eitaa logo
مطالب ناب در منبر
3.6هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
1.7هزار ویدیو
1.4هزار فایل
👈 مطالب کانال: ــــمناقب وفضایل اهلبیت علیهم‌السلام ــــمطاعن ومثالب دشمنان ــــPDFکتب اعتقادی ــــنقدوهابیت وجریان یمانی وتصوف ــــمنابر اعتقادی‌، معرفتی ــــصوت دروس حوزوی ــــمداحی کانال دیگر ما👇 @Fishe_menbar ارتباط با ادمین @Abdulhossein235
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷🔶 اُنس کودکان با امام زمان علیه‌السلام.. 👈🏼👈🏼 لازم است پیش از آن که گمراهان به دنیای کودکان وارد شوند، چشمه‌های جوشان معنویت و احساس خوش همراهی با امام معصوم را در وجودشان نشاند. با داشتن پیشوایانی کامل و اسوه‌هایی جامع برای یک زندگی سراسر موفقیت و آرامش، نیازی به الگوهای کاذب و نمادین نیست؛ به شرط آن‌که نسل نو، امام و پدران معنوی خود را به نیکی بشناسند و ارتباط عاطفی شایسته را تشکیل دهند. در اینجا راه‌کارهای ایجاد انس میان کودکان و آخرین ذخیره خدا که هماهنگ با روان‌شناسی کودک طراحی شده‌اند، ارائه می‌شود؛ 🔸اطلاعات خود را درباره حضرت افزایش دهید. 🔹برنامه مطالعه منظمی برای شناخت بیشتر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف داشته باشید. 🔸بخشی از کتابخانۀ شما و کودک‌تان را کتاب‌هایی با موضوع مهدویت تشکیل دهد. 🔹اطلاعات کودک خود را درباره امام معصوم علیه‌السلام افزایش دهید. 🔸نرم افزارهای مهدوی مناسب را شناسایی کرده و خریداری نمایید. 🔹نواها و نغمه‌های مهدوی را در تلفن همراه و خودرو خود داشته باشید و به تناسب از آن ها استفاده کنید. 🔸داستان کسانی که با حضرت ارتباط داشته‌اند را بخوانید و برای فرزندان نقل کنید. 🔹احترام به امام را به کودکان خود یاد دهید. مانند بلند شدن به احترام نام خاص حضرت. 🔸خودتان را آماده پاسخ‌گویی به سؤالات کودکان درباره امام شان نمایید. 🔹امام را به عنوان پدری مهربان که به همه کودکان توجه دارد، معرفی کنید. 🔸از کودک خود بخواهید که برای امام خویش دعا کند. 🔹زمینه ای را فراهم کنید تا کودک برای سلامت حضرت، به دست خود صدقه بدهد. 🔸از تابلوها و پوسترهای زیبای مهدوی در اتاق کودک استفاده کنید. 🔹به کودک خود بیاموزید که امام در هر زمانی سلام و دعای او را می‌شنود. 🔸به کودک خود بگویید که در مقابل دعای تو، امام هم برایت دعا می‌کند. 🔹به هیچ وجه کودک را با جملاتی که ترس از امام و نگرانی جدا شدن از حضرت را تداعی می کند، روبرو نکنید: مانند: دیگر امام به تو توجه نمی کند؛ دیگر تو را دوست نخواهد داشت!. 🔸زمانی آموزش شما درباره امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف سودمندتر خواهد بود که خود، پدر و مادری مهربان و آگاه باشید. 🔹با تأمین دیگر نیازهای کودک مانند نیاز به بازی و هیجان، آموزش های خود را اثربخش تر کنید. 🔸با فراهم کردن یک زندگی خوب و زیبا، مهدویت را برای کودکان دلنشین کن. 🔹ظرفیت کودک را در همراهی با این موضوع در نظر بگیرید. 🔸بگذارید همیشه عطش مهدوی در کودک زنده بماند. 🔹از طولانی کردن جلسه‌های مهدوی پرهیز کنید. 🔸در محفل های مهدوی مانند پایان دعای ندبه و جشن های نیمه شعبان، به کودکان هدیه دهید. 🔹در مهمانی‌ها و محفل‌های خانوادگی، از امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هم یاد کنید. 🔸از کودک بخواهید در برخی مناسبت ها، شعر یا داستانی کوتاه درباره امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بخواند. 🔹به کودک خود در تهیه روزنامه دیواری با موضوع مهدوی کمک کنید. 🔸از سفرهایی با موضوع مهدوی مانند جمکران استفاده کنید. 🔹به کودک خود بیاموزید که راه دوستی با امام زمان علیه السلام، انجام کارهای خوب و خوب بودن است. 🔸از کودک بخواهید که نامه ای برای امام خود بنویسد و به او اطمینان دهید که امام از محتوای نامه باخبر می شود. 🔹از روزهای ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و زندگی خوش آن دوره برای کودکان حرف بزنید. 