⭕ رمضانی ماندگار، انقلابی و تاریخی!
🔺 مروری بر سیر مبارزاتی مردم ایران در رمضان 1357
⬅️ بخش سوم، قسمت اول
🔹در روز دهم مرداد اصفهان متشنج بود و مردم ضمن بستن مغازهها دست به تظاهرات وسیعی در شهر زدند. ضمن اینکه در اثر درگیری میان پلیس و تظاهرکنندگان چندین نفر شهید و عدهای مجروح شدند. در تظاهرات این روز اصفهان علاوه بر آسیب دیدن چند سینما و مشروب فروشی، کنسولگری آمریکا نیز مورد حمله قرار گرفت و یک بمب دست ساز به داخل ساختمان کنسولگری پرتاب شد. در جلسهای مهم میان فرماندهان نظامی و امنیتی اصفهان راههای رویارویی با مردم در روزهای آینده بررسی شد و بر ضرورت استفاده از ماشینهای آب پاش و استفاده احتمالی از هلیکوپترهای هوانیروز و توپخانه مورد بررسی قرار گرفت.
🔹 یازدهم مرداد آیتالله محمد صدوقی نیز دست به قلم برد. آیتالله صدوقی با انتشار اعلامیهای خطاب به آیات عظام مقیم قم، توجه ایشان را به حوادث اصفهان جلب کرد. در بخشی از اعلامیه آیتالله صدوقی آمده است: «کاسه صبر مسلمانان خاصه اهالی محترم و غیور اصفهان لبریز شده است و به همین مناسبت تعطیلی عمومی در سراسر اصفهان اعلام نموده، عموم مسلمانان با شرایط موجود مرگ را استقبال و زندگی را ننگین میشمارند». در این روز سرتیپ مصطفایی رئیس شهربانی در نامهای محرمانه به سرلشکر ناجی از وی خواست بخشی از نیروهای ارتش در اختیار شهربانی قرار گیرد تا با اغتشاشهای احتمالی مقابله کنند.
🔹در اعلامیهای که در 12 مرداد از سوی مبارزان در اصفهان و سپس در چند شهر دیگر کشور منتشر شد، گزارش وقایع این روزهای اصفهان به اطلاع مردم رسید و توجه همگان را به اصفهان جلب کرد. در این روز سرتیپ تقوی رئیس ساواک اصفهان در نامهای که برای فرمانده پادگان اصفهان، رئیس شهربانی اصفهان و فرمانده ژاندارمری اصفهان ارسال کرد نوشت که همه روزه از نقاط مختلف شهر و حتی از شهرکهای اطراف اصفهان افرادی برای پیوستن به متحصنین در منزل آیت الله خادمی به این منطقه در حال حرکت هستند. آیت الله نیز در همبستگی و اقدامات دسته جمعی و بر ادامه تعطیلی مساجد و بازار تاکید کرده است و از گیرندگان نامه درخواست کرد نفرات تقویتی برای کمک به قوای شهربانی اعزام کنند. این وضعیت تقویت نفرات در روز سیزدهم مرداد هم ادامه داشت.
🔹 روز چهاردهم مرداد سرتیپ تقوی رئیس ساواک اصفهان در گزارشی با فضاسازی برای شدت عمل در برابر تحصن کنندگان مدعی شد که «نمایندگان طبقات مختلف با تلگرافهای متعدد به شاهنشاه خواستار تعقیب همه ماجراجویان و کسانی که به نام اسلام این اعمال شنیع را انجام میدهند شدهاند.»
🔹امام خمینی (ره) که در تبعید در نجف اشرف بهسر میبردند، از وقایع ایران بیخبر نبودند و به دنبال وقایع اصفهان در روز اول رمضان( 15 مرداد )در پیامی خطاب به مردم اصفهان، فجایع اخیر این شهر را به آنان تسلیت گفتند و قیام مردم را مورد حمایت قرار دادند.
متن پیام به این شرح است:
🔹«فاجعه اخیر اصفهان را به عموم اهالی محترم تسلیت عرض می نمایم.این فاجعه به دنبال فجایع بسیار دیگر، نمونه ای است از حکومت ستمگر شاه که وحشیانه به ملت مسلمان ایران هجوم و آنان را به خاک و خون کشیده است و آخرین فاجعه نیست. تا حکومت این دودمان ستم پیشه برقرار است، فاجعه به دنبال فجایع و مصیبت پشت سر مصایب و حادثه به دنبال حوادث عظیم ادامه خواهد داشت. این تنها اصفهان بزرگ نیست که شاهد جنایات مرگبار شاه و فرمانبرداران جنایت پیشۀ اوست؛ بلکه سراسر ایران با این جنایات و قتل و غارتها دست به گریبان است. آن قم ـ حرم اهل بیت ـ و آن تبریز و یزد و همدان و اهواز و شیراز، و آن مشهد مقدس و رفسنجان و جهرم و کازرون و سایر شهرها که شاهد قتلها و جرحها و حملات وحشیانه بوده و هست.
@marghoomat
⭕ رمضانی ماندگار، انقلابی و تاریخی!
🔺 مروری بر سیر مبارزاتی مردم ایران در رمضان 1357
⬅️ بخش سوم، قسمت دوم
🔹امروز ملت شجاع و به پاخاستۀ ایران شاهد موج عظیم ضدشاهی، که بر اثر یکی دیگر از اعتصابات بزرگ اصفهان که به پشتیبانی از روحانیت بیدار و مسئول خود به عنوان اعتراض به اعمال غیرقانونی و انسانی رژیم است، می باشد. امروز شعار «مرگ بر شاه» ملی شده و تا برچیده شدن دستگاه ظلم و انقراض دودمان جنایتکار پهلوی ادامه دارد. باید از هر فرصت استفاده نمود و اجتماعات را هر چه بیشتر عظیم و فشرده کرد، و هر چه بیشتر خیانتها و جنایتهای شاه را برملا نمود.
🔹گویندگان محترم و متعهد هر چه بیشتر به روشنگری قیام، و علمای اعلام با اعلامیه ها و بیانات خود، مردم مهیا را که راه خود را خوب یافته اند بسیج عمومی نموده و یکدل و یک جهت برای برچیده شدن بساط غارت و جنایت هم صدا، و با اتکا به قدرت لایزال الهی، این ریشۀ پوسیدۀ فساد را از بُن برکنند، و ملت مستضعف را از چنگال استعمارگران داخلی و خارجی نجات بخشند. وَ نُریدُ اَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الاَْرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ اَئِمّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثین. ارادۀ خداوند تعالی بر آن است که با رهبری حکیمانۀ انبیای عظام و وارثان آنان، مستضعفین را از قید حکومت طاغوتی آزاد و سرنوشت آنان را به دست خودشان بسپارد؛ باید در این امر الهی ملت عزیز به دنبال روحانیون مسئول این راه حیاتی را طی کنند.
🔹باز با کمال علاقه به ملت ایران هشدار می دهم که به دنبال دولت، شاه دم از انتخابات زد. هر کس که سخنان او را شنیده باشد خوب می فهمد که شاه با طرح مسئلۀ انتخابات می خواهد مسیر اصلی حرکت اسلامی ایران را که سرنگونی این دودمان است تغییر دهد و ملت را اغفال نماید. ولی دیگر دیر شده و طرح حکومت اسلامی در عروق مردم ایران ریشه دوانده است، و به امید خدا پیروزی از آنِ ماست.
🔹مردم شریف با کمال احترام از گویندگان بخواهند تا از گفتگو در بارۀ هر امری که آنان را از مسیر خود باز می دارد ـ همچون انتخابات ـ شدیداً احتراز کرده و فجایع و جنایات حکومت شاه را بازگو نمایند.
اینجانب از همبستگی روحانیون معظم و اهالی محترم اصفهان، که در جریانات اخیر با پشتیبانی بیدریغ خود روحانیون را تنها نگذاشتند و دیْن خود را به اسلام و مسلمین ادا نمودند تشکر می کنم، و از خداوند متعال توفیق و تأیید همگی را خواستارم.»
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
مناجات آوینی.mp3
1.4M
🔺زندگی زیباست اما شهادت از آن زیباتر است..
#سید_مرتضی
پ.ن: خدای من، این صدای ملکوتی، راز سوز و گداز و آرامش و دلنشینی اش چیست!
سحر با صدای آوینی حقیقتا دلچسب تر است..
@marghoomat
⭕ دوستی با مخالفین سیاسی!
🔹یکی از آسیب های کنشگری سیاسی و البته یکی از باورهای غلط جا افتاده در برخی نیروهای منتسب به گفتمان انقلاب آن است که اولا با شکل گیری کوچک ترین اختلاف نظری با دوستانشان آنان را طرد کرده و ثانیا بین دعواهای سیاسی خود و روابط دوستانه، رفیقانه، انسانی و اجتماعی خود با آنان تفکیک نمی گذارند. چه بسیار دوستانی را سراغ دارم که صرفاً بخاطر تفاوت سلیقه سیاسی و اختلاف در فهم فلان ماجرای سیاسی و یا موضع گیری له و یا علیه بهمان نامزد انتخاباتی، روابط بینابینی شان به کلی مخدوش و خراب شد. این جنس مسائل در فضاهای درون گفتمانی جبهه انقلاب بسیار یافت می شود.
🔹آش این مسأله آنقدر شور شد که رهبر انقلاب در سخنرانی اخیر خود به عنوان یکی از مشکلات امروز از آن یاد کردند:«یک جاهایی اغماض و گذشت لازم است، اما گذشت نمیکنیم. سر یک اختلاف نظر کوچک، یقهی همدیگر را میگیریم؛چرا؟ ممکن است دو نفر در یک مسئلهای ــ مثلاً در یک مسئلهی سیاسی ــ اختلاف نظر داشته باشند؛ خب داشته باشند؛ چرا باید با هم دعوا کنند؟ چرا باید یقهی همدیگر را بگیرند؟ چرا باید دوقطبی در جامعه ایجاد بشود؟ باید اغماض کرد. یک جاهایی بایستی چشمپوشی کرد، باید اغماض کرد. این هم یکی از مشکلات ما است.»
🔹برای برخی انگار حُکم کفر را دارد که یک بچه حزب اللهی جوان دو آتیشه با وجود شدیدترین اختلاف نظرهای سیاسی و نه اعتقادی با یک جوان مثلا اصلاح طلب طرفدار دو آتیشه سید محمد خاتمی، روابط دوستانه و محترمانه داشته باشد! به نحوی که با همه بگو مگو های خود، بروند بیرون بستنی بخورند، درگعده های شبانه خوابگاه تا ساعتها بحث سیاسی بکنند و بگویند و بخندند، با هم به بوفه دانشکده بروند و چایی میل کنند،در سلف دانشگاه کنار هم غذا را صرف کنند و با هم به کلاس ظهر برسند! تک تک این مثالها اتفاقاتی است که برای نگارنده این سطور یادآور صدها خاطره شیرین و جذاب است.
🔹دوستی هایی که تا امروز ادامه دارد و آنچه بین ما در جریان است، احترام به شخصیت و افکار هم می باشد. افکار سیاسی و ايدئولوژيکی که هیچ کدام از آن کوتاه نمی آیند و به آن افتخار می کنند و البته شدیدا هر کدام دیگری را بخاطر آن افکار منکوب کرده و زیر لگد شدیدترین انتقادها میگیرد. چرا فکر میکنیم هر کس که با ما اختلاف نظر سیاسی داشت پس کلا باید با او خداحافظی کنیم؟ چرا فکر میکنیم نمی شود یکی از دوستان یک جوان انقلابی رفیق اصلاح طلب دوران دانشجوییش باشد؟ دوستی که ایام به ایام به دیگری زنگ میزند و حالی می پرسد و البته مثل همیشه نیش و کنایه های سیاسی اش را هم میزند. اتفاقا باید بگویم که بخشی از بهترین خاطرات دوران دانشجویی ام با دوستان درون و برون جبهه انقلابی شکل گرفت که با آنان اختلاف نظرها و اختلاف سلیقه های گسترده ای داشته و دارم.
پُر واضح است منظور کسانی هستند که بتوان حداقلی از اشتراک را با آنان تعریف کرد.
🔹این اختلاف سلایق سیاسی نباید منجر به کدورت و دودستگی هویتی شود. نباید این اختلافات پایان دهنده برادری دو دانشجوی جوان دغدغه مند شود. این تحمل پذیری سیاسی و گره نزدن افکار سیاسی به کل ماهیت و موجودیت آدمها، برای خود طرفین هم جذاب و ماندگار است به نحوی که دو طرف تا آخر در قضاوت های خود نسبت به شخص دیگر، این ملاک را دخیل میکنند. همانطور که برای من دوستان غیر همفکرم که حائز ویژگی بالا بودند محترم هستند و همواره به نیکی از آنان یاد میکنم، مطلعم که در طرف مقابل هم اینگونه است. آنان هم ارزش یک بسیجی با اخلاق،صمیمی و اهل گفت و گو و احترام به افکار دیگری در عین مرزبندی های فکری را میدانند و به نیکی از نیروهای رقیب خود یاد میکنند.
🔹این دغدغه نگارنده در ادبیات حضرت امام بارها مورد اشاره و تاکید قرار گرفته. ایشان در یکی از سخنرانی های خود به صراحت به این موضوع اشاره می کنند:«البته دو تفکر هست،باید هم باشد. دو رأی هست، باید هم باشد. سلیقههای مختلف باید باشد، لکن سلیقههای مختلف اسباب این نمیشود که انسان باهم خوب نباشد. من عرض کردم مثل طلبهها که با هم مباحثه میکنند، آن وقتی که مباحثه میکردند جار و جنجال جوری بود که انسان خیال میکرد دشمن هم هستند، وقتی مباحثه تمام میشد مینشستند به دوستی کردن و انس. اگر در یک ملتی اختلاف سلیقه نباشد، این ناقص است. اگر در یک مجلسی اختلاف نباشد، این مجلس ناقصی است. اختلاف باید باشد، اختلاف سلیقه، اختلاف رأی،مباحثه،جار و جنجال اینها باید باشد، لکن نتیجه این نباشد که ما دو دسته، بشویم دشمن هم. باید دو دسته باشیم در عین حالی که اختلاف داریم، دوست هم باشیم.»
🔹فلذا امروز یکی از گمشده های کنشگری سیاسی ما که ذیل کلان موضوع «اخلاق سیاسی» می گنجد، عدم طرد و قهر با افراد به بهانه اختلاف نظرات سیاسی و جناحی است. طردها و قهرهایی که بسیاری اوقات نه بوی خدا بلکه بوی نفسانیت میدهد.
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
الهی من تو را یاری نکردم.mp3
7.15M
🔺الهی من تو را یاری نکردم
💢اِرْحَمْ مَنْ رَأسَ مالِهِ الرَّجاءُ وَ سِلاحُهُ الْبُکاء...
ترحم فرما بر کسی که سرمایه اش امید و سلاحش گریه است...
#نوستالژی
#حاج_عبدالرضا_هلالی
@marghoomat
⭕️ جمهوری اسلامی؛ واپسین آزمون خدا...
⬅️ بخش هایی از نامه یوسفعلی میرشکاک خطاب به دولت سازندگی..
🔹موسس #جمهوری_اسلامی یک سلطان جابر نبود که حق تعالی هیچ اعتنایی به مواریث وی نداشته باشد و بگذارد بخت النصرها در انقلاب وی خدایی کنند و کوس اناالحقِ فرعونی بزنند!
🔸موسس جمهوری اسلامی یکی از اولیای خدا بود؛ او دایره ابتلا و امتحان را تنگتر کرد و غربالی از مکر حق ساخت و همهی ما را در آن انداخت تا یکی پس از دیگری به ستوه آمده و از اسلام اعراض کنیم.
🔹آری جمهوری اسلامی یک حکومت نیست، #واپسین_آزمون_خداست!
🔸حکومت را تدبیر آدمیان برپا نگه میدارد و ما هرچه دیدهایم، بیتدبیری بوده است! از ریال به دلار مبتلا شدهایم و بحران در پی بحران است که رخ مینماید.
🔹با این وجود در ارکان این غربال شگفتآور، خللی پدید نیامده است. هرچه شما و ما ویران میکنیم دست توانای آشکار صنعتپنهان عمارت میکند.
🔸آخرالزمان فرارسیده است و مدعیان ثقلین همه در این سرزمیناند. و پیش از اینکه یکایک آنها را و همهی ما را آزمون کند، پرده از رخسار واپسین خورشید حقیقت، بقیه الله الاعظم بر نخواهد افکند.
🔺آری جمهوری اسلامی، دایرهی آزمونهای پیاپی و ابتلائات مسلسل است تا یکی پس از دیگری آقایان غِشِ(تزویر) نفس و عقل خود را آشکار کنند و گرفتار مکر و استدراج حق شده و شر خود را از سر اسلام و مسلمین کم کنند...
@marghoomat
ساخت حقیقی و حقوقی.mp3
1.33M
⭕️ دلمان به لفظِ «جمهوری اسلامی» خوش نباشد
◀️ وقتی از حفظِ جمهوری اسلامی سخن به میان میآید، برخی خیال میکنند معنای این جمله این است که دولت جمهوری اسلامی از فروپاشی محفوظ بماند. اما واقعاً حفظ جمهوری اسلامی به همین معناست؟
🔸 با نگاهی به بیانات رهبری خواهیم دید آنچه که جمهوری اسلامی را از دیگر نظامها متمایز میکند، آرمانها و اهدافی است که به سمت آنها در حرکت است. پس حفظ جمهوری اسلامی یعنی «حفظِ ساختِ هویّتی و حقیقیِ جمهوری اسلامی».
🎙️رهبر انقلاب فرمودند:
🔹 نظام جمهوری اسلامی یک ساخت حقوقی و رسمی دارد، قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی، دولت اسلامی، انتخابات - همین چیزهائی که مشاهده میکنید.
🔹 همیشه در دلِ ساخت #حقوقی، یک ساخت #حقیقی، یک هویت حقیقی و واقعی وجود دارد؛ او را باید حفظ کرد. آن ساخت درونی چیست؟ همان آرمانهای جمهوری اسلامی است: عدالت، کرامت انسان، اخلاق، ایستادگی در مقابل نفوذ دشمن؛ اینها آن اجزاء ساخت حقیقی و باطنی و درونی نظام جمهوری اسلامی است.
🔹 اگر این مغزهای حقیقی و این بخشهای اصلىِ هویت واقعی جمهوری اسلامی از دست برود و ضعیف شود، #ساخت_ظاهرىِ جمهوری اسلامی خیلی کمکی نمیکند. #پسوند_اسلامی به تنهایی کاری صورت نمی دهد. #دلمان_خوش_نباشد به حفظ صورت. مراقب باشیم اون روح و #سیرت فراموش نشود.
