⭕ رمضانی ماندگار، انقلابی و تاریخی!
🔺 مروری بر سیر مبارزاتی مردم ایران در رمضان 1357
⬅️ بخش دوم
🔹ساواک با یک بررسی تحلیلی از ماه رمضان و امکاناتی که میتواند در اختیار انقلابیون قرار گیرد، پیشبینیهای لازم را کرده و طرحهایی را برای مهار بحران تدوین کرد و شورای هماهنگی استانها مرکب از استاندار، رؤسای سازمانهای انتظامی و امنیتی، رئیس دادگستری و مدیرکل اوقاف را مأمور بررسی و اجرای آن نمود. ساواک در این طرح برآورد کرد که در تهران تعداد ۶۰۰ مسجد وجود دارد که با «احتساب تکایا و منازل مردم، حدود یک هزار مجلس» میشود. این تعداد در شهرستانها و روستاها به ۱۰۰۰۰ مجلس میرسد. طبق بررسیهای ساواک مردم معمولاً «در ظهرها و شبهای ماه رمضان» شرکت میکنند و روحانیون در این ماه کوشش خواهند نمود تا دست به «تبلیغات آشوب طلبانه» بزنند و با «تحریک متعصبین مذهبی و مردم قشری به بهره برداری» بپردازند. «آنها خواهند کوشید تا روزهای ۱۹ و ۲۱ و ۲۳ ماه رمضان تلاشهای خود را به اوج» برسانند. به همین جهت پیشبینی میشود که از آیتالله خمینی تجلیل شود، شورش ایجاد کنند، مؤسسات دولتی را تخریب و تظاهرات برپاکنند.
🔹به همین جهت سازمانهای امنیتی و انتظامی باید به ائمه جماعات و وعاظ و بانیان مجلس تذکر و تهدید نمایند، اطلاعات لازم را از انقلابیون کسب کنند، عناصر نفوذی را به داخل مجالس اعزام کنند، از عناصر انقلابی مراقبت به عمل آورند، تظاهرات را کنترل نمایند، روحانیون وابسته به اوقاف را فعال کنند، مسئولین اوقاف خود در مراسم شرکت نمایند، رادیو تلویزیون یک چهره مذهبی از رژیم ارایه دهد، گفتار مذهبی و مصاحبه از رادیو و تلویزیون پخش شود، خبر از مراسم مذهبی تهیه نمایند و از مجالسی که مسئولین محلی شرکت میکنند فیلم برداری و پخش شود.»
با همه تلاشهای رژیم پهلوی حرکتی که آغاز شده بود، سریعتر، عمیقتر و قویتر از آن بود که با آماده باش نیروهای رژیم از ادامه آن ممانعت به عمل آید. با آغاز ماعه رمضان درگیریهای خونینی در سراسر کشور آغاز شد و تا پایان رمضان ادامه پیدا کرد.
♦️اعتراضات و سرکوب مردم اصفهان
🔹در پنجم رمضان 1398 هجری قمری مصادف با 19 مرداد سال 1357 هجری شمسی تک تیرها و رگبار مسلسلهای مزدوران پهلوی سینه رسول نمنبات، نوری، دوازده امامی، حسن زارع، حسن شیرانی، علی ذاکر، محمد حسن منتظری و مهدی قیومیان و دیگر عزیزانی چون سید محمود حسینی و... را شکافت تا شاید جلوی غرش مردم اصفهان را در میدان شهدا و اطراف بیت آیتالله خادمی بگیرند. در شب پنجم رمضان 1357 صدای تکتیرها و رگبار مسلسلها آرامش را از مردم اصفهان گرفته بود. اما ماجرا چه بود؟
🔹سخنرانیهای ضد رژیم شاهنشاهی، تظاهرات خیابانی و دستگیری انقلابیون در اصفهان به اوج خود رسیده بود، چند روز قبل از شروع ماه مبارک رمضان، با دستگیری آیتالله طاهری در اصفهان توسط رژیم پهلوی، مقدمات خیزش سراسری مردم اصفهان در ماه رمضان فراهم شد. آيتالله طاهري در نیمه شب دهم مرداد، با نظر شوراي هماهنگي اصفهان در اجرای طرح «خنثيسازی روحانيون» دستگير و به تهران منتقل شد.
🔹به دنبال این اتفاق مردم در خانه آیتالله خادمی دست به تحصن زدند، از طرفی بعضی از ثروتمندان شهر اصفهان هم هزینه اطعام این افراد را برعهده گرفته بودند، با وجود امکانات کم برای اطلاع رسانی در روزهای اعتصاب افراد زیادی از سراسر استان و حتی کشور به دلیل حمایت از آزادی مبارزان انقلابی اصفهان، برای اعتصاب به آنجا آمده بودند به طوری که در اطراف خانه آیتالله خادمی جای سوزن انداختن نبود.
🔹آیت الله خادمی نیز با صدور اعلامیهای خبر تحصن مردم در بیت خود را به اطلاع همگان رساندند و اعلام کردند که «اهالی متدین و غیور اصفهان اظهار میدارند تا آزادی معظم له از پا نخواهیم نشست و تعطیلی نماز و درس و مغازهها را ادامه می دهیم.» روحانیون اصفهان نیز با صدور اطلاعیهای خواستار آزادی آیتالله طاهری شدند.
منزل آیتالله خادمی به صورت کانون انقلاب در اصفهان درآمد. هر روز بر تعداد متحصنین افزوده میشد. مراسم افطار و سخنرانی، پخش اعلامیه، نصب پوستر، عکسهای شهدا، عکسهای انقلابیون، کاریکاتورهای شاه دیوارهای منزل و کوچه را پر کرده بود.
💢 ادامه دارد
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
⭕ ذبح انقلاب یا ذبح شبه انقلابی ها!
♦️تاریخ انقلاب بعد از پیروزی، مدعیانی به خود دیده است که تمام آبروی خود را از امام و انقلاب دارند ولی هر یک به دلیلی در میانه مسیر پایشان لغزیده است.
🔺️انقلاب اسلامی با هيچ کس عقد اخوت و برادر خواندگی ندارد؛از قائم مقام رهبری که امام او را حاصل عمر خود میداند تا فلان نخست وزیر و رئیس جمهور.
هنوز معیار؛ بیان امام است که فرمود:"میزان حال فعلی افراد است."
🔺️این بیان امام برگرفته از سیره ائمه است. وقتی پیامبر بشارت شهادت در محراب را به حضرت امیر دادند؛ حضرت با اضطراب از ایشان پرسید: یا رسول الله آیا من در آن زمان به دین اسلام از دنیا میروم؟
این سوال راه گشای همه مومنان در تاریخ است؛علی(ع) که معصوم است هنگام مرگ بیم مسلمان بودن دارد، چه برسد به ما محبان علی(ع).
🔺وصیت حضرت به امام حسن(ع) را به یاد آوریم که فرمود:"برای آخرتت بکوش که هیچ تخفیفی برای تو به خاطر نسبت با علی ابن ابیطالب نیست.
🔺آری به تعبیر امام: «تاریخ اسلام پر است از خیانت بزرگانش به اسلام». و کار گاهی به جایی میرسد که از بهر این خیانت، امام جامعه طلب مرگ میکند: «از خدا میخواهم که به پدر پیر مردم عزیز ایران صبر و تحمل عطا فرماید و او را بخشیده و از دنیا ببرد تا طعم تلخ خیانت دوستان را بیش از این نچشد.»
🔺شریح قاضی شدن و حکم از امیرالمونین گرفتن و بیعت در غدير مهم نیست،مهم ماندن بر عهد با علی(ع) و راه ایشان است که هزینه ای گزاف تر از علوی شدن دارد. چه بزرگانی که در بدر و اُحد با پیامبر بودند و در ماجرای جیش اُسامه مردود شدند.
🔺چه خیبریانی که در سقیفه رنگ نفاق گرفتند و در راه ناصواب نفس رفتند. چه اصحاب رسولی که در صفین در مقابل امام زمان خویش شمشیر کشیدند؛ چه یاران غاری که در ضلالت و نفاق مُردند و چه محب علی هایی که در صفین تا دم شهادت رفتند و در کربلا بر سینه فرزند علی نشستند.
🔺عامل انحراف اکثر خواص را در حسادت و خودمحوری، بداندیشی نظری و عملی، التقاط فکری، عقده گشایی، شهوت شهرت، قبیله گرایی سیاسی و خویشاوند سالاری، ساده لوحی، زودباوری و عدم داشتن تحلیل عمیق و مبنایی میدانم.
🔺در ریزش ها افتخاری نیست، ولی اعتباری هست؛ اعتبار برای راهی پُر شهید که بی تعارف و صریح در مقام انتخاب میان دو راهی ذبح انقلاب و ذبح شبه انقلابی ها هیچ شکی در انتخاب راه حقیقت ندارد تا پای انقلاب نلغزد، که اگر پای رهرو لغزید، جبران پذیر است، ولی اگر مسیر لغزنده شد، پای بسیاری خواهد لغزید.
🔺و در این راه، رضای دوست بر هر رضای دیگری مقدم است که فرمود:«سخنی از سر درد و رنج و با دلی شکسته و پر از غم و اندوه با مردم عزیزمان دارم. من با خدای خود عهد کردم که از بدی افرادی که مکلف به اغماض آن نیستم هرگز چشم پوشی نکنم. من با خدای خود پیمان بسته ام که رضای او را بر رضای مردم و دوستان مقدم دارم. اگر تمام جهان علیه من قیام کنند دست از حق و حقیقت برنمیدارم، من کار به تاریخ و آنچه اتفاق می افتد ندارم. من تنها باید به وظیفه شرعی خود عمل کنم.»
✍️#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی.pdf
2.51M
🔴 جزوه خواندنی«جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی»
⬅️ گفتاری از وحید جلیلی در باب آسیب شناسی عملکرد فرهنگی نیروهای انقلاب..
#کپسول_مطالعاتی
@marghoomat
⭕ غریب، غریب نماند!
🔹نمی دانم این درد تا کی و تا کجا ادامه دارد! نمی دانم این بی مهری تا چه ماه و سالی طول می کشد! نمی دانم وقت آن بلوغ فرهنگی جبهه ای کی فرا می رسد! نمی دانم حزب الله تا کی می خواهد در حال و هوای خود سیر کند و آنقدر پرت باشد که حتی از یاران هم غفلت کند! نمی دانم چرا نگاه جبهه ای در عرصه فرهنگ بعد از گذشت چند دهه از توصیه های رهبر انقلاب هنوز هم رنگ واقعیت و عینیت به خود نگرفته است؟ عجیب است.
🔹چرا هنوز بعد از گذشت سالها از تذکرات رهبری مبنی بر وقوع «تهاجم فرهنگی»، «ناتوی فرهنگی» و «شبیخون فرهنگی» بدنه اصلی نیروهای انقلاب در مساجد و هیاتها و... با هنر و سینما آشتی نکرده است یا لااقل به عنوان یک مصرف کننده عادی دغدغه اش نشده است! روزی حزب الله از این می نالید که تولیدی ندارد که حال بخواهد توزیع و مصرف کند، فقر نفر داشتیم. اما حال چه؟ آیا امروز هم می توانیم این ادعا را کنیم؟ امروزی که نسلی از هنرمندان مستند ساز و فیلم ساز مومن و انقلابی تربیت شده اند و در این برهوت بی معنای سینما و هنر، آثار فاخر و ماندگار تولید می کنند.
🔹چرا حمایت از بر و بچه های حزب اللهی مهجور در عرصه هنر و سینما را برای خود یک تکلیف دینی و شرعی نمی دانیم؟ ای کاش همان قدر که برخی دوستان، حمایت از فلان لیست مذبذین سیاسی را برای خود تکلیف می دانستند، حمایت از جهادگران و سربازان اصلی جبهه جنگ نرم را هم برای خود وظیفه و امری واجب می دانستند. به جرأت می گویم، اگر بدنه حزب الله پای کار حداقل بازدید و مصرف تولیدات فرهنگی جبهه انقلاب بیاید، صحنه فرهنگی کشور خصوصا در سینما دگرگون خواهد شد. شک نکنید که این حضور و حمایت، تاثیر خود را در ترغیب فیلم سازان و بازیگران جهت پرداختن به سوژه های انقلابی، تخصیص بودجه های کافی برای تولیدات آثار انقلابی توسط دستگاه ها و جلب توجه توده مردم به این فیلم ها، نشان خواهد داد.
🔹چرا مجموعه های فرهنگی و مردمی ما حداقل بخشی از رسالت خود را حمایت از این تولیدات فرهنگی نمی دانند؟ چند امام جماعت مسجد را سراغ دارید بین دو نماز یک فیلم سینمایی را به نماز گزاران معرفی کند؟ چند مداح پیدا می کنید که سینه زنان هیات خود را دعوت به دیدن فلان فیلم روی پرده کند؟ چند امام جمعه می یابید که بخشی از خطبه دوم خود را به تایید و تبلیغ یک اثر فاخر سینمایی که بیان گر ارزشهای گفتمان انقلاب اسلامی است اختصاص دهد؟ اینها حقیقتا درد است. مگر آقایان شک دارند که اثر یک فیلم سینمایی بر ذهن و قلب مردم و خصوصا نسل جوان از صدها کتاب و منبر و سخنرانی شان بیشتر است؟ اگر هنوز هم شک دارید که التماس دعا!
🔹این گلایه از جریان انقلاب زمانی دوچندان می شود که آدم می ببیند در طول سالیان اخیر چه آثار خوب و جذابی ذیل کلان گفتمان انقلاب اسلامی و خصوصا در معرفی انسان های تراز انقلاب اسلامی ساخته شده ولی حتی بعضا به چشم جریان انقلابی هم نیامده چه برسد به مردم عادی. به چشم رساندنی که باید توسط حزب الله انجام می شد اما چه کنیم که خود حزب الله هم کور است کور. فیلم هایی چون «موقعیت مهدی»، «منصور»، «تک تیرانداز» و « غریب» را می توان نمونه هایی از دهها آثار ساخته شده ای دانست که متاسفانه آنطور که باید و شاید دیده نشدند. البته غریب هنوز وقت دارد که غریب نماند.
🔹فیلم سینمایی غریب که بخشی از زندگانی شهید محمد بروجردی را به تصویر می کشد این ایام روی پرده سینماهای سراسر کشور است. روایتی از مسیح کردستان، نماینده امام در میان مردمی که اسیر ظلم و جنایت و غارت و ددمنشی کومله و دموکرات بودند. تجزیه طلبانی که همین چندماه پیش ادعای دفاع از کُرد و زن و آزادی داشتند و با نسلی روبه رو بودند که گذشته سیاه آنان را نمی شناخت، گذشته ای که در آن به صغیر و کبیر رحم نکردند و زن و بچه کُرد را به سلاخی می کشاندند. غریب علاوه بر معرفی شهید بروجردی، بخشی تلخ و جانکاه از تاریخ این کشور را روایت می کند.
🔹 غریب انسان تربیت یافته مکتب خمینی را می شناساند. انسانی که در گیر و بند محدویت های میدان و فشلی ساختارها نمی ماند و تکلیف خود را می شناسد و عمل می کند ولو اینکه به قیمت تهدید و اخراجش تمام شود. او خود را خرج خمینی میکند نه خمینی را خرج خود. او چریک است اما روحی لطیف دارد. او جهاد در میدان را با اشک در شب توأمان می کند. او حتی برای برگشتن و توبه کردن جانیانی چون کومله وقت می گذارد، او الحق سرباز خمینی است که جز مکتب خمینی جایی چنان آدمی نمی یابی. خلاصه آنکه غریب را دریابید که غریب نماند.
🔹منتظر این دستگاه و آن دستگاه نمانید. پدران و مادران دست بچه های خود را بگیرند و به سینما بیایند. هیاتها، مساجد و پایگاه های بسیج و نمازهای جمعه بسم الله بگویند و با حضور مردم، بر و بچه های جبهه فرهنگی انقلاب را تقویت کرده و قوت قلبی برای کارهای بعدی باشند.
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
⭕ رمضانی ماندگار، انقلابی و تاریخی!
🔺 مروری بر سیر مبارزاتی مردم ایران در رمضان 1357
⬅️ بخش سوم، قسمت اول
🔹در روز دهم مرداد اصفهان متشنج بود و مردم ضمن بستن مغازهها دست به تظاهرات وسیعی در شهر زدند. ضمن اینکه در اثر درگیری میان پلیس و تظاهرکنندگان چندین نفر شهید و عدهای مجروح شدند. در تظاهرات این روز اصفهان علاوه بر آسیب دیدن چند سینما و مشروب فروشی، کنسولگری آمریکا نیز مورد حمله قرار گرفت و یک بمب دست ساز به داخل ساختمان کنسولگری پرتاب شد. در جلسهای مهم میان فرماندهان نظامی و امنیتی اصفهان راههای رویارویی با مردم در روزهای آینده بررسی شد و بر ضرورت استفاده از ماشینهای آب پاش و استفاده احتمالی از هلیکوپترهای هوانیروز و توپخانه مورد بررسی قرار گرفت.
🔹 یازدهم مرداد آیتالله محمد صدوقی نیز دست به قلم برد. آیتالله صدوقی با انتشار اعلامیهای خطاب به آیات عظام مقیم قم، توجه ایشان را به حوادث اصفهان جلب کرد. در بخشی از اعلامیه آیتالله صدوقی آمده است: «کاسه صبر مسلمانان خاصه اهالی محترم و غیور اصفهان لبریز شده است و به همین مناسبت تعطیلی عمومی در سراسر اصفهان اعلام نموده، عموم مسلمانان با شرایط موجود مرگ را استقبال و زندگی را ننگین میشمارند». در این روز سرتیپ مصطفایی رئیس شهربانی در نامهای محرمانه به سرلشکر ناجی از وی خواست بخشی از نیروهای ارتش در اختیار شهربانی قرار گیرد تا با اغتشاشهای احتمالی مقابله کنند.
🔹در اعلامیهای که در 12 مرداد از سوی مبارزان در اصفهان و سپس در چند شهر دیگر کشور منتشر شد، گزارش وقایع این روزهای اصفهان به اطلاع مردم رسید و توجه همگان را به اصفهان جلب کرد. در این روز سرتیپ تقوی رئیس ساواک اصفهان در نامهای که برای فرمانده پادگان اصفهان، رئیس شهربانی اصفهان و فرمانده ژاندارمری اصفهان ارسال کرد نوشت که همه روزه از نقاط مختلف شهر و حتی از شهرکهای اطراف اصفهان افرادی برای پیوستن به متحصنین در منزل آیت الله خادمی به این منطقه در حال حرکت هستند. آیت الله نیز در همبستگی و اقدامات دسته جمعی و بر ادامه تعطیلی مساجد و بازار تاکید کرده است و از گیرندگان نامه درخواست کرد نفرات تقویتی برای کمک به قوای شهربانی اعزام کنند. این وضعیت تقویت نفرات در روز سیزدهم مرداد هم ادامه داشت.
🔹 روز چهاردهم مرداد سرتیپ تقوی رئیس ساواک اصفهان در گزارشی با فضاسازی برای شدت عمل در برابر تحصن کنندگان مدعی شد که «نمایندگان طبقات مختلف با تلگرافهای متعدد به شاهنشاه خواستار تعقیب همه ماجراجویان و کسانی که به نام اسلام این اعمال شنیع را انجام میدهند شدهاند.»
🔹امام خمینی (ره) که در تبعید در نجف اشرف بهسر میبردند، از وقایع ایران بیخبر نبودند و به دنبال وقایع اصفهان در روز اول رمضان( 15 مرداد )در پیامی خطاب به مردم اصفهان، فجایع اخیر این شهر را به آنان تسلیت گفتند و قیام مردم را مورد حمایت قرار دادند.
متن پیام به این شرح است:
🔹«فاجعه اخیر اصفهان را به عموم اهالی محترم تسلیت عرض می نمایم.این فاجعه به دنبال فجایع بسیار دیگر، نمونه ای است از حکومت ستمگر شاه که وحشیانه به ملت مسلمان ایران هجوم و آنان را به خاک و خون کشیده است و آخرین فاجعه نیست. تا حکومت این دودمان ستم پیشه برقرار است، فاجعه به دنبال فجایع و مصیبت پشت سر مصایب و حادثه به دنبال حوادث عظیم ادامه خواهد داشت. این تنها اصفهان بزرگ نیست که شاهد جنایات مرگبار شاه و فرمانبرداران جنایت پیشۀ اوست؛ بلکه سراسر ایران با این جنایات و قتل و غارتها دست به گریبان است. آن قم ـ حرم اهل بیت ـ و آن تبریز و یزد و همدان و اهواز و شیراز، و آن مشهد مقدس و رفسنجان و جهرم و کازرون و سایر شهرها که شاهد قتلها و جرحها و حملات وحشیانه بوده و هست.
@marghoomat
⭕ رمضانی ماندگار، انقلابی و تاریخی!
🔺 مروری بر سیر مبارزاتی مردم ایران در رمضان 1357
⬅️ بخش سوم، قسمت دوم
🔹امروز ملت شجاع و به پاخاستۀ ایران شاهد موج عظیم ضدشاهی، که بر اثر یکی دیگر از اعتصابات بزرگ اصفهان که به پشتیبانی از روحانیت بیدار و مسئول خود به عنوان اعتراض به اعمال غیرقانونی و انسانی رژیم است، می باشد. امروز شعار «مرگ بر شاه» ملی شده و تا برچیده شدن دستگاه ظلم و انقراض دودمان جنایتکار پهلوی ادامه دارد. باید از هر فرصت استفاده نمود و اجتماعات را هر چه بیشتر عظیم و فشرده کرد، و هر چه بیشتر خیانتها و جنایتهای شاه را برملا نمود.