🔸زندگی روزمره کودک را با موضوع مهدویت پیوند زنید؛ به عنوان مثال: وقتی خوب درس می خوانی، یک قدم برای کمک به امام خود نزدیک تر می شوی؛ چون یاران امام باید دانا باشند. 🔹دوستانی همسو و خانواده هایی با گرایش های مهدوی را شناسایی و با آنان ارتباط بگیرید. 🔸از محبت های امام به یاران و شیعیان خود که در کتاب های معتبر آمده است، صحبت کنید. 🔹برخی از سخنان امام را حفظ کنید و برای کودک درباره آن توضیح دهید. 🔸به کودک فرصت دهید تا درباره احساس خود نسبت به امام زمان علیه‌السلام صحبت کند. 🔹از نام‌های حضرت برای نامگذاری کودکان خود استفاده کنید و معنای آن را برای کودکان توضیح دهید. 🔸به گونه‌ای رفتار کنید که کودک از داشتن نامی مانند امام عصر علیه السلام، به خود افتخار کند. 🔹به کودک خود یاد دهید که هر روز هدیه ای برای امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف بفرستد. هدیه کودک شما می‌تواند این جمله زیبا باشد که شما معنا و اثر آن را برایش توضیح داده اید: «اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجّل فرجهم» 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
12.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◼️ زهرای حیدر بعد تو دنیا نمیسازه به ما دنیای حیدر ◼️ زهرای حیدر حرف رفتن میزنی میلرزه دست و پای حیدر 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◾️ 👈🏼👈🏼 قال المرندي نقلا عن جنات الخلود: علة وفاة فاطمة (عليها السلام) إن عمر بن الخطاب هجم مع ثلاثمائة رجل على بيتها- قال: و في رواية البحار: مع أربعة آلاف رجل- ليذهبوا بعلي (عليه السلام) إلى المسجد لأخذ البيعة منه لأبي بكر. ➖ أخذت فاطمة (عليها السلام) باب الدار و لزمتها عن ورائهم فمنعتهم عن الدخول ضرب عمر برجله على الباب، فقلعت فوقعت على بطنها (عليها السلام)، فسقط جنينها المحسن. و أيضا ما جرّوا أمير المؤمنين (عليه السلام) مع حلس كان مستقرا عليه، لزمت فاطمة (عليها السلام)- مع ما كان عليها من وجع القلب- بطرف الحلس تجرّه و يجرّ القوم عليا (عليه السلام) على خلافها. فإذا كانت هي تجرّه- سلام اللّه عليها- فإن القوم يقعون كلهم في الأرض على ركبتهم، و لم يزل التجاذب بينها و بينهم ➖ هكذا إلى أن أخذ عمر عن خالد بن الوليد سيفا. فجعل يضرب بغمده على كتفها حتى صارت مجروحة؛ فعل ذلك ثلاث مرات و مع هذا فلم يقدروا على أخذ الحلس من يدها حتى تمزّق و تشقّق و بقي قطعة في يدها و سائر القطعات في أيدي القوم، و كانت تلك الجرحة على كتفها حتى ماتت. ➖ ثم أفاقت و رأت الدار خالية عن علي (عليه السلام). فسالت عنة فأجابت فضة مع سائر الناس بأن القوم أخذوا ابن عمك و جرّوه إلى البيعة. فلما سمعت فاطمة (عليها السلام) تجلببت بجلبابها و اتزرت بإزارها و أخذت بيد شبليها الحسن و الحسين (عليهما السلام) مع لمّة من نسائها، و مشت وراء أمير المؤمنين (عليه السلام) لتستنقذه من أيدي الكفرة، حتى وصلت إلى باب المسجد و نظرت إلى منبر أبيها رسول اللّه (صلّى اللّه عليه و آله) و أبو بكر جالس عليه و علي (عليه السلام) مكشوف الرأس تحت المنبر و السيف بيد عمر و قال: بايع خليفة رسول اللّه و إلا ضربت عنقك. فصاحت الصديقة الكبرى فاطمة الزهراء (عليها السلام): يا أبتاه .... 📚 الموسوعة الکبری عن فاطمة الزهرا، ج۱۱، ص۱۲۵ عن مجمع النورين، ص ۸۲ ➖ خواستم یاری کنم اما نشد/ ریسمان از دستهایت وا نشد 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎴 [جلسه‌ی سوم] ۱۶ آذر ۱۴۰۱شمسی 👈🏼 فیش منبرهای 📚 مطالب مطرح شده: ۱۰. قضیه‌ی قلم و دوات، و نقشه‌ای توسط رسول‌خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله برای جلوگیری از عملیات فتنه‌جویان ۱۱. آیا رسول‌خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله چه می‌خواستند بنویسند؟! __ نمونه‌ای از دشمنی متخلف ثانی، در رد عترت آن‌حضرت، به‌نقل از حدیقة الشيعة، (مقدس‌اردبیلی) 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar 🆔 @Fishe_menbar