🔺 اینها اسامی شهرهایی از شش استان از ترکیه هست که «بیشترین شدت تخریب» در شهرها و روستاهای اون استانها بوده و عملیات زندهیابی در اونها انجام نشده مگر اندکی در شهرهای مراکز این استانها
⭕️ استان قهرمان مرعش
مرکز استان Kahramanmaraş
⭕️ استان غازی عنتاب
مرکز استان Gaziantep
⭕️ استان مالاتیا
مرکز استان malatya
⭕️ استان کیلیس
مرکز استان kilis
⭕️ استان آدیامان
مرکز استان adiyaman
⭕️ استان عثمانیه
مرکز استان Osmaniye
🛑 قابل ذکر است که جمعیت استانهای مذکور تقریبا تماماً کردهای علوی هستند و بیشتر جمعیت آوارگان سوری نیز در همین چند استان مرزی مستقر هستند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الان نوبت جهاد ماست
محض رضای خدا ازدواج کنید
محض رضای خدا بچه دار شوید
سخنان امام خمینی رحمت الله علیه و رهبری عزیز و حجت الاسلام پناهیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خداحافظ ای جوانی زینب (مداحی)
⭐ یا مَن یُعطی مَن سَأَلَه
👈 هر کسی از او چیزی بخواهد، به او میدهد. این واقعیّت است، بدانید که [اگر] انسان از خدا چیزی بخواهد، خدا به او میدهد؛ آنجایی که میبینید دعا مستجاب نمیشود، یا شما درست نخواستید، یا یک مصلحتی، یک مانع بزرگی در کار است، یا بر خلاف سنّتهای آفرینش است؛ [چون] سنّتهای آفرینش هر دعایی را مستجاب نمیکند، اجازه نمیدهد هر خواستهی انسان برآورده بشود. امّا اگر این موانع نباشد، هر خواستهای از خدا داشته باشید، خدای متعال میدهد
13.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸بیشترین چیزی که خداوند در معراج به پیغمبر اکرم (ص) تاکید کرد، ولایت امیرالمومنین(ع) بود.
▫️شاعر شعر «ها علی بشر کیف بشر» کیست؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#جهاد_تبیین
#استاد_امیری
🔶استاد امیری، مدیر اولین مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه ای در کشور
🔴 سلسله نشستها و سخنرانیهای استاد امیری،(افسر ارشد جنگ نرم)
🇮🇷بمناسبت ایام الله دهه فجر و ۴۴ سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران
1⃣ بخش اول
✳️ در جمع خواهران و برادران در مساجد و محلات
🔺اشاره به تعیین جانشینی مقام معظم رهبری از احمد خمینی
🔺اشاره به حادثه تیر ۱۳۶۰ و خوشحالی امام خمینی از به یقین رسیدن در انتخاب جانشین خود
🔺نقل روایتی از امام خمینی رحمت الله علیه مبنی بر علامتی که در جسم جانشین امام وجود داشت...
✅-نیاز مبرم و ضروری اقشار مختلف جامعه، به جهاد تبیین و سواد رسانه ای.
۱۹ بهمن ۱۴۰۱
#لبیک_یا_خامنه_ای
#جهاد_تبیین_دانش_پژوهان_استاد_امیری
#استاد_امیری_افسر_ارشد_جنگ_نرم
✨#حکایت
کلاغی آواز کبک را شنید و بر دلش نشست.
او تصمیم گرفت که آواز کبک را بیاموزد و از این طریق با کبک ها دوستی گزیند و همنشین آنها شود.
کلاغ بسی کوشید اما به جایی نرسید.
سرانجام نا امید شد و خواست به رفتار خویش باز گردد، اما نتوانست.
زیرا آواز خود را نیز فراموش کرده بود و دیگر زبان کلاغ ها را نمی دانست.
بنابرین از اینجا مانده و از آنجا رانده شد.
به جای اینکه از زندگی دیگران تقلید کنی، بهترین خودت باش...
14.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای راحت دل، قرار جانها برگرد
درمان دل شکسته ی ما،💔 برگرد
ماندیم در انتظار دیدار، ای داد
دلها همه تنگِ توست مولا برگرد
💠🔸💠🔸💠🔸💠🔸💠
#امام_زمان
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
🔴 پرورش انسانهای خوش روحیه
▪️زن مسلمان باید در دامن پرمهر و پرعطوفت و با سخنان پرنکته و مهرآمیزش، فرزندان سالمی را از لحاظ روانی تربیت کند، انسانهایی بی عقده، انسانهای خوش روحیه در دامان او پرورش پیدا کنند
🧕مادر از هر سازنده ای سازنده تر و با ارزش تر است.
#فرزندآوری
#تربیت_فرزند
♓️ گامدوم روی کاغذ و نونوآبدار
همان گامدومی است که برایش همایش میگیرن ردیفبودجه بهش اختصاص پیدا میکنه به اسمش پاياننامه نوشته میشه بابتش لوحتقدیر اهدا میشه و.. و..
🔹️گامدوم واقعی
افزایش سود بانکی و ربویترشدن نظام مالی است
بیشترشدن فاصله اغنیا و فقراست دلسردشدنِ حتی دلبستگان به انقلاب است
کاهش قدرت خرید مردم و تنگ شدن معیشت است
سیاستهایِ فرهنگیِ دولتی است که به اسم شهید و پیر و پیغمبر رأی میاره و افتخارش بسترسازی برای ترویج هرزگی و لاابالیگری است
#استحاله_نظام
بازی با پدربزرگ_صدای اصلی_413867-mc(1).mp3
9.01M
#قصه_صوتی
#قصه_کودکانه
🌃 قصه شب 🌃
🌼بازی با پدر بزرگ
امیرعلی قصهی ما پسر خیلی خوبیه، او با پدر و مادر و پدربزرگش زندگی میکنه...
🍃بهتر است ادامهی داستان را بشنوید.
🌸🌸🌸🌸
ميديدم.
(تفسير «الميزان» تفسيري است كه از صدر اسلام تا بحال مانند او از نقطۀ نظر به هم پيوستن آيات و بيانات قرآني نوشته نشده است. و يكروز من خدمت ايشان عرض كردم كه در بعضي از جاهاي اين تفسير چنان عنان قلم آيات را به هم پيوسته و ربط داده كه جز آنكه بگوئيم در آن حال تأييدات الهيّه و الهامات سبحانيّه آنرا بر فكر و زبان و قلم شما جاري كرده است محمل ديگري ندارد. و اگر اين تفسير در حوزههاي علميّه تدريس شود و بدان افكار پرورش يابد، پس از دويست سال ارزش و قيمت اين تفسير معلوم ميشود.
ببينيد: اين مرد چنين تفسيري نوشته و فعلاً كه در زمان حيات ايشان است در تمام دنيا جزء اصول معارف شيعه محسوب ميشود، و علماء بزرگ خود را از آن بينياز نميبينند؛ چقدر اين مرد بزرگوار و متواضع است كه ميگويد: آخر ما چه كاري كردهايم ؟ چه عمل قابلي انجام دادهايم؟)
فرمودند: نامۀ برادر كه به من رسيد، بسيار منفعل و شرمنده شدم. گفتم: خدايا! اگر اين تفسير ما در نزد تو مورد قبول است و
ثوابي دارد، من ثواب آنرا به روح پدرم و مادرم هديّه نمودم. هنوز اين مطلب را در پاسخ نامۀ برادر به تبريز نفرستاده بودم كه بعد از چند روز نامهاي از برادرم آمد كه ما اين بار با پدر صحبت كرديم خوشحال بود و گفت: خدا عمرش بدهد، تأييدش كند؛ سيّد محمّد حسين هديّۀ ما را فرستاد.
📚 منبع
معاد شناسی علامه حسینی تهرانی ج۱ ص ۱۸۵
❤️❤️آخوند یعنی ؛
حجت الاسلام حسینعلی راشد👌👌👌👌
🔺زمان پهلوی میخواستند در منطقه بهارستان تهران، اطراف ساختمان مجلس شوراى ملّى را بسازند و بايد ۳۵ خانه خراب میشد، به اطلاع صاحبان خانهها رساندند كه خانه شما را مترى فلان مقدار میخریم. هر كس اعتراض دارد، بنويسد تا رسيدگى شود.
چون قیمت پیشنهادی خوب بود، هيچكس بهجز مرحوم آیت الله حسینعلی_راشد اعتراض نكرد. اين جريان خيلى بر مسؤولين گران آمد و گفتند: فقط یک آخوند، اعتراض كرده. بعد مرحوم راشد را دعوت به صحبت كردند و آماده شدند تا به بهانه این اعتراض او را تحقیرش نمايند...
🔸نزد ایشان آمدند، بعد از سلام و احوالپرسى پرسيدند اعتراض شما چيست؟
گفت: حقيقتش اين است اين خانه را من سالها قبل و به قيمت خيلى كم خریدهام و در اين مدت زمان طولانى مخروبه شده و به نظر من قيمتى كه شما پيشنهاد کردهاید، زياد است! من راضى نيستم از بیتالمال مردم قيمت بيشترى براى خانهام بگيرم!...
🔸بهت و تعجّب همه را فراگرفت و يكى از اعضاى كميسيون كه از اقلیتهای دينى بود، از جا برخاست و مرحوم راشد را بوسيد و گفت: اگر اسلام اين است، من آمادهام براى مسلمان شدن...
#کتاب #جرعهای از دریا
حضرت آیت الله شبیری زنجانی
✅ نکته:
مرحوم راشد فرزند روحانی وارسته مرحوم آخوند ملاعباس تربتی است ک کتاب سازنده و اثرگذار 《فضیلت های فراموش شده》 با حکایات و قصه های شبیه افسانه در وصف نادره دوران (مرحوم ملا عباس تربیت) نگاشته شده و تسط انتشارات روزنامه اطلاعات چاپ و به بازار فرهنگ کشور عرضه شده است.
نقل است از علامه محمد تقی جعفری پرسیدند:
کتاب 《فضیلت های فراموش شده 》را خوانده اید❓❓❓
فرمودند: بلی ۲ بار خواندم و لذت بردم👌👌
🔷گلايۀ والد علاّمۀ طباطبائي بواسطۀ ارتباط با عالم غيب و ارتباط با ارواح در عالم خواب
🔻ارتباط با روح افلاطون ، ارسطو و تقریباً با همه علما توسط یکی از شاگردان برادر علامه طباطبایی بجز روح دو تن از علمای شیعه؛ چرا؟؟؟
علاّمۀ طباطبائي آقاي حاج سيّد محمّد حسين تبريزي، استاد عاليقدري كه قرن علمي فعلي مرهون خدمات و افكار بلند و فضل و كمال ايشان است، عالِم جليلي كه بواسطۀ تكان علمي كه به حوزۀ علميّه دادند نهضتي علمي بوجود آوردند و با تدريس تفسير و حكمت، طلاّب علوم دينيّه را به حقائق معارف الهيّه آشنا نموده و براي هدم سنگر كفر و ردّ ملحدين يگانه پايگاه متين و اساس رصين را پايهگذاري كردند، صاحب تفسير «الميزان» و كتب نفيسۀ ديگر، و استاد حقير در تفسير و اخلاق و فلسفه و هيئت قديم؛ برادري داشتند در تبريز بنام حاج سيّد محمّد حسن إلهي طباطبائي كه او نيز عالمي جليل و متّقي و زاهد و عابد و معلّم اخلاق و معارف الهيّه و مربّي نفوس صالحه به مقام امن و حرم امان الهي بوده و چند سال است رحلت نموده و به عالم بقاء ارتحال يافته است. و در اثر شدّت علاقهاي كه معظّم له به برادر خود داشتند در سوك او مبتلي به كسالت قلبي شدند.
حضرت معظّم له بيان فرمودند كه: برادر من در تبريز شاگردي داشت كه به او درس فلسفه ميگفت، و آن شاگرد إحضار ارواح مينمود و برادر من توسّط آن شاگرد با بسياري از ارواح تماس پيدا
صفحه 185
ميكرد.
اجمال مطلب آنكه: آن شاگرد قبل از آنكه با برادر من ربطي داشته باشد ميل كرده بود فلسفه بخواند، و براي اين منظور روح أرسطو را احضار نموده و از او تقاضاي تدريس كرده بود.
ارسطو در جواب گفته بود: كتاب «أسفار» ملاّ صدرا را بگير و برو نزد آقاي حاج سيّد محمّد حسن إلهي بخوان.
اين شاگرد يك كتاب «أسفار» خريده و آمد نزد ايشان و پيغام ارسطو را (كه در حدود سه هزار سال پيش از اين زندگي ميكرده است) داد.
ايشان در جواب ميفرمايد: من حاضرم، اشكالي ندارد.
روزها شاگرد بخدمت ايشان ميآمد و درس ميخواند؛ و آن مرحوم ميفرمود: ما بوسيلۀ اين شاگرد با بسياري از ارواح ارتباط برقرار ميكرديم و سؤالاتي مينموديم. و بعضي از سؤالات مشكلۀ حكمت را از خود مؤلّفين آنها مينموديم؛ مثلاً مشكلاتي كه در عبارات أفلاطون حكيم داشتيم از خود او ميپرسيديم، مشكلات «أسفار» را از ملاّ صدرا سؤال ميكرديم.
يكبار كه با أفلاطون تماس گرفته بودند، افلاطون گفته بود: شما قدر و قيمت خود را بدانيد كه در روي زمين لا إلَه إلاّ اللَه ميتوانيد بگوئيد؛ ما در زماني بوديم كه بتپرستي و وثنيّت آنقدر غلبه كرده بود كه يك لا إلَه إلاّ اللَه نميتوانستيم بر زبان جاري كنيم.
روح بسياري از علما را حاضر كرده بود و مسائل عجيب و
صفحه 186
مشكلي از آنها سؤال كرده بود بطوريكه اصلاً خود آن شاگرد از آن موضوعات خبري نداشت.
خود آن شاگرد كه فعلاً شاگرد مكتب فلسفه است، مسائل غامضهاي را كه آقاي إلهي از زبان شاگرد با معلّمين اين فنّ از ارواح سؤال ميكرد و جواب ميگرفت نميفهميد و قوّۀ ادراك نداشت، ولي آقاي إلهي كاملاً ميفهميد كه آنها در زبان شاگرد چه ميگويند.
ميفرمود: ما روح بسياري از علما را حاضر كرديم و سؤالاتي نموديم مگر روح دو نفر را كه نتوانستيم احضار كنيم، يكي روح مرحوم سيّد ابن طاووس و ديگري روح مرحوم سيّد مهدي بحرالعلوم رضوانُ اللهِ عليهما؛ اين دو نفر گفته بودند: ما وقف خدمت حضرت أميرالمؤمنين عليه السّلام هستيم، و ابداً مجالي براي پائين آمدن نداريم.
حضرت علاّمۀ طباطبائي مدّ ظلُّه فرمودند: از عجائب و غرائب اين بود كه وقتي، يك كاغذ از تبريز از ناحيۀ برادر ما به قم آمد، و در آن برادر ما نوشته بود كه اين شاگرد روح پدر ما را احضار كرده و سؤالاتي نمودهايم و جوابهائي دادهاند،
ضمن گويا از شما گله داشتهاند كه در ثواب اين تفسيري كه نوشتهايد، ايشان را شريك نكردهايد.
ايشان ميفرمودند: آن شاگرد أبداً مرا نميشناخت و از تفسير ما اطّلاعي نداشت، و برادر ما هم نامي از من در نزد او نبرده بود؛ و اينكه من در ثواب تفسير پدرم را شريك نكردهام، غير از من و خدا
صفحه 187
كسي نميدانست، حتّي برادر ما هم بياطّلاع بود، چون از امور راجعۀ به قلب و نيّت من بود.
و اينكه من در ثواب آن پدرم را شريك نكرده بودم، نه از جهت آن بود كه ميخواستم إمساك كنم بلكه آخر كارهاي ما چه ارزشي دارد كه حالا پدرم را در آن سهيم كنم؛ من قابليّتي براي خدمت خودم ن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 طب اسلامی در اسرائیل!
🔹 اسرائیل که دشمن اصلی حرث و نسل مسلمین است حالا شده دوستدار طب سنتی و اسلامی و کتابخانهای هم در اسرائیل زده که کتاب ابن سینا هم از جملهٔ آنهاست!
🔸 درحالیکه اینجا در ایران هنوز عدهای درگیر سند روایات طبی هستند اسرائیل دارد با طب اسلامی و سنتی برای خودش آبرو و وجهه درست میکند آنهم در ماهوارهٔ معلوم الحال ایران اینترنشنال! حالا اینکه اسرائیل جنایتکار با ورود به عرصهٔ طب سنتی و اسلامی چه نقش شوم و پلیدی کشیده است بماند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 همه میآییم برای ادای تکلیف
🔻 استاد حسن عباسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢💯 پیشنهاد تماشا
🎥 بنیان گذار «هر کس اختیار بدنش رو داره» در ایران چه کسی بود؟
♨️ افشای نامه محرمانه شاه ایران به پادشاه عربستان درباره مدرن شدن ایران در اواخر دهه ۱۹۶۰ میلادی
🔰 محتوای بخشنامه عجیب محمدرضا شاه به مدارس ایران در سال ۱۳۵۵ در مورد دختران این سرزمین چه بود؟
#ایران_ما
#دهه_فجر
#رحیم_پور_ازغدی
#راجی
💠
ملکوتِ علم🔸 هر چه كه در جهان واقعیت دارد و فعل خداست، علم است و نور است، چون چراغ است. حالا گاهی عالِم كه این چراغ در دست اوست، این چراغ را به دست می گیرد كه راه دیگران را ببندد و مردم را به چاه هدایت كند که این می شود #علم_غیر_نافع و یك وقت است كه این چراغ در دست اوست که خودش این راه را ببیند و نه بیراهه برود نه راه كسی را ببندد، این می شود #علم_نافع. 🔸 علم از آن جهت كه علم است یعنی علم به واقعیت و حقیقتِ خارج، یقیناً حق است، یقیناً نور است و دینی است، البته عالِم، گاهی كافر است گاهی غیر كافر. اگر كسی كافر باشد و قرآن شناسی را رشته خود قرار بدهد، چه اینكه كم نیستند از كفّاری كه در خارج از حوزه اسلامی به سر می برند و درباره قرآن مطالعاتی دارند و قرآن پژوه هستند، علم اینها دینی است، گرچه اینها كافرند، زیرا اینها دارند قول خدا را بررسی می كنند. چون اینها معتقد نیستند، پس اینجا عاِلم، كافر است؛ ولی علم، #علم_دینی است. علم غیر دینی فرض ندارد؛ یعنی انسان بخواهد فعل خدا را بررسی كند، این یقیناً دینی است، حالا خودش یا معتقد است که می شود مسلمان یا معتقد نیست که می شود كافر. #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی #جام_معرفت 📚 سوره مبارکه زمر
🔴 انسان شناسی زیمل: انسان حیوان ناطق است
🔺 گئورگ زیمل: زبان پلی است که حیوان را تبدیل به انسان می کند
📕 منبع: کتاب دائره المعارف نظریه اجتماعی، نوشته جورج ریتزر، 702
#زیمل
#انسان_شناسی
#انسان_شناسی_غربی
#انسان_حیوان_ناطق
#حیوان_انگاری_انسان
🔴 انسان شناسی هردر: انسان حیوان تعین نیافته است
🔺 یوهان فون هردر: محور اصلی انسان شناسی هنگامی شکل بندی شد که هردر انسان را در حیوان تعین نیافته معرفی کرد. به نظر او این موجود زنده، تنها زمانی می تواند وجود داشته باشد که نسبت به خود و واقعیت اطراف خود رفتار کند و خودش و جهانش را تعریف و تفسیر نماید.
📕 منبع: کتاب دائره المعارف نظریه اجتماعی، نوشته جورج ریتزر، ص 562
#هردر
#انسان_شناسی
#انسان_شناسی_غربی
#انسان_حیوان_تعین_نیافته
#حیوان_انگاری_انسان
🔴 انسان شناسی الیاس: انسان حیوان یادگیرنده است
🔺 نوربرت الیاس: یادگیری در زمینه های اجتماعی خاص اتفاق می افتد و در حیوان انسان به اوج بلوغ خود می رسد.
📕 منبع: کتاب دائره المعارف نظریه اجتماعی، نوشته جورج ریتزر، ص 224
#الیاس
#انسان_شناسی
#انسان_شناسی_غربی
#انسان_حیوان_یادگیری
#حیوان_انگاری_انسان
﷽🌌🕘🌌🕘🌌
قرارِعاشقی🕘🌸
¦ #دعایفرجبرایتعجیلدرظهورامامزمان(عج) 🌸✨
••🌷بِسْمِ اللَّـــهِ الرَّحْمَـٰـنِ الرَّحِــيم🌷••
اِلهی یا حمیدُ بِحَقِّ مُحَمَد
یا عالی بِحَقِّ علی
یا فاطِرُ بِحَقِّ فاطمه
یا مُحْسِنُ بِحَقِّ الحسن
یا قدیمَ الاِ حسان بِحَقِّ الحُسَیْن
عَجِّلْ لِوَلیِّکَ الْفَرَجَ صاحبَ العصرِ والزَّمان
••🌷بِســمِاللهِاْلـرَحمٰـنِاْلـرَحیـم🌷••
♥️••اِلهیعَظُمَالْبَلاءُوَبَرِحَالْخَفاءُوَانْکَشَفَالْغِطاءُ وَانْقَطَعَالرَّجاءُوَضاقَتِالاْرْضُوَمُنِعَتِالسَّماءُواَنْتَ الْمُسْتَعانُوَاِلَیْکَالْمُشْتَکیوَعَلَیْکَالْمُعَوَّلُفِیالشِّدَِّةِ وَالرَّخاءِاَللّهُمَّصَلِّعَلیمُحَمَّدٍوَالِمُحَمَّدٍاُولِیالاْمْرِ الَّذینَفَرَضْتَعَلَیْناطاعَتَهُمْوَعَرَّفْتَنابِذلِکَمَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْعَنّابِحَقِّهِمْفَرَجاًعاجِلاًقَریباًکَلَمحِالْبَصَرِاَوْهُوَ اَقْرَبُیامُحَمَّدُیاعَلِیُّیاعَلِیُّیامُحَمَّدُاِکْفِیانیفَاِنَّکُما کافِیانِوَانْصُرانیفَاِنَّکُماناصِرانِیامَوْلانایاصاحِبَ الزَّمانِاَلْغَوْثَاَلْغَوْثَاَلْغَوْثَاَدْرِکْنیاَدْرِکْنیاَدْرِکْنی السّاعَةِالسّاعَةِالسّاعَةِالْعَجَلَالْعَجَلَالْعَجَلَیااَرْحَمَ الرّاحِمینبِحَقِّمُحَمَّدٍوَآلِهِالطّاهِرینَــ••🖤
¦ #التماسدعاےفرجامـامزَمـان(عج)✨••
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
.