👈 کتاب Islamic Belief System (نظام اعتقادی اسلام) که با تلاش گروهی از پژوهشگران با مدیریت و تحت اشراف #دکترشمالی تألیف شده است یکی از کتابهای بسیار خوب برای آموزش مبانی اعتقادی #اسلام به زبان #انگلیسی است. ادبیات فاخر، استفاده از تکنیکهای آموزشی از قبیل تمرینهای مباحثهای، معرفی منابع، ارائه مثالهای کاربردی، داستانهای مرتبط و از همه مهمتر طراحی جذاب و حرفهای در تمام صفحات کتاب، این اثر را به کتابی ممتاز در میان کارهای داخلی تولیدشده در این حوزه تبدیل کرده است.
https://eitaa.com/filesmd/2
📚 این کتاب تاکنون در بیش از چهل دوره آموزشی در کشورهای مختلف آفریقایی، انگلیس، کانادا و آمریکا تدریس شده است.
🔎 در عین حال نویسندگان کتاب از برخی اشکالات موجود و اصلاحات مورد نیاز غافل نبوده و برای هر چه کاربردیتر کردن و روانتر کردن فهم محتوا در اندیشه انجام اصلاحات و تکملهها در ویرایش سوم کتاب هستند.
📝 اولین جلسه نقد و بررسی کتاب، دیروز برگزار شد و توفیق داشتم در کنار دوستانی که یک یا چند دوره این کتاب را تدریس کرده اند حضور داشته باشم. نگاه جامع دوستان به جوانب مختلف تأثیرگذاری کتاب اعم از محتوای مطالب، جاذبههای بصری، رنگهای استفاده شده، حجم مطالب و وزن کتاب و... بسیار جالب بود. امیدواریم با تداوم جلسات انشاءالله هر چه بیشتر به مؤثرتر واقع شدن کتاب نزدیکتر شویم.
🖊 پ.ن: این کتاب اخیرا به زبان #فارسی نیز با عنوان "نظام اعتقادی اسلام" منتشر شده است.
#معرفی_کتاب
@markazedonya
🎤 گزارش یک همایش ـ قسمت اول
✅ حدود ده روز پیش، کنفرانسی در قم با عنوان «#اسلام_در_اروپا» برگزار شد. چند مهمان ویژه از #اروپا و تعدادی از دانشجویان اروپایی که در فرصت مطالعاتی جامعة المصطفی (ص) بودند در کنفرانس شرکت داشتند. بقیه حضار هم عموماً از طلاب خارجی #جامعة_المصطفی یا اساتید و طلاب ایرانی علاقمند به مباحث بودند.
✅ استقبال بسیار خوبی از همایش شده بود، بهطوریکه سالنی که برای آن در نظر گرفته شده بود، علی رغم وسعت نسبتاً مناسب، پاسخگو نبود و تعدادی از شرکت کنندگان چندین ساعت روی پا ایستاده بودند.
https://eitaa.com/filesmd/4
✅ به جز یک سخنرانی کوتاه در ابتدا و یک صحبت کوتاه در انتها که به فارسی انجام شد و مترجم آن را به انگلیسی ترجمه کرد بقیه سخنرانیها، ارائهها و پرسش و پاسخها به زبان #انگلیسی انجام شد.
✅ سخنران افتتاحیه جناب آیت الله #هادوی_تهرانی بود که مبحثی را در موضوع افراطگرایی دینی در ادیان ارائه کرد. بارها در ارائههای مهمانان به سخنان ایشان ارجاع داده شد که نشان از تأثیرگذاری این سخنرانی داشت. به نظرم چهار دلیل موجب این تأثیرگذاری شد:
شخصیت شناختهشده سخنران و عنوان علمی ایشان
انتخاب موضوع نسبتاً مرتبط
ارائه به زبان انگلیسی نسبتاً قابل قبول
کمک گرفتن از اسلایدهای پاورپوینت
@markazedonya
🎤 گزارش یک همایش ـ قسمت دوم
همایش #اسلام_در_اروپا دو مهمان ویژه داشت:
1️⃣ دکتر #رابرت_گلیو، استاد مطالعات عربی #دانشگاه_اگزتر انگلیس و پژوهشگر شناخته شده در حوزه #مطالعات_شیعی که چند سال پیش کتابش در موضوع اخباریگری برنده جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی شد.
2️⃣ دکتر #آندره_نیومن، استاد مطالعات اسلامی #دانشگاه_ادینبرو اسکاتلند و محقق حوزه مطالعات شیعی. حوزه کاری خاص او تشیع در دوره صفوی است و کتاب او درباره ایران صفوی نیز در سال 2007 برنده جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی شد. برای علاقمندان مطالعات اسلامی و شیعی، دکتر نیومن بیشتر از طریق سایت (*) و خبرنامهای شناخته شده است که سالهاست مهمترین وقایع آکادمیک در حوزه مطالعات شیعی را تنظیم و منتشر میکند. فارسی را به خوبی صحبت میکند و با عربی نیز آشنایی دارد.
https://eitaa.com/filesmd/7
🔸 هر چند ارائه این دو استاد ارائههای قوی و قابل قبولی (در مقایسه با شهرت و تواناییهایشان) نبود ولی نشست و برخاست و گفتگو با این اساتید نکات خوب و قابل تأملی در برداشت. از جمله تعهد به حضور در جلسات در سر ساعت تعیین شده، آسانی ارتباط، احترام به مخاطب و عدم ناراحتی و پریشانی از برخی سؤالات پیش پا افتاده و...
🔸 یکی از ارائههای بسیار جالب، تحقیقی در مورد میزان دینداری و #سبک_زندگی دینی در میان جوانان مسلمان #جمهوری_چک بود که توسط خانم دکتر ورونیکا کرامارکو ارائه شد. معیارهایی چون نمازخواندن، روزه گرفتن، مصرف مشروبات الکلی، ارتباط نامشروع، رعایت حجاب و... سوالاتی بود که از جامعه آماری مسلمانی که حداقل دو سال اخیر را در جمهوری چک زندگی کردهاند پرسیده شده بود که تحلیل پاسخهای ارائهشده، به مخاطب در شناخت جامعه مسلمانان جوان این کشور کمک میکرد. این نوع تحقیقات در سبک زندگی گروههای مختلف در جوامع و کشورهای دیگر راهی در جهت شناسایی مخاطبان، علایق و سلایق و نیازهایشان است. دوران ارائه صِرف راهکارهای کلی در جهت دیندارکردن جوامع گذشته و هر جامعهای نیازهای خاص و راهبردهای خاص خود را میطلبد که جز در سایه تحقیقات هدفدار محقق نخواهد شد.
🖊 پانوشت:
* https://www.shii-news.imes.ed.ac.uk
@markazedonya
مرکز دنیا
@markazedonya
🎖 یکی از مسایلی که در بسیاری از کشورها به خوبی #فرهنگ_سازی شده است فرهنگ احترام به چراغ راهنمای مخصوص عابرین پیاده است. در خیابان اصلی همه افراد و در خیابان های فرعی اکثر افراد فقط از محل های خط کشیده شده محل عبور عابر پیاده از خیابان عبور میکنند.
⛔️ برای مثال در #اتریش اینگونه است اگر چراغ راهنمای عابر روبروی قسمت خط کشی شده باشد که معمولا همه به آن احترام میگذارند و فقط در هنگام سبزبودن از خیابان عبور میکنند. اگر هم چراغ نباشد، حق تقدم همیشه با عابر پیاده است. به این معنا که به محض اینکه عابر پایش به خیابان برسد همه وسایل نقلیه موظفند در جای خود توقف کنند تا عابر از سوی دیگر خیابان خارج شود.
👌 البته ناگفته نماند جریمههای سنگین وضعشده تخلفات اینچنینی در طول سالیان آنقدر مردم را عادت به احترام به قوانین دادهاند که اگر کسی خلاف آن عمل کند بر خلاف هنجارهای پذیرفتهشده جامعه رفتار کرده و عنصری نامطلوب تلقی خواهد شد و احترام به قانون را به فرهنگ عامه تبدیل کرده است.
@markazedonya
✍ در حال ترجمه مقاله ای از #اتان_کولبرگ، #مستشرق شیعه شناس #دانشگاه_عبری_اورشلیم و عضو آکادمی علوم انسانی اسراییل، هستم. فارغ از موضوع خاص مقاله، دقتی که در انتخاب روایات و تحلیل آنها دارد جالب توجه است. جالب این است که این مقاله را در سال 1979 (نزدیک به چهل سال پیش) نوشته، درحالیکه هنوز هم بسیاری از محققین این دقت را ندارند.
💡 ولی به این معنا نیست که اشتباه نداشته باشد. نمونه ای از اشتباهات فاحش ظاهریاش را آوردهام تا بدانیم اگر در محتوا هم دقتمان را بالا ببریم میتوانیم اشتباهات تحلیلی این نوع مستشرقین را هم بیابیم.
❌ نویسنده، اسامی زیر را در مقاله به اشتباه نوشته است:
◀️ کشّی (Kashshi) را کِشّی (Kishshi)
◀️ بابویه (Babiwayh) را بابویهی (babiwayhi)
◀️ طبرِسی (Tabrisi) را همانطور که به اشتباه جا افتاده است طبَرسی (Tabarsi)
◀️ حضرت خِضر (Khidr) را خَضِر Khadir
◀️ کلًینی (Kulayni) را کلینی (Kulini)
◀️ و سلمان فارسی را فارِسی (al-Farisi) (فارِس به معنی سوارکار است)
♦️ این اشتباهات اگر چه به ظاهر کوچک به نظر میرسند، ولی محققین میدانند که همین جزییات است که گاهی باعث بیاعتبارشدن تحقیقات یک محقق میشود. اتفاقاً خود کولبرگ هم در همین مقالهاش هنگامی که از یکی از راویان به نام حَکَم بن عُتَیبة یاد میکند در پاورقی یادآور میشود که در برخی منابع شیعی نام او به اشتباه حکم بن عُیینة آمده است! فتأمل.
@markazedonya
🔘 چند شب پیش گپ و گفتی داشتیم با یکی از دوستانی که مشغول فراگیری #زبان_چینی است و طبیعتاً در این اثنا پیگیر مسائل فرهنگی و جامعهشناسی #چین🇨🇳 هم هست. میگفت اکثر مردم چین از حاکمان و شیوه حکومت و نیز از زندگی رضایت دارند، هر چند معمولا مردم درآمدهای بالا ندارند و از نظر رفاه، سطح زندگی مردم از عموم جامعه ایرانی پایینتر است.
🔘 دلیل این مسأله را این میدانست که حکومت توانسته است توهمِ تبعیض را از بین ببرد. به این معنا که مردم خیالشان راحت است که امکانات و تسهیلات با عدالت بین همه تقسیم میشود و این تصور وجود ندارد که برخی بتوانند با #رانت و #پارتی از حقوق بیشتر و امکانات خاص بهرهمند شوند.
☑️ تا زمانی که نتوانیم یا نخواهیم با رانتخواران و ویژهخواران (در هر سطحی) برخورد قاطعانه داشته باشیم اعتماد مردم جلب نخواهد شد و در نتیجه هر چه هم سطح رفاه بالاتر رود تا وقتی که این توهم (چه درست و چه غلط) وجود داشته باشد که برخی افراد میتوانند از طریق پارتی امکاناتی فراتر از صلاحیتهایشان کسب کنند، بانکها وامهای خوب را برای نورچشمیها نگه میدارند، شرکتها و ادارات برای استخدام نزدیکان خودشان را در اولویت دارند، نانوای محل برای رفیقش نان بهتر میپزد و قصاب گوشت خوب را برای دوستانش کنار میگذارد، میزان #رضایت_از_زندگی برای همه گروهها به شدت کاهش خواهد یافت. آنهایی که مقیّدتر هستند از این وضعیت ناراحتاند و جوش میخورند و دیگران هم برای کسب این بهرهمندی از این موقعیتهای ویژه رقابت میکنند!
👌 علاوه بر وظایف حاکمان در این زمینه، تک تک ما هم برای اصلاح این فرهنگ اشتباه مردمی باید تلاش کنیم. و اول هم از خودمان شروع کنیم👉.
@markazedonya
☹️شاهکار رییس جمهور محترم و همکاران
⚡️دقت کنید این کتاب قدیمی هم نیست (چاپ٨٨) و مثلا باید اطلاعاتش بروز باشه.
با یک جستجوی ساده میشه فهمید که #اندونزی حداقل ۴٠٠ دانشگاه دارد. وحتی بیشتر.
@markazedonya
🕕 ساعت حدود شش عصر است که سید احمد (رییس مؤسسه شیعی شهر) صدایم میکند که آماده شوم به استودیو برویم برای شرکت در برنامه رادیویی زنده. خیلی ناگهانی خبر داد ولی با توکل به خدا آماده میشوم و راه میفتیم.
📻 در مسیر کوتاه تا استودیو موضوع صحبتم که در مورد منابع قرآنی و روایی وحدت مسلمین است را مرور میکنم. رادیو M-Radio Samarinda بر روی موج اف ام ردیف 102.7 در این شهر قابل دریافت است. سید احمد اعتقاد خاصی به #رادیو دارد و میگوید اگر توان مالی داشتم یک رادیوی شخصی راهاندازی میکردم.
🎼 مردم اندونزی علاقه خاصی به رادیو دارند(*). خود سید احمد معمولا هفتهای یک بار به این رادیو میآید و صحبت میکند. البته همانطور که مردم #اندونزی علاقه زیادی به #موسیقی دارند، در رادیوهای اندونزی هم قسمت زیادی از زمان را به پخش موسیقی اختصاص میدهند. اتفاقا در میان فاصلههای زمانی بین صحبتهای من هم موسیقی پخش میشود!
🖊 پ.ن: از نکات مهم در تأثیرگذاری #شناخت_مخاطب و عرصههای مورد علاقه آنهاست. به عنوان مثال رادیو عرصه خوب و مغفولی است. در بسیاری از کشورها هنوز هم رادیو پرطرفدار است، مثل برخی کشورهای #جنوب_شرق_آسیا و نیز در برخی نقاط #آمریکای_لاتین. اتفاقاً ایجاد رادیو در بسیاری کشورها هم از نظر فنی و هم از لحاظ روال قانونی خیلی سخن نیست.
#سفرنامه_اندونزی 2013
@markazedonya
💞ماه عسل جهادی در چهارمحال و بختیاری💞
💠 مصاحبهای دیدم از دوست عزیزم آقای مصطفی محمددوست، مسئول گروه تبلیغی-جهادی عباد. که ٩ سال است در #مناطق_محروم خراسان جنوبی و لرستان کار میکنند. در دهه #محرم، #صفر، ماه مبارک، #فاطمیه و ایام #نوروز دوستان طلبه را برای کار تبلیغی و جهادی عمرانی به این مناطق میبرند. شعارشان هم این است: «حضوری برای ظهور، روزهایی برای خدا». برای دوستانی که حوصله طولانی خواندن ندارند نکات جالب صحبتهایش را گلچین کردم:
♦️ پدر من کشاورز هستند، ولی همیشه در کارهای عامالمنفعه و خدماترسانی به مردم فعالیت میکنند. در ابتدای طلبگی معمولا در روزهای آخر هفته وقت من به مطالعه میگذشت. قسمت بزرگی از تغییر نگاهها و سبک زندگی من، در همین برهه و با مطالعه #سبک_زندگی_شهدا اتفاق افتاد.
◀️ فعالیت جهادیام از سال ٨٣ شروع شد. از سال ٨٧ با چند نفر دیگر از دوستان طلبه دور هم نشستیم تا کار را جدیتر دنبال کنیم و گروه عباد شکل گرفت، بعد استان #خراسان_جنوبی را برای فعالیت مان انتخاب کردیم و روی یکی از مناطق محروم این استان (منطقه دُرُح از توابع سربیشه در مرز افغانستان) تمرکز کردیم تا به نتیجه بهتری برسیم.
https://eitaa.com/filesmd/10
♦️ اولین بار در سال ٨٧ با ١٩ نفر در ایام شهادت اباعبدا...(ع) به منطقه رفتیم و تاکنون هیچوقت متوقف نشده است. مسجد میسازیم، حمام، خانه و هر بنایی که مورد نیاز روستاییان باشد و نیاز به کار عمرانی داشته باشد. فعالیتهای فرهنگی و تبلیغی هم که همیشه در کنار این کار عمرانی برای ما مطرح بوده.
♦️ ما به نیروی #جهادی میگوییم تسهیلگر. تسهیلگر وظیفهاش این است که در #روستا ایجاد انگیزه میکند، شور و امید و نشاط بهوجود میآورد، راه نشان میدهد و برای حل مشکلات با روستاییان مشارکت میکند.
♦️ فاصله ١۴-١۵ ساعته بین قم و شهرستان سربیشه باعث میشد در ایام آخر هفتهها نمیتوانستیم در این منطقه حضور پیدا کنیم. بعد از تحقیقات، منطقه بسیار محروم میربگ نورآباد در شهرستان دلفان در استان #لرستان را انتخاب کردیم که در ایام آخر هفتهها هم بتوانیم فعالیت جهادی داشته باشیم. آن موقع این منطقه نه مدرسه داشت، نه مسجد و خیلی هم محروم بود. هدف را بر این گذاشتیم در این منطقهها تا به آبادانی نرسیم کار را رها نکنیم.
♦️ من این حضور و کار جهادی را شبیه دوران جنگ و #دفاع_مقدس تعبیر میکنیم. آن موقع رزمندهها با خانواده و زندگی شخصی چهکار میکردند؟! همه را به خدا میسپردند. ما هم الان، همان کار را به شکلی دیگر انجام میدهیم.
💞 تازه نامزد کرده بودیم. من از همان اول بحث اردوهای جهادی را با همسرم مطرح کردم و گفته بودم که راه زندگی من این است.اتفاقا همان موقع بحث یک اردوی جهادی پیش آمد و شروع زندگی ما از همین اردو بود. یعنی #ماه_عسل را ما به یکی از روستاهای محروم چهارمحال و بختیاری رفتیم.
💵 کسانی که برای کار جهادی داوطلب میشوند، اصلا پول نمیگیرند. مشکلات دیگر مثل سرما و گرما و جا و مکان و... هم قابل تحمل است، بچهها با این مشکلات هم کنار میآیند، تنها چیزی که همیشه ما را بسختی میاندازد همین بحث مالی است.
🔹 از نظر من کار جهادی فقط عشق است؛ عشق به مردم، عشق خدمت به مردم در راه رضای خدا و هیچ انگیزهای بالاتر از این برای کار جهادی وجود ندارد.
♦️ الان عمده مشکل این است که مسئولانی که از بالا تصمیم میگیرند با کف میدان آشنایی ندارند، لذا تصمیماتی میگیرند که باعث آبادانی و پیشرفت در منطقه نمیشود؛ اما وقتی کسی میدان را بشناسد، روستا را بفهمد، محرومیت را از نزدیک لمس کرده باشد تصمیمات بهتری میتواند بگیرد. مسأله بعدی در چشیدن درد این محرومان است. ما به رفقایمان میگوییم حداقل ده روز در این شرایط سختی که همیشه این محرومان دارند زندگی کنید، ببینید اینها چطور با این مشکلات و این کمبودها میسازند، این تجربه قطعا به درد میخورد. بحث دیگری هم که وجود دارد، این است که در کار فرهنگی و جهادی و خدمت به مردم، خود جهادگر رشد میکند و از نظر معنوی تقویت میشود.
http://jamejamonline.ir/online/3189710533487813573
@markazedonya
پایان نامه مشاع!!😳
⁉️ آیا میدانستید؟!
✳️ یکی از اساتیدمان میگفت که یک نوع #پایان_نامه دکتری مُشاع داریم که چند نفر با هم یک پایاننامه مینویسند و همه هم مدرک دکتری میگیرند!!
✳️ دارندگان این مدرک دکتری اجازه دارند با همین مدرک در ادارات و نهادها #استخدام شوند و از حقوق و مزایای #مدرک_دکتری بهره ببرند، ولی وزارت علوم به این افراد اجازه نمیدهد عضو رسمی #هیأت_علمی دانشگاهها شوند. مگر اینکه آن قسمت از پایاننامه که مختص خودشان بوده را جدا کرده و به عنوان مقاله #علمی_پژوهشی منتشر کنند و در کنار آن چند واحد درسی اضافه هم بگذرانند.
@markazedonya
مرکز دنیا
قوانین نمازخانه فرودگاه بینالمللی فرانکفورت @markazedonya
👆 این تابلو که در ورودی درب نمازخانه فرودگاه #فرانکفورت نصب شده قوانین نمازخانه را بیان کرده:
⬅️ اینجا نخوابید!
⬅️ چیزی از داخل برندارید ببرید!
⬅️ عکس و فیلم نگیرید.
⬅️ چیزی نصب نکنید.
⬅️ هر مراسم خاصی که میخواهید برگزار کنید با مدیریت فرودگاه هماهنگ کنید.
⬅️ با کفش روی فرشها نروید. کفش ها رو درآورده و در جاکفشی قرار دهید!
⬅️ عکس افراد و حیوانات رو اینجا قرار ندهید!
⬅️ قرآن را با احترام و مراقبت بردارید.
⬅️ اگر خواستید وجوه خیریه پرداخت کنید پول رو در صندوق مخصوص بیندازید.
https://eitaa.com/filesmd/11
🖊 پ.ن: هواپیمایی #لوفتهانزا (Lufthansa) که با 230 مقصد پروازی از این لحاظ دومین شرکت بزرگ هوایی جهان است پایگاه اصلی پروازهایش در #فرودگاه فرانکفورت #آلمان است.
@markazedonya
🎧 فایل صوتی درس یکی از اساتید را گوش میدادم. میگفتند بیشترین تشکیکات توسط #مستشرقین در مورد #پیامبر در دوره کودکی و جوانی (زندگی قبل از بعثت ایشان) صورت گرفته است. از شخصیت عبدالمطلب و ابوطالب و سرپرستی اینها، تعاملشان با پیامبر، وقایع کودکی، گم شدن پیامبر، شرح صدر پیامبر و درآوردن علقهها، سفرهای پیامبر، در مورد حلیمه سعدیه، حل کردن اختلاف مردم توسط پیامبر در داستان حجرالاسود، در همه اینها تشکیک میکنند و میگویند روایات تاریخی آنها متضاد و تأویلپذیر است.
📗 غربیها بسیاری از مسائل را به شکل #متدلوژی_تاریخی بررسی میکنند و فقط بر شواهد تاریخی (آن هم فقط از منابع و روشهایی که از نظر متدلوژی تاریخی مورد قبولشان باشد) اعتماد میکنند. نقلهای روایی ما را قبول نمیکنند و دلایل نقلی ما برای استدلال کافی نمیدانند.
♦️ بسیاری از #اعتقادات ما که بر اساس اعتقاد ایمانی است و مصرف دروندینی دارند نه بروندینی. برای مجاب کردن غیرمسلمانان باید نوع دیگری از شواهد و دلایل ارائه کنیم.
✅ شیوه پاسخ به این نوع از شبهات این است که این نقلها را به جای اینکه بصورت ایمانی و دینی بیان کنیم باید به روش متدلوژیِ تاریخیِ قابلِ فهم برای مخاطب اروپایی بیان کنیم. به گونه ای که عقل #سکولار غربیِ امروز هم آن را بپذیرد. اینگونه میتوانیم مسائل را ترجمه فرهنگی کنیم تا بفهمند.
📚 اسناد باستانشناسی، تحلیلهای روانشناسانه و جامعهشناسانه از حوادث آن روزها، حکایتهای تاریخی موجود در کتبی که مورد قبول همگان باشد، بناکردن استدلالات بر حقایق تاریخی غیرقابل کتمان و... از راههایی هست که میتوانیم اعتقاداتمان در مورد پیامبر را مستندسازی کرده و به زبان قابل فهم برای آنها تبدیل کنیم.
🖊 پ.ن:
در همین زمینه ببینید آنها چه کارها و هزینههایی برای اهدافشان میکنند:
🔗 لینک ثبتنام #دوره_آموزشی رایگان «شبه جزیره عربستان در دوره پیش از اسلام»، #دانشگاه_پرینستون، #آمریکا
https://nes.princeton.edu/5%20Day%20Intensive
Intensive Course on Pre-Islamic Arabia
همراه با کمک هزینه سفر
28 می تا 1 ژوئن (7 تا 11 خرداد 97 )
@markazedonya
📋 استانداردهای تحقیقاتی دروس در دوره کارشناسی ارشد و دکتری:
🎓 دوره #دکتری استانداردهایی دارد، از جمله این که هر #دانشجو در طول ترم حداقل باید یک جلسه ارائه مطلب داشته باشد. و حداقل باید سه مقاله بنویسد: یک مقاله کوتاه (short essay) حدود شش صفحه، یک مقاله بلند (long essay) بین ده تا دوازده صفحه و یک مقاله کامل در انتهای ترم که طبق استاندارد نباید کمتر از سی صفحه تایپی باشد. برای این مقاله پایانی دانشجو باید حداقل از ده منبع و دو نشریه (یا سایت) استفاده کرده باشد.
🎓 برای #کارشناسی_ارشد باید یک مقاله پایانی پانزده صفحهای بنویسد که در آن حداقل از پنج منبع استفاده کرده باشد که حداقل یکی یا دو تا از منابعش #انگلیسی باشد.*
❓: چه مقدار این استانداردها را در کلاسهایمان رعایت میکنیم؟
❓: اگر رعایت میکردیم الان وضعیت علمی و پژوهشی فارغالتحصیلان ما چگونه بود؟
* پ.ن:
برگرفته از یکی از کلاسهای استاد دکتر همایون همتی
@markazedonya
4_5868456400572645760.pdf
490.9K
گزارش سفر دانشجویان مطالعات ژاپن دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
@markazedonya
مرکز دنیا
گزارش سفر دانشجویان مطالعات ژاپن دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران @markazedonya
👆 گزارش سفر دانشجویان مطالعات #ژاپن🇯🇵 دانشکده مطالعات جهان #دانشگاه_تهران
👈 این حداقل کاری است که بعد از یک سفر علمی فرهنگی میتوان انجام داد.
💠 شناساندن افراد، مکانها، مؤسسات علمی، علایق و مسیرهای مشترک علمی فرهنگی از کمترین فواید ثبت است.
👌 در ثبت، اولین استفاده را خود شخص میبرد برای منظمکردن یافتهها و حفظ آن از فراموشی. و البته دیگران هم بسیار بهره خواهند برد.
@markazedonya
🌺 سال گذشته در ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها دوستان در یکی از کشورهای اروپایی برای برگزاری مراسمی برای بزرگداشت حضرت و تجلیل از بانوان آماده میشدند. برای قسمتی از مراسم به دنبال کلیپ مناسبی (به زبان #انگلیسی یا #آلمانی) برای پخش بودند و از ما هم کمک خواستند. بعد از چندین ساعت جستجو در گوشه و کنار اینترنت حقیقتاً مورد مناسبی پیدا نکردم.
البته مواردی پیدا شد ولی اشکالاتی داشتند:
🎬 برخی بیکیفیت و ضعیف بودند.
🎬 برخی محتوایشان مناسب نبود.
🎬 برخی هم از نظر شعر و دکلمه و هم از نظر کیفیت تصویری و گرافیکی خوب بودند ولی اشکالات دیگری داشتند. مثلاً خانمها پوشش و آرایش نامناسب داشتند.
🎬 بعضی کاملا در فضای فکری مخاطب ایران ساخته شده بود.
🎬 کماشکالترینشان کلیپهای هاشم سیسترز بود که در آن هم حرکات بدن خوانندگان کاملاً مورد تأیید نبود.
🎬 و البته یکی از اثر «مادر» از سامی یوسف هم قابل توجه است که البته تکراری شده و در این گونه مراسمات بارها پخش شده است.
🎞 یکی از خلأهای مهم #بینالملل تولید آثار هنری جذاب #مولتیمدیا به زبانهای غیرفارسی و عربی است که در کنار جذابیتهای بصری از نظر محدودیتهای شرعی هم قابل دفاع باشد و در عین حال به فضای فکری مخاطب غیر ایرانی توجه داشته باشد تا او هم بتواند با اثر همدل و همراه شود. برای مثال کلیپهایی که #حزبالله لبنان برای تزریق روحیه حماسی در بین کودکان و نوجوانان کار کرده است بسیار جذاب و مؤثر بود. کار سختی است، ولی مهم، لازم و تأثیرگذار.
🖊 پ.ن یک: اگر کسانی هستند که بتوانند با این مشخصات تولید اثر کنند میشود علاوه بر ارتباطدهی به مخاطبین درجه اول، فضای توزیع و استفاده از اثر را هم فراهم کرد.
🖊 پ.ن دو: در برخی مراکز اسلامی مستقر در کشورها گروههای #سرود نوجوانان و جوانان خودجوشی هستند که حد خودشان کارهای چندزبانه خوبی انجام دادهاند. با تقویت همین گروهها و تبدیل خروجی کارهایشان به کلیپهای تصویری باکیفیت میتوان برای شروع کار تولیدات مناسبی عرضه کرد.
🆔 @markazedonya
با تشکر پیشاپیش از دوست عزیزم جناب آقای معلی بابت معرفی و ارسال این👇نرمافزار خوب به دوستانی که به دنبال ترجمه و تفسیر کلمات قرآن به زبان انگلیسی هستند استفاده از اپلیکیشن زیر رو توصیه میکنم.
4_5850695323529249823.apk
13.21M
اپلیکیشن قرآن همراه با ترجمه کلمات و تفسیر به زبان انگلیسی
@markazedonya
مرکز دنیا
اپلیکیشن قرآن همراه با ترجمه کلمات و تفسیر به زبان انگلیسی @markazedonya
👆 ☘️ اپلیکیشن کاربردی با نام👆
Al-Quran (Tafsir & by Word)
🍀 متن کامل #قرآن کریم است همراه با ترجمه #انگلیسی و نیز ترجمه تفسیری مختصر و نیز تفسیر ابن کثیر به انگلیسی.
📖 با کلیک بر روی هر کلمه معنای دقیق آن به انگلیسی و ریشه آن کلمه در عربی همراه با برخی اطلاعات دیگر از جمله صیغه افعال و اشکال دیگر فعل و... را نشان میدهد.
📝 امکان اضافه کردن یادداشت در کنار آیات و ذخیره آن را دارد.
https://eitaa.com/filesmd/12
🗂 از قابلیت های خاص این نرمافزار این است که با توجه به موضوع آیات کلیدواژه های انگلیسی بر روی برخی آیات قرار داده شده که با کلیک بر روی آنها میتوان آیات مشابه را مشاهده کرد.
صوت آیات هم با صدای بیش از چهل قاری مشهور قابل دسترسی است با امکان تکرار و...
🌱 در مجموع، برای فهم قرآن به زبان ساده نرمافزار مناسبی برای انگلیسیزبانان و افرادی است که به دنبال آشنایی با ترجمه کلمات قرآن به زبان انگلیسی هستند. هرچند ترجمه و تفسیر آن بر اساس منابع #اهلسنت است ولی تا زمانی که شبیه آن را براساس منابع شیعی نداریم، همین #اپلیکیشن بسیار قابل استفاده است.
🆔 @markazedonya