند و اسم آن را تدبیر سیاسی می نامند.
ای جماعت نه اگر بیش، کمی عار کنید
کی شما روزه گرفتید که افطار کنید
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
فلسفه قیام عاشورا.pdf
698K
🔺 جزوه خواندنی « فلسفه قیام عاشورا»
⬅️ گفتاری از شهید سید محمد بهشتی
#کپسول_مطالعاتی
@marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ پاسخی برای همیشه به سوالی تکراری:))
⬅️ اینم یه بار شهادت دادیم که دیگه هر موقع سوالی درباره عملکرد این آدم و اون نهاد و... کردیم نگن شما طرفدار اصلاح طلبان هستید!
@marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ مروری بر ویژگی های اهالی کوچه منفعت طلبی!
🔺فقه ماکیاولی یا فقه جعفری
ارجحیت تاکتیک یا تئوری
اصالت اشخاص یا شاخص ها
منش و کنش دوزیست وارانه یا اصولی
تشکیلات صحنه بازی یا عبادت
محافظه کاری یا انقلابی گری
تحلیل گیر بار آمدن یا تحلیل گر بودن
پذیرفتن یا نپذیرفتن صغارت پذیری سیاسی
حرافی سیاسی یا صداقت سیاسی
تقدیم الاراذل یا تقدیم الافاضل
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 بازخوانی برجام بدون اشاره به نقشی که برخی اصولگرایان در تصویب و زمینه سازی تفوق گفتمانی آن در فضای سیاسی کشور داشتند بی معنی و خیانت به تاریخ است. نقشی که در لباس اصولگرایی و منتسب بودن به جبهه انقلاب بازی کردند و خروجی اش شد ننگین نامه ای به نام برجام. هر چند که برخی از این دوستان امروز مواضع شان تغییر کرده است و متوجه شده اند که با تحلیل های سراپاغلط و فلج کننده شان چه بلایی بر سر منافع ملی ایران آوردند.
🔸 در تاریخ چه بخواهیم و چه نخواهیم نام ژنرال های اصولگرایی چون علی لاریجانی، محمد حسین صفارهرندی، علاالدین بروجردی، غلامعلی حداد عادل، محمد حسن ابوترابی، محمد باقر قالیباف، محمد رضا باهنر و برخی فرماندهان نظامی همچون فیروزآبادی و... و برخی اعضای دفتر رهبری با برجام گره خورده است و جدایی ناپذیر است.
⬅️ 23 تیر سالگرد تصویب ننگین نامه برجام...
#امیرحسین_ثابتی
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ رشحاتی از ترشحات نگاه اصولگرایی!
🔸 متاسفانه عمق هدف و نگاه بخشی از دوستان ما دقیقا همین نکاتی هست که در این کلیپ می بینید. مبنای دعوای اصولگرایی و اصلاح طلبی دقیقا همینجاست؛ ما بریم که اونا نرن. نزاع اصلی مساله قدرت است. چه کسی بر اریکه قدرت بنشیند؟ ما یا اونا! دیگه تخصص و تعهد و... مهم نیست. مهم ما هستیم که باشیم. حالا چهارتا کمک هم به چهارتا مجموعه انقلابی ام میکنیم. راضی باشید دیگه!
🔸 یکی دیگر از انگاره های سیاسی اصولگرایی در مواجهه با پرسش؛ دیگری سازی است. وقتی از او می پرسی چرا فلان کار را کردی و یا بهمان حرف را زدی، چه پاسخی می دهد؟ می گوید خب خوبه مثلا ما بریم تا امثال سلاح ورزی ها بیایند؟ می گوید چرا فقط به خودی ها ایراد می گیرید، یعنی اصلاح طلبان ایرادی ندارند؟ شرایط طوری شده که وقتی می خواهی یک نقد ساده به یکی از دوستان وارد کنی قبلش یکبار باید شهادتین انقلابی بودن خودت را ادا کنی و بخوانی و بعدش یکبار هم اعلام برائت علنی و شدید خودت نسبت به اصلاح طلبان و لیبرال ها و... اعلان عمومی کنی تا بتوانی نقدت را مطرح کنی!
