eitaa logo
افق
3.4هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
243 ویدیو
49 فایل
واحد ادیان، فرق و قومیت‌های موسسه مصاف (افق)
مشاهده در ایتا
دانلود
📝 وجود گروه قابل توجهی از نواصب در کوفه به تصریح ابن تیمیه (عالم سرشناس مخالفین شیعه) 👈 در بسیاری از موارد مشاهده شده که مخالفین شیعه با این استدلال که شهر کوفه مرکز شیعیان بوده، قصد دارند تا ظلم و ستمی که از سوی برخی از افراد این شهر در حق اهل بیت علیهم السلام شده و به خصوص خیانت عده ای از اهالی و ساکنان این شهر در حق امام حسین علیه السلام را از جانب شیعیان جلوه دهند. این در حالیست که شهر کوفه صرفا مرکز تشیع نبوده و گروه قابل توجهی از نواصب و دشمنان اهل بیت علیهم السلام نیز در آن اقامت داشته اند. 👈 ابن تیمیه (عالم سرشناس مخالفین شیعه) چنین می گوید: 📝 در کوفه گروهی از شیعیان که یار و یاور حسین بن علی بودند حضور داشتند و در راس آن ها مختار بن ابی عبید کذاب بود و گروهی از نواصب که بغض علی بن ابی طالب - که خداوند از او و فرزندانش راضی باشد - نیز حضور داشتند که حجاج بن یوسف ثقفی از جمله ی آن هاست. 📚 ابن تیمیه الحرانی الحنبلی، ابوالعباس أحمد عبد الحلیم (المتوفى 728 هـ)، منهاج السنة النبویة، ج4، ص554، تحقیق: د. محمد رشاد سالم، الناشر: جامعة الإمام محمد بن سعود الإسلامیة، الطبعة: الأولى، 1406 هـ - 1986 م. 🆔 @masaf_ofogh
علیه السلام از دیدگاه اندیشمندان جهان 👤واشنگتن ایروینگ (مورخ آمریکایی): ▪️برای امام حسین علیه السلام ممکن بود که زندگی خود را با تسلیم شدن بر اراده یزید نجات بخشد، لیکن مسئولیت پیشوا و نهضت بخش اسلام اجازه نمی‌‏داد که او یزید را به عنوان خلافت بشناسد. او به زودی خود را برای قبول هر ناراحتی و فشاری به منظور رها ساختن اسلام از چنگال بنی‌امیه آماده ساخت، و در زیر آفتاب سوزان سرزمین خشک، و در روی ریگ‌های تفتیده عربستان روح حسین فناناپذیر است. ‌ای پهلوان و‌ ای نمونه شجاعت و‌ ای شهسوار من،‌ ای حسین! 🌐 واحد افق جنبش مصاف 🏴 @masaf_ofogh
📸 فلسفه ی مهاجرت علیه السلام از قلمروی حکومت یزید بن معاویه از زبان ابن الجوزی (عالم مشهور ) 📝 حسین بن علی بدان جهت هجرت را برگزید که مشاهده کرد شریعت ترک شده و به همین دلیل در راستای بالا بردن پایه های شریعت جدش تلاش کرد.هنگامی در نزد او حاضر شدند وی را محاصره کردند.در این هنگام حسین بن علی گفت: مرا رها کنید تا برگردم.گفتند: نه، حکم ابن زیاد را بپذیر.حسین بن علی شهادت را بر خواری و ذلت ترجیح داد و انسان های بزرگ منش این چنین هستند. 📚 ابن الجوزی الحنبلی، جمال الدین ابوالفرج عبد الرحمن بن علی بن محمد (المتوفى 597 هـ)، التبصرة، ج2، ص13، الناشر: دار الکتب العلمیة، الطبعة: الأولى، 1406 هـ - 1986 م. 🆔 @Masaf_ofogh
آیا_اولین_مجلس_عزاداری_برای_امام_حسین_ع_را_یزید_بن_معاویه_برگزار.pdf
1.62M
📥 پاسخ به یک شبهه ❓آیا اولین مجلس عزاداری برای علیه السلام را یزید بن معاویه برگزار کرد؟! 🌐 واحد افق جنبش مصاف 🆔 @Masaf_ofogh
🔺به گزارش پایگاه خبری «مرآة البحرین»، رژیم بحرین امسال برخی از خطباء و مداحان را به دلیل ذکر جرائم بنی امیه و یزید بن معاویه و قرائت زیارت عاشوراء احضار و بازداشت کرده است! ▪️بازجوی یکی از خطباء یزید بن معاویه را نماد برخی از گروه های اسلامی دانسته و مدعی شده نبایستی به مقدسات آن ها بی احترامی شود! ▫️لینک گزارش: 🔗 http://www.bahrainmirror.com/news/58454.html 🆔 @Masaf_ofogh
📸 عزاداری مردم مدینه و صحابه بر شهادت علیه السلام تا چند سال پس از شهادت ایشان به گزارش ابن حمدون (عالم مشهور ) 📝 هنگامی که حسین بن علی علیهما السلام به شهادت رسید، به مدت یک سال در تمامی خانه های مدینه برای او مجلس نوحه خوانی برقرار بود و سپس در سال دوم هر جمعه مجلس نوحه خوانی برگزار می کردند و در سال سوم هر ماه مجلس نوحه خوانی برگزار می شد و مروان بن الحکم و مسور بن مخرمه در حالی که چهره ی خود را پوشانده بودند وارد این مجالس می شدند و به شدت می گریستند تا نوحه خوانی تمام شود. 📚 ابن حمدون، محمد بن الحسن بن محمد بن علی (المتوفى 608هـ)، التذکرة الحمدونیة، ج9، ص149، تحقیق: إحسان عباس، بکر عباس، ناشر:دار صادر - بیروت،، الطبعة: الأولى، 1996م. 🆔 @Masaf_ofogh
تصريح شمس الدين قرطبی (عالم سرشناس ) به اسارت اهل بيتِ امام حسين علیه السلام و حمل رئوس شهداء 📝 و آنان اهل بيت رسول الله صلی الله عليه و آله و سلم را همانطور که اسيران را می رانند بردند تا اين که آنان را به کوفه رساندند و مردم خارج شدند و به آنان نگاه می کردند و در بين اسيران علی بن حسين بود که شديدا بيمار بود و دستانش به دور گردنش جمع شده بود و زينب دختر علی و فاطمة الزهراء و خواهرش ام کلثوم و فاطمه و سکينه دختر حسين بودند و افراد ظالم و فاسق سرهای کشته شدگان را با آنان حمل کردند. 📚 شمس الدين القرطبي، أبو عبد الله محمد بن أحمد بن أبي بكر (المتوفى 671 هـ)، التذكرة بأحوال الموتى وأمور الآخرة،ج3، ص 1120، تحقيق ودراسة: الدكتور: الصادق بن محمد بن إبراهيم، الناشر: مكتبة دار المنهاج للنشر والتوزيع، الرياض، الطبعة: الأولى، 1425 هـ . 🆔 @masaf_ofogh
📸 توسل در صحیفه‌ی سجادیه 👈در دعای سیزدهم صحیفه‌ی سجادیه چنین آمده است: (وَ کَانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَیْهِ السَّلَامُ فِی طَلَبِ الْحَوَائِجِ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى): وَ تَذْکُرُ حَاجَتَکَ ثُمَّ تَسْجُدُ وَ تَقُولُ فِی سُجُودِکَ: فَضْلُکَ آنَسَنِی، وَ إِحْسَانُکَ دَلَّنِی، فَأَسْأَلُکَ بِکَ وَ بِمُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، صَلَوَاتُکَ عَلَیْهِمْ، أَن لَا تَرُدَّنِی خَائِبا. : 🔅دعای علیه السلام در هنگام طلب حاجات از خداوند چنین بود: و از جمله حاجت و خواسته من اى پروردگار چنین و چنان است و حاجت خود را به یاد می‌آورى. سپس به سجده می‌روى و در سجده می گویى: فضل و بخشش تو مرا آرام نموده، و احسان تو مرا راهنمایى کرده، پس از تو درخواست می‌نمایم به حقّ خودت و به حق محمّد و آل او، درودهاى تو بر ایشان باد، مرا نومید برنگردانى‏. 🌐 واحد افق جنبش مصاف 🏴 @masaf_ofogh
☠️دمکراسی کفر است☠️ 🔸دموکراسی و مردم‌سالاری یا حکومت مردم بر مردم، با گونه‌های مختلفی که دارد، یک نوع سیستم حکومت‌داری است که در قرون اخیر توسط غربی‌ها ابداع و با استقبال تعدادی از کشورهای اسلامی نیز قرار گرفته است. 🔸در این نوع از حکومت، گروه خاصی از مردم همیشه حکومت را در اختیار نخواهند داشت؛ بلکه در دوره‌های معین شده با برگزاری انتخابات توسط مردم انتخاب می‌شود و هر کس بیش از پنجاه درصد از رأی مردم را از آن خود کند، حکومت بر آن مردم را بر عهده خواهد گرفت. 🔸از آن جایی که محمد بن عبد الوهاب و محمد بن سعود، قرار گذاشته‌اند که حکومت وهابیت، همواره در این دو خاندان دست به دست شود، با دموکراسی و برگزاری انتخابات به شدت مخالف هستند و صراحتاً فتوا داده‌اند که دموکراسی و برگزاری انتخابات بدعت و کفر است. 📌مقبل بن هادی الوادعی از مفتی‌های سرشناس وهابی در این باره گفته است: 🔹الدیمقراطیه کفر، لأن معناها الشعب یحکم نفسه بنفسه، معناها لا کتاب ولا سنه ولا إسلام 🔹دموکراسی کفر است؛ زیرا معنای آن است که خود مردم بر خودشان حکومت کنند. و معنایش این است که کتاب، سنت و اسلام نباید نظر بدهند. 📘 (وادعی، ابو عبد الرحمن مقبل بن هادی (متوفای۱۴۲۱هـ)، تحفه المجیب على أسئله الحاضر والغائب، ص۳۰۳، ناشر: دار الآثار ـ صنعاء، ۱۴۲۱هـ ، ۲۰۰۰م. 📌و باز در پاسخ به این سؤال که «نظر شما در باره دموکراسی در یمن چیست» گفته است: 🔹السؤال ۹: ما رأیک فی الدیمقراطیه فی الیمن؟ الجواب: الدیمقراطیه کفر، لأن الله عز و جل یقول فی کتاب الکریم: >إن الحکم إلا لله»… ولسنا فی حاجه الدیمقراطیه، بل دین الإسلام سوى بن المسلمین وآخی بینهم… فلسنا محتاجین إلى الدیمقراطیه، فإن معناها: حکم الشعب نفسه بنفسه، أی : لا کتاب ولا سنه… 🔹دموکراسی کفر است؛ زیرا خداوند در قرآن کریم فرموده است که «حکم تنها از آنِ خداوند است» پس ما احتیاجی به دموکراسی نداریم. بلکه دین اسلام همه مسلمانان را مساوی دانسته و بین آن‌ها برادری برقرار کرده است؛ پس ما احتیاجی به دموکراسی نداریم؛ زیرا معنای آن این است که مردم خودشان بر خود حکومت کنند؛ یعنی کتاب و سنت نقشی ندارند… 📘(همان: ۲۲۲). 🌐 واحد افق جنبش مصاف 🆔 @masaf_ofogh
علیه السلام از دیدگاه اندیشمندان جهان 👤توماس ماساریک: ▪️گر چه کشیشان ما هم از ذکر مصایب حضرت مسیح مردم را متأثر می‌سازند، ولی آن شور و هیجانی که در پیروان حسین (ع) یافت می‌شود در پیروان مسیح یافت نخواهد شد و گویا سبب این باشد که مصایب مسیح در برابر مصایب حسین (ع) مانند پر کاهی است در مقابل یک کوه عظیم پیکر. 🌐 واحد افق جنبش مصاف 🏴 @masaf_ofogh
آیا_نخستین_کسی_که_برای_شهادت_امام_حسین_علیه_السلام_سیاه_پوشید_یزید.pdf
102.5K
📥 پاسخ به یک شبهه: آیا نخستین کسی که برای شهادت علیه السلام سیاه پوشید یزید بن معاویه بود؟! 🆔 @masaf_ofogh
📸 و سیاه پوشی یک ساله ی مردم سیستان در مرگ رستم بر اساس شاهنامه ی فردوسی 👈 به یک سال در سیستان سوگ بود/همه جامه هاشان سیاه و کبود 📚 فردوسی، ابوالقاسم (متوفای 416 هجری قمری)، شاهنامه، دفتر پنجم، تصحیح: جلال خالقی مطلق، ص464، ناشر: انتشارات مزدا - کالیفرنیا. 🆔 @masaf_ofogh
شهاب الدین آلوسی (عالم مشهور ): رضایت و شادی یزید در شهادت علیه السلام و هتاکی و بی احترامی وی در حق اهل بیت ایشان از مسائل قطعی است! 📝 مصیبت بزرگ، رضایت یزید به شهادت حسین و شادمانی وی از این واقعه و رفتارش با اهل بیت و هتاکی و بی احترامی وی در قبال ایشان می باشد که این امر از جهت معنوی متواتر است اگر چه تفاصیل و جزئیاتش از اخبار آحاد است. 📚 الآلوسی البغدادی الحنفی، أبو الفضل شهاب الدین السید محمود بن عبد الله (المتوفى1270هـ)، روح المعانی فی تفسیر القرآن العظیم والسبع المثانی، ج25، ص198، المحقق: ماهر حبوش، الناشر: مؤسسة الرسالة – بیروت، الطبعة: الأولى، 1431 هـ - 2010 م. 🆔 @masaf_ofogh
علیه السلام از دیدگاه اندیشمندان جهان 👤موریس دوکبری: ▪️در مجالس عزاداری حسین گفته می‌شود که حسین، برای حفظ شرف و ناموس مردم و بزرگی مقام و مرتبه اسلام، از جان و مال و فرزند گذشت و زیر بار استعمار و ماجراجویی یزید نرفت. پس بیایید ما هم شیوه او را سرمشق قرار داده از زیردستی استعمارگران خلاصی یابیم و مرگ با عزت را بر زندگی با ذلت ترجیح دهیم. 🌐 واحد افق جنبش مصاف 🏴 @masaf_ofogh
36.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 👈 پاسخی به زئوس در نقد پاسخی به بابای زئوس در مورد نسبت طلایی 🆔 @masaf_ofogh
📸 و نوحه خوانی و لطمه زنی و به راه انداختن دسته ی عزاداری و اطعام عزاداران از سوی زرتشتیان به گزارش هاشم رضی (زرتشتی پژوه مشهور) 🆔 @masaf_ofogh
افق
📸 #عزاداری و نوحه خوانی و لطمه زنی و به راه انداختن دسته ی عزاداری و اطعام عزاداران از سوی زرتشتیان
📝 و نوحه خوانی و لطمه زنی و به راه انداختن دسته ی عزاداری و اطعام عزاداران از سوی زرتشتیان به گزارش هاشم رضی (زرتشتی پژوه مشهور) 📝 نخستین طلیعه نوروز و یادمان سیاوش میان زرتشتیان بخارا سرود کین سیاوش، مراسم تعزیه و نوحه خوانی و سوگواری برای سیاوش بوده است که هر ساله در روز یادمان و رخداد این حادثه، یعنی کشته شدن سیاوش برگزار می شده است و در اغلب شهرهای ماوراء النهر، چنین مراسمی برگزار می شد و سوگواران در مجالسی که به این سبب برپا می شد نوحه خوانی را با همسرایی و هم آوایی برگزار می کردند و در دسته ها و هیأتها، با درفش ها و پرچ مها و شبیه سازی ها، و علم و کتل و عماری به مقصد کشتن گاه سیاوش حرکت می کردند. مدارک و اسناد به دست آمده نشانگر آن است که برخی از سوگواران، از اندام های خود با زنش، به یاد خون سیاوش، خون روان می کرده اند. این مراسم چندین روز ادامه می یافت و رسم اهدای نذور به یاد آن جوان شهید و اطعام سوگواران رایج بود. نیز تصاویری باستانی از این مراسم یافت شده است. شبیه شاهزاده سیاوش را در یک عماری و جایگاه ویژه که با شکوه می ساختند قرار داده و حرکت می دادند. هیأت نوازندگان، در کنار این تخت روان می نواختند و مشایعان و سوگواران، از زنان و مردان خود را می کوفتند و نوحه خوانی می کردند. 📚 رضی، هاشم، پژوهشی در گاه شماری و جشن های ایران باستان، ص318، ناشر: انتشارات بهجت، نوبت چاپ: دوم، 1382 خورشیدی. 🆔 @masaf_ofogh
علیه السلام از دیدگاه اندیشمندان جهان 👤بنت الشاطی: ▪️زینب، خواهر حسین بن علی (ع) لذت پیروزی را در کام ابن زیاد و بنی امیه خراب کرد و در جام پیروزی آنان قطرات زهر ریخت، در همه حوادث سیاسی پس از عاشورا، هم، چون قیام مختار و عبدالله بن زبیر و سقوط دولت امویان و برپایی حکومت عباسیان و ریشه دواندن مذهب تشیع، زینب قهرمان کربلا نقش برانگیزنده داشت. 🌐 واحد افق جنبش مصاف 🏴 @masaf_ofogh
خواستگاری_امام_حسین_از_ارینب_دختر_اسحاق_و_نقش_وی_در_وقوع_حوادث_کربلا.pdf
1.02M
📥 پاسخ به شبهه‌ی اسلام ستیزان: خواستگاری علیه السلام از ارینب دختر اسحاق و نقش وی در وقوع حوادث کربلا! 🆔 @masaf_ofogh
پاور_پوینت_حضرت_رقیه_سلام_الله_علیها.pptx
1.32M
📥 پاورپوینت با موضوع وجود نازنین سلام الله علیها در منابع تاریخی 🌐 واحد افق جنبش مصاف 🆔 @masaf_ofogh
📸 تصریح ابو محمد شبراوی (عالم برجسته و از مشایخ الازهر) به اسارت اهل بیت علیه السلام 📝 از عجایب زشت و حوادث ناگوار روزگار آن است که خاندان پیامبر (ص) بر پشت شترهای بدون محمل در حالی که با طناب بسته شده اند و زنان چهره و سرشان مکشوف است از عراق به دمشق برده شوند و در دمشق در پله های مسجد جامع جایی که اسیران را نگه می دارند نگه داشته شوند. 📚 الشبراوی، عبد الله بن محمد بن عامر (المتوفى 1171 هـ)، الإتحاف بحب الأشراف، ص179، تحقیق: سامی الغریری، الناشر: مؤسسة الکتاب الإسلامی، الطبعة: الأولى، 1423 هـ - 2002 م. 🆔 @masaf_ofogh
📸 ابن الجوزی (عالم سرشناس ) خطاب به حنابله ی اهل حدیث: شما باعث شدید تا حنابله را اهل تجسیم و دوستدار یزید بن معاویه بدانند! 📝 شما (حنبلی مذهب های اهل حدیث) چهره ی این مذهب را زشت گردانیدید تا جایی که هر حنبلی مذهبی را اهل تجسیم می دانند و سپس مذهب خودتان را به تعصب نسبت به یزید بن معاویه زینت دادید در حالی که می دانید صاحب و امام این مذهب (احمد بن حنبل) لعن او را جایز دانسته است و ابو محمد تمیمی در مورد برخی از پیشوایان شما می گفت: این مذهب چنان زشت و لکه دار شده که تا قیامت هم با هیچ آبی شسته نمی شود! 📚 ابن الجوزی الحنبلی، جمال الدین ابوالفرج عبد الرحمن بن علی بن محمد (المتوفى 597 هـ)، دفع شبه التشبیه بأکف التنزیه، تحقیق: حسن السقاف، الناشر: دار الإمام الرواس، الطبعة: الرابعة، 1428 هـ - 2007 م. 🆔 @masaf_ofogh