🔹گویندگان محترم و متعهد هر چه بیشتر به روشنگری قیام، و علمای اعلام با اعلامیه ها و بیانات خود، مردم مهیا را که راه خود را خوب یافته اند بسیج عمومی نموده و یکدل و یک جهت برای برچیده شدن بساط غارت و جنایت هم صدا، و با اتکا به قدرت لایزال الهی، این ریشۀ پوسیدۀ فساد را از بُن برکنند، و ملت مستضعف را از چنگال استعمارگران داخلی و خارجی نجات بخشند. وَ نُریدُ اَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الاَْرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ اَئِمّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثین. ارادۀ خداوند تعالی بر آن است که با رهبری حکیمانۀ انبیای عظام و وارثان آنان، مستضعفین را از قید حکومت طاغوتی آزاد و سرنوشت آنان را به دست خودشان بسپارد؛ باید در این امر الهی ملت عزیز به دنبال روحانیون مسئول این راه حیاتی را طی کنند.
🔹باز با کمال علاقه به ملت ایران هشدار می دهم که به دنبال دولت، شاه دم از انتخابات زد. هر کس که سخنان او را شنیده باشد خوب می فهمد که شاه با طرح مسئلۀ انتخابات می خواهد مسیر اصلی حرکت اسلامی ایران را که سرنگونی این دودمان است تغییر دهد و ملت را اغفال نماید. ولی دیگر دیر شده و طرح حکومت اسلامی در عروق مردم ایران ریشه دوانده است، و به امید خدا پیروزی از آنِ ماست.
🔹مردم شریف با کمال احترام از گویندگان بخواهند تا از گفتگو در بارۀ هر امری که آنان را از مسیر خود باز می دارد ـ همچون انتخابات ـ شدیداً احتراز کرده و فجایع و جنایات حکومت شاه را بازگو نمایند.
اینجانب از همبستگی روحانیون معظم و اهالی محترم اصفهان، که در جریانات اخیر با پشتیبانی بیدریغ خود روحانیون را تنها نگذاشتند و دیْن خود را به اسلام و مسلمین ادا نمودند تشکر می کنم، و از خداوند متعال توفیق و تأیید همگی را خواستارم.»
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
مناجات آوینی.mp3
1.4M
🔺زندگی زیباست اما شهادت از آن زیباتر است..
#سید_مرتضی
پ.ن: خدای من، این صدای ملکوتی، راز سوز و گداز و آرامش و دلنشینی اش چیست!
سحر با صدای آوینی حقیقتا دلچسب تر است..
@marghoomat
⭕ دوستی با مخالفین سیاسی!
🔹یکی از آسیب های کنشگری سیاسی و البته یکی از باورهای غلط جا افتاده در برخی نیروهای منتسب به گفتمان انقلاب آن است که اولا با شکل گیری کوچک ترین اختلاف نظری با دوستانشان آنان را طرد کرده و ثانیا بین دعواهای سیاسی خود و روابط دوستانه، رفیقانه، انسانی و اجتماعی خود با آنان تفکیک نمی گذارند. چه بسیار دوستانی را سراغ دارم که صرفاً بخاطر تفاوت سلیقه سیاسی و اختلاف در فهم فلان ماجرای سیاسی و یا موضع گیری له و یا علیه بهمان نامزد انتخاباتی، روابط بینابینی شان به کلی مخدوش و خراب شد. این جنس مسائل در فضاهای درون گفتمانی جبهه انقلاب بسیار یافت می شود.
🔹آش این مسأله آنقدر شور شد که رهبر انقلاب در سخنرانی اخیر خود به عنوان یکی از مشکلات امروز از آن یاد کردند:«یک جاهایی اغماض و گذشت لازم است، اما گذشت نمیکنیم. سر یک اختلاف نظر کوچک، یقهی همدیگر را میگیریم؛چرا؟ ممکن است دو نفر در یک مسئلهای ــ مثلاً در یک مسئلهی سیاسی ــ اختلاف نظر داشته باشند؛ خب داشته باشند؛ چرا باید با هم دعوا کنند؟ چرا باید یقهی همدیگر را بگیرند؟ چرا باید دوقطبی در جامعه ایجاد بشود؟ باید اغماض کرد. یک جاهایی بایستی چشمپوشی کرد، باید اغماض کرد. این هم یکی از مشکلات ما است.»
🔹برای برخی انگار حُکم کفر را دارد که یک بچه حزب اللهی جوان دو آتیشه با وجود شدیدترین اختلاف نظرهای سیاسی و نه اعتقادی با یک جوان مثلا اصلاح طلب طرفدار دو آتیشه سید محمد خاتمی، روابط دوستانه و محترمانه داشته باشد! به نحوی که با همه بگو مگو های خود، بروند بیرون بستنی بخورند، درگعده های شبانه خوابگاه تا ساعتها بحث سیاسی بکنند و بگویند و بخندند، با هم به بوفه دانشکده بروند و چایی میل کنند،در سلف دانشگاه کنار هم غذا را صرف کنند و با هم به کلاس ظهر برسند! تک تک این مثالها اتفاقاتی است که برای نگارنده این سطور یادآور صدها خاطره شیرین و جذاب است.
🔹دوستی هایی که تا امروز ادامه دارد و آنچه بین ما در جریان است، احترام به شخصیت و افکار هم می باشد. افکار سیاسی و ايدئولوژيکی که هیچ کدام از آن کوتاه نمی آیند و به آن افتخار می کنند و البته شدیدا هر کدام دیگری را بخاطر آن افکار منکوب کرده و زیر لگد شدیدترین انتقادها میگیرد. چرا فکر میکنیم هر کس که با ما اختلاف نظر سیاسی داشت پس کلا باید با او خداحافظی کنیم؟ چرا فکر میکنیم نمی شود یکی از دوستان یک جوان انقلابی رفیق اصلاح طلب دوران دانشجوییش باشد؟ دوستی که ایام به ایام به دیگری زنگ میزند و حالی می پرسد و البته مثل همیشه نیش و کنایه های سیاسی اش را هم میزند. اتفاقا باید بگویم که بخشی از بهترین خاطرات دوران دانشجویی ام با دوستان درون و برون جبهه انقلابی شکل گرفت که با آنان اختلاف نظرها و اختلاف سلیقه های گسترده ای داشته و دارم.
پُر واضح است منظور کسانی هستند که بتوان حداقلی از اشتراک را با آنان تعریف کرد.
🔹این اختلاف سلایق سیاسی نباید منجر به کدورت و دودستگی هویتی شود. نباید این اختلافات پایان دهنده برادری دو دانشجوی جوان دغدغه مند شود. این تحمل پذیری سیاسی و گره نزدن افکار سیاسی به کل ماهیت و موجودیت آدمها، برای خود طرفین هم جذاب و ماندگار است به نحوی که دو طرف تا آخر در قضاوت های خود نسبت به شخص دیگر، این ملاک را دخیل میکنند. همانطور که برای من دوستان غیر همفکرم که حائز ویژگی بالا بودند محترم هستند و همواره به نیکی از آنان یاد میکنم، مطلعم که در طرف مقابل هم اینگونه است. آنان هم ارزش یک بسیجی با اخلاق،صمیمی و اهل گفت و گو و احترام به افکار دیگری در عین مرزبندی های فکری را میدانند و به نیکی از نیروهای رقیب خود یاد میکنند.
🔹این دغدغه نگارنده در ادبیات حضرت امام بارها مورد اشاره و تاکید قرار گرفته. ایشان در یکی از سخنرانی های خود به صراحت به این موضوع اشاره می کنند:«البته دو تفکر هست،باید هم باشد. دو رأی هست، باید هم باشد. سلیقههای مختلف باید باشد، لکن سلیقههای مختلف اسباب این نمیشود که انسان باهم خوب نباشد. من عرض کردم مثل طلبهها که با هم مباحثه میکنند، آن وقتی که مباحثه میکردند جار و جنجال جوری بود که انسان خیال میکرد دشمن هم هستند، وقتی مباحثه تمام میشد مینشستند به دوستی کردن و انس. اگر در یک ملتی اختلاف سلیقه نباشد، این ناقص است. اگر در یک مجلسی اختلاف نباشد، این مجلس ناقصی است. اختلاف باید باشد، اختلاف سلیقه، اختلاف رأی،مباحثه،جار و جنجال اینها باید باشد، لکن نتیجه این نباشد که ما دو دسته، بشویم دشمن هم. باید دو دسته باشیم در عین حالی که اختلاف داریم، دوست هم باشیم.»
🔹فلذا امروز یکی از گمشده های کنشگری سیاسی ما که ذیل کلان موضوع «اخلاق سیاسی» می گنجد، عدم طرد و قهر با افراد به بهانه اختلاف نظرات سیاسی و جناحی است. طردها و قهرهایی که بسیاری اوقات نه بوی خدا بلکه بوی نفسانیت میدهد.
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
الهی من تو را یاری نکردم.mp3
7.15M
🔺الهی من تو را یاری نکردم
💢اِرْحَمْ مَنْ رَأسَ مالِهِ الرَّجاءُ وَ سِلاحُهُ الْبُکاء...
ترحم فرما بر کسی که سرمایه اش امید و سلاحش گریه است...
#نوستالژی
#حاج_عبدالرضا_هلالی
@marghoomat
⭕️ جمهوری اسلامی؛ واپسین آزمون خدا...
⬅️ بخش هایی از نامه یوسفعلی میرشکاک خطاب به دولت سازندگی..
🔹موسس #جمهوری_اسلامی یک سلطان جابر نبود که حق تعالی هیچ اعتنایی به مواریث وی نداشته باشد و بگذارد بخت النصرها در انقلاب وی خدایی کنند و کوس اناالحقِ فرعونی بزنند!
🔸موسس جمهوری اسلامی یکی از اولیای خدا بود؛ او دایره ابتلا و امتحان را تنگتر کرد و غربالی از مکر حق ساخت و همهی ما را در آن انداخت تا یکی پس از دیگری به ستوه آمده و از اسلام اعراض کنیم.
🔹آری جمهوری اسلامی یک حکومت نیست، #واپسین_آزمون_خداست!
🔸حکومت را تدبیر آدمیان برپا نگه میدارد و ما هرچه دیدهایم، بیتدبیری بوده است! از ریال به دلار مبتلا شدهایم و بحران در پی بحران است که رخ مینماید.
🔹با این وجود در ارکان این غربال شگفتآور، خللی پدید نیامده است. هرچه شما و ما ویران میکنیم دست توانای آشکار صنعتپنهان عمارت میکند.
🔸آخرالزمان فرارسیده است و مدعیان ثقلین همه در این سرزمیناند. و پیش از اینکه یکایک آنها را و همهی ما را آزمون کند، پرده از رخسار واپسین خورشید حقیقت، بقیه الله الاعظم بر نخواهد افکند.
🔺آری جمهوری اسلامی، دایرهی آزمونهای پیاپی و ابتلائات مسلسل است تا یکی پس از دیگری آقایان غِشِ(تزویر) نفس و عقل خود را آشکار کنند و گرفتار مکر و استدراج حق شده و شر خود را از سر اسلام و مسلمین کم کنند...
@marghoomat
ساخت حقیقی و حقوقی.mp3
1.33M
⭕️ دلمان به لفظِ «جمهوری اسلامی» خوش نباشد
◀️ وقتی از حفظِ جمهوری اسلامی سخن به میان میآید، برخی خیال میکنند معنای این جمله این است که دولت جمهوری اسلامی از فروپاشی محفوظ بماند. اما واقعاً حفظ جمهوری اسلامی به همین معناست؟
🔸 با نگاهی به بیانات رهبری خواهیم دید آنچه که جمهوری اسلامی را از دیگر نظامها متمایز میکند، آرمانها و اهدافی است که به سمت آنها در حرکت است. پس حفظ جمهوری اسلامی یعنی «حفظِ ساختِ هویّتی و حقیقیِ جمهوری اسلامی».
🎙️رهبر انقلاب فرمودند:
🔹 نظام جمهوری اسلامی یک ساخت حقوقی و رسمی دارد، قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی، دولت اسلامی، انتخابات - همین چیزهائی که مشاهده میکنید.
🔹 همیشه در دلِ ساخت #حقوقی، یک ساخت #حقیقی، یک هویت حقیقی و واقعی وجود دارد؛ او را باید حفظ کرد. آن ساخت درونی چیست؟ همان آرمانهای جمهوری اسلامی است: عدالت، کرامت انسان، اخلاق، ایستادگی در مقابل نفوذ دشمن؛ اینها آن اجزاء ساخت حقیقی و باطنی و درونی نظام جمهوری اسلامی است.
🔹 اگر این مغزهای حقیقی و این بخشهای اصلىِ هویت واقعی جمهوری اسلامی از دست برود و ضعیف شود، #ساخت_ظاهرىِ جمهوری اسلامی خیلی کمکی نمیکند. #پسوند_اسلامی به تنهایی کاری صورت نمی دهد. #دلمان_خوش_نباشد به حفظ صورت. مراقب باشیم اون روح و #سیرت فراموش نشود.
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
جمهوریت؟!.pdf
3.76M
🔺جزوه خواندنی«چرا امام گفت جمهوری اسلامی»
⬅️ گفتاری از وحید جلیلی
#کپسول_مطالعاتی
@marghoomat
انحرافات خطرناک.mp3
2.77M
🔴 انحرافاتی که جمهوری اسلامی را از معنا تهی میکند
🎙️رهبر معظم انقلاب:
🔹جمهوری اسلامی یعنی حکومتی که خارجی در آن دخالت نمیکند؛ خودرأیی و استبداد بر آن حاکمیت نمی کند، طبقهی ویژهی #اشراف در آن دخالت نمیکند.
🔹حکومت جمهوری اسلامی حکومت مردم، حکومت #شایستگان است، رسیدن به مقامات موثر در سلسله مراتب حکومتی تابع #صلاحیت هاست.
🔹فاصله انداختن بین فقیر و غنی، بین اشراف و غیراشراف و امتیاز دادن به یک قشر خاص، با جمهوری اسلامی #سازگار_نیست.
@marghoomat
انفجار.mp3
1.44M
⭕ خطر مأیوس شدن مردم از جمهوری اسلامی!
🔸این مستمندها، فقیرها، عیال خدا هستند، اداره باید اینها بشوند. فقرا را خدای تبارک و تعالی امر کرده است که ادارهشان باید بکنیم. یک دسته غنی بنشینند کنار، و اینها بیچارهها به فقر بگذرانند. من پیشتر به این کارخانه دارها و این متمکنین، که گاهی میآمدند اینجا - و بعضیشان هم میخواستند من را اغفال بکنند! - به آنها گفتم آقا این نمیشود که همان مسائل زمان #طاغوت حالا هم اجرا بشود. یک دسته آن بالاها بنشینند مُرفَّه و هرچه بخواهند هرزگی بکنند، یک دسته هم این زاغه نشینهای تهرانی، که همهتان میبینید و در شهرهای خودتان هم هست امثالش. این نمیشود.
این عملی نیست. من اخطار کردم، این یک خطری برای مردم هست.
🔸اگر خدای نخواسته #جمهوری_اسلامی نتواند جبران کند این مسائل اقتصادی را، که اول مرتبه زندگی مردم است، و مردم #مأیوس بشوند از جمهوری اسلامی و مأیوس بشوند از اینکه #اسلام هم برای آنها بتواند در اینجا کاری انجام بدهد، اگر در این محیط یک #انفجار حاصل بشود، دیگر نه من و نه شما و نه هیچ کس، نه روحانیت و نه اسلام، نمیتواند جلویش را بگیرد.
#روح_الله
@marghoomat
نعمت جمهوری اسلامی.pdf
28.76M
🔺 جزوه خواندنی «نعمت جمهوری اسلامی»
⬅️ گفتاری از محمد صادق شهبازی
#کپسول_مطالعاتی
@marghoomat
اگر در این نهضت شکست بخوریم.mp3
3.21M
⭕️ در این نهضت، اگر شکست بخوریم، دیگر تا آخر، شکست خوردهایم
🎙امام خمینی:
🔺حالا که ما مدعی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی هستیم، اگر در این جمهوری اسلامی شکست بخوریم، یعنی شکست مکتب. یعنی گفته بشود که رژیم طاغوتی عوض شده و یک رژیم طاغوتی دیگری آمده است.
🔺آخوندها تا حالا مظلوم بودند و چهره مظلوم، چهره محبوب است. در رژیم قبل شما هر چه مظلومتر بودید، محبوبتر بودید. چهره امروز، چهره مظلومیت نیست تا محبوب بشوید. چهره این است که وقتی کار سخت است، اینها مثل آنها هستند.
🔺 ما اگر گفتارمون با اعمال مون مخالف باشد، مگر منافق کیه؟ اول باید از خودمون مایه بذاریم، بی خود هی نگوییم ما خوب هستیمو دیگران بد. اگر خدای نخواسته در باطن بر خلاف این باشید، منافق نیستید؟
🔺 خیلی مواظب باشید، این مسند خطرناک است، این عمامه خطرناک است، این محاسن خطرناک است، خودتون را از این خطرها نجات دهید.
#روح_الله
@marghoomat
حالا موقع عمل است.mp3
3.63M
⭕️ #طاغوت، طاغوت است، چه #تاج به سر و چه #عمامه به سر!
🔺 #روحانیت و مردم مثل ماهی و آب هستند، سبک زندگی و کار و مسئولیت روحانیون ایجاب میکند که اینها با #مردم باشند.
🔺 رابطه طلبهها با مردم در یک جمله کوتاه خلاصه میشود؛ خدمت بیمنت به مردم.
🔺اگر توانستیم این رابطه را ادامه دهیم، میتوانیم در خدمت انقلاب بمانیم والا اگر حالا چون #جمهوری_اسلامی شده و عدهای از روحانیون در ردیف مقامات کشور قرار دارند، مناسبات اینها با مردم مناسبات طاغوتی شود، طاغوت، طاغوت است، چه تاج به سر و چه عمامه به سر!
🔺 فطرت و قلب مردم از طاغوت و طاغوتی بیزار است، من هم اگر رفتار طاغوتی داشته باشم مردم از من بیزار میشوند.
🔺 ما سالها از شیوه مدیریت و زمامداری پیغمبر (ص)، علی (ع) و ائمه هدی صحبت کردیم، حالا موقع #عمل است.
#سید_محمد_بهشتی
@marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ۱۲ فروردین: روز #امامت_امت
🔺در این بخش از گفت و گویی که با استاد قنبریان داشتم، ایشان به گزاره ای اشاره می کنند که در پیام تاریخی امام بعد از رای قاطع مردم به جمهوری اسلامی، خلق معنا شده است؛ امامت امت. تعبیری جدید و بدیع در حوزه اندیشه سیاسی اسلام.
🔺در اینباره گفتنی فراوان است، اما اجمالا باید گفت اساسا آنچه امام را امام کرد برای مردم و او را از باقی هم مسلک های خویش متفاوت و متمایز کرد، همین نگاه ویژه و خاص او به جمهور مردم بود. مردمی که خمینی بدون آنان توفیقی را برای نهضت متصور نبود.
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
مرقومات/علی ریاحی پور
⭕️ ۱۲ فروردین: روز #امامت_امت 🔺در این بخش از گفت و گویی که با استاد قنبریان داشتم، ایشان به گزاره ا
⭕️ ۱۲ فروردین: روز #امامت_امت
🔸 بررسی مجدد بخشهایی از پیام استثنائی حضرت امام در روز ۱۲ فروردین ۵۸، به ملت ایران، برای امروز - و دقیقا همین امروزِ ما - درسهای فراوانی دارد و عجیب و بسیار عجیب است که متعهدان و علاقهمندان به انقلابِ خمینی، اینقدر نا آشنا و نامانوساند با ادبیات رهبر کبیر انقلاب...؛ این چند برشِ کوتاه، فقط بخشی از این پیام انقلابی است:
🔹 « خداوند تعالی بر ما منت نهاد و رژیم #استکبار را با دست توانای خود که قدرت #مستضعفین است در هم پیچید و ملت عظیم ما را ائمه و پیشوای ملتهای مستضعف نمود، و با برقراری جمهوری اسلامی، وراثت حقه را بدانان ارزانی داشت. من در این روز مبارک، روز #امامت_امت و روز فتح و ظفر ملت، جمهوری اسلامی ایران را اعلام میکنم.»
🔹 «مبارک باد بر شما روزی که پس از شهادت جوانان برومند و داغ دل مادران و پدران و رنجهای طاقتفرسا، دشمن غول صفت و فرعون زمان را از پای درآوردید، و با رای قاطع به جمهوری اسلامی، #حکومت_عدل_الهی را اعلام نمودید. حکومتی که در آن، جمیع اقشار ملت با یک چشم دیده میشوند و نور عدالت الهی بر همه و همه به یک طور میتابد، و باران رحمت قرآن و سنت بر همه کس به یکسان میبارد. مبارک باد شما را چنین حکومتی که در آن اختلاف نژاد و سیاه و سفید و ترک و فارس و لر و کرد و بلوچ مطرح نیست. همه برادر و برابرند»
🔹 «اینک شمایید که باید #مقدرات خود را به دست بگیرید و مجال به فرصت طلبان ندهید، و با قدرت الهی که مظهر آن #جماعت است، قدمهای بعدی را بردارید.»
🔹 «صبحگاه ۱۲ فروردین - که روز نخستین #حکومت_الله است - از بزرگترین اعیاد مذهبی و ملی ماست. ملت ما باید این روز را #عید بگیرند و زنده نگه دارند. روزی که کنگرههای قصر ۲۵۰۰ سال حکومت طاغوتی فرو ریخت، و سلطه شیطانی برای همیشه رخت بربست و #حکومت_مستضعفین که حکومت خداست به جای آن نشست.»
🔹 «هان! ای ملت عزیز که با خون جوانان خود حق خود را به دست آوردید، این حق را عزیز بشمرید و از آن #پاسداری کنید، و در تحت لوای اسلام و پرچم قرآن، #عدالت_الهی را با پشتیبانی خود اجرا نمایید. من با تمام قوا #در_خدمت_شما که خدمت به اسلام است، این چند روز آخر عمر را میگذرانم، و از ملت انتظار آن دارم که با تمام قوا از اسلام و جمهوری اسلامی پاسداری کنند.»
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ ای بهتر که ما جاهل ها امر به معروف و نهی از منکر نکنیم
🔺ما که تا حالا همش امر به معروف و نهی از منکر های ما در اطراف دگمه لباس مردم بوده است! در اطراف بند کفش مردم بوده است! در حول و حوش دوخت لباس مردم بوده است!
ما اصلا معروف و منکر را نمی شناسیم!
🔺چه منکرها که به نام امر به معروف و نهی از منکر به وجود نیامد! آگاهی می خواهد! بصیرت می خواهد، خبرت و خبرویت می خواهد، دانایی می خواهد، روانشناسی و جامعه شناسی می خواهد که آدم بفهمد چجور امر به معروف و نهی از منکر بکند.
🔺ائمه فرمودن که جاهل بهتر است امر به معروف و نهی از منکر نکند. چرا؟ چون جاهل وقتی می خواهد امر به معروف و نهی از منکر بکند، می خواهد بهتر بکند قضیه را ولی بدتر می کند.
🔺 مگر نمی دانم و نمی فهمم عذر شد در دنیا؟ خدا این مغز و عقل را برای چه آفریده است؟ برای اینکه بروی بفهمی! بروی تحقیق بکنی و بفهمی!
#مرتضی_مطهری
@marghoomat
⭕ اصحاب صُفه انقلاب اسلامی!
🔹وقتی خاطرات تهی دستی حسن روحانی در دوران قبل از انقلاب را می خوانم، وقتی عکس مهدی پورحسینی(رئیس اسبق و البته عزل شده سازمان خصوصی سازی که به زندان محکوم شد) را در کنار شهید مهدی باکری میبینم، وقتی ماجرای فرزندان ولایتی و ویلای سعد آباد بابای عزیزشان و ویلای لواسان سرلشکر فیروزآبادی را می شنوم، وقتی داستان سفر ترکیه و خرید سیسمونی فرزندان آقایان را مرور می کنم و امروز روزی هم اخبارمربوط به پسر شمخانی و دیروز روزی هم اتفاقات مربوط به داماد شمخانی را از ذهن خود عبور می دهم ودهها مثال دیگر از این جنس، قلبم تکان می خورد و به خدا پناه می برم.
🔹این مصادیق عبرت آمیز بیش از آنکه یک رویداد عاطفی و احساسی از سرنوشت بخشی از السابقون السابقون های انقلاب و جنگ باشد، یک نمای تکراری از تاریخ تحولات انقلاب های اسلامی است. نمایی که نمونه اش در هزار و چند صدسال پیش بسیار بوده است.
🔹وقتی پیامبر با یارانش بخاطر آزار مشرکان مکه، به مدینه هجرت کردند، مهاجرین نتوانسته بودند مال و اموال شان را با خود همراه کنند، کنار اینکه بسیاری شان هم کلا فقیر و تهیدست بودند. اینها وقتی وارد یثرب شدند، در صحن (صفه) مسجدی که پیامبر در نخستین روزهای اقامتشان بنا کردند ساکن شدند چرا که خانه و کاشانه ای نداشتند.
🔹این گروه که جزو پیشگامان نهضت نبوی و اصحاب خاص پیامبر بودند، در چنان فقری زندگی می کردند که تاریخ می گوید از فرط گرسنگی سنگ به شکم می بستند و اگر از سوی مردم مدینه غذایی بهشان نمی رسید، شب در همان صحن مسجد، روی خاک، گرسنه می خوابیدند.
🔹اوضاع اما همیشه آنطور نماند و با پیروزی و استقرار کامل حکومت اسلامی، بخصوص بعد از رحلت نبی اکرم اینها به اصلی ترین مقامات حکومتی تبدیل شدند و طی یکی دو دهه، صاحب ثروتی عجیب و افسانه ای شدند. کاخ ها ساختند، مراتع را تصرف کردند، دست فرزندان و خانواده هایشان را به اموال و نوامیس مسلمین باز کردند و چنان فسادشان فراگیر شد که سبب فوران خشم عمومی و قتل خلیفه سوم توسط شورشیان شد.
🔹حالا انقلاب ما هم نیز به آفت همان اصحاب صحن (صفه) مبتلا شده است. ما با بخشی از مسئولانی روبرو هستیم که پیش از انقلاب فقیر و تهی دست یا در بهترین حالت، دارای وضع مالی متوسطی بوده اند، اما پس از استقرار حکومت، و دسترسی شان به منابع ملی و حکومتی ، به آلاف و اولوفی رسیده اند، صاحب کاخ و برج و زمین های بکر و ماشین های آنچنانی شده اند، البته و قطعا هستند کسانی که هنوز دامن خود را پاک نگاه داشته باشند، که اتفاقا بر خلاف تصور عموم مردم، تعدادشان بسیار زیاد است.
🔹اینها از یک جناح هم نیستند. میانشان از اصلاح طلب و اعتدالی وجود دارد تا اصولگرا و انقلابی، از عبا و عمامه دار تا کراواتی و کت و شلواری. تنها امثال شمخانی و ولایتی و.. نیستند. کافی است یک سرچ ساده انجام دهید تا دریابید چه تعداد از این آقایان در مناطق اعیانی نشین تهران زندگی می کنند، کسانی که با عملکرد خود و فرزندانشان چنان تیشه ای به ریشه ی اعتماد عمومی مردم زدند که به جرأت می توان گفت آمریکا با تحریم ها و فشارهای ظالمانه اش نزد. کسانی که خود، فرزندان و بستگانشان انقلاب خمینی کبیر را ملعبه امیال نفسانی شان کردند و در این بازار دنیاطلبی و شهوترانی، کالای خود را فروختند و مال اندوزی را پیشه خویش کردند.
🔹 اصحاب صفه، نه یک قشر و یک سری افراد مصداقی در گذشته، که طبقه ای اجتماعی و سیاسی، در تمام دوران های پسا انقلاب است. برای همین است در زیارت عاشورا ما با لفظ الی یوم القیامه، آنها و جریان سیاسی و اجتماعی شان را لعن می کنیم.
🔹 طبقه ای که انقلاب را به وجود می آورند و خود آن را تبدیل به پله ای می کنند برای صعود به برهوتی که در ذهن شان چُنان نوک قله ای تصویر می شود. اما دریغ از آنکه اسباب لعن و نفرین برای دنیا و آخرتشان را فراهم آورده اند. نفرینی که از آه جانسوز صاحبان اصلی همان انقلابی صادر می شود که از عاملین آن بوده اند، مستضعفین و پابرهنگانی که خون دادند و هر سختی و مشقتی را تحمل کردند فقط برای رضایت اسلام و امام. همان مستضعفینی که آقایان پا به روی شانه آنان گذاشتند به نان و نوایی رسیدند.
🔹آهی دردناک از سینه سوزناک خانواده شهدا، خانواده هایی که هر روز بر تعدادشان افزوده می شود و از هیچ کس و هیچ جایی نه تنها طلب و ادعایی نداشته بلکه همچنان خود را مدیون و شرمنده خمینی و خامنه ای می دانند. چرا؟ چون جنس معامله شان فرق دارد.