🔸 امروز یکی از مهم ترین خطرات، ایدئولوژی سازی برای این زیست لجن گونه سیاسی است. گره زدن این مدل قدرت طلبی ها و له له زدن برای رسیدن به مناصب قدرت و ثروت با دین و مذهب و انقلاب و شهدا. عمیقا باید از این تیپ افراد ترسید و به خود لرزید.
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ ما کوچولوها...
🔺اگر بریم تو خلوت خودمون و کمی به احوالات مون فکر کنیم، می بینیم خیلی فرقی و تفاوتی با بزرگتر هایی که صبح و شب نقدشون میکنیم نداریم.
🔺 ما کوچولو شده های همان زیست و مدل خطرناک سیاسی هستیم. فقط سن و سالمان فرق می کند و بیشتر وقت داریم برای لجن مال کردن آرمانها و ارزشها و...
🔺خلاصه بترسیم از انانیت ها و خودپرستی های شخصی. بترسیم از آنکه قبل از رسیدن به مناصب و قدرت و ثروت، خودسازی و تزکیه نفس نکرده باشیم.
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
💠 شماره ۵۲۷ هفتهنامه ۹دی منتشر شد
👈فردا یکشنبه روی دكههای مطبوعات
🔻احتمال تبرئه طبری!؟
🔹شنیدههای ۹دی از حکم جدید طبری در دادگاه همعرض
🔹آزادی طبری، تبری بر ایمان و امید ملت
🔻سلاحورزی همچنان سر کار
مردم هم سرِ کار!
🔹حضور علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت در کنار حامی اغتشاشات و هتاک به نظام
🔸تجارت پرسود در قاره طلایی
🔸 اگر طبریها وسط بازار تهران شلاق بخورند خیلی از ایمانها متزلزل نمیشود
♨️ فروش نسخه pdf هفته نامه ۹ دی ♨️
با توجه به درخواست مکرر برخی علاقمندان داخلی و بویژه عزیزان خارج از کشور، از سال ۹۸ فروش نسخه دیجیتال ۹دی آغاز شد. برای خرید نسخه PDF روی لینک زیر بزنید:
jaaar.com/kiosk/archives/9day
هفته نامه ۹ دی 👇
http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
مدیر مسئول 👇
http://eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ آیا این امکان برای همه جوانان فراهم است؟
🔸دعوا و اختلاف اصلی با بسیاری از دوستان نه از باب چرایی ورود آنان در ساختار قدرت بلکه از باب چگونگی و نحوه ورود در ساخت قدرت است. مبنای این ورود چه بوده؟ تخصص؟ تجربه قبلی؟ یا صرفا ارتباط با فلان حاج آقا و بهمان دکتر؟ امروز بسیاری از جوانان به اصطلاح انقلابی را می توان رد یابی کرد که بدون ذره ای تجربه و تخصص مرتبط با حوزه کاری، در عالی ترین مناصب مدیریتی قرار گرفته اند!
🔸 امروز برخی از دوستان تبدیل شده اند به « آدم جلسه ای». کلا این افراد در جلسه به سر می برند. جلسه با این وزیر و آن وکیل و این مدیر و آن مسئول! این رویکرد متاسفانه اسباب تفاخرورزی و اثبات اینکه ما خیلی خفن هستیم را فراهم آورده!
🔸آیا ساختار سیاسی کشور امکان فرصت های برابر سیاسی را توانسته است بین آحاد گسترده جوانان این کشور عادلانه توزیع بکند؟ یا نه دوباره داستان از ما بهترون ها حکم فرماست!
🔸 اساسا انقلاب اسلامی آمد که این کاست های طبقاتی سیاسی و گعده های محفلی سیاسی را بهم بزند! انقلاب اسلامی آمد که معیار مسئولیت دادن به این و آن صرفا ارتباطات و نزدیکی و دوری نسبت به اشخاص و گعده های سیاسی نباشد بلکه معیار تخصص و تعهد باشد و شاقول سنجش نه ارتباطات بین الطرفینی بلکه داشته های شخصی باشد.
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat