#با_رسول_خدا صلیاللهعلیهوآله
#ربیع_الاول1446
#ماه_ربیع_الاول
#17ربیع_الاول
#اشعار_محمدی
تو نازنین دو عالم فرشته یا بشری
ستارهای به زمین، آفتاب یا قمری
به خوبی همه خوبان روزگار قسم
که هر چه خوب کنم وصف تو، تو خوب تری
رواق دیده و محراب ابرویت گویند
که هم تو کعبۀ دل هم تو قبلۀ نظری
نماز نافله ی شب به رؤیت تو خوش است
که عاشقان خدا را ستارۀ سحری
به هر چمن که گذر می کنم تو سر و چمن
به هر طرف که نظر افکنم تو جلوه گری
چگونه وصف تو را با زبان شعر کنم
که از تغّزل و از قطعه و قصیده سری
تو را مقایسه با دلبران روا نبود
که دلبران جهان دیگرند و تو دگری
به لاله زار نبوّت که باغ سبز خداست
تو اوّلین شجر استیّ و آخرین ثمری
تو پیشتر ز رسولان رسول حق بودی
تو تا خداست خدا همچنان پیامبری
منم که با تو و پیوسته از تو بی خبرم
تویی که از دل «میثم» هماره با خبری
#حاج_غلامرضا_سازگار
🔆 کانال #مطالبنابدرمنبر
#با_افتخار_عبدالحسینم
🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
🆔 @raziolhossein
29.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#با_رسول_خدا صلیاللهعلیهوآله
#سخنرانی_محمدی
#ربیع_الاول1446
#ماه_ربیع_الاول
#17ربیع_الاول
🔴 تمام معادلات بهم خورد ...
🩸 اتفاقات و معجزات ناشنیده
زمان ولادت حضرت خاتم الانبیاء صلیاللهعلیهوآله
🔘 حجتالاسلام #شیخ_حسین_یوسفی
🔆 کانال #مطالبنابدرمنبر
#با_افتخار_عبدالحسینم
🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
🆔 @AyamBeraat
#با_رسول_خدا صلیاللهعلیهوآله
#ربیع_الاول1446
#ماه_ربیع_الاول
#17ربیع_الاول
#کتب_محمدی
🔴 #کاری_اختصاصی| کتاب فارسی، و خلاصهی آن، درباره رسولخدا صلیاللهعلیهوآله، باعنوان:
#فروغ_ابدیت
#فرازهایی_از_تاریخ_پیامبراکرم_صلی_الله_علیه_و_آله
🩸 در تجزیه و تحلیل کاملی از زندگی پیامبراکرم صلیاللهعلیهوآله
🔘 آیتالله #شیخ_جعفر_سبحانی
🔆 کانال #مطالبنابدرمنبر
#با_افتخار_عبدالحسینم
🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
#فرحة_الزهراء_علیهاالسلام
#ربیع_الاول1446
#در_محضر_علما
#ماه_ربیع_الاول
#تولی_و_تبری
#9ربیع_الاول
🔴 #کلامی_در_اهمیت_تبری_از_دشمنان_اهلبیت_علیهم_السلام
👈🏼👈🏼 حجتالاسلام #شیخ_علی_لباف در کتاب #مظلومی_گمشده_در_سقیفه کلام مرحوم آیتالله #سید_محمد_ضیاءآبادی را اینگونه میآورد که ایشان، میفرماید:
🩸 آنچه که شدیداً مایهی تأسف است این است که مشاهده میشود:
افرادی که یک عُمر از سفره گستردهی اهلبیت اطهار علیهمالسلام ارتزاق کردهاند و بهحکم عقل و شرع، موظّف بهتحکیم اساس مکتب آن انوار مقدّس عرشی میباشند، معالاسف، نمکنشناسی کرده و با قیافهای حق بهجانب و با حربهی موذیانه و غلطانداز دفاع از حریم (وحدتاسلامی!) دست بهکار تضعیف و بلکه تخریب ارکان مذهب حقّ تشیّع گردیده،
و یکی از دو رکن اصیل مذهب را که (تبرّی) یعنی بیزاری جستن و اظهار تنفّر از دشمنان اهلبیت علیهمالسلام است زیر سئوال برده و آن را مخالف قرآن و سنّت! قلمداد میکنند.
🩸 گاهی منصب امامت را جدا و مستقلّ از منصب خلاف ارائه می نمایند و گاهی در اصول اعتقادی نیز اعتقاد اصلی و فرعی ساخته و اعتقاد بهامامت را یک اعتقاد فرعی اجتهادپذیر معرّفی میکنند که منکر آن نیز مجتهد معذور است و در نزد خدا مأجور!!
و احیاناً رفتار و گفتار امام امیرالمؤمنین علی علیهالسلام را در برخورد با خلفا توجیه افترا آمیز کرده و آن حضرت را کاملاً راضی از خلاف آنها نشان میدهند!
🩸 گوئی فریادهای آن امام مظلوم را که از قلب دردناکش برخاسته است نشنیدهاند که میفرماید:
حَتَّى إِذَا قَبَضَ الله رَسُولَهُ صلی الله علیه وآله رَجَعَ قَوْمٌ عَلَى الْأَعْقَابِ وَغَالَتْهُمُ السُّبُلُ وَاتَّكَلُوا عَلَى الْوَلَائِجِ وَوَصَلُوا غَيْرَ الرَّحِمِ وَهَجَرُوا السَّبَبَ الَّذِي أُمِرُوا بِمَوَدَّتِهِ وَنَقَلُوا الْبِنَاءَ عَنْ رَصِّ أَسَاسِهِ فَبَنَوْهُ فِي غَيْرِ مَوْضِعِهِ مَعَادِنُ كُلِّ خَطِيئَةٍ وَأَبْوَابُ كُلِّ ضَارِبٍ فِي غَمْرَةٍ قَدْ مَارُوا فِي الْحَيْرَةِ وَذَهَلُوا فِي السَّكْرَةِ عَلَى سُنَّةٍ مِنْ آلِ فِرْعَوْنَ مِنْ مُنْقَطِعٍ إِلَى الدُّنْيَا رَاكِنٍ أَوْ مُفَارِقٍ لِلدِّينِ مُبَايِن.
📚 نهج البلاغه فیض، خطبه ۱۵۰ پایان قسمت دوم
[تا هنگامی که خداوند، رسولخود - صلی الله علیه و آله - را قبض روح فرمود، گروهی بهقهقرا برگشتند و راهها(ی گمراهی) آنان را بههلاک انداخت، بر آراء و افکار نادرست خویش اعتماد نمودند و از غیر رَحِم و خویشاوند (رسول اکرم) متابعت کردند (امام بهحق را خانهنشین کرده و دیگران را که شایستگی خلافت نداشتند روی کار آوردند) و از سبب (وسیلهی هدایت یعنی اهلبیت رسول) که مأمور بهدوستی او بودند، دوری کردند و ساختمان (دین و ایمان) را از بنیاد استوارش انتقال داده و آن را در جائی که سزاوار نبود بنا کردند، آنان معدنهای همهی گناهان و درهای ورود بههرگونه جهالت و حیرتند.
با سرگردانی و حیرت در رفت و آمد بودند و در بیهوشی (نادانی) به روش پیروان فرعون (از عذاب اخروی) غافل بودند.
گروهی از آخرت چشم پوشیده به دنیا متوجّه شدند و گروه دیگر از دین دست کشیده (از هدایت) جدا گشتند].
🩸 توجه بهاین نکته بسیار لازم است که:
مسئلهی تحقیق دربارهی مذهب حق که ضروریترین عامل حیاتی برای جامعه اسلامی است و ارائهی مدارک صحّت و اصالت آسمانی آن مذهب بهمردم و روشن نمودن فکر نسل جوان نسبت بهاصول و مبانی آن و دفاع از حریم مقدّسات آن، غیر از مسئلهی ایجاد اختلاف و تولید تشتّت در افکار و فتنهانگیزی بین گروهها است که متأسفانه افرادی بهبهانهی حفظ وحدت و اتّحاد، از بحث دربارهی حقایق مذهبی و تجزیه و تحلیل مسائل مربوط به معتقدات و معارف، سخت میگریزند و احیاناً بحثکنندگان در اینگونه مطالب را هم متّهم بهفتنهانگیزی و تفریق کلمهی امّت و ایجاد رخنه و شکاف در حصار جمعیّت مینمایند.
🩸 گوئی این حقیقت را نادیده میگیرند که اتّحادی که عقلاً و شرعاً ممدوح و مقدّس است، اتّحادی است که بر مرکز حقّ تشکیل گردد و بر محور حقّ بچرخد وگرنه اتّحاد بر باطل (بهفرض تحقّق) اتّحاد نامقدّسی خواهد بود و نتیجهای جز زیان و تباهی و پوچی نخواهد داشت.
و طبیعی است که اوّل باید حق را شناخت و سپس مردم را دعوت بهاتّحاد بر محور حق کرد و این، نیاز به بحث و تحقیق همه جانبهای در مذهب دارد تا معلوم شود که:
(فماذا بعد الحقّ الّا الضلال) یونس/۳۲؛ آیا پس از حق جز ضلالت و گمراهی چیزی هست؟
📚 مظلومی گمشده درسقیفه، علی لباف، مقدمه، ج۱، ص۹_۱۱
🔆 کانال #مطالبنابدرمنبر
#با_افتخار_عبدالحسینم
🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
🆔 @safirehedayaat