eitaa logo
مطالب ناب در منبر
3.4هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
1.6هزار ویدیو
1.1هزار فایل
👈 مطالب کانال: ــــمناقب وفضایل اهلبیت علیهم‌السلام ــــمطاعن ومثالب دشمنان ــــPDFکتب اعتقادی ــــنقدوهابیت وجریان یمانی وتصوف ــــمنابر اعتقادی‌، معرفتی ــــصوت دروس حوزوی ــــمداحی کانال دیگر ما👇 @Fishe_menbar ارتباط با ادمین @Abdulhossein235
مشاهده در ایتا
دانلود
ج03_پیامبراعظم‌صلی‌الله‌علیه‌وآله_برگرفته‌ازالغدیر_شفیعی‌شاهرودی.pdf
48.74M
صلی‌الله‌علیه‌وآله 🔴 کتاب ، پیرامون احوالات حضرت رسالت‌پناه، محمدمصطفی صلی‌الله‌علیه‌وآله، باعنوان 🩸 برگرفته شده از: کتاب‌شریف‌الغدیر، علامه‌عبدالحسین‌امینی رضوان‌الله‌علیه 🩸 پیشنهاد دانلود به‌پژوهشگران وطلبه‌ها واهل‌منبر 🩸 دانلود با ذکر صلواتی بر محمدوآل‌محمد علیهم‌السلام 🔘 حجت‌الاسلام 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar 🆔 @Khatam_al_owsiya_lib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ج06_پاسخ‌به‌شبهات‌ایام‌شادی_علی‌رحیمیان_آبان1399ش.mp3
2.76M
🔴 | ، پیرامون پاسخ به‌شبهات ۹ربیع‌الاول، باعنوان: 🩸تاریخ ضبط جلسات: آبان‌ماه ۱۳۹۹شمسی 🔻ریز موضوعات این جلسات: ج۱) چرا باید جریانات اتّفاق افتاده در ۱۴۰۰ سال قبل رو الان دوباره زنده کنیم و اون‌ها رو نبش قبر کنیم؟! ج۲) خداوند ارحم الراحمین هست، چرا باید پروندهای که خاک می‌خورد رو از صدر اسلام بیرون بکشیم و به‌تفتیش عقاید بپردازیم و عده‌ای رو لعن کنیم؟! ج۳) شریعت‌مقدس به‌ما دستور می‌دهد با دیگران، خوش‌رفتاری کنیم. اما لعن و تبری و لعنت ودشمنی، با خوش‌رفتاری منافات دارد، لذا باید از این دست اُمور خودداری کنیم!! ج۴) آیا مطرح کردن مباحث برائت و مطاعن، خلاف تقیه نیست؟! ➖ تلاش برای طرح مباحث برائت ومطاعن، نتیجه‌ای نداره؛ چرا که مخالفین اهلبیت علیهم‌السّلام بر باطل خود پافشاری می‌کنند!! ج۵) طرح مباحث مطاعن، چیزی جز تعصب نیست! ➖ هتک حرمت به‌مقدسات دیگران سبب هتک حرمت به‌مقدسات ما می‌شود! ج۶) تفاوت‌های میان مکتب تشیع ومخالفین ما در توحید/نبوت/امامت/فروعات دین 🔘 حجت‌الاسلام 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
صلی‌الله‌علیه‌وآله تو نازنین دو عالم فرشته یا بشری ستاره‌ای به زمین، آفتاب یا قمری به خوبی همه خوبان روزگار قسم که هر چه خوب کنم وصف تو، تو خوب تری رواق دیده و محراب ابرویت گویند که هم تو کعبۀ دل هم تو قبلۀ نظری نماز نافله ی شب به رؤیت تو خوش است که عاشقان خدا را ستارۀ سحری به هر چمن که گذر می کنم تو سر و چمن به هر طرف که نظر افکنم تو جلوه گری چگونه وصف تو را با زبان شعر کنم که از تغّزل و از قطعه و قصیده سری تو را مقایسه با دلبران روا نبود که دلبران جهان دیگرند و تو دگری به لاله زار نبوّت که باغ سبز خداست تو اوّلین شجر استیّ و آخرین ثمری تو پیشتر ز رسولان رسول حق بودی تو تا خداست خدا همچنان پیامبری منم که با تو و پیوسته از تو بی خبرم تویی که از دل «میثم» هماره با خبری 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar 🆔 @raziolhossein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
29.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صلی‌الله‌علیه‌وآله 🔴 تمام معادلات بهم خورد ... 🩸 اتفاقات و معجزات ناشنیده زمان ولادت حضرت خاتم الانبیاء صلی‌الله‌علیه‌وآله 🔘 حجت‌الاسلام 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar 🆔 @AyamBeraat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کتاب‌فرازهایی‌از‌تاریخ‌پیامبراکرم‌صلی‌الله‌علیه‌وآله_آیت‌الله‌سبحانی.pdf
4.85M
صلی‌الله‌علیه‌وآله 🔴 | کتاب فارسی، و خلاصه‌ی آن، درباره رسول‌خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله، باعنوان: 🩸 در تجزیه و تحلیل کاملی از زندگی پیامبراکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله 🔘 آیت‌الله 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
🔴 👈🏼👈🏼 حجت‌الاسلام در کتاب کلام مرحوم آیت‌الله را این‌گونه می‌آورد که ایشان، می‌فرماید: 🩸 آنچه که شدیداً مایه‌ی تأسف است این است که مشاهده می‌شود: افرادی که یک عُمر از سفره گسترده‌ی اهل‌بیت اطهار علیهم‌السلام ارتزاق کرده‌اند و به‌حکم عقل و شرع، موظّف به‌تحکیم اساس مکتب آن انوار مقدّس عرشی می‌باشند، مع‌الاسف، نمک‌نشناسی کرده و با قیافه‌ای حق به‌جانب و با حربه‌ی موذیانه و غلط‌انداز دفاع از حریم (وحدت‌اسلامی!) دست به‌کار تضعیف و بلکه تخریب ارکان مذهب حقّ تشیّع گردیده، و یکی از دو رکن اصیل مذهب را که (تبرّی) یعنی بیزاری جستن و اظهار تنفّر از دشمنان اهلبیت علیهم‌السلام است زیر سئوال برده و آن را مخالف قرآن و سنّت! قلمداد می‌کنند. 🩸 گاهی منصب امامت را جدا و مستقلّ از منصب خلاف ارائه می نمایند و گاهی در اصول اعتقادی نیز اعتقاد اصلی و فرعی ساخته و اعتقاد به‌امامت را یک اعتقاد فرعی اجتهادپذیر معرّفی می‌کنند که منکر آن نیز مجتهد معذور است و در نزد خدا مأجور!! و احیاناً رفتار و گفتار امام امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام را در برخورد با خلفا توجیه افترا آمیز کرده و آن حضرت را کاملاً راضی از خلاف آنها نشان می‌دهند! 🩸 گوئی فریادهای آن امام مظلوم را که از قلب دردناکش برخاسته است نشنیده‌اند که می‌فرماید: حَتَّى إِذَا قَبَضَ‏ الله رَسُولَهُ صلی الله علیه وآله رَجَعَ قَوْمٌ عَلَى الْأَعْقَابِ وَغَالَتْهُمُ السُّبُلُ وَاتَّكَلُوا عَلَى الْوَلَائِجِ‏  وَوَصَلُوا غَيْرَ الرَّحِمِ وَهَجَرُوا السَّبَبَ الَّذِي أُمِرُوا بِمَوَدَّتِهِ وَنَقَلُوا الْبِنَاءَ عَنْ رَصِّ أَسَاسِهِ فَبَنَوْهُ فِي غَيْرِ مَوْضِعِهِ مَعَادِنُ كُلِّ خَطِيئَةٍ وَأَبْوَابُ كُلِّ ضَارِبٍ فِي غَمْرَةٍ  قَدْ مَارُوا  فِي الْحَيْرَةِ وَذَهَلُوا فِي السَّكْرَةِ عَلَى سُنَّةٍ مِنْ آلِ فِرْعَوْنَ مِنْ مُنْقَطِعٍ إِلَى الدُّنْيَا رَاكِنٍ أَوْ مُفَارِقٍ لِلدِّينِ مُبَايِن‏. 