eitaa logo
مسیر سعادت
167 دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
4.3هزار ویدیو
210 فایل
⇲من‌زِ‌خـود هیچ‌نـدارم ڪِہ بِہ‌آن‌فَخـرڪنم✹࿇ ⇱هرچہ‌دارم همہ‌اَز نوڪریہ خـانہ‌یِ‌تـوسـت...✾۞ ادمین براۍ پاسخ بہ سوالاٺ شرعے:🌱 @Rahmatan_lelalamin ♥️🌿
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 السلام علیک یا اباعبدالله الحسین (علیه السلام) ♦️اسم این پیرمردِ کشاورز حاج کاظمه که سالهاست تو طریق العلما میشینه و در این‌ مسیر از زائران امام حسین (علیه السلام) با آب و خرما پذیرایی میکنه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 السلام علیک یا اباعبدالله الحسین (علیه السلام) 💠 زیارتی که بدبخت را خوشبخت می‌کند‼️ 🔻عنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَیْمُونٍ الْقَدَّاحِ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) قَالَ: قُلْتُ لَهُ مَا لِمَنْ أَتَی قَبْرَ الْحُسَیْنِ (علیه السّلام) زَائِراً عَارِفاً بِحَقِّهِ غَیْرَ مُسْتَکْبِرٍ وَ لَا مُسْتَنْکِفٍ؟ قالَ یُکْتَبُ لَهُ أَلْفُ حِجَّةٍ وَ أَلْفُ عُمْرَةٍ مَبْرُورَةٍ وَ إِنْ کَانَ شَقِیّاً کُتِبَ سَعِیداً وَ لَمْ یَزَلْ یَخُوضُ فِی رَحْمَةِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ. 🚩 از امام صادق (علیه السلام) پرسیدم: کسی که به زیارت امام حسین (علیه‌السلام) برود، در حالی که معرفت دارد و هیچ استکبار و استنکافی از زیارتش نداشته باشد چه اجر و ثوابی دارد؟ فرمودند: برای او ثواب هزار حجّ و هزار عمرۀ مقبول می‏‌نویسند و اگر شقی و بدبخت بوده، خوشبخت می‌شود و پیوسته در رحمت خدا غوطه‌ور است. 📚 کامل الزیارات، ص ۱۵۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹دیدار رهبر معظم انقلاب از منزل بازماندگان شهید رئیسعلی دلواری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 السلام علیک یا اباعبدالله الحسین (علیه السلام) 💠 می‌توانم آشتی کنم؛ چون قوی هستم ...‼️ 🔻 در منابع روایی از امام‌حسین (علیه‌السّلام) چنین نقل شده است: «إنّ أوْصَلَ النّاسِ مَن وَصَلَ مَن قَطَعَهُ؛ قوی‌ترين فرد در ایجاد ارتباط، كسى است كه با آنکه از او بريده، رابطه برقرار كند.» 🔆 از مهم‌ترین راه‌های تعاملِ انسان‌ها با یکدیگر، ایجاد ارتباط است که از طریق گفتگو و زبانِ بدن، پیامشان را به طرف مقابل یا کسانی که با او ارتباط دارند، می‌رساند و قهر و فاصله گرفتن سبب می‌شود که تعاملِ گرم و صمیمی انسان‌ها از بین برود و کینه و کدورت به جای صفا و صمیمیت بنشیند. 🔽 در مکتب امام‌حسین (علیه‌السّلام) از خصلت‌های پسندیده و نیکو این است که برای آشتی و از بین بردن کینه و کدورت پیش‌قدم شویم و پل‌هایی که با قهر و کینه خراب شده را بازسازی کنیم. 📚 بحارالأنوار، ج 75، ص 121.
33.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قوی در جهان حضور قدرتمندانه ایران در جهان‼️👌 دیپلماسی عالی‼️👏 مشاهده در کانال آپارات https://aparat.com/v/YsMVm #روشنگری
30-jamandegan.mp3
1.9M
🏴 السلام علیک یا اباعبدالله الحسین (علیه السلام) قرار شبانه 🏴دلم شکسته کربلا میخوام حسین کربلا قسمت خوباست ماییم و خواب و خیالش ما که جا موندیم و سوختیم، هرکی می‌ره خوش به حالش 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗞🔹🗞🔹🗞🔹🗞🔹 🏴 السلام علیک یا اباعبدالله الحسین (علیه السلام) محبوبیت حضرت امام حسین (علیه السلام)⁉️ استاد : حجت السلام و المسلمین حسینی لیلابی @masire_saadatt
30.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 السلام علیک یا اباعبدالله الحسین (علیه السلام) 😭😭😢 😭😭
D1737362T14809173(Web)-mc.mp3
1.28M
🔹 دل نشکنید‼️😔 در حدیثی آمده است: اگر کسی غمی به دل کسی بنشاند، سپس تمام دنیا را به او بدهد، کفاره آن نخواهد بود. 🎙 📺 🇮🇷
2_1152921504610394046.mp3
2.51M
♨️تکبر و اخلاق بد‼️ 🎙 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 السلام علیک یا اباعبدالله الحسین (علیه السلام) 💠 درجه قابل تأمل زائر سیدالشهدا (علیه السلام)‼️ 🔻امام صادق (علیه السلام): عن أَبی عَبْدِ اللَّه‏ (علیه‌السلام): الزَّائِرُ لِلْحُسَیْنِ (علیه‌السلام) ... فَیَنْصَرِفُ وَ مَا عَلَیْهِ ذَنْبٌ وَ قَدْ رُفِعَ لَهُ مِنَ الدَّرَجَاتِ مَا لَا یَنَالُهُ الْمُتَشَحِّطُ بِدَمِهِ فِی سَبِیلِ اللَّه‏. 🚩 زائر امام حسین (علیه‌السلام) ... هنگام بازگشت از زیارت هیچ گناهی ندارد، و درجاتش چنان بالا رفته که کسی که به خاطر خدا در خون خویش غلتیده نیز به آن نمی‌‏رسد. 📚 کامل الزیارات، ص۲۷۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 السلام علیک یا ابالفضل العباس (علیه السلام) جز تو کسی نمیخرد این قلب خسته را❤️ ❤️
چرا رهبر معظم انقلاب از دولت آقای رئیسی تمجید کردند؟ سنگینی کار دولت‌ها همیشه تذکر رهبری به مجالس و دیگران بوده است و عمدتاً در بزنگاه‌ها و تنگنا‌ها براساس اصل ۵۷ قانون اساسی به کمک دولت‌ها آمده‌اند. تلاش، زحمت و دوندگی در همه دولت‌ها با نوساناتی وجود داشته است، اما تمجید از این دولت و برجسته کردن این امر به‌عنوان یک «تمایز» صرفاً احساس تعلق عاطفی نیست که ترسیم افقی است تا دولت‌های آینده بدانند تعبیه کدام شاخص‌ها در رفتار، گفتار و عملکردشان آنان را واجد تمجید می‌کند؟ اما آنچه مورد تمجید رهبری است موجب تعجب و نقد عده‌ای در کشور است که اپوزیسیون به معنای عرفی آن هم نیستند. عده‌ای براساس قاعده «تصویر رقیب ضعیف» به مسئله نگاه می‌کنند که مبادا این تحسین و تمجید در فردای گزینش ملت به ضررشان شود. اما عده‌ای هستند که واقعاً دلیل تمجید را نمی‌دانند یا نمی‌فهمند. با فرض اینکه اغراض بر آنان حاکم نیست باید دو منظر نگاه به دولت‌ها در کشور (اینجا دولت مستقر) را اینگونه فهمید: دسته‌ای ایران را یک کشور طبیعی با همه امکانات و ظرفیت‌های بالقوه می‌بینند و استاندارد‌های غرب را که از قضا جهانشمول تعریف می‌کنند روی عمل دولت می‌گذارند و می‌بینند که نمی‌خواند. این جماعت فرضشان عملکرد یک دولتی است که در اتوبانی صاف در حرکت است. فرض آنان از ایران کشوری است مثل لهستان، اسپانیا، مالزی، الجزایر و غیره، یعنی کشوری که همه زمینه‌ها برای توسعه در آن آماده است و اگر مانعی وجود دارد صرفاً انسانی و بی‌عرضگی است. در نقطه مقابل (که نظر رهبری هم هست) دولت‌ها در حالی کشور را اداره می‌کنند که زیر فشار ۱۸۰۰ تحریم هستند، سیستم بانکی جهان روی ایران بسته است، پذیرش FATF (که برای کشور عادی چیز بدی نیست) به‌خاطر معنادهی غرب به تروریسم موجب بردن ایران به شورای امنیت می‌شود. دور زدن تحریم با سوختن و تحریم شرکت‌های لورفته امر پیچیده‌ای است، حتی مسیر‌های سنتی ارز نیز بسته می‌شود، در روابط ما با کشور‌ها اختلال ایجاد می‌کنند، فروش نفت را به حداقل می‌رسانند، دشمن میلیارد‌ها دلار صرف اقدامات امنیتی و رسانه‌ای علیه ایران می‌کند و.... در چنین شرایطی پرداخت بموقع حقوق ۵ میلیون شاغل و بازنشسته ازسوی دولت هنر محسوب می‌شود، نداشتن مشکل کمبود کالا‌های اساسی در کشور هنر است، بازگرداندن پول نفت (که در این دولت صددرصد برگشته است) مهارت است، کاهش ایران‌هراسی در منطقه غرب آسیا دستاوردی بزرگ است، درگیر کردن صهیونیست‌ها در درون سرزمین‌های اشغالی و کرانه باختری هنر است. زیر آتش سنگین دشمن و فعالیت ۳۸۰ کارمند وزارت خزانه‌داری امریکا در سراسر جهان علیه ایران، پیوستن به ائتلاف‌های بزرگ جهانی عظمت‌آفرین است. از سوی دیگر تورم از اثرات مستقیم تحریم است که در همه دولت‌ها با سلایق و توانمندی‌های متفاوت پابرجاست. پس اداره کشور زیر آتش سنگین دشمن هرقدر هنرمندانه‌تر و کم‌هزینه‌تر باشد واجد تمجید است. علاوه‌بر آن، نجابت رئیس دولت در کلام، دوری از تولید نخودسیاه برای سرکار گذاشتن مردم، نگاه نکردن دولتمردان به قدرت به مثابه طعمه، و مردمی بودن مسئولان کشور واجد تمجید است. برخی مدیران دولت قبل از سردمداران اقتصادی کشور در حوزه خصوصی بودند و تضاد منافع بر تصمیمات کشور مؤثر واقع می‌شد. این دولت از چنین چهره‌هایی برحذر است. سیاست برای آقای رئیسی حقه‌بازی نیست. رئیس این دولت نه‌تنها در دسترس کابینه است که به‌راحتی در دسترس استانداران نیز هست، در حوزه آب و برق و صنعت گام‌های بلندی برداشته است و از بی‌اعتقادی به پالایشگاه و نیروگاه‌سازی که قبلاً تیتر رسانه‌ها بود سخن نمی‌گوید و هنرمندانه چالش گاز و برق را در زمستان و تابستان تا نقطه رهایی از موانع دنبال می‌کند. بنابراین، اگر پذیرفتیم که در معرکه جنگ همه‌جانبه کشور اداره می‌شود، چنین دولتی هنرمند و واجد تمجید و ستایش است. اگر دولتی بود که سر سفره‌ای پهن‌شده می‌نشست حتماً بی‌عرضه است و همان است که اصلاح‌طلبان هر روز هشتک می‌زنند. ممکن است گفته شود که دولت اصل مسئله یعنی فشار‌ها را بردارد و دشمنی‌ها را برطرف کند. پاسخ این است که مسئله دشمن با ما بر سر وجود و ماهیت جمهوری اسلامی است نه حدود و عملکرد آن و تا به نقطه «قوی بودن» نرسیم، مأیوس کردن حداکثری دشمن سخت است و سازش نیز خلاف عزت و حکمت است. اما تلاش‌ها در این زمینه هویداست. خروج امریکا از برجام ثابت کرد که هسته‌ای بهانه است و راه عبوس ماندن مقابل دشمن فقط «ایران قوی» است که در مسیر شدن هستیم و این تنظیم‌گر دشمن است. دکتر گنجی 🔺️پرسمان سیاسی ┈┈••✾•🌿🌺•✾••┈┈ .پاسخ های کوتاه به مهمترین پرسش های سیاسی روز 🔸️🔸️🔸️🔸️🔸️🔸️🔸️ https://eitaa.com/joinchat/515965063Cfaae534bfd
🔸 پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند: « أدِّبوا أولادَكُم على ثَلاثِ خِصالٍ: حُبِّ نَبيِّكُم ، و حُبِّ أهلِ بَيتِهِ ، و قِراءةِ القرآنِ » 🔹 فرزندان خود را بر سه خصلت تربيت كنيد: دوست داشتن پيامبرتان، دوست داشتن اهل بيت او و خواندن قرآن.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 السلام علیک یا اباعبدالله الحسین (علیه السلام)وقتی به یاد سیدالشهداء (علیه‌السلام) می‌افتیم، چه بگوییم⁉️ 🛑..عَنِ الْحُسَیْنِ بْنِ ثُوَیْرٍ قَالَ: کُنْتُ أَنَا وَ یُونُسُ بْنُ ظَبْیَانَ وَ الْمُفَضَّلُ بْنُ عُمَرَ وَ أَبُو سَلَمَهَ السَّرَّاجُ جُلُوساً عِنْدَ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ عَلَیهِ السَّلامُ، وَ کَانَ الْمُتَکَلِّمُ مِنَّا یُونُسَ وَ کَانَ أَکْبَرَنَا سِنّاً. فَقَالَ لَهُ: جُعِلْتُ فِدَاکَ، إِنِّی کَثِیراً مَا أَذْکُرُ الْحُسَیْنَ (عَلَیهِ السَّلامُ)، فَأَیَّ شَیْ‏ءٍ أَقُولُ؟ فَقَالَ: «قُلْ: «صَلَّی اللَّهُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ» تُعِیدُ ذَلِکَ ثَلَاثاً، فَإِنَّ السَّلَامَ یَصِلُ إِلَیْهِ مِنْ قَرِیبٍ وَ مِنْ بَعِید.» 📚الكافي، ج۴، ص۵۷۵ 🔰از «حسین بن ثُوَیر» نقل شده است: من و «یونس بن ظَبیان» و «مفضّل بن عمر» و «ابو سلمه سرّاج» نزد امام صادق (علیه‌السلام) نشسته بودیم. از بین ما، یونس که از همه ما بزرگتر بود، سخن می‌گفت. 🔷یونس به امام صادق (علیه‌السلام) عرض کرد: 🔹فدایتان شوم، من خیلی یاد امام حسین (علیه‌السلام) می‌افتم. (در چنین حالتی) چه بگویم؟ 🔶حضرت فرمودند: 🔸«بگو: «صَلَّی اللَّهُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ» این را سه بار تکرار کن؛ چراکه سلام، به ایشان می‌رسد، چه از نزدیک و چه از دور.» ┈┈••••✾•🖤🖤🖤•✾•••┈┈
🏴 السلام علیک یا اباعبدالله الحسین (علیه السلام) با کاروان (علیه السلام)‼️ آیا یزید از جنایت هولناکش در کربلا پشیمان شد⁉️ سخنان و روشنگری های (عليه السلام) و (سلام الله علیها) در شام چنان تاثیری در مردم گذاشت که يزيد براى كم كردن فشار افكار عمومى هنگام غذا خوردن (عليه السلام) را بر سر سفره خود مى نشاند! و به حضرت زينب و زنان بنى هاشمى (علیهم‌السلام) اجازه داد كه براى (عليه السلام) عزادارى نمايند و (عليها السلام) نيز به مدت هفت روز براى آن حضرت مراسم عزا برپا كرد و زنان شامى در آن مجلس حاضر شدند؛ تا آنجا كه نزديك بود مردم به قصر يزيد بريزند و او را بكشند كه دستور داد آن مراسم را تعطيل نمايند و از آن پس يزيد سعى مى كرد گناه را بر عهده پسر مرجانه(ابن زياد علیه اللعنه) بيندازد و او را متّهم اصلىِ چنين جنايتى معرّفى كند! سيوطى ـ دانشمند معروف اهل سنّت ـ مى نويسد: يزيد ابتدا از كشته شدن امام حسين (عليه السلام) و خاندانش خوشحال شد، امّا بر اثر خشم مسلمين از آن كار اظهار ندامت مى كرد، ولى با اين حال مردم از او خشمگين بودند و حق داشتند كه او را دشمن بدارند. طبرى نيز نقل مى كند: يزيد پسر مرجانه را لعنت مى كرد و مى گفت: «فَبَغَّضَني بِقَتْلِهِ إِلَى الْمُسْلِمِينَ وَ زَرَعَ لي في قُلُوبِهِمُ العَداوَةَ، فَبَغَّضَنِي الْبَرُّ وَ الْفاجِرُ بِمَا اسْتَعْظَمَ النَّاسُ مِنْ قَتلي حُسَيْناً»؛ ابن زياد مرا با كشتن (عليه السلام) منفور مسلمانان قرار داد و بذر عداوت آنان را با من در قلبشان كاشت. و چون كشتن (عليه السلام) براى مردم گران آمده همگان مرا دشمن مى دارند. به يقين اين عقب نشينى مصلحتى يزيد و تغيير موضع سياسى بر اثر خطبه هاى افشاگرانه و (عليهما السلام) در شام و بيدارى مردم بود، و گرنه هرگز يزيد با آن سابقه و آن كلمات مسرّت آميزى كه در آغاز بر زبان راند، از كار خود پشيمان نبود و از اين رو، پسر مرجانه و ديگر فاجعه آفرينان حادثه را هرگز محاكمه و مجازات نكرد و همچنان آنان را بر مناصبشان باقى گذاشت! 📚 عاشورا ريشه ‏ها، انگيزه‏ ها، رويدادها، پيامدها، سعید داودی و مهدی رستم نژاد،(زیر نظر آيت الله العظمى ناصر مكارم شيرازى)، ص 612، 617 و 621
Ziarat_Arbaieen_Mirzamohamadi_1401.mp3
14.61M
🏴 السلام علیک یا اباعبدالله الحسین (علیه السلام) حجت الاسلام
🏴 السلام علیک یا اباعبدالله الحسین (علیه السلام) ◼️ گوشه از حال مخدّرات آل الله بر سر مزار شهدای کربلا... نقل کرده‌اند: فخرجت زينب عليهاالسلام في الجمع، وأهوت إلى جيبها، فشقّته، ونادت بصوتٍ حزين يقرح القلوب: ▪️وقتی که روز اربعین زن ها بر سر مزار شهدای کربلا جمع شدند، از بین آن ها زینب کبری بیرون آمد و دست انداخت و گریبان درید و با صدایی دردناک که قلب را جریحه دار می کند، فریاد می زد: وا أخاه! وا حسيناه! وا حبيب رسول اللَّه! وا ابن مكّة ومنى! وا ابن فاطمة الزّهراء! وا ابن عليّ المرتضى! آه،ثمّ آه. و پشت سر هم آه می کشید تا اینکه از هوش رفت. وخرجت أمّ كلثوم لاطمة الخدّين تنادي برفيع الصّوت اليوم مات محمّد المصطفى، اليوم مات عليّ المرتضى، اليوم ماتت فاطمة الزّهراء وباقي النِّساء لاطمات ناعيات نائحات قائلات: وا مصيبتاه! وا حسناه! وا حسيناه. ▪️وقتی حضرت ام کلثوم علیها السلام این صحنه را دید او نیز از بین زن ها خارج شد و برصورتش لطمه میزد و با صدایی بلند فریاد می زد : امروز همان روزی است که محمد مصطفی صلی الله علیه و آله از دنيا رفته است. امروز همان روزی است که علی مرتضی علیه السلام از دنيا رفته است. امروز همان روزی است که فاطمه زهرا علیهاالسلام از دنيا رفته است. و بقیه زن ها بر صورت ها لطمه می‌زدند و نوحه سر می دادند و می گفتند :وا مصيبتاه! وا حسناه! وا حسيناه. فلمّا رأت سكينة ما حلّ بالنِّساء رفعت صوتها تنادي: وا محمّداه! وا جدّاه! يعزّ عليك ما فعلوا بأهل بيتك ما بين مسلوب وجريح، ومسحوب وذبيح، وا حزني أسفاً . ▪️حضرت سکینه علیهاالسلام چون این صحنه را دید با صدای بلند فریاد زد :وامحمداه! وا جداه! یا رسول الله! خیلی سخت است بر تو اینکه ببینی با اهلبیتت چه کرده اند؛ عده ای از آن ها غارت شده؛ عده ای جراحت دارند؛ عده ای ذبح شده و عده کشانده شدند. وای از این حزن و اندوه عظیم.... 📚الدّمعة السّاكبة، ج۵ ص ۱۶۲ 📚 معالي السّبطين، ج۲‌ص۱۹۷ 📚 وسيلة الدّارين،ص۴۰۴
🏴 السلام علیک یا اباعبدالله الحسین (علیه السلام) ◼️ جابر و عطیه کنار قبر امام حسین علیه السلام عطیه عوفی می‌گوید: من با جابر بن عبدالله انصاری به زیارت قبر امام حسین علیه السلام رفتیم وقتی که به کربلا رسیدیم جابر کنار آب فرات رفت و غسل کرد. قطیفه ای به کمر بست و قطیفه دیگری هم بر دوش افکند. سپس کیسه ای را که همراهش بود گشود و از آن آرد سعد (ریشه گیاه خوشبوی کوفی) در آورد و به تن خود پاشید و سپس به طرف مرقد مطهر حرکت کرد و در حالی که مشغول ذکر خدا بود قدم برمیداشت تا نزدیک قبور رسید به من گفت مرا به قبر حسین علیه السلام برسان تا دستم به قبر برسد (با توجه به اینکه جابر در این هنگام نابینا و پیر حدود ۷۵ ساله بود) دستش راگرفتم هنگامی که دستش به قبر رسید از شدت اندوه بیهوش شد و به روی قبر افتاد من آب به روی او پاشیدم تا به هوش آمدو سه بار گفت: یا حُسَینُ یا حُسَینُ یا حُسَینُ سپس گفت: اَحَبِیبٌ لا یُجِیبُ حَبِیبَهُ آیا دوست جواب دوستش را نمی دهد؟ بعد گفت: چگونه جواب دهی که خون از رگهای گلویت بر سینه و شانه است فرو ریخته و میان سر و بدنت جدائی افتاده است؟! منظور جابر از این سخن ذکر مصیبت بود وگرنه او به مقام امامت معرفت داشت چنانکه کلمات زیارت جابر بیانگر این مطلب است. آنگاه گفت: من گواهی می‌دهم که تو فرزند بهترین پیامبران و سرور مومنان و مقتدای پرهیزکاران و زاده هادیان و رهبران پنجمین نفر از اصحاب کساء و فرزند سیده زنان هستی چرا چنین نباشی که دست سید مرسلین (رسول خدا) تو را پرورانید و در دامن پاک برخاستی و از پستان ایمان شیر خوردی و با اسلام از شیر باز گرفته شدی و پاک زیستی و پاک مردی. ولی قلب مومنان از فراق تو سوخت و آنها شک ندارند که تو زنده ای و سلام و خشنودی خدا بر تو باد (و سپس کلمات زیارت را تا آخر خواند) و بعد گفت: سوگند به خدا ما با شما شریک بودیم در آنچه که شما در آن وارد شدید. عطیه می‌گوید: ازجابر پرسیدم: ما چگونه در اجر شهیدان شریک هستیم با اینکه نه جهاد کردیم و نه بدنمان مجروح شد؟ جابر در پاسخ گفت: از حبیب خود رسول خدا صلی الله علیه و آله شنیدم فرمود: هر کس عمل قومی را دوست بدارد در آن عمل با آن قوم شریک می‌باشد سوگند به خدا نیت من و اصحاب من همان است که نیت امام حسین علیه السلام و اصحابش بود. (توضیح اینکه: جابر بر اثر پیری و نابینائی از شرکت در جنگ معذور بود ولی نهضت امام حسین علیه السلام را قبول داشت و نیت و هدفش در راستای قیام آنحضرت بود و چنین نیتی در صورت عذر از شرکت عملی انسان را در مرحله ای از پاداش شهید قرار می‌دهد و از این مطلب به عنوان شرکت در هدف یاد می‌شود؛ چنانکه این مطلب در خطبه ۱۲ نهج البلاغه آمده است.) عطیه می‌گوید: پس از زیارت جابر گفت: مرا به خانه (کوفه) ببر به سوی کوفه حرکت کردیم در مسیر راه فرمود: ای عطیه به تو وصیتی کنم که گمان ندارم بار دیگر بتوانم باتو ملاقات کنم (زیرا جابر در مدینه سکونت داشت و عطیه در کوفه بود) ای عطیه! دوستان محمد صلی الله علیه و آله را دوست بدار که سزاوار دوستیند و دشمنان او را دشمن بدار که سزاوار دشمنیند گرچه روزه بسیار بگیرند با دوستان این خاندان مهربان باش که اگر یک پای آنها به بسیاری گناه بلغزد پای دیگرشان به محبت خاندان نبوت استوار گردد و عاقبت کار دوستان بهشت و عاقبت کار دشمنان دوزخ است. 📚 نفس المهموم ص۳۲۲ 📚منتهی الآمال ج۱ص۳۲۱
🏴 السلام علیک یا اباعبدالله الحسین (علیه السلام) 💠سؤال و جواب غافلگیرکنندۀ امام صادق (علیه السلام)‼️ 🔻امام صادق (علیه السلام): عنْ شِهَابٍ قَالَ: سَأَلَنِی فَقَالَ (جعفر بن محمد الصادق (علیه السلام) یَا شِهَابُ کَمْ حَجَجْتَ مِنْ حِجَّةٍ- فَقُلْتُ تِسْعَةَ عَشَرَ حِجَّةً. فَقَالَ لِی تَمِّمْهَا عِشْرِینَ حِجَّةً، تُحْسَبْ لَکَ بِزِیَارَةِ الْحُسَیْنِ (علیه‌السّلام) 🚩 امام صادق (علیه السلام) از یکی از یارانش پرسید: چندبار حج رفته‌ای؟ گفت: نوزده حج. امام (علیه‌السلام) فرمودند: آن را به بیست حج برسان تا ثواب یکبار زیارت حسین(علیه‌السلام) برایت نوشته شود. 📚 کامل الزیارات، ص۱۶۲