eitaa logo
مطالب ناب در منبر
3.7هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
1.7هزار ویدیو
1.5هزار فایل
👈 مطالب کانال: ــــمناقب وفضایل اهلبیت علیهم‌السلام ــــمطاعن ومثالب دشمنان ــــPDFکتب اعتقادی ــــنقدوهابیت وجریان یمانی وتصوف ــــمنابر اعتقادی‌، معرفتی ــــصوت دروس حوزوی ــــمداحی کانال دیگر ما👇 @Fishe_menbar ارتباط با ادمین @Abdulhossein235
مشاهده در ایتا
دانلود
یا ایّها العزیز! مرا کشت دوری‌ات کوته کن این حکایت دنباله‌دار را خورجین من پر از غزل انتظار شد هر شب به دوش می‌کشم این کوله‌بار را .
. ۱۴ربیع‌الاول، به‌درک رفتن قاتل‌الحسین علیه‌السلام، یزیدبن‌معاویةبن‌ابی‌سفیان لعنهم‌الله، مبارک 🔴🔴🔴🔴🔴 .
🔴 👈🏼👈🏼 طبری سُنّی، در تاریخش، سخن را درباره‌ی این‌پدر وپسر خبیث، می‌آورد: ومنه إيثاره بدين الله، ودعاؤه عباد الله الى ابنه يزيد المتكبر الخمير، صاحب الديوك والفهود والقرود، وأخذه البيعه له على خيار المسلمين بالقهر والسطوة والتوعيد والإخافة والتهدد والرهبة. وهو يعلم سفهه ويطلع على خبثه ورهقه، ويعاين سكرانه وفجوره وكفره. فلما تمكن منه ما مكنه منه، ووطأة له، وعصى‌الله ورسوله فيه. طلب بثارات المشركين وطوائلهم عند المسلمين، فاوقع باهل الحره الوقيعه التي لم يكن في الإسلام أشنع منها ولا أفحش، مما ارتكب من الصالحين فيها. 📝 بندگان خدا را به‌سوی فرزندش فراخواند. فرزندی و که با شرارت و غفلت و بی‌حالی همراه است. و از بهترینِ مسلمانان به‌واسطه‌ی زور، ، ترساندن برای او بیعت گرفت. و حال آنکه خود او به‌سفاهت (نادانی و بی‌خردی) و و فرزندش آگاهی داشت و شراب خواری، گناه و کفر او را با چشم خود دیده بود. زمانی که یزید به قدرت رسید و همه چیز برای او مهیا شد، و از فرمان خدا و رسول او سرپیچی نمود، به‌خون‌خواهی مشرکان و قدرت‌نمایی در نزد مسلمانان پرداخت. و حادثه‌ای رای برای اهل‌مکه به‌وجود اورد که زشت‌تر و فاحش‌تر از آن در اسلام رخ نداده بود. 📚 تاريخ الطبري، محمدبن‌جریرطبری (ناشر: دارالتراث، بيروت، چاپ‌دوم)، ج۱۰، ص۶۰ 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 لـعــن الله یـــــزیـــــد إلی یـــــوم المیعـــــاد.. 👈🏼 "... وَالْقَلَمُ جَرَى عَلَى اللَّوْحِ بِلَعْنِهِ بِغَيْرِ إِذْنِ رَبِّه، فَأَوْحَى اللَّهُ تَعَالَى إِلَى الْقَلَم ِ- أَنَّكَ اسْتَحْقَقْتَ الثَّنَاءَ بِهَذَا اللَّعْن ...". 📝 اولین مصیبتی که برپا شد به قلم وحی شد. ای قلم برلوح بنویس: . قلم عرض کرد: خداوندا ! چه کسی او را می‌کشد؟ ندا آمـــــد: یزید! که لعنت خدا بر او باد. پس قلم بر لوح «بی اذن خداوند» به‌لعن یزید جاری شد و سبقت گرفت... خداوند عالم به قلم وحی کرد:" تو به سبب لعن یزید مستحق ثنا و مدح شدی". خداوند او را مدح نمود و گرامی داشت به‌جهت آنکه به لعن یزید پیش از صدور امر الهی سبقت گرفت. 📚 منابع: ۱. بحارالأنوار، علامه‌مجلسی، ج۴۴، ص۲۴۳ ۲. عوالم العلوم، محدث‌بحرانی، ج۱۷، ص۱۰۲ 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
ای که گفتی بر و آل او مکن زانکه شاید حق تعالی کرده باشد رحمتش آنچه با آل نبی کرد او، اگر بخشد خدای هم ببخشاید مرا گر کرده باشم لعنتش 🔴🔴🔴🔴🔴 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 👈🏼👈🏼 قاضی‌ای در بغداد حکم کرد که: هیچ کس حق ندارد یزید را لعنت کند!! صائب تبريزي که در بغداد بود و عزم زيارت عتبات داشت شعري با اين مطلع سرود: قاضی بغداد حکمی کرده می‌بايد شنید تا که او باشد نباید کرد لعنت بر یزید 🩸 می‌دانید که در این شعر صنعت ایهام به‌کار رفته است. در مصرع دوم اگر دقت کنید، یکی از معنی‌ها یعنی اینکه تا قاضی هست باید او را لعنت کرد بعد یزید را .. 😊😁 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 👈🏼👈🏼 آلوسی جواز لعن یزید را ناشی از فسق و کفر او دانسته است[۱]. او علت فسق یزید را کثرت اخلاق خبیثه در او و انجام گناهان کبیره در دوران خلافتش دانسته است[۲]. آلوسی جنایات یزید در حق مردم مدینه، در جریان واقعه حره، و حمله به مکه و تخریب کعبه و ظلم به امام حسین علیه‌السلام و اهل‌بیت پیامبرخدا صلی‌الله‌علیه‌وآله در جریان واقعه عاشورا را به‌عنوان مصادیق گناهان کبیره یزید برشمرده است[۳]. 🩸 جاحظ[۴] (متوفای ۲۵۵ق)، ادیب و متکلم معتزلی، و تفتازانی[۵] (متوفای ۷۹۲ق)، متکلم، ادیب و منطقی اهل‌سنت، نیز یزید را به دلیل قتل امام حسین علیه‌السلام، به اسارت بردن خاندان رسول‌خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله، تصرف مدینه، حمله به مکه و تخریب کعبه و سایر اعمال و خصوصیات اخلاقی مذمومش ملعون شمرده‌اند. 🩸 آلوسی از اهل‌سنت[۶] و عبدالحسین امینی، [۷] نویسنده الغدیر، از شیعه جواز لعن یزید را با استدلال به‌برخی روایات نقل شده از پیامبرخدا صلی‌الله‌علیه‌وآله اثبات کرده‌اند. در این روایات، پیامبراکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله مرتکبان برخی افعال، مانند ظلم به‌اهل مدینه، را شایسته لعن دانسته است. 📚 منابع: ۱. روح المعانی، آلوسی، ج۱۳، ص۲۲۷-۲۲۸ ۲. همان ۳. همان ۴. رسائل الجاحظ، ص۲۵۷-۲۵۸ ۵. شرح العقائد النسفیة، تفتازانی، ص۱۰۳ ۶. روح المعانی، آلوسی، ج۱۳، ص۲۲۷-۲۲۸ ۷. الغدیر، علامه‌امینی، ج۱۱، ص۳۵-۳۶ 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar