eitaa logo
مفشوی یک انسان چندمنظوره
796 دنبال‌کننده
141 عکس
24 ویدیو
41 فایل
مفشو= کیسه‌ی قند یا کیسه‌ی حاوی انواع گیاهان دارویی [به لهجه‌ی کرمانی] انسان چندمنظوره= انسانی که چند کاربری مختلف داشته و انسانی که از هرچیزی که می‌گوید، چندین منظور دارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
مطالبی از بیانات مرحوم علامه سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی پیرامون شخصیت تاریخی حضرت زینب سلام‌الله‌علیها. https://newspaper.hamshahrionline.ir/id/168276/%D8%B2%DB%8C%D9%86%D8%A8-%DA%A9%D8%A8%D8%B1%DB%8C%E2%80%8C-%D8%B4%D8%AE%D8%B5%DB%8C%D8%AA%DB%8C-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%DB%8C.html . @Masihane
هدایت شده از حسن ضرّابی
18.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👀 به درست نگاه کن 🔸 نگاه ، پایه و بنیان بسیاری از مشکلات اساسی در مواجهه ما با پدیده های مختلف است. نگاهی که منشأ تحریف، تفسیر به رأی و مصادره به مطلوب می‌شود. ➕ راهکار، است. نگاه به همه ابعاد و زوایای یک واقعه 🔥 عاشورای تاریخ، کلان نگری به پدیده عاشورا را می‌آموزاند. پرداختن به جزئیات مهم واقعه که تاکنون بسیار کم به آن پرداخته شده. لینک ثبت نام: https://qasasschool.ir/shop/%d8%af%d9%88%d8%b1%d9%87-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%ae/ «توضیحات تکمیلی، داخل ویدیو» ----------------------------------------------------- امتیازات شرکت در دوره: 1⃣ پاسخگویی به سوالات مکتوب تاریخی به صورت دائمی (سوالات پیامی) 2⃣ جلسات توضیحی بیشتر از مقدار دوره برای دانشجویان (توضیح و تبیین بیشتر جلسات دوره) 3⃣ یک جلسه خصوصی پرسش و پاسخ به صورت حضوری و مجازی برای هر کدام از اعضای دوره (کسانی که تو شهر استاد هستند حضوری، بقیه مجازی) 4⃣ قرار گرفتن در لیست مدرسین و مبلغین آینده مدرسه و اولویت دهی به دانشجویان دوره منتظر حضورتان هستیم 😊 ✅ @hassan_zarabi
23 (14).pdf
924.6K
مطابق آیات و روایات نبوی، آیا می‌توان معاویه را "صحابی" دانست؟ حسن‌بن‌فرحان المالکی از پژوهشگران اهل سنت دراین‌باره پاسخ می‌دهد. معضلات گفتگو در دو سطح درون و برون جهان اسلام به روایت دکتر حبیب‌الله بابایی نکاتی پیرامون مسئله‌ی وحدت از منظر رهبر معظم انقلاب و برخی اندیشمندان در صفحه‌ی اندیشه‌ی روزنامه همشهری شماره‌ی امروز که فایل آن به صورت پی‌دی‌اف بارگذاری شد. لینک مطالب👇 https://newspaper.hamshahrionline.ir/id/169924/%D9%85%D9%81%D9%87%D9%88%D9%85-%D8%B5%D8%AD%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86-%D8%B1%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D8%AA.html @Masihane
مطالبی درباره‌ی قبله‌ی شهر، معرفی کتابی درباره‌ی شهر، نسبت شهر و زنان و دولت‌شهرپیامبر در پژوهش‌های مرحوم فیرحی، در صفحه‌ی اندیشه‌ی روزنامه همشهری شماره‌ی امروز. در لینک زیر👇 https://newspaper.hamshahrionline.ir/topics/243/andisheh.html?n=8586 . @Masihane
🔻اگر آرام نگرفتیم رنج ‏ها غالبا مربوط به هواى نفس است. در واقع ما اگر عمل به تكليف كرده باشيم همان ما را آرام مى ‏كند. اگر امر حق محرك ما باشد، امتثال آن امر بايد ما را آرام كند، اگر امتثال كرديم و آرام نگرفتيم و هنوز بحرانى هستيم، هنوز در رنجيم، نشان مى ‏دهد محرك ‏ها چيزهاى ديگر بوده است. عبادت صحت مى ‏آورد. چيزى تحريك نشده و ارضاء و اغناء نشده در ما باقى نمى ‏گذارد كه اعصاب ما را خرد كند و ما را از بين ببرد. 📚استاد علی صفایی حائری، شرح دعای مکارم الاخلاق | ص ۱۳۷ . @Masihane
و . آنچه که بیش از اغتشاش‌ها و آشوب‌ها، برخی از دلسوزان ایران اسلامی را آزار می‌دهد، موضوع است که جریان‌های متعدد ضدانقلاب و ضدایرانی نتوانند آن را به نفع اهداف ددمنشانه خود مصادره کنند. چرا که هر عقل سلیم و قلب دلسوزی تایید می‌کند این ، همواره راه اصلاح روش‌ها و سیاست‌های غلط را بسته و امکان پویایی نظام جمهوری اسلامی را سلب، و درنتیجه پایایی آن را به مخاطره می‌اندازد. 🔻 از این رو دیر زمانی است که یک مسئله‌ی اساسی پیش روی بسیاری از نخبگان و کنشگران ماست: "چگونه راهی به سوی اعتراض مسالمت‌آمیز نسبت به سیاست‌ها و روش‌های اشتباه بیابیم به‌طوری که از اعتراض‌ها سوءاستفاده نشود تا مسیر اصلاح مسدود نگردد؟" 🔺 قطعا پاسخ به این سوال بحث‌های مفصل با کنکاش‌های متعدد از زوایای مختلف می‌طلبد. لکن به عنوان یک پیشنهاد اجمالی می‌توان به استفاده از ظرفیت دانشگاه و دانشجو اشاره کرد. باتوجه به بازگشایی مراکز آموزشی در سال تحصیلی جدید، دانشگاه می‌تواند با برگزاری بحث و گفتگو و همچنین اجازه‌ی اعتراض مسالمت‌آمیز به دانشجویان، تجمعات خیابانی را که هم منجر به وارد آمدن خسارات مالی و جانی می‌شود و هم جولانگاه مناسبی برای ورود دشمن است؛ به اجتماعات علمی و دور از هیجان کور تبدیل کرده و مسئله را از طریق درست آن به پاسخ مناسب برسانند. این پیشنهاد البته زمانی عملی خواهد شد که هم مراکز مهم آموزش عالی فضا را باز نموده و هم دانشجویان دست از تحریم کلاس‌ها با حضور فعال خود بردارند. 🔻 بی‌تردید آنچه که امروز در کف خیابان شاهد آن هستیم نه مسیر اصلاح که فرآیند آغاز جنگ است. به تعبیر ملک‌الشعرای بهار: این، صحبت اصلاح وطن‌نیست..که جنگست! . . @Masihane
مسئله این است: بیشتر دوست داشتن، نه دوست داشتن! . قُلْ إِن كَانَ آبَاؤُكُمْ وَأَبْنَاؤُكُمْ وَإِخْوَانُكُمْ وَأَزْوَاجُكُمْ وَعَشِيرَتُكُمْ وَأَمْوَالٌ اقْتَرَفْتُمُوهَا وَتِجَارَةٌ تَخْشَوْنَ كَسَادَهَا وَمَسَاكِنُ تَرْضَوْنَهَا أَحَبَّ إِلَيْكُم مِّنَ اللَّهِ وَرَسُولِهِ وَجِهَادٍ فِي سَبِيلِهِ فَتَرَبَّصُوا حَتَّىٰ يَأْتِيَ اللَّهُ بِأَمْرِهِ وَاللَّهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْفَاسِقِينَ ﺑﮕﻮ: ﺍﮔﺮ ۱- ﭘﺪﺭﺍن‌تاﻥ و ۲- ﻓﺮﺯﻧﺪﺍن‌تاﻥ ﻭ ۳- ﺑﺮﺍﺩﺭﺍن‌تان ﻭ ۴- ﻫﻤﺴﺮﺍن‌تان ﻭ ۵- ﺧﻮﻳﺸﺎن‌تاﻥ ﻭ ۶- ﺍﻣﻮﺍلی ﻛﻪ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﺁﻭﺭﺩﻩ‌ﺍﻳﺪ ﻭ ۷- ﺗﺠﺎﺭتی ﻛﻪ ﺍﺯ بی‌ﺭﻭنقی ﻭ ﻛﺴﺎﺩیﺍﺵ ﻣﻰﺗﺮﺳﻴﺪ ﻭ ۸- ﺧﺎﻧﻪﻫﺎیی ﻛﻪ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﻝ ﺧﻮﺵ ﻛﺮﺩﻩﺍﻳﺪ، اﺯ ﺧﺪﺍ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺵ ﻭ ﺟﻬﺎﺩ ﺩﺭ ﺭﺍﻫﺶ ، ﭘﺲ ﻣﻨﺘﻈﺮ ﺑﻤﺎﻧﻴﺪ ﺗﺎ ﺧﺪﺍ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻋﺬﺍﺑﺶ ﺭﺍ ﺑﻴﺎﻭﺭﺩ ﻭ ﺧﺪﺍ ﮔﺮﻭﻩ ﻓﺎﺳﻘﺎﻥ ﺭﺍ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻧﻤﻰﻛﻨﺪ.(توبه/٢٤) . ما حتما همه‌ی هشت مورد پیش را دوست داریم و حتما خدا و رسول و جهاد را هم دوست داریم. اما مسئله این است که کدام را بیشتر دوست داریم؟ . راه‌ها، مکتب‌ها، آرمان‌ها و... بیش از آنکه در نقطه‌های عزیمت بینشی از یکدیگر متفاوت شوند، در نقطه عزیمت‌های گرایشی و خواستن‌ها از یکدیگر جدا می‌شوند! . ‌. @Masihane
🔻 امروز اگر کسی دلسوز انقلابِ خمینی است باید از دفاع کند، نه از . 🔺 آیا بزرگان نظام فاجعه‌ی سرخوردگیِ نیروهای فرهنگی و اندیشه‌ایِ انقلاب و منزوی شدن‌شان به دست تفکرهای امنیتی را می‌بینند و برای آن چاره‌ای اندیشیده‌اند؟ . . @Masihane
🔻 خداوند در سوره‌ی نور، آیه‌ی ۴۰ درباره اعمال کفار میگه: أَوْ كَظُلُمَاتٍ فِي بَحْرٍ لُّجِّيٍّ يَغْشَاهُ مَوْجٌ مِّن فَوْقِهِ مَوْجٌ مِّن فَوْقِهِ سَحَابٌ ظُلُمَاتٌ بَعْضُهَا فَوْقَ بَعْضٍ إِذَا أَخْرَجَ يَدَهُ لَمْ يَكَدْ يَرَاهَا وَمَن لَّمْ يَجْعَلِ اللَّهُ لَهُ نُورًا فَمَا لَهُ مِن نُّورٍ کارهای خدانخواهان، تاریکی چندلایه و پیچیده است. شبیه تاریکیِ دریایی ﻋﻤﻴﻖ ﻛﻪ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﻣﻮجی بر روی موج می‌آید و تاریکی را مضاعف می‌کند. بر فراز آن حجم متراکم تاریکی و دریای لایه‌لایه، ابری است که شدت ظلمت را افزایش می‌دهد. سپس خداوند می‌فرماید کسی که به این تاریکیِ متراکم مبتلا می‌شود، اگر دست خود را بیرون آورد، بعید است آن را ببیند. یعنی شدت تاریکی‌های توبه‌توی پیچیده‌ای که همچون موجی بر موجی نوبه‌نو می‌شوند چنان است که دست‌ها دیده نمی‌شود. 🔻 دست نماد قدرت، تسلط و امکانات است. برای همین تعابیر "دستی توی کاره"، "دست‌های پشت‌پرده"، "دست‌هاشون تو یه کاسه است"، "دست بالای دست بسیار است" و... در عرف عامیانه زیاد استفاده می‌شود. با این توصیف، شدت و پیچیدگی کار کفار چنان هست که انسان مبتلا، توانایی شناخت امکانات و قدرت خودش را ندارد. درنتیجه تسلیم شرایط می‌شود چون کوری در سرای تاریکی! 🔻 امکانات ما در برابر تاریکی موج‌های توبه‌تو و نوبه‌نوی کفر چه هستند؟ از این امکانات غافل شویم دست‌های خودمان، حلقه‌هایی می‌شود بر گردِ گردن خودمان و نتیجه چیزی نیست جز خفت و خفگی. . . @Masihane