📚 نهج البلاغه فیض، خطبه ۱۵۰ پایان قسمت دوم [تا هنگامی که خداوند، رسول‌خود - صلی الله علیه و آله - را قبض روح فرمود، گروهی به‌قهقرا برگشتند و راهها(ی گمراهی) آنان را به‌هلاک انداخت، بر آراء و افکار نادرست خویش اعتماد نمودند و از غیر رَحِم و خویشاوند (رسول اکرم) متابعت کردند (امام به‌حق را خانه‌نشین کرده و دیگران را که شایستگی خلافت نداشتند روی کار آوردند) و از سبب (وسیله‌ی هدایت یعنی اهل‌بیت رسول) که مأمور به‌دوستی او بودند، دوری کردند و ساختمان (دین و ایمان) را از بنیاد استوارش انتقال داده و آن را در جائی که سزاوار نبود بنا کردند، آنان معدن‌های همه‌ی گناهان و درهای ورود به‌هرگونه جهالت و حیرتند. با سرگردانی و حیرت در رفت و آمد بودند و در بیهوشی (نادانی) به روش پیروان فرعون (از عذاب اخروی) غافل بودند. گروهی از آخرت چشم پوشیده به دنیا متوجّه شدند و گروه دیگر از دین دست کشیده (از هدایت) جدا گشتند]. 🩸 توجه به‌این نکته بسیار لازم است که: مسئله‌ی تحقیق درباره‌ی مذهب حق که ضروری‌ترین عامل حیاتی برای جامعه اسلامی است و ارائه‌ی مدارک صحّت و اصالت آسمانی آن مذهب به‌مردم و روشن نمودن فکر نسل جوان نسبت به‌اصول و مبانی آن و دفاع از حریم مقدّسات آن، غیر از مسئله‌ی ایجاد اختلاف و تولید تشتّت در افکار و فتنه‌انگیزی بین گروهها است که متأسفانه افرادی به‌بهانه‌ی حفظ وحدت و اتّحاد، از بحث درباره‌ی حقایق مذهبی و تجزیه و تحلیل مسائل مربوط به معتقدات و معارف، سخت می‌گریزند و احیاناً بحث‌کنندگان در این‌گونه مطالب را هم متّهم به‌فتنه‌انگیزی و تفریق کلمه‌ی امّت و ایجاد رخنه و شکاف در حصار جمعیّت می‌نمایند. 🩸 گوئی این حقیقت را نادیده می‌گیرند که اتّحادی که عقلاً و شرعاً ممدوح و مقدّس است، اتّحادی است که بر مرکز حقّ تشکیل گردد و بر محور حقّ بچرخد وگرنه اتّحاد بر باطل (به‌فرض تحقّق) اتّحاد نامقدّسی خواهد بود و نتیجه‌ای جز زیان و تباهی و پوچی نخواهد داشت. و طبیعی است که اوّل باید حق را شناخت و سپس مردم را دعوت به‌اتّحاد بر محور حق کرد و این، نیاز به بحث و تحقیق همه جانبه‌ای در مذهب دارد تا معلوم شود که: (فماذا بعد الحقّ الّا الضلال) یونس/۳۲؛ آیا پس از حق جز ضلالت و گمراهی چیزی هست؟ 📚 مظلومی گمشده درسقیفه، علی لباف، مقدمه، ج۱، ص۹_۱۱ 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar 🆔 @safirehedayaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar 🆔 @Fishe_menbarبه‌درخواست بعضی از دوستان کانال، ، بارگذاری می‌شود.. ➖ شماره‌ی (۳۹) _ سی‌ ونهمین منبر، در موضوع: درسنامه شرح کتاب عیون‌ اخبار الرضا علیه‌السلام 👈🏼 جلسه‌ی اول 👈🏼 ۱۷ ربیع‌الأول ۱۴۴۶ق_ روز میلاد رسول‌خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله و امام‌جعفرصادق علیه‌السلام ان‌شاءالله قابل استفاده باشد، .. 👇🏼👇🏼