حد آزادی تا کجاست!.mp3
3.66M
⭕️ حد آزادی کجاست؟!
🔹#محیط_اجتماعی از طریق تسهیل یک انتخاب، و دشوار کردن انتخابی دیگر، روی فرد اثر میگذارد.
🔸 طبق حدیث «کاد الفقر ان یکون کفرا»، فقری که در اثر حاکمیت روابط ظالمانه اقتصادی گریبان یک فرد را میگیرد، او را به کفر نزدیک میکند نه مجبور.
🔹 محیط اجتماعی نقش آسانکننده يا دشوارکننده تغییرات دروني دارد؛ از اين رو، در هدايت يک جامعه به سوي #فلاح، نمیشود به وضع محيط اجتماعی به کلی #بیاعتنا بود...
به این ترتیب مساله #امربهمعروف و #نهیازمنکر در اسلام مطرح میشود.
🔸بنابراین در نظام اسلامی آزادیهای اجتماعی حدودی دارد:
➖اول، #آزادی یک فرد تا آنجا اعمال شود که به آزادی دیگران ضربه نزند.
➖دوم، آزادیهايی که محیط را فاسد میکند و زمينهها را برای رشد فساد در جامعه آماده میکند، #ممنوع است.
🔸یعنی به انسانها اجازه داده نمی شود که مطابق میل، هوا و هوس خودشان زندگی کنند، هر جور که #دلشان می خواهد! مثلا بیایند در خیابان یک ترانه ی فاسد کننده که انسانها را به سوی ابتذال تحریک می کند پخش کنند و بگویند ما میخواهیم این را گوش دهیم و بزنیم و برقصیم!
🔸اینجا در نظام اجتماعی اسلامی گفته می شود که شما در اعمال آزادی شخصی تون تا این نقطه نمی توانید جلو بیاید و برای شما مرز گذاشته شده است. چرا؟ برای اینکه این نوع آزادی زمینه اجتماعی را برای آسان تر شدن نفوذ #فساد در انسانهای دیگر و به بی راهه کشاندن انسانهای دیگر آماده می کند.
#سید_محمد_بهشتی
@marghoomat
⭕ حزب الله در دام سیاست زدگی و سیاست بازی
🔸از همان روزی که سیاستبازی وجود داشته سیاستزدگی هم به نافش بسته بوده و بالعکس. دوقلو هستند این دیرزادان و از جبر تقدیر یکی نابغه ازکاردرآمده و آن دیگری نارس. آنکه نابغه است سیاستباز است که خوب بلد است به بازی بگیرد همهچیز را و همهکس را. ذوق و استعدادش در سرکار گذاشتن خلق عالم است و مشغول کردنشان به هر آنچه مایه هرروزینگی است و آگاه کردنشان به چیزهایی که غافلشان کند و راه بردنشان در گمراهی.
🔸سیاستباز چشم پرکن است و گوشنواز. استاد است در زبانبازی و قصهپردازی و اینکه میگویم سیاستباز، نه فکر کنی که این کمالات مختص و مخصوص قدرتمندان و دولتمردان فقط تواند بود که این ظلمی است در حق حاشیهنشینان معرکهگردانی که هنوز دست بر کرسی قدرت نرسانده و از نردبان ریاست و وزارت و وکالت بالا نرفته، مقامات و درجات سیاستبازی را به اعلی درجه حائزند و حافظ.
🔸سیاستباز همهچیز را ابزار میبیند. حتی آدمها را و شاید بگوییم بیشتر از هر چیز آدمها را. آدمها هدف نیستند. ارزش آدمها در کاربردی است که دارند و او به راه بردن آدمها نمیاندیشد بلکه به پله کردنشان فکر میکند و اگر نشد؛ کله کردنشان و سیاستباز خود سیاستزده است. همان سیاستزدهای که طعم برخورداری را چشیده است. سیاستزدهها آنگاهکه طعم قدرت، ثروت و شهرت را تجربه کنند دگردیسیشان شروع میشود و کمکم میآموزند که چگونه باید بهجای فریب خوردن فریب داد. چگونه باید طوری بود و طور دیگری نمود. سیاستباز شغلش سیاست است نه رسالتش، و هدفش سیاست است نه تکلیفش و اگر شغلش را از او بگیری هیچ نمیماند.
🔸 سیاست زدگی یعنی ندیدن ناکافی بودن سیاست برای هدایت. سیاستزدگی یعنی مصلحتزدگی. یعنی به دنبال آسانترین راهحل بودن، دنبال کوتاهترین مسیر بودن. یعنی التزام عملی به «هدف وسیله را توجیه میکند». یعنی همواره به دنبال توجیههای دم دست بودن. سیاستزدگی یعنی نظام را در سیاست و سیاست را در قدرت خلاصه کردن و به آن امید بستن و هر ترفندی را برای به چنگ آوردن یا حفظ آن به کار گرفتن.
🔸سیاست زده به همه آنچه که میشنود گوش نمیکند و به همه آنچه که میبیند نمینگرد. خیلی جاها میبیند و چشم میبندد و خیلی جاها چشمبسته میبیند. رویدادها،حرفها و حدیثها،موضعگیریها و... برای او ابزارند نه عبرت. آن چیزی نیستند که واقعاً هستند آن چیزی هستند که او میپندارد یا دوست دارد بپندارد که هستند. سیاستزده عاشق جزئیات است. تکههای کوچکی از وقایع، نظریات و مواضع و عملکردها که در بنای پیشساخته ذهنی او به کار میآیند، ارتباط و پیوند آنها را اما او خود از پیش تعیین کرده است.
🔸آنجا که سیاستبازی و سیاستزدگی رواج داشته باشد بردوباخت هم عجیب معنا پیدا میکند و کار بدانجا میرسد که «بردوباخت» اصل میشود و معیار و انگیزه میشود برای هر کار و لاجرم عرصه بر دیگر انگیزهها تنگ میشود و راه بر آنان که به عشقی دیگر به میدان آمدهاند پر سنگ. تنها مسیر هموار سیاست میشود و سیاستبازی. فرهنگ، اعتقاد، باور، درد، دلسوزی، عشق، ایمان، همه و همه در سایه قرار میگیرد. طفیلی میشود.
وسیله، ابزار، حربه، بهانه میشود و آنچه میماند سلایق و علایق و ذوائق سیاستبازان و سیاستزدگان است که میاندار میداناند.
🔸سیاستزدگی که اوج بگیرد دیگر همپالکیهایش را هم دور خودش جمع میکند و سیاست قهوهخانهای میشود که پاتوق عملگرایی و قدرت طلبی است و نه محرابی که عرصه مسئولیت و جهاد و اصلاح و نظامسازی.
و دور میافتد دست کسانی که بهتر شعار میدهند بیحساب و کتابتر تحلیل میدهند و پرشورتر تقبیح یا تجلیل میکنند.
🔸فرد سیاستزده بیش از آنکه سیاست داشته باشد سیاستبازی دارد. بیش ازآنچه اسلام دارد اسلامنمایی دارد. بیش ازآنچه روشنفکری دارد روشنفکرمآبی دارد. بیش ازآنچه حرف دارد حرافی دارد. بیش ازآنچه درد دارد فریاد دارد و این یعنی چه؟ یعنی فاصله بین بود و نمود. قول و فعل. تعبیر سادهترش دروغ.
🔸هر حرف حقی در جامعه سیاستزده بلافاصله تبدیل میشود به چماقی برای کوبیدن کسی. کانه اصل حرف نیست که ارزش دارد بلکه کاربردش، کارکردش، استفاده یا سوءاستفادهای که میشود از آن کرد است که به آن قیمت میدهد و بدینترتیب هر کار زشتی هم در صورتی محکوم میشود که محکومیتش فایده فوری و فوتی برای منافع و مصالح مقطعی و موقتی داشته باشد.
🔸نسلی جدید از نیروهای انقلابی باید بیایند که فارغ از حماقتهای مقلدانه و زرنگیهای سیاسیکارانه به درانداختن طرحی نو بیندیشند. نسلی که ببیند سردرگمی سیاستزدگان را در برهوت روزمرگی و سرگرمی سیاستبازان را به سرگرم کردن سیاستزدگان. باید ازآنچه میگویند بگذریم. به آنچه میکنند بیندیشیم. حقیقت را فدای مصلحت نکنیم و اینهمه آسان نیست.
@marghoomat
_-13.pdf
17.35M
🔺 جزوه «خیانت به فرمانده»
⬅️ نوشتاری از کامران غضنفری
#کپسول_مطالعاتی
@marghoomat
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
💠 شماره ۵۲۶ هفتهنامه ۹دی منتشر شد
👈فردا شنبه روی دكههای مطبوعات
🔻تعامل با دنیا بدون برجام و FATF
🔹موفقیتهای پیدرپی دولت سیزدهم در برقراری ارتباط سیاسی و اقتصادی با کشورهای دنیا
🔻ایرانِ علی
🔹عید بزرگ غدیر، عید امامت، ولایت و حکومت اسلامی مبارک باد
🔸بینوایان غرب!
🔸 تصویر واقعی فرانسه
🔸هدیه رئیسی به آمریکاییها
♨️ فروش نسخه pdf هفته نامه ۹ دی ♨️
با توجه به درخواست مکرر برخی علاقمندان داخلی و بویژه عزیزان خارج از کشور، از سال ۹۸ فروش نسخه دیجیتال ۹دی آغاز شد. برای خرید نسخه PDF روی لینک زیر بزنید:
jaaar.com/kiosk/archives/9day
هفته نامه ۹ دی 👇
http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
مدیر مسئول 👇
http://eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
...
امروز ساعت 17 در خدمت دوستان عزیزم در برنامه «شانزده آذر» خبرگزاری دانشجو خواهم بود.
@marghoomat
مرقومات/علی ریاحی پور
امروز ساعت 17 در خدمت دوستان عزیزم در برنامه «شانزده آذر» خبرگزاری دانشجو خواهم بود. @marghoomat
فیلم کامل گفت و گو ی صریح، شفاف و آسیب شناسانه بنده و جناب مرادی دبیر اسبق اتحادیه انجمن های اسلامی مستقل در برنامه شانزده آذر را اینجا ببینید 👇 👇
https://www.aparat.com/v/27XpC
پ.ن: سابقا هم مناظراتی با دبیر اسبق اتحادیه دانشجویی دفتر تحکیم وحدت و بچه های بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق داشته ام؛ اگر این گفت و گوها را کامل دیده باشید به عمق تفاوت نگاه سیاسی و اندیشه ای و اختلافات سلیقه ای ما در عرصه های مختلف با برخی از دوستانمان پی خواهید برد.
🔺مناظره با دبیر اسبق اتحادیه دفتر تحکیم وحدت
https://eitaa.com/marghoomat/435
🔺مناظره با معاون اسبق تشکیلات بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق
https://eitaa.com/marghoomat/502
@marghoomat
⭕اسلام و انقلاب را از شر اینان نجات دهید!
🔸امروز جامعه اسلامی ما عمیقا اسیر است. اسیر دست خناسانی که دین را طُعمه، مذهب را دُکان و جمهوری اسلامی را چُنان سفره ای پهن شده می بینند. بیش از پیش مبتلاایم، مبتلای به بیماری نفاق، سالوس صفتی و تلون.
وقتی کنشها، مواضع و اقدامات برخی ملبسین به لباس دین، اسلام و انقلاب و... را می بینم و می شنوم رعشه و تشنج همه وجودم را فرا می گیرد. می لرزم و می سوزم. تاریخ اسلام برایم تداعی و تصویر می شود. تصویر کسانی که امروز فرزندان معنوی شان به سنت و سیره اسلاف شان عمل می کنند.
🔸آری همان تزویرگرانی که در بدر وقتی با اسلام می جنگیدند به هُبَل قسم می خوردند و در صفین و کربلا به الله. روزی قرآن را به تیر می زدند و در صفین قرآن را به سرنيزه. چه زیبا پیامبر اسلام به علی(ع) گفت که در دوران من جنگ، جنگ تنزیل است و شناخت دوست و دشمن آسان، اما دوران تو جنگ تأویل است و شناخت موافق و معاند سخت و دشوار. در نبرد تأویل همه گریم و بزک شده اند، انگشتر بدست دارند و دائم الوضو مشغول الذکرند، با زبان دین سخن می گویند و اشرافیت مذهبی را تئوریزه می کنند. از رحمانیت توحیدی دم می زنند و تساهل و تسامح را ترویج می کنند. اسلام را خنثی، بی جهت و بی طرف می خواهند تا قابل سواستفاده باشد و بتوانند به اسم دین، دین مردم را غارت کرده و به ریش جماعت بخندند.
🔸زهی حماقت که اگر فکر کنیم اسلام را شرک و کفر زمین خواهد زد. در جای جای تاریخ این نفاق بوده است که کمر اسلام را شکسته و علم و علمدار جریان حق را زمین زده است. پاشنه آشیل حکومت دینی نفاق سیاسی است. نفاقی که باید ریشه آن را در خو گرفتن و یا تمایل به کامیابی قدرت و ثروت جست و جو کرد. علی(ع) بدست مشرکان ضربه نخورد، او بدست رفقای سابق و نه دشمنان لاحق ضربه خورد، ابوذر در جهاد قبرس با کفار و مشرکین روم و اروپا شهید نشد، ابوذر در ربذه و داخل سرزمین های اسلامی و به فتوای مفتی حکومت که یک یهودی تازه مسلمان شده نظریه پرداز تجدید نظر طلب در حکومت اسلام که دین را تحریف، سرمایه داری و فاصله طبقاتی را توجیه میکرد تبعید گشته و در غربت و گرسنگی این صحابه پیامبر شهید شد.
🔸حسین(ع) بدست قیصر و سزار در یورک و قادسیه شهید نشد، او کنار کوفه به مسلخ کشیده شد. کوفه ای که پایگاه مهم حکومت اسلامی و مجاهدین آن بود و 20 سال قبل مرکز حکومت پدرش. حسین(ع) به فتوای موبد مجوس و کشیش نصارا و احبار یهود و برهمنان سومنات شهیدنشد، بلکه به فتوا و فهم غلط امثال شریح قاضی ها شهید شد. او در جنگی به گودال فتاد که فرماندهی دشمنش از آن عمر بن سعدی بود که پدرش سعد بن ابی وقاص بود. فاتح بزرگ اسلام. کسی که امپراطوری ایران را درهم شکست و اسلام را وارد ايران کرد. کسی بر سینه اش نشست و سر مبارکش را ذبح کرد که جانباز جنگ صفین در رکاب پدرش بود. او قاتلانی داشت که نذر کرده بودند به پاس پیروزی و شکست حسین(ع) مسجدها بسازند و در کوفه مسجدها ساختند.
🔸قالتاق های سیاسی به هیچ کس و هیچ آرمانی رحم ندارند. مهم کیسه ای است که برای خود دوخته اند. باید پُر شود. ولو به قیمت آنکه اسلام را همچون صدر اسلام فدا کنند. درآن مقطع اسلام روحش قربانی کالبدش شد، محتوا پیش پای فرم شهید شد، اسلام با سلاح رستم فرخزاد ایرانی و هراکلیوس روم یا با زبان و شبهات و کفرگویی ابن ابی العوجا زمین گیر نشد، اسلام با روایات جعلی ابوهریره، ابودردا و با فتوای های کعب الاحبارها و ابوموسی اشعری ها و شریح قاضی ها مسخ شد. مسخی تاریخی و عبرت آموز. با حفظ فرم و حذف محتوا، با حفظ صورت و حذف سیرت، با حفظ ساخت حقوقی و حذف ساخت حقیقی مسیر جامعه اسلامی را به انحطاطی عجیب کشاندند.
🔸این جماعت ملون سیرت، اسلامی و قرائتی خاص از انقلابی گری را می خواهند که با گنج قارون و تخت فرعون کاری نداشته باشد. دینی محدود به شعائری خنثی، خواب، گیج و کور. اسلامی نه مطابق کتاب و سنت بلکه مبتنی بر اسلام جعلی اموی. اینان حکومتی را می خواهند که حیات خلوت حاکمان، احزاب و جناحها و قبایل سیاسی باشد. حکومتی که نه امانتی از طرف خدا بلکه وسیله ای برا چابیدن بندگان خدا است. در منطق علوی و حسینی فرهنگ، اقتصاد، قضاوت و سیاست چهار عرصه برای عبادت است و نه رذالت. در این منطق باید از گرسنگی گرسنگان و دیدن گونه های چال افتاده فقرا به خود لرزید و نه آنکه آنچنان دچار روزمرگی سیاسی شد که درد محرومین و مستضعفین برایمان عادی شود.
🔸 برخی حرافان سیاسی چنان از اسلام و انقلاب حرف می زنند که هر که آنان را نشناسد حکم به اولیای الهی بودن آنان می کند. این جریان خطرناک بر خلاف ظاهر و صورت جذابش، سیرتی خطرناک و ضد توحیدی دارد. به اسم مصلحت اجرای احکام الهی را به تعویق می اندازند و اسم آن را تدبیر سیاسی می نامند.
ای جماعت نه اگر بیش، کمی عار کنید
کی شما روزه گرفتید که افطار کنید
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
فلسفه قیام عاشورا.pdf
698K
🔺 جزوه خواندنی « فلسفه قیام عاشورا»
⬅️ گفتاری از شهید سید محمد بهشتی
#کپسول_مطالعاتی
@marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ پاسخی برای همیشه به سوالی تکراری:))
⬅️ اینم یه بار شهادت دادیم که دیگه هر موقع سوالی درباره عملکرد این آدم و اون نهاد و... کردیم نگن شما طرفدار اصلاح طلبان هستید!
@marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ مروری بر ویژگی های اهالی کوچه منفعت طلبی!
🔺فقه ماکیاولی یا فقه جعفری
ارجحیت تاکتیک یا تئوری
اصالت اشخاص یا شاخص ها
منش و کنش دوزیست وارانه یا اصولی
تشکیلات صحنه بازی یا عبادت
محافظه کاری یا انقلابی گری
تحلیل گیر بار آمدن یا تحلیل گر بودن
پذیرفتن یا نپذیرفتن صغارت پذیری سیاسی
حرافی سیاسی یا صداقت سیاسی
تقدیم الاراذل یا تقدیم الافاضل
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 بازخوانی برجام بدون اشاره به نقشی که برخی اصولگرایان در تصویب و زمینه سازی تفوق گفتمانی آن در فضای سیاسی کشور داشتند بی معنی و خیانت به تاریخ است. نقشی که در لباس اصولگرایی و منتسب بودن به جبهه انقلاب بازی کردند و خروجی اش شد ننگین نامه ای به نام برجام. هر چند که برخی از این دوستان امروز مواضع شان تغییر کرده است و متوجه شده اند که با تحلیل های سراپاغلط و فلج کننده شان چه بلایی بر سر منافع ملی ایران آوردند.
