شهاب الدین آلوسی (عالم مشهور #اهل_سنت ): رضایت و شادی یزید در شهادت #امام_حسین علیه السلام و هتاکی و بی احترامی وی در حق اهل بیت ایشان از مسائل قطعی است!
📝 مصیبت بزرگ، رضایت یزید به شهادت حسین و شادمانی وی از این واقعه و رفتارش با اهل بیت و هتاکی و بی احترامی وی در قبال ایشان می باشد که این امر از جهت معنوی متواتر است اگر چه تفاصیل و جزئیاتش از اخبار آحاد است.
📚 الآلوسی البغدادی الحنفی، أبو الفضل شهاب الدین السید محمود بن عبد الله (المتوفى1270هـ)، روح المعانی فی تفسیر القرآن العظیم والسبع المثانی، ج25، ص198، المحقق: ماهر حبوش، الناشر: مؤسسة الرسالة – بیروت، الطبعة: الأولى، 1431 هـ - 2010 م.
#محرم
🆔 @masaf_ofogh
#امام_حسین علیه السلام از دیدگاه اندیشمندان جهان
👤موریس دوکبری:
▪️در مجالس عزاداری حسین گفته میشود که حسین، برای حفظ شرف و ناموس مردم و بزرگی مقام و مرتبه اسلام، از جان و مال و فرزند گذشت و زیر بار استعمار و ماجراجویی یزید نرفت. پس بیایید ما هم شیوه او را سرمشق قرار داده از زیردستی استعمارگران خلاصی یابیم و مرگ با عزت را بر زندگی با ذلت ترجیح دهیم.
🌐 واحد افق جنبش مصاف
🏴 @masaf_ofogh
36.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ
🎞 #بابای_زئوس
👈 پاسخی به زئوس در نقد پاسخی به بابای زئوس در مورد نسبت طلایی
#آتئیست #خداناباوران
🆔 @masaf_ofogh
📸 #عزاداری و نوحه خوانی و لطمه زنی و به راه انداختن دسته ی عزاداری و اطعام عزاداران از سوی زرتشتیان به گزارش هاشم رضی (زرتشتی پژوه مشهور)
#ایران_باستان #زرتشت
🆔 @masaf_ofogh
افق
📸 #عزاداری و نوحه خوانی و لطمه زنی و به راه انداختن دسته ی عزاداری و اطعام عزاداران از سوی زرتشتیان
📝 #عزاداری و نوحه خوانی و لطمه زنی و به راه انداختن دسته ی عزاداری و اطعام عزاداران از سوی زرتشتیان به گزارش هاشم رضی (زرتشتی پژوه مشهور)
📝 نخستین طلیعه نوروز و یادمان سیاوش میان زرتشتیان بخارا
سرود کین سیاوش، مراسم تعزیه و نوحه خوانی و سوگواری برای سیاوش بوده است که هر ساله در روز یادمان و رخداد این حادثه، یعنی کشته شدن سیاوش برگزار می شده است و در اغلب شهرهای ماوراء النهر، چنین مراسمی برگزار می شد و سوگواران در مجالسی که به این سبب برپا می شد نوحه خوانی را با همسرایی و هم آوایی برگزار می کردند و در دسته ها و هیأتها، با درفش ها و پرچ مها و شبیه سازی ها، و علم و کتل و عماری به مقصد کشتن گاه سیاوش حرکت می کردند. مدارک و اسناد به دست آمده نشانگر آن است که برخی از سوگواران، از اندام های خود با زنش، به یاد خون سیاوش، خون روان می کرده اند. این مراسم چندین روز ادامه می یافت و رسم اهدای نذور به یاد آن جوان شهید و اطعام سوگواران رایج بود. نیز تصاویری باستانی از این مراسم یافت شده است. شبیه شاهزاده سیاوش را در یک عماری و جایگاه ویژه که با شکوه می ساختند قرار داده و حرکت می دادند. هیأت نوازندگان، در کنار این تخت روان می نواختند و مشایعان و سوگواران، از زنان و مردان خود را می کوفتند و نوحه خوانی می کردند.
📚 رضی، هاشم، پژوهشی در گاه شماری و جشن های ایران باستان، ص318، ناشر: انتشارات بهجت، نوبت چاپ: دوم، 1382 خورشیدی.
#ایران_باستان #زرتشت
🆔 @masaf_ofogh
#امام_حسین علیه السلام از دیدگاه اندیشمندان جهان
👤بنت الشاطی:
▪️زینب، خواهر حسین بن علی (ع) لذت پیروزی را در کام ابن زیاد و بنی امیه خراب کرد و در جام پیروزی آنان قطرات زهر ریخت، در همه حوادث سیاسی پس از عاشورا، هم، چون قیام مختار و عبدالله بن زبیر و سقوط دولت امویان و برپایی حکومت عباسیان و ریشه دواندن مذهب تشیع، زینب قهرمان کربلا نقش برانگیزنده داشت.
🌐 واحد افق جنبش مصاف
🏴 @masaf_ofogh
خواستگاری_امام_حسین_از_ارینب_دختر_اسحاق_و_نقش_وی_در_وقوع_حوادث_کربلا.pdf
1.02M
📥 پاسخ به شبههی اسلام ستیزان: خواستگاری #امام_حسین علیه السلام از ارینب دختر اسحاق و نقش وی در وقوع حوادث کربلا!
🆔 @masaf_ofogh
پاور_پوینت_حضرت_رقیه_سلام_الله_علیها.pptx
1.32M
📥 پاورپوینت با موضوع وجود نازنین #حضرت_رقیه سلام الله علیها در منابع تاریخی
#پیشنهاد_دانلود
🌐 واحد افق جنبش مصاف
🆔 @masaf_ofogh
📸 تصریح ابو محمد شبراوی (عالم برجسته #اهل_سنت و از مشایخ الازهر) به اسارت اهل بیت #امام_حسین علیه السلام
📝 از عجایب زشت و حوادث ناگوار روزگار آن است که خاندان پیامبر (ص) بر پشت شترهای بدون محمل در حالی که با طناب بسته شده اند و زنان چهره و سرشان مکشوف است از عراق به دمشق برده شوند و در دمشق در پله های مسجد جامع جایی که اسیران را نگه می دارند نگه داشته شوند.
📚 الشبراوی، عبد الله بن محمد بن عامر (المتوفى 1171 هـ)، الإتحاف بحب الأشراف، ص179، تحقیق: سامی الغریری، الناشر: مؤسسة الکتاب الإسلامی، الطبعة: الأولى، 1423 هـ - 2002 م.
🆔 @masaf_ofogh
📸 ابن الجوزی (عالم سرشناس #اهل_سنت ) خطاب به حنابله ی اهل حدیث: شما باعث شدید تا حنابله را اهل تجسیم و دوستدار یزید بن معاویه بدانند!
📝 شما (حنبلی مذهب های اهل حدیث) چهره ی این مذهب را زشت گردانیدید تا جایی که هر حنبلی مذهبی را اهل تجسیم می دانند و سپس مذهب خودتان را به تعصب نسبت به یزید بن معاویه زینت دادید در حالی که می دانید صاحب و امام این مذهب (احمد بن حنبل) لعن او را جایز دانسته است و ابو محمد تمیمی در مورد برخی از پیشوایان شما می گفت: این مذهب چنان زشت و لکه دار شده که تا قیامت هم با هیچ آبی شسته نمی شود!
📚 ابن الجوزی الحنبلی، جمال الدین ابوالفرج عبد الرحمن بن علی بن محمد (المتوفى 597 هـ)، دفع شبه التشبیه بأکف التنزیه، تحقیق: حسن السقاف، الناشر: دار الإمام الرواس، الطبعة: الرابعة، 1428 هـ - 2007 م.