خداوند بر درجات دو شهید این ایام بیفزاید، مقداد مهقانی و میلاد حیدری.
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ با هیچ چیزی معامله نکنید!
🔸کاسبان و #دوزیستان_سیاسی اهل معامله اند. ذائقه ها را می بینند و زبان می گشایند. تمایلات را نظاره کرده و سکوت و یا فریاد را اختیار می کنند. آنان متناسب با لبخند و اخم این و آن اقدام می کنند. خوشایند خلق و نه خدا را مبنا قرار می دهند و با سیرت و صورتی #ماکیاولی همان خلق را می فریبند و سواری شان را می گیرند.
🔸 کفتارها و #کرکس_های_سیاسی بذر تردید را می پاشند و تضعیف و تخریب سربازان هزینه داده ی جبهه دین خدا را درو می کنند. خود با تفکری فاسد شده به التقاط و انحراف، هرزگی فکری را پیشه خود می کنند و در فراری رو به جلو شاگردان مکتب جعفر بن محمد(ع) را #فاسد_العقیده می نامند. همانها که برای برافراشتن نشانه های دین، نه فحشی خورده اند و نه سیلی و ضربتی.
🔸این قماش #سیاس، بازی را یاد گرفته اند. گریه برای احمد که هنر نیست! رفاقت با احمد که فضلیت نیست! دلداری دادن قاسم که تضمین نیست! او هر چه بود جز با خدا اهل معامله نبود. او با مواضع دوپهلو و #زیگزاگی و عدم صدق در گفتار و عمل، خون به دل خانواده های شهدا نمی کرد.
🔸 ای حرافان بدعمل، ای مزوران خوش صورت، ای صاحبان سیرت اموی، ای مدعیان به تن کرده ی لباس شهرت و قدرت؛ چوب این #معامله_کثیف_سیاسی_ را خواهید خورد. کمااینکه چوب سکوت ها و اقدامات اشتباه دیروزتان را بارها در سنوات مختلف خورده اید و در محضر حزب الله عزیز #رفوزه گشته اید.
🔸این سخنان را هر روز بخوانید و زمزمه کنید بلکه اثر کند:« هیچ وقت دین خدا را، دستور خدا را و وظایف شرعی تان را با هیچ چیزی معامله نکنید».
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
⭕ رمضانی ماندگار، انقلابی و تاریخی!
🔺 مروری بر سیر مبارزاتی مردم ایران در رمضان 1357
⬅️ بخش چهارم
🔸روز ۱۹/ ۵/ ۱۳۵۷ شخصی به نام مسعودی از قم با آیت الله خادمی تماس گرفت و گفت: یک ساعت قبل با نجف با آقا تماس گرفته شد، ایشان فرمودند: به حضرت آیت الله خادمی از قولی من دعا و سلام برسانید و بگویبد تا به حال هر چه بوده از تحصن و تعطیلی بازار خیلی خوب بوده، ولی امر فرمودند از این به بعد بازار را باز کنید و مردم هم از تحصن خارج شوند؛ ولی در شبهای ماه رمضان مخصوصاً شبهای احیا تمام آنچه که باید اظهار نمایند بگویند.
🔸همانطور که یادداشت های قبلی اشاره شده بود منزل آيتالله خادمي به صورت كانون انقلاب در اصفهان درآمد. هر روز بر تعداد متحصنين افزوده ميشد. مراسم افطار و سخنراني، مجالس ختم سوم و هفتم شهيد علي ذاكري، پخش اعلاميه، نصب پوستر، عكسهاي شهدا، عكسهاي انقلابيون، كاريكاتورهاي شاه، ديوارهاي منزل و كوچه را تزيين كرده بود.
🔸 شديدترين درگيريها پنجشنبه شب (19/5/57) هنگامي بود كه متحصنين، منزل آيتالله خادمي را ترك ميكردند. در حوالی منزل آیتالله خادمی، سخنرانی حجت الاسلام رضا محبوبی در حال انجام بود اما ماموران که به شهر چهره نظامی داده بودند به مردمی که در منزل آیت الله خادمی گردهم آمده و تحصن کرده و در حال ترک مکان بودند حمله ور شدند، جنگ و گریز و خون ریزی شهر را دربرگرفت و کشتار مردم توسط رژیم پهلوی منجر به خلق حادثه 5 رمضان شد.
🔸در کتاب چهره انقلاب در اصفهان آمده است: «درپایان شب دهم تحصن در منزل آیتالله خادمی در حالی که مردم به منازلشان بر میگشتند، به طور ناگهانی و ددمنشانه در اطراف منزل آیتالله خادمی آنها را به رگبار مسلسل بستند و به خانه آیتالله خادمی حملهور شدند تا درصدد کشتن متحصنین برآیند.»
🔸ساواک نیز در گزارش کوتاهی با اشاره به حمله نیروهای امنیتی به متحصنین بیت آیتالله خادمی آورده است: «در نتیجه اقداماتی که برای خاتمه داد به تحصن قشریون مذهبی در منزل آیتالله سیدحسین خادمی انجام گرفت، سرانجام متحصنین از منزل وی خارج، لیکن پس از خروج به تظاهرات اخلالگرانه خیابانی مبادرت کردند که در نتیجه تیراندازی، ماموران هشت نفر از آنها کشته و چند تن دیگر مجروح گردیدند.»
🔸 دهها نفر در اين درگيری مورد اصابت گلوله قرار گرفتند. اين تظاهرات فرداي آن شب (جمعه) نيز ادامه داشت. نيروهاي انتظامی چون نتوانستند شهر را به كنترل خود درآورند از نيروهاي نظامی كمك خواستند و ارتش با تمام تجهيزات وارد صحنه شد و كنترل شهر را به دست گرفت. شوراي تأمين استان تشكيل جلسه داد و اعلام حكومت نظامي نمود و اين گونه اولين حكومت نظامي در ماه رمضان در اصفهان برقرار شد.
🔸 حجتالاسلام حسن روحانی که در تابستان سال 1357 در انگلستان بود، درباره بازتاب وقایع ماه رمضانِ اصفهان در انگلستان میگوید: «حوادث اصفهان آن قدر گسترده و شديد بود كه رژيم ناچار شد در اصفهان در همان اوايل ماه رمضان 57، حكومت نظامی اعلام كند كه چند روز بعد حكومت نظامي به شهرهاي اطراف اصفهان مثل نجفآباد هم گسترش يافت و امام خميني هم درباره حوادث اصفهان اعلاميهاي صادر كردند. مسئله حكومت نظامی اصفهان به صورت وسيع در روزنامههاي آنجا [انگلستان] به ويژه در روزنامه گاردين، منعكس شده بود و آن را به عنوان نشانه تزلزل رژيم شاه تلقی كردند.»
🔺درود و رضوان خدا بر شهیدان مظلوم و جان بر کف این حادثه تاریخی. سید حسین دوازده امامی، مهدی قیومیان، حسن زارع، محمد حسن منتظری نجف آبادی، رسول باطنی، صفرعلی غلامی قهدریجانی، رسول نم نبات، عباسعلی ذاکر حسین آبادی.
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
برجام_رفته_سلسله_نشست_های_برجام_دکتر_باقری.pdf
5.72M
🔺 جزوه « برجام رفته...»
⬅️ گفتاری از دکتر علی باقری
#کپسول_مطالعاتی
@marghoomat