🔸 در تاریخ چه بخواهیم و چه نخواهیم نام ژنرال های اصولگرایی چون علی لاریجانی، محمد حسین صفارهرندی، علاالدین بروجردی، غلامعلی حداد عادل، محمد حسن ابوترابی، محمد باقر قالیباف، محمد رضا باهنر و برخی فرماندهان نظامی همچون فیروزآبادی و... و برخی اعضای دفتر رهبری با برجام گره خورده است و جدایی ناپذیر است.
⬅️ 23 تیر سالگرد تصویب ننگین نامه برجام...
#امیرحسین_ثابتی
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ رشحاتی از ترشحات نگاه اصولگرایی!
🔸 متاسفانه عمق هدف و نگاه بخشی از دوستان ما دقیقا همین نکاتی هست که در این کلیپ می بینید. مبنای دعوای اصولگرایی و اصلاح طلبی دقیقا همینجاست؛ ما بریم که اونا نرن. نزاع اصلی مساله قدرت است. چه کسی بر اریکه قدرت بنشیند؟ ما یا اونا! دیگه تخصص و تعهد و... مهم نیست. مهم ما هستیم که باشیم. حالا چهارتا کمک هم به چهارتا مجموعه انقلابی ام میکنیم. راضی باشید دیگه!
🔸 یکی دیگر از انگاره های سیاسی اصولگرایی در مواجهه با پرسش؛ دیگری سازی است. وقتی از او می پرسی چرا فلان کار را کردی و یا بهمان حرف را زدی، چه پاسخی می دهد؟ می گوید خب خوبه مثلا ما بریم تا امثال سلاح ورزی ها بیایند؟ می گوید چرا فقط به خودی ها ایراد می گیرید، یعنی اصلاح طلبان ایرادی ندارند؟ شرایط طوری شده که وقتی می خواهی یک نقد ساده به یکی از دوستان وارد کنی قبلش یکبار باید شهادتین انقلابی بودن خودت را ادا کنی و بخوانی و بعدش یکبار هم اعلام برائت علنی و شدید خودت نسبت به اصلاح طلبان و لیبرال ها و... اعلان عمومی کنی تا بتوانی نقدت را مطرح کنی!
🔸 امروز یکی از مهم ترین خطرات، ایدئولوژی سازی برای این زیست لجن گونه سیاسی است. گره زدن این مدل قدرت طلبی ها و له له زدن برای رسیدن به مناصب قدرت و ثروت با دین و مذهب و انقلاب و شهدا. عمیقا باید از این تیپ افراد ترسید و به خود لرزید.
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ ما کوچولوها...
🔺اگر بریم تو خلوت خودمون و کمی به احوالات مون فکر کنیم، می بینیم خیلی فرقی و تفاوتی با بزرگتر هایی که صبح و شب نقدشون میکنیم نداریم.
🔺 ما کوچولو شده های همان زیست و مدل خطرناک سیاسی هستیم. فقط سن و سالمان فرق می کند و بیشتر وقت داریم برای لجن مال کردن آرمانها و ارزشها و...
🔺خلاصه بترسیم از انانیت ها و خودپرستی های شخصی. بترسیم از آنکه قبل از رسیدن به مناصب و قدرت و ثروت، خودسازی و تزکیه نفس نکرده باشیم.
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
💠 شماره ۵۲۷ هفتهنامه ۹دی منتشر شد
👈فردا یکشنبه روی دكههای مطبوعات
🔻احتمال تبرئه طبری!؟
🔹شنیدههای ۹دی از حکم جدید طبری در دادگاه همعرض
🔹آزادی طبری، تبری بر ایمان و امید ملت
🔻سلاحورزی همچنان سر کار
مردم هم سرِ کار!
🔹حضور علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت در کنار حامی اغتشاشات و هتاک به نظام
🔸تجارت پرسود در قاره طلایی
🔸 اگر طبریها وسط بازار تهران شلاق بخورند خیلی از ایمانها متزلزل نمیشود
♨️ فروش نسخه pdf هفته نامه ۹ دی ♨️
با توجه به درخواست مکرر برخی علاقمندان داخلی و بویژه عزیزان خارج از کشور، از سال ۹۸ فروش نسخه دیجیتال ۹دی آغاز شد. برای خرید نسخه PDF روی لینک زیر بزنید:
jaaar.com/kiosk/archives/9day
هفته نامه ۹ دی 👇
http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
مدیر مسئول 👇
http://eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ آیا این امکان برای همه جوانان فراهم است؟
🔸دعوا و اختلاف اصلی با بسیاری از دوستان نه از باب چرایی ورود آنان در ساختار قدرت بلکه از باب چگونگی و نحوه ورود در ساخت قدرت است. مبنای این ورود چه بوده؟ تخصص؟ تجربه قبلی؟ یا صرفا ارتباط با فلان حاج آقا و بهمان دکتر؟ امروز بسیاری از جوانان به اصطلاح انقلابی را می توان رد یابی کرد که بدون ذره ای تجربه و تخصص مرتبط با حوزه کاری، در عالی ترین مناصب مدیریتی قرار گرفته اند!
🔸 امروز برخی از دوستان تبدیل شده اند به « آدم جلسه ای». کلا این افراد در جلسه به سر می برند. جلسه با این وزیر و آن وکیل و این مدیر و آن مسئول! این رویکرد متاسفانه اسباب تفاخرورزی و اثبات اینکه ما خیلی خفن هستیم را فراهم آورده!
🔸آیا ساختار سیاسی کشور امکان فرصت های برابر سیاسی را توانسته است بین آحاد گسترده جوانان این کشور عادلانه توزیع بکند؟ یا نه دوباره داستان از ما بهترون ها حکم فرماست!
🔸 اساسا انقلاب اسلامی آمد که این کاست های طبقاتی سیاسی و گعده های محفلی سیاسی را بهم بزند! انقلاب اسلامی آمد که معیار مسئولیت دادن به این و آن صرفا ارتباطات و نزدیکی و دوری نسبت به اشخاص و گعده های سیاسی نباشد بلکه معیار تخصص و تعهد باشد و شاقول سنجش نه ارتباطات بین الطرفینی بلکه داشته های شخصی باشد.
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
نیایش.mp3
885K
🔺خدایا مگذار که ایمانم به اسلام و عشقم به خاندان پیامبر مرا با #کسبه_دین و #حَمَله_تعصب و #عمله_ارتجاع هم آواز کند.
🔺خدایا مرا از این فاجعه پلید #مصلحت_پرستی که چون همه کس گیر شده است، وقاحتش از یاد رفته و بیماری شده است که از فرط عمومیتش هر که از آن سالم مونده باشد بیمار می نماید مصون بدار تا به رعایت مصلحت، #حقیقت_را_ذبح_شرعی نکنم.
#علی_شریعتی
@marghoomat
1_1139691938.mp3
2.12M
⭕ کل یوم عاشورا یعنی این!
🔺ما اگر در کربلا بودیم، این موقعیت ممتازی بود یا نبود؟ آیا آن کسانی که موفق بودند.در آنجا و به سیدالشهدا خدمت کردند و به شهادت رسیدند، آیا این امتیاز قابل معامله هست با امتیاز دیگری؟!
🔺آیا بیعت کردن با مسلم با بیعت کردن با سیدالشهدا فرقی داشت؟ مگر مسلم فرستاده سیدالشهدا نبود؟بیعت با مسلم یعنی بیعت با امام حسین. غیر از اینه؟
🔺ما معتقدیم ولی فقیه در این عصر مثل حضرت مسلم است به سیدالشهدا. بیعت با او مثل بیعت با سیدالشهداست. اطاعت از او مثل اطاعت از سیدالشهدا است. کل یوم عاشورا یعنی این.
🔺 جانم فدای رهبر گفتنش خیلی آسونه، شعار میدیم و مشکلی هم نداریم، اما در عمل چطور؟ آیا هر چه می فرماید انجام بدهید ما انجام دادیم؟ آیا اونجایی که فرمود انجام ندید، دخالت نکنید، گوش کردیم؟ باید بدانیم که ایشان نماینده امام است. ولیفقیه نائب الامام است.
🔺ما امروز باید سعی کنیم خط رهبر را درست بشناسیم. الهام بگیریم. تفسیر به رای نکنیم. نص کلامی که از او صادر می شود را تحریفش نکنیم. اطاعت از او مثل اطاعت از امام زمان بر ما واجب است.
#استاد_مصباح
@marghoomat
1_1666312205.pdf
325K
🔺 جزوه خواندنی «هشدار بیدار باش»
🔸 شرحی بر خطبه منا سیدالشهدا
⬅️ گفتاری از دکتر سعید جلیلی
#کپسول_مطالعاتی
#سعید_جلیلی
@marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ اتفاقا باید دوتا کشیده بخوره!
🔸نفی قبیله گرایی سیاسی یعنی آنکه صدایت در مواجهه با اشتباه، خیانت و فساد #رفیق و #رقیب به یک اندازه بالا برود. بلکه اتفاقا می توان گفت درباره رفیق باید با شدت و حدت بیشتری برخورد داشت چرا که او با لباس دین و مذهب و انقلاب تیشه به ریشه همه باورهای ذهنی و قلبی مردم میزند. در نگاه #محافظه_کاران نقد به اصطلاح خودی ها خدمت کردن به اصلاح طلبان و فاسدها محسوب میشه و باید از آن دوری داشت.
🔹#روزمه_سازی یکی از آفات امروز فضای سیاسی کشور است. این نگاه قائل به آن است که برای آنکه بتوانیم در عرض مثلا پنج سال یک جوان انقلابی را به مناصب عالیه و مدیریت های ارشد برسانیم، باید سال به سال مسئوليت عوض کند تا برگه رزومه اش پُر شود و دستش خالی نباشد. رویکردی که هیچ تناسبی با اصل کار کارشناسی و تمرکز برنامه محور و بلند مدت بر عرصه تخصصی شغلی ندارد.
🔸 حواسمان باشد که مشتی #گعده_سیاسی را به اسم تیم و کار تیمی به خوردمان ندهند. امروز کشور اگر ضربه ای هم خورده است از ناحیه همین گعده های سیاسی است. گعده سیاسی هیچ هویت قابل سنجش مشخصی ندارد.
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕جنبش دانشجویی در گرداب کار تخصصی و دخالت های گاه و بی گاه ادواری!
🔹 بخشی از مشکلات امروز تشکل های دانشجویی نه از ناحیه خود تشکل و اعضای فعلی آن بلکه از ناحیه ادوار آن تشکل است. ادواری که انگار نمی خواهند دست از سر تشکل و مسائل مربوط به آن بردارند.
🔸 سعی کردم خیلی خلاصه نوع نگاهم رو به ماجرای کار تخصصی و ادبیات مطالبه گری تخصصی و مساله محور و... رو بیان کنم. البته به صورت تفصیلی در یادداشت « استحاله عدالتخواهی و مرگ انقلابی گری» و گفت وگویی که با حضور جمعی از دوستان انجام گرديد و در روزهای آینده احتمالا منتشر خواهد شد تشریح و تبیین کرده ام.
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
eelane jang@qb_ir.pdf
863.8K
🔺جزوه خواندنی « اعلان جنگ»
⬅️ پیام قطعنامه امام؛ متنی که خواندش برای تمامی فعالین انقلابی از نان شب واجب تر است.
#کپسول_مطالعاتی
@marghoomat