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
جمهوریت؟!.pdf
3.76M
🔺جزوه خواندنی«چرا امام گفت جمهوری اسلامی»
⬅️ گفتاری از وحید جلیلی
#کپسول_مطالعاتی
@marghoomat
انحرافات خطرناک.mp3
2.77M
🔴 انحرافاتی که جمهوری اسلامی را از معنا تهی میکند
🎙️رهبر معظم انقلاب:
🔹جمهوری اسلامی یعنی حکومتی که خارجی در آن دخالت نمیکند؛ خودرأیی و استبداد بر آن حاکمیت نمی کند، طبقهی ویژهی #اشراف در آن دخالت نمیکند.
🔹حکومت جمهوری اسلامی حکومت مردم، حکومت #شایستگان است، رسیدن به مقامات موثر در سلسله مراتب حکومتی تابع #صلاحیت هاست.
🔹فاصله انداختن بین فقیر و غنی، بین اشراف و غیراشراف و امتیاز دادن به یک قشر خاص، با جمهوری اسلامی #سازگار_نیست.
@marghoomat
انفجار.mp3
1.44M
⭕ خطر مأیوس شدن مردم از جمهوری اسلامی!
🔸این مستمندها، فقیرها، عیال خدا هستند، اداره باید اینها بشوند. فقرا را خدای تبارک و تعالی امر کرده است که ادارهشان باید بکنیم. یک دسته غنی بنشینند کنار، و اینها بیچارهها به فقر بگذرانند. من پیشتر به این کارخانه دارها و این متمکنین، که گاهی میآمدند اینجا - و بعضیشان هم میخواستند من را اغفال بکنند! - به آنها گفتم آقا این نمیشود که همان مسائل زمان #طاغوت حالا هم اجرا بشود. یک دسته آن بالاها بنشینند مُرفَّه و هرچه بخواهند هرزگی بکنند، یک دسته هم این زاغه نشینهای تهرانی، که همهتان میبینید و در شهرهای خودتان هم هست امثالش. این نمیشود.
این عملی نیست. من اخطار کردم، این یک خطری برای مردم هست.
🔸اگر خدای نخواسته #جمهوری_اسلامی نتواند جبران کند این مسائل اقتصادی را، که اول مرتبه زندگی مردم است، و مردم #مأیوس بشوند از جمهوری اسلامی و مأیوس بشوند از اینکه #اسلام هم برای آنها بتواند در اینجا کاری انجام بدهد، اگر در این محیط یک #انفجار حاصل بشود، دیگر نه من و نه شما و نه هیچ کس، نه روحانیت و نه اسلام، نمیتواند جلویش را بگیرد.
#روح_الله
@marghoomat
نعمت جمهوری اسلامی.pdf
28.76M
🔺 جزوه خواندنی «نعمت جمهوری اسلامی»
⬅️ گفتاری از محمد صادق شهبازی
#کپسول_مطالعاتی
@marghoomat
اگر در این نهضت شکست بخوریم.mp3
3.21M
⭕️ در این نهضت، اگر شکست بخوریم، دیگر تا آخر، شکست خوردهایم
🎙امام خمینی:
🔺حالا که ما مدعی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی هستیم، اگر در این جمهوری اسلامی شکست بخوریم، یعنی شکست مکتب. یعنی گفته بشود که رژیم طاغوتی عوض شده و یک رژیم طاغوتی دیگری آمده است.
🔺آخوندها تا حالا مظلوم بودند و چهره مظلوم، چهره محبوب است. در رژیم قبل شما هر چه مظلومتر بودید، محبوبتر بودید. چهره امروز، چهره مظلومیت نیست تا محبوب بشوید. چهره این است که وقتی کار سخت است، اینها مثل آنها هستند.
🔺 ما اگر گفتارمون با اعمال مون مخالف باشد، مگر منافق کیه؟ اول باید از خودمون مایه بذاریم، بی خود هی نگوییم ما خوب هستیمو دیگران بد. اگر خدای نخواسته در باطن بر خلاف این باشید، منافق نیستید؟
🔺 خیلی مواظب باشید، این مسند خطرناک است، این عمامه خطرناک است، این محاسن خطرناک است، خودتون را از این خطرها نجات دهید.
#روح_الله
@marghoomat