🆔 @masaf_ofogh
📸 تلاش #معاویه و عمرو بن العاص و ولید بن عقبه برای تخریب وجهه ی #امام_حسن علیه السلام و رسوا ساختن معاویه از سوی امام مجتبی علیه السلام در روایت معتبر #اهل_سنت
🆔 @masaf_ofogh
افق
📸 تلاش #معاویه و عمرو بن العاص و ولید بن عقبه برای تخریب وجهه ی #امام_حسن علیه السلام و رسوا ساختن م
🔺 تلاش #معاویه و عمرو بن العاص و ولید بن عقبه برای تخریب وجهه ی #امام_حسن علیه السلام و رسوا ساختن معاویه از سوی امام مجتبی علیه السلام در روایت معتبر #اهل_سنت
📝 هنگامی که معاویه وارد کوفه شد و مردم حول او اجتماع کردند و حسن بن علی با وی بیعت کرد، عمرو بن العاص و ولید بن عقبه و افرادی مانند آن ها از اصحاب معاویه به معاویه گفتند: حسن بن علی به خاطر قرابت و نزدیکیش با رسول خدا (ص) در نزد مردم جایگاه بالایی دارد و سنش کم است و در صحبت کردن زبانش می گیرد.پس او را ببر تا سخنرانی کند و در سخنرانیش دچار گرفتگی زبان می شود و از چشم مردم می افتد.معاویه ابتدا این پیشنهاد را نپذیرفت.اصحاب معاویه اصرار کردند تا این که وی پذیرفت.حسن بن علی بالای منبر رفت و خداوند را ستایش کرد و گفت: به خدا سوگند اگر همه جا را بگردید کسی غیر از من و برادرم را پیدا نمی کنید که جدش پیامبر خدا باشد.ما با معاویه بیعت کردیم و حفظ خون مسلمانان را بهتر از ریختنش دیدیم.به خدا سوگند {لَعَلَّهُ فِتْنَةٌ لَکُمْ وَمَتَاعٌ إِلَى حِینٍ} [الأنبیاء: 111] (و من نمی دانم شاید این آزمایشی برای شماست و مایه بهره گیری تا مدّتی (معین)!) و در این حال (هنگام قرائت آیه) امام حسن با دستانش به معاویه اشاره می کرد.معاویه خشمگین شد و به سخنرانی پرداخت و خطبه ای پر ایراد و ناپسند ایراد کرد و زبانش گرفت و سپس از منبر پایین آمد.سپس معاویه به حسن بن علی گفت: منظورت از این سخن که گفتی {لَعَلَّهُ فِتْنَةٌ لَکُمْ وَمَتَاعٌ إِلَى حِینٍ} [الأنبیاء: 111] (و من نمی دانم شاید این آزمایشی برای شماست و مایه بهره گیری تا مدّتی (معین)!) چیست؟ حسن بن علی پاسخ داد: منظورم همان منظور خداوند است!
📚 البصری الزهری، محمد بن سعد بن منیع أبو عبدالله (المتوفى230 هـ)، الطبقات الکبرى (متمم الصحابة - الطبقة الخامسة)، تحقیق: محمد بن صامل السلمی، الناشر: مکتبة الصدیق - الطائف، الطبعة: الأولى، 1414 هـ - 1993 م. [تعلیق المحقق: إسناده حسن]
🆔 @masaf_ofogh
📸 بیان بخشی از فضائل #امام_حسن علیه السلام از زبان #امام_حسین علیه السلام/ نگرانی امام حسن علیه السلام در آخرین لحظات عمر شریفشان از چه بود؟ [مصادر #شیعه ]
🆔 @masaf_ofogh
افق
📸 بیان بخشی از فضائل #امام_حسن علیه السلام از زبان #امام_حسین علیه السلام/ نگرانی امام حسن علیه السل
🔺بیان بخشی از فضائل #امام_حسن علیه السلام از زبان #امام_حسین علیه السلام/ نگرانی امام حسن علیه السلام در آخرین لحظات عمر شریفشان از چه بود؟ [مصادر #شیعه ]
📝 امام حسین علیه السلام می فرمایند: هنگامی که لحظات آخر عمر حسن بن علی [علیه السلام] فرا رسید ایشان گریستند.به ایشان گفتند: ای فرزند رسول خدا (ص)، آیا شما گریه می کنید در حالی که چنین جایگاه والایی در نزد رسول خدا (ص) دارید و رسول خدا (ص) در مورد شما چنین فرموده است؟! آیا شما گریه می کنید در حالی که بیست بار با پای پیاده به حج رفتید و تمام اموالتان حتی کفشتان را سه بار در راه خدا تقسیم کردید؟! امام حسن علیه السلام فرمودند: من به دو دلیل گریه می کنم.یکی هراس روز قیامت و دیگری دوری از دوستان.
📚 الصدوق، ابوجعفر محمد بن علی بن الحسین (المتوفى381هـ)، الأمالی، ص165، ح9، الناشر: مؤسسة الأعلمی،الطبعة: الأولى،1430 هـ - 2009 م.
🆔 @masaf_ofogh
📸 نووی (عالم سرشناس #اهل_سنت ): #امام_حسن [علیه السلام] احتمالا به دلیل نداشتن یار و یاور از روی #تقیه با #معاویه مصالحه کرد!
📝 پس اگر گفته شود: «چگونه حسن بن علی خودش را [از خلافت] خلفع کرد؟» در پاسخ می گوییم: شاید ضعفی در خود در برابر بر عهده گرفتن خلافت احساس کرد یا این که دید یار و یاوری ندارد و از روی تقیه خود را از خلافت خلع کرد ...
📚 النووی الشافعی، محیی الدین أبو زکریا یحیى بن شرف بن مر بن جمعة بن حزام (المتوفی 676 هـ)، المجموع شرح المهذب، ج21، ص29، تحقیق: محمد نجیب المطیعی، الناشر: مکتبة الإرشاد.
🆔 @masaf_ofogh
✨ بشارت تورات درباره دوازده امام و کوثر
💫 خداوند در سوره کوثر به پیامبر وعده میدهد که به ایشان (کوثر) را عطا کرده و ثمرات وجودی ایشان تداوم خواهد داشت! یعنی یک کثرت و برکت همه جانبه و فوق العاده... عملاً نیز دیدیم که این وعده محقق شد. کتاب و دین ایشان (با وجود دشمنان و تهدیدات فراوان) جهانی شد، نسل ایشان از طریق اولاد حضرت فاطمه سلام الله عليها توسعه یافت (با وجود انواع مظالم و کشتارهایی که نسبت به اهل بیت و سادات، رخ داده است.) نام ایشان فراگیر شد و این پیشگویی قرآن، نشانگر اعجاز و امداد غیبی اعطا شده به پیامبر صلی الله علیه و آله است.
⏫ اما به گزارش تورات، قرنها قبل از ظهور اسلام در حجاز، خداوند بشارت این واقعه را به ابراهیم خلیل داده بود.
در #کتابتورات_پیدایش چنین آمده است: «و اما در خصوص اسماعیل، تو را اجابت فرمودم. اینک او را برکت داده، بارور گردانم، او را بسیار کثیر گردانم دوازده رئیس از وی پدید آیند، و امتی عظیم از وی بوجود آورم.»[1]
✍️بنابراین، برکت و باروری و کثرتی الهی در نسل حضرت اسماعیل قرار داده شده است که حاصل این هدیه الهی، دوازده پیشوا و امتی عظیم هستند! پیداست که اگر چیزی حاصل برکت و تایید الهی باشد، نمیتواند صرفا دنیوی تفسیر شود. بنابراین باید گفت: در اینجا به آمدن دوازده پیشوای الهی(=امام) و ذریهای مبارک، بشارت داده شده است که در مدار دین خدا هستند. و از طرفی هم میدانیم که پیامبر اکرم و اهل بیت ایشان از اعراب اسماعیلی میباشند. به علاوه که بنابر تورات، حضرت ابراهیم فرزندان دیگری نیز داشت[2] ولی برکت نسل ابراهیم (که در مطلب قبلی نشان دادیم بنابر تورات جهانی خواهد شد.) در دو شاخه اسحاق (ع) و اسماعیل (ع) نهاده شد. یعنی مسیر آن رسالت جهانی در فرزندان اسماعیل (ع) نیز تداوم یافته است.
📝 نتیجه👈بشارت خداوند درباره نسل اسماعیل(ع) مدت ها بعد در وجود حضرت محمد،حضرت فاطمه، دوازده امام و بسیاری از صالحین نسل ایشان تحقق یافت.بسیاری از محققین بر این باور اند که کلمه (مئود مئود) در این بشارت اشاره به خود حضرت محمد صلی الله علیه و آله نیز دارد.از جمله:
📗رجوع شود به کتاب انیسالاعلام_جلد۵_ صفحه۶۸-۷۲
📜منابع:
1] تورات،سفرپیدایش_باب۱۷_بند۲۰:
2] تورات،سفرپیدایش،باب۲۵_ بند۱و۲:
🌐 واحد افق جنبش مصاف
🏴 https://t.me/joinchat/AAAAAEnck08WHRXH5kRaGg
ادامهدارد...
#بشارتکتابمقدس_بهاسلام
#مسیحیت
📸 بیژن (پهلوان نامدار ایرانی و از شخصیت های مشهور شاهنامه): زنان رازدار نیستند!
📝 که گر لب بدوزى ز بهر گزند/زنان را زبان کم بماند ببن
📚فردوسی، ابوالقاسم (متوفای 416 هجری قمری)، شاهنامه، دفتر سوم، ص376، تصحیح: جلال خالقی مطلق، ناشر: انتشارات مزدا - کالیفرنیا.
#ایران_باستان
🆔 @masaf_ofogh
📸 اعترافات و سخنان صریح عبدالله بن محمد بن عبدالوهاب (عالم سرشناس وهابی) در مورد #یزید بن معاویه
📝 آن چه بر حسین رضی الله عنه و اهل بیتش گذشت از جمله چیزهایی است که خداوند به واسطه ی آن پاداششان و درجاتشان را بالا می برد.خداوند از تمامی آنان راضی باشد. اهل سنت بغض یزید را دل دارند و برخی از آن ها یزید را لعن می کنند و چنان که فرد معترض گمان می کند و مدعی است که اهل سنت بغض علی و اهل بیتش را در دل دارند صحیح نیست و هرکس کتب اهل سنت را مطالعه کند این را می داند.
📚 أبو سلیمان التمیمی النجدی، عبد الله بن محمد بن عبد الوهاب (المتوفى 1242 هـ)، جواب أهل السنة النبویة فی نقض کلام الشیعة والزیدیة، ص73.
#وهابیت
🆔 @masaf_ofogh
#امام_حسین علیه السلام از دیدگاه اندیشمندان جهان
👤 لیاقت علی خان (نخستین نخست وزیر پاکستان):
▪️این روز محرم، برای مسلمانان سراسر جهان معنای بزرگی دارد. در این روز، یکی از حزن آورترین و تراژدیکترین وقایع اسلام اتفاق افتاد، شهادت حضرت امام حسین (ع) در عین حزن، نشانه فتح نهایی روح واقعی اسلامی بود، زیرا تسلیم کامل به اراده الهی به شمار میرفت. این درس به ما میآموزد که مشکلات و خطرها هر چه باشد، نبایستی ما پروا کنیم و از راه حق و عدالت منحرف شویم.
🌐 واحد افق جنبش مصاف
🏴 @masaf_ofogh
📸 #عزاداری و لطمه زنی و اطعام در مراسم عزاداری از سوی ایرانیان به گزارش ابوریحان بیرونی (دانشمند نامدار ایرانی - متوفای 427 خورشیدی)
📝 خشوم - در آخر این ماه اهل سغد بر مردگان پیشین خود گریه می کنند و بر آنان نوحه می زنند و روی های خود را می خراشند و برای مردگان طعام و شراب می برند چنان که ایرانیان در فروردگان به همین طریق رفتار می نمایند ...
📚 بیرونی، ابوریحان محمد بن احمد (متوفای 427 خورشیدی)، آثار الباقیة، ص363، ترجمه: اکبر دانا سرشت، ناشر: انتشارات امیر کبیر، نوبت چاپ: پنجم، 1386 خورشیدی.
#ایران_باستان
🆔 @masaf_ofogh
📸 بن عثیمین (عالم سرشناس سَلَفی - #وهابی ): هرکس به #تحریف_قرآن اعتقاد داشته باشد لزوما کافر نیست!
🔺توضیح: این در حالیست که جریانات سلفی و وهابی همواره ضمن متهم ساختن شیعیان به اعتقاد به تحریف قرآن کریم، به تکفیر آن ها به دلیل چنین اعتقادی می پردازند!
🆔 @masaf_ofogh
افق
📸 بن عثیمین (عالم سرشناس سَلَفی - #وهابی ): هرکس به #تحریف_قرآن اعتقاد داشته باشد لزوما کافر نیست!
▪️بن عثیمین (عالم سرشناس سَلَفی - #وهابی ): هرکس به #تحریف_قرآن اعتقاد داشته باشد لزوما کافر نیست!
📝 این کلام بدین معناست که بایستی بین قول و قائل و فعل و فاعل تفاوت قائل شوی و به همین دلیل ما می گوییم: این سخن کفر است اما قائل آن تکفیر نمی شود و کافر نیست و همچنین می گوییم: ای« عمل کفر است اما انجام دهنده ی آن کافر نیست چرا که تکفیر شخص معین نیازمند برقراری شروط و برطرف شدن موانع است.پس اگر شخصی آیه ای از قرآن را انکار کند، این انکار او کفر است اما این شخص معین را تکفیر نمی کنیم مگر بعد از برقراری شروط و برطرف شدن موانع.
عمر بن الخطاب قرائت یکی از صحابه را انکار کرد تا این که آن صحابی وی را به نزد رسول خدا (ص) برد و پیامبر (ص) فرمودند: این آیه اینطور نازل شده است.بنابراین انکار آیه ای از آیات قرآن کفر است اما ممکن است گاهی انسان به دلیل عدم علم و اطلاعش از این که چنین قول و تاییدی از جانب رسول خدا (ص) صادر شده آن را انکار می کند و به همین دلیل تکفیر نمی شود.
و گاهی انسان در یک صحرای دوری رشد یافته و به همین خاطر می گوید نماز واجب نیست و در نتیجه چنین فردی تکفیر نمی شود.
و گاهی انسان تازه اسلام آورده و به همین دلیل می گوید: شراب حرام نیست.به این دلیل که حرام بودن شراب به او نرسیده است.چنین شخصی نیز تکفیر نمی شود.با این که اگر کسی که از حرام بودن شراب مطلع است چنین بگوید تکفیر می شود.پس فرق است بین قول و قائل و فعل و فاعل.
📚 بن عثیمین، محمد بن صالح (المتوفى 1421 هـ)، شرح القواعد المثلى فی صفات الله وأسمائه الحسنى، ص384و385، تحقیق: أبو یعقوب نشأت بن کمال المصری، الناشر: دارالآثار، الطبعة: الأولى، 1423 هـ - 2002 م.
🔺توضیح: این در حالیست که جریانات سلفی و وهابی همواره ضمن متهم ساختن شیعیان به اعتقاد به تحریف قرآن کریم، به تکفیر آن ها به دلیل چنین اعتقادی می پردازند!
🆔 @masaf